/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
PETI 371270 2010. január 23. 10:19
Válasz erre
0158
0158
9507
9507

:)
PETI 371269 2010. január 23. 10:13
Válasz erre
Tibor 371268 2010. január 23. 07:54
Válasz erre
Szia!
Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves.
Üdv.
mirazsmarci 371267 2010. január 22. 21:33
Válasz erre
Szia!

A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt.

pl. 9507,9515, 9603
Zépisti 371266 2010. január 22. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is.

Köszi a segítséget!

Zépisti

PUMA Makettklub Kecskemét
Rob79 371265 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt!
Rob79 371264 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Köszi Szépen Nugger az alapos ismertetést! azt hiszem most már mindent tudok... :-)))
Nyugger 371263 2010. január 18. 20:01
Válasz erre
Szia Rob79,
1961-2000: 39 évig voltak hadrendben Mo.-n a MiG-21-s típus klf. változatai.
A sziluettek a felső sorban balról->jobbra MiG-21F-13, MiG-21PF, MiG-21MF, MiG-21bis. Alsó sorban b->j MiG-21U 66-400-s és a 66-600-s változata valamint a MiG-21UM.
búza 371262 2010. január 18. 18:55
Válasz erre
Szia Monox!
547. (összes addigi javítás) Ez mire vonatkozik? Mert pl. vadászgépből több volt, javított repülő szerkezetből ( MI-8, MI-24, MI-2, MIG-15, stb.) pedig jóval több. Egyébként meg talán egyszerűen kinevezték annak, sajtó, pogácsa, üdítő, esetleg fogadás valahol, pápai polgármester a hátsó ülésben az elszállításnál, Kositzky az elsőben, szóval REKLÁM! Van ez így máshol is! Anno november 7.-én ágazat kiváló vállalata voltunk, január elsején meg Pestvidéki Gépgyár felszámolás alatt! Lehet, hogy a dátumok nem pontosak, de a tények azért azok.
Üdv: Búza
Monox 371261 2010. január 18. 17:45
Válasz erre
Én viszont úgy tudom, hogy az 500-dik javított 21-esre vonatkozott a szám. Persze nem 500 gép javításra, hanem az 500.-dik ipari javításra. Bár Zsák Ferenccel beszélgetve ez a szám semmiképp nem stimmel. 4 féle esetleges magyarázat lehett, hogy miképp jöhetett ki a szám de tény, hogy első esetben 547. (összes addigi javítás), a másodikban 486 (összes addigi MiG-21-es javítás) és két másik adattal való egybevétellel sem volt az 500.-dik javítás sem a gép, sem a PG-DR.Rt történetében.

Máig talány tehát, hogy miképp lett a jelvény jogos gazdája a 905-ös.

És mást sem értek. Ismerteim szerint a MiG-21-es gépeinken nem végeztek sosem üzemidő hosszabítást.

Vagy mégis?

Csak azért, mert a több gépünk többet repült 2000 óránál, miközben 1800 óra után esedékes ipari javítást ismereteim szerint egyik MiG-21UM gépünknél sem végezték el.
Rob79 371260 2010. január 18. 17:43
Válasz erre
Amúgy szia Laci "bácsi"(Rumcájsz52)! Olvastam az adatlapod, akkor te biztos emlékszel a 6264-esre, aminek nagyjavítás után nemsokkal kitört az orrfutója! Én ugyan nem láttam élőben, de ahogy mesélték nem semmi lehetett... Ha jól emlékszem még a Top Gun egyok számában pont erről a gépről szólt egy cikk, ahogy végigkísérik a feljavítást, festés meg minden.
Rob79 371259 2010. január 18. 17:36
Válasz erre
P1000505
P1000505

Köszönöm a megerősítést mindenkinek! Egy másik érdekes "adat" a 907-es orráról! Ezt talán könnyebb kitalálni mit jelent...
Rumcájsz_52 371258 2010. január 18. 16:55
Válasz erre
Rob79
Jól gondolod, 500.-ik nagyjavított gép volt a PG történetében, de nem 65-től, hanem 52-től, a céget ui. akkor alapították.
Üdv R.
mirazsmarci 371257 2010. január 18. 16:16
Válasz erre
Szia

Jól gondolod, 98-ban, az utolsónak beérkezett 2 db UM-mel meghaladták az 500-ik 21-es nagyjavítást.
Rob79 371256 2010. január 18. 16:09
Válasz erre
Talán a pg-ben nagyjavított gépek száma lehet, a fennállása alatt... 1965-98 között, ha jól tévedek.. :-)) Jelen gép volt az 500-adik. Valószínűleg, de úgyis megkapjuk a kiigazítást! Én is kíváncsi vagyok jól gondolom-e?
Sennás 371255 2010. január 18. 15:49
Válasz erre
Szeva ROB79!Igen lassan ez már "trabi kék".Leplezni kéne a tudatlanságomat de csak megkérdem mit takar az "500"?nemigen repült óra de nem is darabszám vagy javitott gép?Segitenél!Köszi.
Rob79 371254 2010. január 18. 11:23
Válasz erre
P1000500
P1000500
P1000498
P1000498

Szia Sennás és VO101Papi! Ma már a kékhez sem nagyon hasonlítanak a színek... Egy kis érdekesség a 905-ös oldaláról... Én pont 98-ban voltam katona Kupon, és még én diktáltam anno az IFF-ről a 905-ös tököli "razgonyt"... Már nem most volt ez sem...
Kamovos 371252 2010. január 16. 20:37
Válasz erre
Szia Sennás!

Ezzel számolni kell!
Ez Magyarország!

Üdv: kamovos
Kakukk 371251 2010. január 16. 20:29
Válasz erre
Köszönöm a fotókat migi.
Én nem makettezek,oldalnézeti rajzokat csinálok főleg repülőgéprekről.
Jelenleg egy mig21Um van készülőben.Ezekre egy angol kollégának van szüksége.
migi 371250 2010. január 16. 20:04
Válasz erre
Milyen méretben gondolod megcsinálni ? mert 1/32 matricám van hozzá .
migi 371249 2010. január 16. 19:50
Válasz erre
Mig-21_37
Mig-21_37
mig21mf-53
mig21mf-53
mig21mf-55
mig21mf-55

Hirtelen ennyim van .
Sennás 371248 2010. január 16. 19:21
Válasz erre
Szeva Janibá!valamennyire érthető az érvelés csak ha ilyet odaviszel egy versenyre jobb esetben hülyének néznek{hiába odateszel 1 eredeti képet} rosszabikban betesznek a junior kategoriába.
Kakukk 371247 2010. január 16. 19:11
Válasz erre
1233911
1233911

Sziasztok!
Tud vki erről a gépről még több fotót adni?
VO101_Papi 371245 2010. január 16. 00:12
Válasz erre
2252
2252

Hali!

Azok a PG-ben legutoljára nagyjavított UM-ek 904, 905, 906, 907, valszeg azokon már más márkájú festéket használhattak, mint az elődökön és ezért kékül, vagy csak még nem érte el azt a kort a festék, és ebben a stádiumában éppen kékes-zöld bár érdekes, hogy hátul jobbról a második az NDK-ás festésű mellett nem kékült be, de az is lehet, hogy az nem a 904-es, hanem a 096-os
Kamovos 371244 2010. január 15. 23:08
Válasz erre
Szia Sennás!

szerintem az a nap áldásos tevékenységének eredménye!

Üdv: kamovos
Joccak!
Sennás 371243 2010. január 15. 22:59
Válasz erre
051_7421w
051_7421w
051_7270w
051_7270w

Jó estét!Kérdeznék Urak!Az első képen az csak valami "színhiba" vagy volt pár gép ami ilyen "kék" volt?2.képen az én kedvenc {megépített}gépem van sajna kezd megfakúlni tönkremenni.De ha megnyerem a lotto ötöst megveszem,és kipofozzuk!
Daala 371242 2010. január 15. 20:35
Válasz erre
Daala 371241 2010. január 15. 20:33
Válasz erre
Régi Revell (70-es 80-as évek) makettje új dobozban. Alakhűsége megkérdőjelezhető, pozitív panelvonalas. Akkor már inkább az Academy, amíg az Eduard ki nem jön az övével.
PETI 371240 2010. január 15. 19:38
Válasz erre
Persze, minden közértben kapható! Szerintem nem sok jót rejthet a doboz... :(
migi 371239 2010. január 15. 19:11
Válasz erre
RMX5482
RMX5482

Tudtok valamit erről a 1/48 maketről ?
p-51 371238 2010. január 13. 18:58
Válasz erre
búza 371237 2010. január 13. 18:48
Válasz erre
Daala 371236 2010. január 13. 16:58
Válasz erre
Szeptemberben jön ki az Eduard az új saját fejlesztésű 1/48-as MiG-21-esével, elsőként az MF-fel!
Először Limited Edition, majd utána a Profipack kiadásokkal.
Ezeket követi majd az SMT és a Bisz, majd később a további változatok is.
Reméljük megérte a hosszú várakozási és fejlesztési idő!
Az 1/72-es MiG-15 kiadása egyenlőre átnyúlik 2011-re.
www.eduard.cz/
Lacy 371235 2010. január 13. 16:14
Válasz erre
Szia, ha háborúban részt vevő terepszínű gépet szeretnél, akkor a 11-es számú képen látható 6122-es gépet ne válaszd. Ezt a gépet a gorkiji gyár a szovjet frontlégierőnek szállította le eredetileg a hatvanas évek első felében, és csak a háború vége után adták át baráti segítségként a Vietnamiaknak, több használt példánnyal együtt.
p-51 371234 2010. január 13. 14:55
Válasz erre
búza 371233 2010. január 13. 05:39
Válasz erre
A 4228-asban van a válasz, a tartóról valahol előrébb. Ha ráérek este felrakom újra.
Üdv: Búza
Makettezõ 371232 2010. január 12. 23:50
Válasz erre
Azért kérdeztem rá, mert pár makettemet ilyen szerepre szánok a diorámámon, de még mindig nem tudom a bomba tipusát , még súlymakettről készült kép is jó lenne.Köszönöm válaszaitokat.

Üdv:Viktor
Wrecker 371231 2010. január 12. 22:50
Válasz erre
mig-21-1
mig-21-1
mig-21-2
mig-21-2
mig-21-3
mig-21-3

Szia!

Ha ez segít...
notarius 371230 2010. január 12. 22:28
Válasz erre
Szinte mind fémszínű, amit én ismerek. A háború utániakon meg előfordult a kubai stílusú kamó.
p-51 371229 2010. január 12. 21:58
Válasz erre
Még nem döntöttem, a lényeg, hogy olyat szeretnék, ami részt vett a háborúban, tehát 1972, 1973-ig.
búza 371228 2010. január 12. 21:56
Válasz erre
A 21-es melyik altípusára gondolsz?
p-51 371227 2010. január 12. 21:48
Válasz erre
Sziasztok!
MiG-21-et fogok építeni (makettet). Szeretnék észak-vietnami festést készíteni, de nem találtam tisztességes festésmintát. Tudnátok ajánlani?
Üdvözlettel:
p-51
búza 371226 2010. január 12. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!
A MIG-21-esek közül az SMT és a BISZ biztosan hordott AB tartót a középső (törzs alatti) függesztési ponton. Tökölön egy század így repült. Ezek a gépek a szárny alatti külsőn mindig póttartály tartóval voltak felszerelve. A magyar BISZ-ekről ugyan mondták, hogy képesek rá, de kábelezés láthatóan nem volt hozzá, márpedig a PG.-ben azt látni kellett volna nagyjavításkor, illetve azt is ki kellett volna próbálni, de ilyen nem volt.
A 23-asokből egy század Lacházán szintén hordta az AB tartót a bal törzs alatti helyen.
Súlymakettről van több fotó is, de mint már előzőekben írtam: a neten még éles fegyverről tudtommal soha senki nem publikált fényképet.
A 41-es kérdéskörről annyit, hogy mi fotók alapján találgat(t)unk, Nyugger barátunk pedig a jegyzeteiből TUDTA a gépszámot!
Üdv: Búza
Lacy 371225 2010. január 12. 20:16
Válasz erre
Szia, mivel export változatokat soroltál fel feltételezem nem a szovjet frontlégierő gépeire gondolsz. A VSZ egyéb tagállamai közül mindegyiknek hadrendbe kellett állítani olyan technikát (szárazföldit és légit egyaránt) ami szükség esetén képes volt ilyen töltetű fegyverek bevetésére.

Erről sok mindenki sok mindent feltételez, illetve írt, de csak kevesen tudnak valóban igazat. Azok viszont nem beszélnek nyilvánosan. Mivel az ex VSZ tagállamok kormányai az elmúlt két évtizedben kisebb nagyobb lelkesedéssel, de tagadják. Gondolom lehet valami egyezmény, ami még nem járt le és tiltja a hivatalos nyilvánosságra hozatalt. No meg az oroszok is imádnak titkolózni!

Így minden feltételezés! Továbbiakban csak a légierő:

A legtöbb adat a cseh és a lengyel gépekről van, mert (feltételezések szerint) hivatalosan náluk nem csak a szárazföldi, hanem a légi erők is hadrendbe állítottak nukleáris fegyvereket. Persze nem kerültek a tulajdonukba a töltetek, csak a hordozó technika és a kiképzett személyi állomány. A többi tagállamnál inkább elvi lehetőség volt, háború esetére.

Lengyeleknél a 1964-től szállított Su-7BM, majd a 1968-tól szállított Mig-21PFM-től a gépek egy szűk része, gyárilag alkalmas volt nukleáris töltetű fegyverek bevetésére. Majd a Su-7BKL típust alkalmazták mind a cseh, mind a lengyel frontlégierőnél ebben a szerepkörben.

Az erre a feladatra speciális alakulatokat állítottak fel, amik közvetlenül a vezérkar alárendeltségébe kerültek. A lengyel Su-20-asoknál ugyan megemlítik, hogy képesek bevetni, de nem végeztek rá tömegesen képzést, az alakulatnak alapból más feladatai voltak. A Su-22M4K esetében pedig már csak az első sorozatokra mondják, hogy alkalmas volt, de nem végeztek ilyen célú gyakorlást.

Ettől függetlenül szinte az összes hatvanas évek közepe és nyolcvanas évek eleje között VSZ számára exportált típus alkalmas volt, kisebb nagyobb átalakítással a feladatra. Suttogták mindenfelé, hogy voltak kiképzett szakemberek kisebb csoportjai, illetve raktározott eszközök. De nem szerelték be, illetve nem végeztek kiképzést a gyakorlatban. Csak távoli, végszükség esetére tartalékolták a képesség csíráját.

De eredeti fotót ilyen fegyverrel függesztett VSZ gépről nem fogsz találni. Ha mégis valami csoda folytán lenne valakinek, azt nem itt fogja publikálni. Ellenben fegyver makettekről többet is találhatsz, pl. ha egyet visszalapozol ezen a fórumon.

Érdekesek lehetnek az RU-57, RN-24, RN-28 as nukleáris töltettel felszerelt szabadesésű fegyverek. De mivel agyontitkolt ügyről van szó, sokféle nevük volt, a félrevezetés miatt.

A szovjet frontlégierő típusai viszont szinte mind alkalmas volt a feladatra és gyakorolták is azt a hatvanas évektől. De ez egy másik történet.
mig23papa 371224 2010. január 12. 19:52
Válasz erre
Makettező

A Mig-23 MF fegyverzeti variációs kapcsolón van egy spec bomba beállítási lehetőség, amely az ilyen jellegű bombára utal. Függesztése (bár én nem fegyveres voltam) valószínű a törzsalatti tartón valósulhatott meg, mint ahogy az a 21-es esetében is. Fényképet nem nagyon fogsz erről találni. Horváth Miklós " Macska " pilóta barátom részt vett anno ilyen képzésben, az atombomba dobással kapcsolatban, de állandóan volt velük valaki, nehogy valami is kiszivároghasson. Kép, vagy leírás.
Planes 371222 2010. január 12. 18:11
Válasz erre
Bocs, utólag látom ,hogy már reagáltatok. Üdv. Eses Sándor
Planes 371221 2010. január 12. 18:05
Válasz erre
maverick 371220 2010. január 12. 18:03
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!
Köszönöm a felvilágosítást!

Üdv! maverick
Rumcájsz_52 371219 2010. január 12. 17:48
Válasz erre
SZIA MAVERICK
A 21F-13 gerinc közepén lévő kés-antenne egyetlen VSz-tagállam gépén sem volt rajta, ez ui. a "szövetségen" kivüli országokba szállitott gépek IFF /barát-ellenség azonositó/ rendszerének antennája volt. A képen indonéz gép van, de pl ugyanez a kivitele az indiai gépeknek is. A mi gépeinken helyette a függ. vezérsik tetején és a kabin alatt a törzs alján volt az azonos feladatköru 3-3 eltérő méretü kis SzRO-antenna.
Üdv R.
maverick 371218 2010. január 12. 17:38
Válasz erre
f_13
f_13

Sziasztok!

Némely F-13-mason a (mellékelt kép) gerincen lévő érzékelő mi célt szolgált? A magyar F-13-masokra jellemző volt? Ha igen, tudnátok pár képet küldeni róla?
Előre is köszönöm!

Üdv maverick
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.