/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 371791 2010. október 1. 19:21
Válasz erre
Szia Rob!
A honnan az tiszta volt, a mikor és a miért a kérdés.
Üdv: Búza
búza 371790 2010. október 1. 19:17
Válasz erre
5081, 091. Az első látszott a háttérben.
Rob79 371789 2010. október 1. 07:52
Válasz erre
Sziasztok! Ha valakit érdekel honnan kerültek Tökölre a gépek, megnézheti a 4008 as beírásomnál! 2009 október 2. Az 5081-es "kabalagép"...
zoli1989 371788 2010. szeptember 30. 21:11
Válasz erre
Szia Búza!

Milyen "békaszínű" gépre gondolsz ?
A képeken én néhány Mi-24-est láttam
farm5.static.flickr.com/4151/5023107977_8cc0c14874_b.jpg
Meg még 2db MiG-21-est, de ezt gondolom te is láttad:
farm5.static.flickr.com/4105/5023717042_96d20e58bb_b.jpg
Levix 371787 2010. szeptember 30. 20:40
Válasz erre
MiG-21a
MiG-21a
MiG-21e1
MiG-21e1
MIG21F
MIG21F
mig21f1
mig21f1
MiG-21i
MiG-21i
MiG-21s_2
MiG-21s_2
MiG-21z
MiG-21z
migst
migst

India MiG-21

MiG-21a.jpg; MiG-21z.jpg
Az egyik eredeti kép amiből a 80-as évek Air Int. rajzai, a Microscale matricája készült és ami most ebben a francia kiadványban is benne van.

MiG-21e1.jpg, MIG21F.JPG,
A régi rajzok.
búza 371786 2010. szeptember 30. 20:16
Válasz erre
Szia A3!
A "Nemzeti Fővilláskulcs"- ról nem szívesen írnék nyilvánosan, mert úgyis kitörölnék!
Az viszont szégyen és gyalázat, ahogy viselkednek - és ezt nem csak a repülőtökre értem.
A lottó ötöst sajnálom, hogy nem nyertétek meg, de én azóta is rajta vagyok a dolgon és ha bejön, kaptok egy repülőképes AP-t, már ha kitelik belőle!
A 096 mögött a fotókon még látszik egy békaszinű gép. Mi állomásozik még ott Tökölön a HUAF-ból?
Üdv Neked és a volt kollégáknak! Sok sikert!
Búza
Makettezõ 371785 2010. szeptember 30. 17:54
Válasz erre
Szia A-3!

Köszi a választ/Üdv:Viktor
Regal 371784 2010. szeptember 30. 10:54
Válasz erre
Sziasztok,

Az indiai tigrismintás festésű gépről nincs véletlenül valakinek többnézeti rajza vagy fotója (a Nyugger hozzászólásában a legfelső rajz)?

ÜDv,
Regal
A-3 371783 2010. szeptember 29. 22:43
Válasz erre
Erre csakis a teljesség igénye nélkűl lehet válaszolni itt. -Gázüzemű rendszereket -oxigén, nitrogén, sűrített levegő, freon,- min. 10%-ra feltölteni, fogógépek kommutátorairól a szénkeféket eltávolítani, üzatartályokat feltölteni, krómozott munkafelületeket semleges kémhatású zsírral lekenni majd parafinos papírral áttekerni, olaj és szeszrendszert feltölteni, és még legalább 60-70 pontban leírt műveletet végrehajtani amit a konzerválási idő függvényében előír a technológia. Külön rendelkezés van a kabin és hajtómű konzerválására ami meglehetősen eszközigényes.
Ezen felűl még van feladat a gép sárkányszerkezetén is mivel megakadályozandó mindennemű jószág beköktözése a résekbe és üregekbe. A konzerválási előírés rendelkezik még a ponyvázás mikéntjéről az időtartam és évszak függvényében.
Makettezõ 371782 2010. szeptember 29. 22:02
Válasz erre
Szia A3!

Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a konzerválás pontosan mit jelent, mit csinálnak a folyamat során a gépekkel?

