/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 370478 2009. június 6. 12:46
Válasz erre
2007-ben legkívűl állt a 1113, mellette az 1112 és kettővel beljebb az 1114.
zoli1989 370477 2009. június 6. 12:14
Válasz erre
1113
1113
Pöstyén múzeum 1.
Pöstyén múzeum 1.
Pöstyén múzeum 2.
Pöstyén múzeum 2.

Szia!

A 1114-es is ott van ?
Én csak a 1113-assal találkoztam Pöstyénben.
Monox 370476 2009. június 6. 11:28
Válasz erre
Csak halkan egy kis "kötözködés": a 1114 old.sz. gép nem MF hanem R változat, igy a sajátosságai is mások. A gép egyébként Szlovák felségjel alatt fejezte be a pályafutását, ma Pöstyénben található.
Monox 370475 2009. június 6. 11:25
Válasz erre
Csatlakoznék Rumcájszhoz, közeli fotókon látszik, hogy a 2319 függőleges vezérsíkjának a tetejéből nemcsak teljesen hiányzik vagy 30 centi, hanem az egész vezérsík meg van roppanva. Arra gondoltam, hogy esetleg lecserélték egy másik éppel, de ennek Alsónémetin nem maradt nyoma. Egyébként Nyugger két fotóján azonos gép áll azonos helyszínen, csak az utóbbin már bővült egykicsit az állomány.
Lacy 370474 2009. június 6. 11:20
Válasz erre
1113
1113

Helló,

ez a matrica készlet régről nekem is megvan. A gép jobb oldalán az oldalszám kissé túl nagynak tűnik. De, szép lett! Küldök egy képet a testvéréről.
zoli1989 370473 2009. június 6. 10:54
Válasz erre
Szia!

Tök jól néz ki azért az elnagyolt alkatrészek ellenére is! A festés is jó lett, nagyon szépen csillog. Nekem nagyon tetszik.
migi 370472 2009. június 6. 09:33
Válasz erre
Kép 056
Kép 056
Kép 057
Kép 057
Kép 058
Kép 058
Kép 059
Kép 059

Sziasztok
Elkészült egy újabb 21 es ez a Master craft 1/72 terméke ,szép matricával több szép részlettel és még több elnagyolt csúnyán kivitelezett alkatrésszel .
Rumcájsz_52 370471 2009. június 5. 20:45
Válasz erre
Nyugger
Nekem elég valószínűtlennek tünik, hogy ez a 2319 lenne, annak ui. a Tapolcáról történt elszállítás során megsérült a függ. vezérsíkjának a felső vége, ez meg teljesen épnek tünik (persze az már sajnos máskor is kiderült, hogy hiába van négy szemem,attól még - vagy már - nem látok jobban, így igazából csak egy jobb minőségű fotó lenne a döntő bizonyíték).
Üdv R.
Nyugger 370470 2009. június 5. 18:33
Válasz erre
21F13 st.pere dels arquells 060624
21F13 st.pere dels arquells 060624

van másik...
mig23papa 370469 2009. június 5. 18:09
Válasz erre
Nyugger

a stabilizátorok csak elvesztek a hosszú út alatt :-(
Nyugger 370468 2009. június 5. 17:57
Válasz erre
21f13 sant pere dels arquells near barcelona
21f13 sant pere dels arquells near barcelona

Monox,
Pontos infóm nincs, de erősen feltételezem, hogy ez a gép van Barcelona mellett. Tapolca-Vecsés-Alsónémedi még lekövethető volt, de a Földi tevékenysége finoman fogalmazva is hagy némi kivánni valót. Volt szerencsém rákérdezni a 'spanyol' gépre de az emlékek helyén csak egy nagy memory error volt.
Monox 370467 2009. június 5. 13:19
Válasz erre
Nézegettem a 4 évvel ezelőtt készült képeket a Roncs-Rancsról de eddig nem tudatosult bennem, hogy a 2319-es oldalszámú MiG-21F-13-as gép hiányzik a korábbi létszámból.

Kérdésem:

Tudja-e valaki, hogy mi lett a sorsa a gépnek?
Az a rész még egyben volt akkor, amikor már nyoma sem volt a gépnek.
PETI 370466 2009. június 2. 20:25
Válasz erre
És a 3732-vel mi lehet? Ott volt Szolnokon anno, remélem most is ott van.
Nyugger 370465 2009. június 2. 20:11
Válasz erre
Monox,
A ROK hangár -a tűzoltók mellett- nem volt látogatható. Persze ez nem zárta ki a leskelődést. Nos, a 4606-os a hangár mögött kis takarásban állt, a másik két gépet nem láttam. A torony melletti hangárban volt a 0465-s 21UM, itt tárolják a kiállított 3745-s gépet is.
Monox 370464 2009. június 2. 18:12
Válasz erre
És a 4605, 4606-os MF gépekkel mi van?
Monox 370463 2009. június 2. 08:32
Válasz erre
Remélem sokáig az marad még... Egyébként a 3537-essel mi van? Az is a tanhangárokban van ugye?
RonnieFrown 370462 2009. június 1. 21:34
Válasz erre
Ez tenyleg szep. Mostantol ujra almodozom repulokepes huszonegyesrol. Valami csoda folytan talan, egyszer...
romeo 370461 2009. június 1. 21:27
Válasz erre
Üdv Nyugger!

Jaj de szép! Ritkán láttam MiG-21-et UB-16 és UB-32-vel egyszerre!
Nyugger 370460 2009. június 1. 21:05
Válasz erre
egy_kis_nosztalgia
egy_kis_nosztalgia

Ha minden igaz akkor ez az utolsó hajtóművezhető MiG-21bis-a Szolnokon, 'párja' a 0465-s MiG-21UM szintén.
mig23papa 370459 2009. május 30. 08:38
Válasz erre
migi 370458 2009. május 30. 08:27
Válasz erre
mig23papa 370457 2009. május 30. 08:20
Válasz erre
Laci

Ha nem jön közbe semmi , akkor mennék, már tényleg rég voltam, lehet elcipelem a laptopot mert vannak érdekes ritka képek.
búza 370456 2009. május 30. 07:03
Válasz erre
Szia Dudus!
Csak a 76-oshoz nem volt, a többin volt rendes célzókészülék (ASZP?) és ahhoz kell a DUASZ.
Üdv: Búza
dudus 370455 2009. május 29. 21:01
Válasz erre
Szerintem a 69-es pitot csövén nem voltak duasz lapátok,ha tévedek elnézéseteket kérem.
migi 370454 2009. május 29. 20:00
Válasz erre
Laci 6-án jössz fel a Rebekára ?
mig23papa 370453 2009. május 29. 19:58
Válasz erre
búza

készül a DVD lemezem? lehet hogy odaérek az RBK-ra :-))
mig23papa 370452 2009. május 29. 19:57
Válasz erre
migi

igen helyzetjelzőlámba, bal szárny piros, svanc fehér, jobb szárny zöld
búza 370451 2009. május 29. 19:55
Válasz erre
Az, a hátrafelé világító fehér fényű lámpa. Az előbb egy kicsit megkeveredtem, mert azt gondoltam, hogy egyformán van, a fene sem gondolta, hogy ezt is megvariálták.
Üdv: Búza
búza 370450 2009. május 29. 19:52
Válasz erre
Szóval a nagy svancon a lámpa középen van, a kis svancon pedig alul.
migi 370449 2009. május 29. 19:51
Válasz erre
Köszi Gabi
Igy már tudom legalább mi az a valami , a lámpa akkor helyzetjelző lámpa ?
mig23papa 370448 2009. május 29. 19:50
Válasz erre
búza 370447 2009. május 29. 19:45
Válasz erre
b MiG_21U_1418_PZ013
b MiG_21U_1418_PZ013

Bocs, a lámpa van középen:
búza 370446 2009. május 29. 19:41
Válasz erre
Szia Migi!
Az orsó alakú valami végén egy antenna burkolata van, ami viszont zöld. Alatta a statikus kisütő piros, az alatt a hátrafelé fehéren világító helyzetlámpa.
migi 370445 2009. május 29. 19:33
Válasz erre
Mig-21
Mig-21

nem egyről beszélgetünk , én arra az orsó alakú dologra gondolok a függöleges tetején.
mig23papa 370444 2009. május 29. 19:16
Válasz erre
elfelejtettem mondani hogy nem a függőleges végén van henem az oldalkormány végén van
mig23papa 370443 2009. május 29. 19:15
Válasz erre
migi

az a piros valami a kilépőélen a merev trimm "spec szerszámmal" lehet hajlítani a lemezt, attól függően mit mond a pilcsi
migi 370442 2009. május 29. 19:00
Válasz erre
Szia Laci
Köszi a képet ,igen ezen látom hogy piros , és a függöleges végén is piros a ... nem tudom mi .
mig23papa 370441 2009. május 29. 14:20
Válasz erre
Mig 21 2 másolata
Mig 21 2 másolata

migi

befestheted pirosra tuti hogy olyan volt
makettes 370440 2009. május 29. 13:45
Válasz erre
Sainz,jelentkezz!
migi 370439 2009. május 28. 21:06
Válasz erre
Szia Gabi
Köszi a dicséretet ,
Én sajnos több hibát is tudok rajta , de majd a következő jobb lesz , 1/48 a méret aránya , elvileg a Neomega átépitő biztonsági másolátával lett épitve , azt a súlyt nem mertem lefesteni mert nem láttam tisztán a múzeumi gépen hogy piros vagy fémszinű ,
a torlócső az áldozatul esett a csiszolásnak , de még pótolható , A festék is teljesen saját találat , a Kaparol gyártja .
búza 370438 2009. május 28. 20:55
Válasz erre
4418-3
4418-3

Szia Migi!
Sokáig kellett néznem, hogy hibát találjak benne! A vízszintes vezérsík előre nyúló "flatter súlyáról" hiányzik a piros festés és a gerinc és a függőleges találkozásánál a bal oldalon egy torlócső! Egyébként szuper!
Mi a méretarány?
Üdv: Búza
migi 370437 2009. május 28. 19:23
Válasz erre
Kép 047
Kép 047
Kép 050
Kép 050
Kép 051
Kép 051
Kép 052
Kép 052

Egyenlőre megállt a projekt , már CSAK matrica kellene az oldalszámokhoz , és a végső lakkozás .
Monox 370436 2009. május 26. 09:52
Válasz erre
A Szófiai Hadtörténeti Múzeumban tárolt repülőgépekről egy pár jó minőségű fotót találhattok itt:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Sofia
RonnieFrown 370435 2009. május 25. 21:59
Válasz erre
borisz 370433 2009. május 25. 21:40
Válasz erre
Szerintem meg kifejezetten ronda így.
Ráadásul kiszexuálták a szabad ég alá, had rohadjon széjjel...
Lacy 370432 2009. május 25. 19:12
Válasz erre
Mig--
Mig--

Monox,

köszönöm az infót. Nagyon szép lett ezzel a szürke színnel!

Mellékeltem a fotót, hogy hogyan néztek ki a valóságban az ex. Szovjet Mig-21bis-ek, amikor még friss volt a festés rajtuk. Ezt a 558-as frontvadászként alkalmazták.
búza 370431 2009. május 25. 18:40
Válasz erre
Igen,egyforma volt a futószár, csak a kerék és a fékagy változott. A BISZ-nél teli tárcsás a kerék, mert eggyel több féktárcsa csak így fért el és teli tárcsás kerék van a 900-as UM-eken is, mert azok BISZ szárnnyal épültek.
Monox 370430 2009. május 25. 13:57
Válasz erre
1443297
1443297
857366
857366

Lacy-nak üzenném, hogy a Bolgár Légierő 502-es oldalszámú MiG-21bisze, amit több mint 10 éve hangárban tároltak orosz festéssel, hivatalosan is megszűnt létezni többé.
Nem kell aggódni, jobb bőrben van mint valaha, kérdés, hogy a betonoszlop tetején meddig fog úgy kinézni, mint most...?

Egyébként több eredeti orosz festésű gépre is bukkantam szófiában, köztük olyanokra, amelyekről már tisztán előbukkant a vörös csillag a festés alól.
RonnieFrown 370429 2009. május 25. 13:24
Válasz erre
Sziasztok,
A 21-es kulonbozo valtozatai kozott valtozott a futomuszarak kialakitasa, merete? Azt tudom, hogy a kerekmeret valtozott. Pl a Bisz es mondjuk a PF fofutoszarai ugyanazok?
Levix 370428 2009. május 24. 23:48
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic.php

Katapult és 21-es rajzok k... jók!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.