<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nyugger | Adatlap | 369862 | 2008. december 16. 21:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369861 | 2008. december 16. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nyugger! Talán egyszer valakinek a fiókjából előkerül egy terep 1720-as fotó is. A hab a tortán persze u.e. színesben lenne! Sajnos pl. a csapatnál terepfestett illetve a korai PG.-s festésű gépekről alig van valami. Talán valamelyik rendőrségi páncélban akad, ha a gegszterváltás el nem söpörte az egészet. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369860 | 2008. december 16. 16:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kááár. Sok néző lenne, legalább is a lefolytatott vita alapján. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369859 | 2008. december 16. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor! Ez a fajta teflon show elmarad! Résztvevő hiánya miatt, azért néző még akadna... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369858 | 2008. december 16. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tehát igaz lesz a mondás: "Türelem rózsát terem", ez esetben MF-et, néhány teflonos fotóval? Nagy show lenne! Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369857 | 2008. december 16. 15:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Doky3! Hunavia site-on hamarosan a MiG-21MF típus is feltöltésre kerül, egy kis türelem. Nyugger | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369856 | 2008. december 16. 15:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 369855 | 2008. december 16. 14:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Köszönöm, átbogarásztam már, én MF-hez kerestem kamót,és nagy-nehezen összejött a 9507-es festése innen-onnan (tudom hogy szabványos volt, de a különbségekre is láthat(t)unk nem kevés példát) . Az biztos, hogy ha egyszer bis-t készítek sokkal könnyebb dolgom lesz. Doky | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369854 | 2008. december 16. 09:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369853 | 2008. december 16. 08:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiúk! Magyar MIG-21 kedvelők! Irány a http:/superfighter.hu azon belül a Mig-21 family és a gépszám felsorolásoknál a Mig-21bis több mázsa fotó, köztük néhány egészen különleges. Ezek alapján lehet izgalmas 21bis makett festéseket csinálni. Különösen Doky3 figyelmébe ajánlom. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369852 | 2008. december 15. 22:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
'9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni.' A 9510-s ill. a 9606-s kivont MiG-21MF-en volt a tesztfelület az ezred szám felfestéséhez. A legjobban láthatót választották a variációk közül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369851 | 2008. december 15. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
tégé | Adatlap | 369850 | 2008. december 15. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369849 | 2008. december 14. 10:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A Kecskeméten rendbehozott gép biztosan egyedülálló a maga műfajában. A gépeket ugyanis nem a repülési teherbírásra hozták rendbe, hanem, hogy jó viselje az időjárást. Így minden gép eredeti színű, de sosem alkalmazott fajtájú és fényű festést kapott. A 4408-asról nekem is előszőr a "kályhaezüst" szín jutott az eszembe, de olyan fényes, hogy kizárt, hogy egy plusz lakkréteg nincs a gépen... Így legalább talán évek múlva is jó kondiban látjuk viszont, feltéve, ha nem úgy bánnak majd velük mint Kecelen, ahol leteszik és elfelejtik a gépeket... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369848 | 2008. december 14. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Jó reggelt és szép napot Mindenkinek! Köszi az összes reagálást. Ezek szerint a 2900 h.sz. 1) pontjában idézett műben téves adat van. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
VO101_Papi | Adatlap | 369847 | 2008. december 13. 22:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Elég sokszor láttam a két szememmel 4408-ast Kecsón, hogy biztos legyek benne, EZÜST!a festése. A fotókon tényleg könnyű félrenézni az ezüstöt és azt a bizonyos teflon szürkét. Papi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369846 | 2008. december 13. 21:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ma nem voltam a gépnél, hanem Kecelen esett a nyakamba az eső. Csináltam is pár fotót főleg az előző és mai napi "MF-kérdésekre" mentem rá. Az eső meg esett közben, így a kifakult madarak nagyon érdekes terepmintát kaptak a víztől... Nézzétek meg őket itt: www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecel A fő vonalra visszatérve: én sem találtam sosem nyomát annak, hogy "teflonszínű" MF- gépünk lett volna. Mindenütt csak az alumínium poros védőlakkot találtam. Tibor 2900-es hozzászólásánál látható 4607-es gép is ilyen. Jelen ismereteim szerint az országban jelenleg egyetlen "festetlen" MF található (ezzel is vitatkoznék, mert ipari javításon átesett gépről van szó, de 2000 óta nem jártam a közelében) a Szolnokon lévő 9512-es viszont tutira "kályhaezüstös" semmiképpen sem a lemezek eredeti szín látszik! A "teflonszürke" szín meghatározásába nem bocsátkoznék, csak annyit mondohatok, hogy szerintem az biszeken alakalmazott szín kissé kékebb volt a MiG-23-asokon alakalmazottaknál, ezutóbbi az idők folyamán majdnem fehérre fakult. A Szolnokon lévő MiG-23UB színe sem "teflonszürke" a MiG-29 "zöld-szürke" festésének szürke színét használták fel, változtatás nélkül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369845 | 2008. december 13. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok és jó éjt mindenkinek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369844 | 2008. december 13. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Igazad van, a fotók miatt megérte! Üdv és jó éjt: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369843 | 2008. december 13. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiúk! Lehet, hogy egy illúzióval szegényebb lettem? De azért megérte, mert rengeteg izgalmas fotó került elő. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369842 | 2008. december 13. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Búza, Bocs nem fogalmaztam pontosan, igen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369841 | 2008. december 13. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 369840 | 2008. december 13. 19:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tibor képén a 17-s UM látható,ezek az UM-ek teflonszürkén jöttek..szerintem. üdv.makettes | |||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 369839 | 2008. december 13. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen én szerintem is a Lengyel gép festése a teflon szürke szin . | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369838 | 2008. december 13. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
'A mellékelt fotók. Gondolom a a Légijármű Javító Üzem mégiscsak jobban tudja.' A 4408-s gép igen csak kopott terepfestéssel érkezett a Lé.Jü.-be idén, nem maratták le csak átcsiszolták és lefújták erre a színre. Ez a jelenlegi állapot nem mértékadó hasonlóan a Szolnokon kiállítot MiG-23UB festése is ilyen. Búza topictárs leírása az autentikus. Kettő MiG-21MF van jelenleg kis hazánkban festetlenül az eredeti, de jól kifakult állapotban, a csepeli 4407-s ill. a Szolnokon látható 9512-es. Ismereteim szerint nem volt nekünk 'teflon-os' MiG-21MF-k. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369837 | 2008. december 13. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor! Nincs. Ezért a Zsák féle infót én fenntartással kezelem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369836 | 2008. december 13. 19:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Pár érdekes mutáció. 4405 Kutya? Párduc? Tigris? Hód? :) 9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni. A 3964-es, a 49-es, a 6327-es képeket még a Gál István készítette 2000 nyarán az első digitális gépemmel egy Olympus nemtommivel. De régen volt. Egyszer talán eljutok oda, hogy beszkenneljem az összes képemet amik ott készültek a hagyományos gépemmel. A havas kép meg talán 2000 tavaszán volt. Pápán aludtunk egy műszakis barátunknál, reggelre leesett a hó :). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369835 | 2008. december 13. 19:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Levi! Teflon szürke magyar MF-ről nincs véletlenül fotód? Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369834 | 2008. december 13. 18:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Valahol már szerepel a topikban. Pontos választ - azt hiszem - nem kaptunk rá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369833 | 2008. december 13. 18:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Itt egy két kép ahol látszik a felső. Szándékosan az átlagtól eltérőeket válogattam. Pl. A 2021-es szárnyvégén hiányzik a barna. A törzsön sincs a lekunkorodó zöld. Az 51-es is érdekes a törzstankon levő zöld folttal. Az 5822-es svancán elöl a kaposvári gépekre jellemzően a barna a belépőn lefelé meg van húzva. A 9125 a legbarnább gép. Ezen a barna aránya feltűnően magas a standardhoz képest. A 9309-es Szolnokon. A vízszintes vezérsík belépőjén van egy zöld folt. Egyes gépeken ez így volt, másokon ezt elhagyták. 2098 ez a teflon szürke. 1904 ez is teflon. 4608 tipikus natu metál. Nézzétek meg a különböző ötvözet miatt eltérő színű panelokat. 55 teflon UM az orrgyűrű natur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369832 | 2008. december 13. 18:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 369831 | 2008. december 13. 18:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Mi az a csillag a 4605 orrán? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369830 | 2008. december 13. 18:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Vártam, hogy hátha beszállsz az eszmecserébe. A rejtvényed remek, nem is beszélve a demonstrációs anyagról. Szerintem a lengyel lehet az. Szólj, ha beletrafáltam. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369829 | 2008. december 13. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Lusta voltam felállni a géptől. A lakkozott gépeken a gerinctartály, a vegyileg maratott lemezek, pl. a szárnytartályok, vízszintes vezérsík lemezei és a függőleges belépőéle volt festve, a többi lakkozva.(4605-1) Az ezüst gépeken az egész festve volt, 3 réteg festék + kettő lakk. Lehet, hogy fordítva. A terepek két félék voltak, PG és csapat. Eleinte Binarin festékkel voltak festve, de az nem volt időálló eléggé és áttértek az Akromatra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369828 | 2008. december 13. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Levi! Oké, igazad van, megadom magam, de a vita igazán arról szól, hogy volt-e magyar "teflon szürke" MIG-21MF. Zsák Feriék és szerintem is volt. De itt sokan tagadják ezt. Üdv: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 369827 | 2008. december 13. 18:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369826 | 2008. december 13. 18:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Bocsi, hogy megint én, de a fotókról csak annyit, hogy a 4408 fotója valóban az idén készült Kecskeméten. A teljes sorozat megtalálható Zoltán Gyula honlapján. De hogy ez ezüst lenne? Hasonlítsd össze a bis svancán lévő fémszínnel. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369825 | 2008. december 13. 18:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A teflonszürke egy világosszürke szín, semmi fémes beütés, olyan mint egy hűtőszekrényen levő világosszürke :). Az aluporos lakkozottat arról lehet felismerni, hogy fémesen matt az egész gép, a festék eltünteti az apró egyenetlenségeket. A natur fém hasonlít az alu géphez de jobban csillog, a panelek az ötvözettől függően eltérő színűek, a szegecsezés és a lemezmegmunkálás jól kivehető. A Tibor által berakott képeken egy korroziógátló alumíniumporos lakkal festett gépek vannak! notariusnak van igaza. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369824 | 2008. december 13. 17:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Buza ne haragudj, de nincs igazad. Az idézet a MIG-21 füzetből a magyar 21-ek festéséről szól. Én pontosan, szó szerint idéztem. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369823 | 2008. december 13. 17:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sainz engem erősít, de tisztáznunk kell, milyen a teflon szürke? Ha jól tudom, akkor a Mig-23-ak a beérkezésük után teflon szürkék voltak. Abban is megegyezhetünk, hogy voltak ilyen MF-ek, meg biszek. Itt egy kép összehasonlításképpen Pápáról. No miben különbözik a 23UB és a 21-ek sora a festés szempontjából? Notarius! Persze, hogy szólj bele. Lehet, de milyen a teflon szürke? Nem lehet, hogy ugyanarról beszélünk? Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369822 | 2008. december 13. 17:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az általad idézettek szerint a MIG-21-esről általában van szó. Mint Sainz írásából láthatod volt olyan, (én személyesen nem láttam, de képen igen), magyar teflonszürke MF viszont nem volt. A képeken a 4607 szerintem még csak lakkozott fém színű, de a kép minősége miatt nem igazán látszik, a 4408 fotója gondolom most nyáron készült és az ezüst. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 369821 | 2008. december 13. 17:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ha beleszólhatok: ezek aluporral kevert lakkot kaptak védőbevonatként. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369820 | 2008. december 13. 17:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nos akkor vitatkozzunk! - Források: 1) Makettstúdió MIG-21 kiadványa 41. oldal: A MIG-21 festése (szezők: Zsák András, Zsák Ferenc, Gál István) " Az első Mig-21-eket akárcsak a korábbi szovjet gépeket nem látták el álcázófestéssel... Ennek megfelelően a magyar gépek közül a ... és az MF változatok fém (ezüst) színűek voltak. A későbbi UM, MF és biszek már az úgynevezett "teflon" szürke (F.S. 26293) színnel érkeztek." 2.) A mellékelt fotók. Gondolom a a Légijármű Javító Üzem mégiscsak jobban tudja. 3.) A saját emlékezetem, de ez nem perdöntő. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 369819 | 2008. december 13. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Csak érdekességképpen: A gyártósorról jött le teflonszürke MF(de SzM, SzMT is). Pl. szovjetek, csehek, NDK, románok stb. kaptak ezekből. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369818 | 2008. december 13. 16:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Bocs, Tibcsi már megírta! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369817 | 2008. december 13. 16:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Bocs, de ellent kell mondanom. Az MF-ek soha nem voltak "teflon" színűek! Ezüst és két féle terep minta volt rajtuk. Jellemzően a PG.-s látható most, de volt olyan, amit a csapatnál festettek le, ugyanazzal a festékkel, de más minta alapján. Rumcájsz_52 majd megmondja a tutit, ha hazaért. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 369816 | 2008. december 13. 16:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Valamelyik korai Top-Gun-ban találsz szárny felülnézetet - ha jól emlékszem a 4404. A jobb-bal nézetet meg csak összedobják neked a többiek itt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369815 | 2008. december 13. 15:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiúk! Röviden: Teflon szürke volt, saját szememmel láttam még belőlük Kecskeméten. De nem árt ha pontosítjuk. Ez nem azonos a Mig-23-sok kezdeti festésével. Inkább fém színre emlékeztet. Lásd Zoltán Gyula MH LÉJÜ-nél készült fényképeit az idei kecskeméti rep.nap előtt. Persze lehet, hogy csak én nevezem teflon szürkének, de van Szolnokon egy így festett bis és akkor megkérdeztem ott a srácokat és Ők mondták, hogy teflon szürke. Egyébként amikor a MIG-23MF-t bütyköltem igyekeztem kielemezni minden 23-as kezdeti színes fotót és azt mondom, hogy az is inkább a fémszínre emlékeztet. A komuflázs különbségek szerintem abból adódnak, hogy a PG-ben a színek kitakarásakor nem tartották be szigorúan a festési térképet. A színárnyalatok különbözőségéről pedig a 2889. h.sz.-ben írtam. Persze az alakulatoknál, meg a KRÜ-nél is voltak kisebb javítások a festéseken, még a gyári nagyjavítások előtt. Ebből is adódhatnak különbségek. Szóval itt jön a régi mániám. Konkrét oldalszámú makettet konkrét oldalszámú eredetiről. Csakhát a rendelkezésre álló foto dokumentáció erős korlátot szab az ilyen maximalizmusnak. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 369814 | 2008. december 13. 14:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hát igen, erről beszéltem, ha a f.vez. sík nem egyforma,akkor a szárny is nagy való-színűséggel különbözik. Na mindegy, majd átlagolok:-)) Doky | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 369813 | 2008. december 13. 13:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A genszterváltás után hatalmas és a számunkra értékes archív fotóanyag lett kidobva. Csak gondold végig, hogy az elmúlt 18 év első 5 évében mennyi újság, és kiadó szünt meg, akik valamikor közöltek katonai támájú cikkeket, fotókat, majd 1990 után már tudtunk fotózni, sikerült is megörökíteni a leépülést! Ami azért valljuk be nem egy
sikersztori. Nem sikerült visszaszerezni a 1988-as ügy elkobzott dolgait, mert a jogrend szerint a bizonyiték nem adható vissza. Ja, és idővel megsemmisíthető, rossz hír, hogy ez a kivárásí idő már letelt.
Üdv. Nyugger