<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lacy | Adatlap | 371371 | 2010. február 8. 18:47 | ||
Monox | Adatlap | 371370 | 2010. február 8. 13:46 | ||
Lacy, miből gondolod, hogy a gépet visszafestették fémszínűre? Ismereteim szerint a raktárba is ezzel a festéssel került és máig is ott van, ebben a festésében. Ha jó az adatbázisom, akkor általad feltett kép 1992-ben készült még Csehszlovákiában. Kevésbé ismert, hogy ennek a gépnek volt egy másik bemutató festése is. | |||||
Kalóz | Adatlap | 371369 | 2010. február 8. 13:33 | ||
Szép, de ugyan mi lenne, ha 1:72-ben is gondolkodnának, nem elfelejtve a kispénzű, helyhiánnyal küzdő makettezőket is. De hát lassan mindenütt győz a megalomániás USA gondolkodás! Mert hogy főleg arrafelé divat 1:48-ban makettezni: Kalóz | |||||
Daala | Adatlap | 371368 | 2010. február 8. 05:24 | ||
CAD grafikák és öntőkeret-rajzok (!) a szeptemberben megjelenő Eduard MiG-21-ről! www.modelforum.cz/viewtopic.php | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371367 | 2010. február 7. 20:09 | ||
Szia Rob79 Csak most olvastam vissza a régi üzeneteket. A 6264-es 21bisz-re több szempontból is jól emlékszek. Először is ez volt az a gép, amelyik szerepelt a Farkas Bercit az űrhajózáskor bemutató filmben. A következő esemény az volt, mikor a levegőben karambolozott a 4097-el, és megsérült az orrésze, ezért szorult egy kis műtétre. Ezután éleslövészeten túl korán, már a gépágyú csövében berobbant egy gránát, úgyhogy a puskát selejtezni kellett. És a végén az orrfutó-törés, állítólag javítható volt a sérülés, de már nem akartak rá komolyabb összeget költeni, inkább selejtezték a madarat. Szóval nem volt egy kimondottan szerencsés gép. Üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 371366 | 2010. február 7. 19:47 | ||
Levi | Adatlap | 371365 | 2010. február 7. 17:42 | ||
Lacy | Adatlap | 371364 | 2010. február 7. 13:49 | ||
Már nem, ezüstre festették át és kiállították. Pedig 1973-ban amikor a gyárból elhozták, még vörösesbarna-zöld terepszínű volt. Egyébként: www.dkrehan.webgarden.cz/ostatni-letadla-a-letiste/a-potreti-navrat-za-nadzvukovymi.html | |||||
Kalóz | Adatlap | 371363 | 2010. február 7. 13:38 | ||
Arrafelé nem mindent a szemétdombra! a vezérlő elv :D | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371362 | 2010. február 7. 13:36 | ||
Nem is tudtam hogy ez az érdekes festésű cseh gép még létezik! | |||||
Sempi | Adatlap | 371361 | 2010. február 7. 13:33 | ||
Lacy | Adatlap | 371360 | 2010. február 7. 12:27 | ||
Zsolt75 | Adatlap | 371359 | 2010. február 7. 08:07 | ||
Juge75, Rumcájsz_52 ! Köszönöm a segítséget. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371358 | 2010. február 6. 23:08 | ||
Zsolt75 A 21-es orrán lévő gyűrű eredeti szine kb. az amerikai OD /olive drab/ szinnek felelt meg új korában, tehát kissé barnás olajzöld és enyhén félfényes, selyemfényű volt. Ez az idők folyamán és a hangsebesség fölötti repült órák függvényében /tehát nem minden gépen egyformán/ kissé szürkés-zöldre fakult, részben eltünt belőle a barnás árnyalat és a fényeség is, bemattult. Kopni viszont soha nem kopott, mert nem festés, hanem ún. kemény-eloxálás, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 371357 | 2010. február 6. 23:05 | ||
Ezüst+vörös+fekete. | |||||
Zsolt75 | Adatlap | 371356 | 2010. február 6. 21:31 | ||
Sziasztok ! Tudnátok abban segíteni, hogy az orron lévő fémes színű gyűrűt milyen színnel kellene felfesteni a makettra. Köszi | |||||
Rob79 | Adatlap | 371355 | 2010. február 3. 17:25 | ||
romeo | Adatlap | 371354 | 2010. február 3. 08:24 | ||
mig23papa | Adatlap | 371353 | 2010. január 31. 23:50 | ||
zoli1989 Köszi ez már döfi, ezt én is repültettem Taszáron, de akkor a Lódi Sanyi volt a mechanikusa. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371352 | 2010. január 31. 15:21 | ||
mig23papa | Adatlap | 371351 | 2010. január 31. 13:40 | ||
Monox | Adatlap | 371350 | 2010. január 31. 11:29 | ||
Ezek a fotók nekem is megvannak...de előrébb sajnos nem számottevően jutottam, mert a jellegzetes részek nem kivehetőek. Mindenesetre köszönöm őket :) | |||||
Monox | Adatlap | 371349 | 2010. január 31. 11:27 | ||
De legalább jó helyre került, nem pedig oda, ahonnan most vadásszuk össze a maradékot ami megmaradt belőle... | |||||
romeo | Adatlap | 371348 | 2010. január 31. 11:07 | ||
migi | Adatlap | 371347 | 2010. január 31. 09:36 | ||
Monox | Adatlap | 371346 | 2010. január 31. 09:24 | ||
Kedves fórumlakó társaim, segítségre van szükségem. A mellékelt képen látható, a gyomai méhtelepen guberált MiG-21PF oldalszám sikeresen a birtokomba került. Miután nagyon is pontosan szeretném tudni, hogy melyik gépé volt valamikor, ezért olyan segítséget szeretnék tőletek kérni, hogy a TEREPSZÍNŰ 409 és az 509-es repülőgépek JOBB OLDALI oldalszámáról osszatok meg velem néhány fotót, már ha létezik ilyen. A feltevés, hogy a jobb oldali oldalszámról van szó, a lemez hátulján látható pompázsgátló redőny bekötésének maradványa utal. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371345 | 2010. január 29. 12:33 | ||
Szia MB87 ! Szuper, remélem emlékszik majd az oldalszámokra. Az igazi csoda a fénykép lenne... | |||||
MB87 | Adatlap | 371344 | 2010. január 29. 11:39 | ||
MB87 | Adatlap | 371343 | 2010. január 29. 11:33 | ||
Hát az enyém elég silány lesz sajnos de eldőre nem is vártam többet. | |||||
MB87 | Adatlap | 371342 | 2010. január 29. 11:23 | ||
Helló Nyugger! Megkérdeztem a volt Pumás szaktanáromat és azt állítja hogy két 21-es volt Puma század jellel elátva, igaz nem sokáig. Pontosan nem emlékezet hogy meűlyikeken volt rajta de adot tippeket hogy hol találhatom meg, majd utána nézek. Ha nem találok semit akor majd ír egy e-mailt valamelyik volt kolégájának aki még ott szolgál. | |||||
Daala | Adatlap | 371341 | 2010. január 28. 20:13 | ||
zsír | |||||
Kamovos | Adatlap | 371340 | 2010. január 28. 20:02 | ||
Szia Juge75 Az osztályfőnököm volt a Bandi! A tavalyi kiállításon nem találkoztam vele. Remélem idén ott lesz! Iszonyatosan jó fej volt velünk. A történetei is kegyetlen jók voltak. Főleg amiket Börgöndről mesélt. Én amikor megismertem már maketteztem. Akkor tájt hozta asszony sógoroktól az Esci Ka-34-es helikopteremet, minden áron el akarta kunyerálni. Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 371339 | 2010. január 28. 19:39 | ||
Daala | Adatlap | 371338 | 2010. január 28. 19:02 | ||
Azért már kíváncsian várom az Eduard új 48-as 21-es sorozatát! | |||||
juge75 | Adatlap | 371337 | 2010. január 28. 18:59 | ||
De a 21-es örök szerelmem marad. Bármelyik altípusa csodaszép! | |||||
juge75 | Adatlap | 371336 | 2010. január 28. 18:58 | ||
Számomra 21-es (az első egy KP-MF-volt, amit édesapám vett szemléltetni. Valamint az a pár (talán 1/32-es) makett, ami Nagyorosziban a harcászati oktató tanterem mennyezetéről lógott le. | |||||
juge75 | Adatlap | 371335 | 2010. január 28. 18:55 | ||
Ő repülőzik, én inkább légvédelmi eszközöket építek. Aki ide járt anno Szolnokra a katonai fősulira, talán emlékezik egy Burai András nevű őrnagyra (akkor még százados) és nagyobbik fiára (ő is András). No amit ott láttam, az terelt ebbe az irányba igazán. Precízen is lehet és kell is festeni, glettelni. No és az akkori múzeum, oda bejutni sem volt egyszerű! De megérte! | |||||
juge75 | Adatlap | 371334 | 2010. január 28. 18:51 | ||
Daala-nál szoktam nézegetni, legutóbb a Revell 21 F-13-as néztem meg jobban, hibáival-szépségeivel. | |||||
migi | Adatlap | 371333 | 2010. január 28. 18:47 | ||
Pedig én jobban szeretem mind az Aca 21 sét , valahogy alakhűbb a törzs . | |||||
juge75 | Adatlap | 371332 | 2010. január 28. 18:03 | ||
Akkoriban szinte minden Propagteam számsort felvásároltam itt Szolnokon, de volt hogy fújtam a felségjelet maszkolással. | |||||
juge75 | Adatlap | 371331 | 2010. január 28. 18:01 | ||
Amit csináltam, az szinte mind a barátoknál van, még a múzeumba is került egy MI-2-es. Hát ha most megint építenék, valószínűleg 1/48-ban kezdeném. Az Oez 1/48 sem volt semmi! Pláne a lapos kabin, ami nem illeszkedik, és a vaskos szárnyak. | |||||
juge75 | Adatlap | 371330 | 2010. január 28. 17:58 | ||
Én az Aeroteam 21 UM-et vettem meg, cseréltem is egyből a futókat, szárnyakat az MF-ére. | |||||
migi | Adatlap | 371329 | 2010. január 28. 17:57 | ||
Akkor mit gondolhattál volna a Heller F-13 sára nem is hasonlit . | |||||
juge75 | Adatlap | 371328 | 2010. január 28. 17:56 | ||
Daala-nak és egy másik közös barátunknak szinte már ipar szerűen gyártottam. Készítettem Airfix-Heller Mig-23-ból is UB-t. | |||||
juge75 | Adatlap | 371327 | 2010. január 28. 17:55 | ||
Azután véletlenül megvettem az airfix F-13-at, nem értettem, mitől hosszabb az egész törzs fél centivel. | |||||
juge75 | Adatlap | 371326 | 2010. január 28. 17:54 | ||
F-13 is abból lett. | |||||
juge75 | Adatlap | 371325 | 2010. január 28. 17:54 | ||
Szintén zenész? :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 371324 | 2010. január 28. 17:53 | ||
migi | Adatlap | 371323 | 2010. január 28. 17:48 | ||
Én abból csináltam meg a PF-től az SMT ig mindent még 1-2 db meg is van . | |||||
juge75 | Adatlap | 371322 | 2010. január 28. 17:46 | ||
A régi szép idők, amikor KP MF-ből csináltam! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
tévedtem! Ami fotót láttam róla ezüst színben, arról kiderült, hogy 1990/91-es. Állítólag 2009-ben még a lenti linken látható raktárban tárolták.
Színei sokféle volt. Tudtommal 1973-ban szállította le a szovjet fél, vörösesbarna-zöld terepszínben. Tizenöt évig vadászbombázó ezrednél szolgált. A ipari javítása során ezüst színt kapott. 1988-ban Su-22M4-es típus feladatkörében leváltotta, továbbiakban különböző vadász egységek között ingázott 1993-ig. Ekkor ütközött, megsérült. Kijavították, majd ünnepi fekete festést kapott kb 1995-ben, nemzetiszín nyilakkal a gerincen. Később másik gép szárnyait szerelték rá ami terepszínű volt, ezért újrafestették (1997-ben), ekkor kapta a kétféle szürke látványos terepfestését. 2002 óta tárolják.