<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
VO101_Papi | Adatlap | 371120 | 2009. december 26. 12:02 | ||
Na az lehet, gépszámot nem néztem, csak tudom, hogy sokáig Kecsón porosodott egy Előzmény: (371115) opetrovics 2009. december 26. 08:36 | |||||
Monox | Adatlap | 371119 | 2009. december 26. 11:59 | ||
Végülis van egy fotóm a 914-ről, amint éppen egy fémkereskedő cuccai között enyészik... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371118 | 2009. december 26. 10:36 | ||
Szia, Ez lehet, de én 1990-től jártam Pápára és csak ezt a gépet láttam ott. Valamikor régen a pápai ezred kapott vagy 3-4 db kivont MiG-21F13-t vontatás gyakorlása és egyéb célokra pl. tűzoltás, múholdfelvételek megtévesztése stb. Két gép a Kenyeri füves reptérre kérült, majd később a Vönöckre az ottani fémkereskedőhöz. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371117 | 2009. december 26. 10:01 | ||
Nyugger | Adatlap | 371116 | 2009. december 26. 09:22 | ||
Sziasztok, Kecskeméten a 805-s F-13-s van ill. volt... azért csak volt mert ez a gép tűzoltó gyakorló 'áldozat' és az évek során elfogyott. A roncsa a hajtóművező hely mögött még látható. A 913-as Pápán volt, a kényszerszálló mező keleti oldalán kb. a toronnyal egyvonalban, földi célok támadásának gyakorlására, fotózásra használták. 2001 után feltételezhetően egy MÉH telepre költözött. | |||||
opetrovics | Adatlap | 371115 | 2009. december 26. 08:36 | ||
Szia! Én úgy emlészem,hogy ez itt van(volt)Ppán,és mint cél funkcionált.Vay 15évvel ezelőtt még voltam is kinnt nála.Nem esküszöm meg rá,de majdnem biztos hogy ez a kép pápán készült.A pápai kollégák,majd megerősítenek,vagy cáfolnak benne. Üdv: opetrovics | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371114 | 2009. december 25. 22:41 | ||
Lacy Az Sz-nélküli MT tipusjelzésből meg a 96-al kezdődő gyári számból nekem elég egyértelmünek tünik, hogy az volt a különbség, hogy a 21MT-ben még a régebbi RP-21 lokátor volt beépitve /export'/, mig az Sz/SzM/SzMT-be és a bisz változatokba az újabb RP-22. Egyéb különbség meg a korábban kitárgyalt R-13F-300 ill. R-25-300 hajtómü, amit viszont a fúvócső felől nem lehet megkülönböztetni. Üdv és kellemes Karácsonyt mindenkinek R. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 371113 | 2009. december 25. 22:14 | ||
A kecskeméti reptéren bokrosodik, legalábbis a kép ott készült, nem tudok róla, hogy elszállításra került volna, de utána tudok nézni a jövőhéten. A reptér hátsó, pályával párhuzamos kerítésétől jól látható. Van még ott egy IL-28, meg talán egy Mig-15 is. Régebben földi lövészeti eljárásokat gyakoroltak be rajtuk. | |||||
Monox | Adatlap | 371112 | 2009. december 25. 21:51 | ||
Monox | Adatlap | 371111 | 2009. december 25. 19:49 | ||
1997 márciusa és 2000 augusztusa között valamikor. Olyan "képkörnyezetben" kaptam amikor a 907-est mát végszerelték a PG-ben, ill. a DR-nél. Vagyis talán 1998 körül lehetett mindez. A gép máig is megvan, úgyhogy biztosan nem eladáshoz van szétszedve. Egyébként döbbenet, hogy 3 és fél év alatt repül a gép összesen 72 órát... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371110 | 2009. december 25. 19:09 | ||
Szia Monox, Az tény, hogy ez a kép a pápai hangárban készült de mikor ? | |||||
Monox | Adatlap | 371109 | 2009. december 25. 18:01 | ||
búza | Adatlap | 371108 | 2009. december 23. 16:58 | ||
Sziasztok! Egyre inkább úgy látom, hogy le kellene ülni egy sör mellé ezt a kérdéskört kivesézni. Persze fotókkal, stb. Addig is boldog Karácsonyi Ünnepeket minden fórumozónak! Üdv: Búza | |||||
vandork | Adatlap | 371107 | 2009. december 23. 16:16 | ||
-Ezek a riagi repmúzeumban lévő gépek mind SzMT-k, a kicsi, bisz-tartályos gép is SzMT, nem SzT. A tököli műszakiak mind SzMT-nek nevezték, és a gyátmánykódjuk is 50-es, ahogy LAcy is írja. Ráadásul, ezeket a gépek 1981-ben kerültek a Baltikumba Magyarorrszágról... Tökölről... ezek mind egykori tököli gépek. A könyvemet pedig az egri Alexandra könyvesboltban elvileg meg lehet venni, de kapható a Bookline-on, no meg nálam is:) üdv, és kellemes ünnepeket Vándor Karesz | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371106 | 2009. december 22. 21:15 | ||
Szia, Lacy Akkor végre a titokzatos 21MT is kibújt a homályból, a kis létszámú szériáról eddig is tudtam, de nem volt róla egyértelműen azonosítható, a külső megjelenést is bemutató fotó. Köszi az infót. Üdv R. | |||||
Lacy | Adatlap | 371105 | 2009. december 22. 19:47 | ||
A gyári száma alapján MT változat. Régóta keringő, és mindenféle kiadványban tovább másolt adat, hogy az SMT változatból készítettek export verziót is. 15 darab Mig-21MT-ről írnak ezek a könyvek, 964001-964015 gyári számmal. De végül mégsem exportálták a gépeket. Ez a gép pedig a mellékelt fotó szerint a 96-os szériából való, mert több alkatrészén is szerepel a 964015-ös gyári szám. Lásd fotó. Ellentétben a rigai múzeumban látható egy nagy és két bis gerinctartályos három SMT/ST-vel, amelyek az 50-es szériából valók. Gyári számuk: 76 - 50027021 10 - 50023100 40 - 50029084 Ezek válóban SMT/ST változatok. | |||||
búza | Adatlap | 371104 | 2009. december 22. 19:35 | ||
Sziasztok! Még valami feltűnt! A BISZ fúvócsövében végig megvan a hullámos belső rezgéscsillapító lemez! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371103 | 2009. december 22. 19:09 | ||
Szia, Lacy Mivel a képen nem 21bisz van, így a hajtómű R-13F-300.Az R-25 a nagyobb levegőfogyasztása miatt a keskenyebb szívócsatorna-peremmel ellátott, 900 mm-re növelt átmérőjű beőmlő keresztmetszetet igényelte. Ez a gép mitől MT-változat és miért nem SzMT? R. | |||||
Lacy | Adatlap | 371102 | 2009. december 22. 17:35 | ||
Te Rumcájsz, akkor a mellékelt képen látható Mig-21MT (NEM SMT) hajtóműve akkor most milyen típusú? | |||||
Zépisti | Adatlap | 371101 | 2009. december 22. 17:27 | ||
Hm,igazán plasztikus a rajz a forgó rész közepén:)... | |||||
Lacy | Adatlap | 371100 | 2009. december 22. 17:06 | ||
Szia Rumcájsz_52, kösz az infót érdekes! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371099 | 2009. december 22. 16:50 | ||
Ha ilyen hajtóművet látunk MiG-21bisz típusban, akkor ez R-25, ha más gépben, akkor R-13F-300. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371098 | 2009. december 22. 16:49 | ||
Minden 21-es imádónak. A 3142/3178-as hsz.-tájékán már társalogtunk arról, hogyan azonosíthatjik a 21-es hajtóműveket hátulról, a fúvócső felől készült fotókon. Ehhez kaptam új infót, egy volt PG-s mérnök kollegától, aki hivatalból járt át a tököli szovjet ezredhez műszkai és dokumentációs ügyeket intézni, de nem csak hivatalból érdekelte minden, így bőszen érdeklődött, utána meg jegyzetelt is. A lényeg: Az eddig egyértelműen R-25-ként azonosított hajtómű nemcsak ez a típus lehetett, a 21SZM/SZMT/SZT típusokba épített R-13F-300 erőmű hátulról ugyanúgy nézett ki. A két hajtóműnél eltért némileg a kompresszor kialakítása, már az R-13F-300-on is két forszázs-szivattyú volt, de nem nem NR-22 és NR-44, mint az R-25-ön, hanem NR-22 és valami korábbi típus. Más volt a két hajótmű szabályzási karakterisztikája is, pl. eltérőek voltak a forszázskapcsolás automatikától függő feltételei is. A két hajtómű hátulról látható turbina utáni részei viszont azonosak voltak, ezért a fúvócső felől nézve "csereszabatosak", azaz összetéveszhetőek. Az R-13F-300 (95F gyártmány) nem összetévesztendő a mi MiG-21MF gépeinkbe épített R-13-300 (95 gyártmány) hajtóművel. | |||||
Lacy | Adatlap | 371097 | 2009. december 21. 17:59 | ||
Sziasztok, a Mig-21-es jelenje! Pakisztáni F-7PG: | |||||
romeo | Adatlap | 371096 | 2009. december 19. 22:30 | ||
búza | Adatlap | 371095 | 2009. december 17. 21:37 | ||
Természetesen van. Ha előbb szólsz vittem volna egyet 31.-én. Üdv: Búza | |||||
Kakukk | Adatlap | 371094 | 2009. december 17. 21:09 | ||
Rendben akkor beszerzek én is egyet.Sajnos itt Egerben nem lehet kapni,csak neten lehet rendelni. Mezőkövesdről van benne valami? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371093 | 2009. december 17. 20:35 | ||
Nekem szerencsére már megvan. Véleményem szerint nemcsak hogy megéri megvenni, de a téma iránt érdeklődőknek kötelező! | |||||
Kakukk | Adatlap | 371092 | 2009. december 17. 20:09 | ||
Sziasztok! Vándor Károly : Légierő társbérletben c. könyve megvan vkinek? Megéri megvenni? | |||||
fishpot | Adatlap | 371091 | 2009. december 17. 15:38 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 371090 | 2009. december 16. 23:09 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 371089 | 2009. december 16. 22:59 | ||
Namibia is hasznalja a csinki verziot, nemreg vettek 12 db-ot. | |||||
Lacy | Adatlap | 371088 | 2009. december 16. 22:20 | ||
Sziasztok, Gondoltam kicsit feldobom a fórumot: A Flight International repülési szaklap régi szokásához híven közzé tette a világ légierőinél jelenleg repülő katonai repülőgép típusok fő mennyiségi adatait. Legnagyobb mennyiségben, nem meglepő módon az F-16-os típus van hadrendben a vadászrepülő gépek közül, összesen 2534 darab. Ami viszont már meglepő, hogy második helyen a Mig-21-es típus áll, 1084 darabszámmal! Először úgy gondoltam a szokásos nyugati túlzás, hiszen az F-16-os esetében csak a repülő példányokat számolják, ellentétben a Mig-21-essel, ahol a százával a reptér sarkában álló de papíron még nem selejtezetteket is beszámítják. Aztán kicsit újraszámoltam, és nem így van. A 1084-es szám valós, aktív Mig-21-est jelenthet! Meglepő! Kínában kb. 12 ezred repül az új, korszerűbbnek mondható F-7E és G változattal, valamint közel tíz ezred a régi F-7II-esekkel. Ez ezredenként átlag 25 géppel számolva, plusz teszt és bemutató alakulatok gépi, összesen kb. 600 aktív Mig-21-es klónt jelent. Következő nagy üzemeltető India. Jelenleg még kb. 12 százada használ Mig-21M/bis típusokat. Az átlag 18-20 gépes századok állományában így kb. 230 Mig-21-es repül még. Egyiptom 4-4 százada repüli még a Mig-21-es és F-7-es klónokat. Közel 150 F-7-est használ Pakisztán, és vagy száz bis/UM változatot Vietnam. Iránban F-7, Bangladesben F-7, Burmában F-7 és Romániában MF néhány százada üzemel. Valamint egy százados mennyiség repül még Jemenben bis, Sri Lankán F-7, Líbia bis, Nigéria F-7, Zimbabwe F-7, Bulgária bis, Szerbia bis, Horváth bis. Pár darabos mennyiségben üzemel még Ugandában bis, Mali MF, Kuba bis. Elvileg nagyobb mennyiség van (legalábbis papíron) hadrendben Szíriában és Észak-kóreában, de valószínűleg nem sok üzemképes közülük. Összeadva, valóban repülhet még több mint 1000 Mig-21-es az égen, pedig pár nap múlva már 2010-et írunk! Igaz ezek közel 80%-a már kínai F-7-es klón. Persze ha figyelembe vesszük, hogy a kínai Chengdu gyár ez évben még mindig gyártja a J-7G típust... Szóval a Mig-21-es repült, repül, és még sokáig repülni fog! | |||||
búza | Adatlap | 371087 | 2009. november 21. 21:12 | ||
Szia Druszám! Hozd légyszíves! Nekem a romok állapotából nem tűnt ilyen távolinak a két időpont. Üdv: G. | |||||
ambasa | Adatlap | 371086 | 2009. november 21. 20:24 | ||
Szia! 1985. április 22. hétfő piros 53 o.sz. MiG-21bisz (75B) gy.sz. 75014947 Ha érdekel a könyv, holnap beviszem. TG | |||||
ambasa | Adatlap | 371085 | 2009. november 21. 20:21 | ||
Üdv! 1982. április 2. piros 45 o.sz. MiG-21bisz (75B) gy.sz. 75014699 A forrás természetesen Vándor Károly: Soviet Air Force in Hungary and Austria 60. oldal TG | |||||
búza | Adatlap | 371084 | 2009. november 21. 16:15 | ||
Jó kérdés, majd Vándor Karcsi következő könyvéből kiolvasom. Én már csak a romokat láttam a PG. udvarán. Valamikor az érdi előtt lehetett nem sokkal, kb. egy éven belül. De az érdit sem tudom dátumilag. | |||||
Figaro | Adatlap | 371083 | 2009. november 21. 15:56 | ||
Mikor és hol történt a dunaújvárosi eset? | |||||
búza | Adatlap | 371081 | 2009. november 17. 05:40 | ||
A Dunaújvárosin AB tartó volt + kezelődoboz is. A sört majd megbeszéljük! | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371080 | 2009. november 16. 22:29 | ||
Helyesbítek: a bal oldaliban :) | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371079 | 2009. november 16. 22:23 | ||
A 18-ast még a Taszári Repülőnapon fotóztam le 92-ben, akkor még nem voltak rajta század-meg ezredjelvények. Később felkerültek a Sámán századjelvények. Az jobb oldali oldalszámban, a 8-as közepén viszont taszári javítós matrica van. | |||||
vandork | Adatlap | 371078 | 2009. november 16. 21:14 | ||
bocs, így jár, aki gyorsan gondolkodik, és még gyorsabban az elküldés gombra kattint. így helyes: "mindkét általad említett lezuhant gép..." bár, ahogy olvasom, nem ez az egyetlen gépelési hibám... | |||||
vandork | Adatlap | 371076 | 2009. november 16. 21:12 | ||
Mindkét általad lezuhant gép Bisz volt, ezekeknek még a gyári számai is megvannak, mindkettő 75-ös volt. (a könyv 2. kötetében lesz a lista az ismert balesetekről, amik itt történtek. eddig 140 baleset és kataszttrófa ismert, alakulat, pilóta, oldalszám, géptípus, gyári szám, stb.) A tököli ezred 1981-ben kezdte az SzMT-t lecserélését biszekre. így a hibridek is távoztak, Rigába kerültek. Az ottani múzeumban lévő SzMT-k ex-tököliek. A sörözés és elemezgetés együtt nagyon jól hangzik:) Karesz | |||||
búza | Adatlap | 371075 | 2009. november 16. 21:01 | ||
Az első Mo.-on nagyjavított UM, PG.-s festéssel és pápai jelvényekkel. Győnyörű, a PF után a legszebb típus! Szerintem. | |||||
romeo | Adatlap | 371074 | 2009. november 16. 20:52 | ||
búza | Adatlap | 371073 | 2009. november 16. 20:35 | ||
Szia Karesz! Pont a te könyved indított el a nyomozásban. Két nap alatt olvastam ki, csak így volt időm, egyébként le sem tettem volna! Nagyon várom a folytatást, meg a színes képeket! Azt hiszem, valamikor le kellene ülnünk Veled, a "tudósokkal", meg pár száz fotóval és egy - maximum öt - sör mellett elbeszélgetni erről a típusról. Ki mit tud? Pl. arról, hogy vagy a Dunaújvárosnál, vagy az Érden leesett gépnek mi volt a típusa, mert hogy valamelyiknek a kettő közül perforált Mach-kúp gyűrűje volt, mint a BISZ-eknek az biztos! Ezt nem nagyon látszik egy SMT fotón sem, de a BISZ lokátor pl. igen. Szóval ilyenekről kellene beszélgetnűnk egy szélesebb fórumon, mondjuk M.L. bevonásával, meg persze még akit gondolunk abból a körből(is). Karesz! Ha gondolod magánban megtalálsz, csak a címem vége megváltozott @hdsnet.hu-ra. Üdv: Búza | |||||
vandork | Adatlap | 371072 | 2009. november 16. 19:50 | ||
Sziasztok! Búza, szia!:) rég találkoztunk, RBK-n nem tudtunk beszélgetni, majd decemberben:) A most megjelent könyvemben (Légierő társbérletben) írok erről a dologról, a "hibridekről". beszéltem tököli szovjet műszakiakkal, s náluk egy század púpos SzMT volt, és két század bisz-tartályos SzMT. A könyvben szereplő fotókon is látszik, hogy pl. a tököli 32-es gép bisz-gerinces, de MF-orrgyűrűs volt. Ugyanakkor a 31-es gépben pl a hajtómű R-25 volt, ugyanakkor szintén MF orra volt. A gépkönyvekben kivétel nélkül 50-es típus volt. S sok információval ellentétben pl. a tököli bisz-gerinces SzMT-ket nem utólag építették át, hanem már a gyártósorról úgy jöttek le. Tökölre a két alváltozat egyszerre, egy időben érkezett. | |||||
búza | Adatlap | 371071 | 2009. november 14. 21:27 | ||
Sziasztok! Visszaolvastam és megállapítottam, hogy tegnap tényleg jobb lett volna előbb aludni menni! Szóval pontosan: Küllős kerék. Ezt a BISZ-en azért cserélték eggyel több tárcsásra és ezzel jobb hatásfokúra, mert az R-25 tolóerejét nem tudta megtartani. Helyesen: A BISZ-en azért volt a kerék küllő nélküli, mert a fékben egy álló és egy forgó résszel több volt. Tehát a második mondat a fékre vonatkozik. Lacy! Elkezdtem a témával kacsolatban a képek meg az irodalom nézegetését és mindent találtam, sőt mindennek az ellenkezőjét is! Nagyon feltételes módban mondanám a következőket: Az SMT-t valószínűleg az MF alapjára (orr-gyűrű, lokátor, kerék, hajtómű R13-300)csak nagy gerinctartállyal kezdték építeni. A gerinc miatt nagyon le volt árnyékolva az oldalkormány, ezért áttértek és átépítettek a BISZ gerinctartályára. Viszont szinte az összes lehetséges keverékét megtaláltam a külső ismertető jegyeknek. BISZ lokátor-MF orr-gyűrű, küllős és teli kerék - ezt az utóbbit lengyel MF-en is -, R25-ös hajtómű MF orr-gyűrűs gépben, BISZ és púpos tartályok a fentiekkel keverve, stb. Szóval bennem egyenlőre teljes a homály. Jelenleg az orosz oldalakat túrom, csak a nyelvet nem értem, maradnak a képek. Üdv: Búza | |||||
Topi | Adatlap | 371070 | 2009. november 13. 23:07 | ||
Hali! Valamikor a hetvenes évek elején augusztus huszadikai légi és víziparádén láttam még repülni Mig 21 74-es tipust repülni a Parlament előtt, meg Mig 15-öst is... Vajon ezekről a dolgokról fellelhető valami fotó? Egy kis nosztalgia... Topi ja meg Delfin is volt, meg Mi 1 heli! | |||||
Lacy | Adatlap | 371069 | 2009. november 13. 21:53 | ||
Szia Búza, ezt a gépet (amiről lejeb a képeket felraktad) gyönyörűen felújították. Állítólag 1971-ben került a németországi 296. ezredhez, majd a nyolcvanas évek elejéig repült a Altenburg-Nobitz repterén, amíg az ezredet Mig-27-esre át nem fegyverezték. A nyolcvanas évek közepén állították ki. Itt ott vérre menő vitákat folytatnak a neten, hogy R-13-as, vagy R-25-ös hajtóművet építettek be ezekbe a gépekbe. Itt a fotó valóban R-25-ös látszik, de lehet volt R-13-as szériája is a típusnak. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |