<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kamovos | Adatlap | 371201 | 2010. január 11. 20:34 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 371200 | 2010. január 11. 20:34 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 371199 | 2010. január 11. 20:20 | ![]() | |
Tisztelet Janibá!Kérdeznék fönököm.Pápára hogy lehet bejutni fotózni ,nézelődni? | |||||
Kamovos | Adatlap | 371198 | 2010. január 11. 20:18 | ![]() | |
Sziasztok! A gysz: 75077711 41-es oldalszámú MIG-21 BIS-ről, Horváth Balázs Barátom honlapján találtok információt! Aszerinz pedig 1979-ben helyezték üzembe és 2000-ben vontá ki a rendszerből! Jelenleg Pápán van! Képeket nem linkelhetek ide mert azok Mig23papa tulajdonai! A honlapon 3 db kép található róla! Mindenkinek, aki a repülés szerelmes, ajánlom Balázs honlapját címe: horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 371197 | 2010. január 11. 19:36 | ![]() | |
Sziasztok, Akkor egy kis statisztika : 90.09.19-én Pápán repült a 41-s MiG-21bis-ap (rep.tartaléka a 47-s gép) 04-s MiG-23MF (rep.tart. a 07-s gép) 10437-s Mi-8T valmint a 716-s Mi-24V. Statikus soron volt a 46 MiG-21bis-ap, 17-s MiG-21UM, a 02-s MiG-23MF, a 15-s MiG-23UB, 10426-s Mi-8T valamint a 717-s Mi-24V. Civil gépek : An-2 HA-ANP, PZL-104 HA-SEA, Z-142 HA-GFU valamint 2 vitorlázógép. | |||||
búza | Adatlap | 371196 | 2010. január 11. 19:22 | ![]() | |
Nyilvánosról nem tudok csak személyes élmény köt hozzá (is). | |||||
fishpot | Adatlap | 371195 | 2010. január 11. 19:19 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371194 | 2010. január 11. 19:19 | ![]() | |
Kakukk | Adatlap | 371193 | 2010. január 11. 18:52 | ![]() | |
Sziasztok! Az 1953as Mig21bis-ről tud valaki ,valamit? Köthető hozzá valamilyen történet? | |||||
Kamovos | Adatlap | 371192 | 2010. január 11. 17:52 | ![]() | |
Sziasztok! Erről a MIG-21 BIS-ről van szó? gysz: 75077711 41-es oldalszámú? Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 371191 | 2010. január 11. 15:51 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 371190 | 2010. január 11. 15:36 | ![]() | |
Vagy 41 vagy 47, de inkább 41 méghozzá a szögletes szám. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371187 | 2010. január 11. 13:08 | ![]() | |
Szerintem is, majd este megnézem a negativot... ismerős a kép. | |||||
búza | Adatlap | 371186 | 2010. január 11. 13:03 | ![]() | |
41-nek tűnik. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371185 | 2010. január 11. 12:47 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371184 | 2010. január 11. 09:48 | ![]() | |
Tudja-e valaki azt, hogy 1990.09.16.-án a tragikus kimenetelű pápai repülőnapon melyik volt az a MiG-21bisz ami a 04-es MiG-23-assal párban kezdték meg a felszállást? | |||||
búza | Adatlap | 371183 | 2010. január 10. 21:07 | ![]() | |
Nem, de valószínűleg az oldalkormánnyal egy kicsit többet kellett dolgozni. Amúgy, ha egy pár másodpercre újra "be" helyzetbe tette volna a futó karját a lemez bezáródott volna. Persze nem tudta, hogy nyitva van, csak utólag. Üdv: Búza | |||||
PETI | Adatlap | 371182 | 2010. január 10. 20:27 | ![]() | |
Kösz a megfejtést. :) De azon csodálkozom, hogy ilyenkor nem kell befejezni a bemutatót egy fairfordi bemutatón, nyugati nézők ezrei előtt? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371181 | 2010. január 10. 20:08 | ![]() | |
mig23papa ... vagy pontatlanul van beszabályozva a sorrend-egyeztető szelep, vagy mindkettő jó, csak a pilóta túl rövid ideig kapcsolta benti helyzetbe a futómü vezérlő-csapot, túl korán tette semleges helyzetbe, igy nem volt ideje a munkahengernek teljes zárásig behúzni a főfutókerék burkolólemezét. R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371180 | 2010. január 10. 13:33 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371179 | 2010. január 9. 19:57 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 371178 | 2010. január 7. 17:16 | ![]() | |
beczl | Adatlap | 371177 | 2010. január 7. 08:00 | ![]() | |
A BDZ - BD3-al kapcsolatban érdemes megnézni az egyik gyártó honlapját. www.artem.ua/index.php Ha a honlapon ráviszed az egérmutatót valamelyik BD3 linkre, akkor az érdekes módon "zamok-bdz" névre mutat. :o | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371176 | 2010. január 6. 22:49 | ![]() | |
Búza "sasszi, zakrilki" és "buszter, eleron" , az első betű az orosz/cirill "e" hangot jelöli, a magyar/latin "e" meg az oroszban "je" kettős-hangzót jelent, tehát pontosan oroszosan kiejtve "eljeron", csak a j az kicsit néma hang, félig lenyelve. Az orosz tanárnőm annak idején úgy okította, hogy inkább az előtte lévő mássalhangzó kiejtését lágyítja egy kicsit, tehát a magyar ly-nek felel meg a kiejtés ebben a szóban. R. | |||||
búza | Adatlap | 371175 | 2010. január 6. 21:52 | ![]() | |
Nem, csak szeretnék tisztán látni! :-) A 21-es körül ( én azt ismerem egy kicsit jobban ) eléggé nagy a zűrzavar és mostanában sikerült egy-két érdekes dolgot kiderítenünk SMT-MT témában. Egyszerűen zavar, ha valami nem tiszta. És akkor az a kép, amit kértem, de közben megtaláltam a gépemen. Sasszi zakrilki és buszter micsoda? Mert ugye az első betű nem E és nem Z, amúgy meg eleron, azaz csűrő! Erről beszéltem, hogy egy elírás akár forrássá is válhat a későbbiekben, amikor már semki nem emlékszik az eredetire! De lehet, hogy igazad van, én csak szeretnék biztos lenni benne! Üdv: Búza | |||||
Daala | Adatlap | 371174 | 2010. január 6. 21:32 | ![]() | |
Remélem, azért nem fogunk vérre menő vitát folytatni...:-) | |||||
Daala | Adatlap | 371173 | 2010. január 6. 21:30 | ![]() | |
Most azért kíváncsi lennék egy nagyobb teherbírású tartóra-zárra (4,5, vagy 6-os jelzéssel), hogy az abban lévő zár típusjelzésében is ugyanaz a szám van. Addig akár BDZ is lehet tőlem a zár. Viszont én makacsul ragaszkodom az álláspontomhoz:) | |||||
búza | Adatlap | 371172 | 2010. január 6. 20:44 | ![]() | |
Bocs, leírom rendesen, mert nem ment át. Szóval: lehet, hogy a BD3-as tartó BDZ zárjára van függesztve a bomba? | |||||
búza | Adatlap | 371171 | 2010. január 6. 20:41 | ![]() | |
Akkor lehet, hogy a вд3 tartó вдз zárjára van függesztve a bomba? | |||||
Daala | Adatlap | 371169 | 2010. január 6. 13:43 | ![]() | |
Így van. Helikopter esetén a tartó BD3-57KRV, a benne lévő zár a BD3-55TN. Én változatlanul úgy tartom-gondolom, hogy a típusszám súlykategóriát jelöl. | |||||
Muzzy | Adatlap | 371168 | 2010. január 6. 12:44 | ![]() | |
Egy ksi eszmefuttatás még a bombatartó kapcsán. Hivatalosan bombatartó, ebben mindeni egyetért. Viszont a bombatartó több szerkezeti elemből épül fell. Nem vagyok fegyveres képesítésű, de a bombatartónak ugye van egy zárja, felfüggesztési pontok, a bobba beállítását szolgáló eszközök (kis tappancsok) illetve maga a bombatartó váza. Tehát egy egész rendszerről beszéklünk, melynek a zár csak egy kis részét képezi. Ebből kiindulva a BD Bombovoj gyerzsatelt jelent és innen jön, hogy nem z (ami zárat - zamok - jelent) hanem 3-as, amely a bombatartó típusát jelöli. Muzzy | |||||
beczl | Adatlap | 371167 | 2010. január 6. 08:36 | ![]() | |
Üdv, Nekünk sohasem volt (van) ilyen fegyverünk rendszerben. Nem is írtam soha. :-) | |||||
Daala | Adatlap | 371166 | 2010. január 5. 22:19 | ![]() | |
34 éves vagyok, 1995-ben tanultam a 21-est, de 1973-as könyvekből. Az UV-től engem is mindig kiráz a hideg. A minyós leírásaink is elég régiek, de azokban is 3-ast írnak a zárak és tartók megnevezésére. Ja a mieink (Mi-17) UB-32-68-asok! Üdv.: Daala | |||||
búza | Adatlap | 371164 | 2010. január 5. 22:17 | ![]() | |
Sziasztok! Még valami eszembe jutott. Ha netán van valaki Mig-21-es közelében fotózza már le olvashatóan a csűrőbuszter kapcsolójának feliratát, persze ha oroszul van rajta. Aztán majd azon is elbeszélgetünk, hogy mi van a fotón! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371163 | 2010. január 5. 22:09 | ![]() | |
Szia daala! Nem szeretnék senkit megsérteni, de: Lehet, hogy neked van igazad és tényleg hármas a Z, bár az előbbi orosz variáció erősen igaznak tűnik és régen tartja magát. A korod nincs az adatlapodon, de az oktatás mai színvonalát ismerve - ahol a vaddisznó növényevőnek van titulálva mindenevő helyett + egyéb nyalánkságok! - kétségeim vannak az oktató, illetve a fordító nyelvtudásásval kapcsolatban. Az UB-32-t is láttam már UV-32-nek fordítva, pedig az univerzalnij blokk. (bocs!)Ismereteim szerint a leírásokban: UB-32-57! Egyébként meg meg lehet cáfolni mindent eredeti leírásokkal. Szeretném látni és tanulni belőlük! Üdv: Búza | |||||
Daala | Adatlap | 371162 | 2010. január 5. 22:01 | ![]() | |
2-es: 1zár=100kg (max) 3-as: 1zár=500kg (max) | |||||
Daala | Adatlap | 371161 | 2010. január 5. 21:57 | ![]() | |
A súlyhatárt a bombazárra értettem, amiből ugye 4 db van rajta. | |||||
Daala | Adatlap | 371160 | 2010. január 5. 21:57 | ![]() | |
Az MBD2-es tartón négy zár van. Ezeken egyenként megoszlik a terhelés. Az MBD-t pedig 4db 100 kilós bombával felteszed pl a MiG-21 BD3-as tartójára , ez így simán benne van az 500kg-ban. | |||||
búza | Adatlap | 371159 | 2010. január 5. 21:40 | ![]() | |
Szia! Számoljunk egy kicsit! "A négyzáras MBD2-es tartóra sem lehet 100kg-osnál nagyobb bombákat feltenni." Tehát: MBD2-es tartóra felteszel 4 db. 100 kg.-s bombát az 400 kg. Mit is jelent a kettes? Üdv: Búza | |||||
borisz | Adatlap | 371158 | 2010. január 5. 21:10 | ![]() | |
Magyar atombomba? Mennyi lehet, és milyen erejűek ezek? Egyáltalán működnek még? | |||||
beczl | Adatlap | 371157 | 2010. január 5. 20:55 | ![]() | |
Üdv, Az éles változat 244N típusszámmal van rendszerben. | |||||
Muzzy | Adatlap | 371156 | 2010. január 5. 16:47 | ![]() | |
Nagy Andrissal nemrég erről beszélgettünk rebekán. Valóban logikus kenne a Zamok (zárat jelent) de tény, hogy az inkább 3-as és típust jelöl éppen abból kiindulva azzért, amit Daala tett fel, hogy a BD után más számok is szerepelnek. Muzzy | |||||
borisz | Adatlap | 371155 | 2010. január 5. 16:16 | ![]() | |
Szia. Szabad tudni, mi volt (van) éles változatként rendszerben? | |||||
beczl | Adatlap | 371154 | 2010. január 5. 10:54 | ![]() | |
Passz. Előkotrom otthon a Mig-21 ororsznyelvü üzemeltetési utasítását, hátha abban benne van a "megfejtés" :-) | |||||
Daala | Adatlap | 371153 | 2010. január 5. 10:03 | ![]() | |
Akkor a többinél miért nincs zamki és miért vannak számok? | |||||
beczl | Adatlap | 371152 | 2010. január 5. 10:02 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 371151 | 2010. január 5. 09:57 | ![]() | |
Akkor a Tu-95-ös BD5-95M tartóiban milyen betű az 5-ös? Én úgy tanultam, hogy a BD utáni számok a függeszthető súlykategóriát jelölik. A négyzáras MBD2-es tartóra sem lehet 100kg-osnál nagyobb bombákat feltenni. | |||||
Daala | Adatlap | 371150 | 2010. január 5. 09:31 | ![]() | |
Akkor az üzemeltetési utasításokban is rosszul írták a tartók nevét? Még én is így tanultam a MiG-21-est is meg a Minyót is. | |||||
beczl | Adatlap | 371148 | 2010. január 4. 22:08 | ![]() | |
@búza: Akkor most már ezt is tudom. Csak a Z betü mi lehet a tartó nevében? Az első kettőt tudom az БАЛОЧНЫЕ ДЕРЖАТЕЛИ. Az árnyékolást sajnos a programba van kódolva és nem változtatható. Tudom hogy nem volt nálunk rendszerben sem az SPS sem a bomba. Az indiai, orosz és NDK-s gépekhez lesz majd használva. Csak egyszerűbb volt egyszerre a gép és a függesztmény-t is tesztelni! :-) A futók és a törzsféklap a sérülésmodellezés miatt van egyszerre kiengedve, amint az a másik képen látható is. @sanyi: Köszönöm a gratulációt. Sok munka van benne. Nem kellett volna levenni, mert az átmérője nem haladta meg az 580mm-t. És simán elfért a főfutóaknák nyitott fedele között. Pont arra volt tervezve. :-) @búza #2: Kb. 2hónapja mozgósítottam az ismerősöket és próbáltam infókat szerezni. Elviekben 99%-hogy volt (van) éles változata is jelenleg rendszerben. Képek: Taktikai atombomba vetési sémája és 1-2kép a bobáról (köszönet érte Boris Tchetvertakov-nak) @SSgt_Chris A beczl.tvn.hu-n vagy a www.lockonfiles.com-on megtalálhatod a Mig-21bisz-t. @Nyugger: Szerintem nem R-60-hoz való, mert a külső tartókon nincsen semmi ilyesmi, holott arra is lehetett függeszteni R-60-t | |||||
Nyugger | Adatlap | 371147 | 2010. január 4. 21:08 | ![]() | |
Szia Búza, Ez a kábel csatorna nem az R-60-s rakétához volt ? Nuki csomagot a törzs alatt függesztették volna, a közel 500 kg-s 'csomag' így a súlypont közelében lett volna. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lövésem sincsen!
Ott most nem NATO reptér működik véletlen?
Mert akkor a reménytelenek esélytelenségével állunk a probléma előtt! :(
Hacsak valaki egy kiskapun be nem enged! :)
Mit szeretnékl fényképezni?
Üdv: kamovos
Ui: nem látom az Emiled címét! :(