<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Murmuc | Adatlap | 371632 | 2010. június 11. 14:09 | ||
Egyébként már én is voltam így, Néha kompromisszumot kell kötni, és a tökéletességre törekedni kell, de azt abszolútat soha nem érjük el! Előzmény: (371630) notarius 2010. június 11. 13:41 | |||||
Murmuc | Adatlap | 371631 | 2010. június 11. 14:03 | ||
notarius | Adatlap | 371630 | 2010. június 11. 13:41 | ||
Most hogy jobban nézem, szerintem az oldalszám formája sem jó. Mintha a szögletes lett volna a 35-ösön. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371629 | 2010. június 11. 13:25 | ||
Szerintem is szép munka, de Russellnek igaza van a szélvédő mérete és kialakítása nem méretarányos! Egyébként direkt lett a 35-ös oldalszám? '88.05.06-án ebből katapultált Szucsák András.fhdgy, és Csapó Dénes.szds | |||||
Russell | Adatlap | 371628 | 2010. június 11. 11:14 | ||
Úgy látom azzal a kapcsolóval UBORKA üzemmódba rakták! Üdv: Russell | |||||
Russell | Adatlap | 371627 | 2010. június 11. 11:07 | ||
Egészen szép kis makett! Biztos, hogy a szélvédő jó így? Üdv: Russell | |||||
migi | Adatlap | 371626 | 2010. június 11. 10:49 | ||
vlevi | Adatlap | 371625 | 2010. június 9. 21:56 | ||
Szerintem nem vagy bejelentkezve. Néha velem is előfordul. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371624 | 2010. június 9. 19:49 | ||
Ha küldesz egy emilt akkor felteszem. Állítólag más látja az adatlapomon a mailt, de én nem látom senkiét?:( | |||||
Levix | Adatlap | 371623 | 2010. június 9. 17:28 | ||
vlevi | Adatlap | 371622 | 2010. június 9. 17:15 | ||
toldacuccot.hu -ra nem tudod felrakni? Az első 20 szerencsés le tudja szedni :) | |||||
Murmuc | Adatlap | 371621 | 2010. június 9. 16:10 | ||
A minap kutakodtam a régi videók között és rábukkantam egy kincsre! Kositzky Attila altábornagy úr bemutató repülésére a kecskeméti repnapon a 49-es oldalszámú 21-esel! Anno a tv műsorból lett lementve, a Tornado,MIG-21,és a Vári úr repülése a 29-esel,ISO formátumban.Akit érdekel jelezze.Méret 1Gb | |||||
Lacy | Adatlap | 371620 | 2010. június 8. 07:37 | ||
Sziasztok, átadták a kínai légierő teszt alakulatának a Mig-21-es várhatóan utolsó változatát, a Guizhou JL-9-est. Az eseményről a Jetfly írt egy marhaságokkal teli cikket: www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/alulmaradt_a_korszeru_l-15-os_a_jl-9-es_kikepzogeppel_szemben_kinaban/ 1. Egyetlen MÉRVADÓ, a kínai légierővel foglalkozó forrás sem tud arról, hogy a Jak-130-as kínai utánérzéseként fejlesztet Hongdu L-15-öst legyőzte volna a típus. Mindössze annyi történt, hogy kínai légierő teszt alakulatai átvették a típus, első példányait. 2. A kínai gyártmányú kétüléses Mig-21-esekken NEM képeznek pilótákat korszerű kínai vadászgépekre, egyszerűen azért mert a kínai kiképző alakulatoknál ezt a típust nem használják. Ezért a JL-9-es nem tudja ezt ebben a feladatkörben leváltani! Max csak a gyártósoron váltja egymást a két típus. De a lényeg: A Mig-21-es élt, él, és élni fog! :) | |||||
Monox | Adatlap | 371619 | 2010. június 7. 07:14 | ||
Köszi, István! | |||||
István | Adatlap | 371618 | 2010. június 6. 18:53 | ||
Szia Monox! Tudtommal Zánkán lesz kiállítva. | |||||
Palkó | Adatlap | 371616 | 2010. június 6. 15:16 | ||
Monox | Adatlap | 371615 | 2010. június 5. 22:25 | ||
Kicsit furcsa lehet a kérdés, de: tudja-e valaki, hogy a Kecskeméten társaival együtt gyönyörűen rendbe rakott 4405-ös MF-ünk kinek a jóvoltából varázsolódott újjá? Úgy is kérdezhetném, ki lesz a gazdája? Még friss rajta a festék. | |||||
Figaro | Adatlap | 371614 | 2010. június 4. 22:56 | ||
búza | Adatlap | 371613 | 2010. június 4. 17:52 | ||
Murmuc | Adatlap | 371612 | 2010. június 4. 17:30 | ||
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom! | |||||
Murmuc | Adatlap | 371611 | 2010. június 4. 17:29 | ||
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom! | |||||
Figaro | Adatlap | 371610 | 2010. június 4. 15:41 | ||
Szia Murmuc! Nekem is van hasonló táblázatom, persze az sem teljes. Ha gondolod cserélhetünk. Üdv Figaro | |||||
búza | Adatlap | 371609 | 2010. június 4. 15:37 | ||
Szia Murmuc! Ha küldesz egy emilt meg egy táblázatot megpróbálok segíteni. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 371608 | 2010. június 4. 07:34 | ||
Gondoltam egyet, merthogy ilyen időben mit lehet csinálni alapon, Excel táblázatba felvittem a magyarországi 21-es repeseményeket. Úgymint, altípus,dátum,ezred,az esemény helye,pilóta,az esemény leírása. Mármint ami az eddig a neten fellelhető adatokat illeti. A '91-es TopGun évfolyamtól próbálom a hiányzó adatokat bővíteni, és csak a technika komoly sérülésével járókat jegyzem. Ha valaki tud segíteni mondjuk az oldalszámhoz tartozó ezred, vagy az esemény leírásában és helyében, ugyanis ezek a rubrikák elég hiányosak, akkor azt megköszönném! | |||||
A-3 | Adatlap | 371607 | 2010. június 3. 20:49 | ||
A taszári szimulátort az alakulat szégyenteljes felszámolása után bevitték a repanyag raktárba és ott néhány évre rá szétbontották. Sajnos még abban az időben nem lehetett még a kabin részéhez sem hozzájutni mert még rendszerben volt a 21-es. Egy 21-es és egy L-29-es szimulátor az egyik ismerősöm tulajdonában van. Természetesen csak a kabin rész mivel a többi egység több tonna acélszerkezetből és bonyolúlt elektromechanikus egységekből áll. A Mig-29-es szimulátor két tököli bunkerben van betárolva várva a vevőre. Mikor a politika megpecsételte a tipus sorsát kiselejtezték és egy vonatfütty kft tulajdonába kerűlt ahonnan vélhetően kűlföldre fog kerűlni. Jobban festene Szolnokon a múzeumban vagy a PECSÁ-ban de úgyérzem, hogy ezt is elcseszték mint sokminden mást a honi repűlés terén. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371606 | 2010. június 3. 19:58 | ||
Az utóbbi megállapításoddal én is egyetértek, az valóban szép munka! Itt a bemutatója:www.youtube.com/watch | |||||
Ron | Adatlap | 371605 | 2010. június 3. 19:48 | ||
Ez a kep egy screenshot a flight simulator 2004-bol. Mar egebben be lett ide rakva akkor kicsit javitottam rajta, tettem magyar csillagot ra meg oldalszamot. Egesz jo lett de az eredetit nem en csinaltam. A gep egyebkent captainsim 21UM-je, ami kb 8 eve nagyon igenyes munkanak szamitott a repulogepszimulatorok vilagaban de mara mar elszallt felette az ido. Asszem most a legmenobb 21-es modell az F-13-as FSX-hez van amit egy cseh csapat csinalt de ez mar a szimulatorok topicba tartozik. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371604 | 2010. június 3. 19:44 | ||
Az hagyján. De ha megnézitek a futószár rövidebb mint a helye a szárnyban, ergo a kerék felakad a szárnytőnél! Elvileg nincs olyan részlete amely stimmelne, vagy arányos lenne. | |||||
A-3 | Adatlap | 371603 | 2010. június 3. 19:28 | ||
300-szorosára nagyítva a képet úgy fest mintha a zárófedél fogantyúján a zászlócska lógna. Ha ez igy van akkor sajátos repűlési helyzetet ábrázol ami soha nem következhet be. Legyetek szivesek nézzétek meg ti is hátha rosszúl látok! | |||||
búza | Adatlap | 371602 | 2010. június 3. 19:21 | ||
Amúgy meg ez egy ócska rajz, vagy festmény! Rossz az árnyékolás, túl hosszú a pitot-cső lapátok előtti része és ekkora stabilizátor állással tíz másodperc múlva földön van a gép, vagy egy átesést követően, vagy egy bukfenc végén! A futószár túl rövid, ebben a helyzetben a szárnyon küldené keresztül a kereket, stb.! Amúgy a felszállóredönyön van a takaró, ami a szívócsatornába befelé ereszti a levegőt indításnál és amikor a torlónyomás nem elég a hajtómű működéséhez. A pompázsgátló kifelé nyílik és előbbre van - mellesleg az is rossz helyre rajzolva! | |||||
búza | Adatlap | 371601 | 2010. június 3. 19:10 | ||
migi | Adatlap | 371600 | 2010. június 3. 18:35 | ||
búza | Adatlap | 371599 | 2010. június 2. 20:18 | ||
Vannak helyzetek a MIG-21-es történelemben, amikre sohasem derül fény. Volt olyan gépünk, ami 2 G-s belehúzás után saját maga erősített bele úgy, hogy a botot elengedve az elindult hátra és meg sem állt volna koppanásig, csak a pilóta "P.Z." 8 G-nél teljes erővel előre tolta. A szabályzás teljesen a tűrés közepén volt és mégis saját maga erősítette be a túlterhelést, minden esetben úgyanúgy. Végül a teljes ARU, trimm és rugós terhelő + vezérlés átszabályzás hozta meg a normál működést. Más: A 4605-ben a lokátor a javítás után kb. 20 felszállással lett berepülve, de sohasem lett jó. Az összes blokk, maga a lokátor állomás, az összes ehhez tartozó berendezés cserélve lett, de nem hozták meg a kívánt eredményt. A másik gép, amiből átépítettük a cuccokat viszont az elsőre jó lett. Kicsengették a vezetékeket a 4605-ben, minden jó volt külön-külön, de együtt soha! Van még számtalan példa. A találgatásokról annyit, hogy a kedvenceim: 1. az utolsó pillanatban arra gondolhatott, hogy... 2. a fénykép alapján biztosan ilyen színű! 3. Petőfi Sándor (vagy akárki más!) a vers megírásakor arra gondolt, azt akarta mondani, hogy... Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 371598 | 2010. június 2. 19:57 | ||
Köszönöm Rumcájsz_52, így már érthető! Búzának! Lehet hogy rosszul fogalmaztam, a felszállás után, de még a "gyorsítási fázisban",kb azon a határon túl, ahol már az ARU-nak dolgoznia kellett volna. Ha jól tudom ez 460-km/h. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371597 | 2010. június 2. 19:45 | ||
Szia, búza Jogos a bőgés oroszlán, azaz ott a pont Ugyanis most néztem meg a térképen, Kazsok község, aminek közelében a roncsot megtalálták, Taszártól nincs 12 km-re se, hát szerintem ott még nem döngethetett annyival a gép - főleg emelkedés közben - hogy az ARU-nak már át kellett volna állni kis karra. Tehát lehet, hogy más volt a probléma, vagy tényleg az ARU volt a hunyó, de nem az utolsó, pillanatnyi állása volt a baj (saját "emlékirataim" szerint állítólag "az ARU hibás működése miatt a gép hullámmozgásba kezdett, amiből a hajózó nem tudta kivezetni és így a földnek ütközött"). A fentiek miatt is írtam, hogy így utólag már csak találgatni lehet, de még ha ráhibáznánk is a valódi okra, sose fogjuk megtudni. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 371596 | 2010. június 2. 19:18 | ||
Ezekre a helyzetekre van egy jellemző történetem: Még jóval a "gengszterváltás" előtt egy rendőrnek használnia kellet a fegyverét, minek során a cső másik végén dühöngő páciens sajnálatosan életét vesztette. Szakértők és a bíróság hosszú időn keresztül vitatkozott a fegyverhasználat jogosságán. Az utolsó szó jogán a rendőr a kövekezőket mondta: "Önök itt másfél éve vitatkoznak valamin, aminek eldöntésére nekem másfél másodpercem volt! Köszönöm!" Felmentették. Röviden: akkor, ott, valaki azt a döntést hozta. Utólag senki nem tudja, mit látott, mire gondolt, esetleg mit cseszett el. Tények vannak. Amúgy meg mit jelent, hogy "Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU." Felszállás után mindig nagykaron van és ott is kell lennie! Üdv: Búza | |||||
makettes | Adatlap | 371595 | 2010. június 2. 19:09 | ||
Nem szó szerint értettem a megvitatást,inkább beszélgetés a 21-es fanok között! üdv.makettes Várjuk! | |||||
búza | Adatlap | 371594 | 2010. június 2. 19:04 | ||
Sziasztok! Meg lehet próbálni, hogy egy számítógépes szimulátorban - legyen az bármelyik típus -egy ismeretlen helyzetben hogyan reagál bárki. Mire észreveszed már " game over!" Csak ott nem volt újraindítás! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371593 | 2010. június 2. 18:44 | ||
Szia, Murmuc A kormánymozgásra rosszul, túlzott manőverrel reagáló gépről biztosan tudta, hogy baj van, talán még az okát is sejthette, vagy tudhatta is. Ha ránézett az ARU-műszerre, és annak skáláját egyeztette a magasság és sebességmérővel, akkor valószínűleg pontosan tudta is, mi a probléma. A gond az lehetett, hogy gyorsulás közben tudtommal még az ezer méteres magasságot sem érte el, és ha a túlzott mértékben kitérő magassági kormánylap miatt hirtelen átesett és dugóhúzóba került a gép, ilyen magasságból ezt csak katapultálással lehetett volna túlélni. Kérdés, mennyire ismerte fel a végzetes veszélyhelyzetet, lehet, hogy első reakcióként próbálta a gépet és magát is kormányzással menteni, de ilyen magasságról egy kormányozhatatlanul zuhanó 21-es nem hagy túl sok időt a pilótának az ARU átállítására, meg másra sem. Lehet, hogy a hirtelen túl nagy túlterhelés miatt elájult, ezért nem is próbált katapultálni, vagy megpróbálta, de a túlterhelés miatt talán a gép is sérülhetett olyan módon, hogy egyszerűen megszorult a kabintető, nem robbant le, és ilyenkor a 21-esből nincs lehetőség katapultálni. Szóval ilyen kevés információval utólag már csak variációkban tudok gondolkozni, bizonyosság nincs. Üdv R. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371592 | 2010. június 1. 23:26 | ||
Szia Rumcájsz! Megmondom őszintén a műszerhez Kramaszta László fhdgy,'71-es katasztrofájának felgöngyölitése útján jutottam el. Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU. Az általad leírtak szerint, akkor ő nem is ellenőrizhette a hibát, csak a kormánymozdulatra rosszul reagáló gépből tudta hogy baj van? | |||||
ambasa | Adatlap | 371591 | 2010. június 1. 21:50 | ||
Üdv mindenkinek! ugyan mást kerestem, de talán mást is érdekelhet itt, amit találtam: www.topedge.com/panels/aircraft/sites/kraft/mig.htm TG | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 371590 | 2010. június 1. 21:10 | ||
Sziasztok! Arra keresem a választ, hogy a PF-nek, illetve az MF-nek a futóaknája mennyire azonos, elsősorban a szárnyban lévő rész érdekelne. Papi | |||||
A-3 | Adatlap | 371589 | 2010. június 1. 20:07 | ||
Üdv búza és makettes! Valahogy megtalálom a módját annak hogyan tudnám közzé tenni az anyagot de most mással vagyok elfoglalva. Csak a vadász /66-os, 69-es, 75-75AP, 96-os/ tipusokhoz és függesztményeikhez mintegy 40db 42x63cm-es fílm és 50db ugyanekkora pausz rajz tartozik és 8-10 kötetnyi írásos anyag. Természetesen más tipusokhoz és forgószárnyasokhoz is van festési térkép de azokat még nem néztem tüzetesen át. Sajnos ezen anyag digitalizálása nem kis feladat mivel igen nagy méretűek a fílmek és rajzok de más formában nem látom lehetőségét a közreadásnak. Makettes mit értessz a megvitatáson hiszen ezek eredeti példányok de azért szivesen beszélgetek rólla. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 371588 | 2010. június 1. 19:34 | ||
Szia, Murmuc A műszer beskálázásánál ill. leolvasásánál nem az áttétel mértékének jelzése volt a cél, hiszen amig normálisan működik a rendszer, addig a pilótát nemigen érdekli az áttétel mértéke (sok egyéb dolga volt neki, ami sokkal fontosabb volt, mint egy olyan műszer ellenőrzése, ami csak a kormányvezérlő rendszer HELYES működését jelezte - ezt úgyis érezhette a gép kormánymozdulatokra való reagálásából). Az volt a lényeg, hogy ha az ARU bármi okból nem működött automata üzemmódban, akkor a pilóta a magasságmérő és sebességmérő alapján az ARU-helyzetjelző műszert - és ezzel magát az áttételt szabályzó ARU speciális himbát is - kézi-vezérlés üzemmódban a magasságnak és sebességnek megfelelő pozicióba vezérelje. Üdv R. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371587 | 2010. június 1. 18:24 | ||
Üdv mindenkinek! Látom itt sok 21-es hozzáértő van, talán tudtok nekem segíteni? Mindegyik típusba beépítették az ARU-3V műszerét. Az volna a kérdésem hogy milyen logika szerint olvasta le a hajózó? A gyakorlatban 460-1010 km/h között, illetve 10 km magasságig váltott "nagykarról, kiskarra", e felett visszaállt "nagykarra" de miként lehetett a skálákról leolvasni az áttételezés mértékét? | |||||
Monox | Adatlap | 371586 | 2010. június 1. 09:04 | ||
A-3! Feltétlenül érdekel a dolog. Ez már csak a tisztánlátás és néhány máig tisztázatlan kérdés miatt is fontos lenne. Lassan jegyzetelnem kell, nehogy valamit az ajánlataid közül kifelejtsek:) | |||||
makettes | Adatlap | 371585 | 2010. június 1. 08:47 | ||
Szia A-3! Esetleg itt a fórumban nem lehetne megbeszélni-megvitatni? üdv.makettes | |||||
búza | Adatlap | 371584 | 2010. június 1. 07:14 | ||
Szia A-3! Ez a kiértékelés szerintem többeket érdekelne, köztük engem is! Üdv: Búza | |||||
A-3 | Adatlap | 371583 | 2010. május 31. 23:16 | ||
Még annyit, hogy gyűjteményemben van jónéhány 21-es tipus eredeti festési térképe a pontos feliratozási vázlattal melyek alapján össze lehet hasonlítani mennyire voltak kreatívak a festést végző dolgozók. Ha gondolod a jelenlegi feladatom befejezése után kiértékelhetjük azokat. | |||||
Monox | Adatlap | 371582 | 2010. május 31. 22:42 | ||
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, sokat segítettek vele. A-3: Köszi, ősszel mindenképp találkozunk! :) De jobban szeretném, ha előtte Kecskeméten futnánk össze az UTI repülése előtt v. után :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |