<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
RonnieFrown | Adatlap | 370384 | 2009. május 21. 21:40 | ||
Nekem is! Kezdjunk el forumozni. Előzmény: (370383) Horvath_Balazs 2009. május 21. 21:15 | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370383 | 2009. május 21. 21:15 | ||
zoli1989 | Adatlap | 370382 | 2009. május 21. 20:44 | ||
Na nemtudom figyeltétek-e, itt egy új honlap, igaz még elég üres, de reméljük hamarosan teli lesz :) www.mig-21.hu/news.php | |||||
búza | Adatlap | 370380 | 2009. május 20. 20:40 | ||
Szia Migi! Megjött, csak nem tudok lengyelül. Múltkor valahogy leszedtem, de szerintem véletlenül sikerült, mert most egyik kisérletem sem vezetett eredményre. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370379 | 2009. május 20. 18:34 | ||
Uraim mindenkinek köszönök minden infót amit adott erről a témakörröl , Igen Gabi elküldtem a könyvet a mammut ...küldő progival , akkor elküldöm most megint . | |||||
Solo | Adatlap | 370378 | 2009. május 20. 13:52 | ||
búza | Adatlap | 370377 | 2009. május 20. 10:49 | ||
Szia Migi! Levix megmentett a rajzolástól. A képein jól látszik a kérdéses terület, bár a második képen hibás a rajz, mert mint már láttuk, a fékszárny belső éle is egyenes és egy - a hátsórészre rányúló - áramvonalazás van felszegelve. Szerintem ezekből a képekből egyértelműen kiderül a fékszárny helyzete és formája, legalábbis nekem igen. Üdv: Búza | |||||
dudus | Adatlap | 370376 | 2009. május 20. 08:52 | ||
Szia Bobo! Nagyon jó ez az oldal,mert annyí kedves meglepetés éri az embert.Erre mondják,hogy kicsi a világ és manapság valóban az. Téged is Ferázst is nagy szeretettel üdvözöllek.faggasd bátran neki is van tarsolyában egypár dolog,ami immár történelem a magyar légierő egy jelentős szakasza volt. Üdv.Hajdu T. | |||||
dudus | Adatlap | 370375 | 2009. május 20. 08:42 | ||
Kedves Búza! Igazán örülök ennek a kedves meglepetésnek,hogy személyesen is találkoztunk valamikor.Arcokra emlékszem a PG-ből,nevekre kevésbé.Szerettem odajárni,mert nagyon jól felkészült pedáns kedves szakembereket ismertem meg.Jónéhány közülük Taszárról szármozott el természetesen irántuk megkülönböztetett kacsolat volt. Nekem a legnagyobb élmény az volt amikor a 3732-est összehoztátok a Probi gyorsan elment szabira engem meg berendeltek a berepülések végrehajtására.Nyolc felszállást hajtottam végre.Talán az első két felszállásnál voltak jelentéktelen hibák,de a későbbi felszállásoknál mínden szuperen működött.Nagy bánatomra nemsokkal a berep után a gépet kivonták a forgalomból. | |||||
Levix | Adatlap | 370374 | 2009. május 19. 22:58 | ||
búza | Adatlap | 370373 | 2009. május 19. 21:07 | ||
Szia Migi! Rumcájsszal közös a főnökünk és talán már vagy fél nyolc óta itthon "lebzselünk"! Az emilemre írtál álnáven? Mert kaptam valamit, de ismeretlen szerzőt alapból törlünk! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370372 | 2009. május 19. 21:01 | ||
Szia Dudus! Gondoltam, hátha. Persze köszönöm a segítő szándékot. Repülni láttalak néhányszor a PG.-ben, elsőre nem is gondoltam, hogy már ennyi év telt el azóta. Nekem mintha tegnap lett volna, amikor egy futó jelzés probléma után elvitted tőlünk a 1904-est, pedig '87 december 23.-án volt. Volt szerencsém rád csukni a dekket. Üdv: Búza | |||||
bobo | Adatlap | 370371 | 2009. május 19. 20:35 | ||
Szia Dudus! Egy házban lakom Szerednyei Ferenccel és a minap beszélgettünk és mondtam neki hogy itt a fórumon szoktál írogatni és kérdeztem tőle,hogy ismer-e téged és azt mondta hogy osztály társak voltatok és még azt mondta hogy adjam át az üdvözletét neked. Üdv bobo | |||||
migi | Adatlap | 370370 | 2009. május 19. 20:34 | ||
sziasztok honnan van nektek erre időtök ? Én egyszerübb külömbséget is látok a F-13 és stb , fékszárny az párhuzamos , a többi változaté az mindkét oldalon törés van benne .Várom aakor a rajzot , amit ma küldtem mind a kettőtöknek megkaptátok ? | |||||
dudus | Adatlap | 370369 | 2009. május 19. 20:29 | ||
Most már egykicsit megbántam,hogy beválaltam ezt a tudós szerepe,mert olyat kérdezel kedves Búza amire szinte nem is emlékszem.Kiválasztó kapcsoló nem volt az elsütő billentyüvel a mivel az Rsz -eket indítottuk működtek a kisrakéták is. Volt egy kapcsoló,de megne kérdezd,hogy hol valamennyi 21-esen szerintem azonos vlt belehetett állítani,hogy hányasával kívánod engedni a kisrakétákat. Mentségeműl azt tudom felhozni,hogy PF-en keveset repültem.74-esen,majd Biszen repültem.Most megne kérdezd,hogy hol voltak ezek a kapcsolók a 74-esen,mert már nemtudom.ha a kabinban ülnék talán beugrana,de így csupán emlékezetből nem megy.Elnézésedet kére,ha csalódást okoztam,sajnos lassan húsz éve,hogy nem ültem repülőben ezek az apróságok már csak derengenek.Jövőre 70esztendős leszek és így már talán elnézed nekem,hogy ilyen apróságokra nem emlékszem. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370368 | 2009. május 19. 20:26 | ||
Szia, búza Talán egyszerre van szabadidőnk. Vajon miért? Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 370367 | 2009. május 19. 20:24 | ||
Rumcájsz_52! Megint egyszerre ültünk le írni? Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370366 | 2009. május 19. 20:20 | ||
szia, migi A 6021 PG-5 fotón az SzPSz-es fékszárny látható felszálló helyzetben(25 fokra kitérítve) A Bis fotón is az SzPSz-es f.,a törzs oldalán a hosszúkás ovális lemez alatt a rendszer szelepeit müködtető mechanizmus van. Az MCV_801F ugyanilyen fékszárnyat mutat, a törzs oldalán a ferde csepp alakú lemez alatt is az SzPSz-rendszer egy berendezése van beépítve. A P1240233 a réselt Fowler fékszárnyat mutatja behúzott helyzetben (21F,PF,PFM,FL,U) A mig 208-on a Fowler-f. kb. FÉLIG kitérített helyzetben van. A 2. és 6. képet összehasonlítva látható, hogy FELÜLNÉZETBEN az SzPSz-f. szélesebbnek látszik. ALULNÉZETBEN viszont egyforma szélesek, mert az 5. képen látható módon a Fowler-f. egy része behúzott helyzetben becsúszik a szárny felső borítása alá. | |||||
búza | Adatlap | 370365 | 2009. május 19. 20:19 | ||
Szia Migi! Az első három képen SZPSZ-es fékszárny van. Lefelé nyílik, kb. mint egy ajtó egy forgástengely körül. A határréteg lefújó rendszer csatornája a szárny hátsó főtartója és a fékszárny között van, ez merőleges a gép tengelyére. Azokon a képeken, ahol felülről látszik a fékszárny előlrébb kezdődik, mint a csűrő vonala. Alulról a működtető munkahenger háza látszik kb. a fékszárny középvonalában. Benti helyzetén kívül 25 és 45 fokos helyzete volt, az SZPSZ csak a leszálló helyzetben ment. Az előző tipusokon a fékszárnynak csak egy helyzete volt, 25 fok. A munkahenger behúzott helyzetben nem látszott és a fékszárny nem csak elfordult, hanem egy íves pályán hátrafelé is elsiklott, egy rést képezve a szárny felső borítása és a fékszárny belépő éle között, szintén a fékszárnyon képződő örvénylő áramlás kisimítására, eltávolítására. Azokon a képeken ahol felülről látszik a fékszárny hátrébb kezdődik, mint a csűrő vonala, de alúlról UGYANOTT! Majd holnap rajzolok, ahogy megigértem. Ezeken a gépeken a törzs és a hátsórész illesztési síkja mögött is volt egy kis áramvonalazó nyúlvány. Tudom, hogy aki nem ismeri annak egy kicsit bonyolult a dolog, de a rajzról majd kiderül, legalábbis remélem. Ha mégsem, marad a szalvéta! Vagy a klubb. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370364 | 2009. május 19. 19:35 | ||
