<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Regal | Adatlap | 370580 | 2009. július 1. 10:45 | ||
xaba | Adatlap | 370579 | 2009. július 1. 09:19 | ||
Szia Yeagger, hol található az FM Details oldala? | |||||
Monox | Adatlap | 370578 | 2009. június 30. 21:35 | ||
Egészen pontosan: Repülés---A Magyar Légierő repülőgépei---MiG-21---PF---507 | |||||
mig23papa | Adatlap | 370577 | 2009. június 30. 20:47 | ||
No és melyik az a mappa, talán hamarabb megalálom | |||||
Monox | Adatlap | 370576 | 2009. június 30. 19:25 | ||
Igen, a megfelelő elérési útvonalon a megfelelő mappában. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370575 | 2009. június 30. 18:27 | ||
Yeagger | Adatlap | 370574 | 2009. június 30. 11:45 | ||
Ja és a hunavia.hu-n sok kép van a pf-ekről onnét tudsz szemezgetni:) | |||||
Yeagger | Adatlap | 370573 | 2009. június 30. 11:44 | ||
Regal | Adatlap | 370572 | 2009. június 30. 08:44 | ||
Sziasztok! Egy Pf-et csinálok FM Details-szel, nincs valakinek véletlenül az oldalsó elektromos szekrényekről képe? Üdv, Regal | |||||
romeo | Adatlap | 370571 | 2009. június 29. 22:32 | ||
Monox | Adatlap | 370570 | 2009. június 29. 22:03 | ||
MiG23papa helyett: "1984-től ismételten tovább bővült a feladatkör ekkor már bombavetést is végeztek a repülőgéppel. A "kisrakétás" lövészetet UB-16-os rakétablokkokkal a várpalotai és a nádudvari, a bombavetést a várpalotai lőtéren gyakorolták." Üdv: Monox | |||||
romeo | Adatlap | 370569 | 2009. június 29. 21:29 | ||
Üdv mig23papa! Szeretném megkérdezni, hogy a magyar MiG-21PF-ek gyakoroltak-e bombavetést? Köszönöm! | |||||
Monox | Adatlap | 370568 | 2009. június 29. 20:12 | ||
Hogyne volna. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370567 | 2009. június 29. 20:06 | ||
Monox | Adatlap | 370566 | 2009. június 29. 20:04 | ||
Ahoz képest, hogy tavalyig sejtelmem sem volt, hogy hová lett a gép... A taszári csapatmúzeumban van egy fotósorozat, ahol szétszedték és bepakolták egy nagy gépbe, de a továbbiakban semmi érdemi infórmáció nem volt a gépről. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370565 | 2009. június 29. 17:00 | ||
romeo | Adatlap | 370564 | 2009. június 28. 18:07 | ||
mig23papa | Adatlap | 370563 | 2009. június 26. 21:12 | ||
Tibcsi Akkor örülök hogy tesem most jöttél a hat huszassal :-)) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370562 | 2009. június 26. 06:28 | ||
Azért mondtam. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 370561 | 2009. június 25. 20:11 | ||
Tibcsi | Adatlap | 370560 | 2009. június 25. 17:42 | ||
A Szu-25 golyóálló. :-))) | |||||
borisz | Adatlap | 370559 | 2009. június 25. 17:13 | ||
A SU-25nek meg édesmindegy volt:D | |||||
Zoli | Adatlap | 370558 | 2009. június 25. 16:03 | ||
Sziasztok! Úgy tudom, a 27-esnek nagyobb, magasabb az orra, mint a 23BN-nek. Ja és a törzs alatti első pilonok átkerültek a beömlők alá. Asszem más külső eltérés nincs az eddig leírtakon kívül. z | |||||
Levix | Adatlap | 370557 | 2009. június 25. 14:16 | ||
img6.imageshack.us/img6/8769/0000014246large.jpg
Szépen felújított kazah gép. www.sundayobserver.lk/2009/04/26/rev01.asp upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/SLAF_pic_1_mig_27.jpg Sri Lanka | |||||
Levix | Adatlap | 370556 | 2009. június 25. 14:10 | ||
"27-est csak India állította hadrendbe" Na meg Sri Lanka és a posztszovjet köztársaságok némelyike, Kazahsztán biztosan. | |||||
Monox | Adatlap | 370555 | 2009. június 25. 08:05 | ||
Említsük meg azt is, hogy a hajtómű kiömlő/forszázdredőny is egészen más volt, mint a 23-as altípusoknak. Miután a 27-esnek egy fix üzemmódja volt (vagyis vagy be volt kapcsolva vagy nem) ezért egy lényegesen kissebb és egyszerűbb kialakítású volt a gép ezen része. A makettgyártók általában nagyon hülyén dolgozzák ki a külömbséget. Apróbb külömbség, hogy a kbintető közepén nincs merevítés csak periszkóp. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370554 | 2009. június 25. 07:40 | ||
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? Gábor, De igen, mivel az alacsonytámadó feladatokat szubszonikus tartományban végzik, ezért felesleges volt a szabályozható beömlő. Szerintem ezeknek a gépeknek (23BN) az volt az előnye pl. a Szu-25-ösökkel szemben, hogy ha menekülni kellett, akkor rászúrhatta a forszázst és már ott sem volt. :) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 370553 | 2009. június 25. 07:28 | ||
Hali! Úgy emlékszem anno a Top Gun valamelyik cikke - de lehet, hogy már Aranysas volt - tárgyalta a típust. Onnan az maradt meg, hogy a 27-est csak India állította hadrendbe, a többi ország hasonló gépe mind 23BN volt. A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? (mint a Mirage2000Dízel)A futóműve is más volt, de a törzs állásszöge leginkább a 23ML-re hasonlít. Ennek a hátsó fegyvertartó miatt volt asszem jelentőssége, bár a fotón jól látszik, a 23BN-nek is van. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370552 | 2009. június 25. 06:34 | ||
Nem. A 27-es beömlője fix. Rumcájsz: köszi a kiegészítést, én csak a legszembetűnőbb különbséget mondtam, az pedig a beömlő. Valóban, a gépágyú is más. :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370550 | 2009. június 24. 22:55 | ||
Hali Alapvető eltérés az is, hogy a 23 összes változatán, igy a BN-en is GS-23 gépágyú, mig a 27-en hatcsövü 30 mm-es gépágyú volt, valamint a 27-en nagyobb, szélesebb főfutó-kerekek voltak, ennek megfelelően a kerékaknáknál enyhén szélesebb és lefelé dudorodó volt a törzs kontúrja /talán füves-pályás tábori üzemeltetésben is gondolkodtak/ Üdv R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370549 | 2009. június 24. 19:46 | ||
Tibcsi kezdem érteni, de minek adtak neki más számot ha a 23bn változata volt. A szívócsatorna beömlőn látom elég nagy a külömbség, ennek elenére a kis beömlőnél is mozgópanel van belül, ugye? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370548 | 2009. június 24. 18:08 | ||
Bocs. tennem. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370547 | 2009. június 24. 18:05 | ||
Az első kérdésed (ha jól értettem) az volt, hogy a MiG-23BN ugyanaz-e, mint a 27-es. Én arra válaszoltam, hogy nem. Azt még hozzá kellett volna tenem, hogy azért rokonok. :)) Mert a 23BN-ből lett végülis a 27-es. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370545 | 2009. június 24. 18:01 | ||
A beömlőt figyeld és az orrban lévő (vagy nem lévő) lézertávmérőt. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370544 | 2009. június 24. 17:58 | ||
Tibcsi Most akkor mégis a mig 27 a MIG 23 bombázó változata. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370543 | 2009. június 24. 17:55 | ||
Ja hát végülis az. :-))) | |||||
mig23papa | Adatlap | 370542 | 2009. június 24. 17:54 | ||
Tibcsi Tudnál képet tenni ide erről is arról is hogy mi is a külömbség? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370541 | 2009. június 24. 17:53 | ||
Tibcsi értem , én egészen eddig úgy tudtam, hogy a mig 27 a MIG 23 bombázó változata | |||||
Tibcsi | Adatlap | 370540 | 2009. június 24. 17:51 | ||
Nem egészen. A 23BN beömlője még szabályozható, a 27-esé fix. És persze egyéb eltérések is vannak, de ez a legszembetűnőbb. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370539 | 2009. június 24. 17:13 | ||
Toth_Gabor A MiG-23BN nem más mint a MiG-27, ugyebár, jóltudom? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 370538 | 2009. június 24. 15:44 | ||
Hali! Az indiai légierő is repülte a négyfőtartós kialakításban a gépeket. Ott is utólagos volt a módosítás ismereteim szerint. gondoltam is arra, hogy a befejezetlen FL-emet ilyennek építem meg, de nem találtam igazán jó festést hozzá, az eredetiek szebbek. www.bharat-rakshak.com/IAF/Aircraft/Specs/index.html Üdv, Tóth Gábor | |||||
Xaba | Adatlap | 370537 | 2009. június 24. 13:29 | ||
buza, mig23papa A négytartós MiG-21PFM rejtélyét megoldandó, rákerestem a témára román nyelvű fórumokon. Nem sikerült teljes mértékben tisztázni a helyzetet, viszont egy-két részletre fény derült. Gyárilag kéttartós szárnyakkal épült a gép (1 tartó / félszárny), az átalakítás Romániába történt, valószínüleg Bákóba (Aerostar Bacau) ahol annak idején a román MiG-21-esek nagyjavítása folyt - később a LanceR upgrade programot is itt hajtották végre. Azért csak valószínű az információ, mert van aki úgy emlékszik, hogy a kérdéses műveletet a Krajovai "Avioane Craiova" üzemben követték el, ahol az IAR-93 ill. IAR-99 repülőgépeket gyártották. Négytartós szárnnyal repült a gép, de hogy függesztményekkel repült-e, arra senki nem emlékszik. A rosszmájúbbak azt mondják, hogy abban az időben nemhogy fegyverzettel, de még póttartállyal sem igazán repültek MiG-21-esek - nem volt mivel megtölteni ezeket. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370536 | 2009. június 23. 19:59 | ||
búza Arról már nem is beszélve, hogy mire megkapják az átalakításhoz szükséges hetósági engedélyeket, addigra már rég megette a rozsda az egész gépet :-)) | |||||
búza | Adatlap | 370535 | 2009. június 23. 18:22 | ||
Sziasztok! Szerintem azokon a szárnyakon alapból négy tartónak volt hely, mert pl. SZPSZ rendszer volt rajtuk, legfeljebb eleinte nem volt bekábelezve a fegyverzetnek. Még az lenne a kérdés, hogy a szárny alatti póttartálynak ki volt-e építve a csövezése a külső tartónál? Látott valaki román PFM-et szárnypótossal? Amúgy a külső csomópontokat nem lehet egyszerű utólag kialakítani, mert szétkell hozzá fúrni a borítást, főtartókat, meg persze az egésznek ki kell bírnia vagy 10 G-t függesztménnyel. Üdv: Búza | |||||
romeo | Adatlap | 370534 | 2009. június 23. 12:06 | ||
Regal | Adatlap | 370533 | 2009. június 23. 11:58 | ||
Sziasztok! Egy PF-et csinálok megbontva az oldalát (az FM dedails-es elektronikus rekeszt). Nincs valakinek véletlenül elektronikus fényképe a festéséhez. Segítségeteket előre is köszönöm. Emailcímem: tgea78@gmail.com Üdvözlettel, Regal | |||||
Lacy | Adatlap | 370532 | 2009. június 23. 09:21 | ||
Szia Monox, talán próbálkoztak a fegyverzet mennyiségének növelésével, fellelkesülve az Indiai Mig-21FL átépítéseken. És ez a gép a prototípus. De csak talán. | |||||
Monox | Adatlap | 370531 | 2009. június 23. 08:25 | ||
Érdekes, hogy a románok a PFM szériából kiemelnek egyetlen gépet és rátesznek egy valószínűleg MF szárnyat... Vajon mire volt ez jó? | |||||
Lacy | Adatlap | 370530 | 2009. június 22. 22:31 | ||
Sziasztok, a Szárnyanként két felfüggesztős román Mig-21PFM-ről ennyit találtam: The only PFM with 4 wing pylons, the modification was made at Bacau in the 80's Szóval nem selejtezés utáni legózás. Ezek szerint még repülhetett is vele. | |||||
Daala | Adatlap | 370529 | 2009. június 22. 12:33 | ||
A MiG-23 topik 1269-es hozzászólásába tettem fel egy rajzot a 4+ füzetből, ott láthatod a méretarényos rajzaikat is a rakétáknak. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi a képet, nagyon hasznos lesz.
Üdvözlettel,
Regal