<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 371959 | 2010. december 4. 12:46 | ||
Monox | Adatlap | 371958 | 2010. december 4. 09:21 | ||
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára? | |||||
romeo | Adatlap | 371956 | 2010. december 4. 07:00 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371955 | 2010. december 3. 23:25 | ||
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :) videa.hu/tagok/1263594 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371954 | 2010. december 3. 22:32 | ||
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371953 | 2010. december 3. 22:31 | ||
Üdv! Jó videó, ha esetleg valaki még nem ismeri: http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
búza | Adatlap | 371951 | 2010. december 3. 20:56 | ||
Szia Laci! Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával! Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban! Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371949 | 2010. december 3. 17:51 | ||
Monox | Adatlap | 371948 | 2010. december 3. 08:31 | ||
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz. | |||||
búza | Adatlap | 371947 | 2010. december 2. 17:29 | ||
Szia Elektro! Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371946 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Szia A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is . üdv:migi | |||||
Freddy | Adatlap | 371945 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei. Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 371944 | 2010. december 2. 17:16 | ||
Sziasztok! Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták? Üdv:Elektro | |||||
Samee | Adatlap | 371943 | 2010. december 2. 16:49 | ||
Monox | Adatlap | 371942 | 2010. december 2. 16:28 | ||
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt. | |||||
Samee | Adatlap | 371941 | 2010. december 2. 14:54 | ||
Sziasztok, Egy kis segítségre lenne szükségem. Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény. Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről. Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 371940 | 2010. november 30. 09:04 | ||
Nyugger, köszi! Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja? A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371939 | 2010. november 29. 22:15 | ||
Szia Monox ! Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve. Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be. A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek. A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen. | |||||
Monox | Adatlap | 371938 | 2010. november 29. 12:32 | ||
monox@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 371937 | 2010. november 29. 11:15 | ||
Monox! Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra? Köszi! | |||||
Monox | Adatlap | 371936 | 2010. november 29. 09:49 | ||
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van? A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó. | |||||
migi | Adatlap | 371935 | 2010. november 26. 21:01 | ||
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371934 | 2010. november 26. 20:58 | ||
Így még nem hallottam emlegetni, de valószínűleg egyre gondolunk... ;-) | |||||
búza | Adatlap | 371933 | 2010. november 26. 20:40 | ||
migi | Adatlap | 371932 | 2010. november 26. 19:21 | ||
Sziasztok Ezen a képen jól látszik hogy javitva van a festés , | |||||
Monox | Adatlap | 371931 | 2010. november 26. 18:52 | ||
Én is erre gondoltam először, de jobban megnézve látható, hogy a kétféle szín pontban a törzs illesztési pontjában változik... | |||||
juge75 | Adatlap | 371930 | 2010. november 26. 18:40 | ||
Csak nem "Husom", Nagy A.? :-) | |||||
búza | Adatlap | 371929 | 2010. november 26. 18:25 | ||
Szerintem nem, odáig ér a törzs takaró! | |||||
Monox | Adatlap | 371928 | 2010. november 26. 17:20 | ||
Lacy | Adatlap | 371927 | 2010. november 25. 06:45 | ||
Szia, NAGYON JÓK! Köszönjük neked is és Nagy A.-nak is! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371926 | 2010. november 24. 21:19 | ||
Az általam imént beszúrt képek és társai Kecskeméten készültek az 1980-as díszszemlére történő felkészülés közben. Köszönet Nagy A.-nak, aki lehetővé tette, hogy közzétegyük ezeket a "nem túl ismert" fotókat! | |||||
RonnyFrown | Adatlap | 371925 | 2010. november 24. 20:40 | ||
Oriasi anyag! Lehet tudni mikor hol keszultek a kepek? | |||||
PETI | Adatlap | 371924 | 2010. november 24. 20:23 | ||
Már nézzük is... Köszi! Üdv | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371923 | 2010. november 24. 19:36 | ||
Úhh ez a kép! :) (fotózást nem felejtettem el, csak mostanában túl sok minden volt...) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371922 | 2010. november 24. 19:27 | ||
Frissült a honlapunk (www.avia-info.hu), például ilyen fotókkal: | |||||
pilotka | Adatlap | 371921 | 2010. november 22. 20:50 | ||
f2d | Adatlap | 371920 | 2010. november 22. 13:24 | ||
migi | Adatlap | 371919 | 2010. november 21. 16:38 | ||
Gabikám dehogy nincs , a 2 106 képen a szellőző szelep feliratnál mintha lenne valami javitásra utaló nyom. | |||||
búza | Adatlap | 371918 | 2010. november 21. 16:21 | ||
Szia Laci! A gerinc bal oldaláról nincs "véletlenül" képed? Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371916 | 2010. november 21. 14:16 | ||
Szia Laci! Sajnos a 061-es képen levő "ásó-lemez" takarja a kérdéses területet. Üdv: Gábor | |||||
migi | Adatlap | 371915 | 2010. november 21. 12:23 | ||
Szia Gabi Kérésed meghallgattatott. | |||||
búza | Adatlap | 371914 | 2010. november 21. 12:14 | ||
Szia Laci! Kösz, nagyon jól látszik, hogy hol van javítva. A póttartály tartó és a hátsó törzsféklap közötti részről nincs egy hasonló fotód? Úgy emlékeztem, mintha a gerinctartály mögötti lemezbe is bele lett volna toldva, de ez ezen a képen nemigen látszik. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371913 | 2010. november 21. 10:11 | ||
Szia Gabi Természetesen van , | |||||
búza | Adatlap | 371912 | 2010. november 21. 09:56 | ||
Sziasztok! A 4407-es anno orrfutóra szállt le és ettől elpattant. A pilóta ahelyett, hogy átstartolt volna erőltette a leszállást és a gázkart az SZPSZ ütköző alá húzta, ettől a határréteg lefúvó rendszer kikapcsolt és a gép átesett. Sérüléseinek egy részét ma is látni, mert alul a 22-es törzskeretnél meg van rogyva, illetve a gerinctartály mögötti lemezbe is bele van toldva. Ott kb. 5-6 centis szakadás volt. Talán van valakinek értékelhető képe erről a területről. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371911 | 2010. november 21. 05:44 | ||
Én a 4407-tel kapcsolatosan annyit tudok, hogy Varsányi Mihály hadnagy repülte vele első éjszakai leszállását és ekkor történt, hogy túlságosan hátrahúzta a gázkart, ami miatt az SZPSZ rendszer kikapcsolt, ezért történt mindaz ami történt. Nyugger! Érdekes, hogy a táblán 1971-es üzembe állítás van, amikor tudtommal a 93, 95 és 96-os szériát 1974-ben a Rába-terv keretében szállították le Pápára és állították hadrendbe. | |||||
Gavallér | Adatlap | 371910 | 2010. november 21. 01:11 | ||
Sziasztok! Én egy teljesen más sztorit hallottam a 4407-ről. Nekem azt mondták a csepeliek, hogy egy viszonylag friss pilóta repült a géppel, amikor az hajtómű tüzet jelzett. A földiek nem láttak tüzet, ezért azt javasolták a pilótának, hogy fogyassza ki a tüzelőanyagot, mert a gép szinte tele volt. A pilóta ezt nem tette meg és azonnal leszállt. A többletsúlynak és egy magas lebegtetésnek lett az eredménye a gerinc megroggyanása. Ezek után már én is nagyon kiváncsi vagyok mi történt valójában ezzel a géppel. Üdv.: Gábor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371909 | 2010. november 20. 22:51 | ||
Én is, nagyon érdekes témákról irogattok. (hozzászólni sajna egy mukkot sem tudok, szóval csak olvasom:) ) | |||||
Lacy | Adatlap | 371908 | 2010. november 20. 22:49 | ||
Búza, István, Monox, Nyugger köszönöm az infókat! | |||||
Nyugger | Adatlap | 371907 | 2010. november 20. 22:11 | ||
Nyugger | Adatlap | 371906 | 2010. november 20. 21:44 | ||
Sziasztok ! A pontozással azért még várjunk : csak kiegészítésként, az rgv. az első éjszakai leszállása volt a típuson. Nagy sebességgel ért betont és elugrott a gép, én az SzPSz -határréteg lefuvó rendszer- vétlen lekapcsolását ismerem mint kivátó okot besiklás közben. A gép sérülését István pontosan írta le. Akkor mikor és hol ? Lényeg, a gép napjainkban Csepelen található. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok.