<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
doky3 | Adatlap | 370065 | 2009. március 25. 17:13 | ![]() | |
Szuper, köszönet érte! Előzmény: (370062) VO101_Papi 2009. március 25. 12:44 | |||||
Boeing | Adatlap | 370064 | 2009. március 25. 15:27 | ![]() | |
Azt én is észrevettem. :D | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370063 | 2009. március 25. 12:45 | ![]() | |
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370062 | 2009. március 25. 12:44 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 370061 | 2009. március 25. 11:25 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni). Doky | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370060 | 2009. március 25. 08:24 | ![]() | |
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911 A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370059 | 2009. március 15. 10:41 | ![]() | |
Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből... | |||||
vrauko | Adatlap | 370058 | 2009. március 15. 08:34 | ![]() | |
Nevet adni annak volt joga, aki először +pislantotta a szóban forgó eszközt. A II. VH-ban a japcsi gépek, mivel nem ösmerték őket úgy, mint az ejrópaiakat, úgy kaptak nevet, hogy vadászgép fiúnév, bombázó és 1éb leánynév. A jelentés véletlenszerű, vagy van néki, vagy nincs, vagy olyan helyi szleng, ami helyileg ugyan jelenthet valamit, de szélesebb körben ösmeretlen. Lényeg, hogy aszerinti kezdőbetűje l1ék, ahogy borisz írja. | |||||
Monox | Adatlap | 370057 | 2009. március 14. 22:31 | ![]() | |
Jogos a két pont, bocsi... a 820-as is Németországban van. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370056 | 2009. március 14. 19:59 | ![]() | |
Nem a 225-ös? | |||||
Monox | Adatlap | 370055 | 2009. március 14. 19:47 | ![]() | |
Tegyük ehhez a képhez hozzá, hogy a képen a Légierő 820-as oldalszámú gépe látható. | |||||
romeo | Adatlap | 370054 | 2009. március 14. 00:36 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370053 | 2009. március 9. 22:13 | ![]() | |
Ok persze van jelentése, de mondjuk a muzsik ami a Szu-7es kódneve, vagy a Be-20 sellő? És a többi. Nincs a jelentésnek itt jelentősége. Ezért nem érdemes lefordítani. | |||||
borisz | Adatlap | 370052 | 2009. március 9. 15:36 | ![]() | |
F vadász, B bombázó, H helikopter, C teher stb Aranysasban, topgunban valamelyikben volt egy cikk(sorozat?) a címe kódról-code ra, vagy valami ilyesmi. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370051 | 2009. március 8. 23:18 | ![]() | |
Aha értem, köszi :) De pl. a Fulcrum-nak van jelentése, vagy a Foxhound-nak is, nem beszélve a Tu-95 Bear-ről, vagy ott a Fitter, Frogfoot... | |||||
Levix | Adatlap | 370050 | 2009. március 8. 22:39 | ![]() | |
Semmit valszeg. Egy kód, jól hangzott. Egyszer láttam egy fórumot, senki, az amerikaiak sem tudták. Még egy Top Gun pilcsit is megkérdeztek. F betűs szó kellet mert vadászgépet jelölt. A NATO kódoknak nincs semmilyen mögöttes értelmük! Nem is kötődött a géphez amire ragasztották, de hát a titkos kódoknak ilyennek kell lenniük. www.flugzeuginfo.net/table_nato_en.php | |||||
Monox | Adatlap | 370049 | 2009. március 8. 22:38 | ![]() | |
Kicsit tágabb fordításban "halastó"-nak szokták aposztrofálni. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370048 | 2009. március 8. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok! A 21-es NATO kódneve, a Fishbed szó mit jelent ? | |||||
romeo | Adatlap | 370047 | 2009. március 8. 19:32 | ![]() | |
búza | Adatlap | 370046 | 2009. március 7. 19:07 | ![]() | |
Szia Nyugger! Előre is köszönöm, remélem sikerrel jársz! A neten megtaláltam, de nincs terjesztője és netes antikváriumban sincs. Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 370045 | 2009. március 7. 18:47 | ![]() | |
Búza! A HM Oktatási és Tudományszervező Főosztálya adta ki az első kötetet 1999-ben, a másodikat pedig 2000-ben. Nem került kereskedelmi forgalomba én a szerzőtől kaptam. Országos barátom most számolja fel a könyvtárának egy részét,rákérdezek a könyvekre. Üdv. | |||||
búza | Adatlap | 370044 | 2009. március 7. 17:43 | ![]() | |
Nyugger! Azt az Iván Dezső könyvet, amiről a Rebekában beszéltünk hol lehet beszerezni? Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 370043 | 2009. március 6. 14:37 | ![]() | |
Xaba hozzászólásához annyit kívánok hozzátenni, hogy a gerincen kívűl külömbség volt a GS-23-as gépágyú is, az ugyanis nem volt a PFM-en. A már szóba hozott 503-as old.sz. PF-ről tudni kell, hogy az átadása óta 4 telejesen külömböző kinézete is volt, de tény, hogy ebből minden kétséget kizáróan a legutolsó a legborzasztóbb. Sőt azt is, hogy jelen állapota az egyetlen, amiben már magyar felségjel van. | |||||
Tibor | Adatlap | 370042 | 2009. március 6. 14:33 | ![]() | |
Juge75! Semmi gond és felejtsük el az egészet. Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 370041 | 2009. március 6. 14:25 | ![]() | |
Tibor! Én senkit sem szándékozom, szándékoztam megbántani! Ha mégis így történt, elnézést kérek! Minden tiszteletem azoké a társaimé, akik veszik a bátorságot és idejüket nem kímélve utánanéznek a gépek történelmének! Uraim! Minden megbecsülésem az önöké! | |||||
Tibor | Adatlap | 370040 | 2009. március 6. 13:57 | ![]() | |
Erre gongoltam Én is. Juge75 stílusa pedig remek. Egyébként Kecskeméten soha nem szolgáltak MiG-21PF-ek. Részemről befejeztem. | |||||
Daala | Adatlap | 370039 | 2009. március 6. 13:52 | ![]() | |
Kecskeméten nem szolgáltak PF-ek, csak Pápán és Taszáron. A KÖRÜ-be már kivonás után kerültek. | |||||
vlevi | Adatlap | 370038 | 2009. március 6. 12:31 | ![]() | |
Én eddig még nem folytam bele ebbe a vitába, de addíg bosszantotok vele, míg megcsinálom ilyen színűre, és teszek köré korlátot, akkor senkinek nem lehet egy szava sem :) | |||||
Xaba | Adatlap | 370037 | 2009. március 6. 12:31 | ![]() | |
Ha egy rendes MF-et akarsz építeni, akkor inkább a Zvezda PFM-jéből indulj ki. Legjobb tudomásom szerint a PFM és MF törzsei között nem volt (látható) különbség, eltekintve a gerinctartálytól. A bis törzs első része viszont teljesen át volt tervezve ("lógott" az orra - erről olvashatsz ugyanennek a topic-nak a legelején), és a Zvezda makett az egyetlen amely ezt hűen tükrözi. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370036 | 2009. március 6. 11:31 | ![]() | |
Háj! Ha elfogadjátok a személyes tapasztalatomat, akkor olvassátok tovább:), volt szerencsém látni az 501-est, az alap festése kályhaezüst, és arra fújtak valami szerncsétlen lakkot ami besárgult, ahol kicsit kopott a lakk ott jól lehet látni az ezüst színt, sajnos fotót nem csináltam róla de ha ezt tudom, hogy ennyire kardinális kérdés lesz a színéből akkor csinálok, majd talán legközelebb, ha arra járok. De hogy Ti milyen faxszságokon tudtok vitatkozi, ez röhej:) Papi aki kersegél:) | |||||
juge75 | Adatlap | 370035 | 2009. március 6. 10:56 | ![]() | |
Tudod mit, keresgélj! | |||||
juge75 | Adatlap | 370034 | 2009. március 6. 10:54 | ![]() | |
Azt egy szóval sem említettem, hogy repülő képesek voltak! Szétvagdosás előtti képek, üzemben állásról is vannak képeim. Verlinden publications. | |||||
Tibor | Adatlap | 370033 | 2009. március 6. 09:03 | ![]() | |
Nem értem miért gúnyolódsz? Én nem hülyéztem le senkit, azt sem mondtam, hogy nem tudnak semmit. Mellesleg ezt a gépet 1990-ben ajándékoztuk az angoloknak. A gépet ők szállították ki és Urbán János tábornok(+) akkori repülőfönök adta át. Én csak a gép színét kifogásolom. Az is lehet, hogy valamilyen rossz minőségű lakkot használtak a konzeváláshoz és az sárgult be az idők során. Azt nem tartom valószínűnek, hogy eleve mi festettük volna ilyen krém színre, mert semmi okot nem látok rá, hiszen ilyen színben nálunk sosem pompázott ez a gép. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 370032 | 2009. március 6. 07:24 | ![]() | |
Egy kérésem lenne: Tegyél fel egy-két képet Kecskeméten szolgált MiG-21PF-ről, mert ez igazi szenzáció lenne és átírná a kecskeméti ezred történetét. Az előző hozzászólásom második részére, mármint, hogy sorolj fel néhányat a magyar vonatkozású szakirodalomból még nem válaszoltál. Tibor | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370031 | 2009. március 6. 07:18 | ![]() | |
Hulye duxfordiak nem tudnak semmit. Mutassunk peldat! Koveteljuk vissza a gepeket es csinaljunk vodrot meg lavort beloluk. Nyugger, Erdekelne a 406-os sztorija, de nem talalom az email cimed. Az enyem: grasswax@yahoo.com | |||||
juge75 | Adatlap | 370030 | 2009. március 6. 06:26 | ![]() | |
Az 501 ebben az állapotában lett át szállítva, majdnem botrány is volt, hiszen a REFORM újság címlapon hozta le az esetet, talán te is emlékszel rá. Szakirodalom van bőven, segítségként vannak fotók, de nem teszik fel őket a netre. A makettezés részét képezi a kutatás is, erre kiválló a REBEKA. Rengeteg színes képet vettem régen a kecskeméti MIG-21 PF típusokról, én is arról festettem. Az hogy neked nincs valami meg, attól még másnak meglehet. | |||||
Tibor | Adatlap | 370029 | 2009. március 6. 06:11 | ![]() | |
Szia! Nem a vita kedvéért és hidd el nem kötekedem, de szerinted milyen szinű azon a fotón 501-es? Légyszíves csak néhányat sorolj fel abból a sok szakirodalomból, ami a magyar MiG-21-esek festésével, alkalmazásával foglalkozik. Ha megnézed az adatlapomat láthatod, hogy elég régóta foglalkozok a magyar repülés dolgaival, de ezidáig nem sikerült túl sok mindent összeszednem, kivéve a saját magam által készített, illetve a neten található néhány lelkes kollega fotóin kívül. Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 370028 | 2009. március 6. 05:36 | ![]() | |
A makettező pedig nézzen utána a típusnak, azért van a sok szak irodalom! | |||||
juge75 | Adatlap | 370027 | 2009. március 6. 05:34 | ![]() | |
Repülni nem így repült, az igaz. | |||||
juge75 | Adatlap | 370026 | 2009. március 6. 05:30 | ![]() | |
Az 501-es ilyen volt, így került oda. Még a REFORM-című újság címoldalán is ott volt! Az 503-as utánzat. | |||||
Tibor | Adatlap | 370025 | 2009. március 6. 04:32 | ![]() | |
Szia! Igazad van Monox. Ezzel a két Pf-el az a gondom, hogy bár ránézésre nagyon jó állapotban vannak, de ilyen festéssel soha nem repültek. Azok festése, amik Kecskeméten lettek felújítva a rep. nap alkalmából, legalább autentikusnak tűnik. A szegény makettező meg esetleg a duxfordi, vagy a cosfordi festést hiszi autentikusnak és így jól meg van vezetve. Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 370024 | 2009. március 5. 23:15 | ![]() | |
Sőt azt is mondhatnám, hogy sokkal szebben rendbehozott gépek a hazaiak, mint a képen látható... Ezen a gépen már csak kromofággal lehetne segíteni. | |||||
Monox | Adatlap | 370023 | 2009. március 5. 23:13 | ![]() | |
Igen van. A Kecskeméten rendbehozott gépek. Ebben a sémában az 1900-as és az 5721-es -21biszek, valamint a fényes kályhaezüst 4408-as MF és az NDK sémájú 7011-es UM. (Valamint további más tipusok is.) | |||||
Bubu | Adatlap | 370022 | 2009. március 5. 22:11 | ![]() | |
Idehaza van egyáltalán ilyen szép állapotú Mig-21? | |||||
romeo | Adatlap | 370021 | 2009. március 5. 21:40 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 370020 | 2009. március 5. 21:32 | ![]() | |
Azért a szín nem az eredeti, ugye? | |||||
Nyugger | Adatlap | 370019 | 2009. március 5. 21:16 | ![]() | |
Mi ez a nagy pesszimizmus? Ha jól emlékszem Duxford nem egy roncs-rancs. | |||||
Monox | Adatlap | 370018 | 2009. március 5. 20:00 | ![]() | |
Azért azt őszintén remélem, hogy a hiányzó burkolólemezek csak ideiglenesen hiányoznak a gépről! | |||||
Ákos | Adatlap | 370017 | 2009. március 5. 19:02 | ![]() | |
Legalább ez megmarad. | |||||
romeo | Adatlap | 370016 | 2009. március 5. 17:47 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |