/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
romeo 371959 2010. december 4. 12:46
Válasz erre
Üdv!
A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok.
Monox 371958 2010. december 4. 09:21
Válasz erre
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára?
romeo 371956 2010. december 4. 07:00
Válasz erre
4404
4404

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2010.
Fotó szerzője: Tota
zoli1989 371955 2010. december 3. 23:25
Válasz erre
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :)

videa.hu/tagok/1263594
mirazsmarci 371954 2010. december 3. 22:32
Válasz erre
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W
mirazsmarci 371953 2010. december 3. 22:31
Válasz erre
búza 371951 2010. december 3. 20:56
Válasz erre
Szia Laci!
Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával!
Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban!
Üdv: G.
búza 371949 2010. december 3. 17:51
Válasz erre
Bocsika!
Miért kivétel az első nyolc UM?
G.
Monox 371948 2010. december 3. 08:31
Válasz erre
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz.
búza 371947 2010. december 2. 17:29
Válasz erre
Szia Elektro!
Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős!
Üdv: Búza
migi 371946 2010. december 2. 17:27
Válasz erre
Szia
A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is .
üdv:migi
Freddy 371945 2010. december 2. 17:27
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei.
Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére.
Elektrolakatos 371944 2010. december 2. 17:16
Válasz erre
Sziasztok!

Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták?

Üdv:Elektro
Samee 371943 2010. december 2. 16:49
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.

Üdv:
Szemi
Monox 371942 2010. december 2. 16:28
Válasz erre
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt.
Samee 371941 2010. december 2. 14:54
Válasz erre
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény.
Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről.

Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv:
Szemi
Monox 371940 2010. november 30. 09:04
Válasz erre
Nyugger, köszi!

Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja?
A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel.
Nyugger 371939 2010. november 29. 22:15
Válasz erre
1971.04.23. MiG-21PF-1604
1971.04.23. MiG-21PF-1604

Szia Monox !
Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve.
Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be.
A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek.
A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen.
Monox 371938 2010. november 29. 12:32
Válasz erre
monox@freemail.hu
joci232 371937 2010. november 29. 11:15
Válasz erre
Monox!

Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra?

Köszi!
Monox 371936 2010. november 29. 09:49
Válasz erre
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van?

A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó.
migi 371935 2010. november 26. 21:01
Válasz erre
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ?
Horvath_Balazs 371934 2010. november 26. 20:58
Válasz erre
Így még nem hallottam emlegetni, de valószínűleg egyre gondolunk... ;-)
búza 371933 2010. november 26. 20:40
Válasz erre
Szia Laci!
A két festés nem ugyanaz!
Üdv: G.
migi 371932 2010. november 26. 19:21
Válasz erre
MiG_21_021_4409_IHa
MiG_21_021_4409_IHa

Sziasztok
Ezen a képen jól látszik hogy javitva van a festés ,
Monox 371931 2010. november 26. 18:52
Válasz erre
Én is erre gondoltam először, de jobban megnézve látható, hogy a kétféle szín pontban a törzs illesztési pontjában változik...
juge75 371930 2010. november 26. 18:40
Válasz erre
búza 371929 2010. november 26. 18:25
Válasz erre
Szerintem nem, odáig ér a törzs takaró!
Monox 371928 2010. november 26. 17:20
Válasz erre
01a
01a

Szerintetek előfordulhat, hogy még az 1982-es ipari javítás után, a 4409-es gépünk is törzs-hátsót cserélt egy ismeretlen társával? A színek mintha erre mutatnának.
Lacy 371927 2010. november 25. 06:45
Válasz erre
Szia, NAGYON JÓK! Köszönjük neked is és Nagy A.-nak is!
Horvath_Balazs 371926 2010. november 24. 21:19
Válasz erre
Az általam imént beszúrt képek és társai Kecskeméten készültek az 1980-as díszszemlére történő felkészülés közben. Köszönet Nagy A.-nak, aki lehetővé tette, hogy közzétegyük ezeket a "nem túl ismert" fotókat!
RonnyFrown 371925 2010. november 24. 20:40
Válasz erre
Oriasi anyag! Lehet tudni mikor hol keszultek a kepek?
PETI 371924 2010. november 24. 20:23
Válasz erre
zoli1989 371923 2010. november 24. 19:36
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2

Úhh ez a kép! :)

(fotózást nem felejtettem el, csak mostanában túl sok minden volt...)
Horvath_Balazs 371922 2010. november 24. 19:27
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-2313
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-2313
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8115
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8115

Frissült a honlapunk (www.avia-info.hu), például ilyen fotókkal:
pilotka 371921 2010. november 22. 20:50
Válasz erre
f2d 371920 2010. november 22. 13:24
Válasz erre
migi 371919 2010. november 21. 16:38
Válasz erre
Csepel 071
Csepel 071
Csepel 110
Csepel 110
Csepel 2 106
Csepel 2 106
Csepel 2 115
Csepel 2 115

Gabikám dehogy nincs , a 2 106 képen a szellőző szelep feliratnál mintha lenne valami javitásra utaló nyom.
búza 371918 2010. november 21. 16:21
Válasz erre
Szia Laci!
A gerinc bal oldaláról nincs "véletlenül" képed?
Üdv: G.
búza 371916 2010. november 21. 14:16
Válasz erre
Szia Laci!
Sajnos a 061-es képen levő "ásó-lemez" takarja a kérdéses területet.
Üdv: Gábor
migi 371915 2010. november 21. 12:23
Válasz erre
Csepel 038
Csepel 038
Csepel 081
Csepel 081
Csepel 2 061
Csepel 2 061

Szia Gabi
Kérésed meghallgattatott.
búza 371914 2010. november 21. 12:14
Válasz erre
Szia Laci!
Kösz, nagyon jól látszik, hogy hol van javítva. A póttartály tartó és a hátsó törzsféklap közötti részről nincs egy hasonló fotód?
Úgy emlékeztem, mintha a gerinctartály mögötti lemezbe is bele lett volna toldva, de ez ezen a képen nemigen látszik.
Üdv: Búza
migi 371913 2010. november 21. 10:11
Válasz erre
Csepel 024
Csepel 024
Csepel 025
Csepel 025
Csepel 026
Csepel 026
Csepel 027
Csepel 027

Szia Gabi
Természetesen van ,
búza 371912 2010. november 21. 09:56
Válasz erre
Sziasztok!
A 4407-es anno orrfutóra szállt le és ettől elpattant. A pilóta ahelyett, hogy átstartolt volna erőltette a leszállást és a gázkart az SZPSZ ütköző alá húzta, ettől a határréteg lefúvó rendszer kikapcsolt és a gép átesett. Sérüléseinek egy részét ma is látni, mert alul a 22-es törzskeretnél meg van rogyva, illetve a gerinctartály mögötti lemezbe is bele van toldva. Ott kb. 5-6 centis szakadás volt. Talán van valakinek értékelhető képe erről a területről.
Üdv: Búza
Monox 371911 2010. november 21. 05:44
Válasz erre
Én a 4407-tel kapcsolatosan annyit tudok, hogy Varsányi Mihály hadnagy repülte vele első éjszakai leszállását és ekkor történt, hogy túlságosan hátrahúzta a gázkart, ami miatt az SZPSZ rendszer kikapcsolt, ezért történt mindaz ami történt.

Nyugger!

Érdekes, hogy a táblán 1971-es üzembe állítás van, amikor tudtommal a 93, 95 és 96-os szériát 1974-ben a Rába-terv keretében szállították le Pápára és állították hadrendbe.
Gavallér 371910 2010. november 21. 01:11
Válasz erre
Sziasztok!

 Én egy teljesen más sztorit hallottam a 4407-ről. Nekem azt mondták a csepeliek, hogy egy viszonylag friss pilóta repült a géppel, amikor az hajtómű tüzet jelzett. A földiek nem láttak tüzet, ezért azt javasolták a pilótának, hogy fogyassza ki a tüzelőanyagot, mert a gép szinte tele volt. A pilóta ezt nem tette meg és azonnal leszállt. A többletsúlynak és egy magas lebegtetésnek lett az eredménye a gerinc megroggyanása.

Ezek után már én is nagyon kiváncsi vagyok mi történt valójában ezzel a géppel.

Üdv.: Gábor
zoli1989 371909 2010. november 20. 22:51
Válasz erre
Én is, nagyon érdekes témákról irogattok.
(hozzászólni sajna egy mukkot sem tudok, szóval csak olvasom:) )
Lacy 371908 2010. november 20. 22:49
Válasz erre
Búza, István, Monox, Nyugger köszönöm az infókat!
Nyugger 371907 2010. november 20. 22:11
Válasz erre
MiG-21MF-9512 adatlap
MiG-21MF-9512 adatlap

Sziasztok,
Egy kis adalék a 9512-s géphez.
Nyugger 371906 2010. november 20. 21:44
Válasz erre
Sziasztok !
A pontozással azért még várjunk : csak kiegészítésként, az rgv. az első éjszakai leszállása volt a típuson. Nagy sebességgel ért betont és elugrott a gép, én az SzPSz -határréteg lefuvó rendszer- vétlen lekapcsolását ismerem mint kivátó okot besiklás közben. A gép sérülését István pontosan írta le. Akkor mikor és hol ? Lényeg, a gép napjainkban Csepelen található.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.