/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
RonnieFrown 370740 2009. július 22. 22:39
Válasz erre
Szeva Buza
Mig23papa teged ajanlott a 3799-es hozzaszolasommal kapcsolatban. Tudsz segiteni?
búza 370739 2009. július 22. 21:07
Válasz erre
Gratulálok!
Kár, hogy nem kell nagyjavítani, szívesen belenéznék!:-)
Még sok boldog szülinapot!
Üdv: Búza
Lacy 370738 2009. július 22. 20:57
Válasz erre
IMG_0240
IMG_0240

Sziasztok!

Ma ezt kaptam! Gondoltam megosztom veletek, hiszen ez is egy Mig-21-es. :)
Monox 370737 2009. július 22. 07:19
Válasz erre
Papa ebben nagyon igazad van. Titokban azt is remélem, hogy ezt a pápai gépek gazdájának is talán egyszer (amíg nem késő) eszébe fog jutni...

Egyébként a 1874-es hatástalanítását én is nagyon megnéztem és valóban a világon semmi nem látszik belőle, leszámítva az ágyúcsövet, de azt is csak belülről.
mig23papa 370736 2009. július 22. 00:02
Válasz erre
Daala

Ez egy dolog, azért még nem kéne szétbarmolni a már haditechnikai célokra nem használt gépeket, nem?
mig23papa 370735 2009. július 22. 00:00
Válasz erre
Rumcájsz_52

Mert a magyar minden baromságot aláír, ugyebár.
borisz 370734 2009. július 21. 23:19
Válasz erre
Daala, Rumcájsz, köszi.
Nyugger 370733 2009. július 21. 21:59
Válasz erre
SIG!

Itt lehet nézelődni, döbbenetes. Egy kis angol nem hátrány.
www.amarcexperience.com/
Daala 370731 2009. július 21. 21:35
Válasz erre
Bocs, a vége kicsit zavaros...a Wikipédiáról másoltam.
Daala 370730 2009. július 21. 21:34
Válasz erre
A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában.

A hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják.ed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában.
Rumcájsz_52 370729 2009. július 21. 21:34
Válasz erre
Conventional Forces in Europe, vagyis az európai hagyományos fegyveres erőkről (létszámról és technikai felszereltség darabszámáról) szóló szerződés, az európai országok többsége aláirta, mi is.
R.
borisz 370728 2009. július 21. 21:23
Válasz erre
Mi ez a CFE szerződés, és kik miért írták alá?
Nyugger 370727 2009. július 21. 20:43
Válasz erre
Sziasztok,
Csak egy rövid megjegyzés, bármennyire is 'agyasnak' tünik a hatástalanítás módszere ezt 1989 óta alkalmazzák azon országokban melyek aláírták a CFE szerződést. Nem magyar találmány és nem a honi erők fejlesztették ki,csak típus függően alkalmazniuk kell. Pár évvel ezelőtt amikor németországba vitték ki a MiG-21bis-ap-1874-et még Pápán megtörtént a hatástalanítása a szigorubb német előírásoknak /is/ megfelelően. Sem ezen a gépen, sem a Cápetim sincs külső nyoma a beavatkozásnak !
Rizmajer_Jozsef 370726 2009. július 21. 19:27
Válasz erre
Szia!
Akkor megint "csak" az ÉSZ hiányzott. Betonból van elég,/lásd az autópályák/ a puskacsőbe is biztos hogy azt akartak tömködni, csak nem sikerült. Gondolkodni meg olyan fárasztó, pláne, ha évtizedek óta zsugorodik az agy!
Mégis milyen a hatásos- hatástalanítás?
rizibacsi@freemail.hu
mig23papa 370725 2009. július 21. 18:58
Válasz erre
Monox

Ezt kérdezem, hogy ki volt ez az istentől elrugaszkodott kereszteshátú vadszamár. Van neve, hol lakik?

Látszik, hogy megint nem szakemberre bízták a kérdést. Bármelyik tipust hatástalanítani lehet 1 óra alatt, úgy hogy bemutatható maradjon minden porcikája.
mig23papa 370724 2009. július 21. 18:53
Válasz erre
Rizmajer_Jozsef

" Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás! "

Pont fordítva, sokkal kevesebb munkával. Persze csak akkor ha ismerné egyáltalán a repülőgép szerkezetét, és annak működését.
Monox 370723 2009. július 21. 18:20
Válasz erre
Való igaz, hogy elég barom volt aki mindezt kitalálta, de sajnos le van írva, hogy egy hatástalanításnak mit kell tartalmaznia. A beton és az üzmanyagtartály eddig is ismert volt, de hogy a puskacsőbe gyantát öntenek, ezek láttán én is lehidalatam.
A MiG-21-esnél a szárnyak bekötési csomópontjait is le kell vágni a felére, biztos ami biztos.
Rizmajer_Jozsef 370722 2009. július 21. 18:07
Válasz erre
Legalább a Su-22-es nem indul el "véletlen" a "nagy ünnepünkön". De azért a hajtóműbe a beton? Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás!
Rizmajer.
mig23papa 370721 2009. július 21. 17:59
Válasz erre
RonnieFrown

búza barátunkkal konzultál, talán neki megvan a feliratozás
mig23papa 370720 2009. július 21. 17:57
Válasz erre
Monox

No erre mondják, hogy átestünk a ló tulsó oldalára. Ennél hatásosabban valóban nem lehet hatástalanítani egy repülőgépet. Nehogy már felszállhasson valaha az életbe.
Elég lenne éppen annyira szétbarmolni, hogy repülni netudjon, de azért bárki megleshesse eredeti valójában, esetleg még a szívócsatornána bekukkantva, megpillantani a hajtóművét is.
Tényleg, lehet tudni ki az a nagyokos aki a hatástalanítási technológiát kidolgozta azzal a rengeteg sok eszével?
RonnieFrown 370719 2009. július 21. 17:50
Válasz erre
photo55
photo55
ScreenShot_043
ScreenShot_043

Sziasztok
Van valamelyikotoknek olyan fotoja amin a bekarikazott feliratokat el lehet olvasni?
Egy repulogepszimulatorhoz csinalok egy magyar festest a 21Biszhez es probalok nagyon elethu lenni. A feliratok nagy reszet mar osszeszedtem de meg mindig hianyzik nehany darab.
Monox 370718 2009. július 21. 17:36
Válasz erre
Elnézést a rémhírkeltésért, meg a nem túl jó hiSZEMűségért, főkepp azoktól akik csinálták. Mentségem annyi, hogy az általam látott gépeken a csavarfejek annyira rozsdásak és úgy bele vannak rohadva a lemezbe, hogy csak az egészen közeli képről lehet észrevenni, hogy csavarok (lévén csillagfejűek) és nem szögecsek (pontszerű alakzat a fejen). Remélem, hogy valóban minden rendben lesz és valóban nem lehet majd észrevenni, hogy a gépet előszőr rendbe festették és csak utánna hatástalanították.
(Ennek része a tartály szétvágása is.)
A 05-ös Szu-22-est viszont valóban szétfúrták, sőt kivágás után jó adag purhabot is nyomtak bele, valamint epogyantával öntötték tele a gépágyú csövét is, továbbá a hajtóműbe is betont öntöttek.
búza 370717 2009. július 20. 20:20
Válasz erre
Monox!
Így lesz 50%-os rémhír abból, ha valaki nem tudja mit lát. A tartályok fedelei szakszerűen lettek leszerelve, hogy a tartályt miért kellett szétvágni az azt nem tudom. Hacsak nem azért, mert újakat tesznek bele az üzemidő lejárta miatt, aztán feltöltik öket keróval, a gépet lehajtóművezik és kiviszik repülni!:-) Abban az esetben a rémhír 100%-os lesz. Meg az öröm is!
Üdv: Búza
mig23papa 370716 2009. július 20. 18:08
Válasz erre
Monox

Emlékezetem szerint ahhoz (legalább is a PF - nél úgy volt) hogy hozzáférhessenek a törzsbenn lévő gumitartályokhoz, nem kell szegecseket lefúrni, az áv lemezek csavarozva vannak a törzskeretekre.
Ezt arra az emlékemre alapozom, mely szerint valami miatt egyszer meg kellett nézni a gumitartályokat az egyik gépen a századnál. Már mentünk volna haza, ezért aki csavarhúzót tudott fogni mind csavarozott (fergőcsavarhúzóval is). Semmi perc alatt szétkaptuk a gépet, a ellenőrző elöljáró nem akarta elhinni hogy már nézheti is amit akar. A vissza csavarozás talán még gyorsabban is sikerült.
A gerinctartályt azért le kellett venni előtte.
Nyugger 370715 2009. július 20. 09:59
Válasz erre
Köszönöm a képeket. LéJü az utolsó olyan katonai 'cég' melyről a szakmaisága miatt nincs kételyem, hogy rendben összerakják majd a gépet.
Monox 370714 2009. július 19. 21:58
Válasz erre
P1090974
P1090974
P1090982
P1090982
P1090989
P1090989
P1090997
P1090997
P1090998
P1090998

A képek:
Monox 370713 2009. július 19. 17:52
Válasz erre
A szegecsek v. csavarok kifúrása azért volt szükséges, hogy hozzáférjenek a törzsben lévő üzemanyag tartályokhoz. Ehhez le kellett szerelni a komplett gerincet és alul néhány szerelőnyílást.
Értem én, hogy az esztétikai hibák bármikor javíthatóak, de aligha gondolnám, hogy javítva lesznek. Nemsokára mennek a képek.
Nyugger 370712 2009. július 19. 17:26
Válasz erre
Elképesztő. Azért erős túlzás a restaurálás, inkább csak a gép teljes festése volt 2008-ban. A szegecsek kifúrása szerintem nem CFE előirás, ez bármikor javítható. Ha lehet megnézném azokat a képeket.
Monox 370711 2009. július 19. 14:19
Válasz erre
Tudja-e valaki, hogy a Kecskeméten gyönyörűen rendbehozott 1900-as oldalszámú MiG-21biszt miért a teljes festés/restaurálás UTÁN kellett hatástalanítani, a szegecseket kifúrni és az üzemanyag tartályokat szikével szétvágni?
Képek vannak az esetről.
Levix 370709 2009. július 17. 22:33
Válasz erre
NEM! Csak simán leszállás után biztosítani!
migi 370706 2009. július 16. 18:27
Válasz erre
Köszönöm urak ,

Milyen bázisra gondolsz borisz ?
RonnieFrown 370705 2009. július 16. 18:19
Válasz erre
Tehat ugy nezne ki, hogy "leszallas utan pirokat biztositani". Koszi.
Rumcájsz_52 370704 2009. július 16. 17:35
Válasz erre
Hali
Kimaradt, hogy mit kell biztositani, és itt valószinüleg a "pirotölteteket" /esetleg röviditve "pirókat"/ szó állt, ami a katapultülés és a kabintető vész-eldobás robbanótölteteire utalt.
Üdv R.
Levix 370703 2009. július 16. 16:45
Válasz erre
Leszállás után biztosítani
RonnieFrown 370702 2009. július 16. 11:14
Válasz erre
photo209
photo209

Szevasz Rumcajsz,

Te talan tudsz segiteni. A feltoltott kepen az 5531-es Bisz orr reszenek kozvetlenul a kabinteto alatti reszlete lathato a repulo bal oldalan. A nev a kabinteto ala van festve alatta pedig latszik valamennyi egy piros feliratbol amibol kb ennyi olvashato: ...AS UTAN ...T BIZTOSITANI!

Azt szeretnem tudni, hogy mi a teljes felirat. A kep a hunaviarol van, vegigneztem a kepek nagy reszet de ezt a feliratot egyik kepen sem tudom elolvasni. Koszi a segitseget.
Rumcájsz_52 370701 2009. július 15. 18:46
Válasz erre
Halihó
A szárnyon látható zöld panellel a gép kiállitásakor estek kissé túlzásba, ugyanis a normál szolgálati idő alatt csak a középső, közel félköriv alakú rész volt zöld /ez a rész a müanyag antanna-panel/, a müanyagot körben rögzitő fémpanel természetesen natúr lakkozott fém, ill. később ezüstszin volt.
Üdv R.
migi 370699 2009. július 14. 18:46
Válasz erre
Csepel 122
Csepel 122

Ilyen széppel , festő körben tűzpirosnak hivják
Pali 370698 2009. július 14. 08:39
Válasz erre
Hello!
Tudnátok segíteni, hogy a 21-esek földi takarólemezeit, védőit milyen vörössel festették le? Köszi.
P.
Monox 370697 2009. július 13. 21:55
Válasz erre
Szerintem mindkét variáció igaz. Ha a nagyjavításkor zöld lett, valószínűleg előtte is az volt. De rengeteg ellenpélda is van, amikor a szárnyon lévő dielektrikus panel nem volt zöld.
migi 370696 2009. július 13. 21:18
Válasz erre
08
08

Sziasztok
Sokadik kérdésem , a képen látható zöld felület gyári vagy felújjitásnál lett ilyen ?
Yeagger 370695 2009. július 13. 15:11
Válasz erre
Mig23 Papa!

A szögletes oldalszámú kép akkor Pápán készülhetett? Hiszen a 408-as először Pápára érkezett, és gondolom nem sokáig repült szögletes számokkal amiből következhet, hogy taszáron már nem ilyen volt a számozása.

Előre is köszi válaszod!
Daala 370694 2009. július 12. 20:14
Válasz erre
És ritka is...PF szögletes számmal...nyami:-)))
Lacy 370693 2009. július 12. 19:54
Válasz erre
mig23papa,
az első kettő ismerős, a harmadik nem. Szép, köszönöm.
mig23papa 370692 2009. július 12. 17:51
Válasz erre
Daala

Jogos a pont, át kéne már rendesen néznem a gyűjteményemet, már ami a kapott képeket illeti. Mig-21 ből csak 15000 képem van. Ezt speciel sajna nem én készítettem.
mig23papa 370691 2009. július 12. 17:49
Válasz erre
romeo

már csak az a kérdés hogyan került ez a Jörg Pfeifer a gépek közelébe? A tulaj nem nagyon örülne neki ha megtudná.
Daala 370690 2009. július 12. 15:02
Válasz erre
mig23papa!
PF-et akartál írni a kép alá, nem? :-)))
romeo 370689 2009. július 12. 14:00
Válasz erre
mig23papa 370688 2009. július 12. 13:58
Válasz erre
408 amerikában USA Légierő Karbantartó és felújító Központ
408 amerikában USA Légierő Karbantartó és felújító Központ
408..
408..
MIG-21 MF 408
MIG-21 MF 408

Lacy

Ezek a képek ismerősek?
mig23papa 370687 2009. július 12. 13:55
Válasz erre
romeo

No és ki az a jóember aki feltette oda?
mig23papa 370686 2009. július 12. 13:53
Válasz erre
dudus0919

Már írtam neki többször is, talán válaszol is egyszer.
Amúgy a csoport parancsnokom volt, 1977-1979-ig.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.