<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 371497 | 2010. május 19. 09:30 | ![]() | |
migi | Adatlap | 371496 | 2010. május 19. 08:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371495 | 2010. május 18. 21:53 | ![]() | |
Az UM-eknél a múltkor a következő festési variációkat számoltuk össze: eredeti orosz, lakkozott, PG. ezüst, teflonszínű, mint a BISZ-AP csoport NDK-s terep, PG. terep, min a 18-as PG. terep, mint a 900-asok eredeti orosz: szintén a 900-asok. csapat által festett terep, a 35-ös, mint külön kategória, egymagában és végül a PG.-ben lemaratott lemezszínű, festés nélküli gépek. | |||||
vlevi | Adatlap | 371494 | 2010. május 18. 21:21 | ![]() | |
A valódi színkódot tényleg képtelenség fotókról megmondani, én csak arra gondoltam, hogy az UM-eknél két, teljesen eltérő festést találtam. Az egyik hasonlít, vagy talán ugyanaz, mint amivel az MF, bisz gépeket festették. Ahhoz szerintem jó a Humbrol 83, a másik festéshez természetesen nem. Az is természetes, hogy fotóról képtelenség a színt megmondani. Erre itt van 2, L-39-ről készült kép. Ugyanaz a gép, nagyjából ugyanakkor (tehát nem 4-5 év különbséggel) készült kép, mégsem hasonlítanak egymásra. Arról nem is beszélve, hogyha ezek a képek nem filmről szkennelt képek lennének, hanem egy mostani, profi digitális géppel készültek volna, megint teljesen más színeket látnánk. Én ezért nem mentem bele a kevergetésbe, hanem megvettem az Agama C21, C22 színeit. | |||||
búza | Adatlap | 371493 | 2010. május 18. 21:04 | ![]() | |
Szia Péter! Feltennél képeket ide a gépről? Üdv: Búza Továbbá, javítva az előzőeket: folttérkép és bocs Monox!:-))) | |||||
búza | Adatlap | 371492 | 2010. május 18. 20:54 | ![]() | |
Sziasztok! Ez nagyon szép, amit idáig a szinekről írtatok, csak az a kérdésem, hogy mi a forrása? Alaphelyzetben a gépeket ugyanazzal a festékkel festették le, talán néha a komponensek különböző keverése miatt az egyik egy kicsit mattabb, a másik kicsit fényesebb lett. Az, hogy mennyire fakul ki az függ sokmindentől, pl. napsütés, a festéstől eltelt idő hossza, meg a fent említett keverési arány is. Az egyedüli ami különböző az a fottérkép és ez a Hunavián levő képeken jól látszik! (bocs MonoX!:-)) Egyébként makett versenyen kaptam én is a színhelyességre 3-as pontszámot annak idején. Nem olyan színűvel volt lefestve a 4605-ös, mint a fotókon. Egyszerűen csak AZZAL a festékkel volt fújva, mint az igazi, mivel a PG.-ben a festőinktől kértem a festéket hozzá! Ennyit a festésről, de vannak még érdekes történeteim a "nem olyan színű"-vel kapcsolatban! És még valami: a fotókról ember nem mondja meg a valódi színkódot! Üdv: Búza | |||||
vlevi | Adatlap | 371491 | 2010. május 18. 16:55 | ![]() | |
Én a kilógót úgy értettem, hogy a többi kétüléses MiG-21 teljesen más színekre van festve, de a 907-es színei az MF, Bisz gépeken használt színeknek megfelelőek. Vagy legalábbis nagyon hasonlítanak rá. | |||||
Monox | Adatlap | 371490 | 2010. május 18. 09:44 | ![]() | |
A 907-es valóban nagyon eltér a többi géptől, még a 905, 906-tól is. Ma azok a gépek, zöld színei kifejezetten kékes szürkének tűnnek, a 907-es zöld színe pedig olyan, mintha az eredeti színbe belekeverték volna a másik két gép már kifakult színét. Ráadásként a 907-es barna színe is észrevehetően szürkébb a többi gépen láthatónál. A folttérkép az egyetlen, ami nagyon hasonlít a másik két gépre, annyi különbséggel, hogy a kivonásig semmilyen egyéni jelzést nem hordott a gép, lévén, állítólag garanciális volt a festés. | |||||
vlevi | Adatlap | 371489 | 2010. május 17. 23:57 | ![]() | |
De megnéztem most a hunavia-n a 907-est, és az az egy nagyon kilóg a sorból, és az ilyen színű! hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21U_MiG-21UM/MiG21UMIDNo907/index.html 2000-ben, a kivonáskor legalábbis át volt festve ezekre a színekre. | |||||
vlevi | Adatlap | 371488 | 2010. május 17. 23:53 | ![]() | |
UM-et még nem láttam közelről, csak a hunavia.hu -n, de tényleg más színűnek néznek ki. | |||||
horvathp | Adatlap | 371487 | 2010. május 17. 20:41 | ![]() | |
Hát ez az. Azzal fújtam le mégis leszólták a készülő UM-emet (907-es lesz) a celldömölki versenyen, hogy az egyáltalán nem olyan volt. Azért köszönöm. Horváth Péter | |||||
vlevi | Adatlap | 371486 | 2010. május 17. 20:32 | ![]() | |
Humbrol 83-as gondolsz? Már persze akkor, ha a magyar barna-zöld-kék festés érdekel. | |||||
horvathp | Adatlap | 371485 | 2010. május 17. 18:09 | ![]() | |
üdv! Segítséget kérnék. A terepszínben szereplő barna az milyen festéknek felel meg. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371484 | 2010. május 13. 21:52 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371481 | 2010. május 8. 19:56 | ![]() | |
Szia! Igen, megfelel. Ez egy PG.-s festés, bár a kúp színe nem az, mert az eredetin megegyezett a többi zölddel. Kár a rongycsomóért a kúp végén! Üdv: Búza | |||||
romeo | Adatlap | 371480 | 2010. május 8. 19:51 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371479 | 2010. május 8. 19:37 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371478 | 2010. május 4. 13:40 | ![]() | |
Ok, már látom. A függőleges bal oldalán, a "fekete doboz" mögött van, üzemidő számláló doboz van mögötte. Amúgy tényleg ablak. A "miért csak néhány gépen van"-ra nem tudom a választ. | |||||
búza | Adatlap | 371477 | 2010. május 4. 13:28 | ![]() | |
Hol van helyileg? Nagyobb kép, amin a környezete is látszik? | |||||
Monox | Adatlap | 371476 | 2010. május 3. 23:51 | ![]() | |
elmo | Adatlap | 371475 | 2010. április 29. 23:42 | ![]() | |
Szia Nyugger, mar rafert arra a madarra az apolas, orulok, hogy gatyaba raztak. Remelem a csillagok maradtak rajta! Egy apro kis modositas, az igaz hogy az urrepules 80-ban volt de a 21-est 84-85-ben tettek ki oda. Nagyon varom a kepeket. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371474 | 2010. április 29. 21:32 | ![]() | |
Sziasztok, Tegnap fejeződött be Gyulaházán Farkas Bertalan szűlőfalujában az űrrepülése emlékére 1980-ban felállított MIG-21F-13-s repülőgép karbantartása, festése ill. lakkozása. A munkálatokat, a le ill. beemelést a Légijármű Javítóüzem kollektivája végezte. A pontos gyári szám és képek hamarosan…… | |||||
mrbaracus | Adatlap | 371473 | 2010. április 27. 18:50 | ![]() | |
Szia! Én építettem Bilek Um-t, hát nem voltam hasra esve tőle. A KP szerintem még mindig jobban építhető, igaz az meg pozitív. Mondjuk munka van mindegyikkel. Nekem a KP szimpatikusabb. | |||||
Lacy | Adatlap | 371472 | 2010. április 27. 12:25 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371471 | 2010. április 27. 11:40 | ![]() | |
Monox! Ez szerintem is korai F. A kabintető bizonyára a bevodkázott és perifériára került konstruktőrök műve... :) | |||||
Monox | Adatlap | 371470 | 2010. április 27. 10:20 | ![]() | |
migi | Adatlap | 371469 | 2010. április 27. 09:31 | ![]() | |
mirazsmarci | Adatlap | 371468 | 2010. április 27. 09:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én Móváron vettem egy Kopro (Condor makett van benne) UM-et. Nekem több makettezőtársam is erre voksolt, hogy szerintük érdemesebb ebből építeni. Valamikor régebben láttam a Bilek-féle makettet is dobozban,nekem bizalomgerjesztőnek tűnt. Néhány szó a Condorról: leheletfinom vésett vonalak, annyira vékonyak, hogy egy részük kisebb csiszolgatás után is eltűnik. A szárnyak szépre sikeredtek, a törzs alakra szerintem nem rossz,viszont a panelvonalak egy része nem jó, főleg a törzsféklapok torzak egy kicsit. A vízszintes vezérsík túl nagy, érdemes inkább egy KP makettről valót használni, ill. szerintem az illesztési rés is túl magasan van a törzsön. Az orrkúp alakja rossz.Futóműaknák nincsenek. Fel kell készülni egy kis csiszolgatásra, hogy a törzsfelek és a szárny megfelelően illeszkedjen, főleg a gerinc- függőleges vezérsík találkozási pontjánál. Kabintetőből kettőt is kapunk, egyik 3 részre van osztva. Az öntőkeretek, és az alkatrészbontás kísértetiesen hasonlít a KP 21-esre. Szerintem egy próbát , meg kb. 1500 Ft-ot megér. Üdv | |||||
makettes | Adatlap | 371467 | 2010. április 26. 20:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én is akarok legalább 4 db-t csinálni. Bilek és ICM/Condor a választék,sajnos. Az ukrán nagyon felejtős,de elérhető,a Bilek nagyon drága... üdv. makettes | |||||
búza | Adatlap | 371466 | 2010. április 26. 18:14 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a véleményeteket kérni, hogy 1/72-ben melyik 21U és UM makettnek érdemes nekifogni. Nem versenyre kellene, csak festés variációkban gondolkodom. Úgymint terep 35 UM, 5081 még a csapat festéssel,PG.-s, NDK, teflonos, ezüst U, 1418 terep.Szóval ezekből egy sor lenne. Már csak normális makett, meg sok szabadidő kellene hozzá! Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371465 | 2010. április 21. 19:33 | ![]() | |
Sziasztok, kissé off, de itt a közönségben várhatóan lesz olyan, aki örül neki. ELADÓ AZ ANGOL AIR FORCES MONTHLY magazin 2001-2005 közötti öt évfolyama! A lap szerényen állítja magáról a címlapon, hogy ez A VILÁG VEZETŐ KATONAI REPÜLÉS MAGAZINJA! És ez nem túlzás. Valóban átfogó képet nyújt a témáról az érdeklődők számára, legyen az régi keleti, vagy akár a legmodernebb nyugati technikák és alkalmazásaik. A hitelességet növeli, hogy az adott országokhoz tartozó témákat, nemzeti szakírók cikkei mutatják be. Az öt évfolyam különlegessége, hogy az Afganisztáni és az Iraki bevetéseket első kézből mutatja be, részletes cikkekkel és fotó sorozatokkal. A magazint kitűnő papírra nyomtatták, megkímélt állapotban árulom. Részletekről érdeklődni a lacymiht kukac gmail.com címen lehet. | |||||
Monox | Adatlap | 371464 | 2010. április 21. 09:21 | ![]() | |
Kedves barátaim! A mai napon feladtam az utolsó "Szuperszárnyak + belépőjegy" küldeményt is a Magyar Királyi Postán, sima levélküldeményként. A költségekről ne beszéljünk, mindenesetre a drágasága ellenére ez volt messze a legolcsóbb megoldás, viszont így kizárólag a jó szerencsén és a Posta elhivatottságán múlik az, hogy megérkezik-e és hogy mikor... Ha megkaptátok, egy visszajelzést kérnék. Üdv: Monox | |||||
romeo | Adatlap | 371462 | 2010. április 14. 22:13 | ![]() | |
1990-es fotó | |||||
romeo | Adatlap | 371461 | 2010. április 14. 22:11 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 371460 | 2010. április 14. 21:48 | ![]() | |
Pedig ez a jelen. Hiszen mi nem kínai gyártmány manapság! De azért a tervezés idején, több mint ötven éve nem gondolták volna, hogy a típus még a 21-ik század első felének lopakodó vadászával is kötelékben fog repülni gyakorlaton... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371459 | 2010. április 14. 21:36 | ![]() | |
Sziasztok, Annak ellenére, hogy a képen látható gépek többsége szlovák volt, a felvétel Csehországban Prelouc városban az Excalibur művek telephelyéről készült. Erősen feltételezhető a 'bontás' előtti állapot. Az igazán jó állapotú cseh MiG-21MF/UM gépek fedett helyen vannak. Az eladási ár 250-350 ezer cseh korona. | |||||
búza | Adatlap | 371457 | 2010. április 14. 21:08 | ![]() | |
Hát ez nem az igazi, de nagyon hasonlít! | |||||
Monox | Adatlap | 371456 | 2010. április 14. 20:29 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 371455 | 2010. április 14. 18:50 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371453 | 2010. április 14. 09:31 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371452 | 2010. április 14. 09:30 | ![]() | |
Mindenkitől egy kis türelmet és kitartást kérnék! Tegnap idő hiányában nem jártam körül a dolgokat teljesen, de ígérem, hogy mindenkihez el fog jutni a küldemény, inkább előbb mint utóbb. | |||||
búza | Adatlap | 371451 | 2010. április 13. 19:45 | ![]() | |
Szia Monox! Nekem egyszer küldött opetrovics olvtárs egy csomagot, azthiszem utánvéttel, vagy valahogy így, amit az átvételnél kellet kifizetnem. Mondjuk sorba kellet állni érte, de szerintem ez a járható út! Jó a szkennelt anyag is, de ha a gyűjteményembe küldenél egy eredetit, azt megköszönném, meg persze a költségeit is vállalom. A többit magánban! Üdv: Búza | |||||
Fridi | Adatlap | 371450 | 2010. április 13. 19:12 | ![]() | |
Tisztelt Monox! Én is kérnék egy példányt a beszkennelt Szuperszárnyak kiadványból! vamosi.jas39@gmail.com Előre is köszi! Fridi. | |||||
migi | Adatlap | 371449 | 2010. április 13. 18:33 | ![]() | |
Szia Nekem is megfelel digitálisan . migi3@freemail.hu üdv:migi | |||||
makettes | Adatlap | 371448 | 2010. április 13. 18:22 | ![]() | |
A súlytól függ,de szerintem sem lehet több kb. 400 ft-tól. Sima levélként próbáltad? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 371447 | 2010. április 13. 15:37 | ![]() | |
Nem tudom, mekkora egy-egy küldemény, de szerintem borítékban levélként feladva olcsóbban kijönnél. Kb. 300 ft/db. | |||||
Monox | Adatlap | 371446 | 2010. április 13. 14:09 | ![]() | |
Aki kérte és a levélpostai címét adta, annak összekészítettem és elvittem a postára a pakkját. Itt viszont egy "kis" probléma adódott. Jelesül a 6 küldemény ára több mint 5000 forintomba kerülne, ez pedig egyszerre meghaladja a büdzse képességeit. Tudtok valamilyen megoldást...? | |||||
Monox | Adatlap | 371445 | 2010. április 13. 12:35 | ![]() | |
Corto, mcs, Szabi77! Egy-egy digitális példány kézbesítve. | |||||
Monox | Adatlap | 371444 | 2010. április 13. 12:19 | ![]() | |
Rambo! Az általad megadott e-mail címről visszapattan a küldemény. | |||||
Szabi77 | Adatlap | 371443 | 2010. április 13. 12:15 | ![]() | |
Monox! Én is megelégednék a Szuperszárnyakból digitális formában! Ide tudnád küldeni:petroviczszabolcs77@gmail.com Előre is köszönöm! Szabi77 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia Gábor!
Érdekes volt olvasni a kategóriákat a festésekből! Bár nem igazán értem, hogy a 35-ös miért külön kategória, hiszen voltak teljesen hasonló csapatnál festett gépek abban az időben, amikor lezuhant. Pl: 17,53-as...
A 900-as gépek közül az egyiket (904) még láthatóan a régi szakembergárda javította. Ez meglátszik a gép akkor és mai küllemén és megbízhatóságán is. A másik 3 gép már egészen más összetételű emberek és anyagok használata mellett készült el.
Nem kívánok állást foglalni, hogy a fotókon mi minek tűnik, de hogy mennyit változott 12 év alatt a fény és a szín arra jó példa a fenti fotó. A képen a 905-ös gép látható.