/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 370161 2009. április 21. 23:25
Válasz erre
Lacy
Mint irtam volt, a Jefim Gordon-könyv szerint 139 moszkvai gyártású 21F-13-at azonositottak, szerinted csak 93-at gyártottak ott. Én szivesen elhiszem, de mi a forrás? És a kérdés, hol az igazság, megtudjuk-e valaha?
Nyugger 370160 2009. április 21. 23:04
Válasz erre
Búza !

Különösebb felkészülés nélkül: kicsit sok az a 180 db MiG-21! Mint magyar ill. orosz oldalon egy időben. Nálunk -szerintem- alapban 12 harci+3 db UTI volt századonként. Számoljunk, 50 db 21MF 4 rep.századnál repült egyidőben, 15 db 21bis-a + 47 db 21bis-ap 5 repszázadnál volt elosztva. Egyedül a 21PF-nél volt 'nagyobb' létszámú század Taszáron, 20 db gép a pápai ezred leadott gépeivel. MiG-21F-13-s típusból 80 db 6 repszázadnál teljesített szolgálatot az elején UTI-k nélkül. A veszteségek ill. az időben széthúzott beszerzések miatt egyidőben nem volt MiG-21-ből 180 db gépünk.
Igazán egy biztos levéltári adatom van az orosz mennyiségről: 1968-ban az 5.vre.e. Sármellék 38 db 21PF, a 14.vre.e.Kiskunlacháza 35 db 21PF, 515.vre.e. Tököl 33 db MiG-21PF, valamint az 1.vb.e.Kunmadaras rendelkezett még 13 db MiG-21R.-l. UTI-val a vadász ezredeknél ez kb. 40-45 gép. Sem ezelőtt, sem ezután nem volt MiG-21-es típus azonosság mindhárom orosz vadászrepülő ezrednél.
Lacy 370159 2009. április 21. 21:51
Válasz erre
Szia búza, jó gondolat. Folytatva gondolat ébresztést, hátha érdekes nektek.

1968 januárban a Szovjet Frontlégierőnek 38! vadászrepülő ezrede állt hadrendben! Ezek közül 15 ezred települt NDK, Lengyel és Magyar területen.

Ezek közül 33 ezred repült Mig-21PF/PFS/PFM és S vadászgépen. Négy Mig-19-es típuson (egy részben Jak-28-assal), egy pedig még Mig-17-es gépekkel repült.
Lacy 370158 2009. április 21. 21:40
Válasz erre
Hello, Rumcájsz_52.

Ne találgass, jól hangzik, de nem érdemes. Konkrétan Gorkijban 513 F-13-ast, Moszkvában pedig csak 93 darab F-13-as gyártottak. Ez mindössze 606 darab F-13-as, nem több. Ez gyári adat, és nem találgatás!
búza 370157 2009. április 21. 21:18
Válasz erre
Sziasztok!
Számokkal nem szeretnék vitatkozni, csak úgy gondolat indítónak!
Csak Mo.-on 3 magyar vadászrepülő- ezered + az oroszok repülték egyidőben a 21-est. Ha a 12 + 4 tartalék + 4 UTI hozzávetőleges sémát alkalmazzuk századonként akkor magyar részről egyidőben kb.180 gépről beszélünk + minimum ugyanennyi oroszról. Nyilván pl. az NDK felállása egy kicsit más volt. Ha jól emlékszem egy 75'-ös Jane's -ben a szovjet légi hadseregek MIG-21-es állománya területenként ezres nagyságrendű volt.
Egyszóval: azt gondolom, hogy teljesen valós számot már sohasem fogunk tudni, mint ahogy a variációk száma sem lesz teljes soha. SAJNOS!
RonnieFrown 370156 2009. április 21. 21:12
Válasz erre
Beczl,

Egy ilyen ules nalam is van, de sajnos szinten meglehetosen hianyos allapotban. Erdekelne, hogy a gyujtogetes soran esetleg kerult-e hozzad olyan darab, amire nincs szukseged es hajlando volnal elboltolni. Kuldj mail-t: grasswax@yahoo.com
koszi
Rumcájsz_52 370155 2009. április 21. 20:45
Válasz erre
Levix
Az általad felrakott táblázat csak a gorkiji gyártású gépekre vonatkozik, a 21-est viszont Moszkvában is gyártották. Az 513 gorkiji gyártású gépből gyári szám és rendszeresítő légierő szerint azonositva 109 F-13 változat van felsorolva az új Jefim Gordon könyvben, ez csak alig 20%. Ezután azonosítanak ugyanígy 139 moszkvai gyártású gépet. Ha azt feltételezzük, hogy kb. azonos arányban azonosította sikeresen a szerző a moszkvai és a gorkiji gyártású gépeket, akkor ez kb. 670 Moszkvában gyártott gépet jelent. Ezeket összegezve, meg hozzáadva a 194 cseh gyártású F-13-at, 1377 pédányt kapunk, ami szerintem kb. 1200-1600 közötti becslésre ad lehetőséget, plusz az ismeretlen számú kínai gyártás, de szerintem ezzel együtt is a max. olyan kétezer körüli lehet. Még egy kicsit azért turkálok a papirjaimban, hátha találok valami pontosabbat.
üdv R.
beczl 370154 2009. április 21. 19:03
Válasz erre
KM-1M_Szolnok
KM-1M_Szolnok

Üdv,

Azért néz ki ilyen "jól" mert már erősen fel van újítva. :-) Sajnos a munkám végett nem tudok eljutni Szolnokra, de egy ismerős pont vasárnap készített képeket számomra a szolnoki ülésről. Sajnos az egy régebbi típus és nem komplett, szintén sok dolog hiányzik róla. :-(

A története:

Maga az ülés a 3547-es biszé, a vaterán sikerült rá szert tennem közepes állapotban. Az ülőpárna és háttámla pedig a 2001 oldalszámú 1988.06.10 lezuhant Mig-21bisz-é.

Szerencsémre magam is az MH kötelékében szolgáltam 12évig és egy nyugdíjas katonákkal "teli" házban lakom Veszprémben, így némi utánajárás után kerültek elő a pincékből, garázsokból dolgok. :-) Sikerült szereznem hozzá hevederzetet (igaz régebbi KM-1 üléshez való), ejtőernyőtokot, PPK-1 időzítőt, fogantyúkat stb..., de még elég sok dolog hiányzik, illetve információ hiányában nem tudom, hogy mit keressek, mert azt mégsem mondhatom, hogy ilyen izét keresek! :-)
Monox 370153 2009. április 21. 15:30
Válasz erre
Beczl!

Előljáróban gratulálok a szerencsédhez, hogy ilyen mementót tartogathatsz a szobádban.
Bár ránézésre is jó állapotúnak tűnik az ülés, ha felújítás szükségeltetne, szerintem látogass ki szolnokra. Ott is ki van állítva egy szintén kilőtt ülés (és róla sem mondaná ezt meg senki) és szerintem, ha ott rákérdezel Nagy Andrásra, mindenben fog tudni neked segíteni.

Ui: Vágom, hogy ilyet nem illik kérdezni de mindez, hogy sikerült?
beczl 370152 2009. április 21. 13:05
Válasz erre
3547 KM-1M
3547 KM-1M

Üdvözletem,

Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez.

Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel)

,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném.

Üdvözlettel,
beczl
beczl 370151 2009. április 21. 13:05
Válasz erre
3547 KM-1M
3547 KM-1M

Üdvözletem,

Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez.

Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel)

,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném.

Üdvözlettel,
beczl
Levix 370150 2009. április 21. 08:12
Válasz erre
mennyiseg
mennyiseg

10158 az összes legyártott 21-es

+194 F-13 Csehszlovákiában és kb 2400 mindenféle kínai változat Kínában. Az Aerofax kiadvány szerint.

Több ezer F-13-asról a gyártó sem tud!
Levix 370149 2009. április 21. 08:01
Válasz erre
Monox!

