/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 370588 2009. július 4. 09:06
Válasz erre
Szerintetek abban az időben, amikor még az alakulatok festették a gépeket, hány olyan gépet készthettek, amiben nem 2 hanem 3 szín volt?
A 3 szín: egy citromhoz közelítő sárga, egy okkeres barna és a későbbiekkel nagyjából azonos zöld szín.
Egy gépről tudok, a 1418-as U, ami ma ugyan már kályhaezüst színű, de tudjuk, hogy valaha milyen volt.
Egy lezuhant gép maradványát szeretném azonosítani, ez már téma volt egyszer itt.
Hunyo 370587 2009. július 3. 18:35
Válasz erre
Ezzel egyet tudok érteni=)

Én is Academy 21-est szerettem volna, aztán Pilotka "meglepett" egy OEZ-al. Azóta az ujjamat harapdálom, mert nem tudom melyik változatot építsem meg! =D

Köszi Pilotka még egyszer =D

Üdv:
Hunyo
Monox 370586 2009. július 3. 17:25
Válasz erre
15 évvel ezelőtt lelövéssel fenyegettelek volna meg, ha el merészeled adni másnak! Ma csak annyit mondok, hogy nem szabad senkinek sajnálni rá a pénzt, aki valóban normális (vagyis nem Academy) MiG-21-est akar. Meg kell vele szenvedni, de a siker mindenért kárpótolni fog
pilotka 370585 2009. július 3. 08:31
Válasz erre
Skacok!

Eladó 4 db OEZ 1/48-as original Mig-21MF/BISZ/SMT 4500.- Ft darabja
RonnieFrown 370584 2009. július 2. 22:20
Válasz erre
xaba 370583 2009. július 1. 16:06
Válasz erre
Yeagger 370582 2009. július 1. 12:19
Válasz erre
Hali Xaba!

Rosszul fogalmaztam. A doboz oldalára gondoltam:)) De ha a google-on beírod őket lehet forgalmazókat találni. Sajna a cég weblapját én se találtam meg:(
mig23papa 370581 2009. július 1. 10:47
Válasz erre
Regal 370580 2009. július 1. 10:45
Válasz erre
Szia Yeagger,
Köszi a képet, nagyon hasznos lesz.
Üdvözlettel,
Regal
xaba 370579 2009. július 1. 09:19
Válasz erre
Szia Yeagger, hol található az FM Details oldala?
Monox 370578 2009. június 30. 21:35
Válasz erre
Egészen pontosan:

Repülés---A Magyar Légierő repülőgépei---MiG-21---PF---507
mig23papa 370577 2009. június 30. 20:47
Válasz erre
No és melyik az a mappa, talán hamarabb megalálom
Monox 370576 2009. június 30. 19:25
Válasz erre
Igen, a megfelelő elérési útvonalon a megfelelő mappában.
mig23papa 370575 2009. június 30. 18:27
Válasz erre
Monox

Abban benn van amit a múltkor hoztál?
Yeagger 370574 2009. június 30. 11:45
Válasz erre
Ja és a hunavia.hu-n sok kép van a pf-ekről onnét tudsz szemezgetni:)
Yeagger 370573 2009. június 30. 11:44
Válasz erre
bal oldali elektronyos
bal oldali elektronyos

Hali Regal!

Van hozzá kép!De sajna csak a bal oldaliról. Viszont az fm details oldalán vannak képek az alapján a jobb oldalit nyugodtan lefestheted!
Regal 370572 2009. június 30. 08:44
Válasz erre
Sziasztok!

Egy Pf-et csinálok FM Details-szel, nincs valakinek véletlenül az oldalsó elektromos szekrényekről képe?
Üdv,
Regal
romeo 370571 2009. június 29. 22:32
Válasz erre
Monox 370570 2009. június 29. 22:03
Válasz erre
MiG23papa helyett:

"1984-től ismételten tovább bővült a feladatkör ekkor már bombavetést is végeztek a repülőgéppel. A "kisrakétás" lövészetet UB-16-os rakétablokkokkal a várpalotai és a nádudvari, a bombavetést a várpalotai lőtéren gyakorolták."

Üdv: Monox
romeo 370569 2009. június 29. 21:29
Válasz erre
Üdv mig23papa!

Szeretném megkérdezni, hogy a magyar MiG-21PF-ek gyakoroltak-e bombavetést?
Köszönöm!
Monox 370568 2009. június 29. 20:12
Válasz erre
mig23papa 370567 2009. június 29. 20:06
Válasz erre
Monox

neked meg van ez a fotósorozat?
Monox 370566 2009. június 29. 20:04
Válasz erre
Ahoz képest, hogy tavalyig sejtelmem sem volt, hogy hová lett a gép...
A taszári csapatmúzeumban van egy fotósorozat, ahol szétszedték és bepakolták egy nagy gépbe, de a továbbiakban semmi érdemi infórmáció nem volt a gépről.
mig23papa 370565 2009. június 29. 17:00
Válasz erre
romeo

szereltem Taszáron a régi szép időkben
romeo 370564 2009. június 28. 18:07
Válasz erre
Pima Air & Space Museum, Tucson
Pima Air & Space Museum, Tucson

Üdv!

MiG-21PF, volt MN.
mig23papa 370563 2009. június 26. 21:12
Válasz erre
Tibcsi

Akkor örülök hogy tesem most jöttél a hat huszassal :-))
Tibcsi 370562 2009. június 26. 06:28
Válasz erre
mig23papa 370561 2009. június 25. 20:11
Válasz erre
Tibcsi

Ahogy mondod, egy része valóban az.
Tibcsi 370560 2009. június 25. 17:42
Válasz erre
borisz 370559 2009. június 25. 17:13
Válasz erre
A SU-25nek meg édesmindegy volt:D
Zoli 370558 2009. június 25. 16:03
Válasz erre
Sziasztok!
Úgy tudom, a 27-esnek nagyobb, magasabb az orra, mint a 23BN-nek. Ja és a törzs alatti első pilonok átkerültek a beömlők alá. Asszem más külső eltérés nincs az eddig leírtakon kívül.
z
Levix 370557 2009. június 25. 14:16
Válasz erre
Levix 370556 2009. június 25. 14:10
Válasz erre
"27-est csak India állította hadrendbe"

Na meg Sri Lanka és a posztszovjet köztársaságok némelyike, Kazahsztán biztosan.
Monox 370555 2009. június 25. 08:05
Válasz erre
Említsük meg azt is, hogy a hajtómű kiömlő/forszázdredőny is egészen más volt, mint a 23-as altípusoknak. Miután a 27-esnek egy fix üzemmódja volt (vagyis vagy be volt kapcsolva vagy nem) ezért egy lényegesen kissebb és egyszerűbb kialakítású volt a gép ezen része. A makettgyártók általában nagyon hülyén dolgozzák ki a külömbséget. Apróbb külömbség, hogy a kbintető közepén nincs merevítés csak periszkóp.
Tibcsi 370554 2009. június 25. 07:40
Válasz erre
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt?

Gábor,

De igen, mivel az alacsonytámadó feladatokat szubszonikus tartományban végzik, ezért felesleges volt a szabályozható beömlő. Szerintem ezeknek a gépeknek (23BN) az volt az előnye pl. a Szu-25-ösökkel szemben, hogy ha menekülni kellett, akkor rászúrhatta a forszázst és már ott sem volt. :)
Toth_Gabor 370553 2009. június 25. 07:28
Válasz erre
Hali!

Úgy emlékszem anno a Top Gun valamelyik cikke - de lehet, hogy már Aranysas volt - tárgyalta a típust. Onnan az maradt meg, hogy a 27-est csak India állította hadrendbe, a többi ország hasonló gépe mind 23BN volt.
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? (mint a Mirage2000Dízel)A futóműve is más volt, de a törzs állásszöge leginkább a 23ML-re hasonlít. Ennek a hátsó fegyvertartó miatt volt asszem jelentőssége, bár a fotón jól látszik, a 23BN-nek is van.
Tibcsi 370552 2009. június 25. 06:34
Válasz erre
Nem. A 27-es beömlője fix.

Rumcájsz: köszi a kiegészítést, én csak a legszembetűnőbb különbséget mondtam, az pedig a beömlő. Valóban, a gépágyú is más. :)
Rumcájsz_52 370550 2009. június 24. 22:55
Válasz erre
Hali
Alapvető eltérés az is, hogy a 23 összes változatán, igy a BN-en is GS-23 gépágyú, mig a 27-en hatcsövü 30 mm-es gépágyú volt, valamint a 27-en nagyobb, szélesebb főfutó-kerekek voltak, ennek megfelelően a kerékaknáknál enyhén szélesebb és lefelé dudorodó volt a törzs kontúrja /talán füves-pályás tábori üzemeltetésben is gondolkodtak/
Üdv R.
mig23papa 370549 2009. június 24. 19:46
Válasz erre
Tibcsi

kezdem érteni, de minek adtak neki más számot ha a 23bn változata volt.
A szívócsatorna beömlőn látom elég nagy a külömbség, ennek elenére a kis beömlőnél is mozgópanel van belül, ugye?
Tibcsi 370548 2009. június 24. 18:08
Válasz erre
Tibcsi 370547 2009. június 24. 18:05
Válasz erre
Az első kérdésed (ha jól értettem) az volt, hogy a MiG-23BN ugyanaz-e, mint a 27-es. Én arra válaszoltam, hogy nem. Azt még hozzá kellett volna tenem, hogy azért rokonok. :)) Mert a 23BN-ből lett végülis a 27-es.
Tibcsi 370545 2009. június 24. 18:01
Válasz erre
Mig-23BN
Mig-23BN
MiG-23_BN
MiG-23_BN
8mig-27
8mig-27
mig-27
mig-27
mig-27-06p04
mig-27-06p04

A beömlőt figyeld és az orrban lévő (vagy nem lévő) lézertávmérőt.
mig23papa 370544 2009. június 24. 17:58
Válasz erre
Tibcsi

Most akkor mégis a mig 27 a MIG 23 bombázó változata.
Tibcsi 370543 2009. június 24. 17:55
Válasz erre
mig23papa 370542 2009. június 24. 17:54
Válasz erre
Tibcsi

Tudnál képet tenni ide erről is arról is hogy mi is a külömbség?
mig23papa 370541 2009. június 24. 17:53
Válasz erre
Tibcsi

értem , én egészen eddig úgy tudtam, hogy a mig 27 a MIG 23 bombázó változata
Tibcsi 370540 2009. június 24. 17:51
Válasz erre
Nem egészen. A 23BN beömlője még szabályozható, a 27-esé fix. És persze egyéb eltérések is vannak, de ez a legszembetűnőbb.
mig23papa 370539 2009. június 24. 17:13
Válasz erre
Toth_Gabor

A MiG-23BN nem más mint a MiG-27, ugyebár, jóltudom?
Toth_Gabor 370538 2009. június 24. 15:44
Válasz erre
Hali!

Az indiai légierő is repülte a négyfőtartós kialakításban a gépeket. Ott is utólagos volt a módosítás ismereteim szerint. gondoltam is arra, hogy a befejezetlen FL-emet ilyennek építem meg, de nem találtam igazán jó festést hozzá, az eredetiek szebbek.
www.bharat-rakshak.com/IAF/Aircraft/Specs/index.html

Üdv,
Tóth Gábor
Xaba 370537 2009. június 24. 13:29
Válasz erre
buza, mig23papa

A négytartós MiG-21PFM rejtélyét megoldandó, rákerestem a témára román nyelvű fórumokon. Nem sikerült teljes mértékben tisztázni a helyzetet, viszont egy-két részletre fény derült. Gyárilag kéttartós szárnyakkal épült a gép (1 tartó / félszárny), az átalakítás Romániába történt, valószínüleg Bákóba (Aerostar Bacau) ahol annak idején a román MiG-21-esek nagyjavítása folyt - később a LanceR upgrade programot is itt hajtották végre. Azért csak valószínű az információ, mert van aki úgy emlékszik, hogy a kérdéses műveletet a Krajovai "Avioane Craiova" üzemben követték el, ahol az IAR-93 ill. IAR-99 repülőgépeket gyártották. Négytartós szárnnyal repült a gép, de hogy függesztményekkel repült-e, arra senki nem emlékszik. A rosszmájúbbak azt mondják, hogy abban az időben nemhogy fegyverzettel, de még póttartállyal sem igazán repültek MiG-21-esek - nem volt mivel megtölteni ezeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.