búza | Adatlap | 370363 | 2009. május 19. 19:22 | ||
Szia Dudus! A 76-oson hol volt a rakéták kiválasztó kapcsolója? A másik kérdésem, hogy UB lövészetnél volt kiválasztási lehetőség a sorozat hosszára? Nem igazán találok képet róla. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370362 | 2009. május 19. 18:58 | ||
Pedig szinte minden majdnem gyári rajta , hétvége felé csinálok addig rendbe hozom a hiányokat , | |||||
dudus | Adatlap | 370361 | 2009. május 19. 18:28 | ||
Elnézést,hogy belekotyogok eszmefuttatásaitokba,de jóesik elolvasni amiről társologtok.Én nem mint makettépítő,hanem hajózó nyuztam ezeket a gépeket és ők engem.Sok olyan dolog van amiről írtok nekem is új.Valószinű azért,mert az üzemeltetéshez nem bírt jelentőséggel a makett megépítéséhez viszont fontos. A legutóbbi téma az UTI Szpsz-el kapcsolatosan annyít tudok segíteni,hogy azokon az Utikon ,ahol a fékszárnynak csak egy kinti helyzete volt ott nem volt határréteg lefuvó rendszer.A 69-eseken volt Szpsz. Lehet,hogy valakinek újat mondok,hogy a 74-eseknél az 5-re,meg 0-ra végződő lajstrom jelű gépeknél belehetett tenni az AFA-39 -es fényképezőgépet felderítő feladatok végrehajtására.Csodálatos légifotókat készítettünk vele.A fényszóró helyére kellett berakni. | |||||
búza | Adatlap | 370360 | 2009. május 19. 17:52 | ||
Szia juge75! A szárnyon kívül a motoron is változtattak a levegő elvétel miatt. Üdv: Búza | |||||
juge75 | Adatlap | 370359 | 2009. május 19. 08:32 | ||
U-66-600-on nincs periszkóp, SK-1 katapult van benne. | |||||
Lacy | Adatlap | 370358 | 2009. május 19. 07:44 | ||
Illetve van-e periszkóp a kabintetőn, és milyen katapult ülés van benne? | |||||
Lacy | Adatlap | 370357 | 2009. május 19. 07:17 | ||
Szia migi! Tudnál készíteni olyan fotót, amin az alja látszik a gépnek? Nagyon öszvér makettnek tűnik. | |||||
juge75 | Adatlap | 370356 | 2009. május 18. 23:52 | ||
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS). | |||||
juge75 | Adatlap | 370355 | 2009. május 18. 23:50 | ||
US, vagy usz SPS-es szárny. | |||||
bobo | Adatlap | 370354 | 2009. május 18. 23:23 | ||
Sziasztok! Még egy gondolat a gépágyú konténerrel kapcsolatban.Ha jól emlékszem a 69UM hez is létezett gépágyú konténer de nem minden géphez.De nem olyan mint ami az előző képeken látszik.A törzsalatti tartóra kellet függeszteni és olyan kerek volt mint a póttartály tehát nem volt áramvonalas a törzzsel.Amit én láttam az tereptarkára volt festve de használni sose láttam.A Szolnoki múzeumban lévő 69UM hez tartozott.Nem tudom hogy az idősebbek esetleg láttak-e ilyet? Sziasztok. | |||||
búza | Adatlap | 370353 | 2009. május 18. 21:41 | ||
Ha volnál kedves szívesen venném! Most néztem a nagy Yefim Gordon könyvben a fékszáknyakat, de ott is mostohagyerek. Viszont az írott anyagban ott is találtam szarvashibát ezzel kapcsolatban. Üdv és jó éjt! Búza | |||||
migi | Adatlap | 370352 | 2009. május 18. 21:38 | ||
migi | Adatlap | 370351 | 2009. május 18. 21:36 | ||
Ezt eddig értem , egyébként nagyon jó ez a könyv , szenzációs a rajz anyag , ha érdekel elküldhetem neked . | |||||
búza | Adatlap | 370350 | 2009. május 18. 21:31 | ||
Szia Migi! Kijavítottam a rajzot. Utána kell néznem, hogy az USZ mit takar, nekünk nem volt olyan. Mindenesetre az SZ betű az SZPSZ fékszárny határréteg lefúvató rendszerre utal. Annak valóban olyan a fékszárnya, de az U-600-nak még ugyanaz, mint az F-13, PF és az U-400-nak, amiről fotók előrébb. Az U-600-on nem volt meg a megjelölt lemez a jobb oldalon, az illesztési sík előtt, ami alatt ennek a rendszernek a vezérlése volt. Egyébként a bal oldalra viszont fel sem rajzolták a tesóját. Hiányzott a függőlegesen a feketedoboz kazetta kivételére szolgáló lemez is és ha jól emlékszem a jobb oldalon vele szemben levő kis lemez is. amúgy a rajz jó, elmentettem. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370349 | 2009. május 18. 20:40 | ||
Szia Gabi Türelmetlenül várom .Amit én néztem rajzot azon a függölegesen rajta voltak a szerelő nyilások,Sajnos csak egész oldalt tudok be rakni bocsi, | |||||
búza | Adatlap | 370348 | 2009. május 18. 20:11 | ||
Szia Migi! Azt hittem, hogy könnyebb dolgom lesz. Átnéztem pár száz képet és rajzot de nem találtam olyant, amivel rendesen el tudnám magyarázni a külömbséget. De: "Nem adom fel, míg egy darabban látsz!" Ha rajzolni kellene egy szalvétára lehet hogy jobban menne. Szerdától lesz egy kis szabadidőm, akkor utána nézek az irodalomban. Valami miatt elvesztettem a "dejavu reder" olvasási jogosultságomat, (szerinem lejárt a határideje) talán az orosz irodalomban lesz valami "fogyasztható". Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370347 | 2009. május 17. 21:28 | ||
Szia Migi! Holnap majd leírom a különbséget. Megpróbálok valami rajzot is keríteni hozzá. Addig úgyis "szárad a festék"! Üdv: Búza | |||||
Tibor | Adatlap | 370344 | 2009. május 17. 17:49 | ||
Hello! Talált, sülyed. Így van az, ha öregszik az ember és nem nézi mag a fotót rendesen. Üdv. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370342 | 2009. május 17. 17:36 | ||
Debizony: az a stabilizátor. :) | |||||
migi | Adatlap | 370340 | 2009. május 17. 17:09 | ||
Tibor az nem a vizszintes vezérsik ? Juge 75 : köszi, akkor csinálok még egyet . | |||||
Tibor | Adatlap | 370338 | 2009. május 17. 17:06 | ||
Szevasztok! A juge75 által feltett Mig-21U fotón a fékszárny helyzete a valóságban is lehetett ilyen? Üdv.: Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 370337 | 2009. május 17. 17:01 | ||
migi | Adatlap | 370336 | 2009. május 17. 16:37 | ||
Akkor most már végleg nem értem , alaphelyzetben van a fékszárny , a szerelőnyilásokat benéztem , | |||||
búza | Adatlap | 370335 | 2009. május 17. 15:09 | ||
Szia Migi! A 4419-en hátrasikló fékszárny volt, már vannak előbb fotók róla. A másik, hogy a függőleges baloldalán nincs szerelőnyílás mert az csak az UM-eken volt a feketedoboz kazetta kivételéhez. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 370334 | 2009. május 17. 13:40 | ||
migi | Adatlap | 370333 | 2009. május 17. 12:28 | ||
Miggyuri | Adatlap | 370332 | 2009. május 16. 09:11 | ||
migi | Adatlap | 370331 | 2009. május 15. 22:16 | ||
Inkább csak nosztalgia , biztos volt vagy 20-25 db annak idején megépitve nekem ,Csináltunk az MHSZ klubba egy reptér részletet ,s azon is volt pár db , | |||||
PETI | Adatlap | 370330 | 2009. május 15. 21:56 | ||
Egyébként 1/100-as. | |||||
PETI | Adatlap | 370329 | 2009. május 15. 21:56 | ||
Hali! Milyen komolysággal szeretnéd elkészíteni? Vagy csak nosztalgia? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |