<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 370564 | 2009. június 28. 18:07 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 370563 | 2009. június 26. 21:12 | ![]() | |
Tibcsi Akkor örülök hogy tesem most jöttél a hat huszassal :-)) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370562 | 2009. június 26. 06:28 | ![]() | |
Azért mondtam. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 370561 | 2009. június 25. 20:11 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 370560 | 2009. június 25. 17:42 | ![]() | |
A Szu-25 golyóálló. :-))) | |||||
borisz | Adatlap | 370559 | 2009. június 25. 17:13 | ![]() | |
A SU-25nek meg édesmindegy volt:D | |||||
Zoli | Adatlap | 370558 | 2009. június 25. 16:03 | ![]() | |
Sziasztok! Úgy tudom, a 27-esnek nagyobb, magasabb az orra, mint a 23BN-nek. Ja és a törzs alatti első pilonok átkerültek a beömlők alá. Asszem más külső eltérés nincs az eddig leírtakon kívül. z | |||||
Levix | Adatlap | 370557 | 2009. június 25. 14:16 | ![]() | |
img6.imageshack.us/img6/8769/0000014246large.jpg
Szépen felújított kazah gép. www.sundayobserver.lk/2009/04/26/rev01.asp upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/SLAF_pic_1_mig_27.jpg Sri Lanka | |||||
Levix | Adatlap | 370556 | 2009. június 25. 14:10 | ![]() | |
"27-est csak India állította hadrendbe" Na meg Sri Lanka és a posztszovjet köztársaságok némelyike, Kazahsztán biztosan. | |||||
Monox | Adatlap | 370555 | 2009. június 25. 08:05 | ![]() | |
Említsük meg azt is, hogy a hajtómű kiömlő/forszázdredőny is egészen más volt, mint a 23-as altípusoknak. Miután a 27-esnek egy fix üzemmódja volt (vagyis vagy be volt kapcsolva vagy nem) ezért egy lényegesen kissebb és egyszerűbb kialakítású volt a gép ezen része. A makettgyártók általában nagyon hülyén dolgozzák ki a külömbséget. Apróbb külömbség, hogy a kbintető közepén nincs merevítés csak periszkóp. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370554 | 2009. június 25. 07:40 | ![]() | |
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? Gábor, De igen, mivel az alacsonytámadó feladatokat szubszonikus tartományban végzik, ezért felesleges volt a szabályozható beömlő. Szerintem ezeknek a gépeknek (23BN) az volt az előnye pl. a Szu-25-ösökkel szemben, hogy ha menekülni kellett, akkor rászúrhatta a forszázst és már ott sem volt. :) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 370553 | 2009. június 25. 07:28 | ![]() | |
Hali! Úgy emlékszem anno a Top Gun valamelyik cikke - de lehet, hogy már Aranysas volt - tárgyalta a típust. Onnan az maradt meg, hogy a 27-est csak India állította hadrendbe, a többi ország hasonló gépe mind 23BN volt. A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? (mint a Mirage2000Dízel)A futóműve is más volt, de a törzs állásszöge leginkább a 23ML-re hasonlít. Ennek a hátsó fegyvertartó miatt volt asszem jelentőssége, bár a fotón jól látszik, a 23BN-nek is van. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370552 | 2009. június 25. 06:34 | ![]() | |
Nem. A 27-es beömlője fix. Rumcájsz: köszi a kiegészítést, én csak a legszembetűnőbb különbséget mondtam, az pedig a beömlő. Valóban, a gépágyú is más. :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370550 | 2009. június 24. 22:55 | ![]() | |
Hali Alapvető eltérés az is, hogy a 23 összes változatán, igy a BN-en is GS-23 gépágyú, mig a 27-en hatcsövü 30 mm-es gépágyú volt, valamint a 27-en nagyobb, szélesebb főfutó-kerekek voltak, ennek megfelelően a kerékaknáknál enyhén szélesebb és lefelé dudorodó volt a törzs kontúrja /talán füves-pályás tábori üzemeltetésben is gondolkodtak/ Üdv R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370549 | 2009. június 24. 19:46 | ![]() | |
Tibcsi kezdem érteni, de minek adtak neki más számot ha a 23bn változata volt. A szívócsatorna beömlőn látom elég nagy a külömbség, ennek elenére a kis beömlőnél is mozgópanel van belül, ugye? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370548 | 2009. június 24. 18:08 | ![]() | |
Bocs. tennem. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370547 | 2009. június 24. 18:05 | ![]() | |
Az első kérdésed (ha jól értettem) az volt, hogy a MiG-23BN ugyanaz-e, mint a 27-es. Én arra válaszoltam, hogy nem. Azt még hozzá kellett volna tenem, hogy azért rokonok. :)) Mert a 23BN-ből lett végülis a 27-es. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370545 | 2009. június 24. 18:01 | ![]() | |
A beömlőt figyeld és az orrban lévő (vagy nem lévő) lézertávmérőt. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370544 | 2009. június 24. 17:58 | ![]() | |
Tibcsi Most akkor mégis a mig 27 a MIG 23 bombázó változata. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370543 | 2009. június 24. 17:55 | ![]() | |
Ja hát végülis az. :-))) | |||||
mig23papa | Adatlap | 370542 | 2009. június 24. 17:54 | ![]() | |
Tibcsi Tudnál képet tenni ide erről is arról is hogy mi is a külömbség? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370541 | 2009. június 24. 17:53 | ![]() | |
Tibcsi értem , én egészen eddig úgy tudtam, hogy a mig 27 a MIG 23 bombázó változata | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370540 | 2009. június 24. 17:51 | ![]() | |
Nem egészen. A 23BN beömlője még szabályozható, a 27-esé fix. És persze egyéb eltérések is vannak, de ez a legszembetűnőbb. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370539 | 2009. június 24. 17:13 | ![]() | |
Toth_Gabor A MiG-23BN nem más mint a MiG-27, ugyebár, jóltudom? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 370538 | 2009. június 24. 15:44 | ![]() | |
Hali! Az indiai légierő is repülte a négyfőtartós kialakításban a gépeket. Ott is utólagos volt a módosítás ismereteim szerint. gondoltam is arra, hogy a befejezetlen FL-emet ilyennek építem meg, de nem találtam igazán jó festést hozzá, az eredetiek szebbek. www.bharat-rakshak.com/IAF/Aircraft/Specs/index.html Üdv, Tóth Gábor | |||||
Xaba | Adatlap | 370537 | 2009. június 24. 13:29 | ![]() | |
buza, mig23papa A négytartós MiG-21PFM rejtélyét megoldandó, rákerestem a témára román nyelvű fórumokon. Nem sikerült teljes mértékben tisztázni a helyzetet, viszont egy-két részletre fény derült. Gyárilag kéttartós szárnyakkal épült a gép (1 tartó / félszárny), az átalakítás Romániába történt, valószínüleg Bákóba (Aerostar Bacau) ahol annak idején a román MiG-21-esek nagyjavítása folyt - később a LanceR upgrade programot is itt hajtották végre. Azért csak valószínű az információ, mert van aki úgy emlékszik, hogy a kérdéses műveletet a Krajovai "Avioane Craiova" üzemben követték el, ahol az IAR-93 ill. IAR-99 repülőgépeket gyártották. Négytartós szárnnyal repült a gép, de hogy függesztményekkel repült-e, arra senki nem emlékszik. A rosszmájúbbak azt mondják, hogy abban az időben nemhogy fegyverzettel, de még póttartállyal sem igazán repültek MiG-21-esek - nem volt mivel megtölteni ezeket. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370536 | 2009. június 23. 19:59 | ![]() | |
búza Arról már nem is beszélve, hogy mire megkapják az átalakításhoz szükséges hetósági engedélyeket, addigra már rég megette a rozsda az egész gépet :-)) | |||||
búza | Adatlap | 370535 | 2009. június 23. 18:22 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem azokon a szárnyakon alapból négy tartónak volt hely, mert pl. SZPSZ rendszer volt rajtuk, legfeljebb eleinte nem volt bekábelezve a fegyverzetnek. Még az lenne a kérdés, hogy a szárny alatti póttartálynak ki volt-e építve a csövezése a külső tartónál? Látott valaki román PFM-et szárnypótossal? Amúgy a külső csomópontokat nem lehet egyszerű utólag kialakítani, mert szétkell hozzá fúrni a borítást, főtartókat, meg persze az egésznek ki kell bírnia vagy 10 G-t függesztménnyel. Üdv: Búza | |||||
romeo | Adatlap | 370534 | 2009. június 23. 12:06 | ![]() | |
Regal | Adatlap | 370533 | 2009. június 23. 11:58 | ![]() | |
Sziasztok! Egy PF-et csinálok megbontva az oldalát (az FM dedails-es elektronikus rekeszt). Nincs valakinek véletlenül elektronikus fényképe a festéséhez. Segítségeteket előre is köszönöm. Emailcímem: tgea78@gmail.com Üdvözlettel, Regal | |||||
Lacy | Adatlap | 370532 | 2009. június 23. 09:21 | ![]() | |
Szia Monox, talán próbálkoztak a fegyverzet mennyiségének növelésével, fellelkesülve az Indiai Mig-21FL átépítéseken. És ez a gép a prototípus. De csak talán. | |||||
Monox | Adatlap | 370531 | 2009. június 23. 08:25 | ![]() | |
Érdekes, hogy a románok a PFM szériából kiemelnek egyetlen gépet és rátesznek egy valószínűleg MF szárnyat... Vajon mire volt ez jó? | |||||
Lacy | Adatlap | 370530 | 2009. június 22. 22:31 | ![]() | |
Sziasztok, a Szárnyanként két felfüggesztős román Mig-21PFM-ről ennyit találtam: The only PFM with 4 wing pylons, the modification was made at Bacau in the 80's Szóval nem selejtezés utáni legózás. Ezek szerint még repülhetett is vele. | |||||
Daala | Adatlap | 370529 | 2009. június 22. 12:33 | ![]() | |
A MiG-23 topik 1269-es hozzászólásába tettem fel egy rajzot a 4+ füzetből, ott láthatod a méretarényos rajzaikat is a rakétáknak. | |||||
Daala | Adatlap | 370528 | 2009. június 22. 12:31 | ![]() | |
Ja, kimaradt az utóbbi változat orosz típusjelzése: R-13M | |||||
Daala | Adatlap | 370527 | 2009. június 22. 12:29 | ![]() | |
buksi! Pontosabban R-3Sz típusú rakéta, csak egy kicsit hosszúra sikeredett az orr-része. A félaktív lokátoros változata az R-3R. A Biszeken és a 23-asokon rendszeresítették nálunk a továbbfejlesztett változatát amely az AIM-9G-n alapszik. | |||||
buksi | Adatlap | 370526 | 2009. június 22. 11:12 | ![]() | |
köszi a segítséget | |||||
juge75 | Adatlap | 370525 | 2009. június 22. 09:44 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 370524 | 2009. június 22. 09:33 | ![]() | |
Bár, eléggé hátulra kerültek a kormánysíkok. | |||||
juge75 | Adatlap | 370523 | 2009. június 22. 09:32 | ![]() | |
buksi | Adatlap | 370522 | 2009. június 22. 08:31 | ![]() | |
Ete | Adatlap | 370521 | 2009. június 22. 08:29 | ![]() | |
Tibcsi! Köszi, ebből azt hiszem fogok tudni választani. Üdv | |||||
Monox | Adatlap | 370520 | 2009. június 22. 08:11 | ![]() | |
Búza! A felrakott négy kép sorrendben: 8103, 8108, 8110, 8105. Mindegyik teljesen "szabályos" PFM-nek tűnik. A manhattani MiG-21-es a bemutató képen valóban egy bisz, de a repülőgép hordozó fedélzetén szintén egy "szábályos" PFM-et látunk. Annyira kár viszont a ráhúzott Jenki bőrért... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370519 | 2009. június 22. 07:58 | ![]() | |
Ete | Adatlap | 370518 | 2009. június 22. 06:59 | ![]() | |
Sziasztok! 1/72-es gépre Magyar felségjelzéses matricát keresek. Még nem csináltam repcsit, de egyet elvállaltam ajándékkészítés gyanánt. Ehhez kellene a matrica, aki tud kérem segítsen! Minden megoldás érdekel. Előre is köszönöm. Üdv | |||||
Nyugger | Adatlap | 370517 | 2009. június 21. 19:50 | ![]() | |
búza | Adatlap | 370516 | 2009. június 21. 19:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 370515 | 2009. június 21. 19:28 | ![]() | |
Szia Monox! Megmutathatnád azokat a képeket itt is! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 370514 | 2009. június 21. 19:27 | ![]() | |
Sziasztok! A 8102-es a törzsön levő lemez alapján SZPSZ rendszerrel rendelkezik és a vadász változatokon ehhez 4 tartós szárny járt. A manhattani PFM viszont egy BISZ-nek tűnő repülő tárgy! Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 370513 | 2009. június 21. 17:04 | ![]() | |
Lací, azt hiszem ez valmi utólagos "megoldása" egy problémának. A 8103,8105,8108-ason csak két függesztési pont van. Régóta megvan nekem is ez a kép, de sosem tűnt fel. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv!
MiG-21PF, volt MN.