<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 371226 | 2010. január 12. 21:04 | ||
Lacy | Adatlap | 371225 | 2010. január 12. 20:16 | ||
Szia, mivel export változatokat soroltál fel feltételezem nem a szovjet frontlégierő gépeire gondolsz. A VSZ egyéb tagállamai közül mindegyiknek hadrendbe kellett állítani olyan technikát (szárazföldit és légit egyaránt) ami szükség esetén képes volt ilyen töltetű fegyverek bevetésére. Erről sok mindenki sok mindent feltételez, illetve írt, de csak kevesen tudnak valóban igazat. Azok viszont nem beszélnek nyilvánosan. Mivel az ex VSZ tagállamok kormányai az elmúlt két évtizedben kisebb nagyobb lelkesedéssel, de tagadják. Gondolom lehet valami egyezmény, ami még nem járt le és tiltja a hivatalos nyilvánosságra hozatalt. No meg az oroszok is imádnak titkolózni! Így minden feltételezés! Továbbiakban csak a légierő: A legtöbb adat a cseh és a lengyel gépekről van, mert (feltételezések szerint) hivatalosan náluk nem csak a szárazföldi, hanem a légi erők is hadrendbe állítottak nukleáris fegyvereket. Persze nem kerültek a tulajdonukba a töltetek, csak a hordozó technika és a kiképzett személyi állomány. A többi tagállamnál inkább elvi lehetőség volt, háború esetére. Lengyeleknél a 1964-től szállított Su-7BM, majd a 1968-tól szállított Mig-21PFM-től a gépek egy szűk része, gyárilag alkalmas volt nukleáris töltetű fegyverek bevetésére. Majd a Su-7BKL típust alkalmazták mind a cseh, mind a lengyel frontlégierőnél ebben a szerepkörben. Az erre a feladatra speciális alakulatokat állítottak fel, amik közvetlenül a vezérkar alárendeltségébe kerültek. A lengyel Su-20-asoknál ugyan megemlítik, hogy képesek bevetni, de nem végeztek rá tömegesen képzést, az alakulatnak alapból más feladatai voltak. A Su-22M4K esetében pedig már csak az első sorozatokra mondják, hogy alkalmas volt, de nem végeztek ilyen célú gyakorlást. Ettől függetlenül szinte az összes hatvanas évek közepe és nyolcvanas évek eleje között VSZ számára exportált típus alkalmas volt, kisebb nagyobb átalakítással a feladatra. Suttogták mindenfelé, hogy voltak kiképzett szakemberek kisebb csoportjai, illetve raktározott eszközök. De nem szerelték be, illetve nem végeztek kiképzést a gyakorlatban. Csak távoli, végszükség esetére tartalékolták a képesség csíráját. De eredeti fotót ilyen fegyverrel függesztett VSZ gépről nem fogsz találni. Ha mégis valami csoda folytán lenne valakinek, azt nem itt fogja publikálni. Ellenben fegyver makettekről többet is találhatsz, pl. ha egyet visszalapozol ezen a fórumon. Érdekesek lehetnek az RU-57, RN-24, RN-28 as nukleáris töltettel felszerelt szabadesésű fegyverek. De mivel agyontitkolt ügyről van szó, sokféle nevük volt, a félrevezetés miatt. A szovjet frontlégierő típusai viszont szinte mind alkalmas volt a feladatra és gyakorolták is azt a hatvanas évektől. De ez egy másik történet. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371224 | 2010. január 12. 19:52 | ||
Makettező A Mig-23 MF fegyverzeti variációs kapcsolón van egy spec bomba beállítási lehetőség, amely az ilyen jellegű bombára utal. Függesztése (bár én nem fegyveres voltam) valószínű a törzsalatti tartón valósulhatott meg, mint ahogy az a 21-es esetében is. Fényképet nem nagyon fogsz erről találni. Horváth Miklós " Macska " pilóta barátom részt vett anno ilyen képzésben, az atombomba dobással kapcsolatban, de állandóan volt velük valaki, nehogy valami is kiszivároghasson. Kép, vagy leírás. | |||||
Planes | Adatlap | 371222 | 2010. január 12. 18:11 | ||
Bocs, utólag látom ,hogy már reagáltatok. Üdv. Eses Sándor | |||||
Planes | Adatlap | 371221 | 2010. január 12. 18:05 | ||
Szerintem a 41-es. | |||||
maverick | Adatlap | 371220 | 2010. január 12. 18:03 | ||
Szia Rumcájsz_52! Köszönöm a felvilágosítást! Üdv! maverick | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371219 | 2010. január 12. 17:48 | ||
SZIA MAVERICK A 21F-13 gerinc közepén lévő kés-antenne egyetlen VSz-tagállam gépén sem volt rajta, ez ui. a "szövetségen" kivüli országokba szállitott gépek IFF /barát-ellenség azonositó/ rendszerének antennája volt. A képen indonéz gép van, de pl ugyanez a kivitele az indiai gépeknek is. A mi gépeinken helyette a függ. vezérsik tetején és a kabin alatt a törzs alján volt az azonos feladatköru 3-3 eltérő méretü kis SzRO-antenna. Üdv R. | |||||
maverick | Adatlap | 371218 | 2010. január 12. 17:38 | ||
Levix | Adatlap | 371217 | 2010. január 12. 16:51 | ||
A minta alapján is a 41-es a legvalószínűbb. | |||||
juge75 | Adatlap | 371216 | 2010. január 12. 16:20 | ||
Nem kötözködés, tény. | |||||
juge75 | Adatlap | 371215 | 2010. január 12. 16:19 | ||
Hát tipográfiát nem tanultál, ezért a betű típusokat sem biztos hogy ismered. 7-es szám kizárva. Annak dől a szára, ez viszont egyenes. A 2-es is kizárva, mert egyrészt szélesebb, mint az 1-es, másrészt felül kanyarodik, azután szárdőlés és vízszintes a talpa. | |||||
juge75 | Adatlap | 371214 | 2010. január 12. 16:13 | ||
Én speciel a 21 SMT változatról tudom, hogy kifejezetten ez volt a munkaköre. Ezért volt benne függöny és egy kis kapcsolódoboz az első kabinkeret felső részén. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371213 | 2010. január 12. 14:33 | ||
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a Mig 21MF, Mig 23MF, Szu 22 alkalmas nukleáris fegyver hordozására? A 21 BIS-ről tudom, hogy igen, de ezek a gépek melyik tartón és pontosan milyen bombát hordoztak?Képeket esetleg tudtok küldeni ilyen gépekről? Üdv:Viktor | |||||
mig23papa | Adatlap | 371212 | 2010. január 12. 12:46 | ||
Kamovos " Képeket nem linkelhetek ide mert azok Mig23papa tulajdonai! " Ne bonyolítsd a helyzetet, ha az én képeim akkor nyugodtan pakold be ide is. Akkor is ha Horváth Balázs lapján vannak. Hisz valószínű, ő is tőlem kapta anno. Nem tudom mi a gondod az etikával ez ügyben, a közelmúltban jelent meg egy cikk Simon Robi írásával, Mig 23 asok történetéről az én képeimmel, tőlem nem megkérdezve, az egyik repülős lapban. Na és akkor mi van? Menjek reklamálni? Nem az a cél, hogy minél többen lássák, minél több helyen a képeinket? | |||||
Monox | Adatlap | 371211 | 2010. január 12. 09:39 | ||
Nem akarok kötözködni, de már ide feltett kép alapján a gép éppúgy lehet a 47-es min a 41-es. Én még a 42-est is kinéztem belőle, de Nyugger ezt a ködöt eloszlatta. Talán a festés elemzés alapján pontosan azonosítható lesz. | |||||
Sennás | Adatlap | 371210 | 2010. január 11. 22:17 | ||
Kösz Fönök így már meg van!Jó képek némelyik képtől a szívem sajdúl meg igy ki vannak dobva ezek a gépek. | |||||
Kamovos | Adatlap | 371209 | 2010. január 11. 21:41 | ||
Szia Sennás! Emilben van egy link cím, onnénd tudod letölteni! Most elküldtem külön, csak ezt a címet! Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 371208 | 2010. január 11. 21:38 | ||
Az a baj nem értem, nem jött át semmi igazából. | |||||
Kamovos | Adatlap | 371207 | 2010. január 11. 21:30 | ||
Szia Sennás Igazd van! Dehát hilyába! Ez már a kormmal jár! :) :D Betettelek a névjegyzékembe! Küldök neked 1 zip-es csomagot! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 371206 | 2010. január 11. 21:17 | ||
Szia Mig23papa A képek Balázs barátom honlapján találhatók! Nem tartanám etikus, ha ide bemásolnám őket! Inkább akit érdekel látogasson el a honlapjára! Még számtalan értékes képet találhat ott! Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 371205 | 2010. január 11. 21:00 | ||
Bátya!Hát már küldtél levelet is egy SDKFZ 173-ról! duró0607@freemail.hu Csak az ott "lenyügözött gépeket" meg ha lehet 1-2 felszálló C-17.Ott nem szokott lenni nyiltnap? | |||||
mig23papa | Adatlap | 371204 | 2010. január 11. 20:59 | ||
romeo | Adatlap | 371203 | 2010. január 11. 20:50 | ||
Kamovos | Adatlap | 371202 | 2010. január 11. 20:41 | ||
Kamovos | Adatlap | 371201 | 2010. január 11. 20:34 | ||
Szerbusz barátom! Lövésem sincsen! Ott most nem NATO reptér működik véletlen? Mert akkor a reménytelenek esélytelenségével állunk a probléma előtt! :( Hacsak valaki egy kiskapun be nem enged! :) Mit szeretnékl fényképezni? Üdv: kamovos Ui: nem látom az Emiled címét! :( | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371200 | 2010. január 11. 20:34 | ||
Sennás | Adatlap | 371199 | 2010. január 11. 20:20 | ||
Tisztelet Janibá!Kérdeznék fönököm.Pápára hogy lehet bejutni fotózni ,nézelődni? | |||||
Kamovos | Adatlap | 371198 | 2010. január 11. 20:18 | ||
Sziasztok! A gysz: 75077711 41-es oldalszámú MIG-21 BIS-ről, Horváth Balázs Barátom honlapján találtok információt! Aszerinz pedig 1979-ben helyezték üzembe és 2000-ben vontá ki a rendszerből! Jelenleg Pápán van! Képeket nem linkelhetek ide mert azok Mig23papa tulajdonai! A honlapon 3 db kép található róla! Mindenkinek, aki a repülés szerelmes, ajánlom Balázs honlapját címe: horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 371197 | 2010. január 11. 19:36 | ||
Sziasztok, Akkor egy kis statisztika : 90.09.19-én Pápán repült a 41-s MiG-21bis-ap (rep.tartaléka a 47-s gép) 04-s MiG-23MF (rep.tart. a 07-s gép) 10437-s Mi-8T valmint a 716-s Mi-24V. Statikus soron volt a 46 MiG-21bis-ap, 17-s MiG-21UM, a 02-s MiG-23MF, a 15-s MiG-23UB, 10426-s Mi-8T valamint a 717-s Mi-24V. Civil gépek : An-2 HA-ANP, PZL-104 HA-SEA, Z-142 HA-GFU valamint 2 vitorlázógép. | |||||
búza | Adatlap | 371196 | 2010. január 11. 19:22 | ||
Nyilvánosról nem tudok csak személyes élmény köt hozzá (is). | |||||
fishpot | Adatlap | 371195 | 2010. január 11. 19:19 | ||
búza | Adatlap | 371194 | 2010. január 11. 19:19 | ||
Kakukk | Adatlap | 371193 | 2010. január 11. 18:52 | ||
Sziasztok! Az 1953as Mig21bis-ről tud valaki ,valamit? Köthető hozzá valamilyen történet? | |||||
Kamovos | Adatlap | 371192 | 2010. január 11. 17:52 | ||
Sziasztok! Erről a MIG-21 BIS-ről van szó? gysz: 75077711 41-es oldalszámú? Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 371191 | 2010. január 11. 15:51 | ||
Daala | Adatlap | 371190 | 2010. január 11. 15:36 | ||
Vagy 41 vagy 47, de inkább 41 méghozzá a szögletes szám. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371187 | 2010. január 11. 13:08 | ||
Szerintem is, majd este megnézem a negativot... ismerős a kép. | |||||
búza | Adatlap | 371186 | 2010. január 11. 13:03 | ||
41-nek tűnik. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371185 | 2010. január 11. 12:47 | ||
Monox | Adatlap | 371184 | 2010. január 11. 09:48 | ||
Tudja-e valaki azt, hogy 1990.09.16.-án a tragikus kimenetelű pápai repülőnapon melyik volt az a MiG-21bisz ami a 04-es MiG-23-assal párban kezdték meg a felszállást? | |||||
búza | Adatlap | 371183 | 2010. január 10. 21:07 | ||
Nem, de valószínűleg az oldalkormánnyal egy kicsit többet kellett dolgozni. Amúgy, ha egy pár másodpercre újra "be" helyzetbe tette volna a futó karját a lemez bezáródott volna. Persze nem tudta, hogy nyitva van, csak utólag. Üdv: Búza | |||||
PETI | Adatlap | 371182 | 2010. január 10. 20:27 | ||
Kösz a megfejtést. :) De azon csodálkozom, hogy ilyenkor nem kell befejezni a bemutatót egy fairfordi bemutatón, nyugati nézők ezrei előtt? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371181 | 2010. január 10. 20:08 | ||
mig23papa ... vagy pontatlanul van beszabályozva a sorrend-egyeztető szelep, vagy mindkettő jó, csak a pilóta túl rövid ideig kapcsolta benti helyzetbe a futómü vezérlő-csapot, túl korán tette semleges helyzetbe, igy nem volt ideje a munkahengernek teljes zárásig behúzni a főfutókerék burkolólemezét. R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371180 | 2010. január 10. 13:33 | ||
PETI | Adatlap | 371179 | 2010. január 9. 19:57 | ||
Levix | Adatlap | 371178 | 2010. január 7. 17:16 | ||
beczl | Adatlap | 371177 | 2010. január 7. 08:00 | ||
A BDZ - BD3-al kapcsolatban érdemes megnézni az egyik gyártó honlapját. www.artem.ua/index.php Ha a honlapon ráviszed az egérmutatót valamelyik BD3 linkre, akkor az érdekes módon "zamok-bdz" névre mutat. :o | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371176 | 2010. január 6. 22:49 | ||
Búza "sasszi, zakrilki" és "buszter, eleron" , az első betű az orosz/cirill "e" hangot jelöli, a magyar/latin "e" meg az oroszban "je" kettős-hangzót jelent, tehát pontosan oroszosan kiejtve "eljeron", csak a j az kicsit néma hang, félig lenyelve. Az orosz tanárnőm annak idején úgy okította, hogy inkább az előtte lévő mássalhangzó kiejtését lágyítja egy kicsit, tehát a magyar ly-nek felel meg a kiejtés ebben a szóban. R. | |||||
búza | Adatlap | 371175 | 2010. január 6. 21:52 | ||
Nem, csak szeretnék tisztán látni! :-) A 21-es körül ( én azt ismerem egy kicsit jobban ) eléggé nagy a zűrzavar és mostanában sikerült egy-két érdekes dolgot kiderítenünk SMT-MT témában. Egyszerűen zavar, ha valami nem tiszta. És akkor az a kép, amit kértem, de közben megtaláltam a gépemen. Sasszi zakrilki és buszter micsoda? Mert ugye az első betű nem E és nem Z, amúgy meg eleron, azaz csűrő! Erről beszéltem, hogy egy elírás akár forrássá is válhat a későbbiekben, amikor már semki nem emlékszik az eredetire! De lehet, hogy igazad van, én csak szeretnék biztos lenni benne! Üdv: Búza | |||||
Daala | Adatlap | 371174 | 2010. január 6. 21:32 | ||
Remélem, azért nem fogunk vérre menő vitát folytatni...:-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A MIG-21-esek közül az SMT és a BISZ biztosan hordott AB tartót a középső (törzs alatti) függesztési ponton. Tökölön egy század így repült. Ezek a gépek a szárny alatti külsőn mindig póttartály tartóval voltak felszerelve. A magyar BISZ-ekről ugyan mondták, hogy képesek rá, de kábelezés láthatóan nem volt hozzá, márpedig a PG.-ben azt látni kellett volna nagyjavításkor, illetve azt is ki kellett volna próbálni, de ilyen nem volt.
A 23-asokből egy század Lacházán szintén hordta az AB tartót a bal törzs alatti helyen.
Súlymakettről van több fotó is, de mint már előzőekben írtam: a neten még éles fegyverről tudtommal soha senki nem publikált fényképet.
A 41-es kérdéskörről annyit, hogy mi fotók alapján találgat(t)unk, Nyugger barátunk pedig a jegyzeteiből TUDTA a gépszámot!
Üdv: Búza