<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 371540 | 2010. május 27. 11:03 | ||
búza | Adatlap | 371539 | 2010. május 27. 09:13 | ||
Szia Monox! Szép sorjában: A képen egy nagy hátsórészes 21-es függőlegesének a jobb oldala látható. Szerintem csak elírás az a vízszintes!:-) Azért kellene a 4419-nek erről a területéről kép, mert a mögötte levő cuccoknak a bekötése más volt az MF, UM és a BISZ gépeken és ezt lehet, hogy meg tudnánk állapítani jó minőségű fotókról. Az indiai gépek ezüstre voltak festve: 3 réteg ezüst, 2 réteg lakk, vagy fordítva, de az ügy szempontjából mindegy. A térképed korrekt. A fényképen sajnos pont az a rész van árnyékban, amire nagyon kíváncsi lennék! Próbáltam világosítani, de úgy sem lett jobb. Marad a csavar-szegecs számolás. A gépet egyébként biztosan nem a PG.-ben festették. Részben akkor tudnánk róla, másrészt a csillag a sereg sablonjával van fújva. Gyanús, hogy semmi felirat nincs ezen a darabon, ezért is kellene egy fotó a 4419-ről, összehasonlításra. Felvetődik még egy kérdés: Biztosan zuhant gép volt? Lehet, hogy csak balesetes és utána leselejtezték. Vagy esetleg még az sem, egyszerűen csak kipróbálták a festést rajta. És akkor bármelyik nagysvancú lehetett. Erre is jó lenne összehasonlító fotó. Ha lesz időm beleásom magam a Hunaviába! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371538 | 2010. május 27. 06:56 | ||
Szia Monox! Itt az említett levél, a többit később! Üdv: Búza "Szia Gábor. Beszéltem azzal az emberrel aki utoljára látta egyben a 4020-at. Ez ugye azt jelenti,hogy Ő intette ki az egyes zónából. Ő beszélt utoljára a pilcsikkel. Nos,ha Ő azt mondja,hogy nem volt terep színü,akkor biztos,hogy nem volt az. A gép "beceneve" pedi az volt,hogy a Nagy Levin. Ezekből a képekből elég nehéz megmondani,hogy harci szekér volt e vagy uti. Van egy wikipédia, Repülő események és balesetek Magyarországon 1948-tól. Ott megtaláltok minden gép számot,amelyik leesett,vagy nagyon-nagyon roncsolódott.Még annyit talán tudnék segíteni,hogy a roncsdarabok közt keressetek olyat amin van egy 9-10 jegyű szám.Annak az utolsó négy száma a rep.gép oldalszáma. Ezt a fényképről képtelenség meg állapítani.De még egyszer mondom,hogy a 4020-as NEM VOLT TEREPSZÍNÜ! Hát ennyit tudtam segíteni." | |||||
Monox | Adatlap | 371537 | 2010. május 26. 23:12 | ||
Örülök, hogy ismét előkerült a téma, mert a múltkor nagyon nekiindultam, hogy a végére járok, de nem jutottam el sehova - sajnos. Az nagyon jó, hogy így körüljártuk mostanában, hogy milyenek voltak a PG-n kívül az alakulatnál festett gépek színösszetételei, ennek alapján megdőlni látszik az a tézis, hogy ez a kép akár egy MF v. Bisz vízszintes vezérsíkja lenne, lévén senki nem tud/látott/hallott olyasmiről, hogy a fenti típusokat háromszínű kamóval látták volna el valamikor is. Mint tudjuk a 66-400 típus egy tagja már viselte ezt a színt, ezt leszámolva nem volt tudomásom arról, hogy volt még hasonló színezetű társa is. A már említett 4607-es hsz.-ben kiderült, hogy van méghozzá 66-600 típus vagyis nagysvancú változat. Ami a 4020-ast illeti: Kétféle képet láttam eddig róla, mindkettő ezüstszínűen, az egyik még az eredeti szovjet formájú oldalszámmal, a másikon már a PG-s nagyjavítást jelzővel. A friss infók szerint a gép NEM VOLT terepszínű. Ismert még a 4117-es gép, amiről terepszínű fotó látott napvilágot, ez mindenben nagyon hasonlít az alakulati festésre illetve a 1817-es alakulati festésű gépre. A 1720-as terepszínéről semmilyen konkrét információm nincs, annyit tudok viszont, hogy minden gépről lemarattak minden festéket, minden gép fémszínűen került Indiába. Ha nem lenne többé-kevésbé egyértelmű, hogy nagysvancú gépről van szó, akkor még felvetném a 1517-es 66-400-as lehetőségét is, amit 1987-ben olvasztottak be. Ha úgy tetszik, egészen egyszerűen semmiféle magyarázatot nem találok arra, hogy a képen látható függőleges vezérsík melyik lezuhant repülőgépünké lehetett eredetileg. | |||||
juge75 | Adatlap | 371536 | 2010. május 26. 22:40 | ||
juge75 | Adatlap | 371535 | 2010. május 26. 21:43 | ||
búza | Adatlap | 371534 | 2010. május 26. 21:25 | ||
Vagy esetleg bármi más még erről a festésről, roncsról? Fotó, ismerős, emlék? | |||||
búza | Adatlap | 371533 | 2010. május 26. 21:23 | ||
Sziasztok! Van valakinek közeli fotója arról a területről ami a 4607-es hozzászólásban van? Nagy svanc jobb oldala. A feltételezésem egy 21-U-600, de szeretném látni a csavarokat, szegecseket is! Esetleg a szolnoki múzeumban készült fotó? Nagyon erősen megdőlni látszik a 4020-as elmélet! Csak akkor melyik? Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371532 | 2010. május 26. 19:40 | ||
Ma már nem, sőt - mert közben leveleztem is - de van más ötleted? Mert hogy a roncs egy 21-esé, az tuti! | |||||
Monox | Adatlap | 371531 | 2010. május 26. 08:55 | ||
Srácok, naív lehet a kérdés, de komolyan mondjátok, hogy a 4020-as gépünk is terepszínű volt az elmúlásakor? | |||||
búza | Adatlap | 371530 | 2010. május 24. 20:15 | ||
Akkor most vagy előbb járt nálunk mint az indiaiak bemutatója volt, vagy a legutolsó felszállásai egyikét teljesítette akkor. Sajnos arra nem emlékszem, hogy a bemutatóra hány gépet hoztak fel és milyen gépszámok szerepeltek ott. Nagy volt a jövés-menés akkoriban. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371529 | 2010. május 24. 19:50 | ||
Szia juge75 A 1418-as 21U teljes élettörténetét nem ismerem, de 1984 nyarán Taszáron már ebben a terepszínben pompázott, itt vonták ki a rendszerből, innen került a PG Tanműhelyébe 84 júliusában. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 371528 | 2010. május 24. 19:43 | ||
És még valami: a 4020-asról sincs ilyen fénykép, pedig a roncsok alapján az is a 1720 mintájára volt festve. Talán a KÖRÜ-ben - vagy hogy hívják most?- többet tudnának róla. | |||||
búza | Adatlap | 371527 | 2010. május 24. 19:40 | ||
A szín engem is arra emlékeztet. Volt a PG.-ben ezzel a festéssel, egy másik gépért jöttek vele. Ha emlékeim nem csalnak az első öt indiai gépet egyszer elhozták bemutatni az Indiai Légierő főnökének. A bemutató után visszarepültek a csapathoz, akkor hoztak hajózókat a 1418-al is. Ott volt a 1720 is ugyanezekkel a szinekkel, de más mintával lefestve. Évek óta hajtok egy olyan 1720-as fotóra, eredmény nélkül! Csak írásos feljegyzés maradt róla. Valahol előrébb van írás - ha jól emlékszem, de most nem fogok utánakeresni - a 4020-as roncsairól, ami szintén így volt festve. De fénykép az van róla, mármint a roncsokról. | |||||
juge75 | Adatlap | 371526 | 2010. május 24. 17:47 | ||
Engem a felderítő 15 Bis és Uti színekre emlékeztet. Mikor és hol repült? | |||||
búza | Adatlap | 371525 | 2010. május 24. 17:09 | ||
Repült ezzel a színnel. | |||||
Fridi | Adatlap | 371524 | 2010. május 24. 15:36 | ||
Sziasztok! Mig-21 UM -hez keresek fülke tetőt 1:48-ba.Utángyártott is jó lenne. Üdv: Fridi | |||||
Levix | Adatlap | 371523 | 2010. május 24. 14:07 | ||
juge75 | Adatlap | 371522 | 2010. május 23. 14:36 | ||
Gyári ezüst volt az Indiába eladott gépek színe, a 1418-as nem repült ilyen festéssel, tudomásom szerint. | |||||
Lacy | Adatlap | 371521 | 2010. május 23. 14:22 | ||
Sziasztok, ha már a magyar 21-esek festéséről van szó. Azt meg tudja mondani valaki, hogy a 1418-as 21U repült-e valaha a látványos papagáj színeivel? Amikor először láttam róla fotót a kilencvenes évek elején, azt hitem az Indiába eladott gépek festését tesztelték rajta annyira tarkára sikerült. Egyébként tudtok az Indiába eladott gépek festéséről adatot? | |||||
Monox | Adatlap | 371520 | 2010. május 23. 13:53 | ||
búza | Adatlap | 371519 | 2010. május 22. 21:47 | ||
Szia! Köszi, a könyvet majd megnézem. Üdv, kezdődik a második félidő! Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 371518 | 2010. május 22. 21:43 | ||
Szia Gábor, Erősen feltételezem, hogy anno Pápán a 35-s ua. a színnel lett festve mint a társai a 53,54,55-ös UM, vagy akármelyik 21bis. Kettő terepfestésű képet ismerek a gépről, a lenti -ezt Sz.L.- követte el Mezőkövesden, a másik a Kositzky A. könyvében van, igaz ott a bal oldala látszik de sajna fekete-fehér a kép. | |||||
búza | Adatlap | 371517 | 2010. május 22. 20:17 | ||
Szia Nyugger! Kösz a képeket! Onnan indultunk, hogy közvetlen a festés után nem sok eltérés volt a színárnyalatok között, de természetesen később - mint jól láthatő - elég nagy eltérések is voltak. Erre mondtam, hogy ez a festék minőségétől, keverési aránytól sőt, még a rendszeres állóhelytől is függhetett. Láttam olyan MI-8-ast, aminek a két oldala mintha nem is ugyanahhoz a géphez tartozott vona. Ez a gép rendszeresen egy kelet-nyugat irányú állóhelyen parkolt és az egyik oldalát nagyon erősen kiszívta a nap, azt a területet kivéve, ahol le volt takarva. Ha valaki fotón látja megesküszik rá, hogy nem egyidőben, vagy egy festésről szólnak a képek. Péter egy frissen festett gépet készített, így az ő esetében ez a fakulási téma teljesen mellékes. Ami számíthat az a nem teljesen jó folttérkép. A 35-ösről nincs valami használható infód? Ugyanazzal a barna-zölddel volt festve minta többi és csak a fotó hibája, vagy esetleg utánszinezés miatt olyan nagy a kontraszt, vagy valóban olyan volt? Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 371516 | 2010. május 22. 19:27 | ||
Sziasztok, Eléggé nehéz eldönteni, hogy mikor színhelyes egy felvétel, szerintem. A hagyományos filmes, diás időkben mindent leronthatott egy rossz hívás vagy nagyítás. A digitális 'időkben' azért jobb a helyzet. A mellékelt képek 2003.09.22-én készültek a kora délutáni időszakban, szuper fényviszonyok között egymás után. Ekkor már 3 éve álltak a gépek Pápán, takarás nélkül a szabadban. | |||||
búza | Adatlap | 371515 | 2010. május 21. 20:49 | ||
Sziasztok! Még egy kis adalék a témához. Az UTI-k festése Pápán eléggé hasonló volt a PG. illetve az NDK javítás előtt. Azt jó lenne tudni, hogy a 35-ös azzal volt-e festve, mint a többi gép, vagy valóban olyan nagy volt a kontraszt a zöld és a barna között, mint a képeken? Kösz a képet Migi! A klubban valószínűleg nem leszek ott, mert a legkisebb gyermeknek versenye lesz és szeretném már látni is egyszer! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371514 | 2010. május 21. 20:28 | ||
búza | Adatlap | 371513 | 2010. május 21. 17:35 | ||
Szia Robi! Én azt állítom, hogy a folttérkép nagyjából hasonló de NINCS KÉT EGYFORMA gép és ez nem vicc. (Egyébként a képed ugyanezt bizonyítja) Attól függ, milyen napja volt a festőnek, ki festette a két oldalát külön-külön, ki keverte a színt, stb. Ha belenézel az adatlapomba láthatod, hogy én nem csak fotókról ismerem a dolgot. Talán te sem. A külön kategóriához majd teszek fel képeket, miért mondtam róla. Sajnos közkézen ez az egyetlen fotó. Üdv: Búza | |||||
Gis80s | Adatlap | 371512 | 2010. május 21. 10:34 | ||
Rob79 | Adatlap | 371511 | 2010. május 21. 10:31 | ||
Rob79 | Adatlap | 371510 | 2010. május 21. 10:21 | ||
búza | Adatlap | 371509 | 2010. május 20. 21:04 | ||
Szia Péter! A színnel nekem így a képek alapján nincs bajom, persze a színhűség a fényképeken nem igazán jön át. A foltok formája viszont valóban nem jó! A Hunavián van egy csomó kép, ahol felülről is látszanak a gépek, abból érdemes lenne mazsolázni! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371508 | 2010. május 20. 20:54 | ||
Talán egy pici fehéret még elbirt volna az árnyalat , de nagyon szőrös szivűek voltak a birálók . | |||||
horvathp | Adatlap | 371507 | 2010. május 20. 20:45 | ||
búza | Adatlap | 371506 | 2010. május 20. 19:21 | ||
búza | Adatlap | 371505 | 2010. május 20. 19:07 | ||
horvathp | Adatlap | 371504 | 2010. május 20. 14:13 | ||
Üdv Gábor! Sajnos nincs fényképezőm így nem tudok képet feltenni. De ha telefonos jó lesz akkor rakok fel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371503 | 2010. május 20. 10:10 | ||
Rob79 | Adatlap | 371502 | 2010. május 20. 09:57 | ||
búza | Adatlap | 371501 | 2010. május 19. 21:55 | ||
Megyek aludni! Természetesen: "fotóról mondjuk meg a színt" és kontraszt! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371500 | 2010. május 19. 21:50 | ||
Sziasztok! Akkor szép sorban: Laci: nem csak a barna, hanem a többi szín is egyforma volt a PG. javítás után. Az, hogy mennyire fakult és változott az a festék keverési arányától is függhet, de ebbe nem szeretnék szakérteni, mert csak mások véleményét tudnám megismételni. A színhelyesség kérdésében szerintem nagyon fontos, hogy milyen állapotú gépet szeretne valaki festeni és ugye akkor még ott van, hogy honnan veszi a színkódot. Ha nem a gép mellet állva egy színkártyával (ami esetleg nem is tartalmazza pontosan azt a színt!) akkor minden csak találgatás illetve ízlés kérdése. Persze vad eltérések azért nem lehetnek, de egy-két árnyalat simán belefér! Endre: a 35-53 valóban közel egyformának tűnik. Az 5081-nek van még hasonló festése, legalábbis amiről én tudok. Ezek csapatnál festett gépek. Lehet, hogy és is beleestem a "otóról mondjuk meg a színt" hibába, de nekem úgy tűnt, mintha a 35-ös esetében sokkal nagyobb lenne a kontrastszt a zöld és a barna között, mint más esetben. Az 5081 egyébkén teljesen a standard szinnel van fújva, csak a minta a csapat mintája és nem PG.-s. A szakemberekről csak annyit, hogy mire a 900-as sorozat bekerült, addigra a PG.- ben csak a hülyék és a megszállottak maradtak. ( Moldova után, szabadon!) Ezeket a gépeket az utóbbi társaság javította, gépszámtól függetlenül. Gábor: mit jelent a hagyományos folttérkép? Az eredetit a 4406-os variációt már valahol itt publikáltam, M.L. jóvoltából ránk maradt. A későbbieket jól lehet elemezni a PF változat képein. Elég változatos a folttérképük. A ma leginkább ismert változat a festők lustaságán múlott. Meg lehet kérdezni Boldizsárt!:-) A 905, 906, 907 esetében csak visszatértek az eredeti formátumhoz, bár a Hunavián szépen láthatók a különbségek pl a felülnézetek esetében is. Bocs, egy kicsit hosszú voltam. Aki ismer, tudja miért! Szerelem! Üdv: Búza | |||||
ambasa | Adatlap | 371499 | 2010. május 19. 19:43 | ||
Szia Gábor! ugyan apró eltérés de a 904-es még hagyományos folttérképpel készült az utolsó nagyjavításkor, de a 905, 906, 907 esetében a függőleges vezérsík / törzshátsórész esetében kissé módosult. Nevezetesen a felségjel alatt a függőleges zöld csíkokat egy vízszintesen összekötötték. TG | |||||
Balaxka | Adatlap | 371498 | 2010. május 19. 09:42 | ||
Sziasztok! Egy versenyre szeretnélek meginvitálni titeket! :) 2010. november 6-7 -én kerül megrendezésre a II. Kőszegi Makett Verseny, ahol a kiemelt kategória a MIG-21 es. :) Gondoltam megosztom veletek ezt az információt. Üdvözlettel: Kampits Balázs (Kőszegi Makett Klub) | |||||
Monox | Adatlap | 371497 | 2010. május 19. 09:30 | ||
Szia Gábor! Érdekes volt olvasni a kategóriákat a festésekből! Bár nem igazán értem, hogy a 35-ös miért külön kategória, hiszen voltak teljesen hasonló csapatnál festett gépek abban az időben, amikor lezuhant. Pl: 17,53-as... A 900-as gépek közül az egyiket (904) még láthatóan a régi szakembergárda javította. Ez meglátszik a gép akkor és mai küllemén és megbízhatóságán is. A másik 3 gép már egészen más összetételű emberek és anyagok használata mellett készült el. Nem kívánok állást foglalni, hogy a fotókon mi minek tűnik, de hogy mennyit változott 12 év alatt a fény és a szín arra jó példa a fenti fotó. A képen a 905-ös gép látható. | |||||
migi | Adatlap | 371496 | 2010. május 19. 08:47 | ||
búza | Adatlap | 371495 | 2010. május 18. 21:53 | ||
Az UM-eknél a múltkor a következő festési variációkat számoltuk össze: eredeti orosz, lakkozott, PG. ezüst, teflonszínű, mint a BISZ-AP csoport NDK-s terep, PG. terep, min a 18-as PG. terep, mint a 900-asok eredeti orosz: szintén a 900-asok. csapat által festett terep, a 35-ös, mint külön kategória, egymagában és végül a PG.-ben lemaratott lemezszínű, festés nélküli gépek. | |||||
vlevi | Adatlap | 371494 | 2010. május 18. 21:21 | ||
A valódi színkódot tényleg képtelenség fotókról megmondani, én csak arra gondoltam, hogy az UM-eknél két, teljesen eltérő festést találtam. Az egyik hasonlít, vagy talán ugyanaz, mint amivel az MF, bisz gépeket festették. Ahhoz szerintem jó a Humbrol 83, a másik festéshez természetesen nem. Az is természetes, hogy fotóról képtelenség a színt megmondani. Erre itt van 2, L-39-ről készült kép. Ugyanaz a gép, nagyjából ugyanakkor (tehát nem 4-5 év különbséggel) készült kép, mégsem hasonlítanak egymásra. Arról nem is beszélve, hogyha ezek a képek nem filmről szkennelt képek lennének, hanem egy mostani, profi digitális géppel készültek volna, megint teljesen más színeket látnánk. Én ezért nem mentem bele a kevergetésbe, hanem megvettem az Agama C21, C22 színeit. | |||||
búza | Adatlap | 371493 | 2010. május 18. 21:04 | ||
Szia Péter! Feltennél képeket ide a gépről? Üdv: Búza Továbbá, javítva az előzőeket: folttérkép és bocs Monox!:-))) | |||||
búza | Adatlap | 371492 | 2010. május 18. 20:54 | ||
Sziasztok! Ez nagyon szép, amit idáig a szinekről írtatok, csak az a kérdésem, hogy mi a forrása? Alaphelyzetben a gépeket ugyanazzal a festékkel festették le, talán néha a komponensek különböző keverése miatt az egyik egy kicsit mattabb, a másik kicsit fényesebb lett. Az, hogy mennyire fakul ki az függ sokmindentől, pl. napsütés, a festéstől eltelt idő hossza, meg a fent említett keverési arány is. Az egyedüli ami különböző az a fottérkép és ez a Hunavián levő képeken jól látszik! (bocs MonoX!:-)) Egyébként makett versenyen kaptam én is a színhelyességre 3-as pontszámot annak idején. Nem olyan színűvel volt lefestve a 4605-ös, mint a fotókon. Egyszerűen csak AZZAL a festékkel volt fújva, mint az igazi, mivel a PG.-ben a festőinktől kértem a festéket hozzá! Ennyit a festésről, de vannak még érdekes történeteim a "nem olyan színű"-vel kapcsolatban! És még valami: a fotókról ember nem mondja meg a valódi színkódot! Üdv: Búza | |||||
vlevi | Adatlap | 371491 | 2010. május 18. 16:55 | ||
Én a kilógót úgy értettem, hogy a többi kétüléses MiG-21 teljesen más színekre van festve, de a 907-es színei az MF, Bisz gépeken használt színeknek megfelelőek. Vagy legalábbis nagyon hasonlítanak rá. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A vízszintes valóban csak elírás volt.
A 4419-es a szolnoki múzeumban van, ott minden része alaposan szemügyre vehető. Innen a fotó - azt hiszem teljes egészében lefedi a kérdéses területet. Ezen valóban minden látható.
Zuhant gép v. sem? A baleset miatt selejtezett gép nálam majdnem azonos a zuhantéval - festeni biztosan nem festettek ilyet. Viszont elég szépen el van roncsolódva ahhoz, hogy arra gondoljak, hogy nem a földön szedték szét. Óhatatlanul felmerült bennem, hogy ez nem lehet esetleg egy UM? Két gépre volna tippem: 0258 és a 0358. Az előbbiről semmiféle fotóval nem rendelkezek a 0358-as kevéssé valószínű. Van egyébként egy könyv ahol a legtöbb elpusztult magyar MiG-21-es megtekinthető az eseménye után. Amennyire láttam, a 0258-as terepes volt, de hogy pontosan milyen, azt nem figyeltem meg.