| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| búza | Adatlap | 371865 | 2010. november 12. 15:20 | ![]() | |
| búza | Adatlap | 371864 | 2010. november 12. 14:58 | ![]() | |
|
Szia Monox! Igazad lehet, de: 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, és '81 június 30-án távozott. A 4406 1980. 04. 10.-tól 1981.02.04-ig volt bent és az volt az első tereptarka festés, utána már minden gépet terepre festettek. Azt gondolom, hogy ezalól a 9606 sem volt kivétel. Egyébként kösz a figyelmeztetést, a táblázatom tényleg nem pontos itt, a füzetem viszont igen, így egy kicsit át kell néznem az excelt. Ami kétségessé teszi számomra a dolgot az az, hogy melyik dísszemlére készülés közben lett fotózva az általad felrakott kép? Mert bár tényleg kerek számok vannak a gépen, de úgy tűnik, mintha lakkozott gépre festették volna fel. Üdv: Búza | |||||
| Monox | Adatlap | 371863 | 2010. november 12. 14:32 | ![]() | |
|
A 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, másodjára Búza olvtárs által jelzett időpontban az 1200 órásra. Akkortól viseli a ma is használatos terepszínű festését. | |||||
| Monox | Adatlap | 371862 | 2010. november 12. 14:29 | ![]() | |
|
Nem célom a cáfolás, de a mindhárom gép létezett ezüst színben PG-s olalszámmal... | |||||
| búza | Adatlap | 371861 | 2010. november 11. 18:25 | ![]() | |
|
Egyszerre írtunk: igen. | |||||
| búza | Adatlap | 371860 | 2010. november 11. 18:24 | ![]() | |
|
joci232 Tehát a válasz: a 4405 és a 9510. Üdv: Búza | |||||
| joci232 | Adatlap | 371859 | 2010. november 11. 18:23 | ![]() | |
|
Tehát ha a MIG 21 MF-em 9510-es (már kerek szám) oldalszámot kap akkor festhetem ezüstre? | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371858 | 2010. november 11. 18:01 | ![]() | |
|
búza bocs, igazságod vagyon, az első sorban a "terepszínű" az elgépelés eredménye, fölösleges! Üdv R. | |||||
| búza | Adatlap | 371857 | 2010. november 11. 17:54 | ![]() | |
|
Szia Kolléga! Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett Ez ebben a formában nem igaz, legalábbis a javítási lista szerint. A 9606 első PG.-s javítása 1989. 04. 27.és 1989. 11. 10. között volt. Akkor már terepre lett visszafestve, tehát az ezüstös festése kimaradt. A 95 és 96-tal kezdődő gépszámok esetében így igaz a dolog, kivéve a 9510, 9511, 9512, 9513-as gépeket, mert azok még léteztek ezüstben is. Üdv: Búza | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 371856 | 2010. november 11. 17:40 | ![]() | |
|
joci232 Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett : 1. gyári festés: vegyi maratással készült lemezek (szárnytartályok, fékszárny előtti szárnyborítás, csűrőlap, stabilizátor középső panelje, gerinctartály, függ. vsík belépőéle) ezüstre festve, + az egész gép színtelen, víztiszta lakkal lefújva + műanyagfelületek sötétzöld, + szívócsatorna mellső gyűrű olajbarna, kb. USA olive drab szín (ez nem festett, hanem galvanizált felület, tehát nem kopott, csak idővel szürkés-zöldre fakult), a gépszám kerekített sarkú szögletes alakzat, fehér keretben piros 2. PG-javítás után orrgyűrű olajbarna, műanyagfelületek sötétzöld, a többi ezüst + lakkozás, a gépszám ugyanolyan színekkel, de kerekített alakú 3. orrgyűrű olajbarna/fakult szürkés-zöld v. zöldesbarna, terepszínű álcázófestés többféle hasonló mintával, de festékváltás miatt más volt a fakulása a kétféle festéknek, gépszám kerekített A fentiekből kiderül, hogy amelyik gép megérte a terepszínt, az mindkét korábbi festéssel létezett. Mivel a gépszámokat a saját gyári számuk utolsó négy számjegyéből képezték, az oldalszám így soha nem változott, amivel született, azzal "halt meg". Üdv R. | |||||
| joci232 | Adatlap | 371855 | 2010. november 11. 16:55 | ![]() | |
|
Uraim! A itt felsorolt MIG 21 MF-ekből melyik volt korábban ezüst? ahol ugyanez volt az oldalszáma (és nem szögletes volt a szám hanem már a kerek)? 9606;4405;9510 | |||||
| zoli1989 | Adatlap | 371854 | 2010. november 8. 22:19 | ![]() | |
|
www.facebook.com/album.php
www.facebook.com/album.php Alakul ez lassacskán :-) (Csakhát az ár döntő lehet számomra, meg szerintem sok más makettezőnek is:( ) | |||||
| búza | Adatlap | 371853 | 2010. november 8. 21:33 | ![]() | |
|
Sziasztok! A két belső tartó leszerelése nem jelentős üzag megtakarítás, de nem is ezt írtam, hanem azt, hogy a külső tartóra szerelt pótosba a hazai pénzért lehet tankolni és nem euróért. Ez azért lényeges különbség lehet!:-))) A tartókat leszerelni egyébként egy pár csavar ki-be, két anya meg egy elektromos csati, max. 20 perc/db. Ebben benne van egy kávé-cigi szünet is. Fel ugyanennyi, mondjuk ott kávé cigi nélkül. A kérdésem viszont: hol vannak a hunavián PG.-s fotók? Üdv: Búza | |||||
| lacipapa | Adatlap | 371852 | 2010. november 8. 21:27 | ![]() | |
|
Pedig azok jó régen ott vannak.Én már három éve onnan dolgozok. Jó munkálkodást! | |||||
| PETI | Adatlap | 371851 | 2010. november 8. 20:24 | ![]() | |
|
lacipapa, azért azok a PG-s fotók mindent visznek az említett oldalon! Nem is láttam még őket, mostanában nem nézegettem. Üdv | |||||
| PETI | Adatlap | 371850 | 2010. november 8. 20:22 | ![]() | |
|
Lacy, köszönöm az anyagot és a leírást! Talán az első fotókon lévő terepmintás gép az, de hát... Nem lehet tudni biztosan. Üdv | |||||
| Lacy | Adatlap | 371849 | 2010. november 8. 20:05 | ![]() | |
|
Sziasztok, a román oldalakat böngészve, a saját reptéren tartott bemutatókon is többször repültek belső tartók nélkül. | |||||
| lacipapa | Adatlap | 371848 | 2010. november 8. 20:04 | ![]() | |
| Lacy | Adatlap | 371847 | 2010. november 8. 19:57 | ![]() | |
|
Szia Peti, a háromjegyű oldalszámokat jellemzően a kiképző, átképző, tesztelő alakulatnál használták az oroszok. A Barnauli és a Boriszoglebszki főiskolák kiképző ezredeinél találtam 100 oldalszámú gépet. A fekete fehér fotókon a Moszkvai katonai körzet területén szolgáló Boriszoglebszki iskola állományába tartozó 186. kiképző ezred gépe látható, a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek végén. Hogy egy gép-e a kettő, azt csak az gyári szám ismeretében lehetne megmondani. Sajnos pocsék minőségű fotó. Repült a szibériai Barnauli iskola 96. kiképző ezredénél is 100-as oldalszámú UTI. Erről szép színes fotók vannak, de úgy látom piros oldalszámokat mellékeltek a maketthez, ezen meg fehér van. No meg ez vagy US, vagy korai UM. Szóval az egyikről van használhatóbb fotó, a másik meg akár piros oldalszámú is lehet. | |||||
| st_patrick | Adatlap | 371846 | 2010. november 8. 19:30 | ![]() | |
|
Üdv! Ennyire jelentős üza megtakarítást jelentene a 2 belső tartó leszerelése, hogy megéri a vele járó munkát? | |||||
| PETI | Adatlap | 371845 | 2010. november 8. 19:18 | ![]() | |
|
Szia Laci! Nem hinném, hogy az olvtársak fotóztak volna szovjet UM-met mostanában (vagy régebben). Ez egy full orosz gép, s ráadásul nem is tom, hogy létezett-e... De azért gondolom igen, csak nem annyira sűrű darab. :) Üdv | |||||
| lacipapa | Adatlap | 371844 | 2010. november 7. 21:05 | ![]() | |
|
Szia Peti! A hunavia.hu-n nézd meg,van egy csomó kép. Szia,Laci | |||||
| PETI | Adatlap | 371843 | 2010. november 7. 20:59 | ![]() | |
|
Üdv! Valaki tudna segíteni? A Condor által adott "100"-as oldalszámú szovjet UM-ről keresek fotókat, ha létezett egyáltalán ez a gép. Köszi! | |||||
| búza | Adatlap | 371842 | 2010. november 5. 18:20 | ![]() | |
|
Üdv! A másik kettőt otthon hagyták. Azokon a fotókon, amit hirtelen találtam a külső szárny alatti tartó mindig a póttartályé. Gondolom, hosszabb távra, bemutatóra három pótossal közlekednek az olcsó román keró miatt. Idén Kecskeméten is így volt. Üdv: Búza | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 371841 | 2010. november 5. 17:18 | ![]() | |
|
Nem tudom... ezen megvan mind a négy. www.jetfly.hu/rovatok/legter/2005airshow/repulonap_2008_galeria/Kecskemet_2008_MiG-21-04.jpg | |||||
| st_patrick | Adatlap | 371840 | 2010. november 5. 17:08 | ![]() | |
|
Üdv Mindenkinek! A Lancer ürügyén: amikor először hozták el a kecskeméti repnapra, egy szürke festésű elfogóváltozatot állítottak ki. Ezt tudtommal az MF-ből építették át, de a szárnyak alatt csak 1-1, tehát összesen 2 pilon volt, plusz a törzsalatti tartó. Az okát azóta sem sikerült kideríteni. Van ötlete valakinek? | |||||
| búza | Adatlap | 371838 | 2010. november 4. 17:47 | ![]() | |
|
Szi9a Peti! Mit szeretnél látni? Van egy rakással, mondjuk egyik sem az enyém, de gyűjtöttem. Üdv: Búza | |||||
| horvathp | Adatlap | 371837 | 2010. november 4. 16:30 | ![]() | |
|
Üdv! Tudna valaki a 18-as UM-ről taszári képeket adni? A hunavian csak 4 ilyen van az meg nem elég. Kösz Peti | |||||
| Xaba | Adatlap | 371836 | 2010. november 3. 11:02 | ![]() | |
|
A gép oldalszáma 329. Fotókat a következő linken találtok: romanian-spotters.forumer.ro/demonstratii-aeriene-2010-f3/ziua-portilor-deschise-la-baza-aeriana-71-campia-turzii-18-iulie-2010-t4507.htm A fotók 2010 július 18-án készültek, az aranysogyéresi 71-es Repülőbázis nyílt napján. Ugyanitt látható a 176-os, amely Kecskeméten repült. | |||||
| zoli1989 | Adatlap | 371835 | 2010. november 2. 19:03 | ![]() | |
|
2008-ban Stancu "Gica" Georghe. | |||||
| zoli1989 | Adatlap | 371834 | 2010. november 2. 18:11 | ![]() | |
|
Amíg nem olvastam hogy "Kiru", nem igazán tudtam kiről van szó... Pár hónapja még előttünk repült Kecskeméten... 2008-ban vajon ki repülte a LanceR szólót ? | |||||
| Monox | Adatlap | 371833 | 2010. november 2. 17:32 | ![]() | |
|
A repülőgép oldalszáma még érdekelne... | |||||
| xaba | Adatlap | 371832 | 2010. november 2. 10:52 | ![]() | |
|
A pilóták: Chirita Kiru Laurentiu ezredes és Avram Sorin alezredes. Chirita ezredest jol ismeri a magyar közönség, többször repült bemutatót Kecskeméten (2010-ben Motorga Adrian-nal). Emlékezetül: www.youtube.com/watch Kiru 1:15-kor látható, a kép jobboldalán, napszemüveggel www.youtube.com/watch belső felvétel, Kiruval a főszerepben Nyugodjanak békében! | |||||
| Elektrolakatos | Adatlap | 371831 | 2010. november 1. 18:56 | ![]() | |
| migi | Adatlap | 371830 | 2010. november 1. 12:26 | ![]() | |
| lacipapa | Adatlap | 371829 | 2010. október 31. 18:19 | ![]() | |
|
Szervusztok! Keresek Mig-21 PF-et,1:48-ban,lehetőleg Academy. Csak olyan érdekel ami nincs megkezdve. lacipapa1947@gmail.com | |||||
| Neo954 | Adatlap | 371828 | 2010. október 31. 09:21 | ![]() | |
|
Szia! Ha házilag akarod megépíteni akkor a legtartósabb a fa. Valamilyen puha fából kifaragod és kész. Énis tervezgetek egy 1:12-es Mig-23-ast, de majd ha sok időm lesz :) Nem gyártanak 1:48-ban f-13-as, hogy házilag gondolod az építést? Üdv.:Neo | |||||
| lacipapa | Adatlap | 371827 | 2010. október 31. 07:15 | ![]() | |
|
Szervuszto! MiG-21 F-13-ast szeretnép épiteni,1:48-ban.Atanácsotokat kérem,miből és honnan? Ha valaki épitett ilyet,vagy tud hasznositható zanácsot adni ,kérem ne tartsa magába. Előre is köszönöm. lacipapa1947@gmail.com | |||||
| Neo954 | Adatlap | 371826 | 2010. október 30. 23:55 | ![]() | |
|
Sziasztok! Érdeklődnék, nincs-e valakinek 1:72-ben 21 PF eladó? Üdv.:Neo | |||||
| Neo954 | Adatlap | 371825 | 2010. október 30. 21:47 | ![]() | |
|
Köszi a Képeket! Ilyen érdekes kopott itt ott átfestve lesz :) Üdv.:Neo | |||||
| migi | Adatlap | 371824 | 2010. október 30. 21:42 | ![]() | |
| Neo954 | Adatlap | 371823 | 2010. október 30. 21:25 | ![]() | |
|
Sziasztok! Segítséget szeretnék tőletek kérni! A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon. Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről. Előre is köszi! Üdv.:Neo | |||||
| cf85 | Adatlap | 371822 | 2010. október 26. 10:45 | ![]() | |
|
Sziasztok! A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki? Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá? Üdvözlettel:cf85 | |||||
| zoli1989 | Adatlap | 371819 | 2010. október 8. 22:38 | ![]() | |
|
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :) | |||||
| Laci-bacsi | Adatlap | 371817 | 2010. október 8. 22:19 | ![]() | |
|
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön! | |||||
| zoli1989 | Adatlap | 371814 | 2010. október 8. 17:48 | ![]() | |
|
Sziasztok! Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ? Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina? | |||||
| Monox | Adatlap | 371813 | 2010. október 8. 12:52 | ![]() | |
|
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista. | |||||
| Rob79 | Adatlap | 371812 | 2010. október 8. 09:08 | ![]() | |
|
Szia Monox! Maradt még valami Pápán? Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-) | |||||
| Monox | Adatlap | 371811 | 2010. október 7. 17:09 | ![]() | |
|
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását. Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron. | |||||
| A_Petya | Adatlap | 371810 | 2010. október 6. 21:39 | ![]() | |
|
Nyugger, köszönöm a részletes választ. Így már kivilágosodott a kép :) | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia Monox!
Szerintem csak azért fújták át a számot, hogy a szemlén egységes legyen. Ha megnézed a vízszintes vezérsík alatti részt egyértelműen látszik, hogy csak lakkozva volt a gép. Itt egy fotó a különbségről és egy ugyanott készült kép egy valóban ezüstszínű 8109-ről.
Üdv: Búza