<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Murmuc | Adatlap | 371642 | 2010. június 13. 16:09 | ||
Üdv Dudus! Én Kramaszta László fhdgy, történetét helyi indittatásból derítettem ki, illetve belefolytam Ladányi Mihály fhdgy, történetébe is, lévén egy héten belül történtek a katasztrófák. Ezt meg is írtam a www.mig-21.hu-oldalon. A baleseti jegyzőkönyvet személyesen nem láttam, csak azzal beszéltem aki ismerte. A betontól való elemelés után a nagyobb súly miatt laposabb szögben végezete a "kigyorsítást" majd amikor a TWR-től kapta a céladatokat, akkor emelt rá, illetve próbált volna fordulni, de innentől azt hiszem Rumcájsznak van igaza a "hullámmozgással "kapcsolatban. Előzmény: (371641) dudus 2010. június 13. 13:25 | |||||
dudus | Adatlap | 371641 | 2010. június 13. 13:25 | ||
Szia Rumcájsz! Hajdu T.vagyok Zsiráf rajpk-ja voltam azidőtájt,kinnt voltam és láttam a végzetes felszállást,sajnos azt a részét már nem,amikor a bonyolúlt helyzet bekövetkezett. Az ARU normális körülmények közt már a TIRA fölött/4km/átállt.2 rakéta póttartály függesztménnyel szállt fel KÉSZÜLTSÉG-ből.Minden valószínüség szerint valamiért előremozdította a kormányt és mivel az aru nem állt át intenzí süllyedésbe ment át a gép nagy negatív túlterheléssel valószinű ő maga felkenődött a kabintetőre se kormányozni,se katapúltálni nem tudott. | |||||
Monox | Adatlap | 371640 | 2010. június 12. 20:41 | ||
Ezen történet leírása már megtalálható itt a fórum rengetegében... Ha van lelkierőd, szerintem mazsolázd át nyugodtan. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371639 | 2010. június 12. 20:08 | ||
Üdv migi! Egy írást szeretnék megjelentetni a www.mig-21.hu oldalon a MIG-21-esek magyarországi repeseményeiről! Említetted hogy ismered az ominózus 35-ös katapultálásnak a körülményeit, ha úgy érzed hogy megosztanád azt megköszönném! | |||||
búza | Adatlap | 371637 | 2010. június 11. 21:33 | ||
Szia Laci! A sorhoz előbb makett kellene. Ha most elmennék szabira az elkövetkező két évre lenne makettező programom a sorozat nékül is. Vár egy MIG-19PM, egy éve megvan hozzá is a maratás, meg az Um-hez is, + a Verlinden belső, hozattam Japánból egy J-10A-t, az is 48-as és gyönyörű. Egyéb elfekvő készletekről most nem beszélnék!Dobozban úgy negyed köbméter lehet. Ide az ötödikre nem jönnek fel a szúnyogok, de az őzek sem! Ezért kell utánuk menni Fótra. Az elefánt, mint a harckocsik elődje a T-72 és a Leopard közé kell. Zvezda az istenadta, de nem fogja a makett ragasztó. Szóval küzdök vele, mint szúnyog a viharban! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371636 | 2010. június 11. 20:20 | ||
Gabikám Valahogy be kell gyújtani a start rakétádat hogy elkezd a sorozatodat , A szélvédő cseréjén gondolkodom ,van egy Academy maradékom , a szúnyogokat tudod a makettezés közben is etetni , a magaslesre meg minek mászol fel ha úgyis le kell egyszer jönnöd , a 4020 levelezését azt megértem az már egy téma , az elefánt valamelyik UM hez kell ? üdv:migi | |||||
búza | Adatlap | 371635 | 2010. június 11. 20:12 | ||
Kedves Barátom! Azért arra ne várj, dolgozz nyugodtan tovább! A makett szép, a szélvédő valóban nem a legszerencsésebb. Mostanában dolgozunk, mint atom, ezért is nem voltam a klubban. Amikor meg nem meló, akkor etetem a szúnyogokat cserkészés, vagy magaslesen üldögélés közben, levelezek a 4020-assal kapcsolatban és harci elefánttal küzdök 1/72-ben. Család néha lát! Üdv: Búza u.i: Gyula, minden jót! | |||||
migi | Adatlap | 371634 | 2010. június 11. 18:38 | ||
Sziasztok Igen direkt lett ez a gép választva , régebben felvettem a kapcsolatot Szucsán Andrással és megvan a katapultálás története , a kabintető az gyári ,sok mindent nem tudok vele csinálni csak kidobni és teljesen újat gyártani .A képek sajnos nem a legjobban sikeredtek ,de majd csinálok újakat , Gabi ,most már te jössz a következővel . üdv:migi | |||||
búza | Adatlap | 371633 | 2010. június 11. 16:53 | ||
Persze, mert ha nem megy be magától az savanyú egy helyzet!:-) | |||||
Murmuc | Adatlap | 371632 | 2010. június 11. 14:09 | ||
Egyébként már én is voltam így, Néha kompromisszumot kell kötni, és a tökéletességre törekedni kell, de azt abszolútat soha nem érjük el! | |||||
Murmuc | Adatlap | 371631 | 2010. június 11. 14:03 | ||
notarius | Adatlap | 371630 | 2010. június 11. 13:41 | ||
Most hogy jobban nézem, szerintem az oldalszám formája sem jó. Mintha a szögletes lett volna a 35-ösön. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371629 | 2010. június 11. 13:25 | ||
Szerintem is szép munka, de Russellnek igaza van a szélvédő mérete és kialakítása nem méretarányos! Egyébként direkt lett a 35-ös oldalszám? '88.05.06-án ebből katapultált Szucsák András.fhdgy, és Csapó Dénes.szds | |||||
Russell | Adatlap | 371628 | 2010. június 11. 11:14 | ||
Úgy látom azzal a kapcsolóval UBORKA üzemmódba rakták! Üdv: Russell | |||||
Russell | Adatlap | 371627 | 2010. június 11. 11:07 | ||
Egészen szép kis makett! Biztos, hogy a szélvédő jó így? Üdv: Russell | |||||
migi | Adatlap | 371626 | 2010. június 11. 10:49 | ||
vlevi | Adatlap | 371625 | 2010. június 9. 21:56 | ||
Szerintem nem vagy bejelentkezve. Néha velem is előfordul. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371624 | 2010. június 9. 19:49 | ||
Ha küldesz egy emilt akkor felteszem. Állítólag más látja az adatlapomon a mailt, de én nem látom senkiét?:( | |||||
Levix | Adatlap | 371623 | 2010. június 9. 17:28 | ||
vlevi | Adatlap | 371622 | 2010. június 9. 17:15 | ||
toldacuccot.hu -ra nem tudod felrakni? Az első 20 szerencsés le tudja szedni :) | |||||
Murmuc | Adatlap | 371621 | 2010. június 9. 16:10 | ||
A minap kutakodtam a régi videók között és rábukkantam egy kincsre! Kositzky Attila altábornagy úr bemutató repülésére a kecskeméti repnapon a 49-es oldalszámú 21-esel! Anno a tv műsorból lett lementve, a Tornado,MIG-21,és a Vári úr repülése a 29-esel,ISO formátumban.Akit érdekel jelezze.Méret 1Gb | |||||
Lacy | Adatlap | 371620 | 2010. június 8. 07:37 | ||
Sziasztok, átadták a kínai légierő teszt alakulatának a Mig-21-es várhatóan utolsó változatát, a Guizhou JL-9-est. Az eseményről a Jetfly írt egy marhaságokkal teli cikket: www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/alulmaradt_a_korszeru_l-15-os_a_jl-9-es_kikepzogeppel_szemben_kinaban/ 1. Egyetlen MÉRVADÓ, a kínai légierővel foglalkozó forrás sem tud arról, hogy a Jak-130-as kínai utánérzéseként fejlesztet Hongdu L-15-öst legyőzte volna a típus. Mindössze annyi történt, hogy kínai légierő teszt alakulatai átvették a típus, első példányait. 2. A kínai gyártmányú kétüléses Mig-21-esekken NEM képeznek pilótákat korszerű kínai vadászgépekre, egyszerűen azért mert a kínai kiképző alakulatoknál ezt a típust nem használják. Ezért a JL-9-es nem tudja ezt ebben a feladatkörben leváltani! Max csak a gyártósoron váltja egymást a két típus. De a lényeg: A Mig-21-es élt, él, és élni fog! :) | |||||
Monox | Adatlap | 371619 | 2010. június 7. 07:14 | ||
Köszi, István! | |||||
István | Adatlap | 371618 | 2010. június 6. 18:53 | ||
Szia Monox! Tudtommal Zánkán lesz kiállítva. | |||||
Palkó | Adatlap | 371616 | 2010. június 6. 15:16 | ||
Monox | Adatlap | 371615 | 2010. június 5. 22:25 | ||
Kicsit furcsa lehet a kérdés, de: tudja-e valaki, hogy a Kecskeméten társaival együtt gyönyörűen rendbe rakott 4405-ös MF-ünk kinek a jóvoltából varázsolódott újjá? Úgy is kérdezhetném, ki lesz a gazdája? Még friss rajta a festék. | |||||
Figaro | Adatlap | 371614 | 2010. június 4. 22:56 | ||
búza | Adatlap | 371613 | 2010. június 4. 17:52 | ||
Murmuc | Adatlap | 371612 | 2010. június 4. 17:30 | ||
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom! | |||||
Murmuc | Adatlap | 371611 | 2010. június 4. 17:29 | ||
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom! | |||||
Figaro | Adatlap | 371610 | 2010. június 4. 15:41 | ||
Szia Murmuc! Nekem is van hasonló táblázatom, persze az sem teljes. Ha gondolod cserélhetünk. Üdv Figaro | |||||
búza | Adatlap | 371609 | 2010. június 4. 15:37 | ||
Szia Murmuc! Ha küldesz egy emilt meg egy táblázatot megpróbálok segíteni. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 371608 | 2010. június 4. 07:34 | ||
Gondoltam egyet, merthogy ilyen időben mit lehet csinálni alapon, Excel táblázatba felvittem a magyarországi 21-es repeseményeket. Úgymint, altípus,dátum,ezred,az esemény helye,pilóta,az esemény leírása. Mármint ami az eddig a neten fellelhető adatokat illeti. A '91-es TopGun évfolyamtól próbálom a hiányzó adatokat bővíteni, és csak a technika komoly sérülésével járókat jegyzem. Ha valaki tud segíteni mondjuk az oldalszámhoz tartozó ezred, vagy az esemény leírásában és helyében, ugyanis ezek a rubrikák elég hiányosak, akkor azt megköszönném! | |||||
A-3 | Adatlap | 371607 | 2010. június 3. 20:49 | ||
A taszári szimulátort az alakulat szégyenteljes felszámolása után bevitték a repanyag raktárba és ott néhány évre rá szétbontották. Sajnos még abban az időben nem lehetett még a kabin részéhez sem hozzájutni mert még rendszerben volt a 21-es. Egy 21-es és egy L-29-es szimulátor az egyik ismerősöm tulajdonában van. Természetesen csak a kabin rész mivel a többi egység több tonna acélszerkezetből és bonyolúlt elektromechanikus egységekből áll. A Mig-29-es szimulátor két tököli bunkerben van betárolva várva a vevőre. Mikor a politika megpecsételte a tipus sorsát kiselejtezték és egy vonatfütty kft tulajdonába kerűlt ahonnan vélhetően kűlföldre fog kerűlni. Jobban festene Szolnokon a múzeumban vagy a PECSÁ-ban de úgyérzem, hogy ezt is elcseszték mint sokminden mást a honi repűlés terén. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371606 | 2010. június 3. 19:58 | ||
Az utóbbi megállapításoddal én is egyetértek, az valóban szép munka! Itt a bemutatója:www.youtube.com/watch | |||||
Ron | Adatlap | 371605 | 2010. június 3. 19:48 | ||
Ez a kep egy screenshot a flight simulator 2004-bol. Mar egebben be lett ide rakva akkor kicsit javitottam rajta, tettem magyar csillagot ra meg oldalszamot. Egesz jo lett de az eredetit nem en csinaltam. A gep egyebkent captainsim 21UM-je, ami kb 8 eve nagyon igenyes munkanak szamitott a repulogepszimulatorok vilagaban de mara mar elszallt felette az ido. Asszem most a legmenobb 21-es modell az F-13-as FSX-hez van amit egy cseh csapat csinalt de ez mar a szimulatorok topicba tartozik. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371604 | 2010. június 3. 19:44 | ||
Az hagyján. De ha megnézitek a futószár rövidebb mint a helye a szárnyban, ergo a kerék felakad a szárnytőnél! Elvileg nincs olyan részlete amely stimmelne, vagy arányos lenne. | |||||
A-3 | Adatlap | 371603 | 2010. június 3. 19:28 | ||
300-szorosára nagyítva a képet úgy fest mintha a zárófedél fogantyúján a zászlócska lógna. Ha ez igy van akkor sajátos repűlési helyzetet ábrázol ami soha nem következhet be. Legyetek szivesek nézzétek meg ti is hátha rosszúl látok! | |||||
búza | Adatlap | 371602 | 2010. június 3. 19:21 | ||
Amúgy meg ez egy ócska rajz, vagy festmény! Rossz az árnyékolás, túl hosszú a pitot-cső lapátok előtti része és ekkora stabilizátor állással tíz másodperc múlva földön van a gép, vagy egy átesést követően, vagy egy bukfenc végén! A futószár túl rövid, ebben a helyzetben a szárnyon küldené keresztül a kereket, stb.! Amúgy a felszállóredönyön van a takaró, ami a szívócsatornába befelé ereszti a levegőt indításnál és amikor a torlónyomás nem elég a hajtómű működéséhez. A pompázsgátló kifelé nyílik és előbbre van - mellesleg az is rossz helyre rajzolva! | |||||
búza | Adatlap | 371601 | 2010. június 3. 19:10 | ||
migi | Adatlap | 371600 | 2010. június 3. 18:35 | ||
búza | Adatlap | 371599 | 2010. június 2. 20:18 | ||
Vannak helyzetek a MIG-21-es történelemben, amikre sohasem derül fény. Volt olyan gépünk, ami 2 G-s belehúzás után saját maga erősített bele úgy, hogy a botot elengedve az elindult hátra és meg sem állt volna koppanásig, csak a pilóta "P.Z." 8 G-nél teljes erővel előre tolta. A szabályzás teljesen a tűrés közepén volt és mégis saját maga erősítette be a túlterhelést, minden esetben úgyanúgy. Végül a teljes ARU, trimm és rugós terhelő + vezérlés átszabályzás hozta meg a normál működést. Más: A 4605-ben a lokátor a javítás után kb. 20 felszállással lett berepülve, de sohasem lett jó. Az összes blokk, maga a lokátor állomás, az összes ehhez tartozó berendezés cserélve lett, de nem hozták meg a kívánt eredményt. A másik gép, amiből átépítettük a cuccokat viszont az elsőre jó lett. Kicsengették a vezetékeket a 4605-ben, minden jó volt külön-külön, de együtt soha! Van még számtalan példa. A találgatásokról annyit, hogy a kedvenceim: 1. az utolsó pillanatban arra gondolhatott, hogy... 2. a fénykép alapján biztosan ilyen színű! 3. Petőfi Sándor (vagy akárki más!) a vers megírásakor arra gondolt, azt akarta mondani, hogy... Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 371598 | 2010. június 2. 19:57 | ||
Köszönöm Rumcájsz_52, így már érthető! Búzának! Lehet hogy rosszul fogalmaztam, a felszállás után, de még a "gyorsítási fázisban",kb azon a határon túl, ahol már az ARU-nak dolgoznia kellett volna. Ha jól tudom ez 460-km/h. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371597 | 2010. június 2. 19:45 | ||
Szia, búza Jogos a bőgés oroszlán, azaz ott a pont Ugyanis most néztem meg a térképen, Kazsok község, aminek közelében a roncsot megtalálták, Taszártól nincs 12 km-re se, hát szerintem ott még nem döngethetett annyival a gép - főleg emelkedés közben - hogy az ARU-nak már át kellett volna állni kis karra. Tehát lehet, hogy más volt a probléma, vagy tényleg az ARU volt a hunyó, de nem az utolsó, pillanatnyi állása volt a baj (saját "emlékirataim" szerint állítólag "az ARU hibás működése miatt a gép hullámmozgásba kezdett, amiből a hajózó nem tudta kivezetni és így a földnek ütközött"). A fentiek miatt is írtam, hogy így utólag már csak találgatni lehet, de még ha ráhibáznánk is a valódi okra, sose fogjuk megtudni. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 371596 | 2010. június 2. 19:18 | ||
Ezekre a helyzetekre van egy jellemző történetem: Még jóval a "gengszterváltás" előtt egy rendőrnek használnia kellet a fegyverét, minek során a cső másik végén dühöngő páciens sajnálatosan életét vesztette. Szakértők és a bíróság hosszú időn keresztül vitatkozott a fegyverhasználat jogosságán. Az utolsó szó jogán a rendőr a kövekezőket mondta: "Önök itt másfél éve vitatkoznak valamin, aminek eldöntésére nekem másfél másodpercem volt! Köszönöm!" Felmentették. Röviden: akkor, ott, valaki azt a döntést hozta. Utólag senki nem tudja, mit látott, mire gondolt, esetleg mit cseszett el. Tények vannak. Amúgy meg mit jelent, hogy "Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU." Felszállás után mindig nagykaron van és ott is kell lennie! Üdv: Búza | |||||
makettes | Adatlap | 371595 | 2010. június 2. 19:09 | ||
Nem szó szerint értettem a megvitatást,inkább beszélgetés a 21-es fanok között! üdv.makettes Várjuk! | |||||
búza | Adatlap | 371594 | 2010. június 2. 19:04 | ||
Sziasztok! Meg lehet próbálni, hogy egy számítógépes szimulátorban - legyen az bármelyik típus -egy ismeretlen helyzetben hogyan reagál bárki. Mire észreveszed már " game over!" Csak ott nem volt újraindítás! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371593 | 2010. június 2. 18:44 | ||
Szia, Murmuc A kormánymozgásra rosszul, túlzott manőverrel reagáló gépről biztosan tudta, hogy baj van, talán még az okát is sejthette, vagy tudhatta is. Ha ránézett az ARU-műszerre, és annak skáláját egyeztette a magasság és sebességmérővel, akkor valószínűleg pontosan tudta is, mi a probléma. A gond az lehetett, hogy gyorsulás közben tudtommal még az ezer méteres magasságot sem érte el, és ha a túlzott mértékben kitérő magassági kormánylap miatt hirtelen átesett és dugóhúzóba került a gép, ilyen magasságból ezt csak katapultálással lehetett volna túlélni. Kérdés, mennyire ismerte fel a végzetes veszélyhelyzetet, lehet, hogy első reakcióként próbálta a gépet és magát is kormányzással menteni, de ilyen magasságról egy kormányozhatatlanul zuhanó 21-es nem hagy túl sok időt a pilótának az ARU átállítására, meg másra sem. Lehet, hogy a hirtelen túl nagy túlterhelés miatt elájult, ezért nem is próbált katapultálni, vagy megpróbálta, de a túlterhelés miatt talán a gép is sérülhetett olyan módon, hogy egyszerűen megszorult a kabintető, nem robbant le, és ilyenkor a 21-esből nincs lehetőség katapultálni. Szóval ilyen kevés információval utólag már csak variációkban tudok gondolkozni, bizonyosság nincs. Üdv R. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371592 | 2010. június 1. 23:26 | ||
Szia Rumcájsz! Megmondom őszintén a műszerhez Kramaszta László fhdgy,'71-es katasztrofájának felgöngyölitése útján jutottam el. Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU. Az általad leírtak szerint, akkor ő nem is ellenőrizhette a hibát, csak a kormánymozdulatra rosszul reagáló gépből tudta hogy baj van? | |||||
ambasa | Adatlap | 371591 | 2010. június 1. 21:50 | ||
Üdv mindenkinek! ugyan mást kerestem, de talán mást is érdekelhet itt, amit találtam: www.topedge.com/panels/aircraft/sites/kraft/mig.htm TG |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |