/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
harold 370108 2009. március 31. 17:44
Válasz erre
4615524
4615524

De biztos!

Ja, és ki született Gyulaházán?
harold 370107 2009. március 31. 17:34
Válasz erre
Szia!

Szerintem Gyulaháza! /De nem biztos/
romeo 370106 2009. március 31. 17:30
Válasz erre
1
1

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol van kiállítva ez a magyar MiG-21F-13?
Köszönöm!
doky3 370105 2009. március 30. 13:00
Válasz erre
Még annyit a hajtóműtémához, hogy ha jól látom, az MF utánégető terében 1db, a Bis
utánégető terében 4db hőálló hullámlemez lemez van?

Doky
Doki400 370104 2009. március 29. 22:15
Válasz erre
Rumcájsz_52 370103 2009. március 29. 19:14
Válasz erre
Szia, Papi
Ezek szerint az R-11F-300 és az R-13F-300 hajtómüveket egyaránt gyártották kétféle láng-stabilizátorral felszerelt utánégető-térrel, tehát az alaptipusként háromféle MiG-21 hajtómü /R-11, R-13 és R-25/ négyféle láng-stabilizátorral volt felszerelve /minimum, mivel mi ennyit már láttunk/.

Levix, köszi a linket

Üdv, R.
Rumcájsz_52 370102 2009. március 29. 16:03
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

R-11F-300 hajtómű lángstabilizátorai (MiG-21F-13).
VO101_Papi 370101 2009. március 28. 23:23
Válasz erre
Kedves Rumcájsz!
Az első képen biztos, hogy egy MF R-13F-300-as van. Van ilyen képem szétszedett magyar MF-ről, de látható pl a Verlinden kiadványában is, ami kimondottan magyar MF-ről készült. A +4 kiadványban a 27 oldalon lévő kép biztos nem R-13-as hanem R-11-es. Nézd meg a 16. oldalon lévő képet, az egy F-13-ról készült sorozat. Itt van egy kis összefoglaló:
R-11F-300 (MiG-21F, F-13), R-11F2-300 (MiG-21PF, U, US), R-11F2S-300 (MiG-21PFM, R) a R-11F2SK-300 (MiG-21 UM). R-13F-300 (MiG-21MF).
A +4 nem rossz füzet de vannak hibái, pl a rajzok nem igazán jók, ha megnézel egy fotót alaposan, akkor kiderül, hogy azért van fantázi a panelvonalak rajzolásában.
Most panelezek újra egy 1:32-es MF-et amit elsőre a +4 füzet alapján csináltam. Közben beszereztem a WWP Mig-21 MF könyvét, illetve csináltam rengeteg fotót is, és most karcolgatok újra.
Rumcájsz_52 370100 2009. március 27. 21:33
Válasz erre
Papi
Kicsit turkáltam a 21-es hajtómüvek elég szükös anyagában, és megint rájöttem valamire. A hátulnézetben stabilan azonositható egyetlen hmü. az R-25-300 , elvileg bisz hmü., de láttam már beépitve külsőre SzM/MF-nek látszó gépbe is /csak körgyürü alakú láng-stabilizátorok, a forszázs-inditókamra baloldalt-felül kb. 10 óránál/.
A második képeden lehet R-11F2-300 /nálunk ez a PF-ben volt/, de a +4 kiadvány 27. oldalán a bal alsó fotón egyértelmüen ugyanilyen láng-stabilizátorokkal ellátott hmü.van, a szöveg szerint R-13F-300, de ha ez téves, akkor is legfeljebb R-11F2Sz-300 lehet, mert SzPSz-csatlakozó van az oldalán, és ez nem az F-13-ba való hmü., mert abban nem volt SzPSz-rendszer. Ha viszont a második fotód biztosan F-13-ról készült, akkor ezek szerint Ivánék azonos láng-stabilizátorokkal többféle hajtómüvet is gyártottak, ráadásul alapvetően eltérő géptipusokba való erőmüveket.
Az eredeti R-11F-300 /első 21F-13 gépek/ hmü. öt belső, tiz külső sugárirányú és két körgyürü alakú láng-stabilizátorral volt felszerelve /próbálok majd képet is feltenni, de nem vagyok egy computer-zsonglőr, ehhez nekem segitség kell/. Ha pedig az első képed biztosan MF, és a +4 fotószövege is pontos, akkor azonos tipus /MF/ megint csak kétféle láng-stabilizátort visel, csak az a kérdés, milyen hmüveken vannak ezek felszerelve?
doky3 370099 2009. március 27. 20:06
Válasz erre
Papi, Levix köszönöm, így már tiszta.

Doky
VO101_Papi 370098 2009. március 27. 19:30
Válasz erre
R-13F-300  Mig-21 Mf
R-13F-300 Mig-21 Mf
R-11F-300 Mig-21 F13,Pf stb
R-11F-300 Mig-21 F13,Pf stb
R25-300 Mig-21 Bis
R25-300 Mig-21 Bis

csak a rend kedvéért:)
Levix 370097 2009. március 27. 18:27
Válasz erre
doky3 370096 2009. március 27. 17:57
Válasz erre
9311 Mf hajtómű
9311 Mf hajtómű
tn_800x600_149809_81443_MIG21s52[1]
tn_800x600_149809_81443_MIG21s52[1]

Jónéhány kép bogarászása során a 21MF lángstabilizátora számomra további kérdést vet fel. A baloldali kép a 9311-es MF stabilizátora (ugyebár R-13F300 hművel szerelve, Kecelen kiállítva), a jobboldali kép V101 Papi által közölt kép szintén az R-13F-300 hajtómű stabilizátora. Márpedig szemmel láthatóan van különbség, mégpedig a külső gyűrű.Esetleg tipusazonos hművek esetén is lehetettek "szériák" vagy al-alváltoza-tok? Vagy csak én bonyolítom feleslegesen?
Z.Pisti 370095 2009. március 27. 11:15
Válasz erre
Remek!

Mindig öröm egy huszonegyest látni,főleg ha magyar a gúnyája!:)

Z.Pisti
mikiati 370094 2009. március 27. 10:03
Válasz erre
6264
6264
6264_2
6264_2
6264_3
6264_3
6264_4
6264_4
6264_5
6264_5

Jó reggelt!

A minap pakolgatok a pincében, és mit találok... :) Azt hittem összetört még régen. Sajna a pitot-cső már az enyészeté lett az évek folyamán, de a makett egész jól túlélte! :) (1/72 Fujimi, valamikor a 90-es évek elején-közepén követtem el.. ) Aképek minőségéért sorry, de telóval készültek a relative sötét pincében.
Levix 370093 2009. március 27. 08:56
Válasz erre
9060_levi
9060_levi
906a_levi
906a_levi
906b_levi
906b_levi
90600_levi
90600_levi

2000-ben fotóztam a kivonás után talán egy hónappal. A 906-os mögött állt egy kocsi, annak a tetejére fel tudtam mászni.
Nyugger 370092 2009. március 26. 22:23
Válasz erre
egy kis nosztalgia
egy kis nosztalgia

Monox !

Valamikor kikotortam a levéltárban azt a parancsot mely elrendelte a gy.szám utolsó
3 vagy 4 karakterének felfestését. Nos, ezt eléggé fakultatív módon értelmezték a későbbiek során, lásd a 01-16-ig terjedő számsorok Szu-22M3, MiG-23MF vagy a 01-12-ig a Jak-52. Az a boldog régi de bőséges idők, 01-29-ig a MiG-29, és a kakukktojás a néhai pápai 3. század MiG-21bis-i 41-52-ig és a 3 UM 53-55.
Monox 370091 2009. március 26. 21:38
Válasz erre
Nyugger!

Ez az utolsó szóig így igaz.
Nyugger 370090 2009. március 26. 21:31
Válasz erre
N317DM 905 cn516913056
N317DM 905 cn516913056

Sziasztok,

A N317DM /905-s festett oldalszám/ eredetileg lengyel gép volt, gy.száma 516913056, 3056-s oldalszámmal. A napjainban is még létező magyar MiG-21UM-905 is tartogat némi érdekességet, a gy.száma 516999505 oldalsza 905. Oka, egyfajta magyarázat szerint az,hogy az UM-ek beérkezésekor Taszáron még aktivan repültek a MiG-21PF-ek és azonos
lett volna a felfestett szám 504-505-506-507. Taszáriak, tényleg?
Levix 370089 2009. március 26. 21:18
Válasz erre
905g_levi
905g_levi
905gal_papa2000_14
905gal_papa2000_14

A 905-ös, az igazi.
Levix 370088 2009. március 26. 21:13
Válasz erre
7214
7214
MiG-21, N315RF. Taken at San Diego, CA, March 2002
MiG-21, N315RF. Taken at San Diego, CA, March 2002

Két kép az említett gépekről.
Levix 370087 2009. március 26. 21:10
Válasz erre
:) Ja ezt csúnyán benéztem. Amikor az ember a szöveget nézi de a képet nem :(. Ja most, hogy megnéztem a képet most már én is látom, hogy a 905-0s egy UM, sőt a csillagot is a 4418-as alján :).

Ez volt a 905-ösnél.

"This is a MiG-21UM, ex-Hungary. It's a beautiful airplane, albeit fuel critical from start to landing"
Lacy 370086 2009. március 26. 18:17
Válasz erre
Hello, hogy lenne ugyanaz. A 4418-as N315RF gép Mig-21U, az általad felrakott képen szereplő 905 oldalszámú gép pedig Mig-21UM.
RonnieFrown 370085 2009. március 26. 18:14
Válasz erre
A kepen szereplo 905-os gep lajstromjele N317DM es ez egy 21UM volt lengyel, vagy cseh gep par eve aruljak. Elegge lement az ara mikor utoljara lattam 250 ezerert hirdettek.
www.raptoraviation.com/aircraft%20spec%20pages/Mig21UM.html

A 4418-as azaz N315RF volt a mienk es ez egy Mig-21U. Lentebb belinkeltem egy kepet a kabinrol, tavaly oktoberi foto, kicsi latszik az oldalszambol is. Ugy tunik a repulon az eladas ota csak a felsegjeleket festettek at. A Jetphotos oldalan latszik a jobb szarny aljan a magyar csillag.
Levix 370084 2009. március 26. 16:52
Válasz erre
Igen, valóban, meg a felújított gépeken (MFN) használtak egy NATO kamónak nevezett F-16-os színeire hasonlító de más jellegű mintát. Viszont a gépek amik kivonásra kerültek már korábban, ezzel a mintával lettek kivonva.
zoli1989 370083 2009. március 26. 16:41
Válasz erre
A csehek úgy tudom egyszínű szürke színben repülték utoljára a 21-est.
Levix 370082 2009. március 26. 16:28
Válasz erre
oroszexport
oroszexport
negatív
negatív
általános2
általános2

Szerintem a magyar mintát az orosz standard mintából alakították ki. Ez volt a cseh és az NDK-ás gépeken is. Az első képen a standard orosz mintát rajzoltam meg. Ilyen volt nagyon sok orosz gépen és az arabok is ilyen jellegű mintával kapták a gépeiket. Az NDK-ás gépeken nagyon sokáig volt használatban ez a minta, amíg le nem váltották a szögletes mintájukkal, amit pl. a magyar NDK-ban javított UM-eken is láthattunk. A csehek, szlovákok meg egészen a kivonásig használták ezt a mintát. A különbség az arab gépekhez képest a homok helyett a vörösesbarna alapszín.
Ha ezen a mintán megcseréljük a két színt, majd kiterjesztjük a barnát, a magyarhoz hasonló mintát kapunk.
Levix 370081 2009. március 26. 16:17
Válasz erre
A 905-ös itthon van. A 905-ösre festett gép azonos a 4418-as N315RF géppel! Viszont a festése tényleg hasonló a mi 905-ös gépünkhöz. Biztosan az volt a minta. Ezek a színek amit mi használtunk de főleg a minta máshol nem volt használatban, legalább is soha nem láttam ilyet.
makettes 370080 2009. március 26. 14:26
Válasz erre
Hú de jó...
PETI 370079 2009. március 26. 14:23
Válasz erre
A 905-ös Pápán van...
Monox 370078 2009. március 26. 13:37
Válasz erre
A 905-ös oldalszámú UM 2008.09.21.-én még tutira Pápán volt. (Az utolsó kép akkor készült.) A törzshátsón lévő festés nagyon hasonlít a miénkre, de a perdöntő mégis a katapultülés szürke színe... A miénkben fekete volt.

Sajnálom, nagyon reméltem igaza hír...
Levix 370077 2009. március 26. 11:55
Válasz erre
Levix 370076 2009. március 26. 11:53
Válasz erre
N315RF a regisztrációs száma az USÁ-ban, így érdemes keresni.
Levix 370075 2009. március 26. 11:46
Válasz erre
SoCalMig21 rare flying MiG 21 in US
SoCalMig21 rare flying MiG 21 in US

Szerintem a 905-ös ua. a gép.
RonnieFrown 370074 2009. március 26. 11:07
Válasz erre
makettes 370073 2009. március 26. 10:32
Válasz erre
Elvitte a 905-s UM-t is?
levix 370072 2009. március 26. 09:39
Válasz erre
doky3 370071 2009. március 26. 08:37
Válasz erre
Szia Rumcájsz 52!

Neked is köszönöm a pontosítást, úgyis csak ma kezdek neki.

Doky
RonnieFrown 370070 2009. március 25. 21:13
Válasz erre
Rumcajsz koszi a reszletes valaszt.
Emlekszem a 90-es evek kozepe tajan ment a Discovery-n egy Wings of the Red Star cimu sorozat. Ebben volt egy epizod a 21-esrol. Valahol az USA-ban csoka kistraktorral kihuzta a hangarbol a gepet es dobott vele nehany kort. Ott viritott a jellegzetes oldalszam es a magyar csillag felsegjel. Egyszeruen nem hittem a szememnek...
Rumcájsz_52 370069 2009. március 25. 20:31
Válasz erre
Szia Ronnie
A 4418-ról nem tudok túl sokat, 1967-ben érkezett és állt szolgálatba, valszeg Taszáron, első közepes javítása a PG-ben 71 szept.-ben zárult. 74 ápr. 25-én Taszáron leszállás közben leszakadt a fékernyője, és a túlfutó gépet az ATU ("majomfogó") állitotta meg kisebb sérüléseket okozva. A következő köz. javítás 75 márc.-ban, a nagyjavítás pedig 79 júniusban fejeződött be. A 4418-ast 1990-ben eladták az USA-ba, a vevő Martin Dean üzletember volt, aki csak hobby-repülő volt, a kiképzését Kecskeméten kapta a 21 UTI-ra.
RonnieFrown 370068 2009. március 25. 19:58
Válasz erre
Szevasz Rumcajsz,

Tudsz valamit a 4418-as eletutjarol? Hol, mikor, melyik alakulatnal hasznaltak meddig stb.
Koszi
buksi 370067 2009. március 25. 19:37
Válasz erre
Helosztok.
48-as mig-21bis-hez keresek kabintetöt, akinekvan felesleges (kicsit sérült is jó lenne) vagy tud csinálni egy huzottat nekem, az légyszi írjon. Mert az oez mig-21 kabinteteje alá nemférbe a mügyanta kabin.

kzoli91@citromail.hu
Buksi
Rumcájsz_52 370066 2009. március 25. 18:29
Válasz erre
doky 3
Egy kis pontosítás, az R-11F-300 az a MiG-21F-13 tipus hajtóműve, a 21MF-ben az R-13F-300 dübörgött. Papi második fotóján ez utóbbi tipus, tehát tényleg az MF hajtóműve látható, csak a felirat téves. Az R-11F-300 hátulnézete kb. a két fotó keverékét mutatná, ugyanis körkörös és sugárirányú láng-stabilizátorok egyaránt vannak benne.
doky3 370065 2009. március 25. 17:13
Válasz erre
Boeing 370064 2009. március 25. 15:27
Válasz erre
Azt én is észrevettem. :D
VO101_Papi 370063 2009. március 25. 12:45
Válasz erre
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:)
VO101_Papi 370062 2009. március 25. 12:44
Válasz erre
R25-300
R25-300
R11F-300
R11F-300

íme a két lángstabilizátor
doky3 370061 2009. március 25. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni).

Doky
RonnieFrown 370060 2009. március 25. 08:24
Válasz erre
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong

www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911

A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator?
Horvath_Balazs 370059 2009. március 15. 10:41
Válasz erre
cseh MiG-23 + magyar MiG-21F-13 + orosz MiG-15-1 Sant Pere dels Arquells
cseh MiG-23 + magyar MiG-21F-13 + orosz MiG-15-1 Sant Pere dels Arquells

Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.