| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| joci232 | Adatlap | 371550 | 2010. május 27. 22:54 | ![]() | |
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371549 | 2010. május 27. 20:38 | ![]() | |
|
Szia notarius 54o216-án Sármelléken kényszerleszállt no."61o" MiG-15-ről van fotó, a póttankra történt "hasraszállásról" csak szöveges hírre emlékszek. Egyébként akit a repülőbalesetek, katasztrófák következményei érdekelnek, az a ronccsátört, hasra- és kényszerleszállt, kiégett, orraesett, majomfogóba rohant, felborult vagy Balatonban ill. halastóban fürdőző gépek fotóinak bőséges választékát találja, és nem csak a légierőből, hanem polgári vonalról is van néhány áldozat(sajnos, de ezek megtörténtek). Üdv R. | |||||
| búza | Adatlap | 371548 | 2010. május 27. 20:31 | ![]() | |
|
Klassz! Két hete itt van a polcon, csak még nem jutottam hozzá! Mert állandóan a Makettinfón lógok!:-))) Azért belenéztem és vannak benne hibák. Megnézem az érintett dolgokat benne, de elindultam másik irányba is, meglátjuk milyen sikerrel. A könyv a Bookline-on is olcsóbb egyébként! Monox! Arra gondoltam, hogy valamelyik gépet - amelyik le volt állítva valamiért - lefestették aztán abban az állapotában szétvágták. A darabolási felületek túl egyenesek egy zuhanásos roncsolódáshoz. Láttam néhányat, az nem ilyen. Az persze még mindig lehet, hogy egy zuhant vagy balesetes gépből épen maradt a függőleges és utána vágták szét ilyen módon. Végignéztem egy csomó fotót és innentől szerintem bármelyik nagysvancú lehet. De értelmes magyarázatot még nem találtam. Üdv: Búza | |||||
| Nyugger | Adatlap | 371547 | 2010. május 27. 19:55 | ![]() | |
|
A Zrinyi kiadónál minden könyv 20%-al olcsóbb ha ott vásároltok, /Kerepesi út 29/. Reklám helyett. | |||||
| migi | Adatlap | 371546 | 2010. május 27. 19:41 | ![]() | |
|
Most akciós , le van árazva . http://www.polc.hu/konyv/a_magyar_katonai_repules_kronologiaja_1945_2008/700492/ | |||||
| notarius | Adatlap | 371545 | 2010. május 27. 19:35 | ![]() | |
|
Sármelléken póttartályra szállt 15bisz van benne? ;) | |||||
| Monox | Adatlap | 371544 | 2010. május 27. 19:18 | ![]() | |
|
Búza! Ez az a könyv. Nem lenne butaság megszerezni, de amennyire tudom igen drága. Hihetetlen dolgok vannak benne, ezek közül csak egy pl. a 4029-es biszünk ami akkora tempóval futott le a pályáról, hogy javíthatatlan lett, v. a 0258-as UM ami zuhanás után nagyjából egyben maradt, csak a kabinrész hiányzik róla, mindez egy szántóföld közepén... | |||||
| migi | Adatlap | 371543 | 2010. május 27. 19:01 | ![]() | |
| migi | Adatlap | 371542 | 2010. május 27. 18:52 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371541 | 2010. május 27. 12:34 | ![]() | |
|
Melyik ez a könyv? | |||||
| Monox | Adatlap | 371540 | 2010. május 27. 11:03 | ![]() | |
|
A vízszintes valóban csak elírás volt. A 4419-es a szolnoki múzeumban van, ott minden része alaposan szemügyre vehető. Innen a fotó - azt hiszem teljes egészében lefedi a kérdéses területet. Ezen valóban minden látható. Zuhant gép v. sem? A baleset miatt selejtezett gép nálam majdnem azonos a zuhantéval - festeni biztosan nem festettek ilyet. Viszont elég szépen el van roncsolódva ahhoz, hogy arra gondoljak, hogy nem a földön szedték szét. Óhatatlanul felmerült bennem, hogy ez nem lehet esetleg egy UM? Két gépre volna tippem: 0258 és a 0358. Az előbbiről semmiféle fotóval nem rendelkezek a 0358-as kevéssé valószínű. Van egyébként egy könyv ahol a legtöbb elpusztult magyar MiG-21-es megtekinthető az eseménye után. Amennyire láttam, a 0258-as terepes volt, de hogy pontosan milyen, azt nem figyeltem meg. | |||||
| búza | Adatlap | 371539 | 2010. május 27. 09:13 | ![]() | |
|
Szia Monox! Szép sorjában: A képen egy nagy hátsórészes 21-es függőlegesének a jobb oldala látható. Szerintem csak elírás az a vízszintes!:-) Azért kellene a 4419-nek erről a területéről kép, mert a mögötte levő cuccoknak a bekötése más volt az MF, UM és a BISZ gépeken és ezt lehet, hogy meg tudnánk állapítani jó minőségű fotókról. Az indiai gépek ezüstre voltak festve: 3 réteg ezüst, 2 réteg lakk, vagy fordítva, de az ügy szempontjából mindegy. A térképed korrekt. A fényképen sajnos pont az a rész van árnyékban, amire nagyon kíváncsi lennék! Próbáltam világosítani, de úgy sem lett jobb. Marad a csavar-szegecs számolás. A gépet egyébként biztosan nem a PG.-ben festették. Részben akkor tudnánk róla, másrészt a csillag a sereg sablonjával van fújva. Gyanús, hogy semmi felirat nincs ezen a darabon, ezért is kellene egy fotó a 4419-ről, összehasonlításra. Felvetődik még egy kérdés: Biztosan zuhant gép volt? Lehet, hogy csak balesetes és utána leselejtezték. Vagy esetleg még az sem, egyszerűen csak kipróbálták a festést rajta. És akkor bármelyik nagysvancú lehetett. Erre is jó lenne összehasonlító fotó. Ha lesz időm beleásom magam a Hunaviába! Üdv: Búza | |||||
| búza | Adatlap | 371538 | 2010. május 27. 06:56 | ![]() | |
|
Szia Monox! Itt az említett levél, a többit később! Üdv: Búza "Szia Gábor. Beszéltem azzal az emberrel aki utoljára látta egyben a 4020-at. Ez ugye azt jelenti,hogy Ő intette ki az egyes zónából. Ő beszélt utoljára a pilcsikkel. Nos,ha Ő azt mondja,hogy nem volt terep színü,akkor biztos,hogy nem volt az. A gép "beceneve" pedi az volt,hogy a Nagy Levin. Ezekből a képekből elég nehéz megmondani,hogy harci szekér volt e vagy uti. Van egy wikipédia, Repülő események és balesetek Magyarországon 1948-tól. Ott megtaláltok minden gép számot,amelyik leesett,vagy nagyon-nagyon roncsolódott.Még annyit talán tudnék segíteni,hogy a roncsdarabok közt keressetek olyat amin van egy 9-10 jegyű szám.Annak az utolsó négy száma a rep.gép oldalszáma. Ezt a fényképről képtelenség meg állapítani.De még egyszer mondom,hogy a 4020-as NEM VOLT TEREPSZÍNÜ! Hát ennyit tudtam segíteni." | |||||
| Monox | Adatlap | 371537 | 2010. május 26. 23:12 | ![]() | |
|
Örülök, hogy ismét előkerült a téma, mert a múltkor nagyon nekiindultam, hogy a végére járok, de nem jutottam el sehova - sajnos. Az nagyon jó, hogy így körüljártuk mostanában, hogy milyenek voltak a PG-n kívül az alakulatnál festett gépek színösszetételei, ennek alapján megdőlni látszik az a tézis, hogy ez a kép akár egy MF v. Bisz vízszintes vezérsíkja lenne, lévén senki nem tud/látott/hallott olyasmiről, hogy a fenti típusokat háromszínű kamóval látták volna el valamikor is. Mint tudjuk a 66-400 típus egy tagja már viselte ezt a színt, ezt leszámolva nem volt tudomásom arról, hogy volt még hasonló színezetű társa is. A már említett 4607-es hsz.-ben kiderült, hogy van méghozzá 66-600 típus vagyis nagysvancú változat. Ami a 4020-ast illeti: Kétféle képet láttam eddig róla, mindkettő ezüstszínűen, az egyik még az eredeti szovjet formájú oldalszámmal, a másikon már a PG-s nagyjavítást jelzővel. A friss infók szerint a gép NEM VOLT terepszínű. Ismert még a 4117-es gép, amiről terepszínű fotó látott napvilágot, ez mindenben nagyon hasonlít az alakulati festésre illetve a 1817-es alakulati festésű gépre. A 1720-as terepszínéről semmilyen konkrét információm nincs, annyit tudok viszont, hogy minden gépről lemarattak minden festéket, minden gép fémszínűen került Indiába. Ha nem lenne többé-kevésbé egyértelmű, hogy nagysvancú gépről van szó, akkor még felvetném a 1517-es 66-400-as lehetőségét is, amit 1987-ben olvasztottak be. Ha úgy tetszik, egészen egyszerűen semmiféle magyarázatot nem találok arra, hogy a képen látható függőleges vezérsík melyik lezuhant repülőgépünké lehetett eredetileg. | |||||
| juge75 | Adatlap | 371536 | 2010. május 26. 22:40 | ![]() | |
| juge75 | Adatlap | 371535 | 2010. május 26. 21:43 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371534 | 2010. május 26. 21:25 | ![]() | |
|
Vagy esetleg bármi más még erről a festésről, roncsról? Fotó, ismerős, emlék? | |||||
| búza | Adatlap | 371533 | 2010. május 26. 21:23 | ![]() | |
|
Sziasztok! Van valakinek közeli fotója arról a területről ami a 4607-es hozzászólásban van? Nagy svanc jobb oldala. A feltételezésem egy 21-U-600, de szeretném látni a csavarokat, szegecseket is! Esetleg a szolnoki múzeumban készült fotó? Nagyon erősen megdőlni látszik a 4020-as elmélet! Csak akkor melyik? Üdv: Búza | |||||
| búza | Adatlap | 371532 | 2010. május 26. 19:40 | ![]() | |
|
Ma már nem, sőt - mert közben leveleztem is - de van más ötleted? Mert hogy a roncs egy 21-esé, az tuti! | |||||
| Monox | Adatlap | 371531 | 2010. május 26. 08:55 | ![]() | |
|
Srácok, naív lehet a kérdés, de komolyan mondjátok, hogy a 4020-as gépünk is terepszínű volt az elmúlásakor? | |||||
| búza | Adatlap | 371530 | 2010. május 24. 20:15 | ![]() | |
|
Akkor most vagy előbb járt nálunk mint az indiaiak bemutatója volt, vagy a legutolsó felszállásai egyikét teljesítette akkor. Sajnos arra nem emlékszem, hogy a bemutatóra hány gépet hoztak fel és milyen gépszámok szerepeltek ott. Nagy volt a jövés-menés akkoriban. | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371529 | 2010. május 24. 19:50 | ![]() | |
|
Szia juge75 A 1418-as 21U teljes élettörténetét nem ismerem, de 1984 nyarán Taszáron már ebben a terepszínben pompázott, itt vonták ki a rendszerből, innen került a PG Tanműhelyébe 84 júliusában. Üdv R. | |||||
| búza | Adatlap | 371528 | 2010. május 24. 19:43 | ![]() | |
|
És még valami: a 4020-asról sincs ilyen fénykép, pedig a roncsok alapján az is a 1720 mintájára volt festve. Talán a KÖRÜ-ben - vagy hogy hívják most?- többet tudnának róla. | |||||
| búza | Adatlap | 371527 | 2010. május 24. 19:40 | ![]() | |
|
A szín engem is arra emlékeztet. Volt a PG.-ben ezzel a festéssel, egy másik gépért jöttek vele. Ha emlékeim nem csalnak az első öt indiai gépet egyszer elhozták bemutatni az Indiai Légierő főnökének. A bemutató után visszarepültek a csapathoz, akkor hoztak hajózókat a 1418-al is. Ott volt a 1720 is ugyanezekkel a szinekkel, de más mintával lefestve. Évek óta hajtok egy olyan 1720-as fotóra, eredmény nélkül! Csak írásos feljegyzés maradt róla. Valahol előrébb van írás - ha jól emlékszem, de most nem fogok utánakeresni - a 4020-as roncsairól, ami szintén így volt festve. De fénykép az van róla, mármint a roncsokról. | |||||
| juge75 | Adatlap | 371526 | 2010. május 24. 17:47 | ![]() | |
|
Engem a felderítő 15 Bis és Uti színekre emlékeztet. Mikor és hol repült? | |||||
| búza | Adatlap | 371525 | 2010. május 24. 17:09 | ![]() | |
|
Repült ezzel a színnel. | |||||
| Fridi | Adatlap | 371524 | 2010. május 24. 15:36 | ![]() | |
|
Sziasztok! Mig-21 UM -hez keresek fülke tetőt 1:48-ba.Utángyártott is jó lenne. Üdv: Fridi | |||||
| Levix | Adatlap | 371523 | 2010. május 24. 14:07 | ![]() | |
| juge75 | Adatlap | 371522 | 2010. május 23. 14:36 | ![]() | |
|
Gyári ezüst volt az Indiába eladott gépek színe, a 1418-as nem repült ilyen festéssel, tudomásom szerint. | |||||
| Lacy | Adatlap | 371521 | 2010. május 23. 14:22 | ![]() | |
|
Sziasztok, ha már a magyar 21-esek festéséről van szó. Azt meg tudja mondani valaki, hogy a 1418-as 21U repült-e valaha a látványos papagáj színeivel? Amikor először láttam róla fotót a kilencvenes évek elején, azt hitem az Indiába eladott gépek festését tesztelték rajta annyira tarkára sikerült. Egyébként tudtok az Indiába eladott gépek festéséről adatot? | |||||
| Monox | Adatlap | 371520 | 2010. május 23. 13:53 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371519 | 2010. május 22. 21:47 | ![]() | |
|
Szia! Köszi, a könyvet majd megnézem. Üdv, kezdődik a második félidő! Búza | |||||
| Nyugger | Adatlap | 371518 | 2010. május 22. 21:43 | ![]() | |
|
Szia Gábor, Erősen feltételezem, hogy anno Pápán a 35-s ua. a színnel lett festve mint a társai a 53,54,55-ös UM, vagy akármelyik 21bis. Kettő terepfestésű képet ismerek a gépről, a lenti -ezt Sz.L.- követte el Mezőkövesden, a másik a Kositzky A. könyvében van, igaz ott a bal oldala látszik de sajna fekete-fehér a kép. | |||||
| búza | Adatlap | 371517 | 2010. május 22. 20:17 | ![]() | |
|
Szia Nyugger! Kösz a képeket! Onnan indultunk, hogy közvetlen a festés után nem sok eltérés volt a színárnyalatok között, de természetesen később - mint jól láthatő - elég nagy eltérések is voltak. Erre mondtam, hogy ez a festék minőségétől, keverési aránytól sőt, még a rendszeres állóhelytől is függhetett. Láttam olyan MI-8-ast, aminek a két oldala mintha nem is ugyanahhoz a géphez tartozott vona. Ez a gép rendszeresen egy kelet-nyugat irányú állóhelyen parkolt és az egyik oldalát nagyon erősen kiszívta a nap, azt a területet kivéve, ahol le volt takarva. Ha valaki fotón látja megesküszik rá, hogy nem egyidőben, vagy egy festésről szólnak a képek. Péter egy frissen festett gépet készített, így az ő esetében ez a fakulási téma teljesen mellékes. Ami számíthat az a nem teljesen jó folttérkép. A 35-ösről nincs valami használható infód? Ugyanazzal a barna-zölddel volt festve minta többi és csak a fotó hibája, vagy esetleg utánszinezés miatt olyan nagy a kontraszt, vagy valóban olyan volt? Üdv: Búza | |||||
| Nyugger | Adatlap | 371516 | 2010. május 22. 19:27 | ![]() | |
|
Sziasztok, Eléggé nehéz eldönteni, hogy mikor színhelyes egy felvétel, szerintem. A hagyományos filmes, diás időkben mindent leronthatott egy rossz hívás vagy nagyítás. A digitális 'időkben' azért jobb a helyzet. A mellékelt képek 2003.09.22-én készültek a kora délutáni időszakban, szuper fényviszonyok között egymás után. Ekkor már 3 éve álltak a gépek Pápán, takarás nélkül a szabadban. | |||||
| búza | Adatlap | 371515 | 2010. május 21. 20:49 | ![]() | |
|
Sziasztok! Még egy kis adalék a témához. Az UTI-k festése Pápán eléggé hasonló volt a PG. illetve az NDK javítás előtt. Azt jó lenne tudni, hogy a 35-ös azzal volt-e festve, mint a többi gép, vagy valóban olyan nagy volt a kontraszt a zöld és a barna között, mint a képeken? Kösz a képet Migi! A klubban valószínűleg nem leszek ott, mert a legkisebb gyermeknek versenye lesz és szeretném már látni is egyszer! Üdv: Búza | |||||
| migi | Adatlap | 371514 | 2010. május 21. 20:28 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371513 | 2010. május 21. 17:35 | ![]() | |
|
Szia Robi! Én azt állítom, hogy a folttérkép nagyjából hasonló de NINCS KÉT EGYFORMA gép és ez nem vicc. (Egyébként a képed ugyanezt bizonyítja) Attól függ, milyen napja volt a festőnek, ki festette a két oldalát külön-külön, ki keverte a színt, stb. Ha belenézel az adatlapomba láthatod, hogy én nem csak fotókról ismerem a dolgot. Talán te sem. A külön kategóriához majd teszek fel képeket, miért mondtam róla. Sajnos közkézen ez az egyetlen fotó. Üdv: Búza | |||||
| Gis80s | Adatlap | 371512 | 2010. május 21. 10:34 | ![]() | |
| Rob79 | Adatlap | 371511 | 2010. május 21. 10:31 | ![]() | |
| Rob79 | Adatlap | 371510 | 2010. május 21. 10:21 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371509 | 2010. május 20. 21:04 | ![]() | |
|
Szia Péter! A színnel nekem így a képek alapján nincs bajom, persze a színhűség a fényképeken nem igazán jön át. A foltok formája viszont valóban nem jó! A Hunavián van egy csomó kép, ahol felülről is látszanak a gépek, abból érdemes lenne mazsolázni! Üdv: Búza | |||||
| migi | Adatlap | 371508 | 2010. május 20. 20:54 | ![]() | |
|
Talán egy pici fehéret még elbirt volna az árnyalat , de nagyon szőrös szivűek voltak a birálók . | |||||
| horvathp | Adatlap | 371507 | 2010. május 20. 20:45 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371506 | 2010. május 20. 19:21 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371505 | 2010. május 20. 19:07 | ![]() | |
| horvathp | Adatlap | 371504 | 2010. május 20. 14:13 | ![]() | |
|
Üdv Gábor! Sajnos nincs fényképezőm így nem tudok képet feltenni. De ha telefonos jó lesz akkor rakok fel. | |||||
| Rob79 | Adatlap | 371503 | 2010. május 20. 10:10 | ![]() | |
| Rob79 | Adatlap | 371502 | 2010. május 20. 09:57 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371501 | 2010. május 19. 21:55 | ![]() | |
|
Megyek aludni! Természetesen: "fotóról mondjuk meg a színt" és kontraszt! Üdv: Búza | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
van egy 1:32-es mig 21 MF-em és az a kérdésem lenne hogy pilóta kabinban a műszereket hogyan lehet megfesteni? vagy matricázni szokás? (amit adtad hozzá az elég kevésnek tűnik)
válaszokat előre is köszönöm!