<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
doky3 | Adatlap | 369812 | 2008. december 13. 13:16 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 369811 | 2008. december 13. 11:55 | ![]() | |
Druszám, Az MF-ek is repültek teflonszürke festéssel? Én edig úgy tudtam, hogy az csak a bis-ekre volt jellemző (és persze a 23-asokra :)). MF-ek esetében tudtommal a natúr fém, ezüst festék és a zöld-barna terepkamó volt a színválaszték. :) De javítsatok ki, ha rosszul tudom. :) | |||||
Monox | Adatlap | 369810 | 2008. december 13. 09:58 | ![]() | |
Van azért olyan gép ami jelentősen eltért a többitől, különösen a legkorábbi festésű gépeknél. A képen szereplő 4405-ös MF-ről a kép 1982 telén készült és amint látod, nemcsak a szárnyon, hanem a törzsön is elég eltérő a mintázat a későbbiekhez képest. Ezt a festést még 1981 elején a PG-ben kapta. Dioráma indulhat! :-) | |||||
Tibor | Adatlap | 369809 | 2008. december 13. 07:33 | ![]() | |
Sziasztok! Jó reggelt és szép napot! Nagyon jó ötlet a festés közbeni Mig-21MF ábrázolása egy diorámán. Egyébként az az érzésem, hogy a komuflázsos 21MF fényképek között olyat, ahol a mintázatban feltűnő különbség lenne nem igen fogsz találni. Ahogy én emlékszem, hiszen annakidején Kecskeméten majdnem minden nap láttam őket, csak, a festék fakulásából eredően, a színekben volt különbség. A zöld egészen kékessé vált, a sárgás-barna kifakult egészen világos piszkos homok sárga árnyalatig. Ezen túlmenően a kopások voltak jellegzetesek. Főleg a belépő éleknél és a svancon kopott le elég nagy felületeken a festék a fém színig. Különben az MF magyar történetében három variánst lehet csinálni: - tiszta fémszín, a lemezek különböző árnyalatának bemutatásával, - teflon szürke festés (Zoltán Gyula honlapján van egy remek sorozat a felújított madárról) - komuflázs A festési sémáról a Modell és Makett 1999/3 számában találsz színes háromnézeti sémát és leírást. Őszintés nem tudom be merjem-e szkennelni, nem akarok zűrt. Nem vagyok tisztában a szerzői jogokkal. No jó építést! | |||||
doky3 | Adatlap | 369808 | 2008. december 12. 21:51 | ![]() | |
Majdnem hasonló motoszkált a fejemben, miközben festést kerestem a KP 21-hez. A Top Gun-okban láttam képeket, ahogy a PG.-ben(?) festik a gépeket. Egy diorámába elké-szíteni ezt... Az ölet nincs levédve :)))! | |||||
doky3 | Adatlap | 369807 | 2008. december 12. 21:40 | ![]() | |
Köszi, bő egy hónapja voltam ott,(azok a képek meg is vannak) de azt gondoltam, nem okoz nehézséget hogy máshonnét szerezzek felső festést. De ha másképp nem megy... Egyébként üdv a "szomszédból" Doky | |||||
Monox | Adatlap | 369806 | 2008. december 12. 21:36 | ![]() | |
Egyébként igazi csemege lehetne egy, az alakultnál festett MF, nem gondolod? Kiállításokon még sosem találkoztam ilyennel, szépet lehetne vele tenni, főleg, ha egy későbbi kinézetét is bemutatod ugyanannak a gépnek. | |||||
Monox | Adatlap | 369805 | 2008. december 12. 21:34 | ![]() | |
Doky, a 9311-es elérhető Kecelen és csak az ügyességeden múlik, hogy miképpen tudod megszerezni a feső festést... Javaslom, ne légy úriember, de ha megfognak vele, mondd meg, hogy amit teszel azt miért teszed. | |||||
doky3 | Adatlap | 369804 | 2008. december 12. 20:53 | ![]() | |
Szia! A standard festést vágom, ahogy írtad az egyéni különbségre vagyok kíváncsi. Amihez van számom minden oldalról:4408, 8114, 8201, 9311, 9507, 9511. | |||||
Levix | Adatlap | 369803 | 2008. december 12. 20:15 | ![]() | |
Gyakorlatilag a minta standardizálva volt. Persze nem olyan szinten mint a svéd Viggenen :). Az MF ua. a festés mintát kapta mint a bisek. Az egyéni eltérést a standard mintától fényképek alapján tudod korrigálni. Mihez van számod? | |||||
doky3 | Adatlap | 369802 | 2008. december 12. 19:51 | ![]() | |
Sziasztok! Hiteles fotót, rajzot, ábrát, képet stb. keresek magyar 21MF-ek festéséről FELÜLNÉZETBEN! Bisz-ről van egy csomó, de MF-ről nem nagyon találok (lehet hogy nem jó helyen keresem?) | |||||
sainz | Adatlap | 369801 | 2008. december 10. 19:36 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369800 | 2008. december 10. 18:37 | ![]() | |
Tibor, Köszönöm. | |||||
Tibor | Adatlap | 369799 | 2008. december 10. 06:37 | ![]() | |
Szia! Nekem sajnos nincs. Annyit tudok, hogy 1952-től volt a Magyar Néphadseregben 3 db. Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 369798 | 2008. december 9. 21:25 | ![]() | |
Tibor, Nincs valami fellelhető anyag a P-1-s távolfelderítő cm-s rádiólokátorról? Radarok a végeken könyvet megkaptam olvastam, de ezen felül. | |||||
Tibor | Adatlap | 369797 | 2008. december 9. 05:39 | ![]() | |
Laci! Röviden 1981-ig LKK Debrecen '81-84 Kalinyin Akadémia '84-85 Miskolc rtz. Töf '85-90 Kecskemét rtz. Pk '90-92 Veszprém rt. dd. Töf '93-96 Veszprém rt. dd.Pkh '96-2004 Veszprém LEP különböző beo-k 2004-től nyugdíj Üdv.: Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 369796 | 2008. december 8. 19:42 | ![]() | |
Tibor te merre voltál a légierő (lködés) nél? a posztókabátról annyit, hogy az enyém a kutyaólban végezte, de a kutya is inkább kidobta onnan, hogy miért kellett visszahozni a posztókabátot, az egyik oka hogy mindíg bekeveredett pár marha a rendszerbe, vagy lehet hogy inkább agyafúrt volt, mert a sereg tőle rendelte a kabátokat, én magam soha nem hordtam :-) | |||||
Tibor | Adatlap | 369795 | 2008. december 8. 17:30 | ![]() | |
Laci! Megnéztem a regisztrációs lapod és látom Te is a Légierőnél voltál. Ezeken a topikokon korábban már sok mindent leírogattam. Egy ilyen általam megélt ügy a 2865 h.sz.-omban szerepel. De másik apró dolog: miért kellett visszahozni a posztókabátot? Roppant "kényelmes" viselet. Mi a jó ügy? Üdv.: Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 369794 | 2008. december 8. 17:21 | ![]() | |
én pereskednék egy jó ügy érdekében, szóval nevek, címek telefonszámok? no és mi volt az az egy s más amit átéltél? | |||||
Tibor | Adatlap | 369793 | 2008. december 8. 17:15 | ![]() | |
Szia? Annyira nem ismerem, meg nem is akarom megismerni, de megértem és átéltem egyet és mást. A neveket természetesen tudom, de nem kívánok pereskedni. Egyébként az előző véleményemből kikövetkeztethető. Üdv.: Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 369792 | 2008. december 8. 17:10 | ![]() | |
Tibor esetleg neve címe telefonszáma is megvan neked? | |||||
Tibor | Adatlap | 369791 | 2008. december 7. 07:47 | ![]() | |
Szia! Ha jól emlékszem a "gárda" alapító atya, aki akkor a "miniszterünk" volt, akkori nevén körkörös védelem lajos. Egyébként azokban az időkben a hadsereg sorsát olyan emberek is keményen befolyásolták, mint a II.VH-ban a hadseregét sorsára hagyó és az oroszokhoz "átmenő" hds. vezérkari főnök. De volt, van abból a fajtából még egy rahedli. Azért ne félj a tagkönyvük (az a piros színű) le van zsírozva, biztos ami biztos. Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 369790 | 2008. december 6. 23:15 | ![]() | |
Hiába no, lássuk be, hogy a mai magyar emberanyag ennél többre nem képes... Ahogy a vicc is mondja: A pokolban egy-egy nagy gödörben vannak amerikai, német és magyar katonák. Az amerikaiakat egy nagy sereg ördög vigyázza, a németeket egyetlen egy, a magyarokat egy se. Miért? Az amerikaiaikat csak erőből lehet kordában tartani. A német az egy tüchtig nép, ha azt mondják nekik, hogy nem másztok ki, akkor nem másznak mi. A magyarokat meg azért nem kell őrizni, mert ha egy elindul kifelé a gödörből azt rögtön visszahúzza a többi... | |||||
migi | Adatlap | 369789 | 2008. december 6. 20:52 | ![]() | |
A politikusoknak is kéne egy nagy ék de máshova . | |||||
hondarider | Adatlap | 369788 | 2008. december 6. 20:02 | ![]() | |
Még jó, hogy nem maradt kiállitható 109-esünk! Jól nézne ki rajta az ék... | |||||
mig23papa | Adatlap | 369787 | 2008. december 6. 18:48 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369786 | 2008. december 6. 10:15 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 369785 | 2008. december 6. 04:22 | ![]() | |
Fiúk! Jó reggelt! Ez nem egyedüli példa. Úgy tudom, hogy annakidején valamelyik agyament politikusnak roppant b...ta a csőrét a csillagos felségjel, ezért minden, a reptereken kiállított régi gépre fel kellett festeni az éket, vagy valami mást. "A múltat végképp eltörölni..." Még jó, hogy a szolnoki múzeum gépeit megkímélték. Jellemző volt arra az időre, hogy a bajai rt. szd. parancsnokát kis híján leváltották azért mert Kéri K. látogatásakor a legénységi körlet folyosóján egy olyan fotót talált, ami Farkas Berci parlamentbeli fogadásán készült és a fotón szerepelt Kádár is. No azért feltettem egy-két fotót is. Üdv.: Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 369784 | 2008. december 5. 22:44 | ![]() | |
Ó szent dilettanizmus! Reméljük teljesen lekopik róla a festék és az ék... Még láttam igaz ék alakkal, de legalább festés nélkül... | |||||
migi | Adatlap | 369783 | 2008. december 5. 18:52 | ![]() | |
Köszzönjük szépen , Nagy Sz...a lehetünk ha már erre is felkerült az ék , keszibe nem teszik be ?, miért kell megcsúfolni agy öreg gép nyugdijas éveit . | |||||
Solo | Adatlap | 369782 | 2008. december 5. 18:45 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369781 | 2008. november 30. 23:52 | ![]() | |
Arról már régóta írogatnak itt-ott, de fotó csak nemrég látott napvilágot: | |||||
Monox | Adatlap | 369780 | 2008. november 30. 22:38 | ![]() | |
Nekem az is nagyon érdekes, hogy Észak-Koreában Szu-25-ösöket látok. | |||||
dudus | Adatlap | 369779 | 2008. november 30. 20:45 | ![]() | |
Szia sainz! Az É. koreaiak az álcázás nagy mesterei.Olvastam egyszer egy SR-71-es pilóta beszámolóját a koreai felderítő repülésekről.Amikor az USA elnök rosszat álmodott,utasítást kaptak X objektum felderítésére.Nem ritkán a Földet megkerűlve hajtották végre és a mai napig is így hajtják végre titkos küldetésüket. Sajnos az Ő fotóikat nem teszik fel a netre. | |||||
sainz | Adatlap | 369778 | 2008. november 30. 18:30 | ![]() | |
Kösz az infókat Dudus! Én mostanában Észak-Koreában keresgélek sokat a műholdas térképen. Nagyon sok érdekes, álcázott repterük van, majdnem mindenhol gurulóutak vezetnek a közeli hegyek, sziklák alá. Nem mellékes, hogy ők még mindig repülik a 21-est. maps.google.ru/maps maps.google.ru/maps maps.google.ru/maps Ez a szikla különösen érdekes, mintha a kifutópályák közepén "ülne": maps.google.ru/maps | |||||
dudus | Adatlap | 369777 | 2008. november 29. 11:56 | ![]() | |
Szia sainz! Megtaláltam.Egyszer le és felszálltunk. egtaláltamMosnovot is.Ott sokszor jártunk még 68 után is,de akkor már fagyos volt a viszony.Lehet,hogy polgári reptér lett,mert nemlátok katonai gépeket. Űdv.dudus. | |||||
sainz | Adatlap | 369776 | 2008. november 28. 22:37 | ![]() | |
Most nézem hogy több találatot hoz. Ez kell neked: " Kouty Kravaøe, Cseh Köztársaság " | |||||
sainz | Adatlap | 369775 | 2008. november 28. 22:35 | ![]() | |
Szia Dudus! Ide írd be ezt a szót " kouty ": maps.google.com/ Ettől a telapüléstől keletre megtalálod ezt a repteret. "Dolgoztatok" is innen, vagy csak leszálltatok és tankolás után hazajöttetek ? | |||||
dudus | Adatlap | 369774 | 2008. november 28. 21:57 | ![]() | |
Szia Sainz. Repülőtér volt.Emlékezetem szerint nem betonos, hanem aszfalt szerű.Apálya midkét vágén volt egy kitérő,ahol az előkészítés folyt.Guruló út nem volt,csak egyetlen le és felszálló mező,ha jól emlékszem 280-100 fok volt a le és felszálló pálya iránya. | |||||
sainz | Adatlap | 369773 | 2008. november 28. 18:29 | ![]() | |
Azt hiszem megtaláltam. Opava és Osztrava között nagyjából félúton, kicsit északkeletere van egy reptér - ez lesz az: maps.google.com/ A beton két végén egy-egy kisebb kiszolgálózóna, de van néhány hangárszerű épület is, talán sportrepülők használják manapság. | |||||
sainz | Adatlap | 369772 | 2008. november 28. 18:18 | ![]() | |
dudus! Ez az Opava kifejezetten tartalék reptér volt, vagy csak egy 20 méteresre szélesített egyenes országútszakasz? maps.google.com/ Próbáltam megkeresni a műholdas térképen, de nem sikerült. Talán majd neked sikerül. De az is lehet, hogy ma már egy lakótelep vagy bevásárlóközpont van a helyén... | |||||
migi | Adatlap | 369771 | 2008. november 26. 21:01 | ![]() | |
Szives örömest várjuk a koléga úr épitési beszámolóját a 21 gépről , Minden ötlet trükk épitési segédlet érdekel minket , mindenkitől lehet és kell tanulni akár pozitiv dolgokból , akár éppen a hibákból is . | |||||
dudus | Adatlap | 369770 | 2008. november 26. 20:19 | ![]() | |
Osztrava,illetve Mozsno repülőtér tartalék reptere volt Opava kb. egy húsz méter széles bitumenes leszálló mezővel rendelkezett F-13-al egy ízben Taszáriak használtuk. | |||||
Monox | Adatlap | 369769 | 2008. november 25. 08:26 | ![]() | |
Feri! Bár mostanában én sem építettem makettet, de amikor még igen akkor azt csináltam, hogy a meglévő maketteken "ipari javítást" végeztem. :) Na nem a PG előírásai szerint, de a felfrissült makett lényegesen jobb lett mint egykori önmaga, hiszen addigra már minden hibája napvilágra került. Ha úgy érzed, hogy több van benned, mint 15 éve volt akkor bátorítanálak, hogy vágj bele még akkor is, ha konkrétan ugyanazt a gépet építed meg ismét belőle. | |||||
Csapó | Adatlap | 369768 | 2008. november 25. 07:21 | ![]() | |
Megpróbálom majd pár mondatban leírni a 21MF építését, festését, de igen régen készűlt, és azért ahogy a képeket nézem, a legtöbb ügyes kezü varázsló már igen messze elhagyta az a szintet amit ez a gép képvisel, viszont a vitrinben tényleg jól mutat a pápai 07-es 23-as mellett.Viszont a festése tanulságos volt, volt orosz festés, maratás,elrontás, szerencse stb., ezért érdemes foglalkozni vele.A jövő hétre megpróbálom összehozni a leírást.A felrakással lehet hogy problémáim lesznek. Üdv: Csapó Ferenc | |||||
sainz | Adatlap | 369766 | 2008. november 24. 20:11 | ![]() | |
Több pilóta mondta már nekem, hogy mi egy másik háborúra készültünk, mint a többi VSZ tagállam...:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369765 | 2008. november 24. 20:02 | ![]() | |
Ez igen, le a kalappal és minden sapkával a lengyel pilóták előtt, aki itt leszállt, az mehetett volna NAVY-pilcsinek. | |||||
sainz | Adatlap | 369764 | 2008. november 24. 20:02 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369763 | 2008. november 24. 19:57 | ![]() | |
Lengyelek, NDK-sok, szovjetek gyakorolták ezt rendszeresen. Azért ez nem veszélytelen móka, ahogy elnézem, nem volt nehéz 180-nal bevágtatni az erdőbe. A mieink "csak" gyöpölni jártak Kenyeribe, Kilitire, Orosházára... Gondolom ha az élet úgy hozta volna hogy muszáj, ők is simán dolgoztak volna pl. az M7-esről. | |||||
Mekett | Adatlap | 369762 | 2008. november 24. 19:56 | ![]() | |
Szia Csapó! Nem mutatnád be ezt a madarat egy cikkben itt a Makettinfón? Válaszodat előre is köszönöm: Mekett |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tibor köszi, ne szkennelj, minden MM, és PM megvan, persze hogy pont az nem néztem meg! Ez a KP 21-est kb. 13 éve kezdtem el, azóta épül, a többit majd a készítésről szóló cikkben. Remélem hogy az idén még elkészül. Az a helyzet diót még nem épí-tettem, de egyre többet agyalok rajta. Van még egy KP-m...
Doky