<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 370934 | 2009. október 3. 08:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetroivcs | Adatlap | 370933 | 2009. október 3. 04:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Gratula!Ügyes. :-) Hol,és hogyan lehet behatolni? Üdv: Olivér | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370932 | 2009. október 2. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kihasználtam a terep adta lehetőségeket... :-)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370931 | 2009. október 2. 20:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Később még teszek fel, örülök , hogy tetszettek! Igazad van , kár hogy így végzik, remélem a múzeumokban azért minél több megmarad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 370930 | 2009. október 2. 20:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jók a képek! A gépekről, illetve az állapotukról ez sajnos már nem mondható el ... Gyermekkorom meghatározó élménye a házunk fölött elhúzó 21-es és 23-as gépek/géppárok látványa. Kár, hogy így végezték. Látom fel is másztál egyik-másikra, ez ám az elszánt fotózás! ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370929 | 2009. október 2. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370928 | 2009. október 2. 20:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ahogy ígértem rakok fel képeket a pápán lévő 21-esekről. Éppen 21-et... Furcsa látni ezeket a gépeket, ahogy várnak csendben a fák árnyékában... Valamire, vagy valakire... Örülök, hogy láthattam őket még repülni... Remélem tetszenek a képek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370926 | 2009. szeptember 14. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Őszintén mondom, nagyon figyeltek a részletekre, amik nekem annak idején fel sem tűntek! A PG.-ben javított gépek mind a kerek számokat kapták. Teflon színt soha nem fújtak nálunk újra! Ez 100%. A seregnél festett gépek, illetve az oroszoktól érkezettek szögletes számúak voltak. A teflon színű BISZ-ek, amik kerek számmal futnak szerintem szám nélkül érkezetk és a PG sablonját használták a felfújáskor. A felirat ebben az esetben fekete-piros és orosz nyelvű. Még egy teljesen biztos meghatározási lehetőség van, hogy a gép a PG.-ben lett festve - illetve a PG-s szakemberek festették-e - saját sablonnal. Ha a csillag fehér szegélye összeér a belső fehér körrel akkor a festés biztosan nem PG. - max a lajstromjel - ha van közte távolság az biztosan PG. sablonnal van festve. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370925 | 2009. szeptember 14. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oksa, értem már a dolgokat. Akkor fekete matricákat keresek hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370924 | 2009. szeptember 14. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger Igen abban, Katonadolog címet adták neki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370923 | 2009. szeptember 14. 19:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs információm arról, hogy teflonszürke színt alaklamaztak-e a PG-ben ipari javítás után - szerintem nem. Az is rejtélyes, hogy az eredeti orosz oldalszámok helyére hogy került a magyar - miközben sehol nem látszik, hogy a teflonszín át lenne festve. (ezt az oldalszám mizériát azóta sem értem - végigkísérte a típust Pápán.) Ezért azt mondhatom, hogy ezeken a gépeken a már lentebb leírt színűek és nyelvűek volt az üzemeltetési feliratok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370922 | 2009. szeptember 14. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz mindenkinek! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370921 | 2009. szeptember 14. 17:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370920 | 2009. szeptember 14. 17:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És ezeknél a már kerek számmal rendelkezőknél milyenek voltak a különböző szervízfeliratok ? Magyar vagy orosz nyelvű ? Ahogy képek alapján nézem fekete a színük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370919 | 2009. szeptember 14. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz Monox, Azért kérdeztem, mert láttam néhány fotót, amin már kerek oldalszámok vannak a teflonszürke bis-eken. Ezekről tudsz valamit? Ezek is így érkeztek, vagy ezek már nagyjavítottak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370918 | 2009. szeptember 14. 15:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi! A 3547, 3931, 4058, 5721, 5809, 5822, 6145, 6207, 6224, 6264 biztosan az volt. De szerintem mindegyik ilyennek érkezett. Kedhetjük ismét csomózni az oldalszámok átfestésének titkát... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 370917 | 2009. szeptember 14. 12:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mig23Papa! Visszatérve a kérdésedre igen rendezvényszervezésből:) Ez a video amit írtál nem az rtl-klub XXI. század c műsora? Mert egyszer abban is volt róla szó csak sajna nem láttam:( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370916 | 2009. szeptember 14. 07:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, Tudna valaki olyan (magyar) bis oldalszámokat mondani, ami teflonszürke gépen volt és orosz stílusú? Magyarul: szögletes oldalszámos, teflonszürke 75A, vagy 75AP oldalszámokat keresek. :) Kösz: Tibcsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370915 | 2009. szeptember 14. 00:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown Készült róla film is majd ha feltettem a netre leszedheted, kérdezzél rá kb 2 hét múlva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 370914 | 2009. szeptember 13. 22:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mig23papa Ez az eset Papan volt ugye? Leirnad kicsit bovebben mi tortent? Kivancsi lennek hany evet kapott az illeto. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370913 | 2009. szeptember 13. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza Hú, ezzel a gépel akart dobbantani a Polareczki honvéd, 1978-ban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370912 | 2009. szeptember 13. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oksa köszi mindenkinek. Na majd akkor szedek elő valami orosz feliratot a teflonszürkéhez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370911 | 2009. szeptember 13. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia zoli1989! Az első magyar festésig orosz feliratok voltak, utána lett magyar nyelvű. Az ezüst színű gépeken kék és piros, a terepeken fehér és piros, az eredeti orosz pedig fekete és piros. Kivételt képeznek a csapatnál az első időkben terepre festett gépek, mert akkor még nem volt felirati sablon és egyszerűen kitakarták az eredeti orosz feliratokat. Így a terep gépen a feliratok alapja teflonszürke, a betűk lásd fentebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370910 | 2009. szeptember 13. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 persza hogy voltak, televolt a gép feliratokkal | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370909 | 2009. szeptember 13. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A régi csillagos teflonszürke magyar MiG-21-eseken voltak különböző szervízfeliratok ? Úgy mint később a zöld-barna-kék gépeken ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370908 | 2009. szeptember 13. 11:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Lacy! Arra már nem emlékszem mi volt a kütyü. Valami elektromos blokk, áramátalakító? Egy EMO szakágas biztosan tudja, én nem az voltam. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370907 | 2009. szeptember 13. 10:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Búza, köszönöm az infót. És mi az a cilindertartó? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370906 | 2009. szeptember 13. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, az Oroszoknál a Mig-21bis-t repülő alakulatok mennyisége 1978-79-ig emelkedett. Eddig az időpontig a Szovjet Frontlégierőnek kb. négy vadászrepülő ezrede használta a Mig-21bis-t külföldön, és tizenegy Szovjet területen. Ezek közül nyolc ezred gépeiről van azonosítható fotóm. Ezeken a fotókon nagyobb mennyiségben csak két ezrednél látható az említett áramvonalazó lemezzel ellátott Mig-21bis. A többin sima a gerinc lemezelése a kabin mögött. Persze a nagyrészt külföldieket képző alakulatoknál szinte csak dudoros áramvonalazó lemezzel épített gép repült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370905 | 2009. szeptember 13. 10:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy ezüst színű "cilindertartó" nem fért el a borítás alatt, csak a dudor segítségével. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370904 | 2009. szeptember 13. 09:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, besugárzásjelző. Az SZPO legalábbis az. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 370903 | 2009. szeptember 13. 08:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Azt én sem tudom. Soha nem üzemeltettem 21-est. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370902 | 2009. szeptember 13. 08:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 370901 | 2009. szeptember 13. 07:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasz! Semmi köze az IFF beépítéshez, mert ahogy migi is írja már a kezdetektől ott volt. Talán ez a fotó segít és közelebb visz a megoldáshoz. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 370900 | 2009. szeptember 13. 07:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G-cart | Adatlap | 370899 | 2009. szeptember 13. 06:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem akkor az egy orosz poloska - a legkisebb, ami csak volt nekik, amelyet azért "rejtettek el" oda, hogy lehallgassák pilótáinkat, hol kapható akciós alkohol :-) G' | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370898 | 2009. szeptember 13. 04:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az már a NATO-kompatibilitás jegyében került rá. Akárcsak a kabin mögötti antenna és az IFF berendezés is. De nem tudom, mit takar, csak az a valószínű, hogy az új berendezés csak így fért be a helyére. :)) Ha jól tudom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370897 | 2009. szeptember 12. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én arra tippelek, hogy valami olyan berendezés lóg ki a törzsből amit speciálisan a VSZ tagűllamai és a baráti országok számára készült. Nekem speckó nincs is olyan gépről fotóm amelyiken nem volna dudor, bár az egyetlen igazoltan szovjet biszen valóban nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370896 | 2009. szeptember 12. 16:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, valaki aki a Mig-21bis típust üzemeltette, javította, tanulta meg tudná mondani, hogy az első képen látható áramvonalas dudor mit takar? Mert az 1975-től gyári újként exportált gépeken rajta van. De a szovjet gépek (és a használtként exportáltak) nagy részéről hiányzik. Még az olyanokról is, amelyeket 1977-ben gyártottak. Szóval meg tudja megmondani valaki, hogy mit takar ez az áramvonalazó lemez? Köszönöm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 370895 | 2009. szeptember 12. 11:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pápai Hírlap ... No comment! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370894 | 2009. szeptember 11. 23:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pietrino Ez az egész írás egy zagyvaság. Miből gondolod, hogy ha évekkel ezelőtt nem lehetett, akkor most lehetne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370893 | 2009. szeptember 11. 23:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris Semmi gond, örülök, hogy segíthettem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 370892 | 2009. szeptember 11. 22:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
No, ezt, én, most, itt nem vágom ... Világosítsatok fel! Azért nem lehet a Várkertfürdő mellett haditechnikai park, mert a reptéren már van egy és azt nem akarják megbontani. A kérdésem a következő lenne: a bázis területére én bármikor bemehetek a kiállított gépeket nézegetni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 370891 | 2009. szeptember 11. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaja, nem volt fent olyan progi, amivel PDF-et szerkeszthettem volna... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370890 | 2009. szeptember 11. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris Ez a verzió talán olvashatóbb. De meg kell jegyeznem, hogy kb 3 éve beszéltem már erről Kovács Zolival, a helyi múzeum illetékesével, a Gömbösnek is írtam, de mintha a falnak mondtam volna. Mindenki azt fújta , hogy nem letet. El sem tudom képzelni, mi változott azóta. Arról sem regélnek pl a nagyokosok, hogy a 08, és 09 Szu 22 utit egy építőipari tevékenységgel foglalkozó cég vette meg. Érdekes módon ők sem akarnak nyilatkozni az esetről. Szóval valami nagyon bűzlik arrafelé. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 370889 | 2009. szeptember 11. 19:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Közben "fejlemény" az ügyben. Valami elindult... A Pápai Hírlapból: "Lesz-e harci repülõgépek parkja Pápán? Dr. Kovács Zoltán polgármesterhez érkezett lakossági javaslatként fogalmazódott meg az elképzelés, miszerint Pápán harci repülõgépekbõl álló parkot alakítsanak ki a Várkertfürdõ környékén. Tóth Ferenc városunk polgármesteréhez írt levelében úgy fogalmaz, a város által rendelkezésre bocsátott területen a NATO-partnerek által adományozott Grippenek, MIG-ek, F-ek lennének láthatóak, ami igen turistacsalogató lenne. Pápa polgármesteréhez a Fõ téren megtartott közmeghallgatást követõen érkezett jelzés a lakosság részérõl, miszerint jó lenne egy szabadtéri harcirepülõgép- parkot kialakítani Pápán. Ezt indokolnák a város régi katonai hagyományai és a C-17-es program is. Dr. Kovács Zoltán a honvédelmi miniszterhez fordult, tájékoztatást kérve arról, hogy milyen lehetõségei vannak a park kialakításának. Ugyanis a MIG 21-esek hadrendbõl történõ kivonásakor egy repülõgéppark létrehozása érdekében korábban már felvette a kapcsolatot Sáfár Albert ezredessel, aki hasonló ötletet próbált megvalósítani. Az akkori engedélyezések, illetve kérvények útvesztõjében azonban elakadt az ügy. Ezzel szemben Pápa mellett, Magyargencsen sikerült egy hasonló elképzelést megvalósítani. A minisztériumból érkezett válaszban Mikita János altábornagy úgy fogalmaz, a Pápa Bázisrepülõtéren létrehozott repülõgépparkban kiállított MIG-típusú vadászrepülõgépek a város katonai repüléssel kapcsolatos történetét hivatott bemutatni. A repülõtéren szakemberek vezetésével tekinthetik meg a látogatók a kiállított eszközöket, és egyben bejárhatják a katonai alakulat történelmét feldolgozó csapatmúzeumot is, mely a teljesség igényével dolgozza fel a város katonai repüléssel kapcsolatos történelmét. Mivel további, a hadrendbõl kivont felesleges repülõgépekkel a tárca már nem rendelkezik, az említett harci repülõgépekbõl álló park kialakítása csak a bázisrepülõtéren kiállított géppark megbontásával lenne lehetséges, mely két, a teljesség igénye nélküli bemutatóhelyet eredményezne. A fentiek figyelembevételével a kérést nem támogatták. Dr. Kovács Zoltán a nemleges választ nem fogadta el, újabb levelében úgy fogalmazott, mi, pápaiak a repülõteret is pápainak tartjuk, még akkor is, ha az a közigazgatási határtól néhány száz méterre kívülre is esik. - Nem akarjuk megbontani az ott elhelyezett anyagokat, sõt azt szeretnénk, ha az bõvülne, és kiegészülne a NATO tagországok gépeivel, eszközeivel, valamint bemutatható lenne az egykori föld-mûszaki egység is. A laktanya területén található anyag tehát kiegészítendõ, a múzeumokhoz hasonlóan nyitottá teendõ – fogalmazott Pápa polgármestere. Dr. Kovács Zoltán, miután tárgyalt Gömbös János miniszteri biztossal is, aki pár száz lelkes falujában sikeresen hozott létre egy „hadi parkot”, újra kérte a minisztériumot, támogassák az elképzelést. Mikita János altábornagy válaszában úgy tájékoztatott, tervezik a pápai repülõtéren lévõ repülõgép kiállítás bõvítését, és a nagyközönség számára történõ megnyitását. A konkrét lehetõségek vizsgálata jelenleg folyamatban van. " Bocsi, ha hosszú, de tanulságos szerintem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370888 | 2009. szeptember 10. 17:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger Igen tudom, rendezvényszervező szakon ha jól tudom? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 370887 | 2009. szeptember 10. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mig 23 papa! Sőt azóta egy rektori dícsérettel megspékelt államvizsgát is a magáénak tudhat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370886 | 2009. szeptember 7. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kíváncsiságból beírtam a googléba, hogy NM 5081 és többek közt ezt találtam. Talán érdemes végig olvasni. Magasdi Gyurira azért is lehetek büszke, mert a századunkhoz kerülve, mellém lett beosztva, persze akkor még nem is álmodva arról, hogy valaha is ilyen írás jelenhessen meg róla. Találkozásunk első perce óta az egyik legjobb barátom, talán az egyetlen, a szó legnemesebb értelmében fogalmazva. www.hm.gov.hu/hirek/kiadvanyok/honved_altiszti_folyoirat/a_kerozinszagu_repszertol | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370885 | 2009. szeptember 7. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja értem. Na ezt nem tudhattam... Kösz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370884 | 2009. szeptember 7. 19:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem. Azért, mert az oldalszám megegyezett az alakulat számával. Kabalagép volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha kifogsz egy olyan pillanatot a reptéren, amikor a örségváltás van, v. éppen akkor nem cirkál arrafelé senki. Akkor sikerülhet, de különleges szerencse kell hozzá.