<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nyugger | Adatlap | 370305 | 2009. május 13. 22:02 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 370303 | 2009. május 13. 21:49 | ![]() | |
Lacy, Hamarosan megyek Szolnokra majd megkérdezem. Remélem maradt még olyan 'öreg' aki emlékszik erre. | |||||
Lacy | Adatlap | 370302 | 2009. május 13. 21:32 | ![]() | |
Nyugger, Monox! A szintén szolnoki 3537-es oldalszámú 21bisA miért nem kapott számot? | |||||
Nyugger | Adatlap | 370300 | 2009. május 13. 21:11 | ![]() | |
A CFE szerződés aláírásakor a Szolnokon oktatási célra használt és üzemképes -akkor- repülőgépek kapták meg ezt a számot, mert a szerződés hatálya kiterjedt ezekre a gépekre is. Nincs benne semmi misztérium, ez egy egyszerü sorszám. Ime: MiG-21bis-a-3732 az 1-s, 21bis-a-3745 a 2-s, 21bis-a-3945 a 3-s, MiG-21MF-9605 a 4-s, 21MF-4606 az 5-s, 21MF-9512 a 6-s, MiG-21PF-1512 a 7-s, MiG-21UM-0465 a 8-s. Érdekes, hogy a Szu-22M3-03-s és a MiG-23MF-12-s nem kapott sorszámot, legalábbis én még nem láttam. | |||||
Monox | Adatlap | 370299 | 2009. május 13. 20:19 | ![]() | |
Úgy nevezik, hogy CFE szám. A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában) a hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A limitált szám feletti eszközöket nyilvánosan, a bizottság által ellenőrzött kerekek között megsemmisítik. Viszont, hogy konkrétan a számok mit jeleznek, az még nem világos előttem sem. | |||||
migi | Adatlap | 370298 | 2009. május 13. 19:48 | ![]() | |
Többször akartam már kérdezni ,mit jelent az a körben lévő szám az oldalsorszám után , Szolnokon több gépen is látható . | |||||
migi | Adatlap | 370297 | 2009. május 13. 19:18 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370288 | 2009. május 13. 10:36 | ![]() | |
www.youtube.com/watch 1:56-nál milyen nemzet 21-ese tűnhet fel? Több fekete bőrű katona is feltűnik, valami afrikai ország? | |||||
juge75 | Adatlap | 370287 | 2009. május 13. 10:22 | ![]() | |
Akkor elnézést. Tévedni emberi dolog. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370286 | 2009. május 13. 08:52 | ![]() | |
juge75 A 21U (66-400) nem létezett kis kerekes kivitelben, már a prototipusok is a KT-82 800-as átmérőjű főfutó-kerekekkel épültek, a külső eltérés csak az volt, hogy a pitotcső a törzs orrán felül középen volt, a szériagépeken meg felül jobboldalt. | |||||
juge75 | Adatlap | 370285 | 2009. május 13. 08:07 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370284 | 2009. május 13. 06:53 | ![]() | |
Nálunk a Mig-21 PF-et csak "Békegalamb"-nak hívták,két rakétán, vagy rakétablokkon kívül nem volt más fegyvere. Létezett gépágyús verzió, ennek típus jelzése PFL. Has alatt gondolában volt egy GS-23 gépágyú. Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS). Mig-21U 66-400 verzióban létezett kis kerekű (mint az F-13) és nagy kerekű (PF,M, MF) is. Ennek megfelelően a futóakna módosítás is kívülről látható nagyobb dudor kétoldalon a szárnyak felett középen. | |||||
Tibor | Adatlap | 370283 | 2009. május 13. 04:52 | ![]() | |
Jó reggelt! A MiG-21F-13-at én követtem el a Revell 1/72 kitjéből. Lásd a "makettek" rovatot. A fékszárny dolgát már korábban itt kitárgyaltuk, valóban a fotók meggyőztek, hogy elcsesztem. Üdv.: Borsody Tibor | |||||
búza | Adatlap | 370282 | 2009. május 12. 21:32 | ![]() | |
Nálunk a géppuska konténer a 21U-400-600-asokhoz volt. Hogy bárki egyszer is lőtt volna vele azt nem tudom, talán Dudus többet tud a dologról. A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt. Fizikailag egyébként öt póttartályt is lehet akasztani bármelyik négy szárnytartó csomóponttal rendelkező 21-es változatra ( pl. a 904-906 UM-ekre is! ), csak éppen a csövek és egyéb kezelő rendszerek hiánya miatt a függesztés a vicc kategóriába tartozik! | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370281 | 2009. május 12. 21:30 | ![]() | |
nem tudom láttátok e már www.youtube.com/watch | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370280 | 2009. május 12. 21:16 | ![]() | |
Ez 1:72 Revell, ezen az oldalon is van róla cikk. | |||||
búza | Adatlap | 370279 | 2009. május 12. 20:48 | ![]() | |
Amit a tükörben látsz az korrektnek látszik, felülröl teljesen rossz. A kitet nem ismerem. Mail ment. Szia: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370278 | 2009. május 12. 20:39 | ![]() | |
Kicsit két értelmű volt a kérdésem , Sajnos nem ismerem a készletet , de azt hiszem hogy a Trumpeter 1/32 kitje , kiváncsi lennék hogy gyárilag ilyen vagy átalakitotta a kollega . | |||||
búza | Adatlap | 370277 | 2009. május 12. 20:35 | ![]() | |
Szia Migi! Nagyon nem stimmel. Nézd meg az előző képeket és hasonlítsd össze öket a makettel. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370276 | 2009. május 12. 20:31 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370274 | 2009. május 12. 20:09 | ![]() | |
Igen igazad van a fékszárnyal kapcsolatba , közben én is találtam képet amin látszik hogy nincs ott a munkahenger . Ezt viszont még nem hallottam hogy a PF en is használták a géppuska konténert . | |||||
búza | Adatlap | 370273 | 2009. május 12. 20:09 | ![]() | |
Szia Migi! Ilyen. | |||||
Monox | Adatlap | 370272 | 2009. május 12. 19:42 | ![]() | |
Ezt az ágyúkonténert csak a PF és esetleg a korai U típusokon használták. Ennek értelmében minden jel arra utal, hogy a hátra lefelé kicsúszó fékszárnya van a gépeknek. | |||||
migi | Adatlap | 370271 | 2009. május 12. 19:23 | ![]() | |
Hát megint én vagyok a kérdező : milyen fékszárnya volt a tipusnak a régi Powler vagy az új SzPSz rendszerű , a képeimen nem látszik . | |||||
juge75 | Adatlap | 370269 | 2009. május 11. 21:52 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370268 | 2009. május 11. 21:11 | ![]() | |
Pedig megvan , a könyvet megnézted már ? ha tudod add oda Lacinak is , küldök ha érdekel, egy 1977 japán könyvet az átszökött Mig-25-ről | |||||
migi | Adatlap | 370267 | 2009. május 11. 21:07 | ![]() | |
Ha jól megnézed láthatod a gép alján , én nem is kerestem a könyvekben mert úgy tudtam ez hazai gyártmány , | |||||
búza | Adatlap | 370266 | 2009. május 11. 21:06 | ![]() | |
Ebben és volt egy pár készlet belőle nekünk is. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370265 | 2009. május 11. 21:02 | ![]() | |
Nekunk volt ilyesmi az utikhoz? | |||||
migi | Adatlap | 370264 | 2009. május 11. 21:01 | ![]() | |
Gabi nagy vagy, ezeket melyik könyvben találtad ? | |||||
búza | Adatlap | 370263 | 2009. május 11. 20:58 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370261 | 2009. május 11. 20:37 | ![]() | |
A 21U katapult-ülésén eleve nem is volt rajta a fejvédő lemez, a PF-ről utólag eltávolították /nyilván valaki kompetens szakember eldöntötte, hogy fölösleges, és csak útban van/. | |||||
juge75 | Adatlap | 370258 | 2009. május 11. 19:28 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 370257 | 2009. május 11. 19:20 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy kérdésem hozzátok: a Mig-21U és a PF kat.ülésein miért nincs rajta a fejvédő lemez? Elég sok fotón látszik,hogy már hiányzik az ülésekről. Üdv. és köszi! makettes | |||||
migi | Adatlap | 370256 | 2009. május 11. 18:55 | ![]() | |
Keresnék képet a törzspóttartálytartóra felszerelhető 12,7 mm géppuskáról . | |||||
juge75 | Adatlap | 370255 | 2009. május 11. 18:15 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370254 | 2009. május 11. 17:37 | ![]() | |
Juge75 A kabintetővel együtt történő katapultálás csak egyik lehetőség volt a 21F/PF/PFSz tipusokon. A másik esetben a pilóta dönthetett úgy is /ha volt rá ideje, azaz elegendő repülési magassága/, hogy katapultálás előtt eldobja a kabintetőt. A kabinkeret joboldalán lévő piros kar lehajtásával 110-130 atm sűrített levegőt vezérelt a kabintető nyitó-munkahengereibe, majd a kar hátrahúzásával egy kis pirotöltet /robbanótöltet/ kinyitotta a kabintető vész-zárrendszerét, így a két munkahenger feldobta az elejét, és a légáramlat elvitte a dekket, ezután lehetett katapultálni.A pilóták tartottak a kabintetővel együtt történő katapultálástól, mert a leválasztó rendszer nem volt egy tökéletes konstrukció, állítólag több szovjet pilóta meghalt a sikeres katapultálás utáni rosszul működő leválasztás miatt. Többen pedig abba, hogy időt és magasságot veszítettek a dekk ledobásával katapultálás előtt, így nem volt elég magasságuk az ernyő belobbanásához. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370253 | 2009. május 11. 16:21 | ![]() | |
Juge75, 'Figyeld meg az őrjárat az égen című filmben hogy a "fejvédő lemez"-lefelé húzásával csukja a kabint a pilóta' Ez tényleg így látszik a filmben, de a lemeznek semmi köze sincs a kabintető lecsukásához! Az egy egyszerü fejvédő lemez nincs ott semmilyen kapcsoló, nincs mechanikus eszközzel kapcsolatban. Egy feladata van, hogy megakadályozza a sisak és a plexi érintkezését, a felső részén ha -jól emlékszem filc van és ez nem karcolja a plexit. Ez a körgallér nem túlzás egy kicsit? Van konkrét eset vagy csak városi legenda? | |||||
juge75 | Adatlap | 370252 | 2009. május 11. 16:14 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370251 | 2009. május 11. 15:21 | ![]() | |
Némely esetben nem igazán úgy sikeredett, ahogyan kéne, és a Plexi körgallérként maradt a pilótán. Figyeld meg az őrjárat az égen című filmben hogy a "fejvédő lemez"-lefelé húzásával csukja a kabint a pilóta. Ez a lemez szépen belülről a plexi belsejének feszült, mint egy laprugó. | |||||
juge75 | Adatlap | 370250 | 2009. május 11. 15:11 | ![]() | |
A Mig-21 F-13 és PF típusokon a katapultálás a kabinnal együtt történt. Nagy sebességnél védte a pilótát, a kabintető szépen besimult a pilóta elé, elejével lefelé. SK-1 képek itt: www.ejectionsite.com/sk1seat.htm | |||||
migi | Adatlap | 370249 | 2009. május 10. 22:11 | ![]() | |
Sziasztok Búza : köszi az infót akkor jól tudtam a lényeget , azért választottam ezt a gépet mert ezt a változatot még nem láttam hogy valaki megcsinálta .Megnézted már a könyvet amit küldtem ? Juge 75 : Én a Top Gun ban olvastam evvel a 67 számmal , de köszi az adatot . | |||||
juge75 | Adatlap | 370248 | 2009. május 10. 21:01 | ![]() | |
Ugyanis 67-es gyártmány soha nem létezett (ezt egyszer kitalálta valaki). | |||||
juge75 | Adatlap | 370247 | 2009. május 10. 20:51 | ![]() | |
A kis svancú 66-400, a nagy 66-600. | |||||
búza | Adatlap | 370246 | 2009. május 10. 19:30 | ![]() | |
Szia Migi! Ugyanaz, mint a kissvancúban! Nagy hátsórész de! eredetileg nincs rajta a felső textolit antenna a belépőélen! A legtőbb fotón és múzeumi gépen viszont az a rész zöldre van festve, vagy az antenna van felrakva a lemezborítás helyett. A kabin szürke-fekete és a műszerezettségben sem volt különbség. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370245 | 2009. május 10. 18:41 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370243 | 2009. május 10. 14:29 | ![]() | |
zubo@freemail.hu | |||||
migi | Adatlap | 370242 | 2009. május 10. 11:12 | ![]() | |
Hiába vagyok regisztrált nem látom az email cimét , tudsz segiteni ? migi3@freemail.hu | |||||
juge75 | Adatlap | 370240 | 2009. május 10. 10:32 | ![]() | |
Kérdezd meg Magó Karcsit! | |||||
migi | Adatlap | 370239 | 2009. május 10. 10:17 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez a gép 1985-ben súlyos sérülés után került Szolnokra, feltételezem, hogy nem volt repképes ezért esett más elbírálás alá.