/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Lacy 371371 2010. február 8. 18:47
Válasz erre
Szia Monox,

tévedtem! Ami fotót láttam róla ezüst színben, arról kiderült, hogy 1990/91-es. Állítólag 2009-ben még a lenti linken látható raktárban tárolták.

Színei sokféle volt. Tudtommal 1973-ban szállította le a szovjet fél, vörösesbarna-zöld terepszínben. Tizenöt évig vadászbombázó ezrednél szolgált. A ipari javítása során ezüst színt kapott. 1988-ban Su-22M4-es típus feladatkörében leváltotta, továbbiakban különböző vadász egységek között ingázott 1993-ig. Ekkor ütközött, megsérült. Kijavították, majd ünnepi fekete festést kapott kb 1995-ben, nemzetiszín nyilakkal a gerincen. Később másik gép szárnyait szerelték rá ami terepszínű volt, ezért újrafestették (1997-ben), ekkor kapta a kétféle szürke látványos terepfestését. 2002 óta tárolják.
Monox 371370 2010. február 8. 13:46
Válasz erre
Lacy, miből gondolod, hogy a gépet visszafestették fémszínűre? Ismereteim szerint a raktárba is ezzel a festéssel került és máig is ott van, ebben a festésében. Ha jó az adatbázisom, akkor általad feltett kép 1992-ben készült még Csehszlovákiában. Kevésbé ismert, hogy ennek a gépnek volt egy másik bemutató festése is.
Kalóz 371369 2010. február 8. 13:33
Válasz erre
Szép, de ugyan mi lenne, ha 1:72-ben is gondolkodnának, nem elfelejtve a kispénzű, helyhiánnyal küzdő makettezőket is.
De hát lassan mindenütt győz a megalomániás USA gondolkodás! Mert hogy főleg arrafelé divat 1:48-ban makettezni:
Kalóz
Daala 371368 2010. február 8. 05:24
Válasz erre
CAD grafikák és öntőkeret-rajzok (!) a szeptemberben megjelenő Eduard MiG-21-ről!
www.modelforum.cz/viewtopic.php
Rumcájsz_52 371367 2010. február 7. 20:09
Válasz erre
Szia Rob79
Csak most olvastam vissza a régi üzeneteket. A 6264-es 21bisz-re több szempontból is jól emlékszek. Először is ez volt az a gép, amelyik szerepelt a Farkas Bercit az űrhajózáskor bemutató filmben. A következő esemény az volt, mikor a levegőben karambolozott a 4097-el, és megsérült az orrésze, ezért szorult egy kis műtétre. Ezután éleslövészeten túl korán, már a gépágyú csövében berobbant egy gránát, úgyhogy a puskát selejtezni kellett. És a végén az orrfutó-törés, állítólag javítható volt a sérülés, de már nem akartak rá komolyabb összeget költeni, inkább selejtezték a madarat. Szóval nem volt egy kimondottan szerencsés gép.
Üdv R.
Tibcsi 371366 2010. február 7. 19:47
Válasz erre
Levi 371365 2010. február 7. 17:42
Válasz erre
53
53
05627
05627
czech_republic___mig21_7701
czech_republic___mig21_7701
rhino11%2Cczech%2Cmig21%2C7701%2Ccambrai
rhino11%2Cczech%2Cmig21%2C7701%2Ccambrai
18033
18033

A 7701es.
Lacy 371364 2010. február 7. 13:49
Válasz erre
Már nem, ezüstre festették át és kiállították. Pedig 1973-ban amikor a gyárból elhozták, még vörösesbarna-zöld terepszínű volt.

Egyébként:
www.dkrehan.webgarden.cz/ostatni-letadla-a-letiste/a-potreti-navrat-za-nadzvukovymi.html
Kalóz 371363 2010. február 7. 13:38
Válasz erre
Arrafelé nem mindent a szemétdombra! a vezérlő elv :D
zoli1989 371362 2010. február 7. 13:36
Válasz erre
Nem is tudtam hogy ez az érdekes festésű cseh gép még létezik!
Sempi 371361 2010. február 7. 13:33
Válasz erre
Plakát
Plakát

A versenyt a Sámán Online Makett Klub szervezi!
Lacy 371360 2010. február 7. 12:27
Válasz erre
tárolás
tárolás

Sziasztok,

kivont technika igényesebb tárolása, későbbi múzeumi felhasználás céljából:

Van mi tanulni!
Zsolt75 371359 2010. február 7. 08:07
Válasz erre
Juge75, Rumcájsz_52 !

Köszönöm a segítséget.
Rumcájsz_52 371358 2010. február 6. 23:08
Válasz erre
Zsolt75
A 21-es orrán lévő gyűrű eredeti szine kb. az amerikai OD /olive drab/ szinnek felelt meg új korában, tehát kissé barnás olajzöld és enyhén félfényes, selyemfényű volt. Ez az idők folyamán és a hangsebesség fölötti repült órák függvényében /tehát nem minden gépen egyformán/ kissé szürkés-zöldre fakult, részben eltünt belőle a barnás árnyalat és a fényeség is, bemattult. Kopni viszont soha nem kopott, mert nem festés, hanem ún. kemény-eloxálás, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt.
Üdv R.
juge75 371357 2010. február 6. 23:05
Válasz erre
Zsolt75 371356 2010. február 6. 21:31
Válasz erre
Sziasztok !

Tudnátok abban segíteni, hogy az orron lévő fémes színű gyűrűt milyen színnel kellene felfesteni a makettra.

Köszi
Rob79 371355 2010. február 3. 17:25
Válasz erre
6021
6021

2009. Ugyanott...
romeo 371354 2010. február 3. 08:24
Válasz erre
Pápa 1998
Pápa 1998

Üdv!
mig23papa 371353 2010. január 31. 23:50
Válasz erre
zoli1989

Köszi ez már döfi, ezt én is repültettem Taszáron, de akkor a Lódi Sanyi volt a mechanikusa.
zoli1989 371352 2010. január 31. 15:21
Válasz erre
mig23papa 371351 2010. január 31. 13:40
Válasz erre
romeo

kisebb képet nem tudtál volna betenni? :-))
Monox 371350 2010. január 31. 11:29
Válasz erre
Ezek a fotók nekem is megvannak...de előrébb sajnos nem számottevően jutottam, mert a jellegzetes részek nem kivehetőek. Mindenesetre köszönöm őket :)
Monox 371349 2010. január 31. 11:27
Válasz erre
De legalább jó helyre került, nem pedig oda, ahonnan most vadásszuk össze a maradékot ami megmaradt belőle...
romeo 371348 2010. január 31. 11:07
Válasz erre
100215
100215

Deltaszárnyú obsitos
aranysas.hu

A 1512-es oldalszámú MiG-21PF hatástalanítása 2009. szeptember 24-én az utolsó munkapont végrehajtásával befejeződött. Ebben az esetben a hatástalanítási munkalap volt az obsit, az "öreg katona" leszerelt, és nyugdíjba vonult.
migi 371347 2010. január 31. 09:36
Válasz erre
409,1
409,1
409,2
409,2
509,1
509,1

Szia
Nekem ezek vannak .
Monox 371346 2010. január 31. 09:24
Válasz erre
Előlről
Előlről
P1110671
P1110671

Kedves fórumlakó társaim, segítségre van szükségem. A mellékelt képen látható, a gyomai méhtelepen guberált MiG-21PF oldalszám sikeresen a birtokomba került. Miután nagyon is pontosan szeretném tudni, hogy melyik gépé volt valamikor, ezért olyan segítséget szeretnék tőletek kérni, hogy a TEREPSZÍNŰ 409 és az 509-es repülőgépek JOBB OLDALI oldalszámáról osszatok meg velem néhány fotót, már ha létezik ilyen. A feltevés, hogy a jobb oldali oldalszámról van szó, a lemez hátulján látható pompázsgátló redőny bekötésének maradványa utal.
Nyugger 371345 2010. január 29. 12:33
Válasz erre
Szia MB87 !
Szuper, remélem emlékszik majd az oldalszámokra. Az igazi csoda a fénykép lenne...
MB87 371344 2010. január 29. 11:39
Válasz erre
MF
MF
MF
MF
MF
MF
MF
MF

Ki kell javitanom egy 1:48 MF-t valami régi gyártmány. Olajzöld szinű az alapanyaga, de nagyon részletes.
MB87 371343 2010. január 29. 11:33
Válasz erre
Condor MiG-21 UM
Condor MiG-21 UM

Hát az enyém elég silány lesz sajnos de eldőre nem is vártam többet.
MB87 371342 2010. január 29. 11:23
Válasz erre
Helló Nyugger!
Megkérdeztem a volt Pumás szaktanáromat és azt állítja hogy két 21-es volt Puma század jellel elátva, igaz nem sokáig. Pontosan nem emlékezet hogy meűlyikeken volt rajta de adot tippeket hogy hol találhatom meg, majd utána nézek. Ha nem találok semit akor majd ír egy e-mailt valamelyik volt kolégájának aki még ott szolgál.
Daala 371341 2010. január 28. 20:13
Válasz erre
zsír
Kamovos 371340 2010. január 28. 20:02
Válasz erre
Szia Juge75

Az osztályfőnököm volt a Bandi!
A tavalyi kiállításon nem találkoztam vele.
Remélem idén ott lesz!
Iszonyatosan jó fej volt velünk.
A történetei is kegyetlen jók voltak.
Főleg amiket Börgöndről mesélt.
Én amikor megismertem már maketteztem.
Akkor tájt hozta asszony sógoroktól az Esci Ka-34-es helikopteremet, minden áron el akarta kunyerálni.

Üdv: kamovos
juge75 371339 2010. január 28. 19:39
Válasz erre
Jut eszembe, Daala!
Öntés alatt, amit kértél!
Daala 371338 2010. január 28. 19:02
Válasz erre
Azért már kíváncsian várom az Eduard új 48-as 21-es sorozatát!
juge75 371337 2010. január 28. 18:59
Válasz erre
De a 21-es örök szerelmem marad.
Bármelyik altípusa csodaszép!
juge75 371336 2010. január 28. 18:58
Válasz erre
Számomra 21-es (az első egy KP-MF-volt, amit édesapám vett szemléltetni.
Valamint az a pár (talán 1/32-es) makett, ami Nagyorosziban a harcászati oktató tanterem mennyezetéről lógott le.
juge75 371335 2010. január 28. 18:55
Válasz erre
Ő repülőzik, én inkább légvédelmi eszközöket építek.
Aki ide járt anno Szolnokra a katonai fősulira, talán emlékezik egy Burai András nevű őrnagyra (akkor még százados) és nagyobbik fiára (ő is András).
No amit ott láttam, az terelt ebbe az irányba igazán.
Precízen is lehet és kell is festeni, glettelni.
No és az akkori múzeum, oda bejutni sem volt egyszerű!
De megérte!
juge75 371334 2010. január 28. 18:51
Válasz erre
Daala-nál szoktam nézegetni, legutóbb a Revell 21 F-13-as néztem meg jobban, hibáival-szépségeivel.
migi 371333 2010. január 28. 18:47
Válasz erre
Pedig én jobban szeretem mind az Aca 21 sét , valahogy alakhűbb a törzs .
juge75 371332 2010. január 28. 18:03
Válasz erre
Akkoriban szinte minden Propagteam számsort felvásároltam itt Szolnokon, de volt hogy fújtam a felségjelet maszkolással.
juge75 371331 2010. január 28. 18:01
Válasz erre
Amit csináltam, az szinte mind a barátoknál van, még a múzeumba is került egy MI-2-es.
Hát ha most megint építenék, valószínűleg 1/48-ban kezdeném.
Az Oez 1/48 sem volt semmi!
Pláne a lapos kabin, ami nem illeszkedik, és a vaskos szárnyak.
juge75 371330 2010. január 28. 17:58
Válasz erre
Én az Aeroteam 21 UM-et vettem meg, cseréltem is egyből a futókat, szárnyakat az MF-ére.
migi 371329 2010. január 28. 17:57
Válasz erre
Akkor mit gondolhattál volna a Heller F-13 sára nem is hasonlit .
juge75 371328 2010. január 28. 17:56
Válasz erre
Daala-nak és egy másik közös barátunknak szinte már ipar szerűen gyártottam.
Készítettem Airfix-Heller Mig-23-ból is UB-t.
juge75 371327 2010. január 28. 17:55
Válasz erre
Azután véletlenül megvettem az airfix F-13-at, nem értettem, mitől hosszabb az egész törzs fél centivel.
juge75 371326 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
F-13 is abból lett.
juge75 371325 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
Szintén zenész? :-)
juge75 371324 2010. január 28. 17:53
Válasz erre
C72029_1
C72029_1

C72029 MiG-21UM + vacu canopy
migi 371323 2010. január 28. 17:48
Válasz erre
Én abból csináltam meg a PF-től az SMT ig mindent még 1-2 db meg is van .
juge75 371322 2010. január 28. 17:46
Válasz erre
A régi szép idők, amikor KP MF-ből csináltam!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.