Üdv:Viktor
A-3 371781 2010. szeptember 29. 20:54
Válasz erre
Sajnos a lottó ötösbe nem én tenyereltem bele így ezzel a honi reptörténelem is vesztett! Azzal, hogy "hozzánk" kerűlt /kerűltek/ a gépek egyelőre csak a nemzeti kasztrálástól menekűltek meg ellentétben a kűlföldre elszármazottakkal. Konkrét műszaki rálátásom csak a 096-osra van aminek a garantált a szakszerű szét-összeszerelése és konzerválása.
Az általad említett UTI-t nem is biztos, hogy HA-UTI-nak fogják nevezni mivel az illetékes fővilláskúlcs mereven elhatárolódott mindennemű érdemi /írásos/ megnyilatkozástól a géppel kapcsolatban ellentétben a Lengyel légügy szakembereivel akik fenntartások nélkűl hajlandók befogadni a gépet a regisztrációjukba igaz SP--- lajstrommal /de korabeli magyar festéssel/. Természetesen benne van a pakliban, hogy a berephez nem kapunk itthol légtérhasználati engedélyt, de akkor sem dől össze a világ. Lengyelországban szivesen látják a gépet!
búza 371780 2010. szeptember 29. 19:09
Válasz erre
Szia A3!
Elkezdtétek megvalósítani amit a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topik 595-ös hozzászólásában írtam? A lottó ötösbe is beletenyereltetek? Mert akkor fogunk még látni magyar 21-est repülni! Mi újság az UTI-val? Nagyon szurkolunk!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 371779 2010. szeptember 29. 17:47
Válasz erre
Köszönöm szépen, alkalmasint nekilátok majd a rajzoknak!
Levix 371778 2010. szeptember 29. 08:25
Válasz erre
Köszi. Ezeket az oldalnézeteket már a 80-as években közölte az Air International. A felülnézetek ellenőrizhetetlenek. Egy bis felülnézetet is berakhattak volna, mert Irakban többet lefotóztak.
Rumcájsz_52 371777 2010. szeptember 29. 07:36
Válasz erre
Szia Rob79
Lásd a 4852-4853-as hozzászólásokat, szerintem a feladóktól nyugodtan lehet kérdezősködni.
Üdv R.
Nyugger 371776 2010. szeptember 28. 19:32
Válasz erre
India
India
Irak
Irak
Sziria
Sziria

Szia Levix,
Ime néhány oldal.
Rob79 371775 2010. szeptember 28. 18:52
Válasz erre
Sziasztok! Köszi Zoli! Akkor úgy kérdezem mindenkitől aki fent van itt a makettinfón, hogy tud e valamit a 3 Um-ről, amiket Tökölre vittek fel? Tavaly még közöttük sétáltam Pápán, a "tárolási helyükön"...
Rumcájsz_52 371774 2010. szeptember 28. 08:37
Válasz erre
Szia Balázs
Itt a 21-es topicban a 1914-es hsz-ben (magyarázat a 1916-ban), 57-es topic-mezőben megtalálod a "1814"/21U gépet körbefotózva, a felső felületeken is - az egyedi kamós festéssel. Saját készítésű képeim, így nyugodtan lehet rá hivatkozni vagy akár bárhol leközölni, terjeszteni. Jó munkát a rajzolgatáshoz!
Üdv R.
A-3 371773 2010. szeptember 27. 22:33
Válasz erre
Ma délután már felkerűlt a jobboldali szárny a 096-os törzsére. Sajnos a nappalok igen rövídek így nem annyira pörgős az összeszerelés. De ami késik nem múlik!
Laci-bacsi 371772 2010. szeptember 27. 21:58
Válasz erre
www.flickr.com/photos/hacsi/sets/72157624906993795/

Érdekes képek egy Mig-21UM ről
zoli1989 371771 2010. szeptember 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Nemtudom, én is úgy találtam a képeket.
joci232 371770 2010. szeptember 27. 19:39
Válasz erre
Murmuc 371769 2010. szeptember 27. 18:54
Válasz erre
Rumcájsz_52! Nálad a pont! Bevallom őszintén csak átfutottam a képeken és az így látott ellentmondások miatt írtam hogy az ilyen könyvek számomra hiteltelenek! De mindenben igazad van, az "UB" csak becsúszott, talán azért mert az utóbbi idők technikái ahogy írtad ezt viselték!
Neo954 371768 2010. szeptember 27. 18:53
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4409-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4409-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4607-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4607-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4608
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4608
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9309-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9309-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9512
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9512

Szia!

Néhány Magyar ezüst MF :)
Rob79 371767 2010. szeptember 27. 18:50
Válasz erre
Szia Zoli!

Látom már fogy a "pápai jurassic park" is!

Nem tudod mi lesz a 3 Um-mel Tökölön?
Horvath_Balazs 371766 2010. szeptember 27. 18:42
Válasz erre
"Ideje lenne nekünk itthon megrajzolni-festeni ezeket a MiG-21 típust érintő dolgokat!"

Ha végre előkerülnek olyan archív fotók, amelyeken látszik ezeknek a korai magyar terepfestésű 21-eseknek a kamuflázsa a felső felületeken is, akkor én nagyon szívesen és örömmel elkészítek néhány színes rajzot! :-)
zoli1989 371765 2010. szeptember 27. 17:40
Válasz erre
Neo954 371764 2010. szeptember 27. 17:37
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1418-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1418-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1418-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1418-2
201008232351
201008232351
DSC01498
DSC01498

Sziasztok!

Két kép a 1418-ről az avia-info.hu-ról, illetve a saját fotóim kecelről!

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 371763 2010. szeptember 27. 16:36
Válasz erre
Szia Murmuc
MiG-21 UB tipus soha nem volt, csak U,USz és UM változatok, UB változata a 23-nak, 29-nek meg a Szu-27-nek van. Ez azonban nem is olyan nagy probléma, tekintve, hogy a 4837-es hsz.-ben látható "1418"-nak kinevezett 21-est még soha nem láttam, pedig találkoztam már néhánnyal(az eredeti "1418"-on meg évekig dolgoztam). Ha ez UM vagy USz lenne (mármint az ábrázolt nagy svanc miatt), akkor hova tűnt az oldalkormány alól a fékernyőtok és a hátsó kabintető középső merevítő-kerete az oktató tükör-periszkópjával! Hasonló kivitelű 21-es (nagy függ. vezérsíkkal de az első tipusokhoz hasonlóan törzs alján elhelyezett fékernyővel) tudomásom szerint összesen egy darab épült, a 76210725 gyári számú 21PF, amit az RP-22 lokátor és az R-3R rakéta fegyverzeti tesztjeihez használtak.
Üdv R.
Murmuc 371761 2010. szeptember 27. 09:39
Válasz erre
Számomra egy könyv hitelét már az is rontja, ha az adott típust nem tudják rendesen illusztrálni! A 1418-as MIG-21 U típusjelölésű azaz kis"svancu",az illusztráción pedig egy UB van! Akkor miért legyen a kamuflázs pontos?
Levix 371758 2010. szeptember 26. 19:50
Válasz erre
Nyugger!

Fotózz már le légyszi egy MF vagy Bis arabot felülről.
Csak kíváncsi vagyok honnan vették hozzá a felülnézetet mert eddig az összes matricához adott rossz volt, talán csak valami csehen nem.

Köszi.
Nyugger 371757 2010. szeptember 26. 19:43
Válasz erre
A könyv
A könyv
MiG-21U-1418
MiG-21U-1418

Sziasztok.
Mostanság vettem ezt a könyvet.
Az, hogy nincs ilyen törzshátsó e típuson, na meg ilyen antenna az egy dolog, de a festése ? Hogy tudják megálmodni a szárny felső festését? Ideje lenne nekünk itthon megrajzolni-festeni ezeket a MiG-21 típust érintő dolgokat!
Üdv.
Nyugger
joci232 371756 2010. szeptember 26. 13:40
Válasz erre
juge75 371755 2010. szeptember 25. 21:54
Válasz erre
búza 371754 2010. szeptember 25. 21:34
Válasz erre
501
501

A másik oldalról. De ez nem MF.
romeo 371753 2010. szeptember 25. 13:37
Válasz erre
HUNGARIAN MiG-21PF DUXFORD
HUNGARIAN MiG-21PF DUXFORD

duxford, magyar mig-21pf.
joci232 371752 2010. szeptember 25. 11:03
Válasz erre
búza 371751 2010. szeptember 25. 10:22
Válasz erre
Joci!
http://hunavia.freeweb.hu/UPDATE%20INFO/updatee.htm
Itt is van, de a keresőben szerintem még találsz.
Én csak a 4408-at ütöttem be és dobott egy csomó találatot.

Üdv: Búza
joci232 371750 2010. szeptember 25. 08:24
Válasz erre
Üdv URAK!

Egy kis segítséget kérnék!

Kellenének nekem képek ezüst MIG 21 MF-ről (lehetőleg MN-es legyen)

Előre is köszönöm!
joci232@hotmail.com

Tisztelettel: Papp József "joci232"
PETI 371749 2010. szeptember 23. 19:23
Válasz erre
Lezuhant két MiG-21-es Horvátországban, mindkét pilóta "kijött", de két gép lenullázva...
9M31M 371748 2010. szeptember 21. 10:47
Válasz erre
Tisztel Urak!
Akiről ti beszéltek, ő Anatolij Kvocsur! '78-tól berepülő pilóta a MIG, majd a Szuhoj repgyártóknál.
Nem tartom valószínűnek hogy kapcsolata lett volna az egykori Pápai századdal, annál is inkább mivel a "Griff" század mint tudjuk a rendszerváltást követően vette fel a nevet!
Én valamilyen személyes kapcsolatra, vagy gesztusra tippelek.
Az viszont biztos hogy eléggé kideríthetetlen ez a sztori!
Lacy 371746 2010. szeptember 19. 10:13
Válasz erre
iai1
iai1
iai2
iai2

Szia migi, a Famous Russian Aircraft Mig-21-es könyvéből, az IAI egyik Mig-21-2000 prototípusa. Annó a kilencvenes években azt pletykálták, hogy Etiópiából szerezték be.
Neo954 371745 2010. szeptember 18. 20:54
Válasz erre
Szia!

Igen én is erre gondoltam, illetve előfordulhatott, hogy oktatója lehetett valamelyik griff-es fiúnak, hiszen elég idős figurák ezek a Test Pilots-ok :)

Üdv.:Neo
mig23papa 371744 2010. szeptember 18. 20:42
Válasz erre
Neo954

Lehetséges hogy találkozott a pilcsi egyszer a Grifesekkel :-)
migi 371743 2010. szeptember 18. 09:46
Válasz erre
mig21_3
mig21_3

Sziasztok urak
Keresnék erről a gépről további képeket , rajzot , stb, előre is köszönöm .
üdv: migi
Janek2140 371742 2010. szeptember 14. 10:44
Válasz erre
Szervusztok!

Van ennek angol nyelvű oldala is, bár a rajzoknál már oz oroszra visz ez is:
www.airwar.ru/indexe.html

Janek
romeo 371741 2010. szeptember 10. 12:36
Válasz erre
photo_56445
photo_56445

Üdv!
sjoca69 371740 2010. szeptember 9. 02:18
Válasz erre
Valóban, sziszifuszi munka, sok türelem és kitartás kell, de a végeredmény magáért beszél. Amúgy,csak elkezdeni nehéz. :-)
Kutyafülû 371739 2010. szeptember 8. 20:41
Válasz erre
Fölvettem a kapcsolatot a HAD-dal, nagyon készségesek voltak, szóval úgy tűnik, a matrica kipipálva. :)
joci232 371738 2010. szeptember 8. 19:23
Válasz erre
Szia Mig 21 MF-hez kellene

húú b*sszus ezt nem gyenge megkarcolni :O
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.