/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 370952 2009. október 5. 21:53
Válasz erre
A lényeg kimaradt...

1874,1889,1900,1904,1953,2015 Turulos gép volt.

1844,2098,6007,6009,5822 Boszorkányos gép volt.

A lazúros biszek kivételével a többi gép is tartozott alamelyik századba, de csak idáig kerestem őket.
CptSAB 370951 2009. október 5. 21:50
Válasz erre
Köszi szépen! Legfőképpen azért is mert nagyon gyors volt a válasz. A Lazuros gépek kapcsán pedig egy korábbi zűrzavar úgy fest megoldódni látszódik. A századonkénti elosztása a gépeknek ismert esetleg? Ahogy néztem, kevés gépen maradt meg a Kapos ezredjelvény, illetve az eredeti Turul és Boszorkány embléma. (hunavia képtár a legfőbb képi infóm, ill. Horváth Balázs oldala)
Monox 370950 2009. október 5. 21:41
Válasz erre
1975-ben a lazúros biszek mindegyike Taszárra érkezett:

75033537 - 3537
75033547 - 3547
75033732 - 3732
75033745 - 3745 üzembe helyezve: 78.(?) 05.23.
75033931 - 3931
75033945 - 3945 üzembe helyezve: 75.04.25.
75033955 - 3955
75033964 - 3964
75033987 - 3987
75034025 - 4025
75034029 - 4029
75034058 - 4058
75034097 - 4097
75034112 - 4112
75034133 - 4133

1976-ban a következő kontingens már RSZBN-es bisz változat volt, mind Taszárra érkezett:

75035321 - 5321
75035531 - 5531
75035540 - 5540
75035705 - 5705
75035721 - 5721
75035809 - 5809
75035822 - 5822
75046007 - 6007
75046009 - 6009
75046021 - 6021
75046115 - 6115 + 3db Mig 21UM

1978-ban érkezett gépek fejében 7db lazúros biszt átvezényeltek Pápára, de 1 év múlva a 23-asok érkezésekor visszakrültek azok is:

75061844 - 1844
75061867 - 1867
75061874 - 1874
75061889 - 1889
75061900 - 1900
75061904 - 1904 üzembe helyezve:1978.05.23.
75061953 - 1953
75061968 - 1968
75062001 - 2001
75062021 - 2021
75062098 - 2098
75062105 - 2105

A többi gép eredendően Pápára érkezett. Ne felejtsük el azt sem, hogy egy időben általában 1db repülőgép érkezett meg, 1 századra való mennyiség 1 év alatt érkezett meg az országban. A lazúros biszek élték meg a legtöbb csapatmozgást, évente volt változás az ezreden belül is. Más kérdés, hogy 1995.12.15.-től kezdődően mindegyik gép Pápára került és a 47. harcászati repülőezred gépekén fejezte be égi pályafutását.
CptSAB 370949 2009. október 5. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. A taszári Turul és Boszorkány század gépeinek oldalsorszámait meg tudja adni valaki esetleg? A Top Gun 1997-es Mig-21 sorozatában le vannak írva, hogy mikor hova mely gépek érkeztek, de néha mintha a leírásban zavar lenne, mert vannak olyan számok, amelyek még jóval az ezred megszünte előtt már más alakulatnál jelennek meg.

Tamás
Lacy 370948 2009. október 4. 20:43
Válasz erre
001
001
002
002

Sziasztok,
legyen valami más téma, egzotikus Mig-21-es. Az algériai FD-20-as Mig-21MF új nemzeti színeket kapott.
mig23papa 370947 2009. október 4. 14:25
Válasz erre
mig23papa 370946 2009. október 4. 14:23
Válasz erre
opetrovics 370945 2009. október 4. 13:41
Válasz erre
Azért köszönöm.

Üdv:

opetrovics
mig23papa 370944 2009. október 4. 13:37
Válasz erre
opetrovics 370943 2009. október 4. 13:36
Válasz erre
Szia Mig23papa!

Kereshetnénk egy időpontot,amikor mindketten ráérünk,és elkísérnélek.

Üdv:

opetrovics
mig23papa 370942 2009. október 4. 12:24
Válasz erre
opetroivcs

Legális egyelőre nekem van, addig amíg valaki el nem bénázza azt is.
Remélem nem kerül sor rá.
opetroivcs 370941 2009. október 3. 22:06
Válasz erre
:-):-)
Ne legyen félreértés,legális látogatási lehetőségek érdekelnének. :-)

Üdv:

opetrovics
mig23papa 370940 2009. október 3. 19:56
Válasz erre
opetroivcs

A behatolás lehetőségeiről inkább a barátnődnél érdeklődjél :-)) Hivatkozva Rob79 nek írt bejegyzésemre.
mig23papa 370939 2009. október 3. 19:53
Válasz erre
Rob79

Addig rakosgatod ide a frissen készült képeidet, hogy egy-két fémkereskedő is felfigyel a lehetőségre, és azon veszed észre magadat, hogy amikor legközelebb mész fényképezgetni, akkor már nem lesz mit fényképezned. Kinek lesz ez jó szerinted?
Nagyon örülnék, örülnénk, ha egy kicsit leállítanád magadat. Vagy inkább szóljak a tulajnak, hogy engedély nélkül kószálnak a területén?
SSgt_Chris 370935 2009. október 3. 09:18
Válasz erre
Nemigazán próbálkoznák, ha rám hallgattok... A kerítésen kívül lenni és fotózni az egy dolog, bemászni egy védett objektumba az egy másik. Persze ez csak egy kósza tanács.
Monox 370934 2009. október 3. 08:45
Válasz erre
Opetrovics!

Ha kifogsz egy olyan pillanatot a reptéren, amikor a örségváltás van, v. éppen akkor nem cirkál arrafelé senki. Akkor sikerülhet, de különleges szerencse kell hozzá.
opetroivcs 370933 2009. október 3. 04:16
Válasz erre
Szia!

Gratula!Ügyes. :-) Hol,és hogyan lehet behatolni?

Üdv:

Olivér
Rob79 370932 2009. október 2. 20:52
Válasz erre
Kihasználtam a terep adta lehetőségeket... :-))
Rob79 370931 2009. október 2. 20:47
Válasz erre
Később még teszek fel, örülök , hogy tetszettek! Igazad van , kár hogy így végzik, remélem a múzeumokban azért minél több megmarad.
Pietrino 370930 2009. október 2. 20:24
Válasz erre
Nagyon jók a képek! A gépekről, illetve az állapotukról ez sajnos már nem mondható el ... Gyermekkorom meghatározó élménye a házunk fölött elhúzó 21-es és 23-as gépek/géppárok látványa. Kár, hogy így végezték.

Látom fel is másztál egyik-másikra, ez ám az elszánt fotózás! ;)
Rob79 370929 2009. október 2. 20:18
Válasz erre
...
...
...
...
...
...

Még Párat a Mig 21-ről...
Rob79 370928 2009. október 2. 20:05
Válasz erre
Gépek...
Gépek...
17
17
5081
5081
6115
6115
905, 906 , 907
905, 906 , 907
55
55
Gépek...
Gépek...
49-es...
49-es...
18.
18.
Gépek...
Gépek...
17-es.
17-es.
Gépek...
Gépek...
48
48
Hmmm...
Hmmm...
55-ös
55-ös
51
51
gépek...
gépek...
500....
500....
Gépek... Szemből...
Gépek... Szemből...
6253
6253
6115-ös....
6115-ös....

Sziasztok! Ahogy ígértem rakok fel képeket a pápán lévő 21-esekről. Éppen 21-et... Furcsa látni ezeket a gépeket, ahogy várnak csendben a fák árnyékában... Valamire, vagy valakire... Örülök, hogy láthattam őket még repülni... Remélem tetszenek a képek...
búza 370926 2009. szeptember 14. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Őszintén mondom, nagyon figyeltek a részletekre, amik nekem annak idején fel sem tűntek!
A PG.-ben javított gépek mind a kerek számokat kapták. Teflon színt soha nem fújtak nálunk újra! Ez 100%. A seregnél festett gépek, illetve az oroszoktól érkezettek szögletes számúak voltak. A teflon színű BISZ-ek, amik kerek számmal futnak szerintem szám nélkül érkezetk és a PG sablonját használták a felfújáskor. A felirat ebben az esetben fekete-piros és orosz nyelvű.
Még egy teljesen biztos meghatározási lehetőség van, hogy a gép a PG.-ben lett festve - illetve a PG-s szakemberek festették-e - saját sablonnal.
Ha a csillag fehér szegélye összeér a belső fehér körrel akkor a festés biztosan nem PG. - max a lajstromjel - ha van közte távolság az biztosan PG. sablonnal van festve.
Üdv: Búza
zoli1989 370925 2009. szeptember 14. 19:50
Válasz erre
Oksa, értem már a dolgokat. Akkor fekete matricákat keresek hozzá.
mig23papa 370924 2009. szeptember 14. 19:44
Válasz erre
Yeagger

