<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
MB87 | Adatlap | 371321 | 2010. január 28. 17:39 | ||
Rendben! | |||||
migi | Adatlap | 371320 | 2010. január 28. 17:37 | ||
Irj erre az Email cimre : migi3@freemail.hu | |||||
MB87 | Adatlap | 371319 | 2010. január 28. 17:34 | ||
Köszönöm nagy segítség ez most nekem. Tudom hogy lehet kapni hozzá kabint a Pavla-nak van talán, de sajnos nem szereztem be. Majd a következőhöz de az már Bilek gyártmány lesz. Tényleg nincs valakinek valami tapasztalata a minőségével kapcsolatban? | |||||
migi | Adatlap | 371318 | 2010. január 28. 17:06 | ||
Parancsolj , a Hadé , és a Begemot orosz cégé , próbáld megnézni hátha tudsz valami azonosságot találni . Egyébként nagyon jó gyanta kabint és kabintetőt lehet hozzá kapni . | |||||
MB87 | Adatlap | 371317 | 2010. január 28. 16:56 | ||
Helló! Segítséget szeretnék kérni, mivel a egy Mig-21 UM-et készítek (Condor gyártmány és elég silány minőségű. Megrendeltem hozzá a HAD Mig-21 MF matricáját (az ex-vadászpilóta szaktanárom azt mondta hogy teljesen megegyezik a két gép üzemeltetési feliratai) de nem találok hozzá használati utasítást hogy mit hova rakjak sem MF, sem UM-et. Nincs véletlenül valakinek meg? Vagy nem tudtok adni esetleg linket ahol megtalálom? Előre is köszönöm! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371316 | 2010. január 28. 14:34 | ||
Köszi! , így már értem. lehet írtatok már erről a témáról, mert rémlett, de így mostmár tudom pontosan. | |||||
juge75 | Adatlap | 371315 | 2010. január 28. 13:47 | ||
Több okból is egyenként szálltak le, ha fékernyőt bontanak az elöl levő gép ernyője oldást követően az őt követő gép szívó csatornájába, vagy futóművébe, annak kerekeire kerülhet. Ha valamiért az elöl levő gép eltér az iránytól a betonon, veszélyezteti az őt követő két gépet. | |||||
juge75 | Adatlap | 371314 | 2010. január 28. 13:40 | ||
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg. Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt. | |||||
Monox | Adatlap | 371313 | 2010. január 28. 13:11 | ||
Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni. A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták. Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda. A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602. Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371312 | 2010. január 27. 23:06 | ||
Előzőről lemaradt :D Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371311 | 2010. január 27. 23:06 | ||
mig23papa | Adatlap | 371310 | 2010. január 27. 23:04 | ||
zoli1989 Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-)) | |||||
Monox | Adatlap | 371309 | 2010. január 27. 21:24 | ||
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :) | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371308 | 2010. január 27. 18:00 | ||
búza | Adatlap | 371307 | 2010. január 27. 17:54 | ||
Sziasztok! A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik. Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371306 | 2010. január 27. 17:08 | ||
Szia, Charlie A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 371305 | 2010. január 27. 16:50 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371304 | 2010. január 27. 16:28 | ||
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ? | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371303 | 2010. január 27. 16:06 | ||
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371302 | 2010. január 27. 09:47 | ||
Sziasztok, Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs. Monox, A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja. | |||||
Monox | Adatlap | 371301 | 2010. január 27. 09:10 | ||
Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...) Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371300 | 2010. január 27. 08:48 | ||
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel. A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371299 | 2010. január 26. 23:31 | ||
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371298 | 2010. január 26. 23:22 | ||
Szia Zoli989! Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371297 | 2010. január 26. 22:48 | ||
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták. Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt. | |||||
Monox | Adatlap | 371296 | 2010. január 26. 22:08 | ||
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való... Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371295 | 2010. január 26. 20:42 | ||
Sziasztok! A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet? Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg ! | |||||
juge75 | Adatlap | 371294 | 2010. január 26. 12:43 | ||
Miért cimbora? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371293 | 2010. január 26. 12:20 | ||
Nyugger | Adatlap | 371292 | 2010. január 26. 11:50 | ||
Szia, Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/ Üdv. Nyugger | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371291 | 2010. január 26. 10:00 | ||
Szia Nyugger, Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371290 | 2010. január 26. 08:38 | ||
Szia, 2009-ben én fotóztam Szolnokon. Üdv. Nyugger | |||||
Monox | Adatlap | 371289 | 2010. január 26. 07:27 | ||
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371288 | 2010. január 25. 22:21 | ||
Daala | Adatlap | 371287 | 2010. január 25. 17:05 | ||
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület. | |||||
romeo | Adatlap | 371286 | 2010. január 25. 11:52 | ||
mig23papa | Adatlap | 371285 | 2010. január 25. 11:47 | ||
Monox | Adatlap | 371284 | 2010. január 25. 08:46 | ||
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték.. | |||||
romeo | Adatlap | 371283 | 2010. január 25. 08:16 | ||
juge75 | Adatlap | 371282 | 2010. január 25. 02:33 | ||
Ütegek, századok. Elnézést, a tüzér vonal.. | |||||
juge75 | Adatlap | 371281 | 2010. január 25. 02:30 | ||
Ez Szolnok. Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete. Ez a múzeum melletti területen van. Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott. Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371280 | 2010. január 24. 22:40 | ||
romeo | Adatlap | 371278 | 2010. január 23. 21:40 | ||
Zépisti | Adatlap | 371277 | 2010. január 23. 18:41 | ||
Köszi mindenkinek aki hozzászólt a témához! Zépisti | |||||
Nyugger | Adatlap | 371276 | 2010. január 23. 16:46 | ||
Tibor ! 2-3 nap különbséggel festették a gépeket, aztán érkezett az elöljáró és vége is lett a dolognak. | |||||
Tibor | Adatlap | 371275 | 2010. január 23. 15:16 | ||
Szevasztok! Maximális köszönet a fotókért! Ez már döfi. Mennyi ideig voltak vajon fent a gépeken? Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371274 | 2010. január 23. 14:35 | ||
Bocs, de a századra nem, csak a felfestés helyére asszociáltam! Kicsit már fáradt voltam a 12 órás éjszakai meló után másnap este...:) | |||||
PETI | Adatlap | 371273 | 2010. január 23. 12:23 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371272 | 2010. január 23. 11:34 | ||
Nyugger | Adatlap | 371271 | 2010. január 23. 11:16 | ||
Sziasztok, 1989 májusában festették fel a Dongó emblémát a század repülőgépeire két lépésben, mert a század gépeinek egy része Lengyelországban volt lővészeten. Összesen 11 db MiG-21MF-re és 3 db MiG-21UM-re került fel ez az embléma mely a Peti képén 0158 UM-n látszik legjobban /ez a gép Kecelen van/. A festést végzőkkel beszélgettem régebben, az elmondásuk szerint ill. ismereteik szerint nem készült felvétel anno a gépekről, sajnos. Ennek több oka is lehet, pl nem volt fényképezőgépük, /!/ nem volt szabad fotózni a reptéren és Ők mégiscsak hivatásos katonák voltak és nem spotterek. A gépek egy része a festés után ipari n.javításra ment ezért a PG-ben lemaratták a festését, egy része szétvágásra került. Napjainkban a 3 UM-n ill. a Pápán álló 5 db MF-n lehet látni a lefestett Dongó jelzést. Ismereteim szerint 2 db MF-re került fel a Puma jelzés ilyen méretben, de erről nincs megbizható információm vagy felvételem. A matricázás az már egy teljesen más dolog, időben és típusban is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |