| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| migi | Adatlap | 371600 | 2010. június 3. 18:35 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371599 | 2010. június 2. 20:18 | ![]() | |
|
Vannak helyzetek a MIG-21-es történelemben, amikre sohasem derül fény. Volt olyan gépünk, ami 2 G-s belehúzás után saját maga erősített bele úgy, hogy a botot elengedve az elindult hátra és meg sem állt volna koppanásig, csak a pilóta "P.Z." 8 G-nél teljes erővel előre tolta. A szabályzás teljesen a tűrés közepén volt és mégis saját maga erősítette be a túlterhelést, minden esetben úgyanúgy. Végül a teljes ARU, trimm és rugós terhelő + vezérlés átszabályzás hozta meg a normál működést. Más: A 4605-ben a lokátor a javítás után kb. 20 felszállással lett berepülve, de sohasem lett jó. Az összes blokk, maga a lokátor állomás, az összes ehhez tartozó berendezés cserélve lett, de nem hozták meg a kívánt eredményt. A másik gép, amiből átépítettük a cuccokat viszont az elsőre jó lett. Kicsengették a vezetékeket a 4605-ben, minden jó volt külön-külön, de együtt soha! Van még számtalan példa. A találgatásokról annyit, hogy a kedvenceim: 1. az utolsó pillanatban arra gondolhatott, hogy... 2. a fénykép alapján biztosan ilyen színű! 3. Petőfi Sándor (vagy akárki más!) a vers megírásakor arra gondolt, azt akarta mondani, hogy... Üdv: Búza | |||||
| Murmuc | Adatlap | 371598 | 2010. június 2. 19:57 | ![]() | |
|
Köszönöm Rumcájsz_52, így már érthető! Búzának! Lehet hogy rosszul fogalmaztam, a felszállás után, de még a "gyorsítási fázisban",kb azon a határon túl, ahol már az ARU-nak dolgoznia kellett volna. Ha jól tudom ez 460-km/h. | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371597 | 2010. június 2. 19:45 | ![]() | |
|
Szia, búza Jogos a bőgés oroszlán, azaz ott a pont Ugyanis most néztem meg a térképen, Kazsok község, aminek közelében a roncsot megtalálták, Taszártól nincs 12 km-re se, hát szerintem ott még nem döngethetett annyival a gép - főleg emelkedés közben - hogy az ARU-nak már át kellett volna állni kis karra. Tehát lehet, hogy más volt a probléma, vagy tényleg az ARU volt a hunyó, de nem az utolsó, pillanatnyi állása volt a baj (saját "emlékirataim" szerint állítólag "az ARU hibás működése miatt a gép hullámmozgásba kezdett, amiből a hajózó nem tudta kivezetni és így a földnek ütközött"). A fentiek miatt is írtam, hogy így utólag már csak találgatni lehet, de még ha ráhibáznánk is a valódi okra, sose fogjuk megtudni. Üdv R. | |||||
| búza | Adatlap | 371596 | 2010. június 2. 19:18 | ![]() | |
|
Ezekre a helyzetekre van egy jellemző történetem: Még jóval a "gengszterváltás" előtt egy rendőrnek használnia kellet a fegyverét, minek során a cső másik végén dühöngő páciens sajnálatosan életét vesztette. Szakértők és a bíróság hosszú időn keresztül vitatkozott a fegyverhasználat jogosságán. Az utolsó szó jogán a rendőr a kövekezőket mondta: "Önök itt másfél éve vitatkoznak valamin, aminek eldöntésére nekem másfél másodpercem volt! Köszönöm!" Felmentették. Röviden: akkor, ott, valaki azt a döntést hozta. Utólag senki nem tudja, mit látott, mire gondolt, esetleg mit cseszett el. Tények vannak. Amúgy meg mit jelent, hogy "Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU." Felszállás után mindig nagykaron van és ott is kell lennie! Üdv: Búza | |||||
| makettes | Adatlap | 371595 | 2010. június 2. 19:09 | ![]() | |
|
Nem szó szerint értettem a megvitatást,inkább beszélgetés a 21-es fanok között! üdv.makettes Várjuk! | |||||
| búza | Adatlap | 371594 | 2010. június 2. 19:04 | ![]() | |
|
Sziasztok! Meg lehet próbálni, hogy egy számítógépes szimulátorban - legyen az bármelyik típus -egy ismeretlen helyzetben hogyan reagál bárki. Mire észreveszed már " game over!" Csak ott nem volt újraindítás! Üdv: Búza | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371593 | 2010. június 2. 18:44 | ![]() | |
|
Szia, Murmuc A kormánymozgásra rosszul, túlzott manőverrel reagáló gépről biztosan tudta, hogy baj van, talán még az okát is sejthette, vagy tudhatta is. Ha ránézett az ARU-műszerre, és annak skáláját egyeztette a magasság és sebességmérővel, akkor valószínűleg pontosan tudta is, mi a probléma. A gond az lehetett, hogy gyorsulás közben tudtommal még az ezer méteres magasságot sem érte el, és ha a túlzott mértékben kitérő magassági kormánylap miatt hirtelen átesett és dugóhúzóba került a gép, ilyen magasságból ezt csak katapultálással lehetett volna túlélni. Kérdés, mennyire ismerte fel a végzetes veszélyhelyzetet, lehet, hogy első reakcióként próbálta a gépet és magát is kormányzással menteni, de ilyen magasságról egy kormányozhatatlanul zuhanó 21-es nem hagy túl sok időt a pilótának az ARU átállítására, meg másra sem. Lehet, hogy a hirtelen túl nagy túlterhelés miatt elájult, ezért nem is próbált katapultálni, vagy megpróbálta, de a túlterhelés miatt talán a gép is sérülhetett olyan módon, hogy egyszerűen megszorult a kabintető, nem robbant le, és ilyenkor a 21-esből nincs lehetőség katapultálni. Szóval ilyen kevés információval utólag már csak variációkban tudok gondolkozni, bizonyosság nincs. Üdv R. | |||||
| Murmuc | Adatlap | 371592 | 2010. június 1. 23:26 | ![]() | |
|
Szia Rumcájsz! Megmondom őszintén a műszerhez Kramaszta László fhdgy,'71-es katasztrofájának felgöngyölitése útján jutottam el. Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU. Az általad leírtak szerint, akkor ő nem is ellenőrizhette a hibát, csak a kormánymozdulatra rosszul reagáló gépből tudta hogy baj van? | |||||
| ambasa | Adatlap | 371591 | 2010. június 1. 21:50 | ![]() | |
|
Üdv mindenkinek! ugyan mást kerestem, de talán mást is érdekelhet itt, amit találtam: www.topedge.com/panels/aircraft/sites/kraft/mig.htm TG | |||||
| VO101_Papi | Adatlap | 371590 | 2010. június 1. 21:10 | ![]() | |
|
Sziasztok! Arra keresem a választ, hogy a PF-nek, illetve az MF-nek a futóaknája mennyire azonos, elsősorban a szárnyban lévő rész érdekelne. Papi | |||||
| A-3 | Adatlap | 371589 | 2010. június 1. 20:07 | ![]() | |
|
Üdv búza és makettes! Valahogy megtalálom a módját annak hogyan tudnám közzé tenni az anyagot de most mással vagyok elfoglalva. Csak a vadász /66-os, 69-es, 75-75AP, 96-os/ tipusokhoz és függesztményeikhez mintegy 40db 42x63cm-es fílm és 50db ugyanekkora pausz rajz tartozik és 8-10 kötetnyi írásos anyag. Természetesen más tipusokhoz és forgószárnyasokhoz is van festési térkép de azokat még nem néztem tüzetesen át. Sajnos ezen anyag digitalizálása nem kis feladat mivel igen nagy méretűek a fílmek és rajzok de más formában nem látom lehetőségét a közreadásnak. Makettes mit értessz a megvitatáson hiszen ezek eredeti példányok de azért szivesen beszélgetek rólla. | |||||
| Rumcájsz | Adatlap | 371588 | 2010. június 1. 19:34 | ![]() | |
|
Szia, Murmuc A műszer beskálázásánál ill. leolvasásánál nem az áttétel mértékének jelzése volt a cél, hiszen amig normálisan működik a rendszer, addig a pilótát nemigen érdekli az áttétel mértéke (sok egyéb dolga volt neki, ami sokkal fontosabb volt, mint egy olyan műszer ellenőrzése, ami csak a kormányvezérlő rendszer HELYES működését jelezte - ezt úgyis érezhette a gép kormánymozdulatokra való reagálásából). Az volt a lényeg, hogy ha az ARU bármi okból nem működött automata üzemmódban, akkor a pilóta a magasságmérő és sebességmérő alapján az ARU-helyzetjelző műszert - és ezzel magát az áttételt szabályzó ARU speciális himbát is - kézi-vezérlés üzemmódban a magasságnak és sebességnek megfelelő pozicióba vezérelje. Üdv R. | |||||
| Murmuc | Adatlap | 371587 | 2010. június 1. 18:24 | ![]() | |
|
Üdv mindenkinek! Látom itt sok 21-es hozzáértő van, talán tudtok nekem segíteni? Mindegyik típusba beépítették az ARU-3V műszerét. Az volna a kérdésem hogy milyen logika szerint olvasta le a hajózó? A gyakorlatban 460-1010 km/h között, illetve 10 km magasságig váltott "nagykarról, kiskarra", e felett visszaállt "nagykarra" de miként lehetett a skálákról leolvasni az áttételezés mértékét? | |||||
| Monox | Adatlap | 371586 | 2010. június 1. 09:04 | ![]() | |
|
A-3! Feltétlenül érdekel a dolog. Ez már csak a tisztánlátás és néhány máig tisztázatlan kérdés miatt is fontos lenne. Lassan jegyzetelnem kell, nehogy valamit az ajánlataid közül kifelejtsek:) | |||||
| makettes | Adatlap | 371585 | 2010. június 1. 08:47 | ![]() | |
|
Szia A-3! Esetleg itt a fórumban nem lehetne megbeszélni-megvitatni? üdv.makettes | |||||
| búza | Adatlap | 371584 | 2010. június 1. 07:14 | ![]() | |
|
Szia A-3! Ez a kiértékelés szerintem többeket érdekelne, köztük engem is! Üdv: Búza | |||||
| A-3 | Adatlap | 371583 | 2010. május 31. 23:16 | ![]() | |
|
Még annyit, hogy gyűjteményemben van jónéhány 21-es tipus eredeti festési térképe a pontos feliratozási vázlattal melyek alapján össze lehet hasonlítani mennyire voltak kreatívak a festést végző dolgozók. Ha gondolod a jelenlegi feladatom befejezése után kiértékelhetjük azokat. | |||||
| Monox | Adatlap | 371582 | 2010. május 31. 22:42 | ![]() | |
|
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, sokat segítettek vele. A-3: Köszi, ősszel mindenképp találkozunk! :) De jobban szeretném, ha előtte Kecskeméten futnánk össze az UTI repülése előtt v. után :) | |||||
| A-3 | Adatlap | 371581 | 2010. május 31. 17:39 | ![]() | |
|
Ez nem csak a 21-esesknél használatos hanem szinte minden keleti építésű reptechnikánál és haditechnikai eszköznél. Ha legközelebb jársz Tökölön mutatok vagy 6 fajtát a fogóból. | |||||
| Daala | Adatlap | 371580 | 2010. május 31. 10:35 | ![]() | |
|
SR fogó van. Soktüskés elektromos csatlakozók szorításához-lazításához. | |||||
| Monox | Adatlap | 371579 | 2010. május 31. 10:32 | ![]() | |
|
Búza, mindjárt küldök egy e-mailt, abból kiderülhet. | |||||
| búza | Adatlap | 371578 | 2010. május 31. 10:30 | ![]() | |
|
Nekem nem dereng. Honnan vetted? Lehet akár szerszám, vagy rádió beállítási kód is. | |||||
| Monox | Adatlap | 371577 | 2010. május 31. 09:38 | ![]() | |
|
MiG-21-es gépek üzemeltetésében / karbantartásában jártas embereket kérdeznék: Mi az az SR kulcs? Létezik ilyen? Mire volt való? | |||||
| István | Adatlap | 371576 | 2010. május 30. 21:55 | ![]() | |
|
Szia búza! Nem a 29-t. Üdv | |||||
| lori | Adatlap | 371575 | 2010. május 30. 20:18 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371574 | 2010. május 30. 20:13 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371573 | 2010. május 30. 20:09 | ![]() | |
|
Szia István! Köszönöm a történeteket! Gondolom a "nagyvas" a 23-ast jelenti. Üdv: Búza | |||||
| lori | Adatlap | 371572 | 2010. május 30. 20:06 | ![]() | |
| Horvath_Balazs | Adatlap | 371571 | 2010. május 30. 19:55 | ![]() | |
| lori | Adatlap | 371570 | 2010. május 30. 18:40 | ![]() | |
|
Sziasztok! Valamelyik magyar, még teflonszürke színű 75A-ról nincs valakinek képe? Előre is kösznöm: lori | |||||
| István | Adatlap | 371569 | 2010. május 30. 14:48 | ![]() | |
|
Sziasztok! Főzőcskézés közben még két rövid történet jutott eszembe,így 3 lesz.A 21 sel kapcsolatos a következő volt az eset.91 nyarán a fiatal pilótáknak a típus átképzése kezdődött és minden pilótának az első köre csak szoktató repülés volt.Az oktató (Bakter)volt az ominózus esetben.Az eset úgy történt hogy amikor jöttek be leszállni elég magasan voltak a siklópályán ezért elég meredeken kellett süllyedni.Gondoltuk hogy valószínű szívatja a fiatalt mondván hagy szokja.De a kilebegtetés elmaradt így elég durván értek betont szinte majdnem három pontra.Begurulás után megbeszéltük az esetet.Az oktató (elismerte a hibát ami elég ritka)elmondta hogy mi történt.Felszállás után szólt a fiatalnak hogy húzza be a futót és közben úgy döntött hogy kint hagyja a periszkópot ezért lekapcsolta a kapcsolót.Csak a fiatal gyorsabb volt így a periszkóp egy picit megmozdult zárás irányba és ott megállt mert közben az oktató lekapcsolta a főkacsolót.Gondolta hogy nem érdekes majd leszállás előtt korigálják a hibát.Csak ez elmaradt valami oknál fogva így a periszkóp nem a valós képet adott neki.Ezért nézték el a siklópályát.A 21 s hátsó kabinjából csak a periszkópon keresztül lehet előre látni.A végeredmény az volt hogy két réteg vászon eltűnt a főfutókról más nem,de még hozzátartozik az esethez hogy nem volt sok üza a gépben.Így a gép már a következő körön kint állt a starton.Ma ez a gép kint van egy hollandiai múzeumban. A másik már a nagy vason történt amikor elég sok látogató csoport jött a reptérre és egyik érdeklődő megkérdezte hogy az micsoda és az egyik magas beosztású főnökünk azt mondta hogy az oktató azon keresztül ellenőrzi hogy a tanuló mit csinál az első fülkében. Ezen mi jót mosolyogtunk valószínű a főnök nem ült még hátsó fülkében kiengedett periszkóppal. A harmadik est szintén a nagy vassal történt.Ott a periszkópot pneumatikus munkahengerek működtették.Az a pilóta volt a géppel (aki katapultált oroszországba) begurulás után nem nyílt ki a fülketető.Megnéztük hogy mennyi a levegő rendszer nyomása és szinte 0 volt.Feltöltöttük levegővel és lás csodát szezám tárult.A hiba a periszkóp működtető elektromágneses szelep membránja kiszakadt és ott kiszökött a levegő.De lényeg igazából nem ez hanem az hogy annyi levegő maradt a rendszerben hogy még megtudott állni az állóhelyen mert ha tovább kell gurulni akkor az összes levegő elfogy.A vészfék természetesen működött volna csak ahhoz tudni kellett volna hogy a fő nem működik.Valószínű lehetett volna ugrálni előle. Bocs ha hosszú voltam. Sziasztok további szép napot. | |||||
| Ron | Adatlap | 371568 | 2010. május 30. 09:23 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371567 | 2010. május 30. 08:32 | ![]() | |
|
Szia István! Köszönöm! A történet is érdekelne! Üdv: Búza | |||||
| migi | Adatlap | 371566 | 2010. május 29. 22:10 | ![]() | |
|
Elnézést hogy beleszólok , de szerintem mindenkit érdekel aki ezt az oldalt olvassa , | |||||
| István | Adatlap | 371565 | 2010. május 29. 21:52 | ![]() | |
|
Szia búza! A periszkóphoz néhány gondolat.A periszkópot elektromotor működtette viszont a helyzetét az orrfutó mikrokapcsoló jelei(és azért az orr mert ha kényszert kell szállni akkor az orrnak kint kell lenni és ezért van a mechanikus nyitó is az orrfutóhoz)határozták meg automata módban de már arra nem emlékszem pontosan hogy a kinti és benti vagy csak a kinti adó jelei működtete.A periszkóp szempontjából lényegtelen hogy a futót milyen módon engeded ki mert csak elektromos jel jön a futótól(lásd normál,vész)De akkor hogy lehet mégis kint rep közben?Ezt úgy lehetett megcsinálni hogy a periszkópkapcsoló alatt van egy kapcsoló (a középső)ha futóbehúzás előtt ezt lekapcsolta a pilóta akkor a periszkóp kint maradt mert ez megszakította a táplálást.De ebben az esetben más dolog sem működött pl függöny,ventillátor stb. Sebesség korlátozással kapcsolatban nekem nincs infóm az a RGV utasításban volt.Tehát azt csak a pilóták tudják ha emlékeznek rá.Periszkóppal kapcsolatban van egy történetem ha érdekel valakit megoszhatom. Sziasztok | |||||
| migi | Adatlap | 371564 | 2010. május 29. 19:41 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371563 | 2010. május 29. 17:10 | ![]() | |
|
Szia Ron! A futó kinyitásának műszakilag nem volt korlátja, bármikor. Nyilván Mach 2-nél ez egyenlő lett volna a gép rommátörésével. Azt, hogy a rep. gép vezetői utasítás mit írt róla nem tudom. Szerintem 3-400 között simán lehetett nyitni, de talán valaki tudja itt a fórumon. A periszkópot a futó vezérelte: kinti-benti helyzet megegyezett. Ha nem ment be valamiért, akkor be lehetett húzni. Arra már nem emlékszem, hogy futó vésznyitásnál mi volt a helyzet. Az sűrített levegővel történik, nincs elektromos része. Tanár Úr! Segítség!:-) '76 júniusában ebből szakmunkásvizsgáztam! Üdv: Búza | |||||
| Ron | Adatlap | 371562 | 2010. május 29. 12:49 | ![]() | |
|
Azt nem tudod veletlenul, hogy mekkora sebessegig lehetett kinyitni? | |||||
| búza | Adatlap | 371561 | 2010. május 29. 08:37 | ![]() | |
|
MiG-21MF interior 1/32, Eduard Catalogue #:32055 | |||||
| búza | Adatlap | 371560 | 2010. május 29. 07:24 | ![]() | |
|
Ott a pont a 4637-ben! Automatában a futó vezérli, ha mégsem, akkor be lehet húzni. | |||||
| Yeagger | Adatlap | 371559 | 2010. május 29. 00:43 | ![]() | |
|
Pápán volt bis szimulátor. Volt szerencsém óvodásként iskolakörözni benne:) | |||||
| Ron | Adatlap | 371558 | 2010. május 28. 21:10 | ![]() | |
|
Vegul is ha belegondolok ha futoval gaz van a periszkopot attol meg ki lehetne nyitni. | |||||
| Ron | Adatlap | 371557 | 2010. május 28. 21:10 | ![]() | |
|
Behuzott futonal nyitva a periszkop? Vagy mukodott a ketto kulon is? | |||||
| búza | Adatlap | 371556 | 2010. május 28. 20:50 | ![]() | |
| Ron | Adatlap | 371555 | 2010. május 28. 14:35 | ![]() | |
|
Kicsit mas tema. Tudtok valamit a csapatoknal egykor hasznalt szimulatorokrol? Tudom, hogy volt Papan 23-as szimulator aminek jo lenne tudni mi lett a sorsa, Taszaron pedig volt egy 21PF szim amit volt szerencsem kiprobalni is, de nem emlekszem, hogy MF vagy Bisz szimulator lett volna Taszaron, vagy esetleg mashol. Kivancsi lennek mi lett a sorsa a taszari szimnek is. Bo 10 eve lattam egyet Kecelen, de hogy ez honnan kerult oda es hogy meg ott van e nem tudom. Mintha ugy emlekeznek, hogy a 29-hez is kaptunk egy szimulatort de sosem lett beuzemelve. | |||||
| joci232 | Adatlap | 371554 | 2010. május 28. 11:38 | ![]() | |
| Monox | Adatlap | 371553 | 2010. május 28. 11:33 | ![]() | |
|
Búza! Hajrá! Én is nekifeküdnék, csak lenne minek! | |||||
| búza | Adatlap | 371552 | 2010. május 28. 10:53 | ![]() | |
|
Szia Monox! A múltkor is idáig jutottunk el, így maradt kizárásos alapon a 4020, ami most megdőlt. Azt, hogy BISZ-t, AP-t, vagy MF-et lefestettek volna ilyenre nem láttam soha, de még az ismerősök sem. A két UM-ről (0258 és 0358) jó lenne fotó. Igaz, nem ott estek le, de Pápához közel van az inotai alumínium kohó! A 44-45 szerintem csapatfestett AP volt. A szegecs számolás nem vezetett eredményre, ugyanaz az összes nagysvancúnál. Valahogy hozzá kellene férni a balesetek fotóihoz - már amelyik nem sért személyiségi jogokat - abból talán többre mennénk. Az említett könyvben a 0258 képe nagyon gyanús és pont az a része van épen, ami minket érdekel! Üdv: Búza | |||||
| Monox | Adatlap | 371551 | 2010. május 27. 23:06 | ![]() | |
|
Búza! Ezzel egy baj van. 66-400-ból 12 darabunk volt. MINDNEK ismert a sorsa. A kicsi svanc miatt egyébként nem jönnek szóba. A 66-600-as-ból 6db gépünk volt. Két gép kiesik (4116 és 4020) 2db Indiába került 1db Amerikában repül a mai napig is. A maradék 1db pedig a szolnoki gyűjteményt gazdagítja. Vagyis: Az 1982-es estnél bizonyított, hogy nem volt kamós a gép, az 1969-esnél pedig (bár nem bizonyított) úgyszólván 100%. Egyszerűen szólva: teljesen valószínűtlen, hogy a keresett gép 66-600-as lenne. Tovább megyek: Nincs tudomásom arról, hogy Magyarországon hadrendből kivont kétüléses gépet valamikor is megsemmisítettek volna. Ezalól kizárólag a 1517-es a kivétel de az kissvancú. Azt is tudjuk, hogy a kérdéses roncsdarab a pápai MÉH telepen került elő. Emiatt azt kell feltételeznem, hogy valószínűleg egykori pápai géppel van dolgunk. Na ekkor esik ki a két esélyes a rostán (0258 és 0358) mert az egyik Taszáron a másik Kecskeméten zuhant le. Kész... kétüléses gépé tutira nem lehet a kérdéses függőleges vezérsík... hacsak az általad felvetett szegecselésminta mást nem mutat, de egyszerűen képtelenségnek tartom, hogy az legyen. Ezen a szálon elindulva már régebb óta gyanús nekem két megsemmisült bisz: a 44 és 45-ös gépek, de főleg a 44-es. A 45-ösről van fotóm, tipikus alakulatnál festett gépnek tűnik két színnel. A 44-es 1984-es pusztulása még feltételezheti az a mintát rajta, erről meg kellene kérdezni Pető István tábornok urat, miután ő katapultált belőle. Ha csak annyi bizonyosság lenne, hogy terepszínű volt a gép, az már lendíthet az ügyön. És talán még szóba jöhet a 6207-es gép is. 1983-ban pusztult el... a többit már nekünk kell kitalálni. | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez vagy montázs a kép vagy rajta maradt a pompázs ajtó védője , vagy lehet avval is repülni ? vagy én látok rosszul .