/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibor 369797 2008. december 9. 05:39
Válasz erre
Laci!
Röviden 1981-ig LKK Debrecen
'81-84 Kalinyin Akadémia
'84-85 Miskolc rtz. Töf
'85-90 Kecskemét rtz. Pk
'90-92 Veszprém rt. dd. Töf
'93-96 Veszprém rt. dd.Pkh
'96-2004 Veszprém LEP különböző beo-k
2004-től nyugdíj
Üdv.: Tibor
mig23papa 369796 2008. december 8. 19:42
Válasz erre
Tibor

te merre voltál a légierő (lködés) nél?

a posztókabátról annyit, hogy az enyém a kutyaólban végezte, de a kutya is inkább kidobta onnan, hogy miért kellett visszahozni a posztókabátot, az egyik oka hogy mindíg bekeveredett pár marha a rendszerbe, vagy lehet hogy inkább agyafúrt volt, mert a sereg tőle rendelte a kabátokat, én magam soha nem hordtam :-)
Tibor 369795 2008. december 8. 17:30
Válasz erre
Laci!
Megnéztem a regisztrációs lapod és látom Te is a Légierőnél voltál.
Ezeken a topikokon korábban már sok mindent leírogattam. Egy ilyen általam megélt ügy a 2865 h.sz.-omban szerepel. De másik apró dolog: miért kellett visszahozni a posztókabátot? Roppant "kényelmes" viselet.
Mi a jó ügy?
Üdv.: Tibor
mig23papa 369794 2008. december 8. 17:21
Válasz erre
én pereskednék egy jó ügy érdekében, szóval nevek, címek telefonszámok?

no és mi volt az az egy s más amit átéltél?
Tibor 369793 2008. december 8. 17:15
Válasz erre
Szia?
Annyira nem ismerem, meg nem is akarom megismerni, de megértem és átéltem egyet és mást. A neveket természetesen tudom, de nem kívánok pereskedni. Egyébként az előző véleményemből kikövetkeztethető.
Üdv.: Tibor
mig23papa 369792 2008. december 8. 17:10
Válasz erre
Tibor

esetleg neve címe telefonszáma is megvan neked?
Tibor 369791 2008. december 7. 07:47
Válasz erre
Szia!
Ha jól emlékszem a "gárda" alapító atya, aki akkor a "miniszterünk" volt, akkori nevén körkörös védelem lajos. Egyébként azokban az időkben a hadsereg sorsát olyan emberek is keményen befolyásolták, mint a II.VH-ban a hadseregét sorsára hagyó és az oroszokhoz "átmenő" hds. vezérkari főnök. De volt, van abból a fajtából még egy rahedli. Azért ne félj a tagkönyvük (az a piros színű) le van zsírozva, biztos ami biztos.
Tibor
Monox 369790 2008. december 6. 23:15
Válasz erre
Hiába no, lássuk be, hogy a mai magyar emberanyag ennél többre nem képes...
Ahogy a vicc is mondja:

A pokolban egy-egy nagy gödörben vannak amerikai, német és magyar katonák. Az amerikaiakat egy nagy sereg ördög vigyázza, a németeket egyetlen egy, a magyarokat egy se.
Miért?
Az amerikaiaikat csak erőből lehet kordában tartani. A német az egy tüchtig nép, ha azt mondják nekik, hogy nem másztok ki, akkor nem másznak mi. A magyarokat meg azért nem kell őrizni, mert ha egy elindul kifelé a gödörből azt rögtön visszahúzza a többi...
migi 369789 2008. december 6. 20:52
Válasz erre
A politikusoknak is kéne egy nagy ék de máshova .
hondarider 369788 2008. december 6. 20:02
Válasz erre
Még jó, hogy nem maradt kiállitható 109-esünk! Jól nézne ki rajta az ék...
mig23papa 369787 2008. december 6. 18:48
Válasz erre
Tibor

ki volt az az agyament politikus?
Nyugger 369786 2008. december 6. 10:15
Válasz erre
MiG-21bis-ap-1874 0
MiG-21bis-ap-1874 0
MiG-21bis-ap-1874 1
MiG-21bis-ap-1874 1
MiG-21bis-ap-1874 2
MiG-21bis-ap-1874 2

Egy példa arra, hogy hogyan kell/ene/ megőrizni kedvencünket az utókor részére. Gerhard Neumann Museum Niederalteich, Németország.
Tibor 369785 2008. december 6. 04:22
Válasz erre
Szolnok Mig-15
Szolnok Mig-15
Szolnok még csilaggal
Szolnok még csilaggal
Már ékkel
Már ékkel
Kecskemét
Kecskemét

Fiúk!
Jó reggelt!
Ez nem egyedüli példa. Úgy tudom, hogy annakidején valamelyik agyament politikusnak roppant b...ta a csőrét a csillagos felségjel, ezért minden, a reptereken kiállított régi gépre fel kellett festeni az éket, vagy valami mást. "A múltat végképp eltörölni..." Még jó, hogy a szolnoki múzeum gépeit megkímélték.
Jellemző volt arra az időre, hogy a bajai rt. szd. parancsnokát kis híján leváltották azért mert Kéri K. látogatásakor a legénységi körlet folyosóján egy olyan fotót talált, ami Farkas Berci parlamentbeli fogadásán készült és a fotón szerepelt Kádár is.
No azért feltettem egy-két fotót is.
Üdv.: Tibor
Monox 369784 2008. december 5. 22:44
Válasz erre
Ó szent dilettanizmus! Reméljük teljesen lekopik róla a festék és az ék... Még láttam igaz ék alakkal, de legalább festés nélkül...
migi 369783 2008. december 5. 18:52
Válasz erre
Köszzönjük szépen ,
Nagy Sz...a lehetünk ha már erre is felkerült az ék , keszibe nem teszik be ?, miért kell megcsúfolni agy öreg gép nyugdijas éveit .
Solo 369782 2008. december 5. 18:45
Válasz erre
Szolnok
Szolnok

Szeretettel Szolnokról. :)
sainz 369781 2008. november 30. 23:52
Válasz erre
25nk
25nk

Arról már régóta írogatnak itt-ott, de fotó csak nemrég látott napvilágot:
Monox 369780 2008. november 30. 22:38
Válasz erre
Nekem az is nagyon érdekes, hogy Észak-Koreában Szu-25-ösöket látok.
dudus 369779 2008. november 30. 20:45
Válasz erre
Szia sainz!
Az É. koreaiak az álcázás nagy mesterei.Olvastam egyszer egy SR-71-es pilóta beszámolóját a koreai felderítő repülésekről.Amikor az USA elnök rosszat álmodott,utasítást kaptak X objektum felderítésére.Nem ritkán a Földet megkerűlve hajtották végre és a mai napig is így hajtják végre titkos küldetésüket.
Sajnos az Ő fotóikat nem teszik fel a netre.
sainz 369778 2008. november 30. 18:30
Válasz erre
Kösz az infókat Dudus!

Én mostanában Észak-Koreában keresgélek sokat a műholdas térképen.
Nagyon sok érdekes, álcázott repterük van, majdnem mindenhol gurulóutak vezetnek a közeli hegyek, sziklák alá.
Nem mellékes, hogy ők még mindig repülik a 21-est.

maps.google.ru/maps
maps.google.ru/maps

maps.google.ru/maps
Ez a szikla különösen érdekes, mintha a kifutópályák közepén "ülne":

maps.google.ru/maps
dudus 369777 2008. november 29. 11:56
Válasz erre
Szia sainz!
Megtaláltam.Egyszer le és felszálltunk.
egtaláltamMosnovot is.Ott sokszor jártunk még 68 után is,de akkor már fagyos volt a viszony.Lehet,hogy polgári reptér lett,mert nemlátok katonai gépeket.
Űdv.dudus.
sainz 369776 2008. november 28. 22:37
Válasz erre
Most nézem hogy több találatot hoz.
Ez kell neked:

" Kouty
Kravaøe, Cseh Köztársaság "
sainz 369775 2008. november 28. 22:35
Válasz erre
Szia Dudus!

Ide írd be ezt a szót " kouty ":

maps.google.com/

Ettől a telapüléstől keletre megtalálod ezt a repteret.

"Dolgoztatok" is innen, vagy csak leszálltatok és tankolás után hazajöttetek ?
dudus 369774 2008. november 28. 21:57
Válasz erre
Szia Sainz.
Repülőtér volt.Emlékezetem szerint nem betonos, hanem aszfalt szerű.Apálya midkét vágén volt egy kitérő,ahol az előkészítés folyt.Guruló út nem volt,csak egyetlen le és felszálló mező,ha jól emlékszem 280-100 fok volt a le és felszálló pálya iránya.
sainz 369773 2008. november 28. 18:29
Válasz erre
Azt hiszem megtaláltam.
Opava és Osztrava között nagyjából félúton, kicsit északkeletere van egy reptér - ez lesz az:

maps.google.com/

A beton két végén egy-egy kisebb kiszolgálózóna, de van néhány hangárszerű épület is, talán sportrepülők használják manapság.
sainz 369772 2008. november 28. 18:18
Válasz erre
dudus!

Ez az Opava kifejezetten tartalék reptér volt, vagy csak egy 20 méteresre szélesített egyenes országútszakasz?

maps.google.com/

Próbáltam megkeresni a műholdas térképen, de nem sikerült.
Talán majd neked sikerül.
De az is lehet, hogy ma már egy lakótelep vagy bevásárlóközpont van a helyén...
migi 369771 2008. november 26. 21:01
Válasz erre
Szives örömest várjuk a koléga úr épitési beszámolóját a 21 gépről , Minden ötlet trükk épitési segédlet érdekel minket , mindenkitől lehet és kell tanulni akár pozitiv dolgokból , akár éppen a hibákból is .
dudus 369770 2008. november 26. 20:19
Válasz erre
Osztrava,illetve Mozsno repülőtér tartalék reptere volt Opava kb. egy húsz méter széles bitumenes leszálló mezővel rendelkezett F-13-al egy ízben Taszáriak használtuk.
Monox 369769 2008. november 25. 08:26
Válasz erre
Feri! Bár mostanában én sem építettem makettet, de amikor még igen akkor azt csináltam, hogy a meglévő maketteken "ipari javítást" végeztem. :) Na nem a PG előírásai szerint, de a felfrissült makett lényegesen jobb lett mint egykori önmaga, hiszen addigra már minden hibája napvilágra került. Ha úgy érzed, hogy több van benned, mint 15 éve volt akkor bátorítanálak, hogy vágj bele még akkor is, ha konkrétan ugyanazt a gépet építed meg ismét belőle.
Csapó 369768 2008. november 25. 07:21
Válasz erre
Megpróbálom majd pár mondatban leírni a 21MF építését, festését, de igen régen készűlt, és azért ahogy a képeket nézem, a legtöbb ügyes kezü varázsló már igen messze elhagyta az a szintet amit ez a gép képvisel, viszont a vitrinben tényleg jól mutat a pápai 07-es 23-as mellett.Viszont a festése tanulságos volt, volt orosz festés, maratás,elrontás, szerencse stb., ezért érdemes foglalkozni vele.A jövő hétre megpróbálom összehozni a leírást.A felrakással lehet hogy problémáim lesznek.
Üdv: Csapó Ferenc
sainz 369766 2008. november 24. 20:11
Válasz erre
Több pilóta mondta már nekem, hogy mi egy másik háborúra készültünk, mint a többi VSZ tagállam...:)
Rumcájsz_52 369765 2008. november 24. 20:02
Válasz erre
Ez igen, le a kalappal és minden sapkával a lengyel pilóták előtt, aki itt leszállt, az mehetett volna NAVY-pilcsinek.
sainz 369764 2008. november 24. 20:02
Válasz erre
CIMG7915
CIMG7915

Nemrég jártam Csákváron - a szovjetek hadműveleti tartalék reptere volt - ott sincs valami széles beton.
sainz 369763 2008. november 24. 19:57
Válasz erre
Lengyelek, NDK-sok, szovjetek gyakorolták ezt rendszeresen.
Azért ez nem veszélytelen móka, ahogy elnézem, nem volt nehéz 180-nal bevágtatni az erdőbe.
A mieink "csak" gyöpölni jártak Kenyeribe, Kilitire, Orosházára...
Gondolom ha az élet úgy hozta volna hogy muszáj, ők is simán dolgoztak volna pl. az M7-esről.
Mekett 369762 2008. november 24. 19:56
Válasz erre
Szia Csapó!

Nem mutatnád be ezt a madarat egy cikkben itt a Makettinfón?

Válaszodat előre is köszönöm:
Mekett
borisz 369761 2008. november 24. 19:48
Válasz erre
2:15nél van is kacsázás. ez valami gyakorlat, jól értem?
sainz 369760 2008. november 24. 19:42
Válasz erre
www.youtube.com/watch

no, ez keskeny mint a nadrágszíj, ide nem hiányzik az oldalszél...
sainz 369758 2008. november 24. 18:45
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Sok érdekes video is van erről a youtube-on.
Érdekes lenne megtudni, létezett e olyan forgatókönyv, amiben a Szuhojainknak "dolguk lett volna" arrafelé...
sainz 369757 2008. november 24. 18:39
Válasz erre
Mi van a hegy alatt...:

news.webshots.com/album/549234835CJyOFu

Zeljava alagútrendszere Mig-21-esek részére.

Nálunk csak Pápán épült néhány fedezék...talán ez is hozzájárult, hogy kicsit jobban élhettünk, mint a "Tábor" többi országában, lengyel, NDK, cseh, bolgár repterek rogyásig vannak betonfedezékekkel.

De hogy Tito miért költött erre ennyit ?
doky3 369756 2008. november 24. 12:58
Válasz erre
Monox, Csapó köszönet a felvilágosítást, egy kicsit emésztenem kell az olvasottakat!

Üdv.:doky
Monox 369755 2008. november 24. 11:48
Válasz erre
Nem lesz nehéz dolgod, úgy látom... :))
Csapó 369754 2008. november 24. 09:27
Válasz erre
Köszönöm Monox, megyek varjút fogni...
Üdv:Csapó Ferenc
Monox 369753 2008. november 24. 08:58
Válasz erre
0158,0258,0358,0265,0465,0565,086,091,096,5081,5086,5091,16,17,18,53.

Ezek a gépek biztosan lemezszínűek voltak érkezéskor és jó néhányan még az első javítás után is. Az 53-as gép kb. egy évvel korábban lett gyártva mint a szériában 95-tel utánna gyártott 54-es gép, ezért valószínűsítem, hogy ő még lemezzel érkezett, de az 55-ösről már van fotó, hogy teflonszürke volt. Az 54-es két géppel van korábban, mint az 55-ös ezért feltételezem, hogy ő is teflonszínben jött már, csakúgy mint a 35-ös gép ami rögtön az 55-ös után jött le a szalagról. A 900-as UM-ekről már beszéltünk.
Csapó 369752 2008. november 24. 07:19
Válasz erre
OEZ Mig-21MF
OEZ Mig-21MF

Küldök egy fotót(ha sikerül) egy OEZ mig-21MF-röl. Új orkúp, beömlő vékonyra csiszolás, a szárny vékonyításra már nem került sor.Inekcióstű pitot cső. Szerintem jó a makett vonalvezetése, lehet belőle 21-est építeni (persze van mit rajta pepecselni), bár ezt a gépet 15 éve készítettem.
Remélem a fotó segit at akademy-OEZ választásban.
Ja és ezúton köszönöm a sok UM hozzászólást, és ha valaki leírná hogy milyen lajstromok voltak belőle biztosan fémszínűek (decal szetben egy számsor van), madarat lehetne fogatni velem, már ha varjun kívűl maradt élőlény ebben a hidegben...
Üdv: Csapó Ferenc
Monox 369751 2008. november 23. 22:57
Válasz erre
Ha ráteszed az 1/48-as méretarányú rajzra az OEZ gép fő részeit minden méret stimmel. Az Academi géptörzs hossz kb. 3 centivel, a fesztáv mintegy 2 centivel nagyobb (vagyis torz a gép.) Az Academi bisz gerincrésze úgy néz ki, mintha egy kolbászt ragasztottak volna a gépre, a vezérsíkba való becsatlakozás a valóságban még egy SMT-nek is a becsületére vált volna... Marhára bántó módon látszik a törzsön az beömlőnyílás ívének hibája, de ugyanez még sokkal jobban látszik a hajtómű nyílásnál (hirtelen vékonyodnak.) A szárnyak húrhossza is több mint 1 centivel kissebb mint ami kellene, ezért ránézésre nemcsak torz, hanem kifejezetetten lapított benyomást kelt a gép. A kabin jó tágas, a méretei engem a Szu-22-re emlékeztetnek. Az ottkúp íve hibás, ezzel semmit nem lehet tenni.

Hát nagyjából ennyi a gondom az Aca makettjával. Olcsóbban is beszerezhettem volna őket, mint az OEZ-t mégis inkább felhajtottam a világ végéről az utóbbit. (Az egyiket ráadásul ESCI csomagolásban!) A mérethibákat a szép felület sem ellensúlyozza - ez az Aca legnagyobb hibája. Ha viszont összerakod az OEZ-t és az egész gépet símára polírozod, majd újra karcolod, akkor világbajnok eredményre számíthatsz.
Az OEZ gép legnagyobb hibája a kabin hihetetlenűl gyatra kidolgozása, üléssel együtt. Szettből ezt nem lehet beszerezni (az Aca-hoz lett gyártva, a mérethiba miatt mintegy másfélszer akkora mint a törzs) úgyhogy itt csak a "Csináld magad mozgalom" segít, viszont a műgyanta KM-1-es ülés alapos oldalcsiszolással belefér. A törzsön is alakítani kell a kabinnál egy kicsit, amit utána a kabintetőre kell visszarakni. A kerékaknák és az ajtók vékonyabbra cserélendők, és be kell vezetékezni mindet. Az összes kilépőél vékonyra csiszolandó (a beömlőnyílás és a fúvócső is!) Ha ezeket elvégzed (munkaigényes nagyon) akkor viszont olyan gépet kapsz, amire méltán büszke lehetsz! Én MF,bisz és UM-et hoztam ki, a két elsővel szép sikereket értem el.

Üdv:Monox
doky3 369750 2008. november 23. 17:37
Válasz erre
Szia Monox!

Melyik része alakhibás az Academy 21-esnek, illetve az OEZ futóaknával mi a gond, mire kell figyelni, mit kell javítani? Azért kérdezem, mert most készítek elő egy
72-es KP 21-est festésre, azután az Aca és az OEZ készletet nagyjából párhuzamosan szeretném elkészíteni.

Üdv.:doky
sainz 369749 2008. november 23. 16:22
Válasz erre
yul172
yul172

ex-iraki 21:
notarius 369748 2008. november 23. 09:39
Válasz erre
Vitatkozhatunk ezen, de szerintem versenyszintű gép az OEZ-ből nem építhető.
Monox 369747 2008. november 22. 22:52
Válasz erre
Notarius!

Ez némi ráfordítással javítható. Való igaz, hogy az osztások olykor "lövészároknak" tünnek, de a többségük jó helyen van. Egy jó karctűvel nekem (kevés gyakorlattal) 2 nap alatt megvoltam vele.
Rumcájsz__52 369746 2008. november 22. 22:52
Válasz erre
Mi is VSz és KGST-tagok voltunk, ahol központilag osztották el a feladatokat, fejlesztés, gyártás, javitás, stb. Mármint VSz és KGST-központilag, egyszóval ez nem egészen kivánságmüsor volt, legalábbis nem a kisebbek részéről, itt is érvényesültaz ősi mondás, miszerint mindig az erősebb kutya funkcionál, magyarán ő osztja a lapot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.