<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 371075 | 2009. november 16. 21:01 | ![]() | |
Az első Mo.-on nagyjavított UM, PG.-s festéssel és pápai jelvényekkel. Győnyörű, a PF után a legszebb típus! Szerintem. Előzmény: (371073) búza 2009. november 16. 20:35 | |||||
romeo | Adatlap | 371074 | 2009. november 16. 20:52 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371073 | 2009. november 16. 20:35 | ![]() | |
Szia Karesz! Pont a te könyved indított el a nyomozásban. Két nap alatt olvastam ki, csak így volt időm, egyébként le sem tettem volna! Nagyon várom a folytatást, meg a színes képeket! Azt hiszem, valamikor le kellene ülnünk Veled, a "tudósokkal", meg pár száz fotóval és egy - maximum öt - sör mellett elbeszélgetni erről a típusról. Ki mit tud? Pl. arról, hogy vagy a Dunaújvárosnál, vagy az Érden leesett gépnek mi volt a típusa, mert hogy valamelyiknek a kettő közül perforált Mach-kúp gyűrűje volt, mint a BISZ-eknek az biztos! Ezt nem nagyon látszik egy SMT fotón sem, de a BISZ lokátor pl. igen. Szóval ilyenekről kellene beszélgetnűnk egy szélesebb fórumon, mondjuk M.L. bevonásával, meg persze még akit gondolunk abból a körből(is). Karesz! Ha gondolod magánban megtalálsz, csak a címem vége megváltozott @hdsnet.hu-ra. Üdv: Búza | |||||
vandork | Adatlap | 371072 | 2009. november 16. 19:50 | ![]() | |
Sziasztok! Búza, szia!:) rég találkoztunk, RBK-n nem tudtunk beszélgetni, majd decemberben:) A most megjelent könyvemben (Légierő társbérletben) írok erről a dologról, a "hibridekről". beszéltem tököli szovjet műszakiakkal, s náluk egy század púpos SzMT volt, és két század bisz-tartályos SzMT. A könyvben szereplő fotókon is látszik, hogy pl. a tököli 32-es gép bisz-gerinces, de MF-orrgyűrűs volt. Ugyanakkor a 31-es gépben pl a hajtómű R-25 volt, ugyanakkor szintén MF orra volt. A gépkönyvekben kivétel nélkül 50-es típus volt. S sok információval ellentétben pl. a tököli bisz-gerinces SzMT-ket nem utólag építették át, hanem már a gyártósorról úgy jöttek le. Tökölre a két alváltozat egyszerre, egy időben érkezett. | |||||
búza | Adatlap | 371071 | 2009. november 14. 21:27 | ![]() | |
Sziasztok! Visszaolvastam és megállapítottam, hogy tegnap tényleg jobb lett volna előbb aludni menni! Szóval pontosan: Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani. Helyesen: A BISZ-en azért volt a kerék küllő nélküli, mert a fékben egy álló és egy forgó résszel több volt. Tehát a második mondat a fékre vonatkozik. Lacy! Elkezdtem a témával kacsolatban a képek meg az irodalom nézegetését és mindent találtam, sőt mindennek az ellenkezőjét is! Nagyon feltételes módban mondanám a következőket: Az SMT-t valószínűleg az MF alapjára (orr-gyűrű, lokátor, kerék, hajtómű R13-300)csak nagy gerinctartállyal kezdték építeni. A gerinc miatt nagyon le volt árnyékolva az oldalkormány, ezért áttértek és átépítettek a BISZ gerinctartályára. Viszont szinte az összes lehetséges keverékét megtaláltam a külső ismertető jegyeknek. BISZ lokátor-MF orr-gyűrű, küllős és teli kerék - ezt az utóbbit lengyel MF-en is -, R25-ös hajtómű MF orr-gyűrűs gépben, BISZ és púpos tartályok a fentiekkel keverve, stb. Szóval bennem egyenlőre teljes a homály. Jelenleg az orosz oldalakat túrom, csak a nyelvet nem értem, maradnak a képek. Üdv: Búza | |||||
Topi | Adatlap | 371070 | 2009. november 13. 23:07 | ![]() | |
Hali! Valamikor a hetvenes évek elején augusztus huszadikai légi és víziparádén láttam még repülni Mig 21 74-es tipust repülni a Parlament előtt, meg Mig 15-öst is... Vajon ezekről a dolgokról fellelhető valami fotó? Egy kis nosztalgia... Topi ja meg Delfin is volt, meg Mi 1 heli! | |||||
Lacy | Adatlap | 371069 | 2009. november 13. 21:53 | ![]() | |
Szia Búza, ezt a gépet (amiről lejeb a képeket felraktad) gyönyörűen felújították. Állítólag 1971-ben került a németországi 296. ezredhez, majd a nyolcvanas évek elejéig repült a Altenburg-Nobitz repterén, amíg az ezredet Mig-27-esre át nem fegyverezték. A nyolcvanas évek közepén állították ki. Itt ott vérre menő vitákat folytatnak a neten, hogy R-13-as, vagy R-25-ös hajtóművet építettek be ezekbe a gépekbe. Itt a fotó valóban R-25-ös látszik, de lehet volt R-13-as szériája is a típusnak. | |||||
búza | Adatlap | 371068 | 2009. november 13. 20:22 | ![]() | |
Természetesem az apcsolat az kapcsolat! Megyek aludni, úgy látom ideje!:-) | |||||
búza | Adatlap | 371065 | 2009. november 13. 20:14 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam az SMT témához. Púpos gerincű SMT széles orr-gyűrűvel és nagy szesztartállyal, a kabin mögötti lemezen viszont másutt van a dudor (lejjebb) mint a BISZ-en. A hajtómű R-25. Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani. Az küllő nélküli "teli" fellni. A lokátor - a Mach-kúpot tartó gyűrű meg a szesztartály alapján - a BISZ-é. Jó lenne ezzel apcsolatban egy kis fényképes homálytizedelelés, már ha van valakinek a témában! Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371064 | 2009. november 13. 20:14 | ![]() | |
Szabadon letölthető FLV Player. FLV - Flash videó, ez is egy filmformátum, konvertálni lehet. | |||||
búza | Adatlap | 371063 | 2009. november 13. 19:57 | ![]() | |
Mi kell a megnyitáshoz, mert nálam nem műxik! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371062 | 2009. november 12. 14:06 | ![]() | |
Közben mégis megtaláltam. wbandi.extra.hu/videok.html Felszállás 03 nevű videóban van benne az oldal jobb oldalán saját készítések menüpontban. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371061 | 2009. november 12. 14:00 | ![]() | |
Szia! Az a baj hogy már nem emlákszem rá. Több magyar gép is van benne, köztük az 1904-es. Háttérben lengyel MiG-21-esek is vannak, illetve egy LOT An-26 is száll le. | |||||
Monox | Adatlap | 371060 | 2009. november 12. 13:54 | ![]() | |
Levixére gondoltam, és arra, hogy lehet valóságalapja, lévén a törzs-orrészt mindig jobban takarják mint bármely más résézt a gépnek, és így az évek alatt előfordulhat elszíneződés... | |||||
búza | Adatlap | 371059 | 2009. november 12. 08:32 | ![]() | |
Szia! Hol találtad a 1904-ről a videót? Üdv: Búza | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371058 | 2009. november 11. 18:52 | ![]() | |
Sziasztok! Kösz a válaszokat, észrevételeket :) Humbrol lakkal lakkoztam. Ez már így marad. Revellel kellett volna, az adott volna egy kis selyemfényszerű árnyalatot. De sajna azt nem sikerült beszereznem. De van olyan fotó is, amin mattabbnak tűnik a szín (igaz ez nem az 1904-es gép) Az RSzBN-t én szürkésnek találtam fotók alapján, a szolnoki múzeum szürke MiG-23-asán is szürke az RSzBN, illetve ahogy néztem a PG-s festésűeknél meg kék (Cápetinél meg sárga) Az orrgyűrűt azért nem festettem le, mert szürke. Csak egy nagyon-nagyon keskeny ezüst sáv van, csak egész közeli fotókon lehet látni. Én végül is úgy döntöttem hogy ezt az egyet most elhagyom, mert ha elcseszem a festést nagy gáz van, mivel a szürke kevert szín, és már nem is maradt elég a javításra sem... A futószárra én is gondoltam mi legyen. Végülis búzára hallgattam, szerinte az akna és a futók kb. egyszínűek voltak a géppel. Sok fotót nézegetve nekem is kb. ez jött le, ezért lettek kb. a géppel egyszínűek. Van egy rövidke videóm, valamelyik internetes oldalon találtam. Na abban van az 1904-es gép csillag felségjellel, de PG zöld-barna-kék festéssel. Monox a makettre gondoltad vagy Levix képére ? Mert az enyém egyenletesen szürke. | |||||
Monox | Adatlap | 371057 | 2009. november 11. 18:02 | ![]() | |
Lehet, hogy csak a fotó csal, de ez a gép úgy néz ki a képen, mintha hátrafelé tartva egyre inkább veszít a kékségéből a szürke szín. A farokrész már egy egészen más színt mutat. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 371056 | 2009. november 11. 16:56 | ![]() | |
Bocs, akkor rosszul emlékeztem... | |||||
Levix | Adatlap | 371055 | 2009. november 11. 15:55 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 371054 | 2009. november 11. 11:13 | ![]() | |
Még egy javítható (és javítandó) dolog: a barnás színre eloxált orrgyűrű is sokat dobna a látványon. És az RSzBN (?) antennák is alu színűek. :) Ezek tényleg csak apróságok... :) | |||||
búza | Adatlap | 371053 | 2009. november 11. 10:04 | ![]() | |
Szia zoli19894 Legyen a folytatás a 1904 PG.-s zöld barnán! Amúgy nagyon szép! Üdv: Búza | |||||
Daala | Adatlap | 371052 | 2009. november 11. 08:54 | ![]() | |
Szevasz! | |||||
juge75 | Adatlap | 371051 | 2009. november 11. 08:54 | ![]() | |
Valóban, ez a bevonat nem igazán mattult ennyire. Így igaz, repült. Amúgy. szia Daala! | |||||
Daala | Adatlap | 371050 | 2009. november 11. 08:33 | ![]() | |
Igen, repült. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 371049 | 2009. november 11. 07:43 | ![]() | |
Szép lett a 21-esed, bár nekem kicsit "döglöttnek" tűnik így matt felülettel. Szerintem egy réteg félfényes lakk kicsivel "élőbbé" tenné. Még egy észrevétel: tudom, hogy úgysem fested át, de a futószárak szerintem valamivel sötétebb szürkék, mint a sárkány. Tényleg: repült egyáltalán a 1904 zöld-barna kamóval? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371048 | 2009. november 10. 22:52 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371047 | 2009. november 10. 20:09 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371046 | 2009. november 10. 00:18 | ![]() | |
Kurilla Tibor, Kecskemét | |||||
mig23papa | Adatlap | 371042 | 2009. november 9. 13:57 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371041 | 2009. november 8. 22:37 | ![]() | |
Részletekkel csak a leírtakkal szolgálhatok. Azt én se gondolom, hogy a levegőben vitte ki a gépet Jenkihonba. Igazából csak azt tudom mondani, hogy keressétek meg az iwiw-en ezt a fickót és érdeklődjetek nála. Én régen nem kérdeztem meg, hogy hogyan vitte át a nagyvízen, de biztosan erre is tudna válaszolni. | |||||
búza | Adatlap | 371040 | 2009. november 8. 20:17 | ![]() | |
Szia Monox! Hova repült el a 1602-es? Mert hogy az USA-ba nem az biztos. Póttartály nélkül max. 1 óra 5 percet tudott takarékos üzemmódon, az kb. 700km. Ha pótos is volt rajta max. 10 perccel hosszabb, mondjuk 800 km. A legmerészebb könyv is 1400 km-t ír hatótávra. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371039 | 2009. november 6. 13:10 | ![]() | |
Nem hoax. Ez a téma már egyszer előkerült itt a fórumon, kb. 1-1,5 éve. Akkor kaptam egy tippet, hogy a kecskeméti KÖRÜ-ben keressem fel Kurilla Tibort esetleg tud válaszolni, hiszen aktívan részt vett a gépek "selejtezésében". A iwiw-en dúrtam elő a pasast és több levélváltás után került hozzám az, amit az 1602-esről (és közvetve a többiről) írtam. Innen gondolom, hogy a többi gépnek is múzeumi kiképzése lett volna, lévén lemarták a festést és gyönyörűen rendbe rakták őket - hogy aztán szétvágják lángvágóval... Fel biztos nem darabolták a (1)602-est, erről már került volna elő fotó. Mindegyikről van egyébként. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371038 | 2009. november 5. 20:17 | ![]() | |
Szia Búza, Most is mükődik... volt egy kis szerver ill. HDD elhalás, aztán szerver karbantartás. Megjelentek infók, de az mind sületlenség volt. Manó egy kicsit módosított az alapokon de minden változatlan. A kecskeméti MiG-29-es anyaghoz méltó helikopteres anyag jön hamarosan! Apropó, mi a véleményetek erről a Jurassic parkos anyagról -Airbase visit/Kecskemet 2009.07.13- ? Nem voltunk babonásak, és kaptunk engedély is... | |||||
búza | Adatlap | 371037 | 2009. november 5. 19:50 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 371036 | 2009. november 4. 22:04 | ![]() | |
Hali, Egy biztos a KRÜ 1994-ben 9 db MiG-21PF-t vágott szét, hogy ez előtt kinek mi volt az elképzelése az eladásokkal azt ma már nehéz kideríteni. Beszólhattak az oroszok is, az körkörös Lajos bácsi is a 'kereskedöknek', vagy egyszerűen az akkor divatos /volt VSZ szinten/ CFE megsemmisítésben mi is villogtunk egy jót. Az oldalszámok átváltozás így igaz. | |||||
búza | Adatlap | 371035 | 2009. november 4. 21:15 | ![]() | |
Szia Nyugger! A többi részlettel - ami itt a 4110-es hozzászólástól téma - mi a helyzet? Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 371034 | 2009. november 4. 21:08 | ![]() | |
Szia Monox ! 'Tudom a képen 602-es oldalszámú gépet eladták az USA-ba repülőképesen, olyannyira, hogy a vevő előtt két felszállást is végrehajtottak vele, mielőtt saját maga repült volna el vele Kecskemétről.' Ez valani urban legend, hoax ? Ha csak az akkori légijogot nézem akkor is több sebből vérzik a dolog. Szerintem is feldarabolták ezt a gépet bár fotóm még nincs a végső állapotáról! A 4418-s UTI eladásakor repült a vevő, oktató rgv.-l Kecskeméten, aztán szépen szétszedték, bedobozolták és hajón elszállították az USA-ba, de ez egy másik történet. | |||||
búza | Adatlap | 371033 | 2009. november 4. 20:07 | ![]() | |
Szia Monox! A hiteles választ nem tudom, de az biztos, hogy csak a 1601-en van régi festés. A 1602 Horváth Balázs infója szerint szét lett darabolva, pedig az ő honlapján is szerepel 602-es számmal. Jó lenne tudni, valójában mi történt velük? Ha lesz időm bogarászni megpróbálok utánanézni. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371032 | 2009. november 4. 19:53 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371031 | 2009. november 4. 19:45 | ![]() | |
Ez egy kérdést okvetlenül felvet bennem. A 1514,1602,509,510 gépek mind terepszínűek voltak. Itt meg kifejezetten jó állapotú lemezszínű gépnek tűnnek. Mindet el akarták adni, hogy kívlűről rendbehozták őket? Ami után mentek a lángvágó alá? Tudom a képen 602-es oldalszámú gépet eladták az USA-ba repülőképesen, olyannyira, hogy a vevő előtt két felszállást is végrehajtottak vele, mielőtt saját maga repült volna el vele Kecskemétről. Egy éve az 1603-ast egy USA béli aukciós honlapon árulták eredeti magyar kamóval 15000$-ért. | |||||
migi | Adatlap | 371030 | 2009. november 4. 19:28 | ![]() | |
És te melyiket is vitted haza emlékbe ? | |||||
búza | Adatlap | 371029 | 2009. november 4. 17:50 | ![]() | |
Ja. még valami. Külföldi múzeumoknak, magánszemélyeknek eladásra, ajándékozásra, cserére előkészített gépek lehettek. | |||||
búza | Adatlap | 371028 | 2009. november 4. 17:47 | ![]() | |
Szia! 602=1602,14=1514,905=509,10=510. Szerintem ez a megfejtés. Üdv: Búza | |||||
opetrovics | Adatlap | 371027 | 2009. november 4. 15:42 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371026 | 2009. november 4. 08:06 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 371025 | 2009. november 3. 22:51 | ![]() | |
Hali Opetrovics! Persze. Elég nehezen lehet megtalálni az oldalon a videokat:(www.rtlklub.hu/video/3089 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371024 | 2009. november 3. 22:21 | ![]() | |
Mi ez a kék 10-es szám a sor elején található felségjel nélküli PF-en? | |||||
romeo | Adatlap | 371023 | 2009. november 3. 20:13 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371022 | 2009. november 3. 20:11 | ![]() | |
Sziasztok! Miután '88- ban kivonták az utolsót is a rendszerből ilyen jelzéssel soha nem repülhetett. Az akkori Jurasic-parkban rátették a matricát, vagy lefestették - gondolom próbaként. A 1512-re Szolnokon, egy másik terepes PF-re a temetőben festették fel a mai felségjelet, de ezek sem repülhettek vele soha. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371021 | 2009. november 3. 17:56 | ![]() | |
Én úgy tudom csak bemutató jelleggel lett igy megcsinálva ,és csak a fél gép . |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |