<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 371905 | 2010. november 20. 21:28 | ||
István | Adatlap | 371904 | 2010. november 20. 21:13 | ||
Szia Monox A 4407 egy éjszakai durva leszállás során sérült meg.A 28 és 28A törzskeretnél megroppant a törzs.A magyarázat az estre hogy a periszkóp függöny szakadt volt és így nem lehetett beakasztani és amikor belesüllyedt a csóvába az visszatükröződve elvakította a pilótát és így nem tudta jól felmérni a magasságot ezért történt a durva leszállás.Ez volt a hivatalos verzió. Hogy volt e sérülés a PG ben az eset kapcsán arról nincs infóm. | |||||
Monox | Adatlap | 371903 | 2010. november 20. 20:34 | ||
István, ez nem a 4407-es volt, amikor oktatási segédletnek készítették fel az 1977.07.13-as törés után? Állítólag komolyabban meg is sérült valaki ekkor a PG-ben. | |||||
István | Adatlap | 371902 | 2010. november 20. 20:28 | ||
A 9512 el kapcsolatban én azt hallottam hogy PG s nagyjavítás során leesett az emelőről(ezért kiképzési repre alkalmatlannak nyilvánították de éles helyzetben bevethető lett volna) és ez volt az oka hogy Szolnokra került oktatás céljából de állománytáblailag Kecskeméthez tartozott és az időszakos vizsgákat a kecskemétiek csinálták.De esetleg az öregebb PG ek pontosabban eltudják mondani a történetet. Üdv mindekinek | |||||
Monox | Adatlap | 371901 | 2010. november 20. 20:26 | ||
Hivatalosan nem lehetett. De senki nem foglalkozott vele, hogy bementem a korláton, talán azt hihették, hogy valamiféle hivatols ember vagyok. a gépek közé érve már takart a korlát, meg a WC-k úgyhogy szabadon lehetett fotózni, persze, csak ésszel. Örültem, hogy a 4 gépről közel 300 fotót tudtam készíteni. Szidtam azt az istenverése álcahálót, mint a bokrot, de nem volt mit tenni, így lehetett csak ropira fényképezni az akkor ott lévő gépeket. A panoramio.com nagyon szűri a képeket, csak azért raktam fel azt, mert szerettem volna, ha a Google Earth is kiválasztja őket, annak pedig nem könnyű megfelelni. A másik két fotó is ugyanott készült pár hónappal korábban, ott se WC, se álcaháló, igaz be sem lehetett menni, kénytelen voltam a busz ablakából fotózni, menet közben. A képen szereplő 6264-es volt az ami másfél évvel az akkor már DR Rt.-ből visszatérve törést szenvedett a pápai betonon, majd pénzhiány miatt selejtezve lett, nyilván bányagépként használták később. A festése még most is nagyon szép állapotban van. Az eset 1996.04.24.-én volt, a hajózó Gerics János százados volt. A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára, a 3945-ös 1988.10.27.-én, a 3732-esről nincs kivonási adatom, de ez is ebben az időben lehetett. Mindenesetre a 3 gépet 1990.05.21.-én adták át hivatalosan Szolnoknak. | |||||
búza | Adatlap | 371900 | 2010. november 20. 20:17 | ||
Szia Lacy! Itt is olvashattál róla, mivel a 4605 életében többszörösen is személyesen vagyok érintve és írtam is erről. Az első javításánál ez a gép volt nekem is az első, amit szerelőként sárkány-hajtómű részről én írhattam alá és repültethettem be 1978. 01. 19-töl 02. 21-ig. A második javításánál már a bejövetelnél lestoppoltam magamnak, így a 25 felszállást akkor is én írtam alá. Aztán amikor a lokátor miatt reklamációs javításba visszajöt már egyértelmű volt, hogy akkor is az "enyém" lesz. A PG.-s replapon sárkány-hajtómű szakág részéről ezt a gépet csak én írtam alá, készítettem fel berepülésre! Nyugdíjasként egyszer majd szeretném a kertem végében látni ezt a gépet! Ehhez már csak a nyugdíj, a gép megvételéhez szükséges pénz, meg a kert hiányzik! Felajánlásokat elfogadok az adatlapomon szereplő címen! :-))) Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371899 | 2010. november 20. 19:05 | ||
Búza, köszönöm. Kezdem sejteni, hol hallottam már róla. Azt hiszem tőled olvastam pár éve itt. :) Rob79, Kecskeméten készült a fotó. Nyáron a repnapon nézegettem, hogy be lehet-e menni, egy-két fotóért. De akivel voltam, azt nem akartam berángatni oda. commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43547804.jpg Ezért kérdeztem Monoxot, hogy be lehetett-e menni. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371898 | 2010. november 20. 18:06 | ||
Szia Gábor! Akkor a 4605-ös olyan lehetett mint a 23-asoknál a 06-os, mindíg lokátoros volt... Ha emlékeim nem csalnak (gyerekkoromból), faterék sokat szidták a 6-ost... :-))) | |||||
Rob79 | Adatlap | 371897 | 2010. november 20. 18:01 | ||
Szia Monox! Ez az álcahálós fotó, ez Szolnokon készült? Vagy hol? Már ott van a 6264-es...? Ennek tört ki az orrfutója 96-ban , ha jól emlékszem nem? Aztán akkor véget is ért a pályája a gépnek, pedig, ha jól tudom nem sokkal előtte jött vissza Pg-ből. Erősítsetek meg, mert már régen volt. Azt hiszem akkor a Gerics Attila repült vele, mikor történt az eset. Ha rosszul írtam a nevet előre is elnézést kérek! Már nem vagyok benne biztos! | |||||
búza | Adatlap | 371896 | 2010. november 20. 18:00 | ||
A 4605-tel rengeteg elfogási feladatot repültettünk a PG-ben, cseréltünk benne lokátor állomást, blokkokat, ellenőriztük a vezetékeket egyenként, de semmi nem használt neki. A normális 5 helyett 25 felszállásból lett berepülve de jó sohasem lett. Visszahozták reklamációs javításra, de akkor sem találtunk rajta hibát. "Nem hiba, jelenség"! És ezzel mi sem tudtunk mit kezdeni! | |||||
Lacy | Adatlap | 371895 | 2010. november 20. 17:39 | ||
Remek, köszönöm az infókat, mindkettőtöknek! Ezek szerint a három szolnoki bisA 3732, 3745, 3945 is csak 1989-g repült? Ezek Taszárról kerültek Szolnokra? 1993-ban láttam terepszínű Mig-21-eseket Szolnokon, de nem volt lehetőségem akkor felírni az oldalszámaikat. Búza, gondolom tartalék lokátor nem volt ekkoriban? Vagy valami nagy rejtett hiba volt a gépben? Mintha hallottam volna róla régen. Monox, belefutottam ebbe a fotódba (hol máshol mint orosz fórumon) commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43540575.jpg ezek szerint nyáron be lehetett ide menni? :) Vajon miért pont egy sérült gépet hoztak el Pápáról? | |||||
búza | Adatlap | 371894 | 2010. november 20. 16:39 | ||
A plusz homokszínű csík az eredeti PG.-s festésből maradt. A 4605-nek világ-életében sz@r volt a lokátora, azért került oda. Addig csak műrepülésre, illetve olyan feladatokra használták, amihez nem kellett lokátor. | |||||
Monox | Adatlap | 371893 | 2010. november 20. 15:52 | ||
A 4606-os 1989.11.30-án repült utoljára, a 4605-ös pedig pontosan azon év utolsó napján. Gondolom, valamilyen irányelv alapján lehettek kiválasztva, éppúgy mint az a 3 db 75A típus, amivel együtt kerültek oda. A 4606-ost pár éve újrafestették az eredeti minta alapján. Az előttem is relytéj, hogy a plusz homokszínű csík a kabin mögött PG- munka, v. esetleg egy durvább felhő csiszolóhatásának alakulati eltüntetése, mindenesetre tény, hogy a korábbi igencsak darabokban eltünedezett festés ugyanígy tartalmazza azt a mintát is. A 9512-es 1980 első félévében volt ipari javítva, ezen idő után történt valami vele, amiről nincs általam ismert verzió. Mindenesetre a gépen nincsenek törésre, deformációra utaló jelek, de szerintem Szolnokon ha bárkit megkérdezel tud válaszolni a kérdésedre. | |||||
Lacy | Adatlap | 371892 | 2010. november 20. 08:44 | ||
Sziasztok! Ha már előkerült a 4606-os MF. Meg tudjátok mondani, hogy meddig repültek a szolnoki 4605 és 4606-os MF-ek? Mivel a sorozat többi tagja a 90-es fűre tolás után már nem repült a szétdarabolásig, ezért ezt a két gépet is 90-ben állították le, és ekkor kerültek Szolnokra? Vagy esetleg valamelyik már korábban? A 4606-os festése is érdekes, de a Horac féle oldalon, van egy fotó, ami szerint már aktív korában is ilyen festéssel repült. Illetve tudtok-e valamit a harmadik, 9512-es MF-ről? Jól tudom, hogy nagyjavításra már nem került? Nem is repült terepszínben soha? Vajon miért, és mikor került Szolnokra? | |||||
Monox | Adatlap | 371891 | 2010. november 19. 20:55 | ||
Inkább irigylésre méltó. | |||||
Levix | Adatlap | 371890 | 2010. november 19. 20:50 | ||
PETI | Adatlap | 371889 | 2010. november 17. 20:29 | ||
Igen! (Az a f@szi zsebre dugott kézzel mindig ott állt Pápán? Amikor mi voltunk bent, akkor is odaállt a képekre... :))) | |||||
Monox | Adatlap | 371888 | 2010. november 16. 22:16 | ||
PETI | Adatlap | 371887 | 2010. november 16. 21:59 | ||
Ez nagyon jó! Még ilyen informatív képet tudnál a törzsféklap "bemélyedéséről" is, ahová becsukódik? Köszi | |||||
Monox | Adatlap | 371886 | 2010. november 16. 21:04 | ||
Lehet, hogy ez még így nem elég, de szólj akkor légyszíves. | |||||
PETI | Adatlap | 371885 | 2010. november 16. 19:53 | ||
Sziasztok! Pár képre lenne szükségem az UM mellső, nyitott törzsféklapjának belső oldaláról, ill. a törzs azon részéről, amelyet eltakar a féklap. Előre is köszi! Üdv | |||||
pilotka | Adatlap | 371884 | 2010. november 16. 19:15 | ||
Monox | Adatlap | 371883 | 2010. november 13. 21:25 | ||
Nyugger! Meglehet, semmilyen infó nincs róla. Amikor előszőr láttam Kecelen, még a meghajlott tartály is rajta volt. Az újrafestésnél a még látszódó régi festés volt az irányadó, aztán ahogy sikerült... Nem tudtam meg, hogy milyen festéket használtak, talán jobb is... | |||||
Monox | Adatlap | 371882 | 2010. november 13. 21:22 | ||
Ez oké, ő is csak fémszínt említett, higgyük hát el, hogy nem lakkozott volt, hanem ezüst, bár 1982-es javítás után...hát furcsa. De tutinak tűnik, hogy nem volt festett. Nem is gondoltam arra, hogy változnának a számok, csak azok megjelenése:) A hullámosság... Pápán történő sétám során csak a 3 utolsó javított UM volt hullámos szélű, semelyik másik gép. Nézegetve pl. a legkorábbiakat (pl. 4405) azok is szinte egyenesekből állnak össze, azt sem hullámosították. Amikor ilyet látok, ohatatlanúl csapatfestésnek gondolom. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371881 | 2010. november 13. 21:19 | ||
Sziasztok, Egy kis adalék a 8202 életéből. Az első képen az elhíresült vontatás Kecskemétről Kecelre. Igen ! A póttartály teljesen átment a Peugeot-on és a szárny állította meg, de a részeg gk. vezető nem sérült meg, sőt ha jól emlékszem a rendőröknek kellett megkeresni mert elfutott a balhé után. A másikon már javítva a sérülés és újra fújva az oldalszám. Erősen feltételezhető, hogy egy helyi -keceli- sablonnal. Monox ! Ezek a 8202-s képek nem egy budaörsi honvédelmi napon készültek ? | |||||
búza | Adatlap | 371880 | 2010. november 13. 21:09 | ||
Szia Monox! Bekezdésenként válaszolnék. Az oldalszámok a gép gyári számából lettek képezve (nagy általánosságban, de nem mindig, pl 41,42, stb.) és nem változtak, kivéve a 16-os UM-et. Az akkor szolgáló katona téved: ha a PG.-ben volt a gép utána már nem lehetett lakkozott, csak ezüst. Hogy mikor ért össze a két folt a függőlegesen? Jó kérdés, képeket kellene látni. Az, hogy milyen hullámos , azt a festő által elfogyasztott "hígító" határozta meg! Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371879 | 2010. november 13. 20:52 | ||
Szia Nyugger, Zoli1989 és Búza! A kép alapján kijelenthető, hogy az 79.11. és 80.11. között készült. A 8202 ekkor szabadult ki a PG-ből, a 9602-es meg a második dátum idején ment be, tehát csak ebben az időszakban állhattak ebben a formában egymás mellett. Természetesen azt tételezem fel, hogy a már megszokott magyar oldalszámok az ipari javítások során került a gépre, nem pedig alakulati szinten. Több forrás is megerősítette, hogy a 4602-es MiG-21MF 1984.06.05-i pusztulásának napjáig lemez ill. ezüstszínű volt, ami azért is igen érdekes, mert 1982-ben bocsájtotta ki a PG... (Ismét egy rejtély...) Egy akkor szolgáló katona szerint ez a gép volt a legutolsó fémszínű gépe az ezrednek, a lefestése a pusztulásának hetében lett volna esedékes, de a sors közbeszólt. A 8202-es gépről van egy szerintem ugyanekkor készült kép egy kicsit más nézetből, szűrkében. A terepminta nagyon hasonlít az ég katonái c. filmben látott gépek kamójához, tehát hajlok arra, hogy alakulati festésű a gép, amit szerintem a PG-s mintára készítettek el, legalábbis a foltok helyzete sokban emlékeztet rá, de pl. a PG 1998-ig nem bocsájtott ki olyan terepfestést, amiben a függőleges vezérsíkon összeért volna a két zöld folt, ill. olyat ahol a foltok széle hullámos lett volna. | |||||
búza | Adatlap | 371878 | 2010. november 13. 20:49 | ||
Szia Nyugger! A 9602 lakkozott, a 8202 pedig PG. festett. Jól értetted! Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 371877 | 2010. november 13. 20:32 | ||
Búza és Monox ! Végre egy kis élet a topikban! Nos, valamikor elfogtam egy képet talán a neten, sajnos nem én fotóztam. Kecskeméten készült a régi azóta megszünt keleti zónában, a 9602-n még a pápai szögletes lajstrom van a 600 órás javitás előtt ? A 8202-n pedig a PG-s kerek forma van, akkor ő viszont utána ? Ha jól értettem a dolgokat. | |||||
búza | Adatlap | 371876 | 2010. november 13. 19:02 | ||
Nem volt divat más gépnek a védó cuccait felrakni, ezért erősen valószínű, hogy az. '78 március és '82 július közötti lehet a kép, hacsak nagyjavítás előtt nem festették át csapattarkára. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371875 | 2010. november 13. 18:20 | ||
A kép előterében lévő orrkúp valóban a 4602-es ? Vagy nem feltétlen a géphez tartozó védőeszközök voltak felrakva ? (csak azért kérdezem, mert arról a gépről még nem láttam képet) | |||||
búza | Adatlap | 371874 | 2010. november 13. 17:54 | ||
Félreérthető voltam: a 9602-es való a sorból. | |||||
búza | Adatlap | 371873 | 2010. november 13. 17:52 | ||
Szia Monox! Valószínűleg igazad van, mert ez a fotó is abból a tíz gépes sorból van, amit említettem. Jó lenne még fotókat látni, vagy az ezüstre festett gépekről, vagy a csapatfestettekről. A lakk a gépek felületét védi a mechanikus sérülésektől és a fémet az oxidációtól. Az nekem teljesen biztos, hogy a 9606 csak lakkozva volt, a PG.-ben a fúvócső titán áramvonalazó burkolatát nem festették ezüstre, de az alumínium felületeket igen és a vízszintes vezérsík alatti terület az alu. Az egész lakkozást nem kell leszedni a gépről, csak a szívócsatorna két lemezéét, aztán az újralakkozás után a számot felfújni és már kész is. A seregben, Kecskeméten csináltak ennél nagyobb marhaságot is. Pl. valamilyen miniszteri szemlére kipakolták a gépeket, de az U, UM, F-13 meg aZ MF másképpen tartja az orrát, ezért felfújták az orrfutókat, hogy egyvonalban legyenek! Találtam egy képet a 8202-ről és nem tudom eldönteni, hogy a korai PG. festés, vagy csapatnál lett fújva? Ez nincs benne a tizes sorban. Nincs valami más nézeted róla? Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371872 | 2010. november 13. 16:45 | ||
Joci232! A 9606-osról itt láttál fotót, a 4405-ösről nem áll a rendelkezésemre ilyesmi, a 9510-esről pedig olyan aminek hasznát is vehetnéd. De azt gondolom, hogy a lemezszínű lakkozott gépek között nincsenek olyan kinézetbeli különbségek, ami alapján a leni fotók alapján ne készíthetnéd el bármelyiket. A lenti 9602-es fotón még a gépen lévő üzemeltetési feliratok is látszanak. | |||||
Monox | Adatlap | 371871 | 2010. november 13. 16:40 | ||
Szia Búza! Az általad említett gépek közül most igazából csak a 9602-esről emlékeznék meg, bár a 9606-os is megér egy misét, de róla már beszéltünk. Bár megmondom őszintén én a képeken semmiféle átlakkozásra való jelet nem vélek látni, az okát sem értem, hiszen a lakkozás pusztán a fényét adja a tiszta lemezszínű gépnek, meg legfeljebb az egyes fémötvözeteket védi (ez egy repülőgép esetében kicsit naívnak tűnhet, de nekem felmerült) Ha erről van szó, az oldalszámot el kell tüntetni és akkor gondolom a teljes lakkozást is, hiszen ha valami rajta marad egy átlátszó lakkrétegen az nagyon csúnya képet mutat. Nem tudom mi indokolta volna egy ilyen "beavatkozás" elvégzését. Baromi munka lehet voltaképp a nagy semmire. Biztosan lehetséges ilyesmi...? A kép a 9606-os után a 9602-ről. A gép 81.03.31.-én szabadult a PG-ből. Volt utána alakulat-festett is. Ezért is mondom, hogy biztosan nem igaz, hogy a 4406-os után minden terepszínnel jött volna ki. | |||||
joci232 | Adatlap | 371870 | 2010. november 13. 13:54 | ||
Ilyen képeket mégmégmég:D joci232@hotmail.com A 3 említett(9606;4405;9510) oldalszámű EZÜST gépekről szeretnék fotókat Előre is Köszönöm! | |||||
búza | Adatlap | 371869 | 2010. november 12. 22:27 | ||
Szia Monox! Nem az egész gépet festették át csak az oldalszámot, mert hülyén néz ki, hogy a többinek kerek, a vezérnek meg szögletes. Miután a 9606 '81-ben volt közepes javításon a '80-as dísszemlén még nem lehetett ezüst, csak lakkozott! Amúgy szerintem az összes fotót G.J. készítette a gyakorlások alkalmával. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371868 | 2010. november 12. 22:14 | ||
Szia Monox! A 4406-on kisérleti nagyjavítás és festés volt. Talán ezért lehet, hogy a 9307-es közepes javításon levő gép még ezüsben távozott ugyanazon a napon. A 9602-ről én még nem láttam ezüst festésű fotót, de valószínűleg igazad van, mert KÖRÜ terepet viszont igen és azt biztosan nem PG. festésre alkották. A 9308 az ugye majdnem egy évvel előbb ment ki! Szóval nekem csak a 9602 lóg ki a sorból. Viszont: a 4406 és a másodiknak nagyjavított 4403 között van egy tíz gépes sorozat. 9514, 9507, 9605, 9515, 9509, 9307, 9601, 9602, 9603, 9604. Ezek még közepes javításon voltak és lehet, hogy még nem terepen távoztak. Jó lenne fotókat látni róluk. Talán van is elérhető, majd utánanézek. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371867 | 2010. november 12. 21:54 | ||
Még annyit, hogy az 1980-as díszszemlén a lenti gépek közül kizárólag a 9606-os vett részt, tehát a többi esetben az egységesítést mint lehetséges okot elvethetjük. Igazából nem is értem, hogy mi értelme lett volna egész gépeket átfesteni csak az oldalszámért, főleg abban az időben, amikor tűzzel-vassal küzdöttek azért, hogy a repülőgépek oldalszáma semmi esetre se látszódjon soha, sehol. A két kép színei, fényei igazából nem irányadóak, hiszen az egyik az egy téli ködös napon a másik pedig egy kifejezetten borús tavaszi napon készült. Az utóbbi képen a gép teflon szürkének tűnik, de az biztosan tudható, hogy MiG-21MF gépeink sosem voltak teflonszínűek. | |||||
Monox | Adatlap | 371866 | 2010. november 12. 21:45 | ||
Szia Búza! Én is úgy tudom, hogy az 1981.02.04-én távozott 4406-os MF volt az első PG-s terepfestésű gépünk, ami bár színében azonos volt, de formavilágában csak hasonlított a későbbiekben alkalmazottakkal. Az első PG-s festések vonalvezetése több ponton jelentősen eltért a később megszokottól. Viszont: Minden állítás ellenére egyre több a jel utal arra, hogy a 4406-os után egyáltalán nem minden gép hagyta el kamóval a PG-t! A legérdekesebb példa erre a 9307-es 600 órás javítása, ami ugyanazon a napon hagyta el az üzemet, mint a 4406, mégis lemezszínű volt, v. a 9602-es (81.03.31.) ami szintén ilyen volt. Fotó van. A 9308-as (80.03.07.) ugyanez vonatkozik, fotó van. A 8111-es gép igaz, hogy egy héttel korábban hagyta el a gyárat, mint a 4406-os, de a későbbiekben alakulati kamót kapott, bizonyítva, hogy a PG nem terepszínnel bocsájtotta útjára. Fotó itt is van. A 9606-os gépről már beszéltünk. Talán egy kicsit jobban utána kell nézni a dolgoknak mert esetleg lehet, hogy valami nem egészen úgy van ahogyan eddig mindannyian hittük. | |||||
búza | Adatlap | 371865 | 2010. november 12. 15:20 | ||
Szia Monox! Szerintem csak azért fújták át a számot, hogy a szemlén egységes legyen. Ha megnézed a vízszintes vezérsík alatti részt egyértelműen látszik, hogy csak lakkozva volt a gép. Itt egy fotó a különbségről és egy ugyanott készült kép egy valóban ezüstszínű 8109-ről. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371864 | 2010. november 12. 14:58 | ||
Szia Monox! Igazad lehet, de: 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, és '81 június 30-án távozott. A 4406 1980. 04. 10.-tól 1981.02.04-ig volt bent és az volt az első tereptarka festés, utána már minden gépet terepre festettek. Azt gondolom, hogy ezalól a 9606 sem volt kivétel. Egyébként kösz a figyelmeztetést, a táblázatom tényleg nem pontos itt, a füzetem viszont igen, így egy kicsit át kell néznem az excelt. Ami kétségessé teszi számomra a dolgot az az, hogy melyik dísszemlére készülés közben lett fotózva az általad felrakott kép? Mert bár tényleg kerek számok vannak a gépen, de úgy tűnik, mintha lakkozott gépre festették volna fel. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371863 | 2010. november 12. 14:32 | ||
A 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, másodjára Búza olvtárs által jelzett időpontban az 1200 órásra. Akkortól viseli a ma is használatos terepszínű festését. | |||||
Monox | Adatlap | 371862 | 2010. november 12. 14:29 | ||
Nem célom a cáfolás, de a mindhárom gép létezett ezüst színben PG-s olalszámmal... | |||||
búza | Adatlap | 371861 | 2010. november 11. 18:25 | ||
Egyszerre írtunk: igen. | |||||
búza | Adatlap | 371860 | 2010. november 11. 18:24 | ||
joci232 Tehát a válasz: a 4405 és a 9510. Üdv: Búza | |||||
joci232 | Adatlap | 371859 | 2010. november 11. 18:23 | ||
Tehát ha a MIG 21 MF-em 9510-es (már kerek szám) oldalszámot kap akkor festhetem ezüstre? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371858 | 2010. november 11. 18:01 | ||
búza bocs, igazságod vagyon, az első sorban a "terepszínű" az elgépelés eredménye, fölösleges! Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 371857 | 2010. november 11. 17:54 | ||
Szia Kolléga! Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett Ez ebben a formában nem igaz, legalábbis a javítási lista szerint. A 9606 első PG.-s javítása 1989. 04. 27.és 1989. 11. 10. között volt. Akkor már terepre lett visszafestve, tehát az ezüstös festése kimaradt. A 95 és 96-tal kezdődő gépszámok esetében így igaz a dolog, kivéve a 9510, 9511, 9512, 9513-as gépeket, mert azok még léteztek ezüstben is. Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371856 | 2010. november 11. 17:40 | ||
joci232 Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett : 1. gyári festés: vegyi maratással készült lemezek (szárnytartályok, fékszárny előtti szárnyborítás, csűrőlap, stabilizátor középső panelje, gerinctartály, függ. vsík belépőéle) ezüstre festve, + az egész gép színtelen, víztiszta lakkal lefújva + műanyagfelületek sötétzöld, + szívócsatorna mellső gyűrű olajbarna, kb. USA olive drab szín (ez nem festett, hanem galvanizált felület, tehát nem kopott, csak idővel szürkés-zöldre fakult), a gépszám kerekített sarkú szögletes alakzat, fehér keretben piros 2. PG-javítás után orrgyűrű olajbarna, műanyagfelületek sötétzöld, a többi ezüst + lakkozás, a gépszám ugyanolyan színekkel, de kerekített alakú 3. orrgyűrű olajbarna/fakult szürkés-zöld v. zöldesbarna, terepszínű álcázófestés többféle hasonló mintával, de festékváltás miatt más volt a fakulása a kétféle festéknek, gépszám kerekített A fentiekből kiderül, hogy amelyik gép megérte a terepszínt, az mindkét korábbi festéssel létezett. Mivel a gépszámokat a saját gyári számuk utolsó négy számjegyéből képezték, az oldalszám így soha nem változott, amivel született, azzal "halt meg". Üdv R. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monoxnál a pont: a 4407 esett le az emelőről. Alúl a középső törzsféklap előtt, fent a gerinctartály mögött rogyott meg, 4 cm-t lógott a hátulja.
Üdv: Búza