/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 370641 2009. július 9. 21:38
Válasz erre
Laci Rumcájsz_52

Pont ugyanabban a percben írtuk be a fórumba, akkor lehet hogy tényleg rábukkantunk a megfejtésre?
mig23papa 370640 2009. július 9. 21:36
Válasz erre
migi

már megtaláltam

47. Honi Vadászrepülő Ezred, Pápa

1982.02.09

A hajózók földközeli célelfogási gyakorlatot hajtottak végre. A feladat közben kb. 100 m magasságban belerepültek a célgép gázsugarába, korrigálni már nem tudtak, a repülőgép átesett és 11 óra 42 perckor a földbe csapódott.

Azért kérdeztem mert a 3680 bejegyzés Untitled-4 képen látszik egy kis oldalszám darab mintha 4-es lenne, lehet hogy az ő gépük egyike ami a MÉH telepre került akkoriban
Rumcájsz_52 370639 2009. július 9. 21:36
Válasz erre
búza,migi
A Korzicska/Freund katasztrófa 82 feb. 9.-én történt, pápai felszállással,4020-as gépszámmal, ez egy 66-600-as, tehát nagy-svancú gép volt, oldalkormány alatti fékernyő-tokkal.Lehet, hogy megvan a háromszinü álcézófestésü roncs száma?
R.
migi 370638 2009. július 9. 21:11
Válasz erre
a 4020-sal 82 ben de az Kecskeméten volt ha jól tudom
mig23papa 370637 2009. július 9. 20:57
Válasz erre
búza

A Korzicska Frajd melyikkel esett le?
búza 370636 2009. július 9. 20:20
Válasz erre
Vagy az U, vagy az UM, de inkább egy U-600. És Pápa. Lehet később is, egészen az U-k kivonásáig. Leesett ezekből valamelyik ebben az időszakban Pápán?
Monox 370635 2009. július 9. 07:58
Válasz erre
Egyre inkább arra gondolok, hogy egy olyan repülőgép roncsának kell ennek lennie, amiről még nem került elő csapatnál festett fénykép, és ami a lezuhanást követően sok év után került a MÉH-be. Miután a 3 szín kizárólag az első lefestett gépeken volt jellemző (legalábbis utána már csak a PG-ben is használatosra is hasonlító színű gépeket találtam) ezért arra gondoltam, hogy ez a gép 81-85 között tört apróra. Ezért gondolom, hogy jó eséllyel egy -21bisz esetleg egy MF van a képen. Persze UM is lehet, de 81 és 85 között 6 bisz semmisült meg, ebből 5 biztosan csapatnál festett volt. Ebben az időszakban leesett még 1 MF és 1-1 U és UM. Talán sikerülhet megfejteni a rejtéjt.
búza 370634 2009. július 8. 21:15
Válasz erre
Sziasztok!
A három színű gép témához szeretnék hozzászólni újra. A képen szerintem egy U-600-as függőleges vezérsíkjának jobb oldala van. Ezek szerint a 1418 és a 1720 mellett volt egy - esetleg több - így lefestett gép is. A színek nekem ugyanannak tűnnek, mint a 1418 esetében, a minta pedig a 1720-ra hasonlít. Próbáltam utána nyomozni a kecskeméti ismerőseimnél, de érdemi válasz nem jött. ( magyarul: semmi ) Pedig valamelyik fiókban lenni KELL képnek róluk!
Üdv: Búza
Rob79 370632 2009. július 8. 19:05
Válasz erre
Igen rá gondoltam. :-)
mig23papa 370631 2009. július 8. 18:57
Válasz erre
Rob79

az első kép valószínű pozsonyi kép
mig23papa 370630 2009. július 8. 18:56
Válasz erre
SIG

Mi az hogy szkennelés után szétzuhan, mit jelent ez nálad?
mig23papa 370629 2009. július 8. 18:55
Válasz erre
Rob79

Az Orbán Janira gondolsz?
Rob79 370628 2009. július 8. 18:53
Válasz erre
Amúgy a Drakenek azért olyan aktuálisak nálam, mert múlt hétvégén kilátogattunk Zeltwegbe, és megnéztem a múzeumot amiben ezek vannak kiállítva. Kíváncsi voltam azok közül volt-e valamelyik Pápán anno?
Rob79 370627 2009. július 8. 18:26
Válasz erre
Szia mig23papa! Elnézést,hogy tegnap már nem válaszoltam, kicsit fáradt voltam... Elszőr is köszönöm a képeket a Drakenek pápai látogatásáról, tök jók! Lenne egy kérdésem! Az első képet nem Pozsonyban készítették a SIAD-on? Mert ott én is lefényképeztem a 15-öst majdnem ebből a szögből... Ami a gödröt illeti valószínű, hogy egyről beszélünk... Ami a családtagot illeti: az ominózus képen a géphez legközelbb eső emberke, a monogrammja O.J. Ftörm. Így már biztosan eszedbe jut... :-))
SIG 370624 2009. július 8. 11:00
Válasz erre
Halihó Urak ! Így már okosabb vagyok. A megoldás Szentkirály... Volt valami nyíltnap 2000 környékén. Ott volt még a földön az 5531-es Mig-21-es, a 11-es Jak-52-es és Minyó hegyek :) Repült 29-es, 21-es, Alba, Jak és Mi-24-es. Csináltam egy pár jópofa képet, de sajna még analóg, ami szkennelés után szétzuhan :S
Nyugger 370623 2009. július 8. 07:59
Válasz erre
mig23papa 370622 2009. július 7. 20:52
Válasz erre
Rob79

Arra a gödörre gondolsz amibe a roncsokat dobálták anni?
mig23papa 370621 2009. július 7. 20:39
Válasz erre
Rob79

Most már fedd fel a kilétedet kíváncsivá tettél, ki az a családtagod?
mig23papa 370620 2009. július 7. 20:37
Válasz erre
docu0047
docu0047
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-6
Untitled-6
Untitled-7
Untitled-7
Untitled-8
Untitled-8
Untitled-9
Untitled-9
Untitled-10
Untitled-10
Untitled-11
Untitled-11
Untitled-12
Untitled-12
Untitled-13
Untitled-13
Untitled-14
Untitled-14
Untitled-15
Untitled-15
Untitled-16
Untitled-16
Untitled-17
Untitled-17
Untitled-18
Untitled-18
Untitled-19
Untitled-19
Untitled-20
Untitled-20
Untitled-21
Untitled-21
Untitled-22
Untitled-22

Rob79

Ha kép kell kérdezz bátran tőlem először, a pár százezer darab között talán akad valami, bár mint kiderült vannak még nálam is üres helyek.
Ezeket a képeket Gere Károly barátom készítette. Van a Vigenről is.
Rob79 370619 2009. július 7. 20:30
Válasz erre
illetve Rajta van, és nem rajat...
romeo 370618 2009. július 7. 20:29
Válasz erre
Rob79 370617 2009. július 7. 20:25
Válasz erre
Nagyon szépen Köszönöm neked Romeo! Pont rajat van egy családtagom... mig23papa egykori munkatársa... Szóval kösz mégegyszer!
Nyugger 370616 2009. július 7. 20:23
Válasz erre
Sziasztok,
A felvétel 1998 május 20-án készült Szentkirályszabadján, a Magyar Légierő CFB bemutatót tartott a hazánkba akkreditált attaséknak. Az akkor rendszeresített összes katonai repülőgéptípusunk ott volt, az An-26-s kivételével. Preciz barátommal képviseltük a 'magas' médiát. A talányosan meghamisított MiG-21bis-ap a 6009-es, az 5540-el Beke József repült egy igazán dinamikusat, a 17-es MiG-29B-el pedig Vári Gyula. Képet holnap mellékelek. /Szolnokon a két régi hangár között van vagy 20 méter távolság/
romeo 370615 2009. július 7. 20:22
Válasz erre
Draken, Pápa
Draken, Pápa

Üdv Rob79!

Meg is lenne a kép, igaz nem a legjobb minőség. Sajnos csak ez az egy van.
Körülbelül 100 kilométerrel keletebbre.
mig23papa 370614 2009. július 7. 20:19
Válasz erre
mig23papa 370613 2009. július 7. 20:18
Válasz erre
migi

azt hittem mostanában találtad a neten
Rob79 370612 2009. július 7. 20:09
Válasz erre
Mennyire keletre...?
migi 370611 2009. július 7. 20:08
Válasz erre
Fogalmam nincs , most nézem át több év rendezetlen 21-es anyagát és úgy találtam meg .
romeo 370610 2009. július 7. 20:07
Válasz erre
Rob79 370609 2009. július 7. 20:04
Válasz erre
Amúgy te pápai vagy nemde?
Rob79 370608 2009. július 7. 20:03
Válasz erre
Nagyon szépen Köszi!
romeo 370607 2009. július 7. 20:01
Válasz erre
Szia Rob79!

Nálam nincs ilyen kép, de megkérem barátomat, nézzen utána.
Rob79 370606 2009. július 7. 19:58
Válasz erre
A helyesírási hibákért elnézést...
Rob79 370605 2009. július 7. 19:58
Válasz erre
Szia romeo! Lene egy kérésem, iklletve kérdésem! Ha lehet! Nincsnek képeid véletlenül arról, mikor Pápán voltak az osztrák Drakenek vendégségben 199valahányban? Megköszönném!
romeo 370604 2009. július 7. 19:49
Válasz erre
Rob79 370603 2009. július 7. 19:40
Válasz erre
mig23papa! Azt tudtad például,hogy az északi oldalon a vasúti sineketől beljebb a régi kerítésen átmenve a gödrökben, a fák között volt egy 21-es svanc be...va? Tök véletlen fedeztük fel még nagyon rég... Nem tudom ott lehet-e még, már nem nagyon hiszem ,amilyen nagytakarítás volt arra felé...
mig23papa 370602 2009. július 7. 19:18
Válasz erre
Monox

Hát éppen ezért nehéz (szinte lehetetlen) kihámozni, melyik gépek lehetnek.
Monox 370601 2009. július 7. 19:04
Válasz erre
Az egyébként tiszta sor, hogy a fotókon nem egyetlen repülőgép darabjai láthatóak.
mig23papa 370600 2009. július 7. 18:59
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-6
Untitled-6

Bocsi a képek lemaradtak
Monox 370599 2009. július 7. 18:57
Válasz erre
Romeo nevében:
Nem ő csinálta, hanem egy Chris Lofting nevű úr. Az airliners.net-ről származik a fotó.
mig23papa 370598 2009. július 7. 18:50
Válasz erre
Monox

Csak hogy tiszta legyen a kép, a felvételt (pontosabban 6 képet) én készítettem a pápai MÉH telepen. Mikor fogalmam sincs. Az sem biztos hogy egy gépről van szó. Meglepődtem amikor megláttam (gyakran járok a MÉH telepre anyagot gyűjteni a barkácsoláshoz), mert akkor még nem volt szokás roncsokat a MÉH telepre vinni. Volt eset, mikor a színesbőrű fémgyűjtő szekerét kellett visszazavarni a roncsokkal, mivel elcsórelta a kerítéshez közelebb lévő hulladék cuccokat.
mig23papa 370597 2009. július 7. 18:35
Válasz erre
romeo

te csináltad a felvételt?
mig23papa 370596 2009. július 7. 18:33
Válasz erre
Monox 370595 2009. július 7. 17:17
Válasz erre
Szemét egy dolog ilyet csinálni. A helyszín szerintem Szolnok, legalábbis ilyen típusú hangárok leginkább ott vannak. A gép szerintem a 6000-es széria valamelyik gépe (csak tipp, hogy a 6115) de hogy ezt ki mire használja fel... Tán nemhogy eredeti Észak-koreai forrású?
Tibcsi 370594 2009. július 7. 17:03
Válasz erre
Hmmm, jó kérdés... talán filmforgatás, talán Photoshop... felismeri valaki a hátteret, hol készülhetett a kép?
migi 370593 2009. július 7. 16:41
Válasz erre
nk_mig21_aa8_aa2c
nk_mig21_aa8_aa2c

Vajon mi lehet a forditás és mit keres a mi gépünkön az a zászló ?
Monox 370592 2009. július 6. 23:19
Válasz erre
Szép fotó.
romeo 370591 2009. július 6. 21:43
Válasz erre
photo_36708
photo_36708

Üdv.

Pápa.
Monox 370590 2009. július 5. 19:58
Válasz erre
Van egy fotóm. Egy roncstelep kellős közepén tisztán azonosítható csillagos felségjelű MiG-21-es függőleges vezérsík. A már említett 3 szín van rajta. Esetleg tipp arról, hogy volt-e balesetes gépünk, amit szétbontottak utána...? Szerintem ez a 80-as évek első felében történhetett. A képből alváltozat nem vehető ki, viszont egy lemezszínű fékernyőtartó szintén van még a roncsok között.
Gondolok a bisz típus ebben az időszakban elvesztett 6 darab gépére, de arról sosem láttam fotót, hogy ezek a gépek 3 színűek lettek volna valaha is.
búza 370589 2009. július 5. 18:26
Válasz erre
Minimum még egy, a 1720-as volt, más mintával, de az Indiában van. Kép nincs róla. A szinei megegyeztek a 1418 szineivel, csak nem csíkos, hanem világoszöld alapon sárga és földbarna foltos volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.