/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 371329 2010. január 28. 17:57
Válasz erre
Akkor mit gondolhattál volna a Heller F-13 sára nem is hasonlit .
juge75 371328 2010. január 28. 17:56
Válasz erre
Daala-nak és egy másik közös barátunknak szinte már ipar szerűen gyártottam.
Készítettem Airfix-Heller Mig-23-ból is UB-t.
juge75 371327 2010. január 28. 17:55
Válasz erre
Azután véletlenül megvettem az airfix F-13-at, nem értettem, mitől hosszabb az egész törzs fél centivel.
juge75 371326 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
F-13 is abból lett.
juge75 371325 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
Szintén zenész? :-)
juge75 371324 2010. január 28. 17:53
Válasz erre
C72029_1
C72029_1

C72029 MiG-21UM + vacu canopy
migi 371323 2010. január 28. 17:48
Válasz erre
Én abból csináltam meg a PF-től az SMT ig mindent még 1-2 db meg is van .
juge75 371322 2010. január 28. 17:46
Válasz erre
A régi szép idők, amikor KP MF-ből csináltam!
MB87 371321 2010. január 28. 17:39
Válasz erre
Rendben!
migi 371320 2010. január 28. 17:37
Válasz erre
Irj erre az Email cimre : migi3@freemail.hu
MB87 371319 2010. január 28. 17:34
Válasz erre
Köszönöm nagy segítség ez most nekem. Tudom hogy lehet kapni hozzá kabint a Pavla-nak van talán, de sajnos nem szereztem be. Majd a következőhöz de az már Bilek gyártmány lesz. Tényleg nincs valakinek valami tapasztalata a minőségével kapcsolatban?
migi 371318 2010. január 28. 17:06
Válasz erre
32020magyarazo2
32020magyarazo2
Stencil
Stencil

Parancsolj , a Hadé , és a Begemot orosz cégé , próbáld megnézni hátha tudsz valami azonosságot találni . Egyébként nagyon jó gyanta kabint és kabintetőt lehet hozzá kapni .
MB87 371317 2010. január 28. 16:56
Válasz erre
Helló!
Segítséget szeretnék kérni, mivel a egy Mig-21 UM-et készítek (Condor gyártmány és elég silány minőségű. Megrendeltem hozzá a HAD Mig-21 MF matricáját (az ex-vadászpilóta szaktanárom azt mondta hogy teljesen megegyezik a két gép üzemeltetési feliratai) de nem találok hozzá használati utasítást hogy mit hova rakjak sem MF, sem UM-et. Nincs véletlenül valakinek meg? Vagy nem tudtok adni esetleg linket ahol megtalálom?
Előre is köszönöm!
zoli1989 371316 2010. január 28. 14:34
Válasz erre
Köszi! , így már értem. lehet írtatok már erről a témáról, mert rémlett, de így mostmár tudom pontosan.
juge75 371315 2010. január 28. 13:47
Válasz erre
Több okból is egyenként szálltak le, ha fékernyőt bontanak az elöl levő gép ernyője oldást követően az őt követő gép szívó csatornájába, vagy futóművébe, annak kerekeire kerülhet.
Ha valamiért az elöl levő gép eltér az iránytól a betonon, veszélyezteti az őt követő két gépet.
juge75 371314 2010. január 28. 13:40
Válasz erre
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg.
Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt.
Monox 371313 2010. január 28. 13:11
Válasz erre
A hétgépes kötelék
A hétgépes kötelék
A landolás után 1.
A landolás után 1.
A landolás után 2.
A landolás után 2.

Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni.

A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták.

Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda.
A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602.

Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :)
zoli1989 371312 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
Előzőről lemaradt :D

Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét.
zoli1989 371311 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
mig23papa 371310 2010. január 27. 23:04
Válasz erre
zoli1989

Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-))
Monox 371309 2010. január 27. 21:24
Válasz erre
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :)
CrazyCharlie 371308 2010. január 27. 18:00
Válasz erre
búza 371307 2010. január 27. 17:54
Válasz erre
Sziasztok!
A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik.
Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371306 2010. január 27. 17:08
Válasz erre
Szia, Charlie
A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett).
Üdv R.
juge75 371305 2010. január 27. 16:50
Válasz erre
Taszár 1
Taszár 1

Célkövetés.
zoli1989 371304 2010. január 27. 16:28
Válasz erre
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ?
CrazyCharlie 371303 2010. január 27. 16:06
Válasz erre
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?)
Nyugger 371302 2010. január 27. 09:47
Válasz erre
Sziasztok,
Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs.

Monox,
A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja.
Monox 371301 2010. január 27. 09:10
Válasz erre
013
013
012e
012e

Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...)

Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű.
Nyugger 371300 2010. január 27. 08:48
Válasz erre
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel.
A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/.
zoli1989 371299 2010. január 26. 23:31
Válasz erre
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ...
Nyugger 371298 2010. január 26. 23:22
Válasz erre
Szia Zoli989!
Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ?
zoli1989 371297 2010. január 26. 22:48
Válasz erre
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták.
Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt.
Monox 371296 2010. január 26. 22:08
Válasz erre
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való...

Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá.
zoli1989 371295 2010. január 26. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet?
Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg !
juge75 371294 2010. január 26. 12:43
Válasz erre
RonnieFrown 371293 2010. január 26. 12:20
Válasz erre
grasswax kukac yahoo pont com

Ezer Koszonet!
Nyugger 371292 2010. január 26. 11:50
Válasz erre
Szia,

Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/

Üdv.
Nyugger
RonnieFrown 371291 2010. január 26. 10:00
Válasz erre
Szia Nyugger,
Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi.
Nyugger 371290 2010. január 26. 08:38
Válasz erre
Szia,

2009-ben én fotóztam Szolnokon.

Üdv.
Nyugger
Monox 371289 2010. január 26. 07:27
Válasz erre
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda...
RonnieFrown 371288 2010. január 25. 22:21
Válasz erre
171995_82895_egy_kis_nosztalgia
171995_82895_egy_kis_nosztalgia

Sziasztok,
Ezt a kepet par honapja talaltam ebben a topikban. Keresem azt az illetot aki a kepet csinalta.
Daala 371287 2010. január 25. 17:05
Válasz erre
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület.
romeo 371286 2010. január 25. 11:52
Válasz erre
mig23papa 371285 2010. január 25. 11:47
Válasz erre
Monox 371284 2010. január 25. 08:46
Válasz erre
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték..
romeo 371283 2010. január 25. 08:16
Válasz erre
juge75 371282 2010. január 25. 02:33
Válasz erre
Ütegek, századok.
Elnézést, a tüzér vonal..
juge75 371281 2010. január 25. 02:30
Válasz erre
Ez Szolnok.
Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete.
Ez a múzeum melletti területen van.
Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott.
Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig.
mig23papa 371280 2010. január 24. 22:40
Válasz erre
romeo

Na és hol van ez a turkáló?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.