<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 371830 | 2010. november 1. 12:26 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 371829 | 2010. október 31. 18:19 | ![]() | |
Szervusztok! Keresek Mig-21 PF-et,1:48-ban,lehetőleg Academy. Csak olyan érdekel ami nincs megkezdve. lacipapa1947@gmail.com | |||||
Neo954 | Adatlap | 371828 | 2010. október 31. 09:21 | ![]() | |
Szia! Ha házilag akarod megépíteni akkor a legtartósabb a fa. Valamilyen puha fából kifaragod és kész. Énis tervezgetek egy 1:12-es Mig-23-ast, de majd ha sok időm lesz :) Nem gyártanak 1:48-ban f-13-as, hogy házilag gondolod az építést? Üdv.:Neo | |||||
lacipapa | Adatlap | 371827 | 2010. október 31. 07:15 | ![]() | |
Szervuszto! MiG-21 F-13-ast szeretnép épiteni,1:48-ban.Atanácsotokat kérem,miből és honnan? Ha valaki épitett ilyet,vagy tud hasznositható zanácsot adni ,kérem ne tartsa magába. Előre is köszönöm. lacipapa1947@gmail.com | |||||
Neo954 | Adatlap | 371826 | 2010. október 30. 23:55 | ![]() | |
Sziasztok! Érdeklődnék, nincs-e valakinek 1:72-ben 21 PF eladó? Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 371825 | 2010. október 30. 21:47 | ![]() | |
Köszi a Képeket! Ilyen érdekes kopott itt ott átfestve lesz :) Üdv.:Neo | |||||
migi | Adatlap | 371824 | 2010. október 30. 21:42 | ![]() | |
Neo954 | Adatlap | 371823 | 2010. október 30. 21:25 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék tőletek kérni! A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon. Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről. Előre is köszi! Üdv.:Neo | |||||
cf85 | Adatlap | 371822 | 2010. október 26. 10:45 | ![]() | |
Sziasztok! A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki? Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá? Üdvözlettel:cf85 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371819 | 2010. október 8. 22:38 | ![]() | |
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :) | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371817 | 2010. október 8. 22:19 | ![]() | |
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371814 | 2010. október 8. 17:48 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ? Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina? | |||||
Monox | Adatlap | 371813 | 2010. október 8. 12:52 | ![]() | |
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371812 | 2010. október 8. 09:08 | ![]() | |
Szia Monox! Maradt még valami Pápán? Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-) | |||||
Monox | Adatlap | 371811 | 2010. október 7. 17:09 | ![]() | |
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását. Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron. | |||||
A_Petya | Adatlap | 371810 | 2010. október 6. 21:39 | ![]() | |
Nyugger, köszönöm a részletes választ. Így már kivilágosodott a kép :) | |||||
A_Petya | Adatlap | 371809 | 2010. október 6. 21:37 | ![]() | |
Szia István! Köszönöm válaszod. Igazából engem a 1990-1995 közötti időszak foglalkoztat, de minden érdekel ami a 21-el kapcsolatos. Ahogy kiveszem a hozzászólásokból, az évek során folyamatosan cserélődtek a gépek a századok, ezredek között. Akkor csak egy biztos,a négy utolsó 21um (904-907) Taszárra érkezett, és az ezred pápára költözéséig végig ott volt, eredeti orosz festéssel. Üdv.Petya | |||||
Nyugger | Adatlap | 371808 | 2010. október 6. 21:32 | ![]() | |
Sziasztok, Azért egy kicsit kiegészíteném a taszári 21UM dolgot. A 21MF és 21bis éra alatt minden új gép gyakorlatilag Pápára vagy Taszárra érkezett, ezért vannak olyan oldalszámok melyek ide köthetőek és vannak olyanok melyek áthelyezéssel jöttek, egy helyi gép elvesztése -baleset,katasztrófa- vagy átmeneti időre amig a taszári gép nagyjavításon volt. Kronológiai sorrendben: -új gépek: 3031,3036,3041 a volt 3. MiG-21MF szd.-hoz tartozott 1974-1976 között. /ez a szd. kompletten átkerült az MN6336-hoz Kecskemétre/ - 7011, 5091 Pápáról érkezett 1974-1975 -új gépek: 086,091,096 1976-ban kerültek ide, - 0258,0158,0465 Pápáról, több kevesebb ideig itt repültek -új, de valóságban használt gépek: 904,905,906,907 1987-ben érkeztek - 18,19 Pápáról 1989-ben Nos, ami a Monox által feltett képen látható az a Jugoszláv polgárháború vége fele készült, háttérben a Predator sátor és 2 db UH-60-s. Egy biztos, hogy 1990-92 között 9 UM volt itt, majd 1992-96 között 12 db. A repülőalakulat felszámolása után az összes 21UM Pápára került. | |||||
István | Adatlap | 371807 | 2010. október 6. 21:10 | ![]() | |
Szia A_Petya! A kérdésed mikorra értendő?Emlékeim szerint amikor típusváltás volt akkor a legújabbak mindég Taszáron meg Pápán kezdtek.A rendszerváltás előtt a két számjegyűek Pápán voltak a három számjegyűek Taszáron a négy számjegyűek pedig Kecskeméten. Üdv! István | |||||
A-3 | Adatlap | 371806 | 2010. október 6. 20:46 | ![]() | |
A 17-es is valahova Tököl környékére fog kerűlni a megfelelő állagmegóvás végrehajtása után. Sajnos a többiről nincs infóm. Üdv! A-3 | |||||
A_Petya | Adatlap | 371805 | 2010. október 6. 17:06 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm az infót. A 17,18,19-esről esetleg tudsz valamit? A 18-ast, és a 19-est a 1991-es Taszári repnapon láttam kiállítva. | |||||
búza | Adatlap | 371804 | 2010. október 6. 17:04 | ![]() | |
A 18-as is az volt. | |||||
Monox | Adatlap | 371803 | 2010. október 6. 07:47 | ![]() | |
www.panoramio.com/photo/30622950 Ezen a fotón 4 gépet láthatsz. (086,091,096 és 53) Ismerteim szerint az 3031, 3036, 3041(ezek akkor a 3. század gépei voltak), 7011 valamint a 904,905,906,907-es gépek | |||||
A_Petya | Adatlap | 371802 | 2010. október 5. 21:13 | ![]() | |
Sziasztok, érdeklődnék,hogy melyik mig21um-ek voltak Taszáron, illetve ,hogy melyik századhoz melyik gép tartozott anno. Köszi Üdv.Petya | |||||
búza | Adatlap | 371801 | 2010. október 5. 17:42 | ![]() | |
Meg az AP-k is. | |||||
makettes | Adatlap | 371800 | 2010. október 5. 15:13 | ![]() | |
Köszi! | |||||
Daala | Adatlap | 371799 | 2010. október 5. 14:15 | ![]() | |
Az összes Bisz úgy érkezett. | |||||
makettes | Adatlap | 371798 | 2010. október 5. 12:01 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kérdésem lenne:az első Mig-21bis-ek(75 A)teflonszürkén érkeztek? üdv. makettes | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371797 | 2010. október 3. 20:59 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371796 | 2010. október 3. 20:46 | ![]() | |
De melyik áll a 096 mellett és miért? Egyáltalán mi lesz a sorsuk a továbbiakban? | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371795 | 2010. október 3. 20:44 | ![]() | |
Regal | Adatlap | 371794 | 2010. október 3. 19:58 | ![]() | |
Levix! Köszi a képeket.Egy Academy PF-et akarok ezzel a látványos festéssl megcsinálni. Üdvözlettel, Regal | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371793 | 2010. október 3. 19:30 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 371792 | 2010. október 2. 08:47 | ![]() | |
Szia Gábor! Igen ez a kérdés! Remélem jó kezekbe kerültek! Úgy nézem , hogy igen! :-))) Már sok gépet széthordtak, sok meg szétrohadt... Egy kis szójáték. A 51-est, meg a 01-es 23-ast, majd meg akarom látogatni Zamárdiban. Nyáron a 4404-es Mf-et megnétzük Füreden. Remélem még sok gép kerül jó kezekbe, és lehet majd látogatni őket! Üdv.: Robi | |||||
búza | Adatlap | 371791 | 2010. október 1. 19:21 | ![]() | |
Szia Rob! A honnan az tiszta volt, a mikor és a miért a kérdés. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371790 | 2010. október 1. 19:17 | ![]() | |
5081, 091. Az első látszott a háttérben. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371789 | 2010. október 1. 07:52 | ![]() | |
Sziasztok! Ha valakit érdekel honnan kerültek Tökölre a gépek, megnézheti a 4008 as beírásomnál! 2009 október 2. Az 5081-es "kabalagép"... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371788 | 2010. szeptember 30. 21:11 | ![]() | |
Szia Búza! Milyen "békaszínű" gépre gondolsz ? A képeken én néhány Mi-24-est láttam farm5.static.flickr.com/4151/5023107977_8cc0c14874_b.jpg Meg még 2db MiG-21-est, de ezt gondolom te is láttad: farm5.static.flickr.com/4105/5023717042_96d20e58bb_b.jpg | |||||
Levix | Adatlap | 371787 | 2010. szeptember 30. 20:40 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371786 | 2010. szeptember 30. 20:16 | ![]() | |
Szia A3! A "Nemzeti Fővilláskulcs"- ról nem szívesen írnék nyilvánosan, mert úgyis kitörölnék! Az viszont szégyen és gyalázat, ahogy viselkednek - és ezt nem csak a repülőtökre értem. A lottó ötöst sajnálom, hogy nem nyertétek meg, de én azóta is rajta vagyok a dolgon és ha bejön, kaptok egy repülőképes AP-t, már ha kitelik belőle! A 096 mögött a fotókon még látszik egy békaszinű gép. Mi állomásozik még ott Tökölön a HUAF-ból? Üdv Neked és a volt kollégáknak! Sok sikert! Búza | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371785 | 2010. szeptember 30. 17:54 | ![]() | |
Regal | Adatlap | 371784 | 2010. szeptember 30. 10:54 | ![]() | |
Sziasztok, Az indiai tigrismintás festésű gépről nincs véletlenül valakinek többnézeti rajza vagy fotója (a Nyugger hozzászólásában a legfelső rajz)? ÜDv, Regal | |||||
A-3 | Adatlap | 371783 | 2010. szeptember 29. 22:43 | ![]() | |
Erre csakis a teljesség igénye nélkűl lehet válaszolni itt. -Gázüzemű rendszereket -oxigén, nitrogén, sűrített levegő, freon,- min. 10%-ra feltölteni, fogógépek kommutátorairól a szénkeféket eltávolítani, üzatartályokat feltölteni, krómozott munkafelületeket semleges kémhatású zsírral lekenni majd parafinos papírral áttekerni, olaj és szeszrendszert feltölteni, és még legalább 60-70 pontban leírt műveletet végrehajtani amit a konzerválási idő függvényében előír a technológia. Külön rendelkezés van a kabin és hajtómű konzerválására ami meglehetősen eszközigényes. Ezen felűl még van feladat a gép sárkányszerkezetén is mivel megakadályozandó mindennemű jószág beköktözése a résekbe és üregekbe. A konzerválási előírés rendelkezik még a ponyvázás mikéntjéről az időtartam és évszak függvényében. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371782 | 2010. szeptember 29. 22:02 | ![]() | |
Szia A3! Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a konzerválás pontosan mit jelent, mit csinálnak a folyamat során a gépekkel? Üdv:Viktor | |||||
A-3 | Adatlap | 371781 | 2010. szeptember 29. 20:54 | ![]() | |
Sajnos a lottó ötösbe nem én tenyereltem bele így ezzel a honi reptörténelem is vesztett! Azzal, hogy "hozzánk" kerűlt /kerűltek/ a gépek egyelőre csak a nemzeti kasztrálástól menekűltek meg ellentétben a kűlföldre elszármazottakkal. Konkrét műszaki rálátásom csak a 096-osra van aminek a garantált a szakszerű szét-összeszerelése és konzerválása. Az általad említett UTI-t nem is biztos, hogy HA-UTI-nak fogják nevezni mivel az illetékes fővilláskúlcs mereven elhatárolódott mindennemű érdemi /írásos/ megnyilatkozástól a géppel kapcsolatban ellentétben a Lengyel légügy szakembereivel akik fenntartások nélkűl hajlandók befogadni a gépet a regisztrációjukba igaz SP--- lajstrommal /de korabeli magyar festéssel/. Természetesen benne van a pakliban, hogy a berephez nem kapunk itthol légtérhasználati engedélyt, de akkor sem dől össze a világ. Lengyelországban szivesen látják a gépet! | |||||
búza | Adatlap | 371780 | 2010. szeptember 29. 19:09 | ![]() | |
Szia A3! Elkezdtétek megvalósítani amit a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topik 595-ös hozzászólásában írtam? A lottó ötösbe is beletenyereltetek? Mert akkor fogunk még látni magyar 21-est repülni! Mi újság az UTI-val? Nagyon szurkolunk! Üdv: Búza | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371779 | 2010. szeptember 29. 17:47 | ![]() | |
Köszönöm szépen, alkalmasint nekilátok majd a rajzoknak! | |||||
Levix | Adatlap | 371778 | 2010. szeptember 29. 08:25 | ![]() | |
Köszi. Ezeket az oldalnézeteket már a 80-as években közölte az Air International. A felülnézetek ellenőrizhetetlenek. Egy bis felülnézetet is berakhattak volna, mert Irakban többet lefotóztak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371777 | 2010. szeptember 29. 07:36 | ![]() | |
Szia Rob79 Lásd a 4852-4853-as hozzászólásokat, szerintem a feladóktól nyugodtan lehet kérdezősködni. Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371776 | 2010. szeptember 28. 19:32 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok
Úgy látom van érdeklődés a F-13 as épitéséhez , én egy Academy 1/48 PF kitt roncsából kezdtem meg az átalakitást , felhasználtam hozzá egy Neomega UM átalakitó készlet törzs elejét és a kabin első felét , jelenleg itt tartok az épitéssel .