/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 370328 2009. május 15. 19:22
Válasz erre
Hát megfogtál ,szerintem igazad lehet .
Tibcsi 370327 2009. május 15. 19:21
Válasz erre
migi 370326 2009. május 15. 18:56
Válasz erre
Nincs valakinek egy régi elfekvő NDK gyártású 1/144 Mig-21 ese amitől megválna ?
mig23papa 370325 2009. május 15. 15:08
Válasz erre
0012
0012

búza

23-asra talán még jobban emlékszem. Ott a fegyverzeti kapcsolóval lehetett kiválasztani mivel akar lőni a pilcsi, aztán a kormányon lévő elsütőbillentyűvel kiváltotta a lövést.

PF nél a rakétát lehetett indítani a kormányon lévő elsütőbillentyűvel , tehát nem csak csak fizikailag volt ott a billentyű.

A képen narancssárgával bekereteztem a fegyverzeti variációs kapcaolót.

Majd ha összefutok "öreg" pilcsi barátommal, majd jól kifaggatom erről is.
mig23papa 370324 2009. május 15. 14:56
Válasz erre
Rumcájsz_52

Addig tisztasor hogy csőre kell tölteni. Nemtudom hogy ezt a lőszer betárazása után a földön a fegyveresek csinálták-e , PF nél valószínű, mert emlékezetem szerint nem volt a gépben az újratöltő rendszer benne.
Nálunk békegalambnak nevezték a PF-et.
búza 370323 2009. május 14. 20:13
Válasz erre
Szia Gyula!
Tényleg aktív vagyok, ha van mihez hozzászólnom!
Minden jót!
Üdv: Búza
búza 370322 2009. május 14. 20:11
Válasz erre
Szia Dudus!
Köszönöm a kiegészítést, továbbra is várjuk a szakértő hozzászólásaidat is!
(Ma találkoztam nálunk K. Márkkal, valószínűleg jön hozzánk egy hétre.)
Üdv: Búza
búza 370321 2009. május 14. 20:06
Válasz erre
Szia Papa!
Célzókészüléknek nevezett valami volt rajta, a hangsúly az alkalmazásához szükségesen volt. Az a célzó csak sacc/kb célzást tett szerintem lehetővé az UTI-knak sokkal komolyabb volt, hogy mást ne említsek a DUASZ-szal korrigálták a célzás pontosságát. Elsütő billentyű valóban volt a PF-eken, szerintem csak fizikailag, mert se gépágyú sem fotogéppuska nem volt hozzájuk. Dudus majd megírja, ha tévedek.
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370320 2009. május 14. 20:05
Válasz erre
Szia, papa
az elsütőbillentyű nem elég, a gépágyút előbb be is kell ismételni (felhúzni, lőszert csőretölteni). A GP-9 konténer/GS-23-nál ezt négy kis piropatronnal négyszer lehetett végrehajtani, először természetesen az első lövés előtt, majd ha valamelyik lőszer hibás volt, nem sült el, akkor ugye megállt az újratöltési folyamat is, erre szolgált tartalékként a további három piró. Volt-e ehhez a működtetéshez kiépített fedélzeti rendszer a PF-en, mert én nem tudok róla? Az indiaiak is ezért nevezték szuperszonikus sportrepülőnek, és kiharcolták, hogy a későbbi FL, tipuson alakitsák ki ezt a fegyverrendszert (utána Iván persze felhasználta a PFM, PFSz és PFM-SzPSz gépekben is, az SzM-től pedig már beépitett rendszerként alkalmazta).
migi 370319 2009. május 14. 19:25
Válasz erre
Köszi urak a segitséget .
mig23papa 370318 2009. május 14. 18:20
Válasz erre
11-18f
11-18f
11-20k
11-20k

búza

idézlek :"A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt."

emlékezetem szerint a PF ben volt célzókészülék is meg elsütőbillentyű is, vagy nem?
mig23papa 370317 2009. május 14. 18:16
Válasz erre
migi

bár lehet hogy a századnál lévő utikhoz adták
mig23papa 370316 2009. május 14. 18:10
Válasz erre
migi
emlékezetem szerint volt konténer a PF hez Taszáron, de arra nem emlékszem hogy fel is volt téve, hát még hogy lőttek is vele?
mig23papa 370315 2009. május 14. 15:17
Válasz erre
Levix 370314 2009. május 14. 13:54
Válasz erre
Majd felhívom Sainz figyelmét, hogy hiányolják.
juge75 370313 2009. május 14. 11:54
Válasz erre
dudus 370312 2009. május 14. 10:03
Válasz erre
Kedves Búza!
Vedd úgy,hogy már meg is kérdeztél és én válaszolok.Azt a bizonyos konténert a gyakorlatban alkalmaztuk éles földi lövészetek begyakorlására a felkészültség ellenőrzésére.
A PF-el kapcsolatos ismereteid pontosak.Éppen ezért Ők a fenntebb említett gyakorlatokat UTI-val se hajtottak végre.
A Sainz jelentkezését én is nagyon hiányolom.
Űdv.Hajdu T.
romeo 370311 2009. május 14. 09:52
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-1

Üdv!

Jó múltkor keresett valaki fotót eredeti Cápetiről, most jelent meg.
RonnieFrown 370310 2009. május 14. 08:49
Válasz erre
Levix, tudsz valamit Sainz-rol? Kuldtem neki ket mailt is regebben de nem valaszolt, es ide sem jar mostanaban.
Tibor 370309 2009. május 14. 04:35
Válasz erre
1
1
2
2

Jó reggelt!
Sajnos igazán olyan, ahol az egész gép látszana rendesen nincs. Én részlet fotók alapján próbálkoztam kicsit kiemelni néhány lemezt, főleg a különböző szervíz nyílások fedeleit. Azért két képet ide teszek, hátha tudod valamire használni.
Üdv.
Levix 370308 2009. május 13. 22:26
Válasz erre
migfun 370307 2009. május 13. 22:16
Válasz erre
Lacy 370306 2009. május 13. 22:09
Válasz erre
Igen gondoltam rá. De a 1512-es 21PF-re is azt mondták, hogy egy eltusolt kemény leszállás után került Szolnokra. Mégis beszámozták.

Bár valószínűleg csak bürokrácia van a háttérben. Melyik gépet milyen állapotúnak könyveltek el papíron.
Nyugger 370305 2009. május 13. 22:02
Válasz erre
Lacy,
Ez a gép 1985-ben súlyos sérülés után került Szolnokra, feltételezem, hogy nem volt repképes ezért esett más elbírálás alá.
Nyugger 370303 2009. május 13. 21:49
Válasz erre
Lacy,
Hamarosan megyek Szolnokra majd megkérdezem. Remélem maradt még olyan 'öreg' aki emlékszik erre.
Lacy 370302 2009. május 13. 21:32
Válasz erre
Nyugger, Monox!

A szintén szolnoki 3537-es oldalszámú 21bisA miért nem kapott számot?
Nyugger 370300 2009. május 13. 21:11
Válasz erre
A CFE szerződés aláírásakor a Szolnokon oktatási célra használt és üzemképes -akkor- repülőgépek kapták meg ezt a számot, mert a szerződés hatálya kiterjedt ezekre a gépekre is. Nincs benne semmi misztérium, ez egy egyszerü sorszám. Ime:
MiG-21bis-a-3732 az 1-s, 21bis-a-3745 a 2-s, 21bis-a-3945 a 3-s,
MiG-21MF-9605 a 4-s, 21MF-4606 az 5-s, 21MF-9512 a 6-s,
MiG-21PF-1512 a 7-s, MiG-21UM-0465 a 8-s.
Érdekes, hogy a Szu-22M3-03-s és a MiG-23MF-12-s nem kapott sorszámot, legalábbis én még nem láttam.
Monox 370299 2009. május 13. 20:19
Válasz erre
Úgy nevezik, hogy CFE szám. A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában) a hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A limitált szám feletti eszközöket nyilvánosan, a bizottság által ellenőrzött kerekek között megsemmisítik.

Viszont, hogy konkrétan a számok mit jeleznek, az még nem világos előttem sem.
migi 370298 2009. május 13. 19:48
Válasz erre
Többször akartam már kérdezni ,mit jelent az a körben lévő szám az oldalsorszám után , Szolnokon több gépen is látható .
migi 370297 2009. május 13. 19:18
Válasz erre
21,1
21,1

Ott én is jártan egy sziklás részen de korábban . Tibor ,esetleg nincsenek hasonló képeid mint ez amin látszanak a külömböző lemezek szinei ?
Levix 370288 2009. május 13. 10:36
Válasz erre
www.youtube.com/watch

1:56-nál milyen nemzet 21-ese tűnhet fel? Több fekete bőrű katona is feltűnik, valami afrikai ország?
juge75 370287 2009. május 13. 10:22
Válasz erre
Akkor elnézést.
Tévedni emberi dolog.
Rumcájsz_52 370286 2009. május 13. 08:52
Válasz erre
juge75
A 21U (66-400) nem létezett kis kerekes kivitelben, már a prototipusok is a KT-82 800-as átmérőjű főfutó-kerekekkel épültek, a külső eltérés csak az volt, hogy a pitotcső a törzs orrán felül középen volt, a szériagépeken meg felül jobboldalt.
juge75 370285 2009. május 13. 08:07
Válasz erre
Mig-21 MF 4605 k
Mig-21 MF 4605 k

Mig-21 MF, hangár, szolnok.
juge75 370284 2009. május 13. 06:53
Válasz erre
Nálunk a Mig-21 PF-et csak "Békegalamb"-nak hívták,két rakétán, vagy rakétablokkon kívül nem volt más fegyvere.
Létezett gépágyús verzió, ennek típus jelzése PFL.
Has alatt gondolában volt egy GS-23 gépágyú.
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS).
Mig-21U 66-400 verzióban létezett kis kerekű (mint az F-13) és nagy kerekű (PF,M, MF) is.
Ennek megfelelően a futóakna módosítás is kívülről látható nagyobb dudor kétoldalon a szárnyak felett középen.
Tibor 370283 2009. május 13. 04:52
Válasz erre
Jó reggelt!
A MiG-21F-13-at én követtem el a Revell 1/72 kitjéből. Lásd a "makettek" rovatot. A fékszárny dolgát már korábban itt kitárgyaltuk, valóban a fotók meggyőztek, hogy elcsesztem.
Üdv.: Borsody Tibor
búza 370282 2009. május 12. 21:32
Válasz erre
Nálunk a géppuska konténer a 21U-400-600-asokhoz volt. Hogy bárki egyszer is lőtt volna vele azt nem tudom, talán Dudus többet tud a dologról. A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt. Fizikailag egyébként öt póttartályt is lehet akasztani bármelyik négy szárnytartó csomóponttal rendelkező 21-es változatra ( pl. a 904-906 UM-ekre is! ), csak éppen a csövek és egyéb kezelő rendszerek hiánya miatt a függesztés a vicc kategóriába tartozik!
VO101_Papi 370281 2009. május 12. 21:30
Válasz erre
nem tudom láttátok e már www.youtube.com/watch
zoli1989 370280 2009. május 12. 21:16
Válasz erre
Ez 1:72 Revell, ezen az oldalon is van róla cikk.
búza 370279 2009. május 12. 20:48
Válasz erre
Amit a tükörben látsz az korrektnek látszik, felülröl teljesen rossz. A kitet nem ismerem. Mail ment.
Szia: Búza
migi 370278 2009. május 12. 20:39
Válasz erre
Kicsit két értelmű volt a kérdésem ,
Sajnos nem ismerem a készletet , de azt hiszem hogy a Trumpeter 1/32 kitje , kiváncsi lennék hogy gyárilag ilyen vagy átalakitotta a kollega .
búza 370277 2009. május 12. 20:35
Válasz erre
Szia Migi!
Nagyon nem stimmel. Nézd meg az előző képeket és hasonlítsd össze öket a makettel.
Üdv: Búza
migi 370276 2009. május 12. 20:31
Válasz erre
tn_800x600_cimg1698
tn_800x600_cimg1698

Akkor ez stimmel ezen a maketten ?
migi 370274 2009. május 12. 20:09
Válasz erre
4418-3
4418-3

Igen igazad van a fékszárnyal kapcsolatba , közben én is találtam képet amin látszik hogy nincs ott a munkahenger . Ezt viszont még nem hallottam hogy a PF en is használták a géppuska konténert .
búza 370273 2009. május 12. 20:09
Válasz erre
tn_800x600_123852_61038_PICT5484
tn_800x600_123852_61038_PICT5484
tn_800x600_123852_61103_PICT5486
tn_800x600_123852_61103_PICT5486
tn_800x600_123852_61146_PICT5493
tn_800x600_123852_61146_PICT5493

Szia Migi!
Ilyen.
Monox 370272 2009. május 12. 19:42
Válasz erre
Ezt az ágyúkonténert csak a PF és esetleg a korai U típusokon használták. Ennek értelmében minden jel arra utal, hogy a hátra lefelé kicsúszó fékszárnya van a gépeknek.
migi 370271 2009. május 12. 19:23
Válasz erre
Hát megint én vagyok a kérdező : milyen fékszárnya volt a tipusnak a régi Powler vagy az új SzPSz rendszerű , a képeimen nem látszik .
juge75 370269 2009. május 11. 21:52
Válasz erre
A-12-7 2
A-12-7 2
a-12.7
a-12.7
A-12.7 3
A-12.7 3
A-12.7 4
A-12.7 4

Tudod mit, a héten kiugrom ha megjön a fizum a múzeumba, és körbefotózom, illetve leméregetem neked.
Afanasjev A-12.7 géppuska, ilyen volt a Mi-24 prototípuson is.
Fotók: 4+ 21 F/U.
migi 370268 2009. május 11. 21:11
Válasz erre
Pedig megvan , a könyvet megnézted már ? ha tudod add oda Lacinak is , küldök ha érdekel, egy 1977 japán könyvet az átszökött Mig-25-ről
migi 370267 2009. május 11. 21:07
Válasz erre
FlightLevel_hu-medium-0022051
FlightLevel_hu-medium-0022051

Ha jól megnézed láthatod a gép alján , én nem is kerestem a könyvekben mert úgy tudtam ez hazai gyártmány ,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.