<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
harold | Adatlap | 370108 | 2009. március 31. 17:44 | ||
harold | Adatlap | 370107 | 2009. március 31. 17:34 | ||
romeo | Adatlap | 370106 | 2009. március 31. 17:30 | ||
doky3 | Adatlap | 370105 | 2009. március 30. 13:00 | ||
Még annyit a hajtóműtémához, hogy ha jól látom, az MF utánégető terében 1db, a Bis utánégető terében 4db hőálló hullámlemez lemez van? Doky | |||||
Doki400 | Adatlap | 370104 | 2009. március 29. 22:15 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370103 | 2009. március 29. 19:14 | ||
Szia, Papi Ezek szerint az R-11F-300 és az R-13F-300 hajtómüveket egyaránt gyártották kétféle láng-stabilizátorral felszerelt utánégető-térrel, tehát az alaptipusként háromféle MiG-21 hajtómü /R-11, R-13 és R-25/ négyféle láng-stabilizátorral volt felszerelve /minimum, mivel mi ennyit már láttunk/. Levix, köszi a linket Üdv, R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370102 | 2009. március 29. 16:03 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 370101 | 2009. március 28. 23:23 | ||
Kedves Rumcájsz! Az első képen biztos, hogy egy MF R-13F-300-as van. Van ilyen képem szétszedett magyar MF-ről, de látható pl a Verlinden kiadványában is, ami kimondottan magyar MF-ről készült. A +4 kiadványban a 27 oldalon lévő kép biztos nem R-13-as hanem R-11-es. Nézd meg a 16. oldalon lévő képet, az egy F-13-ról készült sorozat. Itt van egy kis összefoglaló: R-11F-300 (MiG-21F, F-13), R-11F2-300 (MiG-21PF, U, US), R-11F2S-300 (MiG-21PFM, R) a R-11F2SK-300 (MiG-21 UM). R-13F-300 (MiG-21MF). A +4 nem rossz füzet de vannak hibái, pl a rajzok nem igazán jók, ha megnézel egy fotót alaposan, akkor kiderül, hogy azért van fantázi a panelvonalak rajzolásában. Most panelezek újra egy 1:32-es MF-et amit elsőre a +4 füzet alapján csináltam. Közben beszereztem a WWP Mig-21 MF könyvét, illetve csináltam rengeteg fotót is, és most karcolgatok újra. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370100 | 2009. március 27. 21:33 | ||
Papi Kicsit turkáltam a 21-es hajtómüvek elég szükös anyagában, és megint rájöttem valamire. A hátulnézetben stabilan azonositható egyetlen hmü. az R-25-300 , elvileg bisz hmü., de láttam már beépitve külsőre SzM/MF-nek látszó gépbe is /csak körgyürü alakú láng-stabilizátorok, a forszázs-inditókamra baloldalt-felül kb. 10 óránál/. A második képeden lehet R-11F2-300 /nálunk ez a PF-ben volt/, de a +4 kiadvány 27. oldalán a bal alsó fotón egyértelmüen ugyanilyen láng-stabilizátorokkal ellátott hmü.van, a szöveg szerint R-13F-300, de ha ez téves, akkor is legfeljebb R-11F2Sz-300 lehet, mert SzPSz-csatlakozó van az oldalán, és ez nem az F-13-ba való hmü., mert abban nem volt SzPSz-rendszer. Ha viszont a második fotód biztosan F-13-ról készült, akkor ezek szerint Ivánék azonos láng-stabilizátorokkal többféle hajtómüvet is gyártottak, ráadásul alapvetően eltérő géptipusokba való erőmüveket. Az eredeti R-11F-300 /első 21F-13 gépek/ hmü. öt belső, tiz külső sugárirányú és két körgyürü alakú láng-stabilizátorral volt felszerelve /próbálok majd képet is feltenni, de nem vagyok egy computer-zsonglőr, ehhez nekem segitség kell/. Ha pedig az első képed biztosan MF, és a +4 fotószövege is pontos, akkor azonos tipus /MF/ megint csak kétféle láng-stabilizátort visel, csak az a kérdés, milyen hmüveken vannak ezek felszerelve? | |||||
doky3 | Adatlap | 370099 | 2009. március 27. 20:06 | ||
Papi, Levix köszönöm, így már tiszta. Doky | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370098 | 2009. március 27. 19:30 | ||
csak a rend kedvéért:) | |||||
Levix | Adatlap | 370097 | 2009. március 27. 18:27 | ||
doky3 | Adatlap | 370096 | 2009. március 27. 17:57 | ||
Jónéhány kép bogarászása során a 21MF lángstabilizátora számomra további kérdést vet fel. A baloldali kép a 9311-es MF stabilizátora (ugyebár R-13F300 hművel szerelve, Kecelen kiállítva), a jobboldali kép V101 Papi által közölt kép szintén az R-13F-300 hajtómű stabilizátora. Márpedig szemmel láthatóan van különbség, mégpedig a külső gyűrű.Esetleg tipusazonos hművek esetén is lehetettek "szériák" vagy al-alváltoza-tok? Vagy csak én bonyolítom feleslegesen? | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 370095 | 2009. március 27. 11:15 | ||
Remek! Mindig öröm egy huszonegyest látni,főleg ha magyar a gúnyája!:) Z.Pisti | |||||
mikiati | Adatlap | 370094 | 2009. március 27. 10:03 | ||
Jó reggelt! A minap pakolgatok a pincében, és mit találok... :) Azt hittem összetört még régen. Sajna a pitot-cső már az enyészeté lett az évek folyamán, de a makett egész jól túlélte! :) (1/72 Fujimi, valamikor a 90-es évek elején-közepén követtem el.. ) Aképek minőségéért sorry, de telóval készültek a relative sötét pincében. | |||||
Levix | Adatlap | 370093 | 2009. március 27. 08:56 | ||
Nyugger | Adatlap | 370092 | 2009. március 26. 22:23 | ||
Monox ! Valamikor kikotortam a levéltárban azt a parancsot mely elrendelte a gy.szám utolsó 3 vagy 4 karakterének felfestését. Nos, ezt eléggé fakultatív módon értelmezték a későbbiek során, lásd a 01-16-ig terjedő számsorok Szu-22M3, MiG-23MF vagy a 01-12-ig a Jak-52. Az a boldog régi de bőséges idők, 01-29-ig a MiG-29, és a kakukktojás a néhai pápai 3. század MiG-21bis-i 41-52-ig és a 3 UM 53-55. | |||||
Monox | Adatlap | 370091 | 2009. március 26. 21:38 | ||
Nyugger | Adatlap | 370090 | 2009. március 26. 21:31 | ||
Sziasztok, A N317DM /905-s festett oldalszám/ eredetileg lengyel gép volt, gy.száma 516913056, 3056-s oldalszámmal. A napjainban is még létező magyar MiG-21UM-905 is tartogat némi érdekességet, a gy.száma 516999505 oldalsza 905. Oka, egyfajta magyarázat szerint az,hogy az UM-ek beérkezésekor Taszáron még aktivan repültek a MiG-21PF-ek és azonos lett volna a felfestett szám 504-505-506-507. Taszáriak, tényleg? | |||||
Levix | Adatlap | 370089 | 2009. március 26. 21:18 | ||
Levix | Adatlap | 370088 | 2009. március 26. 21:13 | ||
Levix | Adatlap | 370087 | 2009. március 26. 21:10 | ||
:) Ja ezt csúnyán benéztem. Amikor az ember a szöveget nézi de a képet nem :(. Ja most, hogy megnéztem a képet most már én is látom, hogy a 905-0s egy UM, sőt a csillagot is a 4418-as alján :). Ez volt a 905-ösnél. "This is a MiG-21UM, ex-Hungary. It's a beautiful airplane, albeit fuel critical from start to landing" | |||||
Lacy | Adatlap | 370086 | 2009. március 26. 18:17 | ||
Hello, hogy lenne ugyanaz. A 4418-as N315RF gép Mig-21U, az általad felrakott képen szereplő 905 oldalszámú gép pedig Mig-21UM. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370085 | 2009. március 26. 18:14 | ||
A kepen szereplo 905-os gep lajstromjele N317DM es ez egy 21UM volt lengyel, vagy cseh gep par eve aruljak. Elegge lement az ara mikor utoljara lattam 250 ezerert hirdettek. www.raptoraviation.com/aircraft%20spec%20pages/Mig21UM.html A 4418-as azaz N315RF volt a mienk es ez egy Mig-21U. Lentebb belinkeltem egy kepet a kabinrol, tavaly oktoberi foto, kicsi latszik az oldalszambol is. Ugy tunik a repulon az eladas ota csak a felsegjeleket festettek at. A Jetphotos oldalan latszik a jobb szarny aljan a magyar csillag. | |||||
Levix | Adatlap | 370084 | 2009. március 26. 16:52 | ||
Igen, valóban, meg a felújított gépeken (MFN) használtak egy NATO kamónak nevezett F-16-os színeire hasonlító de más jellegű mintát. Viszont a gépek amik kivonásra kerültek már korábban, ezzel a mintával lettek kivonva. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370083 | 2009. március 26. 16:41 | ||
A csehek úgy tudom egyszínű szürke színben repülték utoljára a 21-est. | |||||
Levix | Adatlap | 370082 | 2009. március 26. 16:28 | ||
Szerintem a magyar mintát az orosz standard mintából alakították ki. Ez volt a cseh és az NDK-ás gépeken is. Az első képen a standard orosz mintát rajzoltam meg. Ilyen volt nagyon sok orosz gépen és az arabok is ilyen jellegű mintával kapták a gépeiket. Az NDK-ás gépeken nagyon sokáig volt használatban ez a minta, amíg le nem váltották a szögletes mintájukkal, amit pl. a magyar NDK-ban javított UM-eken is láthattunk. A csehek, szlovákok meg egészen a kivonásig használták ezt a mintát. A különbség az arab gépekhez képest a homok helyett a vörösesbarna alapszín. Ha ezen a mintán megcseréljük a két színt, majd kiterjesztjük a barnát, a magyarhoz hasonló mintát kapunk. | |||||
Levix | Adatlap | 370081 | 2009. március 26. 16:17 | ||
A 905-ös itthon van. A 905-ösre festett gép azonos a 4418-as N315RF géppel! Viszont a festése tényleg hasonló a mi 905-ös gépünkhöz. Biztosan az volt a minta. Ezek a színek amit mi használtunk de főleg a minta máshol nem volt használatban, legalább is soha nem láttam ilyet. | |||||
makettes | Adatlap | 370080 | 2009. március 26. 14:26 | ||
Hú de jó... | |||||
PETI | Adatlap | 370079 | 2009. március 26. 14:23 | ||
A 905-ös Pápán van... | |||||
Monox | Adatlap | 370078 | 2009. március 26. 13:37 | ||
A 905-ös oldalszámú UM 2008.09.21.-én még tutira Pápán volt. (Az utolsó kép akkor készült.) A törzshátsón lévő festés nagyon hasonlít a miénkre, de a perdöntő mégis a katapultülés szürke színe... A miénkben fekete volt. Sajnálom, nagyon reméltem igaza hír... | |||||
Levix | Adatlap | 370077 | 2009. március 26. 11:55 | ||
Levix | Adatlap | 370076 | 2009. március 26. 11:53 | ||
N315RF a regisztrációs száma az USÁ-ban, így érdemes keresni. | |||||
Levix | Adatlap | 370075 | 2009. március 26. 11:46 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 370074 | 2009. március 26. 11:07 | ||
makettes | Adatlap | 370073 | 2009. március 26. 10:32 | ||
Elvitte a 905-s UM-t is? | |||||
levix | Adatlap | 370072 | 2009. március 26. 09:39 | ||
doky3 | Adatlap | 370071 | 2009. március 26. 08:37 | ||
Szia Rumcájsz 52! Neked is köszönöm a pontosítást, úgyis csak ma kezdek neki. Doky | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370070 | 2009. március 25. 21:13 | ||
Rumcajsz koszi a reszletes valaszt. Emlekszem a 90-es evek kozepe tajan ment a Discovery-n egy Wings of the Red Star cimu sorozat. Ebben volt egy epizod a 21-esrol. Valahol az USA-ban csoka kistraktorral kihuzta a hangarbol a gepet es dobott vele nehany kort. Ott viritott a jellegzetes oldalszam es a magyar csillag felsegjel. Egyszeruen nem hittem a szememnek... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370069 | 2009. március 25. 20:31 | ||
Szia Ronnie A 4418-ról nem tudok túl sokat, 1967-ben érkezett és állt szolgálatba, valszeg Taszáron, első közepes javítása a PG-ben 71 szept.-ben zárult. 74 ápr. 25-én Taszáron leszállás közben leszakadt a fékernyője, és a túlfutó gépet az ATU ("majomfogó") állitotta meg kisebb sérüléseket okozva. A következő köz. javítás 75 márc.-ban, a nagyjavítás pedig 79 júniusban fejeződött be. A 4418-ast 1990-ben eladták az USA-ba, a vevő Martin Dean üzletember volt, aki csak hobby-repülő volt, a kiképzését Kecskeméten kapta a 21 UTI-ra. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370068 | 2009. március 25. 19:58 | ||
Szevasz Rumcajsz, Tudsz valamit a 4418-as eletutjarol? Hol, mikor, melyik alakulatnal hasznaltak meddig stb. Koszi | |||||
buksi | Adatlap | 370067 | 2009. március 25. 19:37 | ||
Helosztok. 48-as mig-21bis-hez keresek kabintetöt, akinekvan felesleges (kicsit sérült is jó lenne) vagy tud csinálni egy huzottat nekem, az légyszi írjon. Mert az oez mig-21 kabinteteje alá nemférbe a mügyanta kabin. kzoli91@citromail.hu Buksi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370066 | 2009. március 25. 18:29 | ||
doky 3 Egy kis pontosítás, az R-11F-300 az a MiG-21F-13 tipus hajtóműve, a 21MF-ben az R-13F-300 dübörgött. Papi második fotóján ez utóbbi tipus, tehát tényleg az MF hajtóműve látható, csak a felirat téves. Az R-11F-300 hátulnézete kb. a két fotó keverékét mutatná, ugyanis körkörös és sugárirányú láng-stabilizátorok egyaránt vannak benne. | |||||
doky3 | Adatlap | 370065 | 2009. március 25. 17:13 | ||
Szuper, köszönet érte! | |||||
Boeing | Adatlap | 370064 | 2009. március 25. 15:27 | ||
Azt én is észrevettem. :D | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370063 | 2009. március 25. 12:45 | ||
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370062 | 2009. március 25. 12:44 | ||
doky3 | Adatlap | 370061 | 2009. március 25. 11:25 | ||
Sziasztok! Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni). Doky | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370060 | 2009. március 25. 08:24 | ||
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911 A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370059 | 2009. március 15. 10:41 | ||
Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De biztos!
Ja, és ki született Gyulaházán?