Igen abban, Katonadolog címet adták neki
Monox 370923 2009. szeptember 14. 19:08
Válasz erre
Nincs információm arról, hogy teflonszürke színt alaklamaztak-e a PG-ben ipari javítás után - szerintem nem. Az is rejtélyes, hogy az eredeti orosz oldalszámok helyére hogy került a magyar - miközben sehol nem látszik, hogy a teflonszín át lenne festve. (ezt az oldalszám mizériát azóta sem értem - végigkísérte a típust Pápán.)
Ezért azt mondhatom, hogy ezeken a gépeken a már lentebb leírt színűek és nyelvűek volt az üzemeltetési feliratok.
Tibcsi 370922 2009. szeptember 14. 18:04
Válasz erre
zoli1989 370921 2009. szeptember 14. 17:30
Válasz erre
photo1.jpeg
photo1.jpeg
MIG21BIS 5321
MIG21BIS 5321
photo5s.jpeg
photo5s.jpeg
photo2.jpeg
photo2.jpeg
photo1.jpeg
photo1.jpeg

5705,5321 (utóbbi nem látszik végig, de kizárásos alapon az a gép) 9099, 9125, 4097 is szögletes
zoli1989 370920 2009. szeptember 14. 17:20
Válasz erre
És ezeknél a már kerek számmal rendelkezőknél milyenek voltak a különböző szervízfeliratok ?
Magyar vagy orosz nyelvű ? Ahogy képek alapján nézem fekete a színük.
Tibcsi 370919 2009. szeptember 14. 16:43
Válasz erre
127273_89464_MiG_21bis_2098_LHTA_003
127273_89464_MiG_21bis_2098_LHTA_003
127274_89981_1953_teflon
127274_89981_1953_teflon
127274_90052_1904_teflon
127274_90052_1904_teflon

Kösz Monox,

Azért kérdeztem, mert láttam néhány fotót, amin már kerek oldalszámok vannak a teflonszürke bis-eken. Ezekről tudsz valamit? Ezek is így érkeztek, vagy ezek már nagyjavítottak?
Monox 370918 2009. szeptember 14. 15:35
Válasz erre
Tibcsi!

A 3547, 3931, 4058, 5721, 5809, 5822, 6145, 6207, 6224, 6264 biztosan az volt.

De szerintem mindegyik ilyennek érkezett. Kedhetjük ismét csomózni az oldalszámok átfestésének titkát...
Yeagger 370917 2009. szeptember 14. 12:05
Válasz erre
Mig23Papa!

Visszatérve a kérdésedre igen rendezvényszervezésből:)
Ez a video amit írtál nem az rtl-klub XXI. század c műsora? Mert egyszer abban is volt róla szó csak sajna nem láttam:(
Tibcsi 370916 2009. szeptember 14. 07:41
Válasz erre
Sziasztok,

Tudna valaki olyan (magyar) bis oldalszámokat mondani, ami teflonszürke gépen volt és orosz stílusú? Magyarul: szögletes oldalszámos, teflonszürke 75A, vagy 75AP oldalszámokat keresek. :)

Kösz: Tibcsi
mig23papa 370915 2009. szeptember 14. 00:22
Válasz erre
RonnieFrown

Készült róla film is majd ha feltettem a netre leszedheted, kérdezzél rá kb 2 hét múlva
RonnieFrown 370914 2009. szeptember 13. 22:34
Válasz erre
Mig23papa