Azt állítod, hogy az F-13-as változatot minden 21-es üzemeltető repülte? Ez nem igaz.
Levixhu 370148 2009. április 21. 07:52
Válasz erre
01
01
01_resize
01_resize
27
27
59_resize
59_resize

Pár kép.
Wrecker 370147 2009. április 20. 22:59
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

Mig-21F-12 a Finnországnak gyártott F-13, más SZRO válaszadó volt benne mint a Mig-21F-13-okban.

Így talán már érthető is.
Wrecker 370146 2009. április 20. 22:55
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

MiG–21F–12: a Finnországnak gyártott F–13. Más SZRO válaszadó volt benne, mint az F–13-ban
Lacy 370145 2009. április 20. 21:39
Válasz erre
F_1
F_1
F_2
F_2
F_3
F_3

Sziasztok, itt van két Irakban kiállított kis svancú gép. (A két gép nem ugyanaz!)

Plusz egy kubai láthatóan kis svancú gép

Nyugger: az a Finn könyv valóban nagyon precíz, igényes munka.
Nyugger 370144 2009. április 20. 20:09
Válasz erre
Sziasztok,

MiG-21 in Finnish Ar Force könyvben a típus pontos megnevezése : MiG-21F-13,74-es típus, 22 db volt rendszeresítve, 1 db NR-30-s gpá. volt a gép jobb oldalán. Minden gépről van min. 2-3 fotó /!/ nem volt 2 gpá.-s változat náluk.
juge75 370143 2009. április 20. 16:38
Válasz erre
Én két ágyús verziót láttam.
Különlegesség, ezért maradt meg bennem.
Monox 370142 2009. április 20. 15:59
Válasz erre
Levix: MiG-21F-13-as alváltozatra gondoltam.

Juge75: Még arra gondoltam, hogy a finn gépek pontos típusjelzése MiG-21F-12-es volt 74-es típuskód alatt. Konkrétan nem tudom, hogy az elnevezés milyen műszaki változásokat takar, ill. takar-e egyáltalán?

Egyébként ha megnézzük Migi és ugyanonnan Wrecker képeit, látható, hogy bár jellegzetes korai F (72) típusjegyeket visel, de gépágyú speciel csak egy oldalon van benne.
juge75 370141 2009. április 20. 15:29
Válasz erre
Akkor elnézést kérek, valószinüleg ezeket láttam..
Levix 370140 2009. április 20. 15:28
Válasz erre
de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is.

Ezt hogy kell érteni? Mit repült minden 21-est üzemeltető ország? És repüli ma is?
VO101_Papi 370139 2009. április 20. 15:21
Válasz erre
ha jól tudom, akkor a finn gépek 74-es gyártmányúak voltak, külön kérésre lettek 2 gépágyúsak
juge75 370138 2009. április 20. 10:28
Válasz erre
Két gépágyús verzió, képem per pillanat nincs.
Nagy bandinál láttam egy könyvében.
Monox 370137 2009. április 20. 07:57
Válasz erre
juge75 370136 2009. április 19. 21:02
Válasz erre
Monox 370135 2009. április 19. 20:34
Válasz erre
Valójában a több ezres példányszám egy korai Makettstúdióban megjelent adat volt, ahol az 74-es típust a 96-ossal (MF) együtt több ezresre datálták. Hogy valóban így van-e ezt más magyar nyelvű forrás még nem igazolta, de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ez közel 60 ország. Ha valóban csak kb. 700 készült volna ez országonként 11,6 gépet jelent, márpedig ez a gépszám csak az világvégi háborús övezetekben képzelhető el. Ismételem stabil forrás nincs a kezemben, de ennek ismeretében részemről hihetőnek látszik a több ezres darabszám.

Nyugger!

Bocsika, tévesztettem.
Lengyelország sosem készített MiG-21-est (megtették helyettük a Csehek), az Indiai MiG-21MF licensszel (ami nem mellesleg nagyon sok európai országba eljutott) kavartam össze a dolgot.

A fent említett kiadványt Zsák Ferenc írta, aki nagyon sokat tett a Magyar Légierő szerkezetének kiderítéséért. Bár a kiadvány a korai mivolta miatt még tartalmaz sok pontatlanságot, alapvetően egy jól használható forrásanyagnak tekinthető. Nézzétek meg itt:

kep.tar.hu/greatplanes/50028577
Lacy 370134 2009. április 19. 20:00
Válasz erre
Szia Monox!

Több ezer Mig-21F-13-asról nem tudok. Számomra az alábbi gyártási adatok ismertek:

Mig-21F (72) - 93 darab
83. db. Gorkij 1959-60
10. db. Tbilisi 1958
(Plusz 07. db. prototípus (65-ös) Tbilisi 1957)

Mig-21F-13 (74) – 606 darab
513. db. Gorkij 1960-62
93. db. Moszkva 1962-65

Ez mindössze 699. db. 72-es és 74-es változat, ami messze van a több ezertől.

Ebből exportra került:
kb. 300. db. Európába 1961-64
kb. 300. db. Mig-21F-13 Other world 1962-65

Szóval igazából nem sok maradt az Oroszoknál. Ismerve a korai veszteségi arányokat, már csak néhány iskola kiképző ezredénél maradt a változatból a hatvanas évek második felére. Azok is vegyesen 72-es és 74-es változtatok egy ezreden belül.

A exportált 72-esekkel kapcsolatban én is csak arról nyilatkozok, amelyről fotót látok. De tény, hogy nincs sok belőle.
Nyugger 370133 2009. április 19. 18:53
Válasz erre
Monox,
Biztos ez a lengyel gyártás? LIM-X ? Légyszi kicsit bővebben.
Monox 370132 2009. április 19. 18:19
Válasz erre
Lacy, ki kell igazítsalak. A MiG-21F-13-as 74-es típusból, amiből hozzánk is jött 80 darab, több ezer darabot gyártottak csak a Szovjetúnióban (ehhez jön még a Lengyel a Cseh és a Kínai lincesz). Az F típus azt hiszem a 72-es gyártmánykódot viselte (nincs előttem a tudomány) és nagyon ritkán lehet látni fotót róla. Az, hogy a 74-esből vegyesen küldtek újat, használtat az könnyen elképzelhető, főleg az araboknál, a háborúk idején. De 72-es típust, főleg nem vörös csillaggal semmilyen irodalomben nem találtam még soha.
Lacy 370131 2009. április 18. 22:55
Válasz erre
Hello, a Mig-21F-13-asbol meglepoen keveset gyartottak. Igy tobb importalo orszag hasznalt gepeket kapott, esetleg koztuk par regi F valtozatot. Oroszok is vegyesen hasznaltak sokszor. Irakban nem ez az egyetlen mezei F valtozat, tobbrol is volt foto. De pl Kuba is hasznalt gepeket kapott, es fotok szerint ott is volt mezei F valtozat a hatvanas evekben.

De az is lehet, hogy csak foldi kepzesre adtak at az Oroszok repkeptelen sima F valtozatokat.
Wrecker 370130 2009. április 18. 22:06
Válasz erre
Mig Jet Wreck
Mig Jet Wreck

Ugyanez a gép "felülnézetből"...
Monox 370129 2009. április 18. 21:49
Válasz erre
Nagyon érdekes a képen látható gép. Nagyon kis svanca van és majdnem szögletes szárnya, ami a kép felírással ellentétben nem F-13-as, hanem a legeleső kb. 70 gépes F szériából származik. Ismereteim szerint ezt a változatot az oroszek nem exportálták, akkor, hogy kerül a sivatag közepére iraki színekkel?
PüsiLaci 370128 2009. április 17. 19:50
Válasz erre
one.softarchive.net/mikoyan_mig_famous_russian_aircraft.16870.html
Ha esetleg valakit érdekel, egy 21 építéséhez szerintem nagyon nagy segítséget nyújtó e-book tölthető le innét. ( a letöltési linket csak regsztrálás után látjátok)
Amúgy az e-books rovatba rengeteg elég drága kiadvány tölthető le pdf formátumba!
Tibcsi 370127 2009. április 17. 19:45
Válasz erre
Az hagyján, de gömbvasakon lógnak és a pitot is nagyon furi helyen van. :))
migi 370126 2009. április 17. 19:31
Válasz erre
Iraq_MiG-21F13%20%28b%29
Iraq_MiG-21F13%20%28b%29

Nincs kicsit sok rakéta a gépen ? vagy ez csak emlékmű és igy félelmetesebb ? vagy valamilyen arab változat ?
RonnieFrown 370125 2009. április 13. 20:05
Válasz erre
Milyen logika diktalta a bolgar gepeken a ket hatalmas felsegjelet olyan kozel egymashoz? Lehet csak valami elavult regi szabalyzat, vagy igy jobban elut a roman es szerb gepektol?
Lacy 370124 2009. április 13. 08:51
Válasz erre
Igen bis-ek. Az 502 oldalszámú még eredeti Szovjet festést visel. És mivel több, mint tíz éve hangárban áll, nem is kopik jelentősen.
borisz 370123 2009. április 13. 08:46
Válasz erre
Lacy 370122 2009. április 13. 08:29
Válasz erre
Tonov
Tonov
Tonov2
Tonov2
Tonov3
Tonov3
Tonov4
Tonov4
Tonov6
Tonov6
Tonov7
Tonov7
Tonov5
Tonov5
Tonov8
Tonov8

Jó reggelt!

Locsolkodás után találtam ezeket a friss bolgár képeket. Itt az ideje feldobni a fórumot.
SSgt_Chris 370121 2009. április 4. 12:42
Válasz erre
MIG-21
MIG-21
MIG-23
MIG-23
Mi-24
Mi-24
Mi-17
Mi-17

Üdv! Ezek az én drágaszágaim! :-) A szép napsütés megihletett, gyorsan lekaptam őket. Remélem tetszik! A 21-es az KP, a Mi-17-es Zvezda, a többi Italeri, 72-es méretarányban. Sok feljavítást nem eszközöltem rajtuk, mondhatnám dobozból. Ezek még a mostani csörömpös-őrületem előtt készültek. :-P
migi 370117 2009. április 3. 19:59
Válasz erre
Kép 001
Kép 001

Szia
Nem hiszem hogy mennél valamire egy Oez törzshöz egy Aca kabinnal nagyon sok a méret külömbség amint a képen is láthatod . Esetleg keress meg emailen .
üdv: migi
mirazsmarci 370116 2009. április 1. 21:55
Válasz erre
ÚÚÚ, köszi. Néha szoktam nézni a pavla oldalát, de eddig vhogy nem tűnt fel. Remélem móváron ott lesznek, igaz nekem kéne vagy 6 garnitúra..
Marci
migi 370115 2009. április 1. 18:25
Válasz erre
mirazsmarci 370114 2009. április 1. 14:24
Válasz erre
Üdv!

Nem tudja valaki, hogy ki gyárt 1:72- ben 21-es futóműaknákat(mélyet)? Régebben láttam ilyeneket ,(műgyantát, meg fotomaratottat is) de valahogy mára eltűntek.
Marci
juge75 370113 2009. április 1. 09:42
Válasz erre
MIG-21 1v
MIG-21 1v

MIG-21 MF, Szolnok, Hangár.
juge75 370112 2009. április 1. 09:37
Válasz erre
MIG-21 UM 1 v
MIG-21 UM 1 v
MIG-21 UM 2v
MIG-21 UM 2v
MIG-21 UM 3v
MIG-21 UM 3v

MIG-21 UM-ek, Kecskemét, itt már voltak MIG-29-ek is, de még csak berepülés alatt.
juge75 370111 2009. március 31. 20:51
Válasz erre
kép3 v
kép3 v

Valamikor, 1992-körül alkottam ezeket.
harold 370110 2009. március 31. 18:24
Válasz erre
Bubu 370109 2009. március 31. 17:47
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.