<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 371517 | 2010. május 22. 20:17 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 371516 | 2010. május 22. 19:27 | ![]() | |
Sziasztok, Eléggé nehéz eldönteni, hogy mikor színhelyes egy felvétel, szerintem. A hagyományos filmes, diás időkben mindent leronthatott egy rossz hívás vagy nagyítás. A digitális 'időkben' azért jobb a helyzet. A mellékelt képek 2003.09.22-én készültek a kora délutáni időszakban, szuper fényviszonyok között egymás után. Ekkor már 3 éve álltak a gépek Pápán, takarás nélkül a szabadban. | |||||
búza | Adatlap | 371515 | 2010. május 21. 20:49 | ![]() | |
Sziasztok! Még egy kis adalék a témához. Az UTI-k festése Pápán eléggé hasonló volt a PG. illetve az NDK javítás előtt. Azt jó lenne tudni, hogy a 35-ös azzal volt-e festve, mint a többi gép, vagy valóban olyan nagy volt a kontraszt a zöld és a barna között, mint a képeken? Kösz a képet Migi! A klubban valószínűleg nem leszek ott, mert a legkisebb gyermeknek versenye lesz és szeretném már látni is egyszer! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371514 | 2010. május 21. 20:28 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371513 | 2010. május 21. 17:35 | ![]() | |
Szia Robi! Én azt állítom, hogy a folttérkép nagyjából hasonló de NINCS KÉT EGYFORMA gép és ez nem vicc. (Egyébként a képed ugyanezt bizonyítja) Attól függ, milyen napja volt a festőnek, ki festette a két oldalát külön-külön, ki keverte a színt, stb. Ha belenézel az adatlapomba láthatod, hogy én nem csak fotókról ismerem a dolgot. Talán te sem. A külön kategóriához majd teszek fel képeket, miért mondtam róla. Sajnos közkézen ez az egyetlen fotó. Üdv: Búza | |||||
Gis80s | Adatlap | 371512 | 2010. május 21. 10:34 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371511 | 2010. május 21. 10:31 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371510 | 2010. május 21. 10:21 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371509 | 2010. május 20. 21:04 | ![]() | |
Szia Péter! A színnel nekem így a képek alapján nincs bajom, persze a színhűség a fényképeken nem igazán jön át. A foltok formája viszont valóban nem jó! A Hunavián van egy csomó kép, ahol felülről is látszanak a gépek, abból érdemes lenne mazsolázni! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371508 | 2010. május 20. 20:54 | ![]() | |
Talán egy pici fehéret még elbirt volna az árnyalat , de nagyon szőrös szivűek voltak a birálók . | |||||
horvathp | Adatlap | 371507 | 2010. május 20. 20:45 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371506 | 2010. május 20. 19:21 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371505 | 2010. május 20. 19:07 | ![]() | |
horvathp | Adatlap | 371504 | 2010. május 20. 14:13 | ![]() | |
Üdv Gábor! Sajnos nincs fényképezőm így nem tudok képet feltenni. De ha telefonos jó lesz akkor rakok fel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371503 | 2010. május 20. 10:10 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371502 | 2010. május 20. 09:57 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371501 | 2010. május 19. 21:55 | ![]() | |
Megyek aludni! Természetesen: "fotóról mondjuk meg a színt" és kontraszt! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371500 | 2010. május 19. 21:50 | ![]() | |
Sziasztok! Akkor szép sorban: Laci: nem csak a barna, hanem a többi szín is egyforma volt a PG. javítás után. Az, hogy mennyire fakult és változott az a festék keverési arányától is függhet, de ebbe nem szeretnék szakérteni, mert csak mások véleményét tudnám megismételni. A színhelyesség kérdésében szerintem nagyon fontos, hogy milyen állapotú gépet szeretne valaki festeni és ugye akkor még ott van, hogy honnan veszi a színkódot. Ha nem a gép mellet állva egy színkártyával (ami esetleg nem is tartalmazza pontosan azt a színt!) akkor minden csak találgatás illetve ízlés kérdése. Persze vad eltérések azért nem lehetnek, de egy-két árnyalat simán belefér! Endre: a 35-53 valóban közel egyformának tűnik. Az 5081-nek van még hasonló festése, legalábbis amiről én tudok. Ezek csapatnál festett gépek. Lehet, hogy és is beleestem a "otóról mondjuk meg a színt" hibába, de nekem úgy tűnt, mintha a 35-ös esetében sokkal nagyobb lenne a kontrastszt a zöld és a barna között, mint más esetben. Az 5081 egyébkén teljesen a standard szinnel van fújva, csak a minta a csapat mintája és nem PG.-s. A szakemberekről csak annyit, hogy mire a 900-as sorozat bekerült, addigra a PG.- ben csak a hülyék és a megszállottak maradtak. ( Moldova után, szabadon!) Ezeket a gépeket az utóbbi társaság javította, gépszámtól függetlenül. Gábor: mit jelent a hagyományos folttérkép? Az eredetit a 4406-os variációt már valahol itt publikáltam, M.L. jóvoltából ránk maradt. A későbbieket jól lehet elemezni a PF változat képein. Elég változatos a folttérképük. A ma leginkább ismert változat a festők lustaságán múlott. Meg lehet kérdezni Boldizsárt!:-) A 905, 906, 907 esetében csak visszatértek az eredeti formátumhoz, bár a Hunavián szépen láthatók a különbségek pl a felülnézetek esetében is. Bocs, egy kicsit hosszú voltam. Aki ismer, tudja miért! Szerelem! Üdv: Búza | |||||
ambasa | Adatlap | 371499 | 2010. május 19. 19:43 | ![]() | |
Szia Gábor! ugyan apró eltérés de a 904-es még hagyományos folttérképpel készült az utolsó nagyjavításkor, de a 905, 906, 907 esetében a függőleges vezérsík / törzshátsórész esetében kissé módosult. Nevezetesen a felségjel alatt a függőleges zöld csíkokat egy vízszintesen összekötötték. TG | |||||
Balaxka | Adatlap | 371498 | 2010. május 19. 09:42 | ![]() | |
Sziasztok! Egy versenyre szeretnélek meginvitálni titeket! :) 2010. november 6-7 -én kerül megrendezésre a II. Kőszegi Makett Verseny, ahol a kiemelt kategória a MIG-21 es. :) Gondoltam megosztom veletek ezt az információt. Üdvözlettel: Kampits Balázs (Kőszegi Makett Klub) | |||||
Monox | Adatlap | 371497 | 2010. május 19. 09:30 | ![]() | |
Szia Gábor! Érdekes volt olvasni a kategóriákat a festésekből! Bár nem igazán értem, hogy a 35-ös miért külön kategória, hiszen voltak teljesen hasonló csapatnál festett gépek abban az időben, amikor lezuhant. Pl: 17,53-as... A 900-as gépek közül az egyiket (904) még láthatóan a régi szakembergárda javította. Ez meglátszik a gép akkor és mai küllemén és megbízhatóságán is. A másik 3 gép már egészen más összetételű emberek és anyagok használata mellett készült el. Nem kívánok állást foglalni, hogy a fotókon mi minek tűnik, de hogy mennyit változott 12 év alatt a fény és a szín arra jó példa a fenti fotó. A képen a 905-ös gép látható. | |||||
migi | Adatlap | 371496 | 2010. május 19. 08:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371495 | 2010. május 18. 21:53 | ![]() | |
Az UM-eknél a múltkor a következő festési variációkat számoltuk össze: eredeti orosz, lakkozott, PG. ezüst, teflonszínű, mint a BISZ-AP csoport NDK-s terep, PG. terep, min a 18-as PG. terep, mint a 900-asok eredeti orosz: szintén a 900-asok. csapat által festett terep, a 35-ös, mint külön kategória, egymagában és végül a PG.-ben lemaratott lemezszínű, festés nélküli gépek. | |||||
vlevi | Adatlap | 371494 | 2010. május 18. 21:21 | ![]() | |
A valódi színkódot tényleg képtelenség fotókról megmondani, én csak arra gondoltam, hogy az UM-eknél két, teljesen eltérő festést találtam. Az egyik hasonlít, vagy talán ugyanaz, mint amivel az MF, bisz gépeket festették. Ahhoz szerintem jó a Humbrol 83, a másik festéshez természetesen nem. Az is természetes, hogy fotóról képtelenség a színt megmondani. Erre itt van 2, L-39-ről készült kép. Ugyanaz a gép, nagyjából ugyanakkor (tehát nem 4-5 év különbséggel) készült kép, mégsem hasonlítanak egymásra. Arról nem is beszélve, hogyha ezek a képek nem filmről szkennelt képek lennének, hanem egy mostani, profi digitális géppel készültek volna, megint teljesen más színeket látnánk. Én ezért nem mentem bele a kevergetésbe, hanem megvettem az Agama C21, C22 színeit. | |||||
búza | Adatlap | 371493 | 2010. május 18. 21:04 | ![]() | |
Szia Péter! Feltennél képeket ide a gépről? Üdv: Búza Továbbá, javítva az előzőeket: folttérkép és bocs Monox!:-))) | |||||
búza | Adatlap | 371492 | 2010. május 18. 20:54 | ![]() | |
Sziasztok! Ez nagyon szép, amit idáig a szinekről írtatok, csak az a kérdésem, hogy mi a forrása? Alaphelyzetben a gépeket ugyanazzal a festékkel festették le, talán néha a komponensek különböző keverése miatt az egyik egy kicsit mattabb, a másik kicsit fényesebb lett. Az, hogy mennyire fakul ki az függ sokmindentől, pl. napsütés, a festéstől eltelt idő hossza, meg a fent említett keverési arány is. Az egyedüli ami különböző az a fottérkép és ez a Hunavián levő képeken jól látszik! (bocs MonoX!:-)) Egyébként makett versenyen kaptam én is a színhelyességre 3-as pontszámot annak idején. Nem olyan színűvel volt lefestve a 4605-ös, mint a fotókon. Egyszerűen csak AZZAL a festékkel volt fújva, mint az igazi, mivel a PG.-ben a festőinktől kértem a festéket hozzá! Ennyit a festésről, de vannak még érdekes történeteim a "nem olyan színű"-vel kapcsolatban! És még valami: a fotókról ember nem mondja meg a valódi színkódot! Üdv: Búza | |||||
vlevi | Adatlap | 371491 | 2010. május 18. 16:55 | ![]() | |
Én a kilógót úgy értettem, hogy a többi kétüléses MiG-21 teljesen más színekre van festve, de a 907-es színei az MF, Bisz gépeken használt színeknek megfelelőek. Vagy legalábbis nagyon hasonlítanak rá. | |||||
Monox | Adatlap | 371490 | 2010. május 18. 09:44 | ![]() | |
A 907-es valóban nagyon eltér a többi géptől, még a 905, 906-tól is. Ma azok a gépek, zöld színei kifejezetten kékes szürkének tűnnek, a 907-es zöld színe pedig olyan, mintha az eredeti színbe belekeverték volna a másik két gép már kifakult színét. Ráadásként a 907-es barna színe is észrevehetően szürkébb a többi gépen láthatónál. A folttérkép az egyetlen, ami nagyon hasonlít a másik két gépre, annyi különbséggel, hogy a kivonásig semmilyen egyéni jelzést nem hordott a gép, lévén, állítólag garanciális volt a festés. | |||||
vlevi | Adatlap | 371489 | 2010. május 17. 23:57 | ![]() | |
De megnéztem most a hunavia-n a 907-est, és az az egy nagyon kilóg a sorból, és az ilyen színű! hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21U_MiG-21UM/MiG21UMIDNo907/index.html 2000-ben, a kivonáskor legalábbis át volt festve ezekre a színekre. | |||||
vlevi | Adatlap | 371488 | 2010. május 17. 23:53 | ![]() | |
UM-et még nem láttam közelről, csak a hunavia.hu -n, de tényleg más színűnek néznek ki. | |||||
horvathp | Adatlap | 371487 | 2010. május 17. 20:41 | ![]() | |
Hát ez az. Azzal fújtam le mégis leszólták a készülő UM-emet (907-es lesz) a celldömölki versenyen, hogy az egyáltalán nem olyan volt. Azért köszönöm. Horváth Péter | |||||
vlevi | Adatlap | 371486 | 2010. május 17. 20:32 | ![]() | |
Humbrol 83-as gondolsz? Már persze akkor, ha a magyar barna-zöld-kék festés érdekel. | |||||
horvathp | Adatlap | 371485 | 2010. május 17. 18:09 | ![]() | |
üdv! Segítséget kérnék. A terepszínben szereplő barna az milyen festéknek felel meg. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371484 | 2010. május 13. 21:52 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371481 | 2010. május 8. 19:56 | ![]() | |
Szia! Igen, megfelel. Ez egy PG.-s festés, bár a kúp színe nem az, mert az eredetin megegyezett a többi zölddel. Kár a rongycsomóért a kúp végén! Üdv: Búza | |||||
romeo | Adatlap | 371480 | 2010. május 8. 19:51 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371479 | 2010. május 8. 19:37 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371478 | 2010. május 4. 13:40 | ![]() | |
Ok, már látom. A függőleges bal oldalán, a "fekete doboz" mögött van, üzemidő számláló doboz van mögötte. Amúgy tényleg ablak. A "miért csak néhány gépen van"-ra nem tudom a választ. | |||||
búza | Adatlap | 371477 | 2010. május 4. 13:28 | ![]() | |
Hol van helyileg? Nagyobb kép, amin a környezete is látszik? | |||||
Monox | Adatlap | 371476 | 2010. május 3. 23:51 | ![]() | |
elmo | Adatlap | 371475 | 2010. április 29. 23:42 | ![]() | |
Szia Nyugger, mar rafert arra a madarra az apolas, orulok, hogy gatyaba raztak. Remelem a csillagok maradtak rajta! Egy apro kis modositas, az igaz hogy az urrepules 80-ban volt de a 21-est 84-85-ben tettek ki oda. Nagyon varom a kepeket. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371474 | 2010. április 29. 21:32 | ![]() | |
Sziasztok, Tegnap fejeződött be Gyulaházán Farkas Bertalan szűlőfalujában az űrrepülése emlékére 1980-ban felállított MIG-21F-13-s repülőgép karbantartása, festése ill. lakkozása. A munkálatokat, a le ill. beemelést a Légijármű Javítóüzem kollektivája végezte. A pontos gyári szám és képek hamarosan…… | |||||
mrbaracus | Adatlap | 371473 | 2010. április 27. 18:50 | ![]() | |
Szia! Én építettem Bilek Um-t, hát nem voltam hasra esve tőle. A KP szerintem még mindig jobban építhető, igaz az meg pozitív. Mondjuk munka van mindegyikkel. Nekem a KP szimpatikusabb. | |||||
Lacy | Adatlap | 371472 | 2010. április 27. 12:25 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371471 | 2010. április 27. 11:40 | ![]() | |
Monox! Ez szerintem is korai F. A kabintető bizonyára a bevodkázott és perifériára került konstruktőrök műve... :) | |||||
Monox | Adatlap | 371470 | 2010. április 27. 10:20 | ![]() | |
migi | Adatlap | 371469 | 2010. április 27. 09:31 | ![]() | |
mirazsmarci | Adatlap | 371468 | 2010. április 27. 09:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én Móváron vettem egy Kopro (Condor makett van benne) UM-et. Nekem több makettezőtársam is erre voksolt, hogy szerintük érdemesebb ebből építeni. Valamikor régebben láttam a Bilek-féle makettet is dobozban,nekem bizalomgerjesztőnek tűnt. Néhány szó a Condorról: leheletfinom vésett vonalak, annyira vékonyak, hogy egy részük kisebb csiszolgatás után is eltűnik. A szárnyak szépre sikeredtek, a törzs alakra szerintem nem rossz,viszont a panelvonalak egy része nem jó, főleg a törzsféklapok torzak egy kicsit. A vízszintes vezérsík túl nagy, érdemes inkább egy KP makettről valót használni, ill. szerintem az illesztési rés is túl magasan van a törzsön. Az orrkúp alakja rossz.Futóműaknák nincsenek. Fel kell készülni egy kis csiszolgatásra, hogy a törzsfelek és a szárny megfelelően illeszkedjen, főleg a gerinc- függőleges vezérsík találkozási pontjánál. Kabintetőből kettőt is kapunk, egyik 3 részre van osztva. Az öntőkeretek, és az alkatrészbontás kísértetiesen hasonlít a KP 21-esre. Szerintem egy próbát , meg kb. 1500 Ft-ot megér. Üdv | |||||
makettes | Adatlap | 371467 | 2010. április 26. 20:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én is akarok legalább 4 db-t csinálni. Bilek és ICM/Condor a választék,sajnos. Az ukrán nagyon felejtős,de elérhető,a Bilek nagyon drága... üdv. makettes | |||||
búza | Adatlap | 371466 | 2010. április 26. 18:14 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a véleményeteket kérni, hogy 1/72-ben melyik 21U és UM makettnek érdemes nekifogni. Nem versenyre kellene, csak festés variációkban gondolkodom. Úgymint terep 35 UM, 5081 még a csapat festéssel,PG.-s, NDK, teflonos, ezüst U, 1418 terep.Szóval ezekből egy sor lenne. Már csak normális makett, meg sok szabadidő kellene hozzá! Üdv: Búza |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kösz a képeket! Onnan indultunk, hogy közvetlen a festés után nem sok eltérés volt a színárnyalatok között, de természetesen később - mint jól láthatő - elég nagy eltérések is voltak. Erre mondtam, hogy ez a festék minőségétől, keverési aránytól sőt, még a rendszeres állóhelytől is függhetett. Láttam olyan MI-8-ast, aminek a két oldala mintha nem is ugyanahhoz a géphez tartozott vona. Ez a gép rendszeresen egy kelet-nyugat irányú állóhelyen parkolt és az egyik oldalát nagyon erősen kiszívta a nap, azt a területet kivéve, ahol le volt takarva. Ha valaki fotón látja megesküszik rá, hogy nem egyidőben, vagy egy festésről szólnak a képek.
Péter egy frissen festett gépet készített, így az ő esetében ez a fakulási téma teljesen mellékes. Ami számíthat az a nem teljesen jó folttérkép.
A 35-ösről nincs valami használható infód? Ugyanazzal a barna-zölddel volt festve minta többi és csak a fotó hibája, vagy esetleg utánszinezés miatt olyan nagy a kontraszt, vagy valóban olyan volt?
Üdv: Búza