Ez az eset Papan volt ugye? Leirnad kicsit bovebben mi tortent? Kivancsi lennek hany evet kapott az illeto.
mig23papa 370913 2009. szeptember 13. 21:50
Válasz erre
búza

Hú, ezzel a gépel akart dobbantani a Polareczki honvéd, 1978-ban.
zoli1989 370912 2009. szeptember 13. 21:50
Válasz erre
Oksa köszi mindenkinek. Na majd akkor szedek elő valami orosz feliratot a teflonszürkéhez.
búza 370911 2009. szeptember 13. 21:41
Válasz erre
9178 ágyútöltés
9178 ágyútöltés

Szia zoli1989!
Az első magyar festésig orosz feliratok voltak, utána lett magyar nyelvű. Az ezüst színű gépeken kék és piros, a terepeken fehér és piros, az eredeti orosz pedig fekete és piros. Kivételt képeznek a csapatnál az első időkben terepre festett gépek, mert akkor még nem volt felirati sablon és egyszerűen kitakarták az eredeti orosz feliratokat. Így a terep gépen a feliratok alapja teflonszürke, a betűk lásd fentebb.
mig23papa 370910 2009. szeptember 13. 21:11
Válasz erre
zoli1989

persza hogy voltak, televolt a gép feliratokkal
zoli1989 370909 2009. szeptember 13. 21:01
Válasz erre
Sziasztok!

A régi csillagos teflonszürke magyar MiG-21-eseken voltak különböző szervízfeliratok ? Úgy mint később a zöld-barna-kék gépeken ?
búza 370908 2009. szeptember 13. 11:32
Válasz erre
Szia Lacy!
Arra már nem emlékszem mi volt a kütyü. Valami elektromos blokk, áramátalakító? Egy EMO szakágas biztosan tudja, én nem az voltam.
Üdv: Búza
Lacy 370907 2009. szeptember 13. 10:25
Válasz erre
Szia Búza,

köszönöm az infót. És mi az a cilindertartó? :)
Lacy 370906 2009. szeptember 13. 10:23
Válasz erre
Sziasztok,

az Oroszoknál a Mig-21bis-t repülő alakulatok mennyisége 1978-79-ig emelkedett. Eddig az időpontig a Szovjet Frontlégierőnek kb. négy vadászrepülő ezrede használta a Mig-21bis-t külföldön, és tizenegy Szovjet területen. Ezek közül nyolc ezred gépeiről van azonosítható fotóm. Ezeken a fotókon nagyobb mennyiségben csak két ezrednél látható az említett áramvonalazó lemezzel ellátott Mig-21bis. A többin sima a gerinc lemezelése a kabin mögött.

Persze a nagyrészt külföldieket képző alakulatoknál szinte csak dudoros áramvonalazó lemezzel épített gép repült.
búza 370905 2009. szeptember 13. 10:21
Válasz erre
AP F1-2
AP F1-2

Egy ezüst színű "cilindertartó" nem fért el a borítás alatt, csak a dudor segítségével.
Tibcsi 370904 2009. szeptember 13. 09:56
Válasz erre
Ja, besugárzásjelző. Az SZPO legalábbis az. :)
Tibor 370903 2009. szeptember 13. 08:46
Válasz erre
Szia!
Azt én sem tudom. Soha nem üzemeltettem 21-est.
Üdv.
Tibcsi 370902 2009. szeptember 13. 08:04
Válasz erre
SZPO?

El is mondod a megoldást? :))
Tibor 370901 2009. szeptember 13. 07:44
Válasz erre
5271felir
5271felir

Szevasz!
Semmi köze az IFF beépítéshez, mert ahogy migi is írja már a kezdetektől ott volt. Talán ez a fotó segít és közelebb visz a megoldáshoz.
Üdv.
migi 370900 2009. szeptember 13. 07:30
Válasz erre
photo6
photo6

Már a régi csillagos gépeken is rajta volt .
G-cart 370899 2009. szeptember 13. 06:57
Válasz erre
Szerintem akkor az egy orosz poloska - a legkisebb, ami csak volt nekik, amelyet azért "rejtettek el" oda, hogy lehallgassák pilótáinkat, hol kapható akciós alkohol :-)
G'
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.