<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 371932 | 2010. november 26. 19:21 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371931 | 2010. november 26. 18:52 | ![]() | |
Én is erre gondoltam először, de jobban megnézve látható, hogy a kétféle szín pontban a törzs illesztési pontjában változik... | |||||
juge75 | Adatlap | 371930 | 2010. november 26. 18:40 | ![]() | |
Csak nem "Husom", Nagy A.? :-) | |||||
búza | Adatlap | 371929 | 2010. november 26. 18:25 | ![]() | |
Szerintem nem, odáig ér a törzs takaró! | |||||
Monox | Adatlap | 371928 | 2010. november 26. 17:20 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 371927 | 2010. november 25. 06:45 | ![]() | |
Szia, NAGYON JÓK! Köszönjük neked is és Nagy A.-nak is! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371926 | 2010. november 24. 21:19 | ![]() | |
Az általam imént beszúrt képek és társai Kecskeméten készültek az 1980-as díszszemlére történő felkészülés közben. Köszönet Nagy A.-nak, aki lehetővé tette, hogy közzétegyük ezeket a "nem túl ismert" fotókat! | |||||
RonnyFrown | Adatlap | 371925 | 2010. november 24. 20:40 | ![]() | |
Oriasi anyag! Lehet tudni mikor hol keszultek a kepek? | |||||
PETI | Adatlap | 371924 | 2010. november 24. 20:23 | ![]() | |
Már nézzük is... Köszi! Üdv | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371923 | 2010. november 24. 19:36 | ![]() | |
Úhh ez a kép! :) (fotózást nem felejtettem el, csak mostanában túl sok minden volt...) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371922 | 2010. november 24. 19:27 | ![]() | |
Frissült a honlapunk (www.avia-info.hu), például ilyen fotókkal: | |||||
pilotka | Adatlap | 371921 | 2010. november 22. 20:50 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 371920 | 2010. november 22. 13:24 | ![]() | |
migi | Adatlap | 371919 | 2010. november 21. 16:38 | ![]() | |
Gabikám dehogy nincs , a 2 106 képen a szellőző szelep feliratnál mintha lenne valami javitásra utaló nyom. | |||||
búza | Adatlap | 371918 | 2010. november 21. 16:21 | ![]() | |
Szia Laci! A gerinc bal oldaláról nincs "véletlenül" képed? Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371916 | 2010. november 21. 14:16 | ![]() | |
Szia Laci! Sajnos a 061-es képen levő "ásó-lemez" takarja a kérdéses területet. Üdv: Gábor | |||||
migi | Adatlap | 371915 | 2010. november 21. 12:23 | ![]() | |
Szia Gabi Kérésed meghallgattatott. | |||||
búza | Adatlap | 371914 | 2010. november 21. 12:14 | ![]() | |
Szia Laci! Kösz, nagyon jól látszik, hogy hol van javítva. A póttartály tartó és a hátsó törzsféklap közötti részről nincs egy hasonló fotód? Úgy emlékeztem, mintha a gerinctartály mögötti lemezbe is bele lett volna toldva, de ez ezen a képen nemigen látszik. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371913 | 2010. november 21. 10:11 | ![]() | |
Szia Gabi Természetesen van , | |||||
búza | Adatlap | 371912 | 2010. november 21. 09:56 | ![]() | |
Sziasztok! A 4407-es anno orrfutóra szállt le és ettől elpattant. A pilóta ahelyett, hogy átstartolt volna erőltette a leszállást és a gázkart az SZPSZ ütköző alá húzta, ettől a határréteg lefúvó rendszer kikapcsolt és a gép átesett. Sérüléseinek egy részét ma is látni, mert alul a 22-es törzskeretnél meg van rogyva, illetve a gerinctartály mögötti lemezbe is bele van toldva. Ott kb. 5-6 centis szakadás volt. Talán van valakinek értékelhető képe erről a területről. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371911 | 2010. november 21. 05:44 | ![]() | |
Én a 4407-tel kapcsolatosan annyit tudok, hogy Varsányi Mihály hadnagy repülte vele első éjszakai leszállását és ekkor történt, hogy túlságosan hátrahúzta a gázkart, ami miatt az SZPSZ rendszer kikapcsolt, ezért történt mindaz ami történt. Nyugger! Érdekes, hogy a táblán 1971-es üzembe állítás van, amikor tudtommal a 93, 95 és 96-os szériát 1974-ben a Rába-terv keretében szállították le Pápára és állították hadrendbe. | |||||
Gavallér | Adatlap | 371910 | 2010. november 21. 01:11 | ![]() | |
Sziasztok! Én egy teljesen más sztorit hallottam a 4407-ről. Nekem azt mondták a csepeliek, hogy egy viszonylag friss pilóta repült a géppel, amikor az hajtómű tüzet jelzett. A földiek nem láttak tüzet, ezért azt javasolták a pilótának, hogy fogyassza ki a tüzelőanyagot, mert a gép szinte tele volt. A pilóta ezt nem tette meg és azonnal leszállt. A többletsúlynak és egy magas lebegtetésnek lett az eredménye a gerinc megroggyanása. Ezek után már én is nagyon kiváncsi vagyok mi történt valójában ezzel a géppel. Üdv.: Gábor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371909 | 2010. november 20. 22:51 | ![]() | |
Én is, nagyon érdekes témákról irogattok. (hozzászólni sajna egy mukkot sem tudok, szóval csak olvasom:) ) | |||||
Lacy | Adatlap | 371908 | 2010. november 20. 22:49 | ![]() | |
Búza, István, Monox, Nyugger köszönöm az infókat! | |||||
Nyugger | Adatlap | 371907 | 2010. november 20. 22:11 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 371906 | 2010. november 20. 21:44 | ![]() | |
Sziasztok ! A pontozással azért még várjunk : csak kiegészítésként, az rgv. az első éjszakai leszállása volt a típuson. Nagy sebességgel ért betont és elugrott a gép, én az SzPSz -határréteg lefuvó rendszer- vétlen lekapcsolását ismerem mint kivátó okot besiklás közben. A gép sérülését István pontosan írta le. Akkor mikor és hol ? Lényeg, a gép napjainkban Csepelen található. | |||||
búza | Adatlap | 371905 | 2010. november 20. 21:28 | ![]() | |
Sziasztok! Monoxnál a pont: a 4407 esett le az emelőről. Alúl a középső törzsféklap előtt, fent a gerinctartály mögött rogyott meg, 4 cm-t lógott a hátulja. Üdv: Búza | |||||
István | Adatlap | 371904 | 2010. november 20. 21:13 | ![]() | |
Szia Monox A 4407 egy éjszakai durva leszállás során sérült meg.A 28 és 28A törzskeretnél megroppant a törzs.A magyarázat az estre hogy a periszkóp függöny szakadt volt és így nem lehetett beakasztani és amikor belesüllyedt a csóvába az visszatükröződve elvakította a pilótát és így nem tudta jól felmérni a magasságot ezért történt a durva leszállás.Ez volt a hivatalos verzió. Hogy volt e sérülés a PG ben az eset kapcsán arról nincs infóm. | |||||
Monox | Adatlap | 371903 | 2010. november 20. 20:34 | ![]() | |
István, ez nem a 4407-es volt, amikor oktatási segédletnek készítették fel az 1977.07.13-as törés után? Állítólag komolyabban meg is sérült valaki ekkor a PG-ben. | |||||
István | Adatlap | 371902 | 2010. november 20. 20:28 | ![]() | |
A 9512 el kapcsolatban én azt hallottam hogy PG s nagyjavítás során leesett az emelőről(ezért kiképzési repre alkalmatlannak nyilvánították de éles helyzetben bevethető lett volna) és ez volt az oka hogy Szolnokra került oktatás céljából de állománytáblailag Kecskeméthez tartozott és az időszakos vizsgákat a kecskemétiek csinálták.De esetleg az öregebb PG ek pontosabban eltudják mondani a történetet. Üdv mindekinek | |||||
Monox | Adatlap | 371901 | 2010. november 20. 20:26 | ![]() | |
Hivatalosan nem lehetett. De senki nem foglalkozott vele, hogy bementem a korláton, talán azt hihették, hogy valamiféle hivatols ember vagyok. a gépek közé érve már takart a korlát, meg a WC-k úgyhogy szabadon lehetett fotózni, persze, csak ésszel. Örültem, hogy a 4 gépről közel 300 fotót tudtam készíteni. Szidtam azt az istenverése álcahálót, mint a bokrot, de nem volt mit tenni, így lehetett csak ropira fényképezni az akkor ott lévő gépeket. A panoramio.com nagyon szűri a képeket, csak azért raktam fel azt, mert szerettem volna, ha a Google Earth is kiválasztja őket, annak pedig nem könnyű megfelelni. A másik két fotó is ugyanott készült pár hónappal korábban, ott se WC, se álcaháló, igaz be sem lehetett menni, kénytelen voltam a busz ablakából fotózni, menet közben. A képen szereplő 6264-es volt az ami másfél évvel az akkor már DR Rt.-ből visszatérve törést szenvedett a pápai betonon, majd pénzhiány miatt selejtezve lett, nyilván bányagépként használták később. A festése még most is nagyon szép állapotban van. Az eset 1996.04.24.-én volt, a hajózó Gerics János százados volt. A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára, a 3945-ös 1988.10.27.-én, a 3732-esről nincs kivonási adatom, de ez is ebben az időben lehetett. Mindenesetre a 3 gépet 1990.05.21.-én adták át hivatalosan Szolnoknak. | |||||
búza | Adatlap | 371900 | 2010. november 20. 20:17 | ![]() | |
Szia Lacy! Itt is olvashattál róla, mivel a 4605 életében többszörösen is személyesen vagyok érintve és írtam is erről. Az első javításánál ez a gép volt nekem is az első, amit szerelőként sárkány-hajtómű részről én írhattam alá és repültethettem be 1978. 01. 19-töl 02. 21-ig. A második javításánál már a bejövetelnél lestoppoltam magamnak, így a 25 felszállást akkor is én írtam alá. Aztán amikor a lokátor miatt reklamációs javításba visszajöt már egyértelmű volt, hogy akkor is az "enyém" lesz. A PG.-s replapon sárkány-hajtómű szakág részéről ezt a gépet csak én írtam alá, készítettem fel berepülésre! Nyugdíjasként egyszer majd szeretném a kertem végében látni ezt a gépet! Ehhez már csak a nyugdíj, a gép megvételéhez szükséges pénz, meg a kert hiányzik! Felajánlásokat elfogadok az adatlapomon szereplő címen! :-))) Üdv: Búza | |||||
Lacy | Adatlap | 371899 | 2010. november 20. 19:05 | ![]() | |
Búza, köszönöm. Kezdem sejteni, hol hallottam már róla. Azt hiszem tőled olvastam pár éve itt. :) Rob79, Kecskeméten készült a fotó. Nyáron a repnapon nézegettem, hogy be lehet-e menni, egy-két fotóért. De akivel voltam, azt nem akartam berángatni oda. commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43547804.jpg Ezért kérdeztem Monoxot, hogy be lehetett-e menni. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371898 | 2010. november 20. 18:06 | ![]() | |
Szia Gábor! Akkor a 4605-ös olyan lehetett mint a 23-asoknál a 06-os, mindíg lokátoros volt... Ha emlékeim nem csalnak (gyerekkoromból), faterék sokat szidták a 6-ost... :-))) | |||||
Rob79 | Adatlap | 371897 | 2010. november 20. 18:01 | ![]() | |
Szia Monox! Ez az álcahálós fotó, ez Szolnokon készült? Vagy hol? Már ott van a 6264-es...? Ennek tört ki az orrfutója 96-ban , ha jól emlékszem nem? Aztán akkor véget is ért a pályája a gépnek, pedig, ha jól tudom nem sokkal előtte jött vissza Pg-ből. Erősítsetek meg, mert már régen volt. Azt hiszem akkor a Gerics Attila repült vele, mikor történt az eset. Ha rosszul írtam a nevet előre is elnézést kérek! Már nem vagyok benne biztos! | |||||
búza | Adatlap | 371896 | 2010. november 20. 18:00 | ![]() | |
A 4605-tel rengeteg elfogási feladatot repültettünk a PG-ben, cseréltünk benne lokátor állomást, blokkokat, ellenőriztük a vezetékeket egyenként, de semmi nem használt neki. A normális 5 helyett 25 felszállásból lett berepülve de jó sohasem lett. Visszahozták reklamációs javításra, de akkor sem találtunk rajta hibát. "Nem hiba, jelenség"! És ezzel mi sem tudtunk mit kezdeni! | |||||
Lacy | Adatlap | 371895 | 2010. november 20. 17:39 | ![]() | |
Remek, köszönöm az infókat, mindkettőtöknek! Ezek szerint a három szolnoki bisA 3732, 3745, 3945 is csak 1989-g repült? Ezek Taszárról kerültek Szolnokra? 1993-ban láttam terepszínű Mig-21-eseket Szolnokon, de nem volt lehetőségem akkor felírni az oldalszámaikat. Búza, gondolom tartalék lokátor nem volt ekkoriban? Vagy valami nagy rejtett hiba volt a gépben? Mintha hallottam volna róla régen. Monox, belefutottam ebbe a fotódba (hol máshol mint orosz fórumon) commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43540575.jpg ezek szerint nyáron be lehetett ide menni? :) Vajon miért pont egy sérült gépet hoztak el Pápáról? | |||||
búza | Adatlap | 371894 | 2010. november 20. 16:39 | ![]() | |
A plusz homokszínű csík az eredeti PG.-s festésből maradt. A 4605-nek világ-életében sz@r volt a lokátora, azért került oda. Addig csak műrepülésre, illetve olyan feladatokra használták, amihez nem kellett lokátor. | |||||
Monox | Adatlap | 371893 | 2010. november 20. 15:52 | ![]() | |
A 4606-os 1989.11.30-án repült utoljára, a 4605-ös pedig pontosan azon év utolsó napján. Gondolom, valamilyen irányelv alapján lehettek kiválasztva, éppúgy mint az a 3 db 75A típus, amivel együtt kerültek oda. A 4606-ost pár éve újrafestették az eredeti minta alapján. Az előttem is relytéj, hogy a plusz homokszínű csík a kabin mögött PG- munka, v. esetleg egy durvább felhő csiszolóhatásának alakulati eltüntetése, mindenesetre tény, hogy a korábbi igencsak darabokban eltünedezett festés ugyanígy tartalmazza azt a mintát is. A 9512-es 1980 első félévében volt ipari javítva, ezen idő után történt valami vele, amiről nincs általam ismert verzió. Mindenesetre a gépen nincsenek törésre, deformációra utaló jelek, de szerintem Szolnokon ha bárkit megkérdezel tud válaszolni a kérdésedre. | |||||
Lacy | Adatlap | 371892 | 2010. november 20. 08:44 | ![]() | |
Sziasztok! Ha már előkerült a 4606-os MF. Meg tudjátok mondani, hogy meddig repültek a szolnoki 4605 és 4606-os MF-ek? Mivel a sorozat többi tagja a 90-es fűre tolás után már nem repült a szétdarabolásig, ezért ezt a két gépet is 90-ben állították le, és ekkor kerültek Szolnokra? Vagy esetleg valamelyik már korábban? A 4606-os festése is érdekes, de a Horac féle oldalon, van egy fotó, ami szerint már aktív korában is ilyen festéssel repült. Illetve tudtok-e valamit a harmadik, 9512-es MF-ről? Jól tudom, hogy nagyjavításra már nem került? Nem is repült terepszínben soha? Vajon miért, és mikor került Szolnokra? | |||||
Monox | Adatlap | 371891 | 2010. november 19. 20:55 | ![]() | |
Inkább irigylésre méltó. | |||||
Levix | Adatlap | 371890 | 2010. november 19. 20:50 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371889 | 2010. november 17. 20:29 | ![]() | |
Igen! (Az a f@szi zsebre dugott kézzel mindig ott állt Pápán? Amikor mi voltunk bent, akkor is odaállt a képekre... :))) | |||||
Monox | Adatlap | 371888 | 2010. november 16. 22:16 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371887 | 2010. november 16. 21:59 | ![]() | |
Ez nagyon jó! Még ilyen informatív képet tudnál a törzsféklap "bemélyedéséről" is, ahová becsukódik? Köszi | |||||
Monox | Adatlap | 371886 | 2010. november 16. 21:04 | ![]() | |
Lehet, hogy ez még így nem elég, de szólj akkor légyszíves. | |||||
PETI | Adatlap | 371885 | 2010. november 16. 19:53 | ![]() | |
Sziasztok! Pár képre lenne szükségem az UM mellső, nyitott törzsféklapjának belső oldaláról, ill. a törzs azon részéről, amelyet eltakar a féklap. Előre is köszi! Üdv | |||||
pilotka | Adatlap | 371884 | 2010. november 16. 19:15 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371883 | 2010. november 13. 21:25 | ![]() | |
Nyugger! Meglehet, semmilyen infó nincs róla. Amikor előszőr láttam Kecelen, még a meghajlott tartály is rajta volt. Az újrafestésnél a még látszódó régi festés volt az irányadó, aztán ahogy sikerült... Nem tudtam meg, hogy milyen festéket használtak, talán jobb is... | |||||
Monox | Adatlap | 371882 | 2010. november 13. 21:22 | ![]() | |
Ez oké, ő is csak fémszínt említett, higgyük hát el, hogy nem lakkozott volt, hanem ezüst, bár 1982-es javítás után...hát furcsa. De tutinak tűnik, hogy nem volt festett. Nem is gondoltam arra, hogy változnának a számok, csak azok megjelenése:) A hullámosság... Pápán történő sétám során csak a 3 utolsó javított UM volt hullámos szélű, semelyik másik gép. Nézegetve pl. a legkorábbiakat (pl. 4405) azok is szinte egyenesekből állnak össze, azt sem hullámosították. Amikor ilyet látok, ohatatlanúl csapatfestésnek gondolom. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok
Ezen a képen jól látszik hogy javitva van a festés ,