<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 370724 | 2009. július 21. 18:53 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 370723 | 2009. július 21. 18:20 | ![]() | |
Való igaz, hogy elég barom volt aki mindezt kitalálta, de sajnos le van írva, hogy egy hatástalanításnak mit kell tartalmaznia. A beton és az üzmanyagtartály eddig is ismert volt, de hogy a puskacsőbe gyantát öntenek, ezek láttán én is lehidalatam. A MiG-21-esnél a szárnyak bekötési csomópontjait is le kell vágni a felére, biztos ami biztos. | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 370722 | 2009. július 21. 18:07 | ![]() | |
Legalább a Su-22-es nem indul el "véletlen" a "nagy ünnepünkön". De azért a hajtóműbe a beton? Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás! Rizmajer. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370721 | 2009. július 21. 17:59 | ![]() | |
RonnieFrown búza barátunkkal konzultál, talán neki megvan a feliratozás | |||||
mig23papa | Adatlap | 370720 | 2009. július 21. 17:57 | ![]() | |
Monox No erre mondják, hogy átestünk a ló tulsó oldalára. Ennél hatásosabban valóban nem lehet hatástalanítani egy repülőgépet. Nehogy már felszállhasson valaha az életbe. Elég lenne éppen annyira szétbarmolni, hogy repülni netudjon, de azért bárki megleshesse eredeti valójában, esetleg még a szívócsatornána bekukkantva, megpillantani a hajtóművét is. Tényleg, lehet tudni ki az a nagyokos aki a hatástalanítási technológiát kidolgozta azzal a rengeteg sok eszével? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370719 | 2009. július 21. 17:50 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 370718 | 2009. július 21. 17:36 | ![]() | |
Elnézést a rémhírkeltésért, meg a nem túl jó hiSZEMűségért, főkepp azoktól akik csinálták. Mentségem annyi, hogy az általam látott gépeken a csavarfejek annyira rozsdásak és úgy bele vannak rohadva a lemezbe, hogy csak az egészen közeli képről lehet észrevenni, hogy csavarok (lévén csillagfejűek) és nem szögecsek (pontszerű alakzat a fejen). Remélem, hogy valóban minden rendben lesz és valóban nem lehet majd észrevenni, hogy a gépet előszőr rendbe festették és csak utánna hatástalanították. (Ennek része a tartály szétvágása is.) A 05-ös Szu-22-est viszont valóban szétfúrták, sőt kivágás után jó adag purhabot is nyomtak bele, valamint epogyantával öntötték tele a gépágyú csövét is, továbbá a hajtóműbe is betont öntöttek. | |||||
búza | Adatlap | 370717 | 2009. július 20. 20:20 | ![]() | |
Monox! Így lesz 50%-os rémhír abból, ha valaki nem tudja mit lát. A tartályok fedelei szakszerűen lettek leszerelve, hogy a tartályt miért kellett szétvágni az azt nem tudom. Hacsak nem azért, mert újakat tesznek bele az üzemidő lejárta miatt, aztán feltöltik öket keróval, a gépet lehajtóművezik és kiviszik repülni!:-) Abban az esetben a rémhír 100%-os lesz. Meg az öröm is! Üdv: Búza | |||||
mig23papa | Adatlap | 370716 | 2009. július 20. 18:08 | ![]() | |
Monox Emlékezetem szerint ahhoz (legalább is a PF - nél úgy volt) hogy hozzáférhessenek a törzsbenn lévő gumitartályokhoz, nem kell szegecseket lefúrni, az áv lemezek csavarozva vannak a törzskeretekre. Ezt arra az emlékemre alapozom, mely szerint valami miatt egyszer meg kellett nézni a gumitartályokat az egyik gépen a századnál. Már mentünk volna haza, ezért aki csavarhúzót tudott fogni mind csavarozott (fergőcsavarhúzóval is). Semmi perc alatt szétkaptuk a gépet, a ellenőrző elöljáró nem akarta elhinni hogy már nézheti is amit akar. A vissza csavarozás talán még gyorsabban is sikerült. A gerinctartályt azért le kellett venni előtte. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370715 | 2009. július 20. 09:59 | ![]() | |
Köszönöm a képeket. LéJü az utolsó olyan katonai 'cég' melyről a szakmaisága miatt nincs kételyem, hogy rendben összerakják majd a gépet. | |||||
Monox | Adatlap | 370714 | 2009. július 19. 21:58 | ![]() | |
A képek: | |||||
Monox | Adatlap | 370713 | 2009. július 19. 17:52 | ![]() | |
A szegecsek v. csavarok kifúrása azért volt szükséges, hogy hozzáférjenek a törzsben lévő üzemanyag tartályokhoz. Ehhez le kellett szerelni a komplett gerincet és alul néhány szerelőnyílást. Értem én, hogy az esztétikai hibák bármikor javíthatóak, de aligha gondolnám, hogy javítva lesznek. Nemsokára mennek a képek. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370712 | 2009. július 19. 17:26 | ![]() | |
Elképesztő. Azért erős túlzás a restaurálás, inkább csak a gép teljes festése volt 2008-ban. A szegecsek kifúrása szerintem nem CFE előirás, ez bármikor javítható. Ha lehet megnézném azokat a képeket. | |||||
Monox | Adatlap | 370711 | 2009. július 19. 14:19 | ![]() | |
Tudja-e valaki, hogy a Kecskeméten gyönyörűen rendbehozott 1900-as oldalszámú MiG-21biszt miért a teljes festés/restaurálás UTÁN kellett hatástalanítani, a szegecseket kifúrni és az üzemanyag tartályokat szikével szétvágni? Képek vannak az esetről. | |||||
Levix | Adatlap | 370709 | 2009. július 17. 22:33 | ![]() | |
NEM! Csak simán leszállás után biztosítani! | |||||
migi | Adatlap | 370706 | 2009. július 16. 18:27 | ![]() | |
Köszönöm urak , Milyen bázisra gondolsz borisz ? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370705 | 2009. július 16. 18:19 | ![]() | |
Tehat ugy nezne ki, hogy "leszallas utan pirokat biztositani". Koszi. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370704 | 2009. július 16. 17:35 | ![]() | |
Hali Kimaradt, hogy mit kell biztositani, és itt valószinüleg a "pirotölteteket" /esetleg röviditve "pirókat"/ szó állt, ami a katapultülés és a kabintető vész-eldobás robbanótölteteire utalt. Üdv R. | |||||
Levix | Adatlap | 370703 | 2009. július 16. 16:45 | ![]() | |
Leszállás után biztosítani | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370702 | 2009. július 16. 11:14 | ![]() | |
Szevasz Rumcajsz, Te talan tudsz segiteni. A feltoltott kepen az 5531-es Bisz orr reszenek kozvetlenul a kabinteto alatti reszlete lathato a repulo bal oldalan. A nev a kabinteto ala van festve alatta pedig latszik valamennyi egy piros feliratbol amibol kb ennyi olvashato: ...AS UTAN ...T BIZTOSITANI! Azt szeretnem tudni, hogy mi a teljes felirat. A kep a hunaviarol van, vegigneztem a kepek nagy reszet de ezt a feliratot egyik kepen sem tudom elolvasni. Koszi a segitseget. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370701 | 2009. július 15. 18:46 | ![]() | |
Halihó A szárnyon látható zöld panellel a gép kiállitásakor estek kissé túlzásba, ugyanis a normál szolgálati idő alatt csak a középső, közel félköriv alakú rész volt zöld /ez a rész a müanyag antanna-panel/, a müanyagot körben rögzitő fémpanel természetesen natúr lakkozott fém, ill. később ezüstszin volt. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 370699 | 2009. július 14. 18:46 | ![]() | |
Ilyen széppel , festő körben tűzpirosnak hivják | |||||
Pali | Adatlap | 370698 | 2009. július 14. 08:39 | ![]() | |
Hello! Tudnátok segíteni, hogy a 21-esek földi takarólemezeit, védőit milyen vörössel festették le? Köszi. P. | |||||
Monox | Adatlap | 370697 | 2009. július 13. 21:55 | ![]() | |
Szerintem mindkét variáció igaz. Ha a nagyjavításkor zöld lett, valószínűleg előtte is az volt. De rengeteg ellenpélda is van, amikor a szárnyon lévő dielektrikus panel nem volt zöld. | |||||
migi | Adatlap | 370696 | 2009. július 13. 21:18 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 370695 | 2009. július 13. 15:11 | ![]() | |
Mig23 Papa! A szögletes oldalszámú kép akkor Pápán készülhetett? Hiszen a 408-as először Pápára érkezett, és gondolom nem sokáig repült szögletes számokkal amiből következhet, hogy taszáron már nem ilyen volt a számozása. Előre is köszi válaszod! | |||||
Daala | Adatlap | 370694 | 2009. július 12. 20:14 | ![]() | |
És ritka is...PF szögletes számmal...nyami:-))) | |||||
Lacy | Adatlap | 370693 | 2009. július 12. 19:54 | ![]() | |
mig23papa, az első kettő ismerős, a harmadik nem. Szép, köszönöm. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370692 | 2009. július 12. 17:51 | ![]() | |
Daala Jogos a pont, át kéne már rendesen néznem a gyűjteményemet, már ami a kapott képeket illeti. Mig-21 ből csak 15000 képem van. Ezt speciel sajna nem én készítettem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370691 | 2009. július 12. 17:49 | ![]() | |
romeo már csak az a kérdés hogyan került ez a Jörg Pfeifer a gépek közelébe? A tulaj nem nagyon örülne neki ha megtudná. | |||||
Daala | Adatlap | 370690 | 2009. július 12. 15:02 | ![]() | |
mig23papa! PF-et akartál írni a kép alá, nem? :-))) | |||||
romeo | Adatlap | 370689 | 2009. július 12. 14:00 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 370688 | 2009. július 12. 13:58 | ![]() | |
Lacy Ezek a képek ismerősek? | |||||
mig23papa | Adatlap | 370687 | 2009. július 12. 13:55 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 370686 | 2009. július 12. 13:53 | ![]() | |
dudus0919 Már írtam neki többször is, talán válaszol is egyszer. Amúgy a csoport parancsnokom volt, 1977-1979-ig. | |||||
mig23papa | Adatlap | 370685 | 2009. július 12. 13:51 | ![]() | |
Nyugger Ugye-ugye mik kerülhetnek elő a fiók mélyéről. Ha elküldöd a teljes képet leszedegetem rendesen róla azt az irka firkát, de az eredeti nagyobb felbontásban, akkor jobban sikerül a restaurálás. | |||||
Nyugger | Adatlap | 370683 | 2009. július 12. 11:08 | ![]() | |
Kotorásztam az archívban egy kicsit, íme az eredmény. Szeritem megdölt a 4-es szám teória, bár itt még nincs terepfestés a gépen. A lajstromon szereplő firka a cenzortól származik ezzel jelezte, hogy nem lehet megjeleníteni... szerencsére ez a történet nagyon régi. | |||||
borisz | Adatlap | 370681 | 2009. július 12. 10:16 | ![]() | |
Akármi lehet, mert egy új F-16 harcértéke messze meghaladja egy 21esét. | |||||
Lacy | Adatlap | 370680 | 2009. július 12. 09:36 | ![]() | |
Egyiptomban az Asszuáni gát légvédelmét még napjainkban is egy Mig-21MF/UM század védi! Azért kíváncsi lennék mennyi repült óra van ezekben az Ukránok által sokadszorra nagy javított gépekben. És a Nílus deltájának közelében is van még két, eredeti Szovjet gyártmányú Mig-21MF-el repülő század! Egyiptom most rendelt még egy századnyi F-16-ost. Valószínűleg valamelyik 21-essel repülő századot fogják korszerűsíteni. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370679 | 2009. július 11. 22:32 | ![]() | |
Lacy Ha 88-ban atkerult az usaba akkor lehet az a gep. Az evszam info a fotostol itt: www.flickr.com/photos/fun_flying/445770695/ | |||||
dudus0919 | Adatlap | 370678 | 2009. július 11. 21:09 | ![]() | |
Sziasztok! Próbáljátok meg felkutatni Novák Lajost,aki a Taszári e.mérnök volt és az eladott PF-eket elkisérte egészen USÁ-ig. Az első repülőnap is neki köszönhető.Fehérasztal mellett született meg az egyezség,hogy a tandenbörcök ingyen jönnek el Taszárra.Eljöttek.Első és szerintem a legnagyobb repűlőnap volt. Üdv.mindenkinek. | |||||
sanyi | Adatlap | 370677 | 2009. július 11. 20:39 | ![]() | |
Hali! Elhiheted, ha nem fél miska lenne egy óra, vennék egyet és röpködnék vele, de sajnos nem keresek ennyit. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Állambácsi pedig inkább beolvasztaná - az árukból pedig építene villákat, venne kormánykocsikat, mert azokra szükség van... Előre látom amint a gyönyörű 29-eseket elkezdik szétvágni:(:( Hiába, ha egyben, üzemképtelenül eladnák ócskavas áron hogy otthon legyen mit nézegetni, nem hízik a zseb... Á! Inkább nem gondolok bele. Jó 7végét Mindenkinek! Sanyi | |||||
Lacy | Adatlap | 370676 | 2009. július 11. 20:27 | ![]() | |
Szia RonnieFrown, a Kővári TG9304 egyik cikkben 1988 júniusi dátumot írt a magyar Mig-21PF-ek Reno Nevada átadási időpontra. (Igaz az oldalszámokat itt rosszul adta meg) Honnan van az infód, hogy a kép 1989-ben készült? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370675 | 2009. július 11. 19:16 | ![]() | |
Lacy A feltett foto 1989-ben keszult. Ahhoz, hogy az usaban egy ilyen gep polgari lajstromban repuljon szerintem minimum egy evvel elobb at kell hogy keruljon. Van adat arrol, hogy a mi 1603-as gepunk ekkoriban merre volt? | |||||
romeo | Adatlap | 370674 | 2009. július 11. 19:08 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 370673 | 2009. július 11. 18:55 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 370672 | 2009. július 11. 18:51 | ![]() | |
Lacy Látod ez a disznóság. Miért nem Magyarországon repül, eredeti magyar felségjellel? | |||||
Levix | Adatlap | 370671 | 2009. július 11. 15:54 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370670 | 2009. július 11. 15:54 | ![]() | |
Ahhoz túl vastag a piros. Viszont rátettem egy csillagot. Stimmel. Megmértem a szöget, bár a kép elég vacak felbontású majdnem pontosan 36 fok! Ez bizony egy 5 ágú csillag. | |||||
Monox | Adatlap | 370669 | 2009. július 11. 11:59 | ![]() | |
Az egyedüli nem merőleges sarka mindegyiknek lehet. De továbbra is azt mondom, csillagszár is lehet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
" Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás! "
Pont fordítva, sokkal kevesebb munkával. Persze csak akkor ha ismerné egyáltalán a repülőgép szerkezetét, és annak működését.