<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PETI | Adatlap | 371270 | 2010. január 23. 10:19 | ||
PETI | Adatlap | 371269 | 2010. január 23. 10:13 | ||
Marci, ezek a Dongós gépek voltak! | |||||
Tibor | Adatlap | 371268 | 2010. január 23. 07:54 | ||
Szia! Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves. Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371267 | 2010. január 22. 21:33 | ||
Szia! A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt. pl. 9507,9515, 9603 | |||||
Zépisti | Adatlap | 371266 | 2010. január 22. 19:52 | ||
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is. Köszi a segítséget! Zépisti PUMA Makettklub Kecskemét | |||||
Rob79 | Adatlap | 371265 | 2010. január 19. 10:40 | ||
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt! | |||||
Rob79 | Adatlap | 371264 | 2010. január 19. 10:40 | ||
Köszi Szépen Nugger az alapos ismertetést! azt hiszem most már mindent tudok... :-))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371263 | 2010. január 18. 20:01 | ||
Szia Rob79, 1961-2000: 39 évig voltak hadrendben Mo.-n a MiG-21-s típus klf. változatai. A sziluettek a felső sorban balról->jobbra MiG-21F-13, MiG-21PF, MiG-21MF, MiG-21bis. Alsó sorban b->j MiG-21U 66-400-s és a 66-600-s változata valamint a MiG-21UM. | |||||
búza | Adatlap | 371262 | 2010. január 18. 18:55 | ||
Szia Monox! 547. (összes addigi javítás) Ez mire vonatkozik? Mert pl. vadászgépből több volt, javított repülő szerkezetből ( MI-8, MI-24, MI-2, MIG-15, stb.) pedig jóval több. Egyébként meg talán egyszerűen kinevezték annak, sajtó, pogácsa, üdítő, esetleg fogadás valahol, pápai polgármester a hátsó ülésben az elszállításnál, Kositzky az elsőben, szóval REKLÁM! Van ez így máshol is! Anno november 7.-én ágazat kiváló vállalata voltunk, január elsején meg Pestvidéki Gépgyár felszámolás alatt! Lehet, hogy a dátumok nem pontosak, de a tények azért azok. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371261 | 2010. január 18. 17:45 | ||
Én viszont úgy tudom, hogy az 500-dik javított 21-esre vonatkozott a szám. Persze nem 500 gép javításra, hanem az 500.-dik ipari javításra. Bár Zsák Ferenccel beszélgetve ez a szám semmiképp nem stimmel. 4 féle esetleges magyarázat lehett, hogy miképp jöhetett ki a szám de tény, hogy első esetben 547. (összes addigi javítás), a másodikban 486 (összes addigi MiG-21-es javítás) és két másik adattal való egybevétellel sem volt az 500.-dik javítás sem a gép, sem a PG-DR.Rt történetében. Máig talány tehát, hogy miképp lett a jelvény jogos gazdája a 905-ös. És mást sem értek. Ismerteim szerint a MiG-21-es gépeinken nem végeztek sosem üzemidő hosszabítást. Vagy mégis? Csak azért, mert a több gépünk többet repült 2000 óránál, miközben 1800 óra után esedékes ipari javítást ismereteim szerint egyik MiG-21UM gépünknél sem végezték el. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371260 | 2010. január 18. 17:43 | ||
Amúgy szia Laci "bácsi"(Rumcájsz52)! Olvastam az adatlapod, akkor te biztos emlékszel a 6264-esre, aminek nagyjavítás után nemsokkal kitört az orrfutója! Én ugyan nem láttam élőben, de ahogy mesélték nem semmi lehetett... Ha jól emlékszem még a Top Gun egyok számában pont erről a gépről szólt egy cikk, ahogy végigkísérik a feljavítást, festés meg minden. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371259 | 2010. január 18. 17:36 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371258 | 2010. január 18. 16:55 | ||
Rob79 Jól gondolod, 500.-ik nagyjavított gép volt a PG történetében, de nem 65-től, hanem 52-től, a céget ui. akkor alapították. Üdv R. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371257 | 2010. január 18. 16:16 | ||
Szia Jól gondolod, 98-ban, az utolsónak beérkezett 2 db UM-mel meghaladták az 500-ik 21-es nagyjavítást. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371256 | 2010. január 18. 16:09 | ||
Talán a pg-ben nagyjavított gépek száma lehet, a fennállása alatt... 1965-98 között, ha jól tévedek.. :-)) Jelen gép volt az 500-adik. Valószínűleg, de úgyis megkapjuk a kiigazítást! Én is kíváncsi vagyok jól gondolom-e? | |||||
Sennás | Adatlap | 371255 | 2010. január 18. 15:49 | ||
Szeva ROB79!Igen lassan ez már "trabi kék".Leplezni kéne a tudatlanságomat de csak megkérdem mit takar az "500"?nemigen repült óra de nem is darabszám vagy javitott gép?Segitenél!Köszi. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371254 | 2010. január 18. 11:23 | ||
Kamovos | Adatlap | 371252 | 2010. január 16. 20:37 | ||
Szia Sennás! Ezzel számolni kell! Ez Magyarország! Üdv: kamovos | |||||
Kakukk | Adatlap | 371251 | 2010. január 16. 20:29 | ||
Köszönöm a fotókat migi. Én nem makettezek,oldalnézeti rajzokat csinálok főleg repülőgéprekről. Jelenleg egy mig21Um van készülőben.Ezekre egy angol kollégának van szüksége. | |||||
migi | Adatlap | 371250 | 2010. január 16. 20:04 | ||
Milyen méretben gondolod megcsinálni ? mert 1/32 matricám van hozzá . | |||||
migi | Adatlap | 371249 | 2010. január 16. 19:50 | ||
Hirtelen ennyim van . | |||||
Sennás | Adatlap | 371248 | 2010. január 16. 19:21 | ||
Szeva Janibá!valamennyire érthető az érvelés csak ha ilyet odaviszel egy versenyre jobb esetben hülyének néznek{hiába odateszel 1 eredeti képet} rosszabikban betesznek a junior kategoriába. | |||||
Kakukk | Adatlap | 371247 | 2010. január 16. 19:11 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 371245 | 2010. január 16. 00:12 | ||
Hali! Azok a PG-ben legutoljára nagyjavított UM-ek 904, 905, 906, 907, valszeg azokon már más márkájú festéket használhattak, mint az elődökön és ezért kékül, vagy csak még nem érte el azt a kort a festék, és ebben a stádiumában éppen kékes-zöld bár érdekes, hogy hátul jobbról a második az NDK-ás festésű mellett nem kékült be, de az is lehet, hogy az nem a 904-es, hanem a 096-os | |||||
Kamovos | Adatlap | 371244 | 2010. január 15. 23:08 | ||
Szia Sennás! szerintem az a nap áldásos tevékenységének eredménye! Üdv: kamovos Joccak! | |||||
Sennás | Adatlap | 371243 | 2010. január 15. 22:59 | ||
Daala | Adatlap | 371242 | 2010. január 15. 20:35 | ||
Daala | Adatlap | 371241 | 2010. január 15. 20:33 | ||
Régi Revell (70-es 80-as évek) makettje új dobozban. Alakhűsége megkérdőjelezhető, pozitív panelvonalas. Akkor már inkább az Academy, amíg az Eduard ki nem jön az övével. | |||||
PETI | Adatlap | 371240 | 2010. január 15. 19:38 | ||
Persze, minden közértben kapható! Szerintem nem sok jót rejthet a doboz... :( | |||||
migi | Adatlap | 371239 | 2010. január 15. 19:11 | ||
p-51 | Adatlap | 371238 | 2010. január 13. 18:58 | ||
köszönöm az infót! | |||||
búza | Adatlap | 371237 | 2010. január 13. 18:48 | ||
Daala | Adatlap | 371236 | 2010. január 13. 16:58 | ||
Szeptemberben jön ki az Eduard az új saját fejlesztésű 1/48-as MiG-21-esével, elsőként az MF-fel! Először Limited Edition, majd utána a Profipack kiadásokkal. Ezeket követi majd az SMT és a Bisz, majd később a további változatok is. Reméljük megérte a hosszú várakozási és fejlesztési idő! Az 1/72-es MiG-15 kiadása egyenlőre átnyúlik 2011-re. www.eduard.cz/ | |||||
Lacy | Adatlap | 371235 | 2010. január 13. 16:14 | ||
Szia, ha háborúban részt vevő terepszínű gépet szeretnél, akkor a 11-es számú képen látható 6122-es gépet ne válaszd. Ezt a gépet a gorkiji gyár a szovjet frontlégierőnek szállította le eredetileg a hatvanas évek első felében, és csak a háború vége után adták át baráti segítségként a Vietnamiaknak, több használt példánnyal együtt. | |||||
p-51 | Adatlap | 371234 | 2010. január 13. 14:55 | ||
búza | Adatlap | 371233 | 2010. január 13. 05:39 | ||
A 4228-asban van a válasz, a tartóról valahol előrébb. Ha ráérek este felrakom újra. Üdv: Búza | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371232 | 2010. január 12. 23:50 | ||
Azért kérdeztem rá, mert pár makettemet ilyen szerepre szánok a diorámámon, de még mindig nem tudom a bomba tipusát , még súlymakettről készült kép is jó lenne.Köszönöm válaszaitokat. Üdv:Viktor | |||||
Wrecker | Adatlap | 371231 | 2010. január 12. 22:50 | ||
notarius | Adatlap | 371230 | 2010. január 12. 22:28 | ||
Szinte mind fémszínű, amit én ismerek. A háború utániakon meg előfordult a kubai stílusú kamó. | |||||
p-51 | Adatlap | 371229 | 2010. január 12. 21:58 | ||
Még nem döntöttem, a lényeg, hogy olyat szeretnék, ami részt vett a háborúban, tehát 1972, 1973-ig. | |||||
búza | Adatlap | 371228 | 2010. január 12. 21:56 | ||
A 21-es melyik altípusára gondolsz? | |||||
p-51 | Adatlap | 371227 | 2010. január 12. 21:48 | ||
Sziasztok! MiG-21-et fogok építeni (makettet). Szeretnék észak-vietnami festést készíteni, de nem találtam tisztességes festésmintát. Tudnátok ajánlani? Üdvözlettel: p-51 | |||||
búza | Adatlap | 371226 | 2010. január 12. 21:04 | ||
Sziasztok! A MIG-21-esek közül az SMT és a BISZ biztosan hordott AB tartót a középső (törzs alatti) függesztési ponton. Tökölön egy század így repült. Ezek a gépek a szárny alatti külsőn mindig póttartály tartóval voltak felszerelve. A magyar BISZ-ekről ugyan mondták, hogy képesek rá, de kábelezés láthatóan nem volt hozzá, márpedig a PG.-ben azt látni kellett volna nagyjavításkor, illetve azt is ki kellett volna próbálni, de ilyen nem volt. A 23-asokből egy század Lacházán szintén hordta az AB tartót a bal törzs alatti helyen. Súlymakettről van több fotó is, de mint már előzőekben írtam: a neten még éles fegyverről tudtommal soha senki nem publikált fényképet. A 41-es kérdéskörről annyit, hogy mi fotók alapján találgat(t)unk, Nyugger barátunk pedig a jegyzeteiből TUDTA a gépszámot! Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371225 | 2010. január 12. 20:16 | ||
Szia, mivel export változatokat soroltál fel feltételezem nem a szovjet frontlégierő gépeire gondolsz. A VSZ egyéb tagállamai közül mindegyiknek hadrendbe kellett állítani olyan technikát (szárazföldit és légit egyaránt) ami szükség esetén képes volt ilyen töltetű fegyverek bevetésére. Erről sok mindenki sok mindent feltételez, illetve írt, de csak kevesen tudnak valóban igazat. Azok viszont nem beszélnek nyilvánosan. Mivel az ex VSZ tagállamok kormányai az elmúlt két évtizedben kisebb nagyobb lelkesedéssel, de tagadják. Gondolom lehet valami egyezmény, ami még nem járt le és tiltja a hivatalos nyilvánosságra hozatalt. No meg az oroszok is imádnak titkolózni! Így minden feltételezés! Továbbiakban csak a légierő: A legtöbb adat a cseh és a lengyel gépekről van, mert (feltételezések szerint) hivatalosan náluk nem csak a szárazföldi, hanem a légi erők is hadrendbe állítottak nukleáris fegyvereket. Persze nem kerültek a tulajdonukba a töltetek, csak a hordozó technika és a kiképzett személyi állomány. A többi tagállamnál inkább elvi lehetőség volt, háború esetére. Lengyeleknél a 1964-től szállított Su-7BM, majd a 1968-tól szállított Mig-21PFM-től a gépek egy szűk része, gyárilag alkalmas volt nukleáris töltetű fegyverek bevetésére. Majd a Su-7BKL típust alkalmazták mind a cseh, mind a lengyel frontlégierőnél ebben a szerepkörben. Az erre a feladatra speciális alakulatokat állítottak fel, amik közvetlenül a vezérkar alárendeltségébe kerültek. A lengyel Su-20-asoknál ugyan megemlítik, hogy képesek bevetni, de nem végeztek rá tömegesen képzést, az alakulatnak alapból más feladatai voltak. A Su-22M4K esetében pedig már csak az első sorozatokra mondják, hogy alkalmas volt, de nem végeztek ilyen célú gyakorlást. Ettől függetlenül szinte az összes hatvanas évek közepe és nyolcvanas évek eleje között VSZ számára exportált típus alkalmas volt, kisebb nagyobb átalakítással a feladatra. Suttogták mindenfelé, hogy voltak kiképzett szakemberek kisebb csoportjai, illetve raktározott eszközök. De nem szerelték be, illetve nem végeztek kiképzést a gyakorlatban. Csak távoli, végszükség esetére tartalékolták a képesség csíráját. De eredeti fotót ilyen fegyverrel függesztett VSZ gépről nem fogsz találni. Ha mégis valami csoda folytán lenne valakinek, azt nem itt fogja publikálni. Ellenben fegyver makettekről többet is találhatsz, pl. ha egyet visszalapozol ezen a fórumon. Érdekesek lehetnek az RU-57, RN-24, RN-28 as nukleáris töltettel felszerelt szabadesésű fegyverek. De mivel agyontitkolt ügyről van szó, sokféle nevük volt, a félrevezetés miatt. A szovjet frontlégierő típusai viszont szinte mind alkalmas volt a feladatra és gyakorolták is azt a hatvanas évektől. De ez egy másik történet. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371224 | 2010. január 12. 19:52 | ||
Makettező A Mig-23 MF fegyverzeti variációs kapcsolón van egy spec bomba beállítási lehetőség, amely az ilyen jellegű bombára utal. Függesztése (bár én nem fegyveres voltam) valószínű a törzsalatti tartón valósulhatott meg, mint ahogy az a 21-es esetében is. Fényképet nem nagyon fogsz erről találni. Horváth Miklós " Macska " pilóta barátom részt vett anno ilyen képzésben, az atombomba dobással kapcsolatban, de állandóan volt velük valaki, nehogy valami is kiszivároghasson. Kép, vagy leírás. | |||||
Planes | Adatlap | 371222 | 2010. január 12. 18:11 | ||
Bocs, utólag látom ,hogy már reagáltatok. Üdv. Eses Sándor | |||||
Planes | Adatlap | 371221 | 2010. január 12. 18:05 | ||
Szerintem a 41-es. | |||||
maverick | Adatlap | 371220 | 2010. január 12. 18:03 | ||
Szia Rumcájsz_52! Köszönöm a felvilágosítást! Üdv! maverick | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371219 | 2010. január 12. 17:48 | ||
SZIA MAVERICK A 21F-13 gerinc közepén lévő kés-antenne egyetlen VSz-tagállam gépén sem volt rajta, ez ui. a "szövetségen" kivüli országokba szállitott gépek IFF /barát-ellenség azonositó/ rendszerének antennája volt. A képen indonéz gép van, de pl ugyanez a kivitele az indiai gépeknek is. A mi gépeinken helyette a függ. vezérsik tetején és a kabin alatt a törzs alján volt az azonos feladatköru 3-3 eltérő méretü kis SzRO-antenna. Üdv R. | |||||
maverick | Adatlap | 371218 | 2010. január 12. 17:38 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
:)