/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
dudus 370375 2009. május 20. 08:42
Válasz erre
Kedves Búza!
Igazán örülök ennek a kedves meglepetésnek,hogy személyesen is találkoztunk valamikor.Arcokra emlékszem a PG-ből,nevekre kevésbé.Szerettem odajárni,mert nagyon jól felkészült pedáns kedves szakembereket ismertem meg.Jónéhány közülük Taszárról szármozott el természetesen irántuk megkülönböztetett kacsolat volt.
Nekem a legnagyobb élmény az volt amikor a 3732-est összehoztátok a Probi gyorsan elment szabira engem meg berendeltek a berepülések végrehajtására.Nyolc felszállást hajtottam végre.Talán az első két felszállásnál voltak jelentéktelen hibák,de a későbbi felszállásoknál mínden szuperen működött.Nagy bánatomra nemsokkal a berep után a gépet kivonták a forgalomból.
Levix 370374 2009. május 19. 22:58
Válasz erre
43
43
84
84
Mig-21_WA2_042
Mig-21_WA2_042
MiG_21UTI_4419_LHSN_Hunavia017
MiG_21UTI_4419_LHSN_Hunavia017
Resize of 68
Resize of 68
Resize of 69
Resize of 69
szarny1
szarny1
szarny2
szarny2

4419 és fékszárny
búza 370373 2009. május 19. 21:07
Válasz erre
Szia Migi!
Rumcájsszal közös a főnökünk és talán már vagy fél nyolc óta itthon "lebzselünk"!
Az emilemre írtál álnáven? Mert kaptam valamit, de ismeretlen szerzőt alapból törlünk!
Üdv: Búza
búza 370372 2009. május 19. 21:01
Válasz erre
Szia Dudus!
Gondoltam, hátha. Persze köszönöm a segítő szándékot. Repülni láttalak néhányszor a PG.-ben, elsőre nem is gondoltam, hogy már ennyi év telt el azóta. Nekem mintha tegnap lett volna, amikor egy futó jelzés probléma után elvitted tőlünk a 1904-est, pedig '87 december 23.-án volt. Volt szerencsém rád csukni a dekket.
Üdv: Búza
bobo 370371 2009. május 19. 20:35
Válasz erre
Szia Dudus!
Egy házban lakom Szerednyei Ferenccel és a minap beszélgettünk és mondtam neki hogy itt a fórumon szoktál írogatni és kérdeztem tőle,hogy ismer-e téged és azt mondta hogy osztály társak voltatok és még azt mondta hogy adjam át az üdvözletét neked.
Üdv bobo
migi 370370 2009. május 19. 20:34
Válasz erre
sziasztok honnan van nektek erre időtök ? Én egyszerübb külömbséget is látok a F-13 és stb , fékszárny az párhuzamos , a többi változaté az mindkét oldalon törés van benne .Várom aakor a rajzot , amit ma küldtem mind a kettőtöknek megkaptátok ?
dudus 370369 2009. május 19. 20:29
Válasz erre
Most már egykicsit megbántam,hogy beválaltam ezt a tudós szerepe,mert olyat kérdezel kedves Búza amire szinte nem is emlékszem.Kiválasztó kapcsoló nem volt az elsütő billentyüvel a mivel az Rsz -eket indítottuk működtek a kisrakéták is.
Volt egy kapcsoló,de megne kérdezd,hogy hol valamennyi 21-esen szerintem azonos vlt belehetett állítani,hogy hányasával kívánod engedni a kisrakétákat.
Mentségeműl azt tudom felhozni,hogy PF-en keveset repültem.74-esen,majd Biszen repültem.Most megne kérdezd,hogy hol voltak ezek a kapcsolók a 74-esen,mert már nemtudom.ha a kabinban ülnék talán beugrana,de így csupán emlékezetből nem megy.Elnézésedet kére,ha csalódást okoztam,sajnos lassan húsz éve,hogy nem ültem repülőben ezek az apróságok már csak derengenek.Jövőre 70esztendős leszek és így már talán elnézed nekem,hogy ilyen apróságokra nem emlékszem.
Rumcájsz_52 370368 2009. május 19. 20:26
Válasz erre
Szia, búza
Talán egyszerre van szabadidőnk. Vajon miért?
Üdv R.
búza 370367 2009. május 19. 20:24
Válasz erre
Rumcájsz_52!
Megint egyszerre ültünk le írni?
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370366 2009. május 19. 20:20
Válasz erre
szia, migi
A 6021 PG-5 fotón az SzPSz-es fékszárny látható felszálló helyzetben(25 fokra kitérítve)
A Bis fotón is az SzPSz-es f.,a törzs oldalán a hosszúkás ovális lemez alatt a rendszer szelepeit müködtető mechanizmus van.
Az MCV_801F ugyanilyen fékszárnyat mutat, a törzs oldalán a ferde csepp alakú lemez alatt is az SzPSz-rendszer egy berendezése van beépítve.
A P1240233 a réselt Fowler fékszárnyat mutatja behúzott helyzetben (21F,PF,PFM,FL,U)
A mig 208-on a Fowler-f. kb. FÉLIG kitérített helyzetben van.
A 2. és 6. képet összehasonlítva látható, hogy FELÜLNÉZETBEN az SzPSz-f. szélesebbnek látszik. ALULNÉZETBEN viszont egyforma szélesek, mert az 5. képen látható módon a Fowler-f. egy része behúzott helyzetben becsúszik a szárny felső borítása alá.
búza 370365 2009. május 19. 20:19
Válasz erre
Szia Migi!
Az első három képen SZPSZ-es fékszárny van. Lefelé nyílik, kb. mint egy ajtó egy forgástengely körül. A határréteg lefújó rendszer csatornája a szárny hátsó főtartója és a fékszárny között van, ez merőleges a gép tengelyére. Azokon a képeken, ahol felülről látszik a fékszárny előlrébb kezdődik, mint a csűrő vonala. Alulról a működtető munkahenger háza látszik kb. a fékszárny középvonalában. Benti helyzetén kívül 25 és 45 fokos helyzete volt, az SZPSZ csak a leszálló helyzetben ment. Az előző tipusokon a fékszárnynak csak egy helyzete volt, 25 fok. A munkahenger behúzott helyzetben nem látszott és a fékszárny nem csak elfordult, hanem egy íves pályán hátrafelé is elsiklott, egy rést képezve a szárny felső borítása és a fékszárny belépő éle között, szintén a fékszárnyon képződő örvénylő áramlás kisimítására, eltávolítására. Azokon a képeken ahol felülről látszik a fékszárny hátrébb kezdődik, mint a csűrő vonala, de alúlról UGYANOTT! Majd holnap rajzolok, ahogy megigértem. Ezeken a gépeken a törzs és a hátsórész illesztési síkja mögött is volt egy kis áramvonalazó nyúlvány.
Tudom, hogy aki nem ismeri annak egy kicsit bonyolult a dolog, de a rajzról majd kiderül, legalábbis remélem. Ha mégsem, marad a szalvéta! Vagy a klubb.
Üdv: Búza
migi 370364 2009. május 19. 19:35
Válasz erre
6021 PG-5
6021 PG-5
Bis.
Bis.
MVC_801F
MVC_801F
P1240233
P1240233
mig 208
mig 208
1
1

Akkor Gabi raknák fel én képeket , és kezd rendbe jönni a szemem látok külömbséget , de szivesen várom -várjuk a magyarázatot és a segitségeket .
búza 370363 2009. május 19. 19:22
Válasz erre
Szia Dudus!
A 76-oson hol volt a rakéták kiválasztó kapcsolója? A másik kérdésem, hogy UB lövészetnél volt kiválasztási lehetőség a sorozat hosszára? Nem igazán találok képet róla.
Üdv: Búza
migi 370362 2009. május 19. 18:58
Válasz erre
Pedig szinte minden majdnem gyári rajta , hétvége felé csinálok addig rendbe hozom a hiányokat ,
dudus 370361 2009. május 19. 18:28
Válasz erre
Elnézést,hogy belekotyogok eszmefuttatásaitokba,de jóesik elolvasni amiről társologtok.Én nem mint makettépítő,hanem hajózó nyuztam ezeket a gépeket és ők engem.Sok olyan dolog van amiről írtok nekem is új.Valószinű azért,mert az üzemeltetéshez nem bírt jelentőséggel a makett megépítéséhez viszont fontos.
A legutóbbi téma az UTI Szpsz-el kapcsolatosan annyít tudok segíteni,hogy azokon az Utikon ,ahol a fékszárnynak csak egy kinti helyzete volt ott nem volt határréteg lefuvó rendszer.A 69-eseken volt Szpsz.
Lehet,hogy valakinek újat mondok,hogy a 74-eseknél az 5-re,meg 0-ra végződő lajstrom jelű gépeknél belehetett tenni az AFA-39 -es fényképezőgépet felderítő feladatok végrehajtására.Csodálatos légifotókat készítettünk vele.A fényszóró helyére kellett berakni.
búza 370360 2009. május 19. 17:52
Válasz erre
Szia juge75!
A szárnyon kívül a motoron is változtattak a levegő elvétel miatt.
Üdv: Búza
juge75 370359 2009. május 19. 08:32
Válasz erre
U-66-600-on nincs periszkóp, SK-1 katapult van benne.
Lacy 370358 2009. május 19. 07:44
Válasz erre
Illetve van-e periszkóp a kabintetőn, és milyen katapult ülés van benne?
Lacy 370357 2009. május 19. 07:17
Válasz erre
Szia migi!

Tudnál készíteni olyan fotót, amin az alja látszik a gépnek? Nagyon öszvér makettnek tűnik.
juge75 370356 2009. május 18. 23:52
Válasz erre
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS).
juge75 370355 2009. május 18. 23:50
Válasz erre
bobo 370354 2009. május 18. 23:23
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy gondolat a gépágyú konténerrel kapcsolatban.Ha jól emlékszem a 69UM hez is létezett gépágyú konténer de nem minden géphez.De nem olyan mint ami az előző képeken látszik.A törzsalatti tartóra kellet függeszteni és olyan kerek volt mint a póttartály tehát nem volt áramvonalas a törzzsel.Amit én láttam az tereptarkára volt festve de használni sose láttam.A Szolnoki múzeumban lévő 69UM hez tartozott.Nem tudom hogy az idősebbek esetleg láttak-e ilyet?
Sziasztok.
búza 370353 2009. május 18. 21:41
Válasz erre
Ha volnál kedves szívesen venném! Most néztem a nagy Yefim Gordon könyvben a fékszáknyakat, de ott is mostohagyerek. Viszont az írott anyagban ott is találtam szarvashibát ezzel kapcsolatban.
Üdv és jó éjt!
Búza
migi 370352 2009. május 18. 21:38
Válasz erre
P01
P01

Ez lenne az .
migi 370351 2009. május 18. 21:36
Válasz erre
Ezt eddig értem , egyébként nagyon jó ez a könyv , szenzációs a rajz anyag , ha érdekel elküldhetem neked .
búza 370350 2009. május 18. 21:31
Válasz erre
21USZ mod
21USZ mod

Szia Migi!
Kijavítottam a rajzot. Utána kell néznem, hogy az USZ mit takar, nekünk nem volt olyan. Mindenesetre az SZ betű az SZPSZ fékszárny határréteg lefúvató rendszerre utal. Annak valóban olyan a fékszárnya, de az U-600-nak még ugyanaz, mint az F-13, PF és az U-400-nak, amiről fotók előrébb. Az U-600-on nem volt meg a megjelölt lemez a jobb oldalon, az illesztési sík előtt, ami alatt ennek a rendszernek a vezérlése volt. Egyébként a bal oldalra viszont fel sem rajzolták a tesóját. Hiányzott a függőlegesen a feketedoboz kazetta kivételére szolgáló lemez is és ha jól emlékszem a jobb oldalon vele szemben levő kis lemez is. amúgy a rajz jó, elmentettem.
Üdv: Búza
migi 370349 2009. május 18. 20:40
Válasz erre
P15
P15

Szia Gabi
Türelmetlenül várom .Amit én néztem rajzot azon a függölegesen rajta voltak a szerelő nyilások,Sajnos csak egész oldalt tudok be rakni bocsi,
búza 370348 2009. május 18. 20:11
Válasz erre
Szia Migi!
Azt hittem, hogy könnyebb dolgom lesz. Átnéztem pár száz képet és rajzot de nem találtam olyant, amivel rendesen el tudnám magyarázni a külömbséget. De: "Nem adom fel, míg egy darabban látsz!" Ha rajzolni kellene egy szalvétára lehet hogy jobban menne. Szerdától lesz egy kis szabadidőm, akkor utána nézek az irodalomban. Valami miatt elvesztettem a "dejavu reder" olvasási jogosultságomat, (szerinem lejárt a határideje) talán az orosz irodalomban lesz valami "fogyasztható".
Üdv: Búza
búza 370347 2009. május 17. 21:28
Válasz erre
Szia Migi!
Holnap majd leírom a különbséget. Megpróbálok valami rajzot is keríteni hozzá. Addig úgyis "szárad a festék"!
Üdv: Búza
Tibor 370344 2009. május 17. 17:49
Válasz erre
Hello!
Talált, sülyed. Így van az, ha öregszik az ember és nem nézi mag a fotót rendesen.
Üdv.
Tibcsi 370342 2009. május 17. 17:36
Válasz erre
Debizony: az a stabilizátor. :)
migi 370340 2009. május 17. 17:09
Válasz erre
Tibor az nem a vizszintes vezérsik ?
Juge 75 : köszi, akkor csinálok még egyet .
Tibor 370338 2009. május 17. 17:06
Válasz erre
Szevasztok!
A juge75 által feltett Mig-21U fotón a fékszárny helyzete a valóságban is lehetett ilyen?
Üdv.: Tibor
juge75 370337 2009. május 17. 17:01
Válasz erre
4419 Mig-21U 66-600
4419 Mig-21U 66-600

Mig-21U 4419.
migi 370336 2009. május 17. 16:37
Válasz erre
Akkor most már végleg nem értem , alaphelyzetben van a fékszárny , a szerelőnyilásokat benéztem ,
búza 370335 2009. május 17. 15:09
Válasz erre
Szia Migi!
A 4419-en hátrasikló fékszárny volt, már vannak előbb fotók róla. A másik, hogy a függőleges baloldalán nincs szerelőnyílás mert az csak az UM-eken volt a feketedoboz kazetta kivételéhez.
Üdv: Búza
migi 370334 2009. május 17. 13:40
Válasz erre
Kép 041
Kép 041
Kép 043
Kép 043

Eddig jutottam , most egy két nap száradás a festék miatt .
migi 370333 2009. május 17. 12:28
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

Uraim megint megakadtam : a 4419 gépen mind a két szárny alatt van ilyen fényképezőgép ?
Miggyuri 370332 2009. május 16. 09:11
Válasz erre
migi 370331 2009. május 15. 22:16
Válasz erre
Inkább csak nosztalgia , biztos volt vagy 20-25 db annak idején megépitve nekem ,Csináltunk az MHSZ klubba egy reptér részletet ,s azon is volt pár db ,
PETI 370330 2009. május 15. 21:56
Válasz erre
Egyébként 1/100-as.
PETI 370329 2009. május 15. 21:56
Válasz erre
Hali! Milyen komolysággal szeretnéd elkészíteni? Vagy csak nosztalgia?
migi 370328 2009. május 15. 19:22
Válasz erre
Hát megfogtál ,szerintem igazad lehet .
Tibcsi 370327 2009. május 15. 19:21
Válasz erre
migi 370326 2009. május 15. 18:56
Válasz erre
Nincs valakinek egy régi elfekvő NDK gyártású 1/144 Mig-21 ese amitől megválna ?
mig23papa 370325 2009. május 15. 15:08
Válasz erre
0012
0012

búza

23-asra talán még jobban emlékszem. Ott a fegyverzeti kapcsolóval lehetett kiválasztani mivel akar lőni a pilcsi, aztán a kormányon lévő elsütőbillentyűvel kiváltotta a lövést.

PF nél a rakétát lehetett indítani a kormányon lévő elsütőbillentyűvel , tehát nem csak csak fizikailag volt ott a billentyű.

A képen narancssárgával bekereteztem a fegyverzeti variációs kapcaolót.

Majd ha összefutok "öreg" pilcsi barátommal, majd jól kifaggatom erről is.
mig23papa 370324 2009. május 15. 14:56
Válasz erre
Rumcájsz_52

Addig tisztasor hogy csőre kell tölteni. Nemtudom hogy ezt a lőszer betárazása után a földön a fegyveresek csinálták-e , PF nél valószínű, mert emlékezetem szerint nem volt a gépben az újratöltő rendszer benne.
Nálunk békegalambnak nevezték a PF-et.
búza 370323 2009. május 14. 20:13
Válasz erre
Szia Gyula!
Tényleg aktív vagyok, ha van mihez hozzászólnom!
Minden jót!
Üdv: Búza
búza 370322 2009. május 14. 20:11
Válasz erre
Szia Dudus!
Köszönöm a kiegészítést, továbbra is várjuk a szakértő hozzászólásaidat is!
(Ma találkoztam nálunk K. Márkkal, valószínűleg jön hozzánk egy hétre.)
Üdv: Búza
búza 370321 2009. május 14. 20:06
Válasz erre
Szia Papa!
Célzókészüléknek nevezett valami volt rajta, a hangsúly az alkalmazásához szükségesen volt. Az a célzó csak sacc/kb célzást tett szerintem lehetővé az UTI-knak sokkal komolyabb volt, hogy mást ne említsek a DUASZ-szal korrigálták a célzás pontosságát. Elsütő billentyű valóban volt a PF-eken, szerintem csak fizikailag, mert se gépágyú sem fotogéppuska nem volt hozzájuk. Dudus majd megírja, ha tévedek.
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.