<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
CptSAB | Adatlap | 370951 | 2009. október 5. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen! Legfőképpen azért is mert nagyon gyors volt a válasz. A Lazuros gépek kapcsán pedig egy korábbi zűrzavar úgy fest megoldódni látszódik. A századonkénti elosztása a gépeknek ismert esetleg? Ahogy néztem, kevés gépen maradt meg a Kapos ezredjelvény, illetve az eredeti Turul és Boszorkány embléma. (hunavia képtár a legfőbb képi infóm, ill. Horváth Balázs oldala) Előzmény: (370950) Monox 2009. október 5. 21:41 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370950 | 2009. október 5. 21:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1975-ben a lazúros biszek mindegyike Taszárra érkezett: 75033537 - 3537 75033547 - 3547 75033732 - 3732 75033745 - 3745 üzembe helyezve: 78.(?) 05.23. 75033931 - 3931 75033945 - 3945 üzembe helyezve: 75.04.25. 75033955 - 3955 75033964 - 3964 75033987 - 3987 75034025 - 4025 75034029 - 4029 75034058 - 4058 75034097 - 4097 75034112 - 4112 75034133 - 4133 1976-ban a következő kontingens már RSZBN-es bisz változat volt, mind Taszárra érkezett: 75035321 - 5321 75035531 - 5531 75035540 - 5540 75035705 - 5705 75035721 - 5721 75035809 - 5809 75035822 - 5822 75046007 - 6007 75046009 - 6009 75046021 - 6021 75046115 - 6115 + 3db Mig 21UM 1978-ban érkezett gépek fejében 7db lazúros biszt átvezényeltek Pápára, de 1 év múlva a 23-asok érkezésekor visszakrültek azok is: 75061844 - 1844 75061867 - 1867 75061874 - 1874 75061889 - 1889 75061900 - 1900 75061904 - 1904 üzembe helyezve:1978.05.23. 75061953 - 1953 75061968 - 1968 75062001 - 2001 75062021 - 2021 75062098 - 2098 75062105 - 2105 A többi gép eredendően Pápára érkezett. Ne felejtsük el azt sem, hogy egy időben általában 1db repülőgép érkezett meg, 1 századra való mennyiség 1 év alatt érkezett meg az országban. A lazúros biszek élték meg a legtöbb csapatmozgást, évente volt változás az ezreden belül is. Más kérdés, hogy 1995.12.15.-től kezdődően mindegyik gép Pápára került és a 47. harcászati repülőezred gépekén fejezte be égi pályafutását. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CptSAB | Adatlap | 370949 | 2009. október 5. 21:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. A taszári Turul és Boszorkány század gépeinek oldalsorszámait meg tudja adni valaki esetleg? A Top Gun 1997-es Mig-21 sorozatában le vannak írva, hogy mikor hova mely gépek érkeztek, de néha mintha a leírásban zavar lenne, mert vannak olyan számok, amelyek még jóval az ezred megszünte előtt már más alakulatnál jelennek meg. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370948 | 2009. október 4. 20:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370947 | 2009. október 4. 14:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370946 | 2009. október 4. 14:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 370945 | 2009. október 4. 13:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370944 | 2009. október 4. 13:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 370943 | 2009. október 4. 13:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Mig23papa! Kereshetnénk egy időpontot,amikor mindketten ráérünk,és elkísérnélek. Üdv: opetrovics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370942 | 2009. október 4. 12:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetroivcs Legális egyelőre nekem van, addig amíg valaki el nem bénázza azt is. Remélem nem kerül sor rá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetroivcs | Adatlap | 370941 | 2009. október 3. 22:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:-):-) Ne legyen félreértés,legális látogatási lehetőségek érdekelnének. :-) Üdv: opetrovics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370940 | 2009. október 3. 19:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetroivcs A behatolás lehetőségeiről inkább a barátnődnél érdeklődjél :-)) Hivatkozva Rob79 nek írt bejegyzésemre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370939 | 2009. október 3. 19:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 Addig rakosgatod ide a frissen készült képeidet, hogy egy-két fémkereskedő is felfigyel a lehetőségre, és azon veszed észre magadat, hogy amikor legközelebb mész fényképezgetni, akkor már nem lesz mit fényképezned. Kinek lesz ez jó szerinted? Nagyon örülnék, örülnénk, ha egy kicsit leállítanád magadat. Vagy inkább szóljak a tulajnak, hogy engedély nélkül kószálnak a területén? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 370935 | 2009. október 3. 09:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nemigazán próbálkoznák, ha rám hallgattok... A kerítésen kívül lenni és fotózni az egy dolog, bemászni egy védett objektumba az egy másik. Persze ez csak egy kósza tanács. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370934 | 2009. október 3. 08:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opetrovics! Ha kifogsz egy olyan pillanatot a reptéren, amikor a örségváltás van, v. éppen akkor nem cirkál arrafelé senki. Akkor sikerülhet, de különleges szerencse kell hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
opetroivcs | Adatlap | 370933 | 2009. október 3. 04:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Gratula!Ügyes. :-) Hol,és hogyan lehet behatolni? Üdv: Olivér | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370932 | 2009. október 2. 20:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kihasználtam a terep adta lehetőségeket... :-)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370931 | 2009. október 2. 20:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Később még teszek fel, örülök , hogy tetszettek! Igazad van , kár hogy így végzik, remélem a múzeumokban azért minél több megmarad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 370930 | 2009. október 2. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jók a képek! A gépekről, illetve az állapotukról ez sajnos már nem mondható el ... Gyermekkorom meghatározó élménye a házunk fölött elhúzó 21-es és 23-as gépek/géppárok látványa. Kár, hogy így végezték. Látom fel is másztál egyik-másikra, ez ám az elszánt fotózás! ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370929 | 2009. október 2. 20:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 370928 | 2009. október 2. 20:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ahogy ígértem rakok fel képeket a pápán lévő 21-esekről. Éppen 21-et... Furcsa látni ezeket a gépeket, ahogy várnak csendben a fák árnyékában... Valamire, vagy valakire... Örülök, hogy láthattam őket még repülni... Remélem tetszenek a képek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370926 | 2009. szeptember 14. 19:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Őszintén mondom, nagyon figyeltek a részletekre, amik nekem annak idején fel sem tűntek! A PG.-ben javított gépek mind a kerek számokat kapták. Teflon színt soha nem fújtak nálunk újra! Ez 100%. A seregnél festett gépek, illetve az oroszoktól érkezettek szögletes számúak voltak. A teflon színű BISZ-ek, amik kerek számmal futnak szerintem szám nélkül érkezetk és a PG sablonját használták a felfújáskor. A felirat ebben az esetben fekete-piros és orosz nyelvű. Még egy teljesen biztos meghatározási lehetőség van, hogy a gép a PG.-ben lett festve - illetve a PG-s szakemberek festették-e - saját sablonnal. Ha a csillag fehér szegélye összeér a belső fehér körrel akkor a festés biztosan nem PG. - max a lajstromjel - ha van közte távolság az biztosan PG. sablonnal van festve. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370925 | 2009. szeptember 14. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oksa, értem már a dolgokat. Akkor fekete matricákat keresek hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370924 | 2009. szeptember 14. 19:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger Igen abban, Katonadolog címet adták neki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370923 | 2009. szeptember 14. 19:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs információm arról, hogy teflonszürke színt alaklamaztak-e a PG-ben ipari javítás után - szerintem nem. Az is rejtélyes, hogy az eredeti orosz oldalszámok helyére hogy került a magyar - miközben sehol nem látszik, hogy a teflonszín át lenne festve. (ezt az oldalszám mizériát azóta sem értem - végigkísérte a típust Pápán.) Ezért azt mondhatom, hogy ezeken a gépeken a már lentebb leírt színűek és nyelvűek volt az üzemeltetési feliratok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370922 | 2009. szeptember 14. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz mindenkinek! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370921 | 2009. szeptember 14. 17:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370920 | 2009. szeptember 14. 17:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És ezeknél a már kerek számmal rendelkezőknél milyenek voltak a különböző szervízfeliratok ? Magyar vagy orosz nyelvű ? Ahogy képek alapján nézem fekete a színük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370919 | 2009. szeptember 14. 16:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kösz Monox, Azért kérdeztem, mert láttam néhány fotót, amin már kerek oldalszámok vannak a teflonszürke bis-eken. Ezekről tudsz valamit? Ezek is így érkeztek, vagy ezek már nagyjavítottak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 370918 | 2009. szeptember 14. 15:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi! A 3547, 3931, 4058, 5721, 5809, 5822, 6145, 6207, 6224, 6264 biztosan az volt. De szerintem mindegyik ilyennek érkezett. Kedhetjük ismét csomózni az oldalszámok átfestésének titkát... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 370917 | 2009. szeptember 14. 12:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mig23Papa! Visszatérve a kérdésedre igen rendezvényszervezésből:) Ez a video amit írtál nem az rtl-klub XXI. század c műsora? Mert egyszer abban is volt róla szó csak sajna nem láttam:( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370916 | 2009. szeptember 14. 07:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, Tudna valaki olyan (magyar) bis oldalszámokat mondani, ami teflonszürke gépen volt és orosz stílusú? Magyarul: szögletes oldalszámos, teflonszürke 75A, vagy 75AP oldalszámokat keresek. :) Kösz: Tibcsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370915 | 2009. szeptember 14. 00:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown Készült róla film is majd ha feltettem a netre leszedheted, kérdezzél rá kb 2 hét múlva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 370914 | 2009. szeptember 13. 22:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mig23papa Ez az eset Papan volt ugye? Leirnad kicsit bovebben mi tortent? Kivancsi lennek hany evet kapott az illeto. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370913 | 2009. szeptember 13. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza Hú, ezzel a gépel akart dobbantani a Polareczki honvéd, 1978-ban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370912 | 2009. szeptember 13. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oksa köszi mindenkinek. Na majd akkor szedek elő valami orosz feliratot a teflonszürkéhez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370911 | 2009. szeptember 13. 21:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia zoli1989! Az első magyar festésig orosz feliratok voltak, utána lett magyar nyelvű. Az ezüst színű gépeken kék és piros, a terepeken fehér és piros, az eredeti orosz pedig fekete és piros. Kivételt képeznek a csapatnál az első időkben terepre festett gépek, mert akkor még nem volt felirati sablon és egyszerűen kitakarták az eredeti orosz feliratokat. Így a terep gépen a feliratok alapja teflonszürke, a betűk lásd fentebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 370910 | 2009. szeptember 13. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 persza hogy voltak, televolt a gép feliratokkal | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 370909 | 2009. szeptember 13. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A régi csillagos teflonszürke magyar MiG-21-eseken voltak különböző szervízfeliratok ? Úgy mint később a zöld-barna-kék gépeken ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370908 | 2009. szeptember 13. 11:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Lacy! Arra már nem emlékszem mi volt a kütyü. Valami elektromos blokk, áramátalakító? Egy EMO szakágas biztosan tudja, én nem az voltam. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370907 | 2009. szeptember 13. 10:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Búza, köszönöm az infót. És mi az a cilindertartó? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 370906 | 2009. szeptember 13. 10:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, az Oroszoknál a Mig-21bis-t repülő alakulatok mennyisége 1978-79-ig emelkedett. Eddig az időpontig a Szovjet Frontlégierőnek kb. négy vadászrepülő ezrede használta a Mig-21bis-t külföldön, és tizenegy Szovjet területen. Ezek közül nyolc ezred gépeiről van azonosítható fotóm. Ezeken a fotókon nagyobb mennyiségben csak két ezrednél látható az említett áramvonalazó lemezzel ellátott Mig-21bis. A többin sima a gerinc lemezelése a kabin mögött. Persze a nagyrészt külföldieket képző alakulatoknál szinte csak dudoros áramvonalazó lemezzel épített gép repült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 370905 | 2009. szeptember 13. 10:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy ezüst színű "cilindertartó" nem fért el a borítás alatt, csak a dudor segítségével. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370904 | 2009. szeptember 13. 09:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, besugárzásjelző. Az SZPO legalábbis az. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 370903 | 2009. szeptember 13. 08:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Azt én sem tudom. Soha nem üzemeltettem 21-est. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370902 | 2009. szeptember 13. 08:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 370901 | 2009. szeptember 13. 07:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasz! Semmi köze az IFF beépítéshez, mert ahogy migi is írja már a kezdetektől ott volt. Talán ez a fotó segít és közelebb visz a megoldáshoz. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 370900 | 2009. szeptember 13. 07:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G-cart | Adatlap | 370899 | 2009. szeptember 13. 06:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem akkor az egy orosz poloska - a legkisebb, ami csak volt nekik, amelyet azért "rejtettek el" oda, hogy lehallgassák pilótáinkat, hol kapható akciós alkohol :-) G' | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 370898 | 2009. szeptember 13. 04:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az már a NATO-kompatibilitás jegyében került rá. Akárcsak a kabin mögötti antenna és az IFF berendezés is. De nem tudom, mit takar, csak az a valószínű, hogy az új berendezés csak így fért be a helyére. :)) Ha jól tudom. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |