<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 370137 | 2009. április 20. 07:57 | ![]() | |
Láthatnák képet róla? Előzmény: (370136) juge75 2009. április 19. 21:02 | |||||
juge75 | Adatlap | 370136 | 2009. április 19. 21:02 | ![]() | |
Finneknek volt 72-es is! | |||||
Monox | Adatlap | 370135 | 2009. április 19. 20:34 | ![]() | |
Valójában a több ezres példányszám egy korai Makettstúdióban megjelent adat volt, ahol az 74-es típust a 96-ossal (MF) együtt több ezresre datálták. Hogy valóban így van-e ezt más magyar nyelvű forrás még nem igazolta, de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ez közel 60 ország. Ha valóban csak kb. 700 készült volna ez országonként 11,6 gépet jelent, márpedig ez a gépszám csak az világvégi háborús övezetekben képzelhető el. Ismételem stabil forrás nincs a kezemben, de ennek ismeretében részemről hihetőnek látszik a több ezres darabszám. Nyugger! Bocsika, tévesztettem. Lengyelország sosem készített MiG-21-est (megtették helyettük a Csehek), az Indiai MiG-21MF licensszel (ami nem mellesleg nagyon sok európai országba eljutott) kavartam össze a dolgot. A fent említett kiadványt Zsák Ferenc írta, aki nagyon sokat tett a Magyar Légierő szerkezetének kiderítéséért. Bár a kiadvány a korai mivolta miatt még tartalmaz sok pontatlanságot, alapvetően egy jól használható forrásanyagnak tekinthető. Nézzétek meg itt: kep.tar.hu/greatplanes/50028577 | |||||
Lacy | Adatlap | 370134 | 2009. április 19. 20:00 | ![]() | |
Szia Monox! Több ezer Mig-21F-13-asról nem tudok. Számomra az alábbi gyártási adatok ismertek: Mig-21F (72) - 93 darab 83. db. Gorkij 1959-60 10. db. Tbilisi 1958 (Plusz 07. db. prototípus (65-ös) Tbilisi 1957) Mig-21F-13 (74) – 606 darab 513. db. Gorkij 1960-62 93. db. Moszkva 1962-65 Ez mindössze 699. db. 72-es és 74-es változat, ami messze van a több ezertől. Ebből exportra került: kb. 300. db. Európába 1961-64 kb. 300. db. Mig-21F-13 Other world 1962-65 Szóval igazából nem sok maradt az Oroszoknál. Ismerve a korai veszteségi arányokat, már csak néhány iskola kiképző ezredénél maradt a változatból a hatvanas évek második felére. Azok is vegyesen 72-es és 74-es változtatok egy ezreden belül. A exportált 72-esekkel kapcsolatban én is csak arról nyilatkozok, amelyről fotót látok. De tény, hogy nincs sok belőle. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370133 | 2009. április 19. 18:53 | ![]() | |
Monox, Biztos ez a lengyel gyártás? LIM-X ? Légyszi kicsit bővebben. | |||||
Monox | Adatlap | 370132 | 2009. április 19. 18:19 | ![]() | |
Lacy, ki kell igazítsalak. A MiG-21F-13-as 74-es típusból, amiből hozzánk is jött 80 darab, több ezer darabot gyártottak csak a Szovjetúnióban (ehhez jön még a Lengyel a Cseh és a Kínai lincesz). Az F típus azt hiszem a 72-es gyártmánykódot viselte (nincs előttem a tudomány) és nagyon ritkán lehet látni fotót róla. Az, hogy a 74-esből vegyesen küldtek újat, használtat az könnyen elképzelhető, főleg az araboknál, a háborúk idején. De 72-es típust, főleg nem vörös csillaggal semmilyen irodalomben nem találtam még soha. | |||||
Lacy | Adatlap | 370131 | 2009. április 18. 22:55 | ![]() | |
Hello, a Mig-21F-13-asbol meglepoen keveset gyartottak. Igy tobb importalo orszag hasznalt gepeket kapott, esetleg koztuk par regi F valtozatot. Oroszok is vegyesen hasznaltak sokszor. Irakban nem ez az egyetlen mezei F valtozat, tobbrol is volt foto. De pl Kuba is hasznalt gepeket kapott, es fotok szerint ott is volt mezei F valtozat a hatvanas evekben. De az is lehet, hogy csak foldi kepzesre adtak at az Oroszok repkeptelen sima F valtozatokat. | |||||
Wrecker | Adatlap | 370130 | 2009. április 18. 22:06 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 370129 | 2009. április 18. 21:49 | ![]() | |
Nagyon érdekes a képen látható gép. Nagyon kis svanca van és majdnem szögletes szárnya, ami a kép felírással ellentétben nem F-13-as, hanem a legeleső kb. 70 gépes F szériából származik. Ismereteim szerint ezt a változatot az oroszek nem exportálták, akkor, hogy kerül a sivatag közepére iraki színekkel? | |||||
PüsiLaci | Adatlap | 370128 | 2009. április 17. 19:50 | ![]() | |
one.softarchive.net/mikoyan_mig_famous_russian_aircraft.16870.html Ha esetleg valakit érdekel, egy 21 építéséhez szerintem nagyon nagy segítséget nyújtó e-book tölthető le innét. ( a letöltési linket csak regsztrálás után látjátok) Amúgy az e-books rovatba rengeteg elég drága kiadvány tölthető le pdf formátumba! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370127 | 2009. április 17. 19:45 | ![]() | |
Az hagyján, de gömbvasakon lógnak és a pitot is nagyon furi helyen van. :)) | |||||
migi | Adatlap | 370126 | 2009. április 17. 19:31 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 370125 | 2009. április 13. 20:05 | ![]() | |
Milyen logika diktalta a bolgar gepeken a ket hatalmas felsegjelet olyan kozel egymashoz? Lehet csak valami elavult regi szabalyzat, vagy igy jobban elut a roman es szerb gepektol? | |||||
Lacy | Adatlap | 370124 | 2009. április 13. 08:51 | ![]() | |
Igen bis-ek. Az 502 oldalszámú még eredeti Szovjet festést visel. És mivel több, mint tíz éve hangárban áll, nem is kopik jelentősen. | |||||
borisz | Adatlap | 370123 | 2009. április 13. 08:46 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 370122 | 2009. április 13. 08:29 | ![]() | |
SSgt_Chris | Adatlap | 370121 | 2009. április 4. 12:42 | ![]() | |
Üdv! Ezek az én drágaszágaim! :-) A szép napsütés megihletett, gyorsan lekaptam őket. Remélem tetszik! A 21-es az KP, a Mi-17-es Zvezda, a többi Italeri, 72-es méretarányban. Sok feljavítást nem eszközöltem rajtuk, mondhatnám dobozból. Ezek még a mostani csörömpös-őrületem előtt készültek. :-P | |||||
migi | Adatlap | 370117 | 2009. április 3. 19:59 | ![]() | |
Szia Nem hiszem hogy mennél valamire egy Oez törzshöz egy Aca kabinnal nagyon sok a méret külömbség amint a képen is láthatod . Esetleg keress meg emailen . üdv: migi | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 370116 | 2009. április 1. 21:55 | ![]() | |
ÚÚÚ, köszi. Néha szoktam nézni a pavla oldalát, de eddig vhogy nem tűnt fel. Remélem móváron ott lesznek, igaz nekem kéne vagy 6 garnitúra.. Marci | |||||
migi | Adatlap | 370115 | 2009. április 1. 18:25 | ![]() | |
mirazsmarci | Adatlap | 370114 | 2009. április 1. 14:24 | ![]() | |
Üdv! Nem tudja valaki, hogy ki gyárt 1:72- ben 21-es futóműaknákat(mélyet)? Régebben láttam ilyeneket ,(műgyantát, meg fotomaratottat is) de valahogy mára eltűntek. Marci | |||||
juge75 | Adatlap | 370113 | 2009. április 1. 09:42 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370112 | 2009. április 1. 09:37 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370111 | 2009. március 31. 20:51 | ![]() | |
harold | Adatlap | 370110 | 2009. március 31. 18:24 | ![]() | |
Bubu | Adatlap | 370109 | 2009. március 31. 17:47 | ![]() | |
Farkas Bertalan | |||||
harold | Adatlap | 370108 | 2009. március 31. 17:44 | ![]() | |
harold | Adatlap | 370107 | 2009. március 31. 17:34 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 370106 | 2009. március 31. 17:30 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 370105 | 2009. március 30. 13:00 | ![]() | |
Még annyit a hajtóműtémához, hogy ha jól látom, az MF utánégető terében 1db, a Bis utánégető terében 4db hőálló hullámlemez lemez van? Doky | |||||
Doki400 | Adatlap | 370104 | 2009. március 29. 22:15 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370103 | 2009. március 29. 19:14 | ![]() | |
Szia, Papi Ezek szerint az R-11F-300 és az R-13F-300 hajtómüveket egyaránt gyártották kétféle láng-stabilizátorral felszerelt utánégető-térrel, tehát az alaptipusként háromféle MiG-21 hajtómü /R-11, R-13 és R-25/ négyféle láng-stabilizátorral volt felszerelve /minimum, mivel mi ennyit már láttunk/. Levix, köszi a linket Üdv, R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370102 | 2009. március 29. 16:03 | ![]() | |
VO101_Papi | Adatlap | 370101 | 2009. március 28. 23:23 | ![]() | |
Kedves Rumcájsz! Az első képen biztos, hogy egy MF R-13F-300-as van. Van ilyen képem szétszedett magyar MF-ről, de látható pl a Verlinden kiadványában is, ami kimondottan magyar MF-ről készült. A +4 kiadványban a 27 oldalon lévő kép biztos nem R-13-as hanem R-11-es. Nézd meg a 16. oldalon lévő képet, az egy F-13-ról készült sorozat. Itt van egy kis összefoglaló: R-11F-300 (MiG-21F, F-13), R-11F2-300 (MiG-21PF, U, US), R-11F2S-300 (MiG-21PFM, R) a R-11F2SK-300 (MiG-21 UM). R-13F-300 (MiG-21MF). A +4 nem rossz füzet de vannak hibái, pl a rajzok nem igazán jók, ha megnézel egy fotót alaposan, akkor kiderül, hogy azért van fantázi a panelvonalak rajzolásában. Most panelezek újra egy 1:32-es MF-et amit elsőre a +4 füzet alapján csináltam. Közben beszereztem a WWP Mig-21 MF könyvét, illetve csináltam rengeteg fotót is, és most karcolgatok újra. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370100 | 2009. március 27. 21:33 | ![]() | |
Papi Kicsit turkáltam a 21-es hajtómüvek elég szükös anyagában, és megint rájöttem valamire. A hátulnézetben stabilan azonositható egyetlen hmü. az R-25-300 , elvileg bisz hmü., de láttam már beépitve külsőre SzM/MF-nek látszó gépbe is /csak körgyürü alakú láng-stabilizátorok, a forszázs-inditókamra baloldalt-felül kb. 10 óránál/. A második képeden lehet R-11F2-300 /nálunk ez a PF-ben volt/, de a +4 kiadvány 27. oldalán a bal alsó fotón egyértelmüen ugyanilyen láng-stabilizátorokkal ellátott hmü.van, a szöveg szerint R-13F-300, de ha ez téves, akkor is legfeljebb R-11F2Sz-300 lehet, mert SzPSz-csatlakozó van az oldalán, és ez nem az F-13-ba való hmü., mert abban nem volt SzPSz-rendszer. Ha viszont a második fotód biztosan F-13-ról készült, akkor ezek szerint Ivánék azonos láng-stabilizátorokkal többféle hajtómüvet is gyártottak, ráadásul alapvetően eltérő géptipusokba való erőmüveket. Az eredeti R-11F-300 /első 21F-13 gépek/ hmü. öt belső, tiz külső sugárirányú és két körgyürü alakú láng-stabilizátorral volt felszerelve /próbálok majd képet is feltenni, de nem vagyok egy computer-zsonglőr, ehhez nekem segitség kell/. Ha pedig az első képed biztosan MF, és a +4 fotószövege is pontos, akkor azonos tipus /MF/ megint csak kétféle láng-stabilizátort visel, csak az a kérdés, milyen hmüveken vannak ezek felszerelve? | |||||
doky3 | Adatlap | 370099 | 2009. március 27. 20:06 | ![]() | |
Papi, Levix köszönöm, így már tiszta. Doky | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370098 | 2009. március 27. 19:30 | ![]() | |
csak a rend kedvéért:) | |||||
Levix | Adatlap | 370097 | 2009. március 27. 18:27 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 370096 | 2009. március 27. 17:57 | ![]() | |
Jónéhány kép bogarászása során a 21MF lángstabilizátora számomra további kérdést vet fel. A baloldali kép a 9311-es MF stabilizátora (ugyebár R-13F300 hművel szerelve, Kecelen kiállítva), a jobboldali kép V101 Papi által közölt kép szintén az R-13F-300 hajtómű stabilizátora. Márpedig szemmel láthatóan van különbség, mégpedig a külső gyűrű.Esetleg tipusazonos hművek esetén is lehetettek "szériák" vagy al-alváltoza-tok? Vagy csak én bonyolítom feleslegesen? | |||||
Z.Pisti | Adatlap | 370095 | 2009. március 27. 11:15 | ![]() | |
Remek! Mindig öröm egy huszonegyest látni,főleg ha magyar a gúnyája!:) Z.Pisti | |||||
mikiati | Adatlap | 370094 | 2009. március 27. 10:03 | ![]() | |
Jó reggelt! A minap pakolgatok a pincében, és mit találok... :) Azt hittem összetört még régen. Sajna a pitot-cső már az enyészeté lett az évek folyamán, de a makett egész jól túlélte! :) (1/72 Fujimi, valamikor a 90-es évek elején-közepén követtem el.. ) Aképek minőségéért sorry, de telóval készültek a relative sötét pincében. | |||||
Levix | Adatlap | 370093 | 2009. március 27. 08:56 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 370092 | 2009. március 26. 22:23 | ![]() | |
Monox ! Valamikor kikotortam a levéltárban azt a parancsot mely elrendelte a gy.szám utolsó 3 vagy 4 karakterének felfestését. Nos, ezt eléggé fakultatív módon értelmezték a későbbiek során, lásd a 01-16-ig terjedő számsorok Szu-22M3, MiG-23MF vagy a 01-12-ig a Jak-52. Az a boldog régi de bőséges idők, 01-29-ig a MiG-29, és a kakukktojás a néhai pápai 3. század MiG-21bis-i 41-52-ig és a 3 UM 53-55. | |||||
Monox | Adatlap | 370091 | 2009. március 26. 21:38 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 370090 | 2009. március 26. 21:31 | ![]() | |
Sziasztok, A N317DM /905-s festett oldalszám/ eredetileg lengyel gép volt, gy.száma 516913056, 3056-s oldalszámmal. A napjainban is még létező magyar MiG-21UM-905 is tartogat némi érdekességet, a gy.száma 516999505 oldalsza 905. Oka, egyfajta magyarázat szerint az,hogy az UM-ek beérkezésekor Taszáron még aktivan repültek a MiG-21PF-ek és azonos lett volna a felfestett szám 504-505-506-507. Taszáriak, tényleg? | |||||
Levix | Adatlap | 370089 | 2009. március 26. 21:18 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370088 | 2009. március 26. 21:13 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370087 | 2009. március 26. 21:10 | ![]() | |
:) Ja ezt csúnyán benéztem. Amikor az ember a szöveget nézi de a képet nem :(. Ja most, hogy megnéztem a képet most már én is látom, hogy a 905-0s egy UM, sőt a csillagot is a 4418-as alján :). Ez volt a 905-ösnél. "This is a MiG-21UM, ex-Hungary. It's a beautiful airplane, albeit fuel critical from start to landing" | |||||
Lacy | Adatlap | 370086 | 2009. március 26. 18:17 | ![]() | |
Hello, hogy lenne ugyanaz. A 4418-as N315RF gép Mig-21U, az általad felrakott képen szereplő 905 oldalszámú gép pedig Mig-21UM. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370085 | 2009. március 26. 18:14 | ![]() | |
A kepen szereplo 905-os gep lajstromjele N317DM es ez egy 21UM volt lengyel, vagy cseh gep par eve aruljak. Elegge lement az ara mikor utoljara lattam 250 ezerert hirdettek. www.raptoraviation.com/aircraft%20spec%20pages/Mig21UM.html A 4418-as azaz N315RF volt a mienk es ez egy Mig-21U. Lentebb belinkeltem egy kepet a kabinrol, tavaly oktoberi foto, kicsi latszik az oldalszambol is. Ugy tunik a repulon az eladas ota csak a felsegjeleket festettek at. A Jetphotos oldalan latszik a jobb szarny aljan a magyar csillag. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |