/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 371068 2009. november 13. 20:22
Válasz erre
Természetesem az apcsolat az kapcsolat! Megyek aludni, úgy látom ideje!:-)
búza 371065 2009. november 13. 20:14
Válasz erre
MiG-21SMT_52_20030225A
MiG-21SMT_52_20030225A
MiG-21SMT_52_20030225E
MiG-21SMT_52_20030225E
MiG-21SMT_52_20030225O
MiG-21SMT_52_20030225O
MiG-21SMT_52_20030225U
MiG-21SMT_52_20030225U

Sziasztok!
Most találtam az SMT témához. Púpos gerincű SMT széles orr-gyűrűvel és nagy szesztartállyal, a kabin mögötti lemezen viszont másutt van a dudor (lejjebb) mint a BISZ-en. A hajtómű R-25. Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani. Az küllő nélküli "teli" fellni. A lokátor - a Mach-kúpot tartó gyűrű meg a szesztartály alapján - a BISZ-é. Jó lenne ezzel apcsolatban egy kis fényképes homálytizedelelés, már ha van valakinek a témában!
Üdv: Búza
Monox 371064 2009. november 13. 20:14
Válasz erre
Szabadon letölthető FLV Player. FLV - Flash videó, ez is egy filmformátum, konvertálni lehet.
búza 371063 2009. november 13. 19:57
Válasz erre
Mi kell a megnyitáshoz, mert nálam nem műxik!
zoli1989 371062 2009. november 12. 14:06
Válasz erre
Közben mégis megtaláltam.
wbandi.extra.hu/videok.html

Felszállás 03 nevű videóban van benne az oldal jobb oldalán saját készítések menüpontban.
zoli1989 371061 2009. november 12. 14:00
Válasz erre
Szia!

Az a baj hogy már nem emlákszem rá. Több magyar gép is van benne, köztük az 1904-es. Háttérben lengyel MiG-21-esek is vannak, illetve egy LOT An-26 is száll le.
Monox 371060 2009. november 12. 13:54
Válasz erre
Levixére gondoltam, és arra, hogy lehet valóságalapja, lévén a törzs-orrészt mindig jobban takarják mint bármely más résézt a gépnek, és így az évek alatt előfordulhat elszíneződés...
búza 371059 2009. november 12. 08:32
Válasz erre
Szia!
Hol találtad a 1904-ről a videót?
Üdv: Búza
zoli1989 371058 2009. november 11. 18:52
Válasz erre
MiG_21bis_1904_LHTA_001
MiG_21bis_1904_LHTA_001
MiG_21bis_1953_LHTA_002
MiG_21bis_1953_LHTA_002
MiG_21bis_2098_LHTA_003
MiG_21bis_2098_LHTA_003

Sziasztok!

Kösz a válaszokat, észrevételeket :)
Humbrol lakkal lakkoztam. Ez már így marad. Revellel kellett volna, az adott volna egy kis selyemfényszerű árnyalatot. De sajna azt nem sikerült beszereznem.
De van olyan fotó is, amin mattabbnak tűnik a szín (igaz ez nem az 1904-es gép)

Az RSzBN-t én szürkésnek találtam fotók alapján, a szolnoki múzeum szürke MiG-23-asán is szürke az RSzBN, illetve ahogy néztem a PG-s festésűeknél meg kék (Cápetinél meg sárga)

Az orrgyűrűt azért nem festettem le, mert szürke. Csak egy nagyon-nagyon keskeny ezüst sáv van, csak egész közeli fotókon lehet látni. Én végül is úgy döntöttem hogy ezt az egyet most elhagyom, mert ha elcseszem a festést nagy gáz van, mivel a szürke kevert szín, és már nem is maradt elég a javításra sem...

A futószárra én is gondoltam mi legyen. Végülis búzára hallgattam, szerinte az akna és a futók kb. egyszínűek voltak a géppel. Sok fotót nézegetve nekem is kb. ez jött le, ezért lettek kb. a géppel egyszínűek.

Van egy rövidke videóm, valamelyik internetes oldalon találtam. Na abban van az 1904-es gép csillag felségjellel, de PG zöld-barna-kék festéssel.
Monox a makettre gondoltad vagy Levix képére ? Mert az enyém egyenletesen szürke.
Monox 371057 2009. november 11. 18:02
Válasz erre
Lehet, hogy csak a fotó csal, de ez a gép úgy néz ki a képen, mintha hátrafelé tartva egyre inkább veszít a kékségéből a szürke szín. A farokrész már egy egészen más színt mutat.
Tibcsi 371056 2009. november 11. 16:56
Válasz erre
Bocs, akkor rosszul emlékeztem...
Levix 371055 2009. november 11. 15:55
Válasz erre
Tibcsi 371054 2009. november 11. 11:13
Válasz erre
Még egy javítható (és javítandó) dolog: a barnás színre eloxált orrgyűrű is sokat dobna a látványon. És az RSzBN (?) antennák is alu színűek. :)

Ezek tényleg csak apróságok... :)
búza 371053 2009. november 11. 10:04
Válasz erre
Szia zoli19894
Legyen a folytatás a 1904 PG.-s zöld barnán! Amúgy nagyon szép!
Üdv: Búza
Daala 371052 2009. november 11. 08:54
Válasz erre
Szevasz!
juge75 371051 2009. november 11. 08:54
Válasz erre
Valóban, ez a bevonat nem igazán mattult ennyire.
Így igaz, repült.
Amúgy. szia Daala!
Daala 371050 2009. november 11. 08:33
Válasz erre
Igen, repült.
Tibcsi 371049 2009. november 11. 07:43
Válasz erre
Szép lett a 21-esed, bár nekem kicsit "döglöttnek" tűnik így matt felülettel. Szerintem egy réteg félfényes lakk kicsivel "élőbbé" tenné.

Még egy észrevétel: tudom, hogy úgysem fested át, de a futószárak szerintem valamivel sötétebb szürkék, mint a sárkány.

Tényleg: repült egyáltalán a 1904 zöld-barna kamóval?
zoli1989 371048 2009. november 10. 22:52
Válasz erre
_IGP6138
_IGP6138
_IGP6144
_IGP6144
_IGP6146
_IGP6146
_IGP6147
_IGP6147

Na a mai nap elkészült a MiG-21-esem.

(Viszont már töröm a fejem mi legyen a folytatás, 1904 zöld-barna-kék színekben, vagy végre egy szép ezüst 21F-13, esetleg MF :-) )
romeo 371047 2009. november 10. 20:09
Válasz erre
photo_42190
photo_42190

Zeltweg 1997.
Monox 371046 2009. november 10. 00:18
Válasz erre
mig23papa 371042 2009. november 9. 13:57
Válasz erre
Monox

Hogy hívják ezt a fickót az iwiw-en?
Monox 371041 2009. november 8. 22:37
Válasz erre
Részletekkel csak a leírtakkal szolgálhatok. Azt én se gondolom, hogy a levegőben vitte ki a gépet Jenkihonba. Igazából csak azt tudom mondani, hogy keressétek meg az iwiw-en ezt a fickót és érdeklődjetek nála. Én régen nem kérdeztem meg, hogy hogyan vitte át a nagyvízen, de biztosan erre is tudna válaszolni.
búza 371040 2009. november 8. 20:17
Válasz erre
Szia Monox!
Hova repült el a 1602-es? Mert hogy az USA-ba nem az biztos. Póttartály nélkül max. 1 óra 5 percet tudott takarékos üzemmódon, az kb. 700km. Ha pótos is volt rajta max. 10 perccel hosszabb, mondjuk 800 km. A legmerészebb könyv is 1400 km-t ír hatótávra.
Üdv: Búza
Monox 371039 2009. november 6. 13:10
Válasz erre
Nem hoax. Ez a téma már egyszer előkerült itt a fórumon, kb. 1-1,5 éve. Akkor kaptam egy tippet, hogy a kecskeméti KÖRÜ-ben keressem fel Kurilla Tibort esetleg tud válaszolni, hiszen aktívan részt vett a gépek "selejtezésében". A iwiw-en dúrtam elő a pasast és több levélváltás után került hozzám az, amit az 1602-esről (és közvetve a többiről) írtam. Innen gondolom, hogy a többi gépnek is múzeumi kiképzése lett volna, lévén lemarták a festést és gyönyörűen rendbe rakták őket - hogy aztán szétvágják lángvágóval...

Fel biztos nem darabolták a (1)602-est, erről már került volna elő fotó. Mindegyikről van egyébként.
Nyugger 371038 2009. november 5. 20:17
Válasz erre
Szia Búza,

Most is mükődik... volt egy kis szerver ill. HDD elhalás, aztán szerver karbantartás. Megjelentek infók, de az mind sületlenség volt. Manó egy kicsit módosított az alapokon de minden változatlan. A kecskeméti MiG-29-es anyaghoz méltó helikopteres anyag jön hamarosan! Apropó, mi a véleményetek erről a Jurassic parkos anyagról -Airbase visit/Kecskemet 2009.07.13- ? Nem voltunk babonásak, és kaptunk engedély is...
búza 371037 2009. november 5. 19:50
Válasz erre
Szia Nyugger!
Hová lett a Hunavia?
Üdv: Búza
Nyugger 371036 2009. november 4. 22:04
Válasz erre
Hali,

Egy biztos a KRÜ 1994-ben 9 db MiG-21PF-t vágott szét, hogy ez előtt kinek mi volt az elképzelése az eladásokkal azt ma már nehéz kideríteni. Beszólhattak az oroszok is, az körkörös Lajos bácsi is a 'kereskedöknek', vagy egyszerűen az akkor divatos /volt VSZ szinten/ CFE megsemmisítésben mi is villogtunk egy jót.
Az oldalszámok átváltozás így igaz.
búza 371035 2009. november 4. 21:15
Válasz erre
Szia Nyugger!
A többi részlettel - ami itt a 4110-es hozzászólástól téma - mi a helyzet?
Üdv: Búza
Nyugger 371034 2009. november 4. 21:08
Válasz erre
Szia Monox !
'Tudom a képen 602-es oldalszámú gépet eladták az USA-ba repülőképesen, olyannyira, hogy a vevő előtt két felszállást is végrehajtottak vele, mielőtt saját maga repült volna el vele Kecskemétről.'
Ez valani urban legend, hoax ?
Ha csak az akkori légijogot nézem akkor is több sebből vérzik a dolog. Szerintem is feldarabolták ezt a gépet bár fotóm még nincs a végső állapotáról!
A 4418-s UTI eladásakor repült a vevő, oktató rgv.-l Kecskeméten, aztán szépen szétszedték, bedobozolták és hajón elszállították az USA-ba, de ez egy másik történet.
búza 371033 2009. november 4. 20:07
Válasz erre
Szia Monox!
A hiteles választ nem tudom, de az biztos, hogy csak a 1601-en van régi festés.
A 1602 Horváth Balázs infója szerint szét lett darabolva, pedig az ő honlapján is szerepel 602-es számmal. Jó lenne tudni, valójában mi történt velük?
Ha lesz időm bogarászni megpróbálok utánanézni.
Üdv: Búza
búza 371032 2009. november 4. 19:53
Válasz erre
terep festések 007
terep festések 007
terep festések 008
terep festések 008

Én ezt!
Monox 371031 2009. november 4. 19:45
Válasz erre
Ez egy kérdést okvetlenül felvet bennem.

A 1514,1602,509,510 gépek mind terepszínűek voltak. Itt meg kifejezetten jó állapotú lemezszínű gépnek tűnnek. Mindet el akarták adni, hogy kívlűről rendbehozták őket? Ami után mentek a lángvágó alá?
Tudom a képen 602-es oldalszámú gépet eladták az USA-ba repülőképesen, olyannyira, hogy a vevő előtt két felszállást is végrehajtottak vele, mielőtt saját maga repült volna el vele Kecskemétről.
Egy éve az 1603-ast egy USA béli aukciós honlapon árulták eredeti magyar kamóval 15000$-ért.
migi 371030 2009. november 4. 19:28
Válasz erre
És te melyiket is vitted haza emlékbe ?
búza 371029 2009. november 4. 17:50
Válasz erre
Ja. még valami. Külföldi múzeumoknak, magánszemélyeknek eladásra, ajándékozásra, cserére előkészített gépek lehettek.
búza 371028 2009. november 4. 17:47
Válasz erre
Szia!
602=1602,14=1514,905=509,10=510.
Szerintem ez a megfejtés.
Üdv: Búza
opetrovics 371027 2009. november 4. 15:42
Válasz erre
Szia!

Köszönöm,szépen.

Üdv:

opetrovics
romeo 371026 2009. november 4. 08:06
Válasz erre
Spangdahlem, Germany 1991
Spangdahlem, Germany 1991

Üdv!
Yeagger 371025 2009. november 3. 22:51
Válasz erre
Hali Opetrovics!

Persze. Elég nehezen lehet megtalálni az oldalon a videokat:(www.rtlklub.hu/video/3089
mirazsmarci 371024 2009. november 3. 22:21
Válasz erre
Mi ez a kék 10-es szám a sor elején található felségjel nélküli PF-en?
romeo 371023 2009. november 3. 20:13
Válasz erre
búza 371022 2009. november 3. 20:11
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-3
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-3
b MiG_21PF_1512_003
b MiG_21PF_1512_003
93696_80497_012e
93696_80497_012e

Sziasztok!
Miután '88- ban kivonták az utolsót is a rendszerből ilyen jelzéssel soha nem repülhetett. Az akkori Jurasic-parkban rátették a matricát, vagy lefestették - gondolom próbaként. A 1512-re Szolnokon, egy másik terepes PF-re a temetőben festették fel a mai felségjelet, de ezek sem repülhettek vele soha.
Üdv: Búza
migi 371021 2009. november 3. 17:56
Válasz erre
Én úgy tudom csak bemutató jelleggel lett igy megcsinálva ,és csak a fél gép .
romeo 371020 2009. november 3. 17:54
Válasz erre
73_4
73_4

Üdv!

A valóságban létezett magyar MiG-21PF ilyen hadijellel?
Köszi!
opetrovics 371019 2009. november 3. 14:48
Válasz erre
Szia!

Be tudnád ide linkelni? Sajnos nem találom.

Köszönettel:

opetrovics
Yeagger 371017 2009. november 3. 12:43
Válasz erre
Heló evribády!
Fent van az rtl-klub XXI.század műsorai között a majdnem disszidált Pápai 21-es!
Lacy 371015 2009. november 2. 19:18
Válasz erre
60plaaf
60plaaf

Néhány éve még Chengdu J-7E-vel repültek:
Lacy 371014 2009. november 2. 19:14
Válasz erre
60plaaf1
60plaaf1
60plaaf2
60plaaf2

Hatvan éves a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légiereje!

Bemutató csoportjuk még Mig-21-essel. Ezek már az utolsó generációs Chengdu J-7G-k, de mellettük már az új Chengdu J-10S-is szerepel csoportnál.
zoli1989 371013 2009. november 1. 22:00
Válasz erre
_IGP6056
_IGP6056
_IGP6060
_IGP6060
_IGP6068
_IGP6068
_IGP6073
_IGP6073

Haladtam a hétvégén a makettel. Átfestettem a futóaknákat szürkére, valamint a futóművek és az RSzBN-ek is készek lettek.
búza 371012 2009. október 31. 13:10
Válasz erre
Sziasztok!
Felülnézeti fotóm nincs, talán rajz, ha M.L. lerajzolta anno. Keresek, ha lesz felteszem. Esetleg valaki másnál nincs?
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.