/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 370254 2009. május 11. 17:37
Válasz erre
Juge75
A kabintetővel együtt történő katapultálás csak egyik lehetőség volt a 21F/PF/PFSz tipusokon. A másik esetben a pilóta dönthetett úgy is /ha volt rá ideje, azaz elegendő repülési magassága/, hogy katapultálás előtt eldobja a kabintetőt. A kabinkeret joboldalán lévő piros kar lehajtásával 110-130 atm sűrített levegőt vezérelt a kabintető nyitó-munkahengereibe, majd a kar hátrahúzásával egy kis pirotöltet /robbanótöltet/ kinyitotta a kabintető vész-zárrendszerét, így a két munkahenger feldobta az elejét, és a légáramlat elvitte a dekket, ezután lehetett katapultálni.A pilóták tartottak a kabintetővel együtt történő katapultálástól, mert a leválasztó rendszer nem volt egy tökéletes konstrukció, állítólag több szovjet pilóta meghalt a sikeres katapultálás utáni rosszul működő leválasztás miatt. Többen pedig abba, hogy időt és magasságot veszítettek a dekk ledobásával katapultálás előtt, így nem volt elég magasságuk az ernyő belobbanásához.
Nyugger 370253 2009. május 11. 16:21
Válasz erre
Juge75,
'Figyeld meg az őrjárat az égen című filmben hogy a "fejvédő lemez"-lefelé húzásával csukja a kabint a pilóta' Ez tényleg így látszik a filmben, de a lemeznek semmi köze sincs a kabintető lecsukásához! Az egy egyszerü fejvédő lemez nincs ott semmilyen kapcsoló, nincs mechanikus eszközzel kapcsolatban. Egy feladata van, hogy megakadályozza a sisak és a plexi érintkezését, a felső részén ha -jól emlékszem filc van és ez nem karcolja a plexit. Ez a körgallér nem túlzás egy kicsit? Van konkrét eset vagy csak városi legenda?
juge75 370252 2009. május 11. 16:14
Válasz erre
SK-1 katapultálás Mig-21 F-13
SK-1 katapultálás Mig-21 F-13

Katapultálás folyamata F-13 (74) típuson, mivel az U (66-400 és 600) típusokon a kabin
más rendszerű, ezért nincs rajta a katapulton a lemez.
juge75 370251 2009. május 11. 15:21
Válasz erre
Némely esetben nem igazán úgy sikeredett, ahogyan kéne, és a Plexi körgallérként maradt a pilótán.
Figyeld meg az őrjárat az égen című filmben hogy a "fejvédő lemez"-lefelé húzásával csukja a kabint a pilóta.
Ez a lemez szépen belülről a plexi belsejének feszült, mint egy laprugó.
juge75 370250 2009. május 11. 15:11
Válasz erre
A Mig-21 F-13 és PF típusokon a katapultálás a kabinnal együtt történt.
Nagy sebességnél védte a pilótát, a kabintető szépen besimult a pilóta elé, elejével lefelé.
SK-1 képek itt: www.ejectionsite.com/sk1seat.htm
migi 370249 2009. május 10. 22:11
Válasz erre
Sziasztok
Búza : köszi az infót akkor jól tudtam a lényeget , azért választottam ezt a gépet mert ezt a változatot még nem láttam hogy valaki megcsinálta .Megnézted már a könyvet amit küldtem ?
Juge 75 : Én a Top Gun ban olvastam evvel a 67 számmal , de köszi az adatot .
juge75 370248 2009. május 10. 21:01
Válasz erre
Ugyanis 67-es gyártmány soha nem létezett (ezt egyszer kitalálta valaki).
juge75 370247 2009. május 10. 20:51
Válasz erre
A kis svancú 66-400, a nagy 66-600.
búza 370246 2009. május 10. 19:30
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4116
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4116

Szia Migi!
Ugyanaz, mint a kissvancúban! Nagy hátsórész de! eredetileg nincs rajta a felső textolit antenna a belépőélen! A legtőbb fotón és múzeumi gépen viszont az a rész zöldre van festve, vagy az antenna van felrakva a lemezborítás helyett. A kabin szürke-fekete és a műszerezettségben sem volt különbség.
Üdv: Búza
migi 370245 2009. május 10. 18:41
Válasz erre
Kép 026
Kép 026

Urak újjab segitségre van szükségem :
Készülget nálam egy nagysvancú 67 MiG-21 U a 4419 -es. Nem vagyok benne biztos , de úgy tudom hogy ebben még a régi SK-1 ülések voltak a lehajtható fejvédő nélkül ?
üdv: migi
migi3@freemail.hu
juge75 370243 2009. május 10. 14:29
Válasz erre
zubo@freemail.hu
migi 370242 2009. május 10. 11:12
Válasz erre
Hiába vagyok regisztrált nem látom az email cimét , tudsz segiteni ?
migi3@freemail.hu
juge75 370240 2009. május 10. 10:32
Válasz erre
Kérdezd meg Magó Karcsit!
migi 370239 2009. május 10. 10:17
Válasz erre
DSCF2681
DSCF2681

Sziasztok
Esetleg nem tudná valaki megmondani ki készitette ezeket a MiG-21 seket ? Szeretnék kapcsolatba lépni az illetővel .
üdv: migi
migi3@freemail.hu
juge75 370238 2009. május 9. 09:27
Válasz erre
Mig-21 Bis 3732 Szolnok, hangár
Mig-21 Bis 3732 Szolnok, hangár
Mig-21 PF 1512 Szolnok, tanhangár
Mig-21 PF 1512 Szolnok, tanhangár
Mig-21 F-13 219
Mig-21 F-13 219

Búza úr, tessék parancsolni!
búza 370237 2009. május 7. 21:41
Válasz erre
Bocs, rossz szemüveg volt rajtam!:-) Előre is kösz!
Búza
juge75 370236 2009. május 7. 21:29
Válasz erre
Nem jugo, juge! :-)
Megkeresem és küldöm e-mail-ben!
búza 370235 2009. május 7. 21:25
Válasz erre
Szia jugo!
Minden jöhet, főleg ha csillagos!
Kösz: Búza
juge75 370234 2009. május 7. 21:23
Válasz erre
Van egy fekete-fehér képem, amin egy F-13 van.
Magyar, bár az oldalszám nem látszik, de a futóakna ajtaján a gyári szám igen.
juge75 370233 2009. május 7. 21:22
Válasz erre
Örülök, hogy tudtam meglepetést és örömet szerezni!
búza 370232 2009. május 7. 21:17
Válasz erre
Csatlakozom az előttem szólóhoz! Bárcsak mindenki előásná az ilyen "ócskaságait"!
Búza
zoli1989 370231 2009. május 7. 21:10
Válasz erre
Hú, köszi !
Ezek nagyon jó képek !
juge75 370230 2009. május 7. 20:49
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0013
beolvasás0013
beolvasás0014
beolvasás0014
beolvasás0015
beolvasás0015
beolvasás0016
beolvasás0016

Kezembe került egy régi könyv.
Címe: A haza szolgálatában.
Készült 1969-70.
És pár képet találtam, amit be scanneltem és megosztok most veletek.
buksi 370229 2009. május 7. 19:43
Válasz erre
köszi romeo a képeket
romeo 370228 2009. május 7. 19:03
Válasz erre
Museum_Graz_MiG_21
Museum_Graz_MiG_21

Üdv!

Ez a példány az ausztriai Gatzban kötött ki.
romeo 370227 2009. május 7. 11:17
Válasz erre
1
1

Üdv!

MiG-21F-13.
Levix 370226 2009. május 7. 09:31
Válasz erre
Skan_025
Skan_025
Resize of Skan_024
Resize of Skan_024

Dioráma téma.
romeo 370225 2009. május 7. 08:10
Válasz erre
MyAviationNetPhotoID01508228
MyAviationNetPhotoID01508228
MyAviationNetPhotoID01294105
MyAviationNetPhotoID01294105
1044812F
1044812F
MyAviationNetPhotoID00065688
MyAviationNetPhotoID00065688
MyAviationNetPhotoID01029540
MyAviationNetPhotoID01029540
MyAviationNetPhotoID01046502
MyAviationNetPhotoID01046502
MyAviationNetPhotoID01508227
MyAviationNetPhotoID01508227

Üdv Buksi, Búza!
romeo 370224 2009. május 7. 06:13
Válasz erre
Üdv Buksi és Búza!

Nekiülök keresni valamit, addig egy kis türelmet kérek.
búza 370223 2009. május 6. 20:54
Válasz erre
Hello romeo!
Van még ilyen képed? Szerintem szívesen látnánk!
Üdv: Búza
buksi 370222 2009. május 6. 20:05
Válasz erre
Tibor 370221 2009. május 6. 17:00
Válasz erre
Bocsi, előbb ezen a lapon menj a My other site: Hunavia-ra és ott nézz körül.
Tibor
Tibor 370220 2009. május 6. 16:58
Válasz erre
Szia!
Javaslom nézd meg a www.superfighter.hu lapon a MiG-21 family-t.
Ott válogathatsz
Tibor
buksi 370219 2009. május 6. 16:09
Válasz erre
21bis-regolndoltam ami éppen az állóhelyen várakozik.
üdv buksi
romeo 370218 2009. május 6. 15:17
Válasz erre
Tibor 370217 2009. május 6. 15:15
Válasz erre
Szevasz!
Bocs a kérdésért, de mire várakozik? Ugyanis lehet az állóhelyen, leponyvázva, vagy a zónában felkészítés alatt, vagy a felszálló beton végén felszállásra várva. És a 21-es melyik alváltozatára gondoltál?
Üdv.: Tibor
buksi 370216 2009. május 6. 10:57
Válasz erre
Romeo.
Segítségedet kérném hogy nem tudnál e nekem olyan képet küldeni amin éppen egy mig-21 es várakozik (egy dióráma számára.
Üdv buksi
itt elérsz kzoli91@citromail.hu
romeo 370215 2009. május 6. 08:35
Válasz erre
1
1

Üdv!

Pápa
Nyugger 370214 2009. május 3. 19:52
Válasz erre
dudus 370213 2009. május 3. 18:19
Válasz erre
Monox!
Előző kérdésedre azt tudom mondani,hogy ezt mindenképpen Tarlósi Józsival kell lelevelezned,mert ő ott az atyaúristen meg a helyetese is.Mínden nemű kérdésben a gépeket illetően Őt keressétek!Ő Taszáron lakik nagyon készséges az őrző védők irányába is bír valamilyen jogosítvánnyal.
Üdv H.T.
Monox 370212 2009. május 3. 11:56
Válasz erre
Mindenképpen élni szeretnék a lehetőséggel, ha ebben a hónapban nem is, de júniusban mindenképp. Mindenképpen írok egy e-mail-t ennek az úriembernek és neked is. Még az érdekelne, hogy egy hétvégi időpont mennyire jöhet számításba és az is, hogy mennyivel előtte kellene szólnom?
dudus 370211 2009. május 2. 18:16
Válasz erre
Természetesen mínden érdeklődőt szeretettel várunk,de amínt említettem őrzött területen vannak a gépe nagyon szép környezetben,ezért szükséges előzetes egyeztetés Tarlósi józsival,vagy a polgármesterrel,hogy az őrök beengedjenek.Amennyíben igényt tartatok személyemre és az adott időben nem leszek akadályoztatva szívesen állok én is rendelkezésetekre.
Üdv.H.T.
Monox 370210 2009. május 2. 11:12
Válasz erre
Dudus!

Ha én is szeretném megnézni párban egyszer a nem túl távoli jövőben a taszári skanzent, erre nekem is van lehetőségem olyan módon, ahogyan Nyuggernek írtad?
dudus 370209 2009. május 1. 08:48
Válasz erre
Pontosítom a Tarlósi címét:joozsibaacsi@gmail.com
Üdv:H.T.
dudus 370208 2009. május 1. 08:41
Válasz erre
Szia Nyugger!
A Tarlósi Józsi volt hírfőnökünk a "hangármester".Most fejeztük be tavaszi nagytakarítást és készültek fotók.Bizonyára szívesen küld neked képeket.A személyes látogatást is vele kell megbeszélned ugyanis őrzött területen van a park.
Címe:joozsibaa@gmail.com
Nekem írd meg légyszives,hogy kit tisztelhetek a jelszó mögött,akár itt,vagy
dudus0919@freemail.hu címre.
Üdv Hajdu Tibor
búza 370207 2009. május 1. 08:23
Válasz erre
Szia Tibcsi!
A MIG-21-esen az orrfutó gondola jobb hátsó részén van egy tábla, amin a gyári szám utolsó négy száma szerepel. A 4405-ös MF eredetileg 4505 volt, a 4409 pedig 4503. A többié a lajstromjelnek megfelelően.
Üdv: Búza
juge75 370206 2009. április 30. 21:26
Válasz erre
sf
sf

Ha kivártad a vissza számlálást, akkor ezt látod és le töltheted a "download File"-re kattintva.
juge75 370205 2009. április 30. 21:19
Válasz erre
Valamint van egy limit az ingyenesnél 150 mb/óra, a fizetősnél semmiféle korlátozás nincs.
juge75 370204 2009. április 30. 21:17
Válasz erre
Nos, van egy fizetős letöltés, rögtön és gyorsan, és van egy ingyenes, aminél visszaszámol egy óra amíg letöltheted.
Mint a Rapid, csak itt 500-tól számol.
Letöltöttem.
dudus 370203 2009. április 30. 20:43
Válasz erre
Úgy gondolom,hogy ez a Gőgös meg a Csarli féle összeütközés produktoma.A 3547-essel magam is jó pár órát töltöttem el a levegöben.Az első széria Bisz-ek közül való,amelyek beérkeztek M.országra 75-ben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.