/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Lacy 370693 2009. július 12. 19:54
Válasz erre
mig23papa,
az első kettő ismerős, a harmadik nem. Szép, köszönöm.
mig23papa 370692 2009. július 12. 17:51
Válasz erre
Daala

Jogos a pont, át kéne már rendesen néznem a gyűjteményemet, már ami a kapott képeket illeti. Mig-21 ből csak 15000 képem van. Ezt speciel sajna nem én készítettem.
mig23papa 370691 2009. július 12. 17:49
Válasz erre
romeo

már csak az a kérdés hogyan került ez a Jörg Pfeifer a gépek közelébe? A tulaj nem nagyon örülne neki ha megtudná.
Daala 370690 2009. július 12. 15:02
Válasz erre
mig23papa!
PF-et akartál írni a kép alá, nem? :-)))
romeo 370689 2009. július 12. 14:00
Válasz erre
mig23papa 370688 2009. július 12. 13:58
Válasz erre
408 amerikában USA Légierő Karbantartó és felújító Központ
408 amerikában USA Légierő Karbantartó és felújító Központ
408..
408..
MIG-21 MF 408
MIG-21 MF 408

Lacy

Ezek a képek ismerősek?
mig23papa 370687 2009. július 12. 13:55
Válasz erre
romeo

No és ki az a jóember aki feltette oda?
mig23papa 370686 2009. július 12. 13:53
Válasz erre
dudus0919

Már írtam neki többször is, talán válaszol is egyszer.
Amúgy a csoport parancsnokom volt, 1977-1979-ig.
mig23papa 370685 2009. július 12. 13:51
Válasz erre
tn_800x600_219036_89522_akkor....
tn_800x600_219036_89522_akkor....

Nyugger

Ugye-ugye mik kerülhetnek elő a fiók mélyéről.

Ha elküldöd a teljes képet leszedegetem rendesen róla azt az irka firkát, de az eredeti nagyobb felbontásban, akkor jobban sikerül a restaurálás.
Nyugger 370683 2009. július 12. 11:08
Válasz erre
akkor..
akkor..

Kotorásztam az archívban egy kicsit, íme az eredmény. Szeritem megdölt a 4-es szám teória, bár itt még nincs terepfestés a gépen. A lajstromon szereplő firka a cenzortól származik ezzel jelezte, hogy nem lehet megjeleníteni... szerencsére ez a történet nagyon régi.
borisz 370681 2009. július 12. 10:16
Válasz erre
Akármi lehet, mert egy új F-16 harcértéke messze meghaladja egy 21esét.
Lacy 370680 2009. július 12. 09:36
Válasz erre
egypt01
egypt01
egypt02
egypt02

Egyiptomban az Asszuáni gát légvédelmét még napjainkban is egy Mig-21MF/UM század védi! Azért kíváncsi lennék mennyi repült óra van ezekben az Ukránok által sokadszorra nagy javított gépekben.

És a Nílus deltájának közelében is van még két, eredeti Szovjet gyártmányú Mig-21MF-el repülő század! Egyiptom most rendelt még egy századnyi F-16-ost. Valószínűleg valamelyik 21-essel repülő századot fogják korszerűsíteni.
RonnieFrown 370679 2009. július 11. 22:32
Válasz erre
Lacy
Ha 88-ban atkerult az usaba akkor lehet az a gep. Az evszam info a fotostol itt:
www.flickr.com/photos/fun_flying/445770695/
dudus0919 370678 2009. július 11. 21:09
Válasz erre
Sziasztok!
Próbáljátok meg felkutatni Novák Lajost,aki a Taszári e.mérnök volt és az eladott PF-eket elkisérte egészen USÁ-ig.
Az első repülőnap is neki köszönhető.Fehérasztal mellett született meg az egyezség,hogy a tandenbörcök ingyen jönnek el Taszárra.Eljöttek.Első és szerintem a legnagyobb repűlőnap volt.
Üdv.mindenkinek.
sanyi 370677 2009. július 11. 20:39
Válasz erre
Hali!
Elhiheted, ha nem fél miska lenne egy óra, vennék egyet és röpködnék vele, de sajnos nem keresek ennyit. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Állambácsi pedig inkább beolvasztaná - az árukból pedig építene villákat, venne kormánykocsikat, mert azokra szükség van... Előre látom amint a gyönyörű 29-eseket elkezdik szétvágni:(:( Hiába, ha egyben, üzemképtelenül eladnák ócskavas áron hogy otthon legyen mit nézegetni, nem hízik a zseb... Á! Inkább nem gondolok bele.
Jó 7végét Mindenkinek!
Sanyi
Lacy 370676 2009. július 11. 20:27
Válasz erre
Szia RonnieFrown,

a Kővári TG9304 egyik cikkben 1988 júniusi dátumot írt a magyar Mig-21PF-ek Reno Nevada átadási időpontra. (Igaz az oldalszámokat itt rosszul adta meg)

Honnan van az infód, hogy a kép 1989-ben készült?
RonnieFrown 370675 2009. július 11. 19:16
Válasz erre
Lacy
A feltett foto 1989-ben keszult. Ahhoz, hogy az usaban egy ilyen gep polgari lajstromban repuljon szerintem minimum egy evvel elobb at kell hogy keruljon. Van adat arrol, hogy a mi 1603-as gepunk ekkoriban merre volt?
romeo 370674 2009. július 11. 19:08
Válasz erre
mig23papa 370673 2009. július 11. 18:55
Válasz erre
romeo

Hol szerezted ezt a képet?
mig23papa 370672 2009. július 11. 18:51
Válasz erre
Lacy

Látod ez a disznóság. Miért nem Magyarországon repül, eredeti magyar felségjellel?
Levix 370671 2009. július 11. 15:54
Válasz erre
csillag
csillag

Bocs a kép itt.
Levix 370670 2009. július 11. 15:54
Válasz erre
Ahhoz túl vastag a piros. Viszont rátettem egy csillagot. Stimmel. Megmértem a szöget, bár a kép elég vacak felbontású majdnem pontosan 36 fok! Ez bizony egy 5 ágú csillag.
Monox 370669 2009. július 11. 11:59
Válasz erre
Az egyedüli nem merőleges sarka mindegyiknek lehet. De továbbra is azt mondom, csillagszár is lehet.
Levix 370668 2009. július 11. 11:18
Válasz erre
4esek
4esek

A négyesnek melyik részét látjátok ti azon a roncson?
Lacy 370667 2009. július 11. 08:03
Válasz erre
Az első linken az infó hibás. Legegyszerűbben az orrfutóról derül ki. Nézd meg a 4326 (korábban 4603, még korábban 1603) a kerékagy magyar zöld. A futószár magyaros Binarin-Akromat világoskék (ahogy Buza mondja).

Ellenben a cseh Mig-21PF-en, sötétszürke kerék agy és közép szürke futószár. Szóval nem cseh.

flightaware.com/resources/registration/N21MG

De az Airliners.net-en is mindenhol 1603-as gyári számot mondanak ehhez a géphez.
romeo 370666 2009. július 11. 07:40
Válasz erre
photo_37008
photo_37008

Üdv!

Pápa.
Horvath_Balazs 370665 2009. július 11. 07:26
Válasz erre
Ez igen érdekes! Az alábbi oldalon úgy látom, mintha az N21MG lajstromú gép egykor cseh(szlovák) színekben repült volna:

www.airport-data.com/aircraft/N21MG.html
A mi 1603-asunkból viszont tudtommal ez lett:

www.airport-data.com/aircraft/N213DM.html
Lacy 370664 2009. július 11. 07:13
Válasz erre
Miggyuri, ahogy írtam. Az ex taszári magyar 1603-as Mig-21PF. Nézd meg a 1899 és a
1884 hozzászólásokat, jelenleg a 37-38 oldalon vannak.
Miggyuri 370663 2009. július 11. 05:54
Válasz erre
zoli1989!
Lehet, a svanca kicsi, ahogy most jobban megnéztem valszeg inkább PF. Igazad van.
Miggyuri
Tibcsi 370662 2009. július 11. 05:13
Válasz erre
Igen, PF volt, és csillag felségjellel.
bero89 370661 2009. július 10. 23:27
Válasz erre
Toth Gábor!

A standard barna zöld kék az is PF volt?
ÉS az ékalakú vagy a csillag felségjel volt rajta?
bero89 370660 2009. július 10. 23:24
Válasz erre
borisz!

Igen abba a beszélgetésbe én is benne voltam.
borisz 370659 2009. július 10. 23:21
Válasz erre
Előtted pár hozzászólással tárgyaltak épp egy PF-et.
Minden PF együléses. Kályhaezüstre nincs ötletem.
bero89 370658 2009. július 10. 23:17
Válasz erre
Gondolom a piros fehér zöld csillag felségjellel volt ellátva mert én csak ilyet láttam
bero89 370657 2009. július 10. 23:16
Válasz erre
És a kályhaezüst szin az melyik festékbe a jó és mi a száma?
bero89 370656 2009. július 10. 23:15
Válasz erre
Gábor!

Kályhaezüstről láttam én is képet de az kétüléses volt és nekem együléses változat a D változat van.
bero89 370655 2009. július 10. 23:14
Válasz erre
Zoli1989!

Bocsi tényleg PF!
zoli1989 370654 2009. július 10. 23:10
Válasz erre
Ez biztos hogy PFM ?
Nekem PF-nek tűnik.
Toth_Gabor 370653 2009. július 10. 23:09
Válasz erre
Szia bero

"kályhaezüsttel" mindenképp. Láttam fotókat a standard zöld-barna-kék kamóval is. Más kamóról és natúr fémszínről nem tudok.

Üdv,
T.G.
bero89 370652 2009. július 10. 23:04
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki segíteni abban hogy a magyar légierőnél volt e szolgálatba MIG-21PF fishbed D típus. Ha volt akkor milyen festéssel szolgált, a terep festés vagy a szimpla ezüst szinü.
Van egy mig 21 48-as méretbe és ezt szeretném megépíteni magyar színekbe.Ez az együléses változat.
Miggyuri 370651 2009. július 10. 20:43
Válasz erre
búza 370650 2009. július 10. 20:22
Válasz erre
A 1817 és csapatnál lett festeve.
migi 370649 2009. július 10. 19:41
Válasz erre
91870_59633_1420022_resize
91870_59633_1420022_resize

Azt megtudnátok mondani hogy ezen a képen melyik oldalszámú terepes U gép látható ?
migi 370648 2009. július 10. 18:53
Válasz erre
Szerintem csillag semmiképpen nem lehet abban nincs több törés csak sarkok és csúcsok .
Lacy 370647 2009. július 10. 18:44
Válasz erre
1603
1603

Sziasztok, volt már téma kétszer. Most szép fotót találtam.

Az ex taszári magyar 1603-as Mig-21PF a levegőben! :)
mig23papa 370646 2009. július 10. 15:28
Válasz erre
Nyugger

Az lett volna a legegyszerűbb megoldás ha hazavizsem a MÉH telepről a darabokat, de ez csak sokkal később jutott nekem is eszembe.
Monox 370645 2009. július 10. 12:07
Válasz erre
Tovább nézegetve a képet, lehetségesnek tartom, hogy nem is egy 4-es szám maradékot látok, hanem egy csillag egyik szárának a maradványát. Ha meghosszabbítjuk a nem látszó részt, pontosan egy csillagszár méretét kapjuk. Lemezszínen, nem festett felületen.
A második gép is itt lenne?

A -21biszek létét mondjuk kizárja a lemezszín, lévén ők soha egy pillanatig nem voltak fémszínűek.
Monox 370644 2009. július 10. 11:59
Válasz erre
Szerintem simán lehet 4-es szám, de nekem az bántja a szemem, hogy az a számcsúcs nem festett felületen van. Továbbá (de ez nem jelent semmit) még nem került a szemem elé olyan kép, ami a 4020-ast terepszínnel ábrázolta volna. A roncsdarabon egyértelműen látszik, hogy felső fékernyőtartós volt a gép. Valamint az is érdekes, hogy a kérdéses rész előtt egy lemezszínű fékernyő tartó látható. Ezért gondolom, hogy több repülőgép roncsai is látható a képen.

Van egy újabb feltevésem is: 1984.06.05. Kecskemét. Ütközött egymással a 9314 és a 4602. A 4602 volt az alakulat utolsó lemezszínű gépe (azt hiszen a következő héten festették volna) a 9314-es (itt is itt a 4-es szám!) nyilván terepszínű volt (fotó csak lemezszínű gépről van). Arra viszont nincs magyarázat, hogy miért a pápai MÉH-ben kötöttek ki, de talán ennek is lehet valami oka.
Nyugger 370643 2009. július 9. 22:17
Válasz erre
Feltételezett 4020-as
Feltételezett 4020-as

mig23papa !

Látod-látod ha akkor jobban fotózol akkor nincs most ilyen gond... De azért nekem csak bántja a szememet az, hogy azon a bizonyos négyesnek feltételezett számdarabka túl csúcsos, a négyes számnak nincs ilyen része. Ez nem lehet egy csillag csúcs?
Rumcájsz_52 370642 2009. július 9. 21:44
Válasz erre
Szia, mig23papa, lehet, hogy megtaláltuk, de azért jó lenne egy-két fotó is a gépről még egy darabban, úgy lenne az igazi az azonositás.
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.