<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 371948 | 2010. december 3. 08:31 | ||
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz. Előzmény: (371944) Elektrolakatos 2010. december 2. 17:16 | |||||
búza | Adatlap | 371947 | 2010. december 2. 17:29 | ||
Szia Elektro! Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371946 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Szia A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is . üdv:migi | |||||
Freddy | Adatlap | 371945 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei. Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 371944 | 2010. december 2. 17:16 | ||
Sziasztok! Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták? Üdv:Elektro | |||||
Samee | Adatlap | 371943 | 2010. december 2. 16:49 | ||
Monox | Adatlap | 371942 | 2010. december 2. 16:28 | ||
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt. | |||||
Samee | Adatlap | 371941 | 2010. december 2. 14:54 | ||
Sziasztok, Egy kis segítségre lenne szükségem. Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény. Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről. Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 371940 | 2010. november 30. 09:04 | ||
Nyugger, köszi! Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja? A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371939 | 2010. november 29. 22:15 | ||
Szia Monox ! Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve. Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be. A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek. A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen. | |||||
Monox | Adatlap | 371938 | 2010. november 29. 12:32 | ||
monox@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 371937 | 2010. november 29. 11:15 | ||
Monox! Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra? Köszi! | |||||
Monox | Adatlap | 371936 | 2010. november 29. 09:49 | ||
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van? A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó. | |||||
migi | Adatlap | 371935 | 2010. november 26. 21:01 | ||
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371934 | 2010. november 26. 20:58 | ||
Így még nem hallottam emlegetni, de valószínűleg egyre gondolunk... ;-) | |||||
búza | Adatlap | 371933 | 2010. november 26. 20:40 | ||
migi | Adatlap | 371932 | 2010. november 26. 19:21 | ||
Sziasztok Ezen a képen jól látszik hogy javitva van a festés , | |||||
Monox | Adatlap | 371931 | 2010. november 26. 18:52 | ||
Én is erre gondoltam először, de jobban megnézve látható, hogy a kétféle szín pontban a törzs illesztési pontjában változik... | |||||
juge75 | Adatlap | 371930 | 2010. november 26. 18:40 | ||
Csak nem "Husom", Nagy A.? :-) | |||||
búza | Adatlap | 371929 | 2010. november 26. 18:25 | ||
Szerintem nem, odáig ér a törzs takaró! | |||||
Monox | Adatlap | 371928 | 2010. november 26. 17:20 | ||
Lacy | Adatlap | 371927 | 2010. november 25. 06:45 | ||
Szia, NAGYON JÓK! Köszönjük neked is és Nagy A.-nak is! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371926 | 2010. november 24. 21:19 | ||
Az általam imént beszúrt képek és társai Kecskeméten készültek az 1980-as díszszemlére történő felkészülés közben. Köszönet Nagy A.-nak, aki lehetővé tette, hogy közzétegyük ezeket a "nem túl ismert" fotókat! | |||||
RonnyFrown | Adatlap | 371925 | 2010. november 24. 20:40 | ||
Oriasi anyag! Lehet tudni mikor hol keszultek a kepek? | |||||
PETI | Adatlap | 371924 | 2010. november 24. 20:23 | ||
Már nézzük is... Köszi! Üdv | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371923 | 2010. november 24. 19:36 | ||
Úhh ez a kép! :) (fotózást nem felejtettem el, csak mostanában túl sok minden volt...) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371922 | 2010. november 24. 19:27 | ||
Frissült a honlapunk (www.avia-info.hu), például ilyen fotókkal: | |||||
pilotka | Adatlap | 371921 | 2010. november 22. 20:50 | ||
f2d | Adatlap | 371920 | 2010. november 22. 13:24 | ||
migi | Adatlap | 371919 | 2010. november 21. 16:38 | ||
Gabikám dehogy nincs , a 2 106 képen a szellőző szelep feliratnál mintha lenne valami javitásra utaló nyom. | |||||
búza | Adatlap | 371918 | 2010. november 21. 16:21 | ||
Szia Laci! A gerinc bal oldaláról nincs "véletlenül" képed? Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371916 | 2010. november 21. 14:16 | ||
Szia Laci! Sajnos a 061-es képen levő "ásó-lemez" takarja a kérdéses területet. Üdv: Gábor | |||||
migi | Adatlap | 371915 | 2010. november 21. 12:23 | ||
Szia Gabi Kérésed meghallgattatott. | |||||
búza | Adatlap | 371914 | 2010. november 21. 12:14 | ||
Szia Laci! Kösz, nagyon jól látszik, hogy hol van javítva. A póttartály tartó és a hátsó törzsféklap közötti részről nincs egy hasonló fotód? Úgy emlékeztem, mintha a gerinctartály mögötti lemezbe is bele lett volna toldva, de ez ezen a képen nemigen látszik. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371913 | 2010. november 21. 10:11 | ||
Szia Gabi Természetesen van , | |||||
búza | Adatlap | 371912 | 2010. november 21. 09:56 | ||
Sziasztok! A 4407-es anno orrfutóra szállt le és ettől elpattant. A pilóta ahelyett, hogy átstartolt volna erőltette a leszállást és a gázkart az SZPSZ ütköző alá húzta, ettől a határréteg lefúvó rendszer kikapcsolt és a gép átesett. Sérüléseinek egy részét ma is látni, mert alul a 22-es törzskeretnél meg van rogyva, illetve a gerinctartály mögötti lemezbe is bele van toldva. Ott kb. 5-6 centis szakadás volt. Talán van valakinek értékelhető képe erről a területről. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371911 | 2010. november 21. 05:44 | ||
Én a 4407-tel kapcsolatosan annyit tudok, hogy Varsányi Mihály hadnagy repülte vele első éjszakai leszállását és ekkor történt, hogy túlságosan hátrahúzta a gázkart, ami miatt az SZPSZ rendszer kikapcsolt, ezért történt mindaz ami történt. Nyugger! Érdekes, hogy a táblán 1971-es üzembe állítás van, amikor tudtommal a 93, 95 és 96-os szériát 1974-ben a Rába-terv keretében szállították le Pápára és állították hadrendbe. | |||||
Gavallér | Adatlap | 371910 | 2010. november 21. 01:11 | ||
Sziasztok! Én egy teljesen más sztorit hallottam a 4407-ről. Nekem azt mondták a csepeliek, hogy egy viszonylag friss pilóta repült a géppel, amikor az hajtómű tüzet jelzett. A földiek nem láttak tüzet, ezért azt javasolták a pilótának, hogy fogyassza ki a tüzelőanyagot, mert a gép szinte tele volt. A pilóta ezt nem tette meg és azonnal leszállt. A többletsúlynak és egy magas lebegtetésnek lett az eredménye a gerinc megroggyanása. Ezek után már én is nagyon kiváncsi vagyok mi történt valójában ezzel a géppel. Üdv.: Gábor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371909 | 2010. november 20. 22:51 | ||
Én is, nagyon érdekes témákról irogattok. (hozzászólni sajna egy mukkot sem tudok, szóval csak olvasom:) ) | |||||
Lacy | Adatlap | 371908 | 2010. november 20. 22:49 | ||
Búza, István, Monox, Nyugger köszönöm az infókat! | |||||
Nyugger | Adatlap | 371907 | 2010. november 20. 22:11 | ||
Nyugger | Adatlap | 371906 | 2010. november 20. 21:44 | ||
Sziasztok ! A pontozással azért még várjunk : csak kiegészítésként, az rgv. az első éjszakai leszállása volt a típuson. Nagy sebességgel ért betont és elugrott a gép, én az SzPSz -határréteg lefuvó rendszer- vétlen lekapcsolását ismerem mint kivátó okot besiklás közben. A gép sérülését István pontosan írta le. Akkor mikor és hol ? Lényeg, a gép napjainkban Csepelen található. | |||||
búza | Adatlap | 371905 | 2010. november 20. 21:28 | ||
Sziasztok! Monoxnál a pont: a 4407 esett le az emelőről. Alúl a középső törzsféklap előtt, fent a gerinctartály mögött rogyott meg, 4 cm-t lógott a hátulja. Üdv: Búza | |||||
István | Adatlap | 371904 | 2010. november 20. 21:13 | ||
Szia Monox A 4407 egy éjszakai durva leszállás során sérült meg.A 28 és 28A törzskeretnél megroppant a törzs.A magyarázat az estre hogy a periszkóp függöny szakadt volt és így nem lehetett beakasztani és amikor belesüllyedt a csóvába az visszatükröződve elvakította a pilótát és így nem tudta jól felmérni a magasságot ezért történt a durva leszállás.Ez volt a hivatalos verzió. Hogy volt e sérülés a PG ben az eset kapcsán arról nincs infóm. | |||||
Monox | Adatlap | 371903 | 2010. november 20. 20:34 | ||
István, ez nem a 4407-es volt, amikor oktatási segédletnek készítették fel az 1977.07.13-as törés után? Állítólag komolyabban meg is sérült valaki ekkor a PG-ben. | |||||
István | Adatlap | 371902 | 2010. november 20. 20:28 | ||
A 9512 el kapcsolatban én azt hallottam hogy PG s nagyjavítás során leesett az emelőről(ezért kiképzési repre alkalmatlannak nyilvánították de éles helyzetben bevethető lett volna) és ez volt az oka hogy Szolnokra került oktatás céljából de állománytáblailag Kecskeméthez tartozott és az időszakos vizsgákat a kecskemétiek csinálták.De esetleg az öregebb PG ek pontosabban eltudják mondani a történetet. Üdv mindekinek | |||||
Monox | Adatlap | 371901 | 2010. november 20. 20:26 | ||
Hivatalosan nem lehetett. De senki nem foglalkozott vele, hogy bementem a korláton, talán azt hihették, hogy valamiféle hivatols ember vagyok. a gépek közé érve már takart a korlát, meg a WC-k úgyhogy szabadon lehetett fotózni, persze, csak ésszel. Örültem, hogy a 4 gépről közel 300 fotót tudtam készíteni. Szidtam azt az istenverése álcahálót, mint a bokrot, de nem volt mit tenni, így lehetett csak ropira fényképezni az akkor ott lévő gépeket. A panoramio.com nagyon szűri a képeket, csak azért raktam fel azt, mert szerettem volna, ha a Google Earth is kiválasztja őket, annak pedig nem könnyű megfelelni. A másik két fotó is ugyanott készült pár hónappal korábban, ott se WC, se álcaháló, igaz be sem lehetett menni, kénytelen voltam a busz ablakából fotózni, menet közben. A képen szereplő 6264-es volt az ami másfél évvel az akkor már DR Rt.-ből visszatérve törést szenvedett a pápai betonon, majd pénzhiány miatt selejtezve lett, nyilván bányagépként használták később. A festése még most is nagyon szép állapotban van. Az eset 1996.04.24.-én volt, a hajózó Gerics János százados volt. A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára, a 3945-ös 1988.10.27.-én, a 3732-esről nincs kivonási adatom, de ez is ebben az időben lehetett. Mindenesetre a 3 gépet 1990.05.21.-én adták át hivatalosan Szolnoknak. | |||||
búza | Adatlap | 371900 | 2010. november 20. 20:17 | ||
Szia Lacy! Itt is olvashattál róla, mivel a 4605 életében többszörösen is személyesen vagyok érintve és írtam is erről. Az első javításánál ez a gép volt nekem is az első, amit szerelőként sárkány-hajtómű részről én írhattam alá és repültethettem be 1978. 01. 19-töl 02. 21-ig. A második javításánál már a bejövetelnél lestoppoltam magamnak, így a 25 felszállást akkor is én írtam alá. Aztán amikor a lokátor miatt reklamációs javításba visszajöt már egyértelmű volt, hogy akkor is az "enyém" lesz. A PG.-s replapon sárkány-hajtómű szakág részéről ezt a gépet csak én írtam alá, készítettem fel berepülésre! Nyugdíjasként egyszer majd szeretném a kertem végében látni ezt a gépet! Ehhez már csak a nyugdíj, a gép megvételéhez szükséges pénz, meg a kert hiányzik! Felajánlásokat elfogadok az adatlapomon szereplő címen! :-))) Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371899 | 2010. november 20. 19:05 | ||
Búza, köszönöm. Kezdem sejteni, hol hallottam már róla. Azt hiszem tőled olvastam pár éve itt. :) Rob79, Kecskeméten készült a fotó. Nyáron a repnapon nézegettem, hogy be lehet-e menni, egy-két fotóért. De akivel voltam, azt nem akartam berángatni oda. commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43547804.jpg Ezért kérdeztem Monoxot, hogy be lehetett-e menni. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371898 | 2010. november 20. 18:06 | ||
Szia Gábor! Akkor a 4605-ös olyan lehetett mint a 23-asoknál a 06-os, mindíg lokátoros volt... Ha emlékeim nem csalnak (gyerekkoromból), faterék sokat szidták a 6-ost... :-))) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |