/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
doky3 369812 2008. december 13. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Tibor köszi, ne szkennelj, minden MM, és PM megvan, persze hogy pont az nem néztem meg! Ez a KP 21-est kb. 13 éve kezdtem el, azóta épül, a többit majd a készítésről szóló cikkben. Remélem hogy az idén még elkészül. Az a helyzet diót még nem épí-tettem, de egyre többet agyalok rajta. Van még egy KP-m...

Doky
Tibcsi 369811 2008. december 13. 11:55
Válasz erre
Druszám,

Az MF-ek is repültek teflonszürke festéssel? Én edig úgy tudtam, hogy az csak a bis-ekre volt jellemző (és persze a 23-asokra :)). MF-ek esetében tudtommal a natúr fém, ezüst festék és a zöld-barna terepkamó volt a színválaszték. :)

De javítsatok ki, ha rosszul tudom. :)
Monox 369810 2008. december 13. 09:58
Válasz erre
01
01

Van azért olyan gép ami jelentősen eltért a többitől, különösen a legkorábbi festésű gépeknél. A képen szereplő 4405-ös MF-ről a kép 1982 telén készült és amint látod, nemcsak a szárnyon, hanem a törzsön is elég eltérő a mintázat a későbbiekhez képest. Ezt a festést még 1981 elején a PG-ben kapta. Dioráma indulhat! :-)
Tibor 369809 2008. december 13. 07:33
Válasz erre
Sziasztok! Jó reggelt és szép napot!
Nagyon jó ötlet a festés közbeni Mig-21MF ábrázolása egy diorámán.
Egyébként az az érzésem, hogy a komuflázsos 21MF fényképek között olyat, ahol a mintázatban feltűnő különbség lenne nem igen fogsz találni.
Ahogy én emlékszem, hiszen annakidején Kecskeméten majdnem minden nap láttam őket, csak, a festék fakulásából eredően, a színekben volt különbség. A zöld egészen kékessé vált, a sárgás-barna kifakult egészen világos piszkos homok sárga árnyalatig.
Ezen túlmenően a kopások voltak jellegzetesek. Főleg a belépő éleknél és a svancon kopott le elég nagy felületeken a festék a fém színig.
Különben az MF magyar történetében három variánst lehet csinálni:
- tiszta fémszín, a lemezek különböző árnyalatának bemutatásával,
- teflon szürke festés (Zoltán Gyula honlapján van egy remek sorozat a felújított madárról)
- komuflázs

A festési sémáról a Modell és Makett 1999/3 számában találsz színes háromnézeti sémát és leírást. Őszintés nem tudom be merjem-e szkennelni, nem akarok zűrt. Nem vagyok tisztában a szerzői jogokkal.

No jó építést!
doky3 369808 2008. december 12. 21:51
Válasz erre
Majdnem hasonló motoszkált a fejemben, miközben festést kerestem a KP 21-hez. A Top Gun-okban láttam képeket, ahogy a PG.-ben(?) festik a gépeket. Egy diorámába elké-szíteni ezt... Az ölet nincs levédve :)))!
doky3 369807 2008. december 12. 21:40
Válasz erre
Köszi, bő egy hónapja voltam ott,(azok a képek meg is vannak) de azt gondoltam, nem okoz nehézséget hogy máshonnét szerezzek felső festést. De ha másképp nem megy...
Egyébként üdv a "szomszédból"

Doky
Monox 369806 2008. december 12. 21:36
Válasz erre
Egyébként igazi csemege lehetne egy, az alakultnál festett MF, nem gondolod? Kiállításokon még sosem találkoztam ilyennel, szépet lehetne vele tenni, főleg, ha egy későbbi kinézetét is bemutatod ugyanannak a gépnek.
Monox 369805 2008. december 12. 21:34
Válasz erre
Doky, a 9311-es elérhető Kecelen és csak az ügyességeden múlik, hogy miképpen tudod megszerezni a feső festést...
Javaslom, ne légy úriember, de ha megfognak vele, mondd meg, hogy amit teszel azt miért teszed.
doky3 369804 2008. december 12. 20:53
Válasz erre
Szia!

A standard festést vágom, ahogy írtad az egyéni különbségre vagyok kíváncsi. Amihez van számom minden oldalról:4408, 8114, 8201, 9311, 9507, 9511.
Levix 369803 2008. december 12. 20:15
Válasz erre
Gyakorlatilag a minta standardizálva volt. Persze nem olyan szinten mint a svéd Viggenen :). Az MF ua. a festés mintát kapta mint a bisek. Az egyéni eltérést a standard mintától fényképek alapján tudod korrigálni. Mihez van számod?
doky3 369802 2008. december 12. 19:51
Válasz erre
Sziasztok!

Hiteles fotót, rajzot, ábrát, képet stb. keresek magyar 21MF-ek festéséről FELÜLNÉZETBEN! Bisz-ről van egy csomó, de MF-ről nem nagyon találok (lehet hogy nem
jó helyen keresem?)
sainz 369801 2008. december 10. 19:36
Válasz erre
Nyugger 369800 2008. december 10. 18:37
Válasz erre
Tibor,
Köszönöm.
Tibor 369799 2008. december 10. 06:37
Válasz erre
Szia!
Nekem sajnos nincs. Annyit tudok, hogy 1952-től volt a Magyar Néphadseregben 3 db.
Tibor
Nyugger 369798 2008. december 9. 21:25
Válasz erre
Tibor,
Nincs valami fellelhető anyag a P-1-s távolfelderítő cm-s rádiólokátorról?
Radarok a végeken könyvet megkaptam olvastam, de ezen felül.
Tibor 369797 2008. december 9. 05:39
Válasz erre
Laci!
Röviden 1981-ig LKK Debrecen
'81-84 Kalinyin Akadémia
'84-85 Miskolc rtz. Töf
'85-90 Kecskemét rtz. Pk
'90-92 Veszprém rt. dd. Töf
'93-96 Veszprém rt. dd.Pkh
'96-2004 Veszprém LEP különböző beo-k
2004-től nyugdíj
Üdv.: Tibor
mig23papa 369796 2008. december 8. 19:42
Válasz erre
Tibor

te merre voltál a légierő (lködés) nél?

a posztókabátról annyit, hogy az enyém a kutyaólban végezte, de a kutya is inkább kidobta onnan, hogy miért kellett visszahozni a posztókabátot, az egyik oka hogy mindíg bekeveredett pár marha a rendszerbe, vagy lehet hogy inkább agyafúrt volt, mert a sereg tőle rendelte a kabátokat, én magam soha nem hordtam :-)
Tibor 369795 2008. december 8. 17:30
Válasz erre
Laci!
Megnéztem a regisztrációs lapod és látom Te is a Légierőnél voltál.
Ezeken a topikokon korábban már sok mindent leírogattam. Egy ilyen általam megélt ügy a 2865 h.sz.-omban szerepel. De másik apró dolog: miért kellett visszahozni a posztókabátot? Roppant "kényelmes" viselet.
Mi a jó ügy?
Üdv.: Tibor
mig23papa 369794 2008. december 8. 17:21
Válasz erre
én pereskednék egy jó ügy érdekében, szóval nevek, címek telefonszámok?

no és mi volt az az egy s más amit átéltél?
Tibor 369793 2008. december 8. 17:15
Válasz erre
Szia?
Annyira nem ismerem, meg nem is akarom megismerni, de megértem és átéltem egyet és mást. A neveket természetesen tudom, de nem kívánok pereskedni. Egyébként az előző véleményemből kikövetkeztethető.
Üdv.: Tibor
mig23papa 369792 2008. december 8. 17:10
Válasz erre
Tibor

esetleg neve címe telefonszáma is megvan neked?
Tibor 369791 2008. december 7. 07:47
Válasz erre
Szia!
Ha jól emlékszem a "gárda" alapító atya, aki akkor a "miniszterünk" volt, akkori nevén körkörös védelem lajos. Egyébként azokban az időkben a hadsereg sorsát olyan emberek is keményen befolyásolták, mint a II.VH-ban a hadseregét sorsára hagyó és az oroszokhoz "átmenő" hds. vezérkari főnök. De volt, van abból a fajtából még egy rahedli. Azért ne félj a tagkönyvük (az a piros színű) le van zsírozva, biztos ami biztos.
Tibor
Monox 369790 2008. december 6. 23:15
Válasz erre
Hiába no, lássuk be, hogy a mai magyar emberanyag ennél többre nem képes...
Ahogy a vicc is mondja:

A pokolban egy-egy nagy gödörben vannak amerikai, német és magyar katonák. Az amerikaiakat egy nagy sereg ördög vigyázza, a németeket egyetlen egy, a magyarokat egy se.
Miért?
Az amerikaiaikat csak erőből lehet kordában tartani. A német az egy tüchtig nép, ha azt mondják nekik, hogy nem másztok ki, akkor nem másznak mi. A magyarokat meg azért nem kell őrizni, mert ha egy elindul kifelé a gödörből azt rögtön visszahúzza a többi...
migi 369789 2008. december 6. 20:52
Válasz erre
A politikusoknak is kéne egy nagy ék de máshova .
hondarider 369788 2008. december 6. 20:02
Válasz erre
Még jó, hogy nem maradt kiállitható 109-esünk! Jól nézne ki rajta az ék...
mig23papa 369787 2008. december 6. 18:48
Válasz erre
Tibor

ki volt az az agyament politikus?
Nyugger 369786 2008. december 6. 10:15
Válasz erre
MiG-21bis-ap-1874 0
MiG-21bis-ap-1874 0
MiG-21bis-ap-1874 1
MiG-21bis-ap-1874 1
MiG-21bis-ap-1874 2
MiG-21bis-ap-1874 2

Egy példa arra, hogy hogyan kell/ene/ megőrizni kedvencünket az utókor részére. Gerhard Neumann Museum Niederalteich, Németország.
Tibor 369785 2008. december 6. 04:22
Válasz erre
Szolnok Mig-15
Szolnok Mig-15
Szolnok még csilaggal
Szolnok még csilaggal
Már ékkel
Már ékkel
Kecskemét
Kecskemét

Fiúk!
Jó reggelt!
Ez nem egyedüli példa. Úgy tudom, hogy annakidején valamelyik agyament politikusnak roppant b...ta a csőrét a csillagos felségjel, ezért minden, a reptereken kiállított régi gépre fel kellett festeni az éket, vagy valami mást. "A múltat végképp eltörölni..." Még jó, hogy a szolnoki múzeum gépeit megkímélték.
Jellemző volt arra az időre, hogy a bajai rt. szd. parancsnokát kis híján leváltották azért mert Kéri K. látogatásakor a legénységi körlet folyosóján egy olyan fotót talált, ami Farkas Berci parlamentbeli fogadásán készült és a fotón szerepelt Kádár is.
No azért feltettem egy-két fotót is.
Üdv.: Tibor
Monox 369784 2008. december 5. 22:44
Válasz erre
Ó szent dilettanizmus! Reméljük teljesen lekopik róla a festék és az ék... Még láttam igaz ék alakkal, de legalább festés nélkül...
migi 369783 2008. december 5. 18:52
Válasz erre
Köszzönjük szépen ,
Nagy Sz...a lehetünk ha már erre is felkerült az ék , keszibe nem teszik be ?, miért kell megcsúfolni agy öreg gép nyugdijas éveit .
Solo 369782 2008. december 5. 18:45
Válasz erre
Szolnok
Szolnok

Szeretettel Szolnokról. :)
sainz 369781 2008. november 30. 23:52
Válasz erre
25nk
25nk

Arról már régóta írogatnak itt-ott, de fotó csak nemrég látott napvilágot:
Monox 369780 2008. november 30. 22:38
Válasz erre
Nekem az is nagyon érdekes, hogy Észak-Koreában Szu-25-ösöket látok.
dudus 369779 2008. november 30. 20:45
Válasz erre
Szia sainz!
Az É. koreaiak az álcázás nagy mesterei.Olvastam egyszer egy SR-71-es pilóta beszámolóját a koreai felderítő repülésekről.Amikor az USA elnök rosszat álmodott,utasítást kaptak X objektum felderítésére.Nem ritkán a Földet megkerűlve hajtották végre és a mai napig is így hajtják végre titkos küldetésüket.
Sajnos az Ő fotóikat nem teszik fel a netre.
sainz 369778 2008. november 30. 18:30
Válasz erre
Kösz az infókat Dudus!

Én mostanában Észak-Koreában keresgélek sokat a műholdas térképen.
Nagyon sok érdekes, álcázott repterük van, majdnem mindenhol gurulóutak vezetnek a közeli hegyek, sziklák alá.
Nem mellékes, hogy ők még mindig repülik a 21-est.

maps.google.ru/maps
maps.google.ru/maps

maps.google.ru/maps
Ez a szikla különösen érdekes, mintha a kifutópályák közepén "ülne":

maps.google.ru/maps
dudus 369777 2008. november 29. 11:56
Válasz erre
Szia sainz!
Megtaláltam.Egyszer le és felszálltunk.
egtaláltamMosnovot is.Ott sokszor jártunk még 68 után is,de akkor már fagyos volt a viszony.Lehet,hogy polgári reptér lett,mert nemlátok katonai gépeket.
Űdv.dudus.
sainz 369776 2008. november 28. 22:37
Válasz erre
Most nézem hogy több találatot hoz.
Ez kell neked:

" Kouty
Kravaøe, Cseh Köztársaság "
sainz 369775 2008. november 28. 22:35
Válasz erre
Szia Dudus!

Ide írd be ezt a szót " kouty ":

maps.google.com/

Ettől a telapüléstől keletre megtalálod ezt a repteret.

"Dolgoztatok" is innen, vagy csak leszálltatok és tankolás után hazajöttetek ?
dudus 369774 2008. november 28. 21:57
Válasz erre
Szia Sainz.
Repülőtér volt.Emlékezetem szerint nem betonos, hanem aszfalt szerű.Apálya midkét vágén volt egy kitérő,ahol az előkészítés folyt.Guruló út nem volt,csak egyetlen le és felszálló mező,ha jól emlékszem 280-100 fok volt a le és felszálló pálya iránya.
sainz 369773 2008. november 28. 18:29
Válasz erre
Azt hiszem megtaláltam.
Opava és Osztrava között nagyjából félúton, kicsit északkeletere van egy reptér - ez lesz az:

maps.google.com/

A beton két végén egy-egy kisebb kiszolgálózóna, de van néhány hangárszerű épület is, talán sportrepülők használják manapság.
sainz 369772 2008. november 28. 18:18
Válasz erre
dudus!

Ez az Opava kifejezetten tartalék reptér volt, vagy csak egy 20 méteresre szélesített egyenes országútszakasz?

maps.google.com/

Próbáltam megkeresni a műholdas térképen, de nem sikerült.
Talán majd neked sikerül.
De az is lehet, hogy ma már egy lakótelep vagy bevásárlóközpont van a helyén...
migi 369771 2008. november 26. 21:01
Válasz erre
Szives örömest várjuk a koléga úr épitési beszámolóját a 21 gépről , Minden ötlet trükk épitési segédlet érdekel minket , mindenkitől lehet és kell tanulni akár pozitiv dolgokból , akár éppen a hibákból is .
dudus 369770 2008. november 26. 20:19
Válasz erre
Osztrava,illetve Mozsno repülőtér tartalék reptere volt Opava kb. egy húsz méter széles bitumenes leszálló mezővel rendelkezett F-13-al egy ízben Taszáriak használtuk.
Monox 369769 2008. november 25. 08:26
Válasz erre
Feri! Bár mostanában én sem építettem makettet, de amikor még igen akkor azt csináltam, hogy a meglévő maketteken "ipari javítást" végeztem. :) Na nem a PG előírásai szerint, de a felfrissült makett lényegesen jobb lett mint egykori önmaga, hiszen addigra már minden hibája napvilágra került. Ha úgy érzed, hogy több van benned, mint 15 éve volt akkor bátorítanálak, hogy vágj bele még akkor is, ha konkrétan ugyanazt a gépet építed meg ismét belőle.
Csapó 369768 2008. november 25. 07:21
Válasz erre
Megpróbálom majd pár mondatban leírni a 21MF építését, festését, de igen régen készűlt, és azért ahogy a képeket nézem, a legtöbb ügyes kezü varázsló már igen messze elhagyta az a szintet amit ez a gép képvisel, viszont a vitrinben tényleg jól mutat a pápai 07-es 23-as mellett.Viszont a festése tanulságos volt, volt orosz festés, maratás,elrontás, szerencse stb., ezért érdemes foglalkozni vele.A jövő hétre megpróbálom összehozni a leírást.A felrakással lehet hogy problémáim lesznek.
Üdv: Csapó Ferenc
sainz 369766 2008. november 24. 20:11
Válasz erre
Több pilóta mondta már nekem, hogy mi egy másik háborúra készültünk, mint a többi VSZ tagállam...:)
Rumcájsz_52 369765 2008. november 24. 20:02
Válasz erre
Ez igen, le a kalappal és minden sapkával a lengyel pilóták előtt, aki itt leszállt, az mehetett volna NAVY-pilcsinek.
sainz 369764 2008. november 24. 20:02
Válasz erre
CIMG7915
CIMG7915

Nemrég jártam Csákváron - a szovjetek hadműveleti tartalék reptere volt - ott sincs valami széles beton.
sainz 369763 2008. november 24. 19:57
Válasz erre
Lengyelek, NDK-sok, szovjetek gyakorolták ezt rendszeresen.
Azért ez nem veszélytelen móka, ahogy elnézem, nem volt nehéz 180-nal bevágtatni az erdőbe.
A mieink "csak" gyöpölni jártak Kenyeribe, Kilitire, Orosházára...
Gondolom ha az élet úgy hozta volna hogy muszáj, ők is simán dolgoztak volna pl. az M7-esről.
Mekett 369762 2008. november 24. 19:56
Válasz erre
Szia Csapó!

Nem mutatnád be ezt a madarat egy cikkben itt a Makettinfón?

Válaszodat előre is köszönöm:
Mekett
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.