<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nyugger | Adatlap | 371516 | 2010. május 22. 19:27 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371515 | 2010. május 21. 20:49 | ![]() | |
Sziasztok! Még egy kis adalék a témához. Az UTI-k festése Pápán eléggé hasonló volt a PG. illetve az NDK javítás előtt. Azt jó lenne tudni, hogy a 35-ös azzal volt-e festve, mint a többi gép, vagy valóban olyan nagy volt a kontraszt a zöld és a barna között, mint a képeken? Kösz a képet Migi! A klubban valószínűleg nem leszek ott, mert a legkisebb gyermeknek versenye lesz és szeretném már látni is egyszer! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371514 | 2010. május 21. 20:28 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371513 | 2010. május 21. 17:35 | ![]() | |
Szia Robi! Én azt állítom, hogy a folttérkép nagyjából hasonló de NINCS KÉT EGYFORMA gép és ez nem vicc. (Egyébként a képed ugyanezt bizonyítja) Attól függ, milyen napja volt a festőnek, ki festette a két oldalát külön-külön, ki keverte a színt, stb. Ha belenézel az adatlapomba láthatod, hogy én nem csak fotókról ismerem a dolgot. Talán te sem. A külön kategóriához majd teszek fel képeket, miért mondtam róla. Sajnos közkézen ez az egyetlen fotó. Üdv: Búza | |||||
Gis80s | Adatlap | 371512 | 2010. május 21. 10:34 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371511 | 2010. május 21. 10:31 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371510 | 2010. május 21. 10:21 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371509 | 2010. május 20. 21:04 | ![]() | |
Szia Péter! A színnel nekem így a képek alapján nincs bajom, persze a színhűség a fényképeken nem igazán jön át. A foltok formája viszont valóban nem jó! A Hunavián van egy csomó kép, ahol felülről is látszanak a gépek, abból érdemes lenne mazsolázni! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371508 | 2010. május 20. 20:54 | ![]() | |
Talán egy pici fehéret még elbirt volna az árnyalat , de nagyon szőrös szivűek voltak a birálók . | |||||
horvathp | Adatlap | 371507 | 2010. május 20. 20:45 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371506 | 2010. május 20. 19:21 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371505 | 2010. május 20. 19:07 | ![]() | |
horvathp | Adatlap | 371504 | 2010. május 20. 14:13 | ![]() | |
Üdv Gábor! Sajnos nincs fényképezőm így nem tudok képet feltenni. De ha telefonos jó lesz akkor rakok fel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371503 | 2010. május 20. 10:10 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371502 | 2010. május 20. 09:57 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371501 | 2010. május 19. 21:55 | ![]() | |
Megyek aludni! Természetesen: "fotóról mondjuk meg a színt" és kontraszt! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371500 | 2010. május 19. 21:50 | ![]() | |
Sziasztok! Akkor szép sorban: Laci: nem csak a barna, hanem a többi szín is egyforma volt a PG. javítás után. Az, hogy mennyire fakult és változott az a festék keverési arányától is függhet, de ebbe nem szeretnék szakérteni, mert csak mások véleményét tudnám megismételni. A színhelyesség kérdésében szerintem nagyon fontos, hogy milyen állapotú gépet szeretne valaki festeni és ugye akkor még ott van, hogy honnan veszi a színkódot. Ha nem a gép mellet állva egy színkártyával (ami esetleg nem is tartalmazza pontosan azt a színt!) akkor minden csak találgatás illetve ízlés kérdése. Persze vad eltérések azért nem lehetnek, de egy-két árnyalat simán belefér! Endre: a 35-53 valóban közel egyformának tűnik. Az 5081-nek van még hasonló festése, legalábbis amiről én tudok. Ezek csapatnál festett gépek. Lehet, hogy és is beleestem a "otóról mondjuk meg a színt" hibába, de nekem úgy tűnt, mintha a 35-ös esetében sokkal nagyobb lenne a kontrastszt a zöld és a barna között, mint más esetben. Az 5081 egyébkén teljesen a standard szinnel van fújva, csak a minta a csapat mintája és nem PG.-s. A szakemberekről csak annyit, hogy mire a 900-as sorozat bekerült, addigra a PG.- ben csak a hülyék és a megszállottak maradtak. ( Moldova után, szabadon!) Ezeket a gépeket az utóbbi társaság javította, gépszámtól függetlenül. Gábor: mit jelent a hagyományos folttérkép? Az eredetit a 4406-os variációt már valahol itt publikáltam, M.L. jóvoltából ránk maradt. A későbbieket jól lehet elemezni a PF változat képein. Elég változatos a folttérképük. A ma leginkább ismert változat a festők lustaságán múlott. Meg lehet kérdezni Boldizsárt!:-) A 905, 906, 907 esetében csak visszatértek az eredeti formátumhoz, bár a Hunavián szépen láthatók a különbségek pl a felülnézetek esetében is. Bocs, egy kicsit hosszú voltam. Aki ismer, tudja miért! Szerelem! Üdv: Búza | |||||
ambasa | Adatlap | 371499 | 2010. május 19. 19:43 | ![]() | |
Szia Gábor! ugyan apró eltérés de a 904-es még hagyományos folttérképpel készült az utolsó nagyjavításkor, de a 905, 906, 907 esetében a függőleges vezérsík / törzshátsórész esetében kissé módosult. Nevezetesen a felségjel alatt a függőleges zöld csíkokat egy vízszintesen összekötötték. TG | |||||
Balaxka | Adatlap | 371498 | 2010. május 19. 09:42 | ![]() | |
Sziasztok! Egy versenyre szeretnélek meginvitálni titeket! :) 2010. november 6-7 -én kerül megrendezésre a II. Kőszegi Makett Verseny, ahol a kiemelt kategória a MIG-21 es. :) Gondoltam megosztom veletek ezt az információt. Üdvözlettel: Kampits Balázs (Kőszegi Makett Klub) | |||||
Monox | Adatlap | 371497 | 2010. május 19. 09:30 | ![]() | |
Szia Gábor! Érdekes volt olvasni a kategóriákat a festésekből! Bár nem igazán értem, hogy a 35-ös miért külön kategória, hiszen voltak teljesen hasonló csapatnál festett gépek abban az időben, amikor lezuhant. Pl: 17,53-as... A 900-as gépek közül az egyiket (904) még láthatóan a régi szakembergárda javította. Ez meglátszik a gép akkor és mai küllemén és megbízhatóságán is. A másik 3 gép már egészen más összetételű emberek és anyagok használata mellett készült el. Nem kívánok állást foglalni, hogy a fotókon mi minek tűnik, de hogy mennyit változott 12 év alatt a fény és a szín arra jó példa a fenti fotó. A képen a 905-ös gép látható. | |||||
migi | Adatlap | 371496 | 2010. május 19. 08:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371495 | 2010. május 18. 21:53 | ![]() | |
Az UM-eknél a múltkor a következő festési variációkat számoltuk össze: eredeti orosz, lakkozott, PG. ezüst, teflonszínű, mint a BISZ-AP csoport NDK-s terep, PG. terep, min a 18-as PG. terep, mint a 900-asok eredeti orosz: szintén a 900-asok. csapat által festett terep, a 35-ös, mint külön kategória, egymagában és végül a PG.-ben lemaratott lemezszínű, festés nélküli gépek. | |||||
vlevi | Adatlap | 371494 | 2010. május 18. 21:21 | ![]() | |
A valódi színkódot tényleg képtelenség fotókról megmondani, én csak arra gondoltam, hogy az UM-eknél két, teljesen eltérő festést találtam. Az egyik hasonlít, vagy talán ugyanaz, mint amivel az MF, bisz gépeket festették. Ahhoz szerintem jó a Humbrol 83, a másik festéshez természetesen nem. Az is természetes, hogy fotóról képtelenség a színt megmondani. Erre itt van 2, L-39-ről készült kép. Ugyanaz a gép, nagyjából ugyanakkor (tehát nem 4-5 év különbséggel) készült kép, mégsem hasonlítanak egymásra. Arról nem is beszélve, hogyha ezek a képek nem filmről szkennelt képek lennének, hanem egy mostani, profi digitális géppel készültek volna, megint teljesen más színeket látnánk. Én ezért nem mentem bele a kevergetésbe, hanem megvettem az Agama C21, C22 színeit. | |||||
búza | Adatlap | 371493 | 2010. május 18. 21:04 | ![]() | |
Szia Péter! Feltennél képeket ide a gépről? Üdv: Búza Továbbá, javítva az előzőeket: folttérkép és bocs Monox!:-))) | |||||
búza | Adatlap | 371492 | 2010. május 18. 20:54 | ![]() | |
Sziasztok! Ez nagyon szép, amit idáig a szinekről írtatok, csak az a kérdésem, hogy mi a forrása? Alaphelyzetben a gépeket ugyanazzal a festékkel festették le, talán néha a komponensek különböző keverése miatt az egyik egy kicsit mattabb, a másik kicsit fényesebb lett. Az, hogy mennyire fakul ki az függ sokmindentől, pl. napsütés, a festéstől eltelt idő hossza, meg a fent említett keverési arány is. Az egyedüli ami különböző az a fottérkép és ez a Hunavián levő képeken jól látszik! (bocs MonoX!:-)) Egyébként makett versenyen kaptam én is a színhelyességre 3-as pontszámot annak idején. Nem olyan színűvel volt lefestve a 4605-ös, mint a fotókon. Egyszerűen csak AZZAL a festékkel volt fújva, mint az igazi, mivel a PG.-ben a festőinktől kértem a festéket hozzá! Ennyit a festésről, de vannak még érdekes történeteim a "nem olyan színű"-vel kapcsolatban! És még valami: a fotókról ember nem mondja meg a valódi színkódot! Üdv: Búza | |||||
vlevi | Adatlap | 371491 | 2010. május 18. 16:55 | ![]() | |
Én a kilógót úgy értettem, hogy a többi kétüléses MiG-21 teljesen más színekre van festve, de a 907-es színei az MF, Bisz gépeken használt színeknek megfelelőek. Vagy legalábbis nagyon hasonlítanak rá. | |||||
Monox | Adatlap | 371490 | 2010. május 18. 09:44 | ![]() | |
A 907-es valóban nagyon eltér a többi géptől, még a 905, 906-tól is. Ma azok a gépek, zöld színei kifejezetten kékes szürkének tűnnek, a 907-es zöld színe pedig olyan, mintha az eredeti színbe belekeverték volna a másik két gép már kifakult színét. Ráadásként a 907-es barna színe is észrevehetően szürkébb a többi gépen láthatónál. A folttérkép az egyetlen, ami nagyon hasonlít a másik két gépre, annyi különbséggel, hogy a kivonásig semmilyen egyéni jelzést nem hordott a gép, lévén, állítólag garanciális volt a festés. | |||||
vlevi | Adatlap | 371489 | 2010. május 17. 23:57 | ![]() | |
De megnéztem most a hunavia-n a 907-est, és az az egy nagyon kilóg a sorból, és az ilyen színű! hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21U_MiG-21UM/MiG21UMIDNo907/index.html 2000-ben, a kivonáskor legalábbis át volt festve ezekre a színekre. | |||||
vlevi | Adatlap | 371488 | 2010. május 17. 23:53 | ![]() | |
UM-et még nem láttam közelről, csak a hunavia.hu -n, de tényleg más színűnek néznek ki. | |||||
horvathp | Adatlap | 371487 | 2010. május 17. 20:41 | ![]() | |
Hát ez az. Azzal fújtam le mégis leszólták a készülő UM-emet (907-es lesz) a celldömölki versenyen, hogy az egyáltalán nem olyan volt. Azért köszönöm. Horváth Péter | |||||
vlevi | Adatlap | 371486 | 2010. május 17. 20:32 | ![]() | |
Humbrol 83-as gondolsz? Már persze akkor, ha a magyar barna-zöld-kék festés érdekel. | |||||
horvathp | Adatlap | 371485 | 2010. május 17. 18:09 | ![]() | |
üdv! Segítséget kérnék. A terepszínben szereplő barna az milyen festéknek felel meg. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371484 | 2010. május 13. 21:52 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371481 | 2010. május 8. 19:56 | ![]() | |
Szia! Igen, megfelel. Ez egy PG.-s festés, bár a kúp színe nem az, mert az eredetin megegyezett a többi zölddel. Kár a rongycsomóért a kúp végén! Üdv: Búza | |||||
romeo | Adatlap | 371480 | 2010. május 8. 19:51 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371479 | 2010. május 8. 19:37 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371478 | 2010. május 4. 13:40 | ![]() | |
Ok, már látom. A függőleges bal oldalán, a "fekete doboz" mögött van, üzemidő számláló doboz van mögötte. Amúgy tényleg ablak. A "miért csak néhány gépen van"-ra nem tudom a választ. | |||||
búza | Adatlap | 371477 | 2010. május 4. 13:28 | ![]() | |
Hol van helyileg? Nagyobb kép, amin a környezete is látszik? | |||||
Monox | Adatlap | 371476 | 2010. május 3. 23:51 | ![]() | |
elmo | Adatlap | 371475 | 2010. április 29. 23:42 | ![]() | |
Szia Nyugger, mar rafert arra a madarra az apolas, orulok, hogy gatyaba raztak. Remelem a csillagok maradtak rajta! Egy apro kis modositas, az igaz hogy az urrepules 80-ban volt de a 21-est 84-85-ben tettek ki oda. Nagyon varom a kepeket. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371474 | 2010. április 29. 21:32 | ![]() | |
Sziasztok, Tegnap fejeződött be Gyulaházán Farkas Bertalan szűlőfalujában az űrrepülése emlékére 1980-ban felállított MIG-21F-13-s repülőgép karbantartása, festése ill. lakkozása. A munkálatokat, a le ill. beemelést a Légijármű Javítóüzem kollektivája végezte. A pontos gyári szám és képek hamarosan…… | |||||
mrbaracus | Adatlap | 371473 | 2010. április 27. 18:50 | ![]() | |
Szia! Én építettem Bilek Um-t, hát nem voltam hasra esve tőle. A KP szerintem még mindig jobban építhető, igaz az meg pozitív. Mondjuk munka van mindegyikkel. Nekem a KP szimpatikusabb. | |||||
Lacy | Adatlap | 371472 | 2010. április 27. 12:25 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371471 | 2010. április 27. 11:40 | ![]() | |
Monox! Ez szerintem is korai F. A kabintető bizonyára a bevodkázott és perifériára került konstruktőrök műve... :) | |||||
Monox | Adatlap | 371470 | 2010. április 27. 10:20 | ![]() | |
migi | Adatlap | 371469 | 2010. április 27. 09:31 | ![]() | |
mirazsmarci | Adatlap | 371468 | 2010. április 27. 09:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én Móváron vettem egy Kopro (Condor makett van benne) UM-et. Nekem több makettezőtársam is erre voksolt, hogy szerintük érdemesebb ebből építeni. Valamikor régebben láttam a Bilek-féle makettet is dobozban,nekem bizalomgerjesztőnek tűnt. Néhány szó a Condorról: leheletfinom vésett vonalak, annyira vékonyak, hogy egy részük kisebb csiszolgatás után is eltűnik. A szárnyak szépre sikeredtek, a törzs alakra szerintem nem rossz,viszont a panelvonalak egy része nem jó, főleg a törzsféklapok torzak egy kicsit. A vízszintes vezérsík túl nagy, érdemes inkább egy KP makettről valót használni, ill. szerintem az illesztési rés is túl magasan van a törzsön. Az orrkúp alakja rossz.Futóműaknák nincsenek. Fel kell készülni egy kis csiszolgatásra, hogy a törzsfelek és a szárny megfelelően illeszkedjen, főleg a gerinc- függőleges vezérsík találkozási pontjánál. Kabintetőből kettőt is kapunk, egyik 3 részre van osztva. Az öntőkeretek, és az alkatrészbontás kísértetiesen hasonlít a KP 21-esre. Szerintem egy próbát , meg kb. 1500 Ft-ot megér. Üdv | |||||
makettes | Adatlap | 371467 | 2010. április 26. 20:20 | ![]() | |
Szia Búza! Én is akarok legalább 4 db-t csinálni. Bilek és ICM/Condor a választék,sajnos. Az ukrán nagyon felejtős,de elérhető,a Bilek nagyon drága... üdv. makettes | |||||
búza | Adatlap | 371466 | 2010. április 26. 18:14 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a véleményeteket kérni, hogy 1/72-ben melyik 21U és UM makettnek érdemes nekifogni. Nem versenyre kellene, csak festés variációkban gondolkodom. Úgymint terep 35 UM, 5081 még a csapat festéssel,PG.-s, NDK, teflonos, ezüst U, 1418 terep.Szóval ezekből egy sor lenne. Már csak normális makett, meg sok szabadidő kellene hozzá! Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371465 | 2010. április 21. 19:33 | ![]() | |
Sziasztok, kissé off, de itt a közönségben várhatóan lesz olyan, aki örül neki. ELADÓ AZ ANGOL AIR FORCES MONTHLY magazin 2001-2005 közötti öt évfolyama! A lap szerényen állítja magáról a címlapon, hogy ez A VILÁG VEZETŐ KATONAI REPÜLÉS MAGAZINJA! És ez nem túlzás. Valóban átfogó képet nyújt a témáról az érdeklődők számára, legyen az régi keleti, vagy akár a legmodernebb nyugati technikák és alkalmazásaik. A hitelességet növeli, hogy az adott országokhoz tartozó témákat, nemzeti szakírók cikkei mutatják be. Az öt évfolyam különlegessége, hogy az Afganisztáni és az Iraki bevetéseket első kézből mutatja be, részletes cikkekkel és fotó sorozatokkal. A magazint kitűnő papírra nyomtatták, megkímélt állapotban árulom. Részletekről érdeklődni a lacymiht kukac gmail.com címen lehet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok,
Eléggé nehéz eldönteni, hogy mikor színhelyes egy felvétel, szerintem. A hagyományos filmes, diás időkben mindent leronthatott egy rossz hívás vagy nagyítás. A digitális 'időkben' azért jobb a helyzet. A mellékelt képek 2003.09.22-én készültek a kora délutáni időszakban, szuper fényviszonyok között egymás után. Ekkor már 3 éve álltak a gépek Pápán, takarás nélkül a szabadban.