<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370161 | 2009. április 21. 23:25 | ||
Nyugger | Adatlap | 370160 | 2009. április 21. 23:04 | ||
Búza ! Különösebb felkészülés nélkül: kicsit sok az a 180 db MiG-21! Mint magyar ill. orosz oldalon egy időben. Nálunk -szerintem- alapban 12 harci+3 db UTI volt századonként. Számoljunk, 50 db 21MF 4 rep.századnál repült egyidőben, 15 db 21bis-a + 47 db 21bis-ap 5 repszázadnál volt elosztva. Egyedül a 21PF-nél volt 'nagyobb' létszámú század Taszáron, 20 db gép a pápai ezred leadott gépeivel. MiG-21F-13-s típusból 80 db 6 repszázadnál teljesített szolgálatot az elején UTI-k nélkül. A veszteségek ill. az időben széthúzott beszerzések miatt egyidőben nem volt MiG-21-ből 180 db gépünk. Igazán egy biztos levéltári adatom van az orosz mennyiségről: 1968-ban az 5.vre.e. Sármellék 38 db 21PF, a 14.vre.e.Kiskunlacháza 35 db 21PF, 515.vre.e. Tököl 33 db MiG-21PF, valamint az 1.vb.e.Kunmadaras rendelkezett még 13 db MiG-21R.-l. UTI-val a vadász ezredeknél ez kb. 40-45 gép. Sem ezelőtt, sem ezután nem volt MiG-21-es típus azonosság mindhárom orosz vadászrepülő ezrednél. | |||||
Lacy | Adatlap | 370159 | 2009. április 21. 21:51 | ||
Szia búza, jó gondolat. Folytatva gondolat ébresztést, hátha érdekes nektek. 1968 januárban a Szovjet Frontlégierőnek 38! vadászrepülő ezrede állt hadrendben! Ezek közül 15 ezred települt NDK, Lengyel és Magyar területen. Ezek közül 33 ezred repült Mig-21PF/PFS/PFM és S vadászgépen. Négy Mig-19-es típuson (egy részben Jak-28-assal), egy pedig még Mig-17-es gépekkel repült. | |||||
Lacy | Adatlap | 370158 | 2009. április 21. 21:40 | ||
Hello, Rumcájsz_52. Ne találgass, jól hangzik, de nem érdemes. Konkrétan Gorkijban 513 F-13-ast, Moszkvában pedig csak 93 darab F-13-as gyártottak. Ez mindössze 606 darab F-13-as, nem több. Ez gyári adat, és nem találgatás! | |||||
búza | Adatlap | 370157 | 2009. április 21. 21:18 | ||
Sziasztok! Számokkal nem szeretnék vitatkozni, csak úgy gondolat indítónak! Csak Mo.-on 3 magyar vadászrepülő- ezered + az oroszok repülték egyidőben a 21-est. Ha a 12 + 4 tartalék + 4 UTI hozzávetőleges sémát alkalmazzuk századonként akkor magyar részről egyidőben kb.180 gépről beszélünk + minimum ugyanennyi oroszról. Nyilván pl. az NDK felállása egy kicsit más volt. Ha jól emlékszem egy 75'-ös Jane's -ben a szovjet légi hadseregek MIG-21-es állománya területenként ezres nagyságrendű volt. Egyszóval: azt gondolom, hogy teljesen valós számot már sohasem fogunk tudni, mint ahogy a variációk száma sem lesz teljes soha. SAJNOS! | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370156 | 2009. április 21. 21:12 | ||
Beczl, Egy ilyen ules nalam is van, de sajnos szinten meglehetosen hianyos allapotban. Erdekelne, hogy a gyujtogetes soran esetleg kerult-e hozzad olyan darab, amire nincs szukseged es hajlando volnal elboltolni. Kuldj mail-t: grasswax@yahoo.com koszi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370155 | 2009. április 21. 20:45 | ||
Levix Az általad felrakott táblázat csak a gorkiji gyártású gépekre vonatkozik, a 21-est viszont Moszkvában is gyártották. Az 513 gorkiji gyártású gépből gyári szám és rendszeresítő légierő szerint azonositva 109 F-13 változat van felsorolva az új Jefim Gordon könyvben, ez csak alig 20%. Ezután azonosítanak ugyanígy 139 moszkvai gyártású gépet. Ha azt feltételezzük, hogy kb. azonos arányban azonosította sikeresen a szerző a moszkvai és a gorkiji gyártású gépeket, akkor ez kb. 670 Moszkvában gyártott gépet jelent. Ezeket összegezve, meg hozzáadva a 194 cseh gyártású F-13-at, 1377 pédányt kapunk, ami szerintem kb. 1200-1600 közötti becslésre ad lehetőséget, plusz az ismeretlen számú kínai gyártás, de szerintem ezzel együtt is a max. olyan kétezer körüli lehet. Még egy kicsit azért turkálok a papirjaimban, hátha találok valami pontosabbat. üdv R. | |||||
beczl | Adatlap | 370154 | 2009. április 21. 19:03 | ||
Üdv, Azért néz ki ilyen "jól" mert már erősen fel van újítva. :-) Sajnos a munkám végett nem tudok eljutni Szolnokra, de egy ismerős pont vasárnap készített képeket számomra a szolnoki ülésről. Sajnos az egy régebbi típus és nem komplett, szintén sok dolog hiányzik róla. :-( A története: Maga az ülés a 3547-es biszé, a vaterán sikerült rá szert tennem közepes állapotban. Az ülőpárna és háttámla pedig a 2001 oldalszámú 1988.06.10 lezuhant Mig-21bisz-é. Szerencsémre magam is az MH kötelékében szolgáltam 12évig és egy nyugdíjas katonákkal "teli" házban lakom Veszprémben, így némi utánajárás után kerültek elő a pincékből, garázsokból dolgok. :-) Sikerült szereznem hozzá hevederzetet (igaz régebbi KM-1 üléshez való), ejtőernyőtokot, PPK-1 időzítőt, fogantyúkat stb..., de még elég sok dolog hiányzik, illetve információ hiányában nem tudom, hogy mit keressek, mert azt mégsem mondhatom, hogy ilyen izét keresek! :-) | |||||
Monox | Adatlap | 370153 | 2009. április 21. 15:30 | ||
Beczl! Előljáróban gratulálok a szerencsédhez, hogy ilyen mementót tartogathatsz a szobádban. Bár ránézésre is jó állapotúnak tűnik az ülés, ha felújítás szükségeltetne, szerintem látogass ki szolnokra. Ott is ki van állítva egy szintén kilőtt ülés (és róla sem mondaná ezt meg senki) és szerintem, ha ott rákérdezel Nagy Andrásra, mindenben fog tudni neked segíteni. Ui: Vágom, hogy ilyet nem illik kérdezni de mindez, hogy sikerült? | |||||
beczl | Adatlap | 370152 | 2009. április 21. 13:05 | ||
Üdvözletem, Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez. Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel) ,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném. Üdvözlettel, beczl | |||||
beczl | Adatlap | 370151 | 2009. április 21. 13:05 | ||
Üdvözletem, Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez. Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel) ,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném. Üdvözlettel, beczl | |||||
Levix | Adatlap | 370150 | 2009. április 21. 08:12 | ||
Levix | Adatlap | 370149 | 2009. április 21. 08:01 | ||
Monox! Azt állítod, hogy az F-13-as változatot minden 21-es üzemeltető repülte? Ez nem igaz. | |||||
Levixhu | Adatlap | 370148 | 2009. április 21. 07:52 | ||
Wrecker | Adatlap | 370147 | 2009. április 20. 22:59 | ||
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban: Mig-21F-12 a Finnországnak gyártott F-13, más SZRO válaszadó volt benne mint a Mig-21F-13-okban. Így talán már érthető is. | |||||
Wrecker | Adatlap | 370146 | 2009. április 20. 22:55 | ||
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban: MiG–21F–12: a Finnországnak gyártott F–13. Más SZRO válaszadó volt benne, mint az F–13-ban | |||||
Lacy | Adatlap | 370145 | 2009. április 20. 21:39 | ||
Nyugger | Adatlap | 370144 | 2009. április 20. 20:09 | ||
Sziasztok, MiG-21 in Finnish Ar Force könyvben a típus pontos megnevezése : MiG-21F-13,74-es típus, 22 db volt rendszeresítve, 1 db NR-30-s gpá. volt a gép jobb oldalán. Minden gépről van min. 2-3 fotó /!/ nem volt 2 gpá.-s változat náluk. | |||||
juge75 | Adatlap | 370143 | 2009. április 20. 16:38 | ||
Én két ágyús verziót láttam. Különlegesség, ezért maradt meg bennem. | |||||
Monox | Adatlap | 370142 | 2009. április 20. 15:59 | ||
Levix: MiG-21F-13-as alváltozatra gondoltam. Juge75: Még arra gondoltam, hogy a finn gépek pontos típusjelzése MiG-21F-12-es volt 74-es típuskód alatt. Konkrétan nem tudom, hogy az elnevezés milyen műszaki változásokat takar, ill. takar-e egyáltalán? Egyébként ha megnézzük Migi és ugyanonnan Wrecker képeit, látható, hogy bár jellegzetes korai F (72) típusjegyeket visel, de gépágyú speciel csak egy oldalon van benne. | |||||
juge75 | Adatlap | 370141 | 2009. április 20. 15:29 | ||
Akkor elnézést kérek, valószinüleg ezeket láttam.. | |||||
Levix | Adatlap | 370140 | 2009. április 20. 15:28 | ||
de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ezt hogy kell érteni? Mit repült minden 21-est üzemeltető ország? És repüli ma is? | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370139 | 2009. április 20. 15:21 | ||
ha jól tudom, akkor a finn gépek 74-es gyártmányúak voltak, külön kérésre lettek 2 gépágyúsak | |||||
juge75 | Adatlap | 370138 | 2009. április 20. 10:28 | ||
Két gépágyús verzió, képem per pillanat nincs. Nagy bandinál láttam egy könyvében. | |||||
Monox | Adatlap | 370137 | 2009. április 20. 07:57 | ||
Láthatnák képet róla? | |||||
juge75 | Adatlap | 370136 | 2009. április 19. 21:02 | ||
Finneknek volt 72-es is! | |||||
Monox | Adatlap | 370135 | 2009. április 19. 20:34 | ||
Valójában a több ezres példányszám egy korai Makettstúdióban megjelent adat volt, ahol az 74-es típust a 96-ossal (MF) együtt több ezresre datálták. Hogy valóban így van-e ezt más magyar nyelvű forrás még nem igazolta, de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ez közel 60 ország. Ha valóban csak kb. 700 készült volna ez országonként 11,6 gépet jelent, márpedig ez a gépszám csak az világvégi háborús övezetekben képzelhető el. Ismételem stabil forrás nincs a kezemben, de ennek ismeretében részemről hihetőnek látszik a több ezres darabszám. Nyugger! Bocsika, tévesztettem. Lengyelország sosem készített MiG-21-est (megtették helyettük a Csehek), az Indiai MiG-21MF licensszel (ami nem mellesleg nagyon sok európai országba eljutott) kavartam össze a dolgot. A fent említett kiadványt Zsák Ferenc írta, aki nagyon sokat tett a Magyar Légierő szerkezetének kiderítéséért. Bár a kiadvány a korai mivolta miatt még tartalmaz sok pontatlanságot, alapvetően egy jól használható forrásanyagnak tekinthető. Nézzétek meg itt: kep.tar.hu/greatplanes/50028577 | |||||
Lacy | Adatlap | 370134 | 2009. április 19. 20:00 | ||
Szia Monox! Több ezer Mig-21F-13-asról nem tudok. Számomra az alábbi gyártási adatok ismertek: Mig-21F (72) - 93 darab 83. db. Gorkij 1959-60 10. db. Tbilisi 1958 (Plusz 07. db. prototípus (65-ös) Tbilisi 1957) Mig-21F-13 (74) – 606 darab 513. db. Gorkij 1960-62 93. db. Moszkva 1962-65 Ez mindössze 699. db. 72-es és 74-es változat, ami messze van a több ezertől. Ebből exportra került: kb. 300. db. Európába 1961-64 kb. 300. db. Mig-21F-13 Other world 1962-65 Szóval igazából nem sok maradt az Oroszoknál. Ismerve a korai veszteségi arányokat, már csak néhány iskola kiképző ezredénél maradt a változatból a hatvanas évek második felére. Azok is vegyesen 72-es és 74-es változtatok egy ezreden belül. A exportált 72-esekkel kapcsolatban én is csak arról nyilatkozok, amelyről fotót látok. De tény, hogy nincs sok belőle. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370133 | 2009. április 19. 18:53 | ||
Monox, Biztos ez a lengyel gyártás? LIM-X ? Légyszi kicsit bővebben. | |||||
Monox | Adatlap | 370132 | 2009. április 19. 18:19 | ||
Lacy, ki kell igazítsalak. A MiG-21F-13-as 74-es típusból, amiből hozzánk is jött 80 darab, több ezer darabot gyártottak csak a Szovjetúnióban (ehhez jön még a Lengyel a Cseh és a Kínai lincesz). Az F típus azt hiszem a 72-es gyártmánykódot viselte (nincs előttem a tudomány) és nagyon ritkán lehet látni fotót róla. Az, hogy a 74-esből vegyesen küldtek újat, használtat az könnyen elképzelhető, főleg az araboknál, a háborúk idején. De 72-es típust, főleg nem vörös csillaggal semmilyen irodalomben nem találtam még soha. | |||||
Lacy | Adatlap | 370131 | 2009. április 18. 22:55 | ||
Hello, a Mig-21F-13-asbol meglepoen keveset gyartottak. Igy tobb importalo orszag hasznalt gepeket kapott, esetleg koztuk par regi F valtozatot. Oroszok is vegyesen hasznaltak sokszor. Irakban nem ez az egyetlen mezei F valtozat, tobbrol is volt foto. De pl Kuba is hasznalt gepeket kapott, es fotok szerint ott is volt mezei F valtozat a hatvanas evekben. De az is lehet, hogy csak foldi kepzesre adtak at az Oroszok repkeptelen sima F valtozatokat. | |||||
Wrecker | Adatlap | 370130 | 2009. április 18. 22:06 | ||
Monox | Adatlap | 370129 | 2009. április 18. 21:49 | ||
Nagyon érdekes a képen látható gép. Nagyon kis svanca van és majdnem szögletes szárnya, ami a kép felírással ellentétben nem F-13-as, hanem a legeleső kb. 70 gépes F szériából származik. Ismereteim szerint ezt a változatot az oroszek nem exportálták, akkor, hogy kerül a sivatag közepére iraki színekkel? | |||||
PüsiLaci | Adatlap | 370128 | 2009. április 17. 19:50 | ||
one.softarchive.net/mikoyan_mig_famous_russian_aircraft.16870.html Ha esetleg valakit érdekel, egy 21 építéséhez szerintem nagyon nagy segítséget nyújtó e-book tölthető le innét. ( a letöltési linket csak regsztrálás után látjátok) Amúgy az e-books rovatba rengeteg elég drága kiadvány tölthető le pdf formátumba! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370127 | 2009. április 17. 19:45 | ||
Az hagyján, de gömbvasakon lógnak és a pitot is nagyon furi helyen van. :)) | |||||
migi | Adatlap | 370126 | 2009. április 17. 19:31 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 370125 | 2009. április 13. 20:05 | ||
Milyen logika diktalta a bolgar gepeken a ket hatalmas felsegjelet olyan kozel egymashoz? Lehet csak valami elavult regi szabalyzat, vagy igy jobban elut a roman es szerb gepektol? | |||||
Lacy | Adatlap | 370124 | 2009. április 13. 08:51 | ||
Igen bis-ek. Az 502 oldalszámú még eredeti Szovjet festést visel. És mivel több, mint tíz éve hangárban áll, nem is kopik jelentősen. | |||||
borisz | Adatlap | 370123 | 2009. április 13. 08:46 | ||
Lacy | Adatlap | 370122 | 2009. április 13. 08:29 | ||
SSgt_Chris | Adatlap | 370121 | 2009. április 4. 12:42 | ||
Üdv! Ezek az én drágaszágaim! :-) A szép napsütés megihletett, gyorsan lekaptam őket. Remélem tetszik! A 21-es az KP, a Mi-17-es Zvezda, a többi Italeri, 72-es méretarányban. Sok feljavítást nem eszközöltem rajtuk, mondhatnám dobozból. Ezek még a mostani csörömpös-őrületem előtt készültek. :-P | |||||
migi | Adatlap | 370117 | 2009. április 3. 19:59 | ||
Szia Nem hiszem hogy mennél valamire egy Oez törzshöz egy Aca kabinnal nagyon sok a méret külömbség amint a képen is láthatod . Esetleg keress meg emailen . üdv: migi | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 370116 | 2009. április 1. 21:55 | ||
ÚÚÚ, köszi. Néha szoktam nézni a pavla oldalát, de eddig vhogy nem tűnt fel. Remélem móváron ott lesznek, igaz nekem kéne vagy 6 garnitúra.. Marci | |||||
migi | Adatlap | 370115 | 2009. április 1. 18:25 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 370114 | 2009. április 1. 14:24 | ||
Üdv! Nem tudja valaki, hogy ki gyárt 1:72- ben 21-es futóműaknákat(mélyet)? Régebben láttam ilyeneket ,(műgyantát, meg fotomaratottat is) de valahogy mára eltűntek. Marci | |||||
juge75 | Adatlap | 370113 | 2009. április 1. 09:42 | ||
juge75 | Adatlap | 370112 | 2009. április 1. 09:37 | ||
juge75 | Adatlap | 370111 | 2009. március 31. 20:51 | ||
harold | Adatlap | 370110 | 2009. március 31. 18:24 | ||
Bubu | Adatlap | 370109 | 2009. március 31. 17:47 | ||
Farkas Bertalan |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mint irtam volt, a Jefim Gordon-könyv szerint 139 moszkvai gyártású 21F-13-at azonositottak, szerinted csak 93-at gyártottak ott. Én szivesen elhiszem, de mi a forrás? És a kérdés, hol az igazság, megtudjuk-e valaha?