/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
romeo 371685 2010. augusztus 8. 20:00
Válasz erre
MiG-21bisz
MiG-21bisz

Üdv!
dudus0919 371684 2010. augusztus 8. 19:07
Válasz erre
Szia kedves Búza barátom!
Írtam neked egy svábenszki kezdetű emailrede nem reagáltál.Légyszi adj meg egy elérhetőséget szeretnék veled pár szót váltani!
előre is kösz H.T.
Monox 371683 2010. augusztus 8. 15:59
Válasz erre
Érdekes volt megtudni azt, hogy a 15 évvel ezelőtt szétdarabolt 10 db MiG-21MF gépünkből van még valami. Most, hogy láttuk Kecskeméten a 8111-es MF kabinját, átnéztem a régi fotókat. Bár pont ez volt az a gép, amelyikről nem találtam a darabolás utáni fotót, de egy másikon látható, hogy nemcsak a kabin előtt van elvágva hanem közvetlenül mögötte is. Ezen felbuzdulva végignéztem az összes ilyen szétvágott gépfotót és azt láttam, hogy a 4603-as gépnek is "ki van emelve" a kabinrésze, vagyis vélhetően az is megvan a világban valahol. Tud valaki valamit esetleg...?
Rob79 371682 2010. augusztus 4. 15:59
Válasz erre
P1000491
P1000491
P1000493
P1000493

Szia Peti! Nem is tudtam, hogy az 51-es is Zamárdiba került! A 01-es 23-ast nem rég vitték le arról hallottam. Tavaly még volt alkalmam lefényképezni az 51-est a pápai "tárolóhelyén..."
Monox 371681 2010. augusztus 4. 15:49
Válasz erre
A Zamárdiban lévő 21-es majd' minden darabját láttam a helyszínen, de a géptörzset még nem, lévén nem volt ott. A darabokról készítettem én is pár fotót ezekről.

www.panoramio.com/photo/37810386 www.panoramio.com/photo/37810381
www.panoramio.com/photo/37810386
Aki az egész kiállítás repülős részét látni kívánja, úgyismint a 01-es MiG-23MF-ünket, a 108-as Mi-24-est és a 2001-ben lezuhant 715-öst, plusz egy-két apróságot annak a fő linket ajánlom:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Zam%C3%A1rdi
PETI 371680 2010. augusztus 4. 14:19
Válasz erre
51
51

Szia Rob!
Én ezt a madárkát lestem meg a minap Zamárdiban. Mindenkinek ajánlom, ezres a beugró, de legalább fotózhatatlan a 21-es, 23-as. A többi egész jó, van cucc bőven. Csak a festékes vödröt ne vegyék elő, mert a földi technika egy része már borzalmasan néz ki. Nevetséges mázolás van némelyik kiállított darabon...
Üdv
Rob79 371679 2010. augusztus 4. 12:15
Válasz erre
IMG_4770
IMG_4770
IMG_4771
IMG_4771
IMG_4775
IMG_4775
IMG_4785
IMG_4785
IMG_4783
IMG_4783
IMG_4796
IMG_4796
IMG_4793
IMG_4793
IMG_4790
IMG_4790

Sziasztok! Pár hete lent voltunk Füreden egy jót fürödni. Utána meglátogattuk a 21-est ami ki van állítva Tihany felé menet a várost elhagyva. Ime néhány kép! Nagyon jó időt fogtunk ki, ez a utolsó képen is látszik... :-)))
búza 371678 2010. augusztus 3. 20:02
Válasz erre
Ahhoz az a plusz ezer liter kevés. Lehet, hogy stéget akartak belőle csinálni és így akarták kilopni a tartályokat, majd egy vészdobással a helyükre pottyantani!
zsury 371677 2010. augusztus 3. 19:59
Válasz erre
Vagy szeretett volna részt venni a RED FLAG-en..DDD
búza 371676 2010. augusztus 3. 19:38
Válasz erre
Levi 371675 2010. augusztus 3. 18:35
Válasz erre
Lehet, hogy tanker gép. Üzemanyagot szállított valami távoli helyőrségbe.
búza 371674 2010. augusztus 3. 18:05
Válasz erre
Hülyéskedtek egy kicsit, de képnek, meg vicces diorámának jó!
kolbola 371673 2010. augusztus 2. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!

NDK-s MiG-21MF (R?) öt pótossal. forums.eagle.ru/showpost.php
búza 371672 2010. augusztus 2. 14:07
Válasz erre
Szia Monox!
Keress rá a "A deltaszárny bűvöletében 4" címre, rögtön ezt dobja fel elsőnek! Ha a számot átírod, az előző cikkeket.

Üdv: Búza
Monox 371671 2010. augusztus 1. 23:34
Válasz erre
Próbáltam rákeresni, de nem jártam sikerrel, sehol nem találom ezt a cikket. Esetleg tudnád linkelni? Minden lehetséges, ahogyan hozzám elkerült, úgy máshoz is kerülhetett. Végső soron pedig az is elképzelhető, hogy elvitték és felhasználták.
Nyugger 371670 2010. augusztus 1. 19:48
Válasz erre
Monox,
Ezen a portálon van egy retro cikk a deltaszárny bűvöletében név alatt, ott található, másik képpel egyetemben. Nos, akkor csak egyszerüen felhasználták, vagy lenyúlták ?
Daala 371669 2010. augusztus 1. 16:40
Válasz erre
Egyébként tök jó kép, mert egymás mellet állnak a kazánezüst és a lemezszínű gépek! :-))
Monox 371668 2010. augusztus 1. 10:55
Válasz erre
Nyugger!

Nem tudom milyen kerozingőzös portálra gondolsz, de én ezt a fotót csak a a lenti linkre pakoltam fel, máshová nem, szándékomban sincs.

A kép készítőjét a homály fedi, hozzám Szűcs Lacitól került a tavalyi év folyamán.

www.panoramio.com/photo/30622261
Nyugger 371667 2010. július 31. 20:14
Válasz erre
30622261
30622261

Monox,
láttam a képedet a K.gözös portálon, hogyan sikerült 1976 után így ezt megfotóznod Kecskeméten ?
Monox 371666 2010. július 31. 19:42
Válasz erre
romeo 371665 2010. július 31. 16:46
Válasz erre
0325
0325

Üdv!

Zánka 2010.
Excessor 371664 2010. július 30. 22:20
Válasz erre
Szia!

Köszi, hogy válaszoltál:) Kérlek írj a pzs60@yahoo.com címre, ott elmondanám miről van szó ha lehet.

Köszi
dudus0919 371663 2010. július 30. 20:17
Válasz erre
Szia kedves Excessor!
Természetesen lehet.Nem zavarsz.
szezsolt 371662 2010. július 25. 19:35
Válasz erre
ÚÚÚ nagyonjó! Kár, hogy csak 100 db-ot adnak ki a Galeb-ből. Remélem legalább a maratás elérhető lesz később.
Levix 371661 2010. július 25. 17:52
Válasz erre
Excessor 371660 2010. július 13. 01:43
Válasz erre
Szia Dudus!

Bocsi a zavarásért, lehetne veled egy fontos magánügyben zavarni?

Köszi előre is
romeo 371659 2010. július 5. 05:57
Válasz erre
VO101_Papi 371658 2010. július 4. 23:17
Válasz erre
Ez most is kályhaezüst, csak a védő lakkréteg ennyire besárgult, volt szerencsém közelről megnézni pár éve.
Papi
romeo 371657 2010. július 4. 18:38
Válasz erre
Eredetileg nem ezüst színű volt?
romeo 371656 2010. július 4. 18:37
Válasz erre
romeo 371655 2010. július 4. 18:35
Válasz erre
Mig_4997
Mig_4997

Üdv!

Magyar MiG-21PF, Duxford Imperial War Museum -2006.
juge75 371654 2010. július 1. 21:41
Válasz erre
beolvasás0013
beolvasás0013
beolvasás0014
beolvasás0014
beolvasás0012
beolvasás0012

Réges-régen készült makettek, Mig-21 MF (KP) 1/72 átalakításából:
Mig-21 F-13, UM, PF.
A PF kabin mögötti része Italeri F-18 pót tartályból a vékony része öntőkeretből készült,a többi neoflex.
Kabin saját gyártmány, ingnyak merevítőből.
Rob79 371652 2010. június 23. 16:19
Válasz erre
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy mi újság a gépekkel Pápán? Még mindíg "ott" vannak ahol eddig?
zoli1989 371651 2010. június 14. 17:07
Válasz erre
Oksa, köszi a feltöltést, nekem rendben lejött. Szerintem a minőség se ment rá a kicsinyítésre.
Murmuc 371650 2010. június 13. 23:23
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A méret és a minőség között kompromisszumot kellett kötnöm: Vári Gyula repülése: MPEG-4, 72MB, Kositzy Attila repülése: MPEG-4 45MB, azt hiszem nem ment nagyon a minőség rovására! 5-napig, illetve 50-letöltésig a tietek.
s1.toldacuccot.hu/letoltes
zoli1989 371649 2010. június 13. 21:33
Válasz erre
Köszi a munkát amiért feltöltöd :)
Petinek miért nem sikerült letölteni ?
Jött könnyen, letöltésre kattintva.
Murmuc 371648 2010. június 13. 20:46
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Petinek köszönöm hogy felrakta a linket, de sajnálom hogy nem tudta "leszedni"! Eredetileg a Tornado, a 21,és a 29-es egyben van meg de a mérete miatt vágnom kellett!
Azt viszont valahol elszúrtam hogy idő előtt vége lett. Megpróbálom nézhetővé varázsolni a két bemutatót,továbbá cak a 21-est kivágni hátha akkor Petinek is letölthető lesz.De a legfontosabb lemaradt az eredetiről: A repnap legszebb "főfutópárja", ugyan is ezeket szerintem Zöldhegyi Katalin riporter birtokolta!:)
zoli1989 371647 2010. június 13. 20:32
Válasz erre
Szia!

Esetleg a 29-est nem lehetne még felraknod ? Nagyon jó a videó!
Rumcájsz_52 371646 2010. június 13. 20:23
Válasz erre
Üdv dudus és Murmuc
Köszönöm az újabb adatokat és részleteket, ezekkel együtt már kezdenek érthetőbbé válni a katasztrófa körülményei.
R.
PETI 371644 2010. június 13. 17:59
Válasz erre
s1.toldacuccot.hu/letoltes

Murmuc linkje a 49-es 21-esről, innen tudjátok letölteni. Üdv
Murmuc 371643 2010. június 13. 16:12
Válasz erre
Korrigálnom kell! A céladatokat ha jól tudom már a "Sziklától" kapta nem a TWR-től!
Murmuc 371642 2010. június 13. 16:09
Válasz erre
Üdv Dudus! Én Kramaszta László fhdgy, történetét helyi indittatásból derítettem ki, illetve belefolytam Ladányi Mihály fhdgy, történetébe is, lévén egy héten belül történtek a katasztrófák. Ezt meg is írtam a www.mig-21.hu-oldalon. A baleseti jegyzőkönyvet személyesen nem láttam, csak azzal beszéltem aki ismerte. A betontól való elemelés után a nagyobb súly miatt laposabb szögben végezete a "kigyorsítást" majd amikor a TWR-től kapta a céladatokat, akkor emelt rá, illetve próbált volna fordulni, de innentől azt hiszem Rumcájsznak van igaza a "hullámmozgással "kapcsolatban.
dudus 371641 2010. június 13. 13:25
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Hajdu T.vagyok Zsiráf rajpk-ja voltam azidőtájt,kinnt voltam és láttam a végzetes felszállást,sajnos azt a részét már nem,amikor a bonyolúlt helyzet bekövetkezett.
Az ARU normális körülmények közt már a TIRA fölött/4km/átállt.2 rakéta póttartály függesztménnyel szállt fel KÉSZÜLTSÉG-ből.Minden valószínüség szerint valamiért előremozdította a kormányt és mivel az aru nem állt át intenzí süllyedésbe ment át a gép nagy negatív túlterheléssel valószinű ő maga felkenődött a kabintetőre se kormányozni,se katapúltálni nem tudott.
Monox 371640 2010. június 12. 20:41
Válasz erre
Ezen történet leírása már megtalálható itt a fórum rengetegében... Ha van lelkierőd, szerintem mazsolázd át nyugodtan.
Murmuc 371639 2010. június 12. 20:08
Válasz erre
Üdv migi! Egy írást szeretnék megjelentetni a www.mig-21.hu oldalon a MIG-21-esek magyarországi repeseményeiről! Említetted hogy ismered az ominózus 35-ös katapultálásnak a körülményeit, ha úgy érzed hogy megosztanád azt megköszönném!
búza 371637 2010. június 11. 21:33
Válasz erre
Szia Laci!
A sorhoz előbb makett kellene. Ha most elmennék szabira az elkövetkező két évre lenne makettező programom a sorozat nékül is. Vár egy MIG-19PM, egy éve megvan hozzá is a maratás, meg az Um-hez is, + a Verlinden belső, hozattam Japánból egy J-10A-t, az is 48-as és gyönyörű. Egyéb elfekvő készletekről most nem beszélnék!Dobozban úgy negyed köbméter lehet.
Ide az ötödikre nem jönnek fel a szúnyogok, de az őzek sem! Ezért kell utánuk menni Fótra.
Az elefánt, mint a harckocsik elődje a T-72 és a Leopard közé kell. Zvezda az istenadta, de nem fogja a makett ragasztó. Szóval küzdök vele, mint szúnyog a viharban!
Üdv: Búza
migi 371636 2010. június 11. 20:20
Válasz erre
Gabikám
Valahogy be kell gyújtani a start rakétádat hogy elkezd a sorozatodat , A szélvédő cseréjén gondolkodom ,van egy Academy maradékom , a szúnyogokat tudod a makettezés közben is etetni , a magaslesre meg minek mászol fel ha úgyis le kell egyszer jönnöd , a 4020 levelezését azt megértem az már egy téma , az elefánt valamelyik UM hez kell ?
üdv:migi
búza 371635 2010. június 11. 20:12
Válasz erre
Kedves Barátom!
Azért arra ne várj, dolgozz nyugodtan tovább!
A makett szép, a szélvédő valóban nem a legszerencsésebb.
Mostanában dolgozunk, mint atom, ezért is nem voltam a klubban. Amikor meg nem meló, akkor etetem a szúnyogokat cserkészés, vagy magaslesen üldögélés közben, levelezek a 4020-assal kapcsolatban és harci elefánttal küzdök 1/72-ben. Család néha lát!
Üdv: Búza

u.i: Gyula, minden jót!
migi 371634 2010. június 11. 18:38
Válasz erre
Sziasztok
Igen direkt lett ez a gép választva , régebben felvettem a kapcsolatot Szucsán Andrással és megvan a katapultálás története , a kabintető az gyári ,sok mindent nem tudok vele csinálni csak kidobni és teljesen újat gyártani .A képek sajnos nem a legjobban sikeredtek ,de majd csinálok újakat ,
Gabi ,most már te jössz a következővel .
üdv:migi
búza 371633 2010. június 11. 16:53
Válasz erre
Persze, mert ha nem megy be magától az savanyú egy helyzet!:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.