<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 370353 | 2009. május 18. 21:41 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370352 | 2009. május 18. 21:38 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370351 | 2009. május 18. 21:36 | ![]() | |
Ezt eddig értem , egyébként nagyon jó ez a könyv , szenzációs a rajz anyag , ha érdekel elküldhetem neked . | |||||
búza | Adatlap | 370350 | 2009. május 18. 21:31 | ![]() | |
Szia Migi! Kijavítottam a rajzot. Utána kell néznem, hogy az USZ mit takar, nekünk nem volt olyan. Mindenesetre az SZ betű az SZPSZ fékszárny határréteg lefúvató rendszerre utal. Annak valóban olyan a fékszárnya, de az U-600-nak még ugyanaz, mint az F-13, PF és az U-400-nak, amiről fotók előrébb. Az U-600-on nem volt meg a megjelölt lemez a jobb oldalon, az illesztési sík előtt, ami alatt ennek a rendszernek a vezérlése volt. Egyébként a bal oldalra viszont fel sem rajzolták a tesóját. Hiányzott a függőlegesen a feketedoboz kazetta kivételére szolgáló lemez is és ha jól emlékszem a jobb oldalon vele szemben levő kis lemez is. amúgy a rajz jó, elmentettem. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370349 | 2009. május 18. 20:40 | ![]() | |
Szia Gabi Türelmetlenül várom .Amit én néztem rajzot azon a függölegesen rajta voltak a szerelő nyilások,Sajnos csak egész oldalt tudok be rakni bocsi, | |||||
búza | Adatlap | 370348 | 2009. május 18. 20:11 | ![]() | |
Szia Migi! Azt hittem, hogy könnyebb dolgom lesz. Átnéztem pár száz képet és rajzot de nem találtam olyant, amivel rendesen el tudnám magyarázni a külömbséget. De: "Nem adom fel, míg egy darabban látsz!" Ha rajzolni kellene egy szalvétára lehet hogy jobban menne. Szerdától lesz egy kis szabadidőm, akkor utána nézek az irodalomban. Valami miatt elvesztettem a "dejavu reder" olvasási jogosultságomat, (szerinem lejárt a határideje) talán az orosz irodalomban lesz valami "fogyasztható". Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370347 | 2009. május 17. 21:28 | ![]() | |
Szia Migi! Holnap majd leírom a különbséget. Megpróbálok valami rajzot is keríteni hozzá. Addig úgyis "szárad a festék"! Üdv: Búza | |||||
Tibor | Adatlap | 370344 | 2009. május 17. 17:49 | ![]() | |
Hello! Talált, sülyed. Így van az, ha öregszik az ember és nem nézi mag a fotót rendesen. Üdv. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370342 | 2009. május 17. 17:36 | ![]() | |
Debizony: az a stabilizátor. :) | |||||
migi | Adatlap | 370340 | 2009. május 17. 17:09 | ![]() | |
Tibor az nem a vizszintes vezérsik ? Juge 75 : köszi, akkor csinálok még egyet . | |||||
Tibor | Adatlap | 370338 | 2009. május 17. 17:06 | ![]() | |
Szevasztok! A juge75 által feltett Mig-21U fotón a fékszárny helyzete a valóságban is lehetett ilyen? Üdv.: Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 370337 | 2009. május 17. 17:01 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370336 | 2009. május 17. 16:37 | ![]() | |
Akkor most már végleg nem értem , alaphelyzetben van a fékszárny , a szerelőnyilásokat benéztem , | |||||
búza | Adatlap | 370335 | 2009. május 17. 15:09 | ![]() | |
Szia Migi! A 4419-en hátrasikló fékszárny volt, már vannak előbb fotók róla. A másik, hogy a függőleges baloldalán nincs szerelőnyílás mert az csak az UM-eken volt a feketedoboz kazetta kivételéhez. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370334 | 2009. május 17. 13:40 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370333 | 2009. május 17. 12:28 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 370332 | 2009. május 16. 09:11 | ![]() | |
migi | Adatlap | 370331 | 2009. május 15. 22:16 | ![]() | |
Inkább csak nosztalgia , biztos volt vagy 20-25 db annak idején megépitve nekem ,Csináltunk az MHSZ klubba egy reptér részletet ,s azon is volt pár db , | |||||
PETI | Adatlap | 370330 | 2009. május 15. 21:56 | ![]() | |
Egyébként 1/100-as. | |||||
PETI | Adatlap | 370329 | 2009. május 15. 21:56 | ![]() | |
Hali! Milyen komolysággal szeretnéd elkészíteni? Vagy csak nosztalgia? | |||||
migi | Adatlap | 370328 | 2009. május 15. 19:22 | ![]() | |
Hát megfogtál ,szerintem igazad lehet . | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370327 | 2009. május 15. 19:21 | ![]() | |
Az nem 1/100-as? | |||||
migi | Adatlap | 370326 | 2009. május 15. 18:56 | ![]() | |
Nincs valakinek egy régi elfekvő NDK gyártású 1/144 Mig-21 ese amitől megválna ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370325 | 2009. május 15. 15:08 | ![]() | |
búza 23-asra talán még jobban emlékszem. Ott a fegyverzeti kapcsolóval lehetett kiválasztani mivel akar lőni a pilcsi, aztán a kormányon lévő elsütőbillentyűvel kiváltotta a lövést. PF nél a rakétát lehetett indítani a kormányon lévő elsütőbillentyűvel , tehát nem csak csak fizikailag volt ott a billentyű. A képen narancssárgával bekereteztem a fegyverzeti variációs kapcaolót. Majd ha összefutok "öreg" pilcsi barátommal, majd jól kifaggatom erről is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370324 | 2009. május 15. 14:56 | ![]() | |
Rumcájsz_52 Addig tisztasor hogy csőre kell tölteni. Nemtudom hogy ezt a lőszer betárazása után a földön a fegyveresek csinálták-e , PF nél valószínű, mert emlékezetem szerint nem volt a gépben az újratöltő rendszer benne. Nálunk békegalambnak nevezték a PF-et. | |||||
búza | Adatlap | 370323 | 2009. május 14. 20:13 | ![]() | |
Szia Gyula! Tényleg aktív vagyok, ha van mihez hozzászólnom! Minden jót! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370322 | 2009. május 14. 20:11 | ![]() | |
Szia Dudus! Köszönöm a kiegészítést, továbbra is várjuk a szakértő hozzászólásaidat is! (Ma találkoztam nálunk K. Márkkal, valószínűleg jön hozzánk egy hétre.) Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370321 | 2009. május 14. 20:06 | ![]() | |
Szia Papa! Célzókészüléknek nevezett valami volt rajta, a hangsúly az alkalmazásához szükségesen volt. Az a célzó csak sacc/kb célzást tett szerintem lehetővé az UTI-knak sokkal komolyabb volt, hogy mást ne említsek a DUASZ-szal korrigálták a célzás pontosságát. Elsütő billentyű valóban volt a PF-eken, szerintem csak fizikailag, mert se gépágyú sem fotogéppuska nem volt hozzájuk. Dudus majd megírja, ha tévedek. Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370320 | 2009. május 14. 20:05 | ![]() | |
Szia, papa az elsütőbillentyű nem elég, a gépágyút előbb be is kell ismételni (felhúzni, lőszert csőretölteni). A GP-9 konténer/GS-23-nál ezt négy kis piropatronnal négyszer lehetett végrehajtani, először természetesen az első lövés előtt, majd ha valamelyik lőszer hibás volt, nem sült el, akkor ugye megállt az újratöltési folyamat is, erre szolgált tartalékként a további három piró. Volt-e ehhez a működtetéshez kiépített fedélzeti rendszer a PF-en, mert én nem tudok róla? Az indiaiak is ezért nevezték szuperszonikus sportrepülőnek, és kiharcolták, hogy a későbbi FL, tipuson alakitsák ki ezt a fegyverrendszert (utána Iván persze felhasználta a PFM, PFSz és PFM-SzPSz gépekben is, az SzM-től pedig már beépitett rendszerként alkalmazta). | |||||
migi | Adatlap | 370319 | 2009. május 14. 19:25 | ![]() | |
Köszi urak a segitséget . | |||||
mig23papa | Adatlap | 370318 | 2009. május 14. 18:20 | ![]() | |
búza idézlek :"A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt." emlékezetem szerint a PF ben volt célzókészülék is meg elsütőbillentyű is, vagy nem? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370317 | 2009. május 14. 18:16 | ![]() | |
migi bár lehet hogy a századnál lévő utikhoz adták | |||||
mig23papa | Adatlap | 370316 | 2009. május 14. 18:10 | ![]() | |
migi emlékezetem szerint volt konténer a PF hez Taszáron, de arra nem emlékszem hogy fel is volt téve, hát még hogy lőttek is vele? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370315 | 2009. május 14. 15:17 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370314 | 2009. május 14. 13:54 | ![]() | |
Majd felhívom Sainz figyelmét, hogy hiányolják. | |||||
juge75 | Adatlap | 370313 | 2009. május 14. 11:54 | ![]() | |
www.youtube.com/watch www.arcforums.com/forums/air/lofiversion/index.php Mig-21 F-13 lemez színekhez. | |||||
dudus | Adatlap | 370312 | 2009. május 14. 10:03 | ![]() | |
Kedves Búza! Vedd úgy,hogy már meg is kérdeztél és én válaszolok.Azt a bizonyos konténert a gyakorlatban alkalmaztuk éles földi lövészetek begyakorlására a felkészültség ellenőrzésére. A PF-el kapcsolatos ismereteid pontosak.Éppen ezért Ők a fenntebb említett gyakorlatokat UTI-val se hajtottak végre. A Sainz jelentkezését én is nagyon hiányolom. Űdv.Hajdu T. | |||||
romeo | Adatlap | 370311 | 2009. május 14. 09:52 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 370310 | 2009. május 14. 08:49 | ![]() | |
Levix, tudsz valamit Sainz-rol? Kuldtem neki ket mailt is regebben de nem valaszolt, es ide sem jar mostanaban. | |||||
Tibor | Adatlap | 370309 | 2009. május 14. 04:35 | ![]() | |
Jó reggelt! Sajnos igazán olyan, ahol az egész gép látszana rendesen nincs. Én részlet fotók alapján próbálkoztam kicsit kiemelni néhány lemezt, főleg a különböző szervíz nyílások fedeleit. Azért két képet ide teszek, hátha tudod valamire használni. Üdv. | |||||
Levix | Adatlap | 370308 | 2009. május 13. 22:26 | ![]() | |
Ezek Sainz maradék képei. | |||||
migfun | Adatlap | 370307 | 2009. május 13. 22:16 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 370306 | 2009. május 13. 22:09 | ![]() | |
Igen gondoltam rá. De a 1512-es 21PF-re is azt mondták, hogy egy eltusolt kemény leszállás után került Szolnokra. Mégis beszámozták. Bár valószínűleg csak bürokrácia van a háttérben. Melyik gépet milyen állapotúnak könyveltek el papíron. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370305 | 2009. május 13. 22:02 | ![]() | |
Lacy, Ez a gép 1985-ben súlyos sérülés után került Szolnokra, feltételezem, hogy nem volt repképes ezért esett más elbírálás alá. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370303 | 2009. május 13. 21:49 | ![]() | |
Lacy, Hamarosan megyek Szolnokra majd megkérdezem. Remélem maradt még olyan 'öreg' aki emlékszik erre. | |||||
Lacy | Adatlap | 370302 | 2009. május 13. 21:32 | ![]() | |
Nyugger, Monox! A szintén szolnoki 3537-es oldalszámú 21bisA miért nem kapott számot? | |||||
Nyugger | Adatlap | 370300 | 2009. május 13. 21:11 | ![]() | |
A CFE szerződés aláírásakor a Szolnokon oktatási célra használt és üzemképes -akkor- repülőgépek kapták meg ezt a számot, mert a szerződés hatálya kiterjedt ezekre a gépekre is. Nincs benne semmi misztérium, ez egy egyszerü sorszám. Ime: MiG-21bis-a-3732 az 1-s, 21bis-a-3745 a 2-s, 21bis-a-3945 a 3-s, MiG-21MF-9605 a 4-s, 21MF-4606 az 5-s, 21MF-9512 a 6-s, MiG-21PF-1512 a 7-s, MiG-21UM-0465 a 8-s. Érdekes, hogy a Szu-22M3-03-s és a MiG-23MF-12-s nem kapott sorszámot, legalábbis én még nem láttam. | |||||
Monox | Adatlap | 370299 | 2009. május 13. 20:19 | ![]() | |
Úgy nevezik, hogy CFE szám. A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában) a hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A limitált szám feletti eszközöket nyilvánosan, a bizottság által ellenőrzött kerekek között megsemmisítik. Viszont, hogy konkrétan a számok mit jeleznek, az még nem világos előttem sem. | |||||
migi | Adatlap | 370298 | 2009. május 13. 19:48 | ![]() | |
Többször akartam már kérdezni ,mit jelent az a körben lévő szám az oldalsorszám után , Szolnokon több gépen is látható . | |||||
migi | Adatlap | 370297 | 2009. május 13. 19:18 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv és jó éjt!
Búza