<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
buza | Adatlap | 369882 | 2008. december 24. 09:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 369881 | 2008. december 22. 20:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 369880 | 2008. december 22. 19:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szerencsére győzöm. :) Ma kedvet is kaptam egy Zvezda MiG-21bisz-hez, csak az idő idő idő... Az nincs hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369879 | 2008. december 22. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 369878 | 2008. december 22. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 369877 | 2008. december 22. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
forums.airforce.ru/attachment.php És üzem közben ugyanez a gép(?) - bár ez lehet túl merész feltételezés csupán az oldalszám alapján. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 369876 | 2008. december 22. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
1981-ben már ugyanott "repült" ez a 21-es: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369875 | 2008. december 22. 06:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Magyar MIG-21 kedvelők! A HUNAVIA-n sok új fotó az F-13, PF, MF és bis változatokról. Érdemes böngészgetni. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369874 | 2008. december 21. 23:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Monox Ez MiG-21F változat, két gépágyú, keskeny függ. vezérsik, kabintető hátsó részén két hosszanti gerinc, és ezek a fegyver-gerendák alkalmatlanok R-3Sz /K-13/ rakéták inditására alkalmas APU-13 rakétasinek függesztésére. Mellesleg hiányzik a fúvócső végéről a keresztmetszetet szabályzó gyürü a vezérlő munkahengerekkel, valamint ezek külső hőálló lemezburkolata, amely a törzs legutolsó szerkezeti eleme, és rövidebbre van vágva a pitotcső rúdja is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 369873 | 2008. december 21. 23:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Monox! Ez a Frunze-i iskola egyik udvarán álló, valóban korai?proto Mig-21F. Az iskola ugye azért ismerős, mert itt képezték a Magyar helikopteres pilótákat évtizedeken keresztül. De volt vadászképzés is L-39-esre, átképzés Mig-23-asra, illetve An-26-asosra is képeztek itt Magyar személyzeteket. Természetesen ezen iskola különböző alegységeinél. Szóval a Krasznodári suli mellett ez az eldugott iskola volt felelős számtalan külföldi nemzet személyzeteinek képzéséért. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369872 | 2008. december 21. 22:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kérdésem lenne: Szerintetek ez a repülőgép biztosan MiG-21F-13-as? Két gépágyúja van és nagyom pici függőleges vezérsíkja. Ez nem véletlenül az első, alig 60 db-s F széria? airforce.ru/memorial/kyrgyzstan/bishkek.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369871 | 2008. december 21. 08:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A 1720 és a 0820 '85 október 5-én, a 1816, 1817 és a 1420 18-án jött be nagyjavításra a PG.-be. Az indiai '85 tavaszán vagy nyarán lehetett nálunk megnézni a gépeket, de utána még visszavitték őket csapathoz. '86 nyarán repültük be őket Lacházán, mert a tököli betont javították. Úgy húztuk át őket Ráckevén keresztül országúton. '86 őszére lettek beládázva és hajóra téve és a következő év februárban lettek összerakva az indiai Nasik-ban. A következő 4 gép pedig egy évvel később. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369870 | 2008. december 20. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
buza tudomásom szerint 84 85 ben mentek a gépek indiába éppen kövesden voltunk akkor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369869 | 2008. december 19. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Monox! Igen, de a 4117 csapat festésű standard színű volt, a 1720 pedig nem. Sajnos csak az emlékezetemre hagyatkozhatok, így huszon évek távlatából. Egy fénykép sokat érne! Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369868 | 2008. december 19. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Búza, ismereteim szerint a 1418-as és a 1720-ason kívűl a 4117-es vislte a terepszínű "ruhát"... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369867 | 2008. december 19. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Papa! Nem voltam elég pontos a szöveggel. A jegyzetfüzetben a 1720-nál az áll, hogy "papagályszínű". Már volt itt róla szó. Két gép volt más színnel festve, mint a standard. A 1418-ast ismerjük, de a 1720 is másképp volt festve. Ez 86-87 körül lehetett. Akkoriban öszzegyüjtötték az Indiának eladandó UTI-kat a PG.-be. Ott volt egymás mellett a két terep gép, egymástól teljesen eltérő festéssel, mert a 1720 nem csíkos, hanem világos zöld alapon foltos volt, elég rikító színekkel. Bár a 1418 nem lett eladva, de amikor viszzavitték csapathoz a megszemlélt gépeket akkor ott volt nálunk. Talán Dudus tud róla valamit. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369866 | 2008. december 17. 19:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
buza esetleg olvashatjuk mi is azt a kézzel írt jegyzetfüzetből a 1720-ra utaló beírást | |||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 369865 | 2008. december 17. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nyugger! Köszi, éppen időben olvastam el a h.sz.-d,mert most akartam nekugrani a fújásnak! Úgyhogy várok még egy kicsit. Doky | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369864 | 2008. december 17. 07:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger! Szia! Ne haragudj, de mi ez az 1988-as ügy? Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369863 | 2008. december 16. 22:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nyugger! Pedig ha csak az az anyag meglenne amit én láttam, akkor száz évre adna makettező témát! Én nemrég találtam meg egy kézzel írt jegyzetfüzetben a 1720-ra utaló beírást, emlékszem is rá, de ez elég keveset ér így kb. 25 év távlatából. Abban reménykedek, hogy egyszer valaki idekeveredik és "van hozzá képe"! Üdv és jó éjt! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369862 | 2008. december 16. 21:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Búza! A genszterváltás után hatalmas és a számunkra értékes archív fotóanyag lett kidobva. Csak gondold végig, hogy az elmúlt 18 év első 5 évében mennyi újság, és kiadó szünt meg, akik valamikor közöltek katonai támájú cikkeket, fotókat, majd 1990 után már tudtunk fotózni, sikerült is megörökíteni a leépülést! Ami azért valljuk be nem egy sikersztori. Nem sikerült visszaszerezni a 1988-as ügy elkobzott dolgait, mert a jogrend szerint a bizonyiték nem adható vissza. Ja, és idővel megsemmisíthető, rossz hír, hogy ez a kivárásí idő már letelt. Üdv. Nyugger | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369861 | 2008. december 16. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nyugger! Talán egyszer valakinek a fiókjából előkerül egy terep 1720-as fotó is. A hab a tortán persze u.e. színesben lenne! Sajnos pl. a csapatnál terepfestett illetve a korai PG.-s festésű gépekről alig van valami. Talán valamelyik rendőrségi páncélban akad, ha a gegszterváltás el nem söpörte az egészet. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369860 | 2008. december 16. 16:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kááár. Sok néző lenne, legalább is a lefolytatott vita alapján. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369859 | 2008. december 16. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor! Ez a fajta teflon show elmarad! Résztvevő hiánya miatt, azért néző még akadna... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369858 | 2008. december 16. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tehát igaz lesz a mondás: "Türelem rózsát terem", ez esetben MF-et, néhány teflonos fotóval? Nagy show lenne! Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369857 | 2008. december 16. 15:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Doky3! Hunavia site-on hamarosan a MiG-21MF típus is feltöltésre kerül, egy kis türelem. Nyugger | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369856 | 2008. december 16. 15:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 369855 | 2008. december 16. 14:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Köszönöm, átbogarásztam már, én MF-hez kerestem kamót,és nagy-nehezen összejött a 9507-es festése innen-onnan (tudom hogy szabványos volt, de a különbségekre is láthat(t)unk nem kevés példát) . Az biztos, hogy ha egyszer bis-t készítek sokkal könnyebb dolgom lesz. Doky | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369854 | 2008. december 16. 09:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369853 | 2008. december 16. 08:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiúk! Magyar MIG-21 kedvelők! Irány a http:/superfighter.hu azon belül a Mig-21 family és a gépszám felsorolásoknál a Mig-21bis több mázsa fotó, köztük néhány egészen különleges. Ezek alapján lehet izgalmas 21bis makett festéseket csinálni. Különösen Doky3 figyelmébe ajánlom. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369852 | 2008. december 15. 22:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
'9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni.' A 9510-s ill. a 9606-s kivont MiG-21MF-en volt a tesztfelület az ezred szám felfestéséhez. A legjobban láthatót választották a variációk közül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369851 | 2008. december 15. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
tégé | Adatlap | 369850 | 2008. december 15. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369849 | 2008. december 14. 10:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A Kecskeméten rendbehozott gép biztosan egyedülálló a maga műfajában. A gépeket ugyanis nem a repülési teherbírásra hozták rendbe, hanem, hogy jó viselje az időjárást. Így minden gép eredeti színű, de sosem alkalmazott fajtájú és fényű festést kapott. A 4408-asról nekem is előszőr a "kályhaezüst" szín jutott az eszembe, de olyan fényes, hogy kizárt, hogy egy plusz lakkréteg nincs a gépen... Így legalább talán évek múlva is jó kondiban látjuk viszont, feltéve, ha nem úgy bánnak majd velük mint Kecelen, ahol leteszik és elfelejtik a gépeket... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369848 | 2008. december 14. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Jó reggelt és szép napot Mindenkinek! Köszi az összes reagálást. Ezek szerint a 2900 h.sz. 1) pontjában idézett műben téves adat van. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
VO101_Papi | Adatlap | 369847 | 2008. december 13. 22:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Elég sokszor láttam a két szememmel 4408-ast Kecsón, hogy biztos legyek benne, EZÜST!a festése. A fotókon tényleg könnyű félrenézni az ezüstöt és azt a bizonyos teflon szürkét. Papi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369846 | 2008. december 13. 21:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ma nem voltam a gépnél, hanem Kecelen esett a nyakamba az eső. Csináltam is pár fotót főleg az előző és mai napi "MF-kérdésekre" mentem rá. Az eső meg esett közben, így a kifakult madarak nagyon érdekes terepmintát kaptak a víztől... Nézzétek meg őket itt: www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecel A fő vonalra visszatérve: én sem találtam sosem nyomát annak, hogy "teflonszínű" MF- gépünk lett volna. Mindenütt csak az alumínium poros védőlakkot találtam. Tibor 2900-es hozzászólásánál látható 4607-es gép is ilyen. Jelen ismereteim szerint az országban jelenleg egyetlen "festetlen" MF található (ezzel is vitatkoznék, mert ipari javításon átesett gépről van szó, de 2000 óta nem jártam a közelében) a Szolnokon lévő 9512-es viszont tutira "kályhaezüstös" semmiképpen sem a lemezek eredeti szín látszik! A "teflonszürke" szín meghatározásába nem bocsátkoznék, csak annyit mondohatok, hogy szerintem az biszeken alakalmazott szín kissé kékebb volt a MiG-23-asokon alakalmazottaknál, ezutóbbi az idők folyamán majdnem fehérre fakult. A Szolnokon lévő MiG-23UB színe sem "teflonszürke" a MiG-29 "zöld-szürke" festésének szürke színét használták fel, változtatás nélkül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369845 | 2008. december 13. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok és jó éjt mindenkinek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369844 | 2008. december 13. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Igazad van, a fotók miatt megérte! Üdv és jó éjt: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369843 | 2008. december 13. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Fiúk! Lehet, hogy egy illúzióval szegényebb lettem? De azért megérte, mert rengeteg izgalmas fotó került elő. Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369842 | 2008. december 13. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Búza, Bocs nem fogalmaztam pontosan, igen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369841 | 2008. december 13. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 369840 | 2008. december 13. 19:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tibor képén a 17-s UM látható,ezek az UM-ek teflonszürkén jöttek..szerintem. üdv.makettes | |||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 369839 | 2008. december 13. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen én szerintem is a Lengyel gép festése a teflon szürke szin . | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 369838 | 2008. december 13. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
'A mellékelt fotók. Gondolom a a Légijármű Javító Üzem mégiscsak jobban tudja.' A 4408-s gép igen csak kopott terepfestéssel érkezett a Lé.Jü.-be idén, nem maratták le csak átcsiszolták és lefújták erre a színre. Ez a jelenlegi állapot nem mértékadó hasonlóan a Szolnokon kiállítot MiG-23UB festése is ilyen. Búza topictárs leírása az autentikus. Kettő MiG-21MF van jelenleg kis hazánkban festetlenül az eredeti, de jól kifakult állapotban, a csepeli 4407-s ill. a Szolnokon látható 9512-es. Ismereteim szerint nem volt nekünk 'teflon-os' MiG-21MF-k. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369837 | 2008. december 13. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibor! Nincs. Ezért a Zsák féle infót én fenntartással kezelem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369836 | 2008. december 13. 19:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Pár érdekes mutáció. 4405 Kutya? Párduc? Tigris? Hód? :) 9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni. A 3964-es, a 49-es, a 6327-es képeket még a Gál István készítette 2000 nyarán az első digitális gépemmel egy Olympus nemtommivel. De régen volt. Egyszer talán eljutok oda, hogy beszkenneljem az összes képemet amik ott készültek a hagyományos gépemmel. A havas kép meg talán 2000 tavaszán volt. Pápán aludtunk egy műszakis barátunknál, reggelre leesett a hó :). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 369835 | 2008. december 13. 19:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Levi! Teflon szürke magyar MF-ről nincs véletlenül fotód? Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
buza | Adatlap | 369834 | 2008. december 13. 18:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Valahol már szerepel a topikban. Pontos választ - azt hiszem - nem kaptunk rá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 369833 | 2008. december 13. 18:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Itt egy két kép ahol látszik a felső. Szándékosan az átlagtól eltérőeket válogattam. Pl. A 2021-es szárnyvégén hiányzik a barna. A törzsön sincs a lekunkorodó zöld. Az 51-es is érdekes a törzstankon levő zöld folttal. Az 5822-es svancán elöl a kaposvári gépekre jellemzően a barna a belépőn lefelé meg van húzva. A 9125 a legbarnább gép. Ezen a barna aránya feltűnően magas a standardhoz képest. A 9309-es Szolnokon. A vízszintes vezérsík belépőjén van egy zöld folt. Egyes gépeken ez így volt, másokon ezt elhagyták. 2098 ez a teflon szürke. 1904 ez is teflon. 4608 tipikus natu metál. Nézzétek meg a különböző ötvözet miatt eltérő színű panelokat. 55 teflon UM az orrgyűrű natur. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek!
Üdv